بنام خداوند جان و خرد

 ‫جبهه ملي ايران حمله به دفتر کانون مدافعان حقوق بشر را محکوم مي کند


‫ آينه چون چهر تو بنمود راست            خود شکن، آئينه شکستن خطاست


‫‫يورش به دفتر کانون مدافعان حقوق بشر را که در آنجا گروهي از فداکارترين و بشردوسترين حقوقدانان ما شجاعانه به دفاع از حقوق قانوني و مدني هم ميهنان خود مي پردازند، آنهم متعاقب و در واکنش به قطعنامه شوراي امنيت عليه کارنامه حقوق بشري جمهوري اسلامي، محکوم مي کند و آن را نشانگر چيزي جز درماندگي نمي داند. بقدرت نشستگان حاکميت بايد از به ياد بياورند، که ايران يکي از کشورهاي امضا کننده اعلاميه جهاني حقوق بشر و ميثاق هاي آن مي باشد، و جمهوري اسلامي ملزم به رعايت مفاد آن و احترام به قانون است. حال آنکه اين حرکت جمهوري اسلامي نقض فاحش و سازمان يافته حقوق بشر بشمار مي آيد که متاسفانه در همه عرصه هاي زندگي ملت ايران شاهد آن بوده و هستيم. حمله به خانه بانو شيرين عبادي، برنده جايزه حقوق بشر نوبل، توهين و تعرض به ابتدايي ترين حقوق شهروندي که همانا امنيت در پناه قانون است مي باشد.

‫سرکوب دگرانديشان و روزنامه نگاران، زير فشار گذاشتن مستمر دانشجويان فعال در عرصه اجتماعي، ممنوع کردن فعاليت حزبهاي سياسي ناهمسو با حاکميت، بستن روزنامه ها و نشريه هاي منتقد، رسانه هاي الکترونيک، جلوگيري از جريان آزاد اطلاعات، و کوشش براي يکصدا کردن رسانه ها در کنار حاکميت، از اين زمره اعمال غيرقانوني ناقض حقوق بشر است. در چنين شرايطي، تجاوز به دفتر کانون مدافعان حقوق بشر و تعطيل کردن آن، هر چند حکايت از عزم جدي قدرتمداران حاکميت براي خاموش ساختن هر ندا و اقدامي در راستاي احياي حقوق بشر پايمال شده در اين کشور است، ولي هيچ تاثيري در مبارزه مردم ايران براي احقاق حقوق خود نخواهد داشت.

‫جبهه ملي ايران اينگونه اقدامات را که نقض فاحش حقوق شهروندي و زير پا گذاشتن آزاديهاي مشروع ملت ايران و تعهدات بين المللي است، بشدت محکوم مي کند و خواستار بازگشايي دفتر کانون مدافعان حقوق بشر و از سرگيري فعاليت آن و نيز رفع توقيف از همه رسانه هاست، و يادآور مي شود که اينگونه اقدامات در راستاي ضديت با منافع ملي و خواست ملت ايران مي باشد.

‫شوراي رهبري جبهه ملي ايران
‫تهران - ۱۷ ديماه ۱۳۸۷