به نام خداوند جان و خرد

خشونت، تروريسم و جنايت جنگي محکوم است

 

 

آنچه اکنون در غزه مي گذرد، از چشم انداز اخلاق انساني و حقوق بشري و حتي اخلاق جنگ، فاجعه اي دهشتناک است. در اين حمله بيرحمانه، شهروندان غير نظامي و بي دفاع فلسطيني به ويژه کودکان و زنان قربانيان عمده را تشکيل ميدهند و ساختمانهاي بيمارستان و مدرسه و مسکوني به ويراني کشيده مي شوند. اين نخستين بار نيست که کنوانسيونهاي بين المللي، بويژه کنوانسيونهاي ژنو و پرتکل الحاقي، در منع هدف قرار دادن تاسيسات غيرنظامي و نيز سپر قرار دادن تاسيسات غيرنظامي توسط طرف هاي درگير ناديده گرفته ميشوند. شوربختانه، اقدامات بازدارنده اي را هم از سوي نهادهاي بين المللي و کشورهاي غربي و منطقه اي، بعلت ملاحظات سياسي، آنچنان که بايد شاهد نيستيم . فراموش نکنيم که اينگونه اقدامات نظامي بيرحمانه آتش کينه و انتقامجويي را بيشتر شعله ور مي سازد و موجب بستر سازي افراط و خشونت هاي بيشتر خواهد شد.

محاصره غزه توسط نيروهاي اسراييل و در تنگنا قرار دادن مردم بي پناه فلسطين، نداشتن دسترسي به ابتدايي ترين نيازهاي روزمره، نبود امکانات درماني لازم، و جلوگيري از کمکهاي بشردوستانه بين المللي به مردم محاصره شده فلسطين بهيچ وجه قابل قبول نيست. حمله هوايي هولناک و وحشيانه اسراييل به غزه همراه با حمله زميني بيرحمانه که روند زندگي را در غزه بکلي متوقف کرده است مزيد بر ظلم فاحش و قربانيان بي گناه بسيار شده است، و احساسات عمومي جهانيان را چنان جريحه دار کرده که عملکرد ستيزندگان فلسطيني را که بهانه اين حمله ها بوده در سايه برده است.

جبهه ملي ايران اين حمله ستمگرانه و غير انساني و نامتعادل هوايي را محکوم مي کند و اميدوار است گروه حماس به رهنمايي عقلانيت، اختلاف خود را با دولت خودگردان فلسطين کنار گذاشته دست در دست هم نهاده و با اسراييل بگونه اي عمل کنند گه هرگونه بهانه و دستاويزي براي عمليات دلخراش و توحش آميز گرفته شود. انتقام زاينده ي انتقام است و دور تسلسل هيچگاه کار جنگ و خونريزي را پايان نمي بخشد. ‫


‫جبهه ملي ايران، ضمن تقبيح هرگونه خشونت، تروريسم و جنايت جنگي، با خانواده هاي غيرنظاميان بيگناه کشته شده در فلسطين و اسرائيل احساس همدردي مي کند، و از همه کشورهاي بي طرف و باورمند به حقوق بشر دعوت مي نمايد تا با محکوم ساختن اين جنايات و فشار بر دو طرف درگيري، براي پايان بخشيدن به اين فاجعه ياري رسانند تا گروه هاي ميانه رو در منطقه ابتکار عمل را بدست گيرند و روند صلح را پي جويند و با توافق هايي اصولي و با ثبات، و عمل به قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل، بويژه قطعنامه شماره ۳۳۸، براي تشکيل دولت مستقل فلسطين، آرامش را به منطقه بازگردانند و جنگ طلبان را در رسيدن به اهدافشان ناکامياب سازند.

جبهه ملي ايران

‫‫تهران - ۱۸ ديماه ۱۳۸۷