آغاز اعتصاب غذای نامحدود خانواده‌های زندانیان سیاسی

 

پیش‌تر خانواده‌های هفده زندانی سیاسی زندان اوین که از یک هفته قبل دست به اعتصاب غذا زده‌اند، اعلام کرده بودند که «اگر به خواسته‌های زندانی‌ها رسیدگی نشود، اعتصاب غذا خواهند کرد.»

امروز نیز آن‌ها در مقابل زندان اوین تجمع کرده و خواستار ملاقات با عزیزان خود بودند، اما مسئولان زندان و مسئولین قضایی از انجام این کار خودداری کردند.

خانواده‌های زندانیان سیاسی در حالی اعتصاب غذای خود را آغاز می‌کنند که وضعیت زندانیان سیاسی معترض و در اعتصاب غذا در زندان اوین بسیار وخیم گزارش شده است.

روز گذشته ضیاالدین نبوی، مجید دری، علی ملیحی و غلامحسین عرشی در اثر وخامت حال جسمی به بهداری زندان اوین منتقل شده بودند. مجید توکلی نیز در حالی که وضعیت جسمی نامناسبی داشته از قبول اعزام به بهداری خودداری کرده است. پیمان کریمی آزاد نیز به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده و از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

خانواده‌های زندانیان روز گذشته با علیرضا آوایی رئیس کل دادگستری دیدار کرده بودند، اما وی بعد از دیدار با دادستان تهران، موفق به حل مشکل به وجود آمده نشده است.

بهمن احمدی امویی روزنامه‌نگار، کیوان صمیمی روزنامه‌نگار، حسین نورانی‌نژاد روزنامه‌نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجویی و سخن‌گوی ادوار تحکیم وحدت، مجید توکلی فعال دانشجویی، علی ملیحی فعال دانشجویی و عضو ادوار تحکیم وحدت، کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر و وب‌نگار، علی پرویز فعال دانشجویی، حمیدرضا محمدی فعال سیاسی، جعفر اقدامی فعال مدنی، بابک بردبار عکاس خبری، ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل، ابراهیم (نادر) بابایی فعال مدنی، مجید دری فعال دانشجویی، غلام‌حسین عرشی و محمدحسین سهرابی‌راد از جمله زندانیان منتقل شده به سلول انفرادی هستند که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند.

رفتار نامناسب ماموران و مسئولان زندان اوین با زندانیان سیاسی و همچنین شرایط نامناسب بند ۳۵۰ و مانع‌تراشی در ملاقات زندانیان از جمله دلائلی است که این زندانیان از هفته گذشته دسته به اعتصاب غذا زده‌اند و منجر به انتقال آن‌ها به زندان اوین شده است.

ماموران زندان که پیش‌تر آن‌ها را تهدید به کهریزک کردن اوین کرده بودند، در تهدید تازه خود از انتقال آن‌ها به زندان رجایی‌شهر سخن گفته‌اند.

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .