خرداد خونين

 گزارش تفصيلي نقض حقوق بشر پس از انتخابات در ايران

 

‫يكشنبه ، ۱۴ تير ۱۳۸۸

 

‫آنچه در پي مي آيد، گزارش تفصيلي مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران در خصوص رويدادها، نقض حقوق بشر و اقدامات دستگاه امنيتي پس از انتخابات در محدود زماني ۲۲ خردادماه تا ۱۲ تيرماه سال ۱۳۸۸ است.

 

 

 

 

‫اين گزارش ضمن ارائه تعاريف کلي از انتخابات و معيارهاي انتخابات سالم، به بررسي اعتراضات مردمي و خشونت نيروهاي نظامي ميپردازد، مجموع گزارشات کلي از بازداشتهاي جمعي افزون بر سه هزار شهروند، ارائه آمار از ۳۴ جان باخته خشونتهاي اخير و همچنين مشخصات ۷۰۰ بازداشت شده قسمتهاي ديگر اين گزارش را تشکيل مي دهد.
 

انتخابات

انتخابات در واقع سلسله اقدامات و عمليات منسجم و پيوسته اي است كه در يك محدوده جغرافيايي مشخص و زماني محدود ومعين صورت مي گيرد و منجر به برگزيده شدن فرد يا افراد و يا موضوع و مرام خاصي از سوي اكثريت مردم مي شود.اجرا و انجام اين سلسله اقدامات و عمليات كه منتج به اين نتيجه گردد، اصطلاحاْ برگزاي انتخابات ناميده مي شود. در همين رابطه دهمين دورهٔ انتخابات رياست جمهوري ايران، در تاريخ جمعه، ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ خورشيدي، برابر با ۱۲ ژوئن ۲۰۰۹ ميلادي، برگزار شد.


معيارهاي انتخابات آزاد

حق حاکميت در هر کشور تنها مي‌تواند برآمده از خواست مردم آن کشور باشد که در انتخابات راستين، آزاد، و منصفانه ــ که بطور دوره‌اي برگزار مي‌شود ــ و مبتني بر حق رأي همگاني، برابر، و مخفي است بيان مي‌گردد.


حقوق انتخاباتي

هر شهروند بزرگسال اين حق را دارد که :

- در انتخابات، بدور از هرگونه تبعيض، رأي بدهد

- به يک پروسه‌ي نام نويسي کارآمد، بيطرف، و بدور از تبعيض دسترسي داشته باشد.

- در صورت سلب حق راي بايد بتواند به يک سيستم رسيدگي به شکايات دسترسي داشته باشد.

- دسترسي برابر و موثر به حوزه‌ي رأي گيري موجود باشد.

- رأي هر فرد بايد وزني برابر با رأي ديگري داشته باشد.

- حق رأي دادن بطور مخفي بلاشرط است و نميبايد بهيچوجه محدود گردد.

حقوق کانديداتوري

- هر کس حق دارد در اداره‌ي کشور خويش مشارکت داشته باشد و مي‌بايد از امکان برابر براي کانديدا شدن در انتخابات برخوردار باشد.

- هر کس حق دارد براي کارزار انتخاباتي به عضويت حزب يا سازماني سياسي درآيد، يا همراه با ديگران حزب يا سازماني سياسي را بوجود آورد.

- دسترسي برابر به رسانه ها ــ بويژه رسانه هاي اطلاع رساني جمعي

- امنيت جاني و مالي کانديدا ها مي‌بايد پذيرفته شده و تأمين گردد،

- برخورداري از حمايت قانون و جبران حقوق نقض شده هر کانديدا در جريان انتخابات

- در صورت وجود شکايت ، دسترسي به يک هيئت رسيدگي که هم توانايي بررسي چنين تصميماتي را دارد و هم بتواند اشتباهات را بلافاصله و بطور واقعي تصحيح نمايد.

- کانديداها بايد حقوق و آزادي‌هاي ديگران را محترم شمارد.

- کانديداها بايد نتيجه‌ي انتخابات آزاد و منصفانه را بپذيرد.

 

 

اعلام نتايج و آغاز اعتراضات در ايران

‫در پي اعلام نتايج دهمين دورهٔ انتخابات رياست جمهوري ايران و اعلام پيروزي دوبارهٔ محمود احمدي‌نژاد که از سوي برخي از تحليل‌گران سياسي به‌عنوان کودتا ناميده شد، تظاهراتي در خيابان‌ها و ميدان‌هاي تهران و همچنين شهرهاي ديگر ايران، توسط هزاران تن از معترضان به نحوهٔ شمارش آرا و حاميان ميرحسين موسوي، رقيب اصلي احمدي‌نژاد در انتخابات، در تاريخ ۲۳ خرداد به راه افتاد. اين اعتراضات که روزهاي بعد نيز ادامه يافت با برخورد نيروهاي پليس ضد شورش و حاميان شبه‌نظامي حکومت در سپاه و بسيج روبرو شد؛ به‌طوري‌که شدت آن در تهران در دههٔ گذشته بي‌سابقه بود. در روز ۲۵ خرداد، حدود ۳ ميليون نفر از معترضان با حضور ميرحسين موسوي، محمد خاتمي و مهدي کروبي در راهپيمايي بزرگي در خيابان‌هاي مرکزي تهران از ميدان امام حسين تا ميدان آزادي شرکت کردند که به بزرگ‌ترين راهپيمايي ضد دولتي از زمان انقلاب بهمن ۱۳۵۷ بدل شد.
‫دامنه اعتراضات به نتايج انتخابات به شهرهاي ديگري همچون اصفهان، شيراز، اراک، اروميه، گرگان، مشهد، اهواز، کرمانشاه، رشت، انزلي، تبريز، بندرعباس، آمل، يزد، زاهدان نيز گسترش يافت و مکرراً خيابانها و ميادين اصلي اين شهرها صحنه اعتراضات و زد و خورد نيروهاي شبه نظامي و انتظامي با مردم بود، در اين رهگذر هزاران شهروند معترض بازداشت و صدها تن کشته و زخمي شدند.
‫نيروهاي نظامي و به خصوص شبه نظامي موسوم به بسيج يا لباس شخصي با خشونت بي حد و حصري عملا اصول اساسي قوانين جاري همچون اصل ۲۷ قانون اساسي را زير پا گذارده و کمترين اعتراض مسالمت آميز را با خشونت پاسخ گفتند، ابعاد دهشتناک خشونت ها اعتراضات جهاني را بر انگيخت.

 

قطع شبکه هاي ارتباطي و ممانعت از اطلاع رساني

همزمان با آغاز راي گيري در ايران و قطع سرويس پيام کوتاه اختلال در ارتباط گيري و اطلاع رساني آغاز شد و با اوج گرفتن اعتراضات اجتماعي در ايران دامنه بي سابقه اي يافت.

پيامک

‫سرويس ارسال پيامک از شب قبل از انتخابات ۲۲ خرداد از کار افتاد. شهروندان ايراني که تا قبل از آن و در زمان تبليغات انتخابات آمار ارسال پيام کوتاه‌شان به رقمي در حدود ۱۰۰ ميليون پيامک در روز رسيده بود، درست از شب قبل از انتخابات با قطع اين سرويس خدماتي از سوي شرکت مخابرات ايران مواجه شدند. البته وزارت مخابرات بسيار با تاخير اعلام کرد که اين مساله مشکل فني است و ربطي به مساله‌ي انتخابات و وقايع بعد از آن ندارد، اما آن چيزي که همه‌گان بر آن اتفاق نظر داشتند همين ربط اين موضوع به مساله‌ي مخابرات بود. با توجه به اعتراض‌هاي گسترده‌ي سرانجام اين سرويس از روز ۱۰ تيرماه بعد از تائيد انتخابات توسط شوري نگهبان وصل شد که در اقدامي عجيب هر پيامک ارسالي تا چند مرتبه تکرار مي شود و بعضي تحليل گران بر اين باورند اين اقدامي است براي جبران خسارت هيجده روز قطعي اين سرويس درآمد زا.
موبايل

تلفن‌هاي همراه هم مشکلي هم‌چون سرويس پيامک داشتند.. با شروع گسترده‌ي اعتراض‌هاي ميليوني مردم ايران و حضور آنان در خيابان‌ها مخابرات به طور کامل همه‌ي تلفن‌هاي همراه ايرانيان را از کار انداخت. مساله‌يي که در مورد آن هيج‌گونه اظهارنظري از سوي دولت مطرح نشد و آن‌ها از پاسخ‌گويي از آن تا کنون سر باز زده‌اند. در تمامي تجمعاتي که مردم ايران در خيابان‌ها برگزار مي‌کردند تلفن‌هاي همراه قطع مي‌شد. بسياري بر اين عقيده‌اند که اين موضع به خاطر جلوگيري از گزارش دهي و اطلاع‌رساني از اعتراض‌هاي مردمي ايران صورت گرفته است. حتا در تجمع مقابل مجلس شوراي اسلامي در ميدان بهارستان هر شهروندي که در حال صحبت با موبايل بوده است يا بازداشت شده يا مورد ضرب و شتم و برخورد توهين‌آميز مامورين لباس شخصي قرار گرفته است. البته دامنه قطعي تلفني در روزهاي اخير و در محل تجمعات به تلفن هاي ثابت نيز کشيده شد.

اينترنت و فيلترينگ

‫در حالي که در شب ۲۲ خرداد شمارش آرا آغاز شده بود و تلفن‌هاي همراه و سرويس پيامک از کار افتاده بود و فعالين سياسي و مدني يک به يک بازداشت مي‌شدند، بسياري از سايت‌هاي خبري و وبلاگ‌ها به محاق فيلتر رفتند و در عرض يک شب صدها سايت و وبلاگ از سوي کميته‌ي فيلترينگ مورد فيلتر قرار گرفت، سايت‌هاي حامي مهدي کروبي و ميرحسين موسوي و محسن رضايي و وبلاگ‌هاي هواداران آن‌ها اولين پاي‌گاه‌هاي اينترنتي بودند که فيلتر شدند و از دسترس همه‌گان خارج شدند. قلم‌نيوز، آينده‌نيوز، سحام‌نيوز، عصر ايران، سايت شخصي محسن رضايي از جمله سايت‌هايي بودند که مورد فيلترينگ قرار گرفتند. شبکه‌هاي اجتماعي که با توجه به بازداشت گسترده‌ي رزونامه‌نگاران و توقيف مطبوعات و فيلترينگ به محلي مهم براي اطلاع‌رساني قرار گرفته‌بودند نيز فيلتر شدند. ياهو مسنجر، فيس بوک، توييتر و يوتيوپ از اين دست شبکه‌ها بودند. هم‌زمان با اين فيلترينگ گسترده سرعت اينترنت نيز در ايران به شدت کاهش پيدا کرد و پهناي باند اينترنت در ايران بسيار کم شد. در اين ميان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در قالب شبکه‌ي گرداب دست به انتشار بيانيه‌هايي تهديدآميز نسبت به کساني که مشغول اطلاع‌رساني و بيان رويدادها بودند پرداخت و حتا در بيانيه‌يي عجيب از کار افتادن بسياري از سايت‌ها را به سرويس دهنده‌گان آمريکايي نسبت داد.

حملات اينترنتي

با شروع فيلترينگ در ايران و بستن راه‌هاي اطلاع‌رساني حملات اينترنتي به پايگاه‌هاي خبري از سوي فيلتر کننده‌گان در دستور کار قرار گرفت. شدت حملات اين گروه به قدري زياد بود که بسياري از سايت‌هاي اينترنتي از کار افتاد و کسي نمي‌توانست از آن‌ها استفاده کند. در پي اين اقدام مردم معترض به نتيجه‌ي انتخابات دست به اقدام متقابل زدند و خبرگزاري‌هاي هم‌سو با دولت که از بودجه‌ي عمومي استفاده مي‌کنند هم‌چون فارس و ايرنا را مورد هدف قرار دادند. وب‌سايت هرانا خبرگزاري مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ايران از جمله سايت‌هاي بود که مورد حمله قرار گرفت و هک شد.

توقيف و سانسور نشريات

‫محدوديت رسانه‌يي در همه‌ي ابعاد آن از شب ۲۲ خرداد آغاز شد. توقيف و سانسور مطبوعات هم از مهم‌ترين مسائل دنبال شده از سوي دولت بود. توقيف روزنامه‌ي کلمه‌ي سبز و سانسور ديگر مطبوعات و فشار بر روي آن‌ها روزنامه‌نگاران‌شان از جمله اقدامات انجام شده از سوي دولت بود. حتا روزنامه‌ي اعتماد ملي ارگان حزب اعتماد ملي و کروبي يکي از کانديدهاي اصلاح‌طلب فرداي انتخابات صفحه‌ي اول خود را سفيد گذاشت و دليل آن را عدم اجازه‌ي براي منتشر کردن بيانيه‌ي کروبي در مورد نتايج انتخابات عنوان کرد. بازداشت روزنامه‌نگاران از همان شب ۲۲ خرداد آغاز شد و ده‌ها روزنامه‌نگار و خبرنگار بازداشت و روانه‌ي زندان شدند. احمد زيدآبادي، محمد قوچاني، کامبيز نوروزي، عبدالرضا تاجيک، مهسا امرآبادي، ،کيوان صميمي بهبهاني،بهزاد باشو، سيد خليل ميراشرفي،مصطفي قوانلو قاجار سميه توحيدلو ،محمد عطريانفر، شکوفه آذر سعيد ليلاز، محمد قوچاني، علي مزروعي، ژيلا بني يعقوب ،بهمن احمدي امويي از جمله روزنامه‌نگاراني هستند که بازداشت شده‌اند. اين مسئله تا آنجا گسترش يافت که سازمان گزارشگران بدون مرز ايران را بزرگترين زندان روزنامه نگاران در جهان عنوان کرد.
اختلال در تماس هاي برون مرزي

با توجه به سياست عدم اطلاع‌رساني وقايع جاري در ايران از سوي دولت در تماس‌هاي برون مرزي هم شهروندان ايراني با مشکل مواجه بودند و شاهد اختلال‌هاي وسيع در ايران. کساني هم که با ايران تماس مي‌گرفتند و يا بالعکس در بسياري موارد موفق به ايجاد اين ارتباط نمي‌شدند.

اخراج روزنامه نگاران خارجي و محدوديت سايرين

‫در همان روزهاي اول بعد از ۲۲ خرداد خبرنگاران خارجي تهديد به خروج از ايران شدند و به آن‌ها گفته شد که هر چه سريع‌تر از ايران خارج شوند. تا کنون دو تن از خبرنگاران خارجي بازداشت و روانه‌ي زندان هم شده‌اند. اين دو از رونامه‌ي واشنگتن تايمز و هفته نامه‌ي نيوزوويک بوده‌اند. بسياري از آنان بعد از خروج از کشور افشا کردند که تهديد جاني شده‌ بودند که اخبار غير واقعي ار از ايران منتشر کنند. دولت در طي روزهاي اخير بسياري از رسانه‌هاي خارج از ايران را به دخالت داشتن در آن چيزي که اغتشاش‌هاي ايران مي‌خواندد متهم کرده است. اين در حالي است که آنان هر گونه راه اطلاع‌رساني صحيح براي ايرانيان و جهانيان را بسته است و سعي در بستن راه‌هاي بيش‌تري دارند.

 

حمله به دانشگاهها

پس از اعلام نتايج انتخابات، همزمان با موج اعتراضات خودجوش مردمي در تهران و ديگر شهرهاي بزرگ كشور، اعتراضات دانشجويي-مردمي در دانشگاههاي مختلف کشور آغاز شد. همزمان نيروهاي امنيتي و انتظامي نسبت به سرکوب جامعه معترض دانشجويي در سراسر کشور اقدام نمودند. در اين رهگذر سه برخورد خونين با دانشجويان صورت گرفت.

کوي دانشگاه صنعتي اصفهان

در پي اعتراض جمع کثيري از دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان به نتايج انتخابات در اواخر روز ۲۳ خرداد و اوايل بامداد ۲۴ خرداد نيروي انتظامي با ارسال تعداد زيادي از نيروهاي ضد شورش مبادرت به ضرب وشتم شديد دانشجويان نمود.در اين اقدام صدها نفر از دانشجويان به شدت زخمي شدند و وسائل شخصي انها توسط مهاجمين تخريب شد.همچنين ۱۴۰ نفر بازداشت. در پي اين حوادث شوراي دانشگاه امتحانات را به مدت ۱۷ روز به تعويق انداخت.گفتني است رئيس دانشگاه خسارت وارد شده را حدود بيست وپنج ميليارد ريال اعلام کرده‌است.

کوي دانشگاه تهران

‫نيرويهاي پليس و لباس شخصي در تاريخ ۲۵ خردادماه به کوي دانشگاه تهران يورش برده و به ضرب و شتم شديد و مجروح‌کردن دانشجويان پرداختند. در جريان تلاش نيروهاي انصار حزب‌الله و گارد ويژه براي ورود به کوي دانشگاه تهران، بيش از پانزده نفر از دانشجويان تنها به علت اصابت گلوله به شدت مجروح شدند. پس از آن با حمله نيروهاي لباس شخصي و انصار حزب‌الله به تجمع دانشجويان ساکن کوي دانشگاه تهران، دانشجويان ساکن کوي در اثر اصابت گلوله، زنجير، چاقو، باتوم و چماق به شدت مجروح شدند. نيروهاي امنيتي که دور تا دور کوي را از شب تحت اختيار داشتند، چند بار براي ورود به کوي تلاش کردند که اين تلاش با مقاومت دانشجويان ناکام مانده بود. اما پس از آغاز حملهٔ نيروهاي امنيتي به کوي دانشگاه که با پرتاب نارنجک صوتي، گاز اشک‌آور و تيراندازي زميني به تمام درهاي کوي دانشگاه همراه بود، توانستند وارد کوي دانشگاه شوند و
کوي دانشگاه شيراز

‫کوي دانشگاه شيراز نيز در روز ۲۵ خردادماه مورد حمله قرار گرفته بود که به گفته منابع دانشجويي به قتل چند دانشجو و مفقود و بازداشت شدن صدها دانشجوي ديگر انجاميد. در اين حمله خسارات هنگفتي به خوابگاههاي دانشجويان و دانشگاه وارد شد.
ساير دانشگاهها

دانشگاه نوشيرواني بابل، دانشگاه مازندران، دانشکده نفت اهواز، دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين، دانشگاه صنعتي اميرکبير، دانشگاه زاهدان، دانشگاه بوعلي همدان، دانشگاه تبريز منجمله دانشگاههاي ديگر در کشور هستند که صحنه اعتراضات دانشجويي و برخوردهاي امنيتي با آنان بود، لازم به ذکر است کماکان در بعضي از دانشگاههاي مورد اشاره همچنان دانشجويان بازداشتي يا تحت پيگرد وجود دارد.

 

 

برخوردها / آمارها

اعتراف گيري و پخش

تا کنون اعترافات دو روزنامه نگار به نامهاي امير حسين مهدوي و مازيار بهاري (خبرنگار ايراني کانادايي شبکه چهار انگليس و نيوزويک) به صورت عمومي منتشر شده است.

نظر به سوابق دستگاه امنيتي در ايران و مدعيات افرادي که پيش تر اعترافاتي به شکل مذکور از آنان منتشر شده بود و تاکيد بر اينکه تحت فشار و شکنجه مجبور به اعترافات غير حقيقي شده بودند، سازمانهاي مدافع حقوق بشر نسبت به خطر شکنجه زندانيان براي اخذ اعترافات غير حقيقي هشدار داده اند.

منابع مطلع از فشار و شکنجه فعالان برجسته اصلاح طلب ايران به قضد اخذ اقارير غير واقعي خبر مي دهند و عنوان مي دارند به زودي اين سناريو قربانيان بيشتري خواهد گرفت.


برخوردهاي فله اي و جمعي

‫مهمترين برخوردها و بازداشت هاي جمعي به روايت اسناد را ميتوان به شرح ذيل اعلام کرد :
‫۲۳ خرداد - در حمله به خواب گاه‌هاي دانش‌گاه صنعتي اصفهان:‌نيروهاي يگان ويژه و انصار حزب الله، بيش از ۶۰ نفر از دانشجويان را بازداشت و توسط دو دستگاه اتوبوس به مکان نامعلومي منتقل کردند.
‫۲۴ خردادماه - سردار احمدرضا رادان جانشين فرمانده نيروي انتظامي اعلام کرد ۱۷۰ نفر از شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراض دستگير شده اند و تعدادي از طراحان اصلي تحت تعقيب هستند.
‫۲۵ خردادماه- نيروهاي نظامي و امنيتي به تجمع مردم در زاهدان حمله کرده و دهها نفر را بازداشت کردند.
‫۲۵ خردادماه- بنا به اخبار رسيده از تبريز نيروهاي امنيتي روز دوشنبه ۲۵ خردادماه با مراجعه به خوابگاه هاي دانشجويان دختر و پسر داخل دانشگاه تبريز حدود ده تن از دانشجويان اين دانشگاه را بازداشت و با ميني بوسي به مکاني نامعلوم منتقل کردند.
‫۲۶ خردادماه - بيش از ۱۵۰ دانشجوي متحصن دانشگاه مازندران توسط نيروهاي امنيتي با ضرب و شتم بازداشت شدند. نيروهاي بسيج و مامورين امنيتي لباس شخصي مسلح به باتوم، قمه و چوب دستي به تناوب به دانشگاه حمله مي کردند.
‫۲۷ خردادماه - يحيي ميرزا محمدي دادستان تبريز اعلام کرد: ۵۰ الي ۶۰ نفر از مردم شرکت کننده در راهپيمايي به اتهام اخلال در نظم عمومي تجمع غير قانوني و برهم زدن نظم توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند.
‫۲۷ خردادماه - محمدرضا حبيبي دادستان اصفهان گفت : ۲۰۰ نفر از مردم شرکت کننده در اعتراضات توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند.
‫۲۷ خردادماه - جعفر گل محمدي دادستان زنجان گفت : ۳۰ نفر از مردم شرکت کننده در اعتراضات توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند.
‫۲۷ خرداد - بر اثر تيراندازي مامورين امنيتي به راهپيمايي اعتراض مردم در اصفهان ۴۵ نفر مجروح و يک نفر بنام " حسين الف " کشته شد. مجروحان به علت اصابت ساچمه و باتوم که اکثرا به چشم و يا سر آنها اصابت کرده، در بيمارستان شريعتي بستري مي باشند.
‫۲۷ خردادماه - در جريان حمله به کوي دانشگاه تهران ۲۰۰ دانشجو بازداشت شده‌اند. يک مقام‌ دانشگاه تهران به خبرگزاري مهر گفته‌است که ۸۰ تن از اين دانشجويان آزاد شده‌اند.
‫۲۸ خردادماه - گزارش‌هاي رسيده از شهر تبريز نيز از بازداشت بيش از ۱۰۰ نفر از شخصيت‌هاي برجسته مدني اين شهر خبر مي‌دهد.
‫۲۸ خردادماه - ايسنا از بازداشت هفت نفر در تجمعات اخير زنجان خبر داده‌است. جعفر گل‌محمدي، دادستان عمومي و انقلاب شهرستان به ايسنا گفته‌است که در طول هفته گذشته ۲۳ نفر دستگير شده بودند که اکثر آنها با اخذ تعهد آزاد شده‌اند.
‫۲۸ خردادماه - گزارش‌ها حاکي از بازداشت ۲۰ دانشجو در همدان است. يک عضو کميته روابط عمومي ستاد دانشجويي کل کشور مهدي کروبي، اين خبر را تأئيد کرده‌است.
‫۲۸ خردادماه- در جريان اعتراضات روز سه‌شنبه دانشجويان دانشگاه مازنداران در حدود ۱۰۰ دانشجو بازداشت شدند. گفته مي‌شود ۱۱ دانشجوي اين دانشگاه همچنان در بازداشت هستند.
‫۲۹ خردادماه - اميرالله شمقدري سرپرست معاونت امنيتي و انتظامي استانداري خراسان رضوي اعلام کرد : ۸۶ نفر از مردم شرکت کننده در راهپيمايي اعتراض توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شده اند.
‫۲۹ خردادماه - ۱۵۰ دانشجوي دانشگاه سمنان پس از تجمع اعتراضي بازداشت شدند.
‫۲۹ خردادماه - ذبيح الله خدائيان رئيس کل دادگستري استان لرستان اعلام کرد : تعدادي از مردم شرکت کننده در راهپيمايي اعتراضي توسط مامورين اداره اطلاعات و نيروي انتظامي در خرم آباد بازداشت شدند.
‫۳۱ خردادماه - سردار احمدرضا رادان جانشين فرمانده نيروي انتظامي اعلام کرد: ۴۵۷ نفر از شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراضي روز ۳۰ خرداد دستگير شده اند و تعدادي از طراحان اصلي تحت تعقيب هستند.
‫۳۰ خردادماه - فرمانده کل ناجا از زخمي شدن ۴۰۰ پرسنل خود در طي درگيريها تا تاريخ ۲۹ خرداد خبر داد
‫۳۱ خردادماه - سردار احمد رضا رادان معاون فرماندهي نيروي انتظامي خبر کشته شدن ۱۰ نفر و مجروح مصدوم شدن ۱۰۰ نفر را تاييد کرد.
‫۱ تيرماه - نيروهاي امنيتي با حمله با دفتر روزنامه «کلمه سبز»، به صاحب امتيازي ميرحسين موسوي ۲۵ نفر از کارکنان اين روزنامه را بازداشت کردند.
‫۳ تير - عصر امروز مهندس ميرحسين موسوي جلسه اي با اساتيد عضو انجمن اسلامي مدرسان دانشگاه هاي کشور داشت که بعد از اين ديدار ۷۰ نفر از افراد حاضر در جلسه دستگير شدند.
‫۴ تيرماه : فرمانده سپاه سيدالشهداي استان تهران :قريب به ۳۰۰ نفر از جان‌برکفان بسيجي به شدت زخمي شدند و هم‌اکنون در بيمارستان‌ها در حال مداوا هستند و ۸ نفر از بسيجيان قهرمان نيز در اين حادثه تلخ به درجه رفيع شهادت نائل شدند
‫۶ تيرماه - بيش از ۲۰ نفر از زناني که روز گذشته، ششم تيرماه در اعتراض به بازداشت‌هاي اخير و خشونت‌هاي اعمال شده عليه معترضان، در پارک لاله تهران گرد هم آمده بودند، از سوي نيروي انتظامي دستگير شدند.
‫۱۰ تيرماه - فرمانده نيروي انتظامي روز چهارشنبه اعلام کرد که در رويدادهاي پس از انتخابات ۱۰۳۴ نفر به دست نيروهاي ناجا دستگير شده‌اند و ديگر دستگيري‌ها از سوي بسيج و نيروهاي اطلاعات بوده است.
‫۹ تير - دادستان اصفهان از آزادي ۲۸۰ نفر از بازداشت‌شدگان در ناآرامي‌هاي اخير خبر داد. محمدرضا حبيبي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا، اظهار کرد: حدود ۲۸۰ نفر که داراي اتهام اخلال در نظم عمومي بودند با اخذ تامين مناسب آزاد شدند.
‫۱۰ تيرماه - فرمانده ناجا کشته شدن ۲۰ نفر را که وي آنها «اغتشاشگر »خواند تاييد کرد.

جان باختگان غير نظامي

‫به دليل شرايط امنيتي و ممعانت دولت از گردش آزاد اطلاعات و همچنين گستردگي بي سابقه نقض حقوق بشر در ايران در طي روزهاي اخير، عملا امکان ارائه ليست و آماري جامع و مستدل در خصوص جان باختگان وقايع اخير وجود ندارد، اما منابع دولتي بر اساس اعلامهاي مختلف حداکثر جان باختگان را ۲۰ شهروند و ۸ شبه نظامي(بسيجي) عنوان داشته اند اما منابع غيردولتي اين آمار را تا ۲۱۰ شهروند عنوان مي نمايند.
‫اکثر خانواده هاي جان باختگان براي برگزاري مراسم ترحيم و تدفين با محدوديتهاي عديده اي از سوي نهادهاي امنيتي روبه شدند و در بعضي از موارد گزارش شده است براي تحويل دادن جسد از خانواده هاي داغدار طلب پول شده بوده است. دولت و نهادهاي مربوطه براي پيگرد عوامل دخيل در کشتار مردم بي دفاع اقدام مثبتي را سامان ندادند و کشته شدگان را اغتشاشگر خواندند.


تعدادي از اسامي جان باختگان به شرح ذيل است :

‫۱. حسين طهماسبي، ۲۵ ساله در جريان تجمعات اعتراضي روز دوشنبه ۲۵ خرداد ماه در خيابان نوبهار كرمانشاه مورد حمله‌ي مأموران مسلح وابسته به دولت قرار گرفته و در اثر ضربات وارده جان خود را از دست داد.
‫۲. بهمن جنابي ۲۰ ساله، شاغل در مغازه نصب و تعميرات شوفاژ - تهران
‫۳. مهدي کرمي ۲۵ ساله، ۲۵ خردادماه، محل فوت تقاطع جنت آباد وخيابان کاشاني، اصابت گلوله به گلو.
‫۴. ندا آقا سلطان، ۲۷ ساله، دانشجوي فلسفه، ۳۰ خردادماه، محل فوت خيابان کارگر شمالي، تقاطع خيابان شهيد صالحي و کوچه خسروي، به دليل اصابت گلوله نيروهاي لباس شخصي به قلب .
‫۵. ناصر اميرنژاد، ۲۶ ساله، اهل ياسوج، دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران در رشته هوا-فضا، تاريخ ۲۵ خردادماه در ابتداي خيابان محمد علي جناح در تيراندازي نيروهاي بسيج به قتل رسيد.
‫۶. فاطمه رجب پور، ۳۸ ساله ، به قتل رسيده در تاريخ ۲۵ خردادماه در خيابان محمدعلي جناح.
‫۷. سرور برومند، ۵۸ ساله، به قتل رسيده در تاريخ ۲۵ خردادماه در خيابان محمدعلي جناح.
‫۸. محمد حسين برزگر ۲۵ ساله ديپلم شغل آزاد به دليل اصابت گلوله به سر در تاريخ چهارشنبه ۲۷ خرداد در ميدان هفت تير جان باخت و در يكشنبه ۳۱ خرداد بعد از تعهد گرفتن از خانواده در قطعه ۳۰۲ به خاك سپرده شد
‫۹. سيد رضا طباطبايي ۳۰ ساله ليسانس حسابداري ، كارمند به دليل اصابت گلوله به سر در ۳۰ خرداد در خيابان آذربايجان جان باخت و چهارشنبه ۳ تير بعد از تعهد گرفتن از خانواده در قطعه ۲۵۹ به خاك سپرده شد.
‫۱۰. ايمان هاشمي ۲۷ ساله شغل آزاد به دليل اصابت گلوله به چشم شنبه ۳۰ خرداد در خيابان آزادي جان باخت و چهارشنبه ۳ تير در قطعه ۲۵۹ به خاك سپرده شد
‫۱۱. . پريسا كلي ۲۵ ساله فارغ التحصيل رشته ادبيات به دليل اصابت گلوله به گردن در يكشنبه ۳۱ خرداد در بلوار كشاورز جان باخت و سه شنبه ۲ تير در قطعه ۲۵۹ به خاك سپرده شد
‫۱۲. محسن حدادي ۲۴ ساله برنامه نويس كامپيوتر شنبه ۳۰ خرداد به دليل اصابت گلوله بر پيشاني در خيابان نصرت جان باخت و سه شنبه ۲ تير در قطعه ۲۶۲ به خاك سپرده شد.
‫۱۳. محمد نيكزادي ۲۲ ساله فارغ التحصيل عمران در سه شنبه ۲۶ خرداد به دليل اصابت گلوله به سينه در ميدان ونك جان باخت و شنبه ۳۰ خرداد در قطعه ۲۵۷ به خاك سپرده شد.
‫۱۴. علي شاهدي ۲۴ ساله بعد از دستگيري و انتقال به كلانتري در تهرانپارس يكشنبه ۳۱ خرداد به دلايل نامعلوم در كلانتري جان باخت پزشكي قانوني علت مرگ وي را نامشخص اعلام كرده اما خانواده وي معتقدند به علت ضربات باتوم در كلانتري به قتل رسيده است، وي ۴ تير در قطعه ۲۵۷ به خاك سپرده شد.
‫۱۵. واحد اكبري ۳۴ ساله شغل ازاد و متاهل داراي يك دختر ۳ ساله در شنبه ۳۰ خرداد به دليل اصابت گلوله به پهلو در خيابان ونك جان باخت و سه شنبه ۲ تير در قطعه ۲۶۱ به خاك سپرده شد.
‫۱۶. ابوالفضل عبدالهي ۲۱ ساله فوق ديپلم برق ۳۰ خرداد در مقابل دانشگاه صنعتي شريف به دليل اصابت گلوله به پشت سرجان باخت و سه شنبه ۲ تير در قطعه ۲۴۸ به خاك سپرده شد.
‫۱۷. سالار طهماسبي ۲۷ ساله دانشجوي كارشناسي مديريت بازرگاني رشت شنبه ۳۰ خرداد در خيابان جمهوري به دليل اصابت گلوله به پيشاني جان باخت ودوشنبه ۲ تير در قطعه ۲۵۴ به خاك سپرده شد.
‫۱۸. فهيمه سلحشور ۲۵ ساله ديپلم يكشنبه ۲۴ خرداد به دليل اصابت باتوم به سر و خونريزي داخلي در ميدان ولي عصر بعد از انتقال به بيمارستان در تاريخ ۲۵ خرداد جان باخت و ۲۷ خرداد در قطعه ۲۶۶ به خاك سپرده شد.
‫۱۹. وحيد رضا طباطبايي ۲۹ ساله ليسانس زبان انگليسي چهارشنبه ۳ تير در بهارستان به دليل اصابت گلوله به سر جان باخت و ۶ تير در قطعه ۳۰۸ به خاك سپرده شد.
‫۲۰. كيانوش آسا دانشجوي ترم آخر كارشناسي ارشد رشته‌ي پتروشيمي و از نخبگان دانشگاه علم و صنعت ايران در جريان تظاهرات روز دوشنبه ۲۵ خرداد ماه ميدان آزادي تهران در اثر اصابت گلوله توسط افراد موسوم به لباس شخصي جان خود را از دست داد، وي پس از انتقال به کرمانشاه در آن شهر دفن شد.
‫۲۱. اشکان سهرابي، نوجوان ۱۸ ساله، دانش آموز، شنبه ۳۰ خرداد ماه بر اثر اصابت گلوله اي که از سوي نيروهاي امنيتي و بسيج شليک شد، در گذشت. محل جان باختن وي حدفاصل تقاطع رودکي وسرسبيل بود.
‫۲۲. فرزاد جشني فرزند سيد جافر ، اهل آبدانان از توابع استان ايلام، محل جان باختن تهران، ۳۰ خردادماه
‫۲۳. مصطفي غنيان دانشجوي مقطع کارشناسي ارشد دانشگاه تهران، اهل مشهد، زمان فوت ۲۵ خردادماه در کوي دانشگاه تهران به وسيله نيروهاي لباس شخصي .
‫۲۴. نادر ناصري، ۳۰ خردادماه، خيابان خوش، محل دفن بابل
‫۲۵. مسعود خسروي، ۲۵ خردادماه، ميدان آزادي، مدفون در بهشت زهرا
‫۲۶. مسعود هاشم زاده، ۳۰ خرداد ماه ، تهران، محل دفن شمال کشور
‫۲۷. ايمان نمازي دانشجوي رشته عمران دانشگاه تهران، ۲۵ خردادماه ، کوي دانشگاه
‫۲۸. كاوه علي پور، ۱۹ ساله، شنبه ۳۰ خردادماه ، تهران
‫۲۹. اسامي شش شهروند جان باخته ديگر عبارت است از:  شيلر خضري، ميدان بهارستان، مبينا احترامي و فاطمه براتي و آقايان کسري شرفي، کامبيز شعاعي و محسن ايماني، کوي دانشگاه ۲۵ خردادماه (نيازمند منابع بيشتر)


‫بازداشت شدگان


‫ليست ذيل در بردارنده اسامي و مشخصات مستند شده ۷۰۰ شهروند معترض، فعال سياسي، مدني و روزنامه نگار است که در طي روزهاي اخير و به خصوص پس از آغاز اعتراضات مردمي در ايران بازداشت شده اند، قوه قضائيه براي تعيين تکليف وضعيت هزاران بازداشت شده که نظر به حجم آماري و گزارشات بالغ بر سه هزار تن را در بر ميگيرد کميته اي تشکيل داده است. اين حجم بازداشت با توجه به محدوده زماني در تاريخ ايران پس از انقلاب بي سابقه است.
‫ليست بازداشت شدگان شناسايي شده به ترتيب حروف الفبا به شرح ذيل است :
‫۱. آدرين جلالي - دانشجوي دانشگاه تهران
‫۲. آرمان جدايي- بازداشت شده در تاريخ ۲۸ خرداد در توپخانه – محل نگهداري نامشخص
‫۳. آرمان عبدالهي- بازداشت شده در تاريخ ۲۵ خرداد در انقلاب - اوين
‫۴. ابراهيم خوش چهره ـ تاريخ بازداشت۳۱ خرداد - ملي مذهبي
‫۵. ابراهيم رايديان _ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد _ دانشجو
‫۶. ابراهيم عزيزي _ ۳۱ خرداد _ دانشجو
‫۷. ابراهيم نظري _ نام پدري: بهرامعلي _ محل نگهداري ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۸. ابراهيم يزدي _ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد _ دبير کل نهضت آزادي _ آزاد شد
‫۹. ابراهيم بهروزنيا _ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد _ محل بازداشت خيابان رودكي
‫۱۰. ابراهيم زاهديان _ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۱۱. ابراهيم عزيزي _ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۱۲. ابوالفضل عابديني _ تاريخ بازداشت ۹ تير در منزل _ عضو مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران_ ارگان بازداشت کنند اطلاعات اهواز
‫۱۳. احد رضايي _ محل بازداشت منزل _ عضو شوراي مرکزي نهضت آزادي ايران _ ارگان بازداشت کننده اطلاعات زنجان
‫۱۴. احسان احساني _ تاريخ بازداشت ۳ تير _ دانشگاه مازندران و فعال دانشجويي
‫۱۵. احسان باقري _ عضو ستاد موسوي
‫۱۶. احسان باکري _ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد _ عضو ستاد ميرحسين موسوي
‫۱۷. ‌احسان بهروز _ فرزند محمود _ محل نگه داري ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۸. احسان حسيني _ تاريخ بازداشت ۱ تير _ محل بازداشت هفت تير _ محل نگه داري نامشخص
‫۱۹. احسان دهقاني شنبه _ نام پدر حسين _ محل نگه‌داري ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۰. احسان نويدي ـ‌ تاريخ بازداشت ۲۶ خردا د ـ‌ محل بازداشت خيابان آزادي آزادي ـ‌محل نگه‌داري اوين
‫۲۱. احمد احمديان ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۲۲. احمد افجه اي ـ تاريخ بازداشت ۲۳ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران
‫۲۳. احمد جابري ـ دانشجوي دانشگاه اميرکبير
‫۲۴. احمد ريگي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشگاه زاهدان ـ ارگان بازداشت کننده اطلاعات زاهدان
‫۲۵. احمد زيد آبادي ـ تاريخ بازداشت ۲۳ خرداد ـ سازمان ادوار
‫۲۶. احمد سرحدي ـ فرزند محمد ـ محل نگه‌داري زندان قزلحضار
‫۲۷. احمد قربان زاده ـ فرزند صادق ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۸. احمد مرادي ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ عضو ستاد ميرحسين موسوي
‫۲۹. احمد ولي زاده ـ فرزند قنبرعلي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۰. احمدرضا احمدي - تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو شاخه جوانان نهضت آزادي ايران
‫۳۱. اردلان سلماني فر ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۲. اسکندري ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۳۳. اسمائيل قرباني ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۳۴. اسماعيل جليلوند ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ محل بازداشت منزل ـ فعال دانشجويي دانشگاه شيراز
‫۳۵. اسماعيل قرباني ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۳۶. اشکان ذهابيان ـ تاريخ بازداشت ۲۹ تير ماه ـ دانشجوي دانشگاه مازندران
‫۳۷. اشکان مجللي ـ تاريخ بازداشت ۲۳ خرداد ـ عضو جبهه مشارکت
‫۳۸. اصغر پشتکارـ فرزند فلاح ـ محل نگه‌داري ـ محل نگه‌داري کمپ کهريزک
‫۳۹. اکبر آقايي ـ تاريخ بازداشت ۳۰خرداد ـ محل بازداشت خيابان آزادي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۰. اکرم کبيري ـ فرزند محمد علي ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ محل بازداشت وليعصر ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۱. البرز ـ تاريخ بازداشت ۲۳ خرداد ـ استاد دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين
‫۴۲. العطار رشيدي ـ دانش آموز
‫۴۳. الهه ايمانيان ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۴۴. امان الله شجاعي ـ ۳۱ خرداد ـ روزنامه نگار بوشهري
‫۴۵. اميد خاتمي ـ تاريخ بازداشت۲ تير ـ محل بازداشت ميدان ونک ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۶. اميد رضايي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۴۷. اميد سهراوي ـ دانشجو
‫۴۸. اميد محدث ـ آزاد شد
‫۴۹. اميد مهر انديش ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۰. اميدرضا سردار زاده ـ تاريخ بازداشت ۱ تير
‫۵۱. امير آريا زند ـ جبهه مشارکت
‫۵۲. امير احمدي ـ فرزند يونس ـ ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۳. امير اميري‌ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۴. امير اميني فر ـ تاريخ بازداشت ۲۸ خرداد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۵. امير حجازي ـ تاريخ بازدشات۱ تير ـ محل بازداشت خيابان کريم خان
‫۵۶. امير حسين جهاني
‫۵۷. امير حسين رحيمي ـ آزاد شد
‫۵۸. امير رضايي فر ـ تاريخ بازداشت ۳ تير ـ محل بازداشت بهارستان
‫۵۹. امير کلهر ـ دانشجوي دانشگاه آزاد کرج
‫۶۰. امير محجوبي ـ فرزندمحسن ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۱. امير مرداني ـ تاريخ بازداشت ۲۶ تير ـ محل بازدشات دانشگاه تبريز ـ دانشجو
‫۶۲. اميرحسين استيري ـ دانشجوي دانشگاه اميرکبير
‫۶۳. اميرحسين محمدي ـ دانشجوي دانشگاه آزاد ميبد
‫۶۴. امين افضلي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۶۵. امين جهاني ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ مح بازداشت دانشگاه تبريز ـ دانشجو
‫۶۶. امين سميعي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۶۷. امين صبوري ـ تاريخ بازداشت ۲۸ خرداد ـ محل بازداشت ميدان ونک ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۸. امين مراد ـ فرزند منوچهرـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۹. امين نظري ـ عضو شوراي مرکزي تحکيم وحدت
‫۷۰. امين نيک زاده ـ ۷ تير ماه ـ محل بازداشنت دانشگاه ـ دانشجوي دانشکده نفت اهواز ـ آزاد شد
‫۷۱. امير اقتنايي ـ تاريخ بازداشت ۲۸ خرداد ـ مسئول شعبه خراسان سازمان دانش آموختگان ايران
‫۷۲. امير حسين جهاني ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۷۳. امين افضلي ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۷۴. امين سميعي ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۷۵. اياسون آتاناسياديس ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ خبرنگار يوناني نشريه واشينگتن تايمز
‫۷۶. ايمان بصيري راسته ـ فرزند عباس ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۷۷. ايمان پور تهماسب ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۷۸. ايمان ثفقت ـ فرزند محسن ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۷۹. ايمان شيدايي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۸۰. ايمان صديقي ـ تاريخ بازداشت ۲۸ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه مازندران
‫۸۱. ايماني ـ دانشجو
‫۸۲. ايماني ـ تاريخ بازداشت ۲۳ خرداد ـ استاد دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين
‫۸۳. ايمان پورطهماسب ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۸۴. ابراهيم پور عبدالله - زندان اوين
‫۸۵. احمد رضا عبادي - زندان اوين
‫۸۶. اردشير امير ارجمند- زندان اوين
‫۸۷. اشکان کارخانه - زندان اوين
‫۸۸. امان الله شهسواني - زندان اوين
‫۸۹. امير حجتي - زندان اوين
‫۹۰. امير حجتي - زندان اوين
‫۹۱. امير حسين مصباح - زندان اوين
‫۹۲. امير عباس کلهر - زندان اوين
‫۹۳. ايليا فراستي - زندان اوين
‫۹۴. باقر اسکوئي ـ تاريخ بازداشت ۲۶ خرداد ـ عضو ستاد کروبي
‫۹۵. باقر فتحعلي بيگي ـ تاريخ بازداشت ۳۰خرداد ـ محل بازداشت منزل – زنجان ـ عضو ستاد دانشجويي ميرحسين موسوي و از اعضاي نهضت ازادي
‫۹۶. بتول قربانزاده ـ فرزند پرويزـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ گرافيست ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۹۷. برزو پرورش ـ تاريخ بازداشت ۳۰خرداد ـ محل بازداشت خيابان آزادي
‫۹۸. بهادر عليزاده ـ تاريخ بازداشت ۱ تير ـ محل بازداشت خيابان هفت تير ـ محب نگه‌داري ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۹۹. بهاره حسيني ـ دانشجو
‫۱۰۰. بهاره شهيدي ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ ارگان بازداشت کننده اطلاعات آمل
‫۱۰۱. بهرام بهراميان - تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه صنعتي اصفهان
‫۱۰۲. بهرام زندي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۰۳. بهرام شعباني ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۱۰۴. بهرام کاردان ـ جبهه مشارکت
‫۱۰۵. بهرام يوسف نژاد ـ فرزندعليرضا ـ محل نگه‌داري ـ محل نگه‌داري کمپ کهريزک
‫۱۰۶. بهروز فرزادي ـ فرزند شيرزاد ـ تاريخ بازداشت ۱ تير ـ محل بازداشت ميدان هفت تير ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۰۷. بهروز نوروزي ـ تاريخ بازداشت ۳ تير ـ محل بازداشنت ميدان بهارستان
‫۱۰۸. بهزاد باشو ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ محل بازداشت منزل ـ کاريکاتوريست
‫۱۰۹. بهزاد نبوي ـ تاريخ بازداشت ۱۶ خرداد ـ سازمان مجاهدين انقلاب سلامي
‫۱۱۰. بهمن احمدي عمويي ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ روزنامه نگار
‫۱۱۱. بهمن امويي- تاريخ بازداشت سي و يک خرداد- محل بازداشت منزل-روزنامه نگار
‫۱۱۲. بهنام خدابنده لو- تاريخ بازداشت بيست و چهار خرداد- دانشجوي دانشگاه تهران
‫۱۱۳. بهنام عظيمي کنده- فرزندگل محمد-محل نگهداري ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۱۴. بيتا صميمي زاد- تاريخ بازداشت۳۰ خرداد-فعال دانشجويي- محل نگهداري بند نسوان ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۱۵. پدرام رفعتي- دانشجوي دانشگاه اميرکبير
‫۱۱۶. پروفسور ايزدي- تاريخ بازداشت بيست و هفت خرداد- محل بازداشت دانشگاه همدان- دانشيار دانشكده مكانيك دانشگاه همدان
‫۱۱۷. پروفسور مجذوبي- تارخ بازداشت بيست و هفت خرداد- محل بازداشت دانشگاه همدان- دانشيار دانشكده مكانيك دانشگاه همدان
‫۱۱۸. پناهي- پزشک
‫۱۱۹. پوريا شريفيان – تاريخ بازداشت بيست و چهار خرداد- دانشجوي دانشگاه بوعلي همدان- آزاد شد
‫۱۲۰. پويا ترابي- تاريخ بازداشت بيست و هشت خرداد- محل بازداشت انقلاب- محل نگهداري ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۲۱. پوريا فيض اللهي - زندان اوين
‫۱۲۲. پيام پيکري- تاريخ بازداشت يازده تيرماه- محل بازداشت دانشگاه- فعال دانشجويي دانشکده نفت اهواز
‫۱۲۳. پيام حيدر قزويني- دانشچوي دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين
‫۱۲۴. پيمان عارف- تاريخ بازداشت بيست و هشت خرداد- عضو شاخه دانشجويي جبهه ملي ايران
‫۱۲۵. پيمان قديمي- فرزندمحمد حسين- محل نگهداري ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۲۶. پيام پورنگ- دانشجوي دانشگاه تهران
‫۱۲۷. پيمان كهنداني- تاريخ بازداشت سي خرداد- محل بازداشت خيابان آزادي
‫۱۲۸. تارا سپهري فر- تاريخ بازداشت هشت تيرماه- محل بازداشت مسجد قبا- دبير انجمن اسلامي دانشگاه صنعتي شريف- آزاد شد
‫۱۲۹. تقي رحماني ـ تاريخ بازداشت ۲۲ خرداد ـ روزنامه نگار/ ملي مذهبي ـ آزاد شد
‫۱۳۰. ثمن صاحب جلالي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۱۳۱. جاويد فخريان ـ آزاد شد
‫۱۳۲. جاويد رمضانپورـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ عضو ستاد ميرحسين موسوي
‫۱۳۳. جت بختياري ـ تاريخ بازداشت ۲۶ خرداد ـ فعال دانشجويي ـ آزاد شد
‫۱۳۴. جلال بهرامي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ محل بازداشت منزل ـ عضو ستاد دانشجويي ميرحسين موسوي ـ ارگان بازداشت کننده اطلاعات زنجان
‫۱۳۵. جلال بهرامي صادق رسولي ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ محل بازداشت منزل - زنجان
‫۱۳۶. جلال منيري ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ خيابان جيحون
‫۱۳۷. جليل شرابيان لوـ دکتر جراج
‫۱۳۸. جميله سالار ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ ارگان بازداشت کننده اطلاعات آمل
‫۱۳۹. جواد اسکوئي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ مل بازداشت خيابان آزادي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۴۰. جواد امام ـ تاريخ بازداشت ۱۰ تير ـ محل بازداشت منزل ـ عضو شوراي مرکزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي
‫۱۴۱. جواد جابري ـ تاريخ بازداشت ۲۸ خرداد ـ محل بازداشت پانزده خرداد ـ محل نگه‌داري زندان قزل حصار
‫۱۴۲. جواد يزادنفر ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو دانشگاه تهران
‫۱۴۳. جهان بخش خانجاني ـ حزب کارگزاران سازندگي
‫۱۴۴. جهانگير محموديـ تاريخ بازداشت ۲۶ خرداد ـ روحاني ـ ارگان بازداشت کننده اطلاعات خرم آباد
‫۱۴۵. حاجي پور ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۱۴۶. حامد احساني تبار ـ فرزند غلامعلي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۴۷. حامد ايرانيان ـ فرزند محمدـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۴۸. حامد ايرانشاهيـ تاريخ بازداشت ۲۶ خرداد ـ عضو شوراي سياستگذاري سازمان دانش آموختگان ايران
‫۱۴۹. حامد باقري ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۵۰. حامد سعيدلو ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۵۱. حامد شيخ علي شاهي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو ي دانشگاه تهران
‫۱۵۲. حامد عبدلي اکبرـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۵۳. حامد محمدي - محل نگه‌داري ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۵۴. حبيب خدنگي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۱۵۵. حجت اسماعيليـ سازمان مجاهدين انقلاب سلامي
‫۱۵۶. حجت الله اميري ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۱۵۷. حجت بختياري ـ دانشجو
‫۱۵۸. حديث زماني ـ دانشجو
‫۱۵۹. حسام الدين باقري ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه صنعتي بابل
‫۱۶۰. حسام نصيري ـ دانشگاه آزاد تهران مركز
‫۱۶۱. حسن رضا لو ـ فرزند شبير ـ محل نگه‌داري ـ محل نگه‌داري کمپ کهريزک
‫۱۶۲. حسن مادي خواه ـ روزنامه نگار
‫۱۶۳. حسن معاديخواه ـ تاريخ بازداشت ۲۸ خرداد
‫۱۶۴. حسن فراهاني - زندان اوين
‫۱۶۵. حسين آقاپور - زندان اوين
‫۱۶۶. حسين باري - زندان اوين
‫۱۶۷. حسين زمانيان - زندان اوين
‫۱۶۸. حميد ترقي - زندان اوين
‫۱۶۹. حسين اتابک ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۷۰. حسين احمدي ـ فرزند حسين ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۷۱. حسين بيگلر حسني ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۷۲. حسين حامدي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۱۷۳. حسين حسيني ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ محل بازداشت خيابان فاطمي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۷۴. حسين دلير ـ تاريخ بازداشت ۱ تير ـ کارگردان سينما
‫۱۷۵. حسين رئيسيان ـ تاريخ بازداشت ۲۹ خرداد ـ استاد دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين
‫۱۷۶. حسين رحيمي ـ تاريخ بازداشت ـ ۷ تير ـ دانشجوي دانشکده نفت اهواز ـ آزاد شد
‫۱۷۷. حسين زمان ـ خواننده
‫۱۷۸. حسين زينلي سرليه ـ فرزند محمد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۷۹. حسين شکوهي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ روزنامه نگار
‫۱۸۰. حسين عبدالهي ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ محل بازداشت خيابان آزادي
‫۱۸۱. حسين مجاهد ـ تاريخ بازداشت ۲۶ خرداد ـ محل بازداشت منزل ـ دبيرکل حزب جامعه مدني
‫۱۸۲. حسين نوبخت ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۱۸۳. حسين حامدي ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۱۸۴. حسين شکوهي ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ روزنامه نگار بوشهري
‫۱۸۵. حسين نوبخت ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۱۸۶. حمدالله نامجو ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ محل بازداشت منزل ـ فعال دانشجويي دانشگاه شيراز
‫۱۸۷. حمزه غالبي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ عضو ستاد ميرحسين موسوي و عضو جبهه مشارکت
‫۱۸۸. حمزه فراتي راد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۱۸۹. حمزه قالبي ـ کمپين موسوي
‫۱۹۰. حميد ستوده ـ تاريخ بازداشت ۲۸ خرداد ـ محل بازداشت ميدان توچخانه
‫۱۹۱. حميد عموزاده خليلي ـ تاريخ بازداشت ۹ تير ـ آزاد شد
‫۱۹۲. حميد قزويني ـ فرزند صمدي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۹۳. حميد کارخانه ـ فرزند امان الله ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۹۴. حميد نوروزي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ محل بازداشت خيابان آزادي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۹۵. حميدرضا جهان تيغ ـ تاريخ بازداشت ۵ تير ـ دانشگاه بابل ـ عضو انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل
‫۱۹۶. حميدرضا محمدوالي ـ فرزندمسعود ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۹۷. حميدرضا نصير پور- فرزند علي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۱۹۸. حميده ماحوزي ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ روزنامه نگار بوشهري
‫۱۹۹. حنيف سليمي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو دانشگاه تهران
‫۲۰۰. خانم ثابتي ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۲۰۱. خانم شاملو ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۲۰۲. خوش چهره ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد
‫۲۰۳. دادي زاده ـ پزشک
‫۲۰۴. داود حيدري ـ فرزند صالح ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۰۵. داود سليماني ـ جبهه مشارکت
‫۲۰۶. داود صفري نيا - تاريخ بازداشت ۲۸ خرداد ـ محل بازداشت ميدان ونک ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۰۷. داور زاهدار
‫۲۰۸. دانيال فرجي - زندان اوين
‫۲۰۹. داوود قهرماني ـ فرزند يوسف ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۱۰. درويش ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ استاد دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين
‫۲۱۱. دکتر پناهي ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۲۱۲. دکتر جليل شربيانلو ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ منزل ـملي مذهبي - اطلاعات تبريز
‫۲۱۳. دکتر داود سليماني ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت
‫۲۱۴. دکتر سعيد حجاريان ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد عضو ـ شوراي مرکزي جبهه مشارکت ايران اسلامي
‫۲۱۵. دکتر سعيد شيرکوند ـ عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت ايران اسلامي
‫۲۱۶. دکتر سلطاني آذر ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۲۱۷. دکتر سيدمصطفي تاج زاده ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت
‫۲۱۸. دکتر سيف لو ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۲۱۹. دکتر عبدالله رمضان زاده ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ قائم مقام دبيرکل جبهه مشارکت ايران اسلامي
‫۲۲۰. دکتر علي اشرف سلطاني آذر ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران
‫۲۲۱. دکتر علي اصغر خداياري ـ عضو سابق شوراي مرکزي جبهه مشارکت ايران اسلامي
‫۲۲۲. دکتر علي تاجرنيا ـ عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت ايران اسلامي
‫۲۲۳. دکتر علي محدث ـ تاريخ بازداشت ۹ تير ـ مدير رشته علوم کامپيوتر دانشکده رياضي و علوم کامپيوتر دانشگاه اميرکبير
‫۲۲۴. دکتر علي مهرداد ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ عضو شاخه جوانان نهضت آزادي ايران
‫۲۲۵. دکتر غفار فرزدي ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ محل بازداشت منزل ـ ملي مذهبي ـ ارگان بازداشت کننده اطلاعات تبريز
‫۲۲۶. دکتر غفارزاده ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۲۲۷. دکتر غلامرضا ظريفيان ـ معاون وزير علوم در دولت سيدمحمد خاتمي
‫۲۲۸. دکتر لعيا فرزدي ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۲۲۹. دکتر محسن امين زاده ـ عضو موسس جبهه مشارکت ايران اسلامي
‫۲۳۰. دکتر محسن ميردامادي ـ دبيرکل جبهه مشارکت ايران اسلامي
‫۲۳۱. دکتر مهدي خزعليـ ـ تاريخ بازداشت ۸ تير ـ مدير انتشارات حيان ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۳۲. ذاکري ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ عضو ستاد ميرحسين موسوي
‫۲۳۳. رامين رويگردانـ فرزند نبي الله ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۳۴. رامين ساري اصلانيـ فرزند افشين ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۳۵. رامين سليمان زاده مقدم – فرزند محمود ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۳۶. رجبعلي مزروعي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ رئيس کانون صنفي روزنامه نگاران
‫۲۳۷. رحمان کعبي فرزند محمد حسن ـ محل نگه‌داري کمپ کهريزک
‫۲۳۸. رحمان يعقوبي ـ تاريخ بازداشت ۲۹ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه مازندران
‫۲۳۹. رحمت الله اميري ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران
‫۲۴۰. رحيم مددي ـ تاريخ بازداشت ۲۶ خرداد
‫۲۴۱. رحيم ياوري ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۲۴۲. رضا ارجيني ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ محل بازداشت منزل ـ عضو ستاد دانشجويي ميرحسين موسوي - اطلاعات زنجان
‫۲۴۳. رضا ارکوازي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۲۴۴. رضا جعفريان ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ عضو انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه همدان آزاد شد
‫۲۴۵. رضا رحيمي ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ محل بازداشت خيابان کارگر جنوبي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۴۶. رضا زينلي ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۲۴۷. رضا عرب ـ تاريخ بازداشت۹ تير ـ دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه مازندران - اطلاعات بابلسر
‫۲۴۸. رضا عليجاني ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ ملي مذهبي ـ آزاد شد
‫۲۴۹. رضا کاظمي ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ ـ محل بازداشت منزل ـ از اعضاي جنبش مسلمانان مبارز - فومن
‫۲۵۰. رضا لطفي ـ دانشجوي دانشگاه فردوسي مشهد
‫۲۵۱. رضا محسني ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خردادـ محل بازداشت ميدان ونک ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۵۲. رضا مرادي ـ فرزند رستم ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۵۳. رضا همايي ـ عضو جبهه مشارکت ايران اسلامي
‫۲۵۴. رامون دهقاني - زندان اوين
‫۲۵۵. روح الله باقري ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۲۵۶. روح الله رحيم پور ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۲۵۷. روح الله شفيعي ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ عضو شاخه جوانان نهضت آزادي ايران
‫۲۵۸. روح الله شهسوار ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ روزنامه نگار و کمپين موسوي و عضو جبهه مشارکت ايران اسلامي
‫۲۵۹. روح الله شهسواري ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ رئيس ستاد ۸۸ در استان خراسان رضوي
‫۲۶۰. روح الله صحرايي ـ نهضت ازادي
‫۲۶۱. روزبه اماني ـ تاريخ بازداشت۳ تير ـ محل بازداشت بهارستان
‫۲۶۲. رها ده رحيم پور
‫۲۶۳. زويا حسني ـ از اعضاي جبهه مشارکت
‫۲۶۴. زهرا توحيدي ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ دانشجوي محروم از تحصيل
‫۲۶۵. زهرا صادق زاده حلاجـ فرزند احمد ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ خانه دار ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۶۶. زهرا مجردي ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت
‫۲۶۷. زهره آقاجري ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت - آزاد شد
‫۲۶۸. زينب کريمي بيوک ـ تاريخ بازداشت ۲۲ خرداد ـ خانه دار ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۶۹. ژيلا بني يعقوب ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ محل بازداشت منزل ـ روزنامه نگار و فعال حقوق زنان
‫۲۷۰. سارا رنجبري ـ فرزند حسن ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۷۱. سامان صاحب جلالي ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۲۷۲. سجاد بازوند ـ دانشجوي دانشگاه تربيت معلم
‫۲۷۳. سجاد طاهرزاده ـ تاريخ بازداشت ۱۱ تير ـ محل بازداشت دانشگاه - دبير انجمن اسلامي دانشکده نفت اهواز
‫۲۷۴. سعيد ارباب زهي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ زاهدان ـ ارگان بازدات کننده اطلاعات زاهدان
‫۲۷۵. سعيد الله بداشتي آزاد شد
‫۲۷۶. سعيد باقريـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۷۷. سعيد پرويزي ـ دانشجو
‫۲۷۸. سعيد رضا صمدي ـ تاريخ بازداشت ۳تيرـ محل بازداشت ميدان بهارستان
‫۲۷۹. سعيد شريعتي ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت ـ آزاد شد
‫۲۸۰. سعيد شيرکووند ـ جبهه مشارکت
‫۲۸۱. سعيد عباس زادهـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در خيابان آزاديـ محل نگه‌داري کمپ کهريزک
‫۲۸۲. سعيد ليلاز ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ روزنامه نگار
‫۲۸۳. سعيد نبوي ـ محل بازداشت در منزل
‫۲۸۴. سعيد نيکخواه ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ عضو ستاد ميرحسين موسوي
‫۲۸۵. سعيده کردي نژاد ـ از اعضاي جبهه مشارکت
‫۲۸۶. سعيد زراعت کار ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ عضو شاخه جوانان نهضت آزادي ايران
‫۲۸۷. سعيد نور محمدي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت
‫۲۸۸. سلطاني آزاد ـ پزشک
‫۲۸۹. سميه توحيد لو ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو و وبلاگ نويس
‫۲۹۰. سميه لقايي عليار ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ دانشجو ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۹۱. سوسن آل آقاناصر ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ محل بازداشت ميدان انقلاب ـ دانشجو ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۲۹۲. سوگند عليخواه ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ دانشگاه مازندران ـ فعال دانشجويي
‫۲۹۳. سهراب احديان ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۲۹۴. سهراب احمدي ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۲۹۵. سهند بختيارپور ـ تاريخ بازداشت ۱۱ تير ـ محل بازداشت دانشگاه - دبير سابق انجمن اسلامي دانشکده نفت اهواز
‫۲۹۶. سهيل اقدم صالح – فرزند داود ـ محل نگه‌داري کمپ کهريزک
‫۲۹۷. سيامک احمدي ـ تاريخ بازداشت ۴ تير ـ‌ محل بازداشت ميدان بهارستان
‫۲۹۸. سيامند غياثي ـ‌دانشجوي دانشگاه کرمانشاه و کمپين کروبي
‫۲۹۹. سياوش حاتم ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دبير کل انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي همدان ـ آزاد شد
‫۳۰۰. سياوش سبيمي نژاد ـ تاريخ بازداشت ۱ تير ـ دانشجوي دانشگاه مازندران
‫۳۰۱. سياوش صفوي ـ‌دانشجو
‫۳۰۲. سياوش فياض ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۳۰۳. سامان حسيني - زندان اوين
‫۳۰۴. سجاد سلطان علي - زندان اوين
‫۳۰۵. سجاد طاهري - زندان اوين
‫۳۰۶. سعيد انوري - زندان اوين
‫۳۰۷. سعيد برادر - زندان اوين
‫۳۰۸. سعيد بهرامي - زندان اوين
‫۳۰۹. سعيد ترابي - زندان اوين
‫۳۱۰. سعيد شايسته - زندان اوين
‫۳۱۱. سعيد الله آقا صالح – بازداشت شده در تاريخ ۲۱ خردادماه – کمپ کهريزک
‫۳۱۲. سيد رضا فاطمه - زندان اوين
‫۳۱۳. سيد محمد حسين حسني - زندان اوين
‫۳۱۴. سينا گرامي - زندان اوين
‫۳۱۵. سيد آرمين مير خواجه الدين ـ فرزند سيدجمال ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۱۶. سيد جواد حسيني ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۳۱۷. سيد حسين ميرزاده ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۳۱۸. سيد خليل ميراشرافي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ تهيه کننده تلويزيون
‫۳۱۹. سيد عليرضا بهشتي شيرازي ـ تاريخ بازداشت ۲ تير ـ بازداشت در محل کارـ‌ سردبير روزنامه کلمه سبز
‫۳۲۰. سيد محمد رئوف صفاريـ فرزند سيد احمد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۲۱. سيد نويد قاضي ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد در ميدان هفت تير ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۲۲. سيد هادي شاه ولايتي ـ فرزند سيد احمد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۲۳. سيد هاشم خواستار ـ تاريخ بازداشت ۲۹ خرداد فعال صنفي ـ زندان وکيل آباد مشهد
‫۳۲۴. سينا برازجاني ـ تاريخ بازداشت ۲۶ خرداد ـ محل بازداشت خيابان آزادي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۲۵. سينا فرهمند ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ محل بازداشت شهرک غرب ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۲۶. سيامند غياثي ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه رازي کرمانشاه
‫۳۲۷. سياوش صفوي ـ تاريخ بازداشت ۲۹ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه مازندران
‫۳۲۸. سياوش فياض ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۳۲۹. سيد جواد حسيني ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۳۳۰. سيد حسين ميرزاده ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۳۳۱. سيد خليل ميراشرفي ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ محل بازداشت در منزل ـ تدوينگر تلويزيوني
‫۳۳۲. سيد محمد باقر اسکويي ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ رئيس ستاد دانشجويي مهدي کروبي
‫۳۳۳. سيف الله رمضاني ـ‌دانشجوي دانشگاه تهران
‫۳۳۴. شابتي - کمپ کهريزک
‫۳۳۵. شاملو – کمپ کهريزک
‫۳۳۶. شاهين رجب زاده منفرد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۳۷. شايان قلي پور - زندان اوين
‫۳۳۸. شاهين ميرزايي – فرزند علي همت ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۳۹. شاهين نصيري نيا ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در ميدان انقلاب ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۴۰. شاهين نوربخش ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ عضو جبهه مشارکت
‫۳۴۱. شاهين عسگري ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در ميدان توحيد
‫۳۴۲. شايان منصوري تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در تقاطع شادمان‌ـ محل نگه‌داري زندان قزل حصار
‫۳۴۳. شروين بيگلري ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ انقلاب ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۴۴. شريف معيري ـ فرزند عباس ـ محل نگه‌داري زندان قزل حصار
‫۳۴۵. شکوفه آذر ـ تاريخ بازداشت ۸ تير ـ مسجد قبا ـ خبرنگارروزنامه سرمايه ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۴۶. شمس الله ميانه دري ـ فرزند قرمان ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۴۷. شوانه مريخي ـ دانشجوي دانشگاه مازندران
‫۳۴۸. شهاب الدين طباطبايي ـ‌ کمپين موسوي
‫۳۴۹. شهاب حساراتـ فرزند محمد علي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۵۰. شهاب طباطبايي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ از مسئولان ستاد ميرحسين موسوي
‫۳۵۱. شهاب عبدي نسب ـ تاريخ بازداشت ۲۶ خرداد در خيابان آزادي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۵۲. شهاب مقدس ـ تاريخ بازداشت ۱تير در ميدان توحيد
‫۳۵۳. شهريار حسين بر ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشگاه زاهدان ـ عضو هئيت رئيسه ستاد دانشجويي مهدي کروبي در استان سيستان و بلوچستان ـ اطلاعات زاهدان
‫۳۵۴. شيخ موسي رجايي ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ روحاني ـ ارگان بازداشت کننده اطلاعات آمل
‫۳۵۵. شيوا نظرآهاري ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ محل کار ـ عضو کميته گزارشگران حقوق بشر
‫۳۵۶. صابر اميري ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد در ميدان ۷ تير
‫۳۵۷. صادق رسولي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در منزل ـ عضو ستاد دانشجويي ميرحسين موسوي- اطلاعات زنجان و نهضت آزادي
‫۳۵۸. صادق نوروزي
‫۳۵۹. صديقه صادق زاده- تاريخ بازداشت سي خرداد – محل نگهداري زندان اوين
‫۳۶۰. صديقه گلشن لطفي- فرزند بهمن ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ حسابدارـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۶۱. صمد بيگي- تاريخ بازداشت سي خرداد – محل بازداشت خيابان آزادي
‫۳۶۲. صمد مهرعلي تبار- دانشجوي دانشگاه تهران
‫۳۶۳. صيف الله رمضاني - تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۳۶۴. صيفي لو- پزشک
‫۳۶۵. ضياالدين نبوي- تاريخ بازداشت بيست و شش خرداد- معلم
‫۳۶۶. طاها عظيمي- تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد- محل بازداشت خيابان يادگار امام
‫۳۶۷. طاهره مرعشي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ آزاد شد
‫۳۶۸. عادل دهدشتي ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ مسئول ستاد ياران دبستاني و جبهه مشارکت
‫۳۶۹. عاطفه خواجه نصير ـ تاريخ بازداشت۳۰ خرداد در خيابان نواب ـ محل نگه‌داري زندان
‫۳۷۰. عاطفه نصيري- فرزند فضل الله ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ در خيابان ونک ـ کتابفروش ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۷۱. عباس اختري ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در خيابان نواب ـ محل نگهداري زندان اوين
‫۳۷۲. عباس پوراظهري ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد در منزل ـ ملي مذهبي ـ ارگان بازداشت کننده اطلاعات تبريز
‫۳۷۳. عباس جعفري زهدـ فرزند مهدي ـ محل نگه‌داري کمپ کهريزک
‫۳۷۴. عباس علم ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد در خيابان ستار خان
‫۳۷۵. عباس کوشاـ تاريخ بازداشت۹ تير ـ عضو دفتر سياسي جبهه مشارکت
‫۳۷۶. عبدافتاح سلطاني ـ تاريخ بازداشت۱۶ خرداد ـ وکيل
‫۳۷۷. عبدالرضا تاجيک ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دبير سياسي روزنامه شرق
‫۳۷۸. عبدالفتاح سلطاني ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ وکيل دادگستري
‫۳۷۹. عبدالله مومني ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ دفتر ستاد شهروند آزاد، سخنگوي سازمان اداوار تحکيم وحدت ـ بند ۲۰۹
‫۳۸۰. عبدالله نوري ـ تاريخ بازداشت ۲۷خرداد در ميدان هفت تير ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۸۱. عرفان محمدي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۳۸۲. عزت تربتي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۳۸۳. عطا رشيدي ـ دانشچوي دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين
‫۳۸۴. علوم غمديده ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۳۸۵. علوي ـ عضو نهضت آزادي ايران
‫۳۸۶. علي احمدي ـ دانشجو
‫۳۸۷. علي افشار ‌ـ فرزند خدابخش ــ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۸۸. علي اکبر صمدي ـ تاريخ بازداشت۳۰ خرداددر خيابان جمهوري ـ محل نگه‌داري قزل حصار
‫۳۸۹. علي پاشاه ـ تاريخ بازداشت۳ تير در ميدان ونک
‫۳۹۰. علي پورخيري ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ عضو جبهه مشارکت
‫۳۹۱. علي تاجر نيا ـ جبهه مشارکت
‫۳۹۲. علي تقي پور ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ عضو جبهه مشارکت
‫۳۹۳. علي حبيبي- فرزند حنيف ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۳۹۴. علي خلج ـ تاريخ بازداشت۱ تي در ميدان هفت تير
‫۳۹۵. علي ديناريـ تاريخ بازداشت ۲۹ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه مازندران
‫۳۹۶. علي رائي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۳۹۷. علي رفاهي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۳۹۸. علي شجاعي ـ دانشجوي دانشگاه هرمزگان
‫۳۹۹. علي شکوريـ تاريخ بازداشت ۳ تير در ميدان تجريش
‫۴۰۰. علي طباطبايي ـ محل بازداشت در بلوار کشاورز
‫۴۰۱. علي عباسي ـ دانشجوي دانشگاه مازندران
‫۴۰۲. علي عقيلي ـ تاريخ بازداشت۳ تير در ميدان بهارستان ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۰۳. علي فاتح ـ تاريخ بازداشت۳ تير در ميدان امام حسين ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۰۴. علي محقر ـ تاريخ بازداشت۲۶ خرداد ـ عضو ستاد ميرحسين موسوي
‫۴۰۵. علي ملازمي دانشجوي رشته مهندسي مکانيک نيروگاه دانشگاه صنعت آب و برق شهيد عباسپور ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۰۶. علي مهاجر ـ حزب کارگزاران
‫۴۰۷. علي مهرداد ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ عضو شاخه جوانان نهضت آزادي ايران
‫۴۰۸. علي نظري ـ تاريخ بازداشت ۲۹ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه مازندران
‫۴۰۹. علي وفقي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ عضو ستاد ميرحسين موسوي
‫۴۱۰. علي هاديان ـ تاريخ ۲۴ خرداددر خيابان شريعتي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۱۱. علي تقي پور- بازداشت شده در تاريخ نهم تيرماه - دبير فني سابق دانشگاه مازندران
‫۴۱۲. عليرضا بابالو ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه زنجان
‫۴۱۳. عليرضا جمال اسفرجاني نژادـ فرزند محمد حسين ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۱۴. عليرضا خوشبخت ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ دانشجوي محروم از تحصيل
‫۴۱۵. عليرضا شيخي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۴۱۶. عليرضا شيرازي ـ تاريخ بازداشت۲ تير ـ روزنامه نگار
‫۴۱۷. عليرضا کياني دانشجوي دانشگاه مازندران
‫۴۱۸. علي بيكس ـ دانشجوي دكتراي رشته تاريخ دانشگاه آزاد
‫۴۱۹. علي راعي ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۴۲۰. علي رفاهي ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۴۲۱. عليرضا شيخي ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۴۲۲. عليرضا کياني ـ تاريخ بازداشت ۲۹ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه مازندران
‫۴۲۳. عليرضا كياني ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ دانشکده پرديس مازندران - فعال دانشجويي
‫۴۲۴. عليرضا هاشمي ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ دبيرکل سازمان معلمان ايران
‫۴۲۵. عماد بهاور ـ عضو نهضت آزادي ايران
‫۴۲۶. عباس قادريان - زندان اوين
‫۴۲۷. عباسعلي گودرزي - زندان اوين
‫۴۲۸. علي عاميران - زندان اوين
‫۴۲۹. علي محمدي - زندان اوين
‫۴۳۰. علي مرادي - زندان اوين
‫۴۳۱. عليرضا خدادادي - زندان اوين
‫۴۳۲. غفار زاده ـ پزشک
‫۴۳۳. غفار فرزادي ـ پزشک
‫۴۳۴. غمديده ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۴۳۵. فائزه هاشمي رفسنجاني ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ نماينده سابق مجلس ـ آزاد شد
‫۴۳۶. فاطمه خواجه نصيري‌ـ فرزندجواد ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ دانشجو ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۳۷. فتاحي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ عضو ستاد ميرحسين موسوي
‫۴۳۸. فرحان صادق پور ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۴۳۹. فرحان صادق پور ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۴۴۰. فرزانه رنجبري ـ فرزند خليل ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد در خيابان انقلاب، خانه دار- محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۴۱. فرزانه کماني تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد در خيابان اميرآباد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۴۲. فرشاد طاهري ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۴۴۳. فرشيد حيدري زمين ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۴۴۴. فرناز کمانيـ فرزند اسماعيل ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ دانشجو ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۴۵. فرهاد بينا زاده ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۴۴۶. فرهاد شير احمد ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۴۴۷. فرهاد نصرالله پور ـ جبهه مشارکت
‫۴۴۸. فرهاد شير احمد - زندان اوين
‫۴۴۹. فريبرز سروش
‫۴۵۰. فريناز معيريان ـ فعال دانشجويي ـ بند نسوان ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۵۱. فريده هاشمي نژاد ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ آزاد شدند
‫۴۵۲. فض الله جوکارـ دانشجو
‫۴۵۳. فضلي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ استاد دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين
‫۴۵۴. فهيمه رمضاني افشار ـ فرزند حسن ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ شاغل در توليدي چاپ پارچه ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۵۵. کاظم رحيمي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۴۵۶. کامبيز صائميـ فرزند مصطفي ـ محل نگه‌داري زندان قزلحضار
‫۴۵۷. کامبيز نوروزي ـ تاريخ بازداشت۷ تير ـ دبير حقوقي انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران- بند ۲۰۹
‫۴۵۸. کامران ايرواني ـ فرزند بهرام ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۵۹. کامران برهاني ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در ميدان بهارستان ـ محل نگه‌داري بند ۲۰۹ زندان اوين
‫۴۶۰. کاوه ثروتي ـ تاريخ بازداشت۳۰ خرداد ـ کمپين موسوي
‫۴۶۱. کرامت الله زارعيان جهرمي- فرزند فرج ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۶۲. کريم ارقنده پور ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ وبلاگ نويس
‫۴۶۳. کريم امامي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۴۶۴. کريم باقرپور يزدي ـ تاريخ بازداشت۳ تير ـ محل بازداشت بيمارستان بقيع ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۶۵. کريم ارغنده پور ـ تاريخ بازداشت۲۶ خرداد ـ عضو ستاد ميرحسين موسوي
‫۴۶۶. کريم امامي ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۴۶۷. کورش شهبازي ـ تاريخ بازداشت۳ تير ـ محل بازداشت يمارستان بقيع ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۶۸. کوروش زعيم ـ تاريخ بازداشت۳۱ خرداد ـ جبهه ملي
‫۴۶۹. کيانوش موسوي ـ فرزند رضا ـ محل نگه‌داري کمپ کهريزک
‫۴۷۰. کيوان راوي ـ فرزند کيومرث ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۷۱. کيوان صميمي بهبهاني ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ روزنامه نگار
‫۴۷۲. کيومرث احمدي ـ ۳۰ خرداد ـ بلوار کشاورز ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۷۳. لعيا فرزادي ـ پزشک
‫۴۷۴. ليلا سلماني پور ـ فرزند احمد ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ شغل طراح لباس ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۷۵. مازيار بهاري ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ خبرنگار کانادايي هفته نامه آمريکايي نيوزويک
‫۴۷۶. مازيار يزداني ـ تاريخ بازداشت ۲۹ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه مازندران
‫۴۷۷. ماشاالله حيدرزاده ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ روزنامه نگار بوشهري
‫۴۷۸. متين اسديان ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ محل بازداشت خيابان امير آباد شمالي
‫۴۷۹. مجتبي پور محسن ـ تاريخ بازداشت ۲۵خرداد ـ روزنامه نگار
‫۴۸۰. مجتبي تهراني ـ تاريخ بازداشت ۸ تير ـ خبرنگار سايت اعتمادملي
‫۴۸۱. مجتبي خندان ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ عضو شاخه جوانان نهضت آزادي ايران
‫۴۸۲. مجتبي رجبي ـ دانش آموز
‫۴۸۳. مجتبي رحيمي ـ دانشچوي دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين
‫۴۸۴. مجتبي عليجاني ـ دانشجوي دانشگاه اميرکبير
‫۴۸۵. مجتبي محمديان ـ تاريخ بازداشت ۴تير ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۸۶. مجتبي نيک زاد ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۸۷. مجزوبي ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ استاد دانشگاه
‫۴۸۸. مجيد اسلامي ـ فرزند غدير ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۸۹. مجيد جباري
‫۴۹۰. مجيد دري ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد درمنزل ـ فعال دانشجويي
‫۴۹۱. مجيد زين العابدين- فرزند داود ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۹۲. مجيد سعيدي ـ تاريخ بازداشت ۴ تير در خيابان وليعصر
‫۴۹۳. مجيد سلاح وند ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۴۹۴. مجيد عسگري- فرزند محمود ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۹۵. مجيد معتمد زاده – فرزند علي اکبر ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۹۶. مجيد نعمتي ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد در خيابان انقلاب ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۹۷. مجيد وهابـ فرزند بيرامعلي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۴۹۸. مجيد جابري ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران
‫۴۹۹. مجيد سپهوند ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۵۰۰. مجيد نيري ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران
‫۵۰۱. مجتبي صفري - زندان اوين
‫۵۰۲. مجتبي کاظمي - زندان اوين
‫۵۰۳. محرمعلي افشاري ـ فرزند مسعود ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۰۴. محسن آزموده ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۵۰۵. محسن امين زاده ـ تاريخ بازداشت۱۶ خرداد ـ جبهه مشارکت
‫۵۰۶. محسن بابازاده ـ تاريخ بازداشت۲۷ خرداد در خيابان کريم خان ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۰۷. محسن باباييـ فرزند رجبعلي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۰۸. محسن باستاني ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در اصفهان
‫۵۰۹. محسن برزگر ـ تاريخ بازداشت ۲۸ خرداد ـ دانشجو دانشگاه مازندران
‫۵۱۰. محسن حبيبي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۵۱۱. محسن حبيبي مظاهري ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۵۱۲. محسن حکيمي ـ عضو نهضت آزادي ايران
‫۵۱۳. محسن روزبهان ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ عضو ستاد ۸۸ در استان خراسان رضوي
‫۵۱۴. محسن صفائي فراهاني ـ جبهه مشارکت
‫۵۱۵. محسن لطيفيان ـ فرزند ـ محمد مهدي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۱۶. محسن مير دامادي ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ دبير کل جبهه مشارکت
‫۵۱۷. محسن نوروژي مازندراني نژاد – فرزند حسين ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۱۸. محسن نوري ـ تاريخ بازداشت۳۰ خرداد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۱۹. محمد اسماعيل حق پرست ـ تاريخ بازداشت۱ تير در ميدان ۷ تير ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۲۰. محمد باقر بخشي ـ فرزند ارسلان ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۲۱. محمد باقر شعبان پور ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۵۲۲. محمد بديعي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در حوالي خيابان بهبودي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۲۳. محمد بلوري ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۵۲۴. محمد بيات ـ تاريخ بازداشت۳۰ خرداددر خيابان آزادي
‫۵۲۵. محمد توسلي ـ تاريخ بازداشت۱۶ خرداد ـ مدير دفتر سياسي جنبش آزادي در ايران
‫۵۲۶. محمد جعفر زرين ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ فعال سياسي
‫۵۲۷. محمد جعفري ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه رازي کرمانشاه و کمپين کروبي
‫۵۲۸. محمد جواد مهرداديان ـ فرزند ماشاالله ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۲۹. محمد حاجي زاده فرزند حسين ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۳۰. محمد حسن رضايي ـ فرزند داور ـ محل نگه‌داري زندان قزلحضار
‫۵۳۱. محمد حسن گل پسندـ فرزند اسماعيل ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۳۲. محمد حسين بهمني ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در ميدان توحيد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۳۳. محمد حسين حسيني- فرزند علي اکبر ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۳۴. محمد حسين امامي ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۵۳۵. محمد خوانساري ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۵۳۶. محمد داوديان ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۵۳۷. محمد درمناکي فراهاني ـ تاريخ بازداشت ۴ تير در ميدان بهارستان ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۳۸. محمد دليري ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۵۳۹. محمد رضا آبادي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۵۴۰. محمد رضا احمدي نيا ـ نهضت ازادي
‫۵۴۱. محمد رضا حکمي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۵۴۲. محمد رضا خاتمي ـ تاريخ بازداشت ۲۳ خرداد ـ جبهه مشارکت
‫۵۴۳. محمد رضا علايي پور ـ جبهه مشارکت
‫۵۴۴. محمد رضواني ناظري ـ فرزند محمد امير ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۴۵. محمد شکوهي ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ عضو جبهه مشارکت
‫۵۴۶. محمد صيادي ـ تاريخ بازداشت۲۶ خرداد ـ عضو انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه بوعلي - زندان الوند شهر همدان
‫۵۴۷. محمد عطريانفر ـ تاريخ بازداشت۱۶ خرداد ـ حزب کارگزاران
‫۵۴۸. محمد علمي ـ دانشجوي دانشگاه مازندران
‫۵۴۹. محمد قائم مقامي ـ تاريخ بازداشت ۱ تير ـ عضو سازمان دانش آموختگان ادوار تحکيم وحدت
‫۵۵۰. محمد قوچاني ـ تاريخ بازداشت ۲۸ خرداد ـ سردبير روزنامه اعتماد ملي
‫۵۵۱. محمد کرامتي ـ تاريخ بازداشت ۲۸ خرداد در ميدان آزادي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۵۲. محمد کريمي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۵۵۳. محمد محمدي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۵۴. محمد مختاري ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ جمهوري – محل نگهداري نا مشخص
‫۵۵۵. محمد مصطفايي ـ تاريخ بازداشت ۴ تير در منزل ـ وکيل دادگستري ـ آزاد شد
‫۵۵۶. محمد مهدي اماني ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد در هفت تير ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۵۷. محمد مهدي يوسفي ـ فرزند محمد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۵۸. محمد مهدي يداللهي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در خيابان جمهوري
‫۵۵۹. محمد ميراحمدـ فرزند حسين ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۶۰. محمد ابراهيم خسروتاج - زندان اوين
‫۵۶۱. محمد باقري - زندان اوين
‫۵۶۲. محمد حسن عليخاني - زندان اوين
‫۵۶۳. محمد رضا حسني - زندان اوين
‫۵۶۴. محمد رضا سلطان فر - زندان اوين
‫۵۶۵. محمد رضا هاشمي - زندان اوين
‫۵۶۶. محمد عظيمي - زندان اوين
‫۵۶۷. محمد علي کارگران - زندان اوين
‫۵۶۸. محمد علي کشاورز - زندان اوين
‫۵۶۹. محمد نجاري - زندان اوين
‫۵۷۰. محمدرضا احمدي نيا ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ عضو شاخه جوانان نهضت آزادي ايران
‫۵۷۱. محمدرضا بيات ـ فررزند محمود ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۷۲. محمدرضا جلايي پور ـ سخنگوي کمپين موج سوم حمايت از خاتمي و موسوي
‫۵۷۳. محمدرضا حدآبادي ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۵۷۴. محمدرضا حکمي ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۵۷۵. محمدرضا خاتمي ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ آزاد شد
‫۵۷۶. محمدرضا کاوياني فرزند محمد حسن ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۷۷. محمدرضا کوهيني تفرشيـ فرزند ماشاالله ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۷۸. محمدرضا مرادي مجاهد ـ فرزند مسعود ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۷۹. محمدعلي ابطحي ـ عضو مجمع روحانيون مبارز
‫۵۸۰. محمدعلي صادقي ـ محل بازداشت خيابان وليعصر ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۸۱. محمدعلي ولي زادهـ فرزند قنبرعلي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۸۲. محمود ابراهيمي ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ عضو حزب همبستگي
‫۵۸۳. محمود دلبري ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۵۸۴. مرتضي الياسي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در ميدان صادقيه ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۸۵. مرتضي خاني ـ کمپين کروبي
‫۵۸۶. مرتضي رضا خاني ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۵۸۷. مرتضي سپه ـ تاريخ بازداشت ۳ تير در ميدان بهارستان
‫۵۸۸. مرتضي کمالي ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۵۸۹. مرتضي جانبازي ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۵۹۰. مرتضي جعفري فرد - زندان اوين
‫۵۹۱. مرتضي سيطري - زندان اوين
‫۵۹۲. مسلم دلشاد - زندان اوين
‫۵۹۳. مظاهر پرهيزگار - زندان اوين
‫۵۹۴. مهدي حبيبي - زندان اوين
‫۵۹۵. مهدي طاهريان - زندان اوين
‫۵۹۶. مهدي فرجي - زندان اوين
‫۵۹۷. مهدي کريمي - زندان اوين
‫۵۹۸. ميلاد پيشداد - زندان اوين
‫۵۹۹. مرجان فاعظي ـ تاريخ بازداشت ۱ تير ـ دانشجو
‫۶۰۰. مرجان فياضي ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ محل بازداشت دانشگاه مازندران- فعال دانشجويي
‫۶۰۱. مرضيه بهرامي کوشکي ـ فرزندنوروزعلي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ کتابفروش ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۰۲. مريم عامري ـ کمپين کروبي
‫۶۰۳. مريم عامريان ـ فعال مدني ـ آزاد شد
‫۶۰۴. مريم محمدي ـ فرزند محمد ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد دانشجو ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۰۵. مسعود عسگري ـ تاريخ بازداشت ۴ تير در ميدان بهارستان
‫۶۰۶. مصطفي تاج زاده ـ تاريخ بازداشت ۲۳ تير ـ سازمان مجاهدين انقلاب سلامي
‫۶۰۷. مصطفي حاجي زاده ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۰۸. مصطفي شجري- فرزند حسن ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ در ميدان انقلاب ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۰۹. مصطفي فتاحي
‫۶۱۰. مصطفي قوانلو قاجار ـ تاريخ بازداشت ۱ تير ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۱۱. مصطفي منفرد ـ تاريخ بازداشت ۱۱ تير ـ محل بازداشت دانشگاه - فعال دانشجويي دانشکده نفت اهواز
‫۶۱۲. مصطفي مهدي زاده ـ دانشجوي دانشگاه بوعلي همدان
‫۶۱۳. مصيب ابراهيمي ـ دانشجو
‫۶۱۴. منصور عظيمي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۱۵. منصور غفاري ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۶۱۶. منصور نبي زاده ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ عضو ستاد ميرحسين موسوي
‫۶۱۷. منصور وفا ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد در منزل – زنجان عضو ستاد دانشجويي ميرحسين ـ ارگان بازداشت کننده اطلاعات زنجان
‫۶۱۸. موسي ساکت ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ دبير سازمان دانش آموختگان ايران اسلامي در استان آذربايجان شرقي
‫۶۱۹. مونا لاهوتي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد آزاد شد
‫۶۲۰. مهتاب آجوداني ـ فرزند مهدي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداددر خيابان انقلاب ـ خانه دارـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۲۱. مهتاب نصير پور ـ تاريخ بازداشت ۸ تير ـ هنرمند سينما و تئاتر
‫۶۲۲. مهدوي ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ امام جمعه سابق آمل - اطلاعات آمل
‫۶۲۳. مهدي باقري ـ فرزند مجيد ـ محل نگه‌داري زندان قزلحضار
‫۶۲۴. مهدي ترکمن ـ دانشجو
‫۶۲۵. مهدي خدادادي ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۶۲۶. مهدي درويشي
‫۶۲۷. مهدي رجب سلوکات ـ جليل ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۲۸. مهدي عبايي ـ تاريخ بازداشت ۲۸خرداد ـ رئيس شاخه خراسان رضوي جبهه مشارکت ايران اسلامي
‫۶۲۹. مهدي کريمي ـ تاريخ بازداشت ۱۱ تير ـ محل بازداشت دانشگاه- فعال دانشجويي دانشکده نفت اهواز
‫۶۳۰. مهدي مجيدي ـ تاريخ بازداشت ۲۶ خرداد در ميدان ونک ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۳۱. مهدي مسافر ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ عضو انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه همدان آزاد شد
‫۶۳۲. مهدي يار بهرامي
‫۶۳۳. مهديان ميناوي ـ جبهه مشارکت
‫۶۳۴. مهران خوشرو ـ ۳۰خرداد – محل بازداشت خيابان هاشمي
‫۶۳۵. مهرداد بال افکن ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد ـ عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در اصفهان
‫۶۳۶. مهسا امرآبادي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ روزنامه نگار
‫۶۳۷. مهندس بهزاد نبوي ـ عضو حزب کارگزاران سازندگي
‫۶۳۸. مهندس داديزاده ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۶۳۹. مهندس شهاب الدين طباطبايي ـ عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت ايران اسلامي
‫۶۴۰. مهندس مجيد جابري ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۶۴۱. مهندس محسن صفايي فراهاني ـ عضو شوراي مرکزي و رئيس هيات اجرايي جبهه مشارکت ايران اسلامي
‫۶۴۲. مهندس مهدي يار بهرامي ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز
‫۶۴۳. مهندس يحيوي ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد در منزل ـ ملي مذهبي ـ اطلاعات تبريز
‫۶۴۴. ميثم زارعي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۶۴۵. ميثم محمدحسن نقاش ـ محمد تقي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۴۶. ميثم ورق چهر ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ عضو جبهه مشارکت
‫۶۴۷. ميلاد ثوري ـ تاريخ بازداشت۲۳ ۳۰ خرداد در نواب
‫۶۴۸. ميلاد چگيني ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۶۴۹. ميلاد قريبيان ـ فرزند محمود ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۵۰. ميترا عالي ـ دانشجوي دانشگاه اميرکبير
‫۶۵۱. ميلاد حسيني کشتان ـ تاريخ بازداشت ۲۹ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه مازندران
‫۶۵۲. ناصح فريدي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ فعال دانشجويي
‫۶۵۳. ناصر اکبري ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در خيابان انقلاب محمود ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۵۴. ناصر زماني ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۶۵۵. ناهيد سياهوند دانشجو
‫۶۵۶. ندا فرقاني ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد در خيابان انقلاب ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۵۷. نريمان احمدي مقدم ـ تاريخ بازداشت ۲۶ خرداد در ميدان ونک ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۵۸. نريمان گوهري ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد در ميدان صادقيه ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۵۹. نريمان مصطفوي - تاريخ بازداشت ۸ تير در مسجد قبا ـ عضو انجمن اسلامي دانشگاه صنعتي اميرکبير - آزاد شد
‫۶۶۰. نسترن خدا رحيمي ـ دانشجو
‫۶۶۱. نسيم رياحي ـ دانشچوي دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين
‫۶۶۲. نيما کاکاوند - زندان اوين
‫۶۶۳. ناصر نمازي – زندان اوين
‫۶۶۴. نعمت خوش چهره – فرزند سعدالله – زندان اوين
‫۶۶۵. نصرالله عطابخشي – بازداشت شده در ۳۰ خردادماه – کمپ کهريزک
‫۶۶۶. نويد احدي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در خيابان جيحون ـ محل نگه‌داري زندان گوهردشت
‫۶۶۷. نويد حقدادي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۶۶۸. نويد خوش نگاه ـ فرزند محسن ـ محل نگه‌داري کمپ کهريزک
‫۶۶۹. نيما پرتوي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۷۰. نيما حسيني ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در خيابان جيحون ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۷۱. نيما کاکاوند ـ تاريخ بازداشت ۳ تير در ميدان بهارستان ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۷۲. نيما نحوي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ عضو انجمن اسلامي انجمن اسلامي دانشگاه بابل- اطلاعات بابل
‫۶۷۳. وجيهه مقدم ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۷۴. وحيد اسماعيلي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۷۵. وحيد اميريان ـ دانشجو
‫۶۷۶. وحيد اناري ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ دانشجو
‫۶۷۷. وحيد پاشايي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۷۸. وحيد جراحي ـ تاريخ بازداشت ۲۴ خرداد ـ محل بازداشت ميدان فاطمي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۷۹. وحيد زينعلي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در ميدان وليعصر ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۸۰. وحيد محمدي ـ فرزند موسي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۸۱. وحيد نوريـ فرزند دوستعلي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۸۲. وحيد اناري ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۶۸۳. هادي احتظاظي ـ تاريخ بازداشت ۲۹ خرداد ـ از فعالان ملي - مذهبي - اطلاعات همدان
‫۶۸۴. هادي پلاور ـ دانشجوي دانشگاه اميرکبير
‫۶۸۵. هادي دشتي ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداد در ميدان هفت تير ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۸۶. هادي کحال زاده ـ تاريخ بازداشت ۲۶ خرداد ـ عضو شوراي مرکزي سازمان دانش آموختگان ايران - آزاد شد
‫۶۸۷. هانيه يوسف پور
‫۶۸۸. هانيه يوسفيان ـ تاريخ بازداشت ۳۱ خرداد ـ عضو ستاد ميرحسين موسوي در شيراز
‫۶۸۹. هدايت آقايي ـ حزب کارگزاران
‫۶۹۰. هدايت الله آقايي ـ‌عضو حزب کارگزاران سازندگي
‫۶۹۱. هدي صابر ـ تاريخ بازداشت۲۳ خرداد ـ ملي مذهبي و روزنامه نگار ـ آزاد شد
‫۶۹۲. هما روستا ـ تاريخ بازداشت ۸ تير ـ هنرمند سينما و تئاتر
‫۶۹۳. همايي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد ـ عضو ستاد ميرحسين موسوي
‫۶۹۴. هومن اسكندري ـ تاريخ بازداشت ۲۶ خرداد در منزل ـ عضو حزب پان ايرانيست
‫۶۹۵. يعقوب شائوليان ـ فرزند يوسف ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۹۶. يوسف داداشي ـ تاريخ بازداشت ۳۰ خرداد در خيابان آزادي ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۹۷. يونس دهقان منش ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداددر خيابان امير آباد ـ محل نگه‌داري قزل حصار
‫۶۹۸. يونس سليمي ـ تاريخ بازداشت ۲۷ خرداددر خيابان مفتح ـ محل نگه‌داري زندان اوين
‫۶۹۹. ياسر جعفري ـ دانشجوي دانشگاه تهران
‫۷۰۰. يعقوب زاده ـ تاريخ بازداشت ۲۵ خرداد ـ عضو نهضت آزادي ايران - تبريز


‫‫واحد تحقيقات موضوعي

مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران

‫تيرماه ۱۳۸۸

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .