خانواده هاي دستگير شدگان به تجمعات اعتراضي خود براي آزادي عزيزانشان ادامه ميدهند.

 

روز يكشنبه 8 شهريور ماه نزديک به 120 نفر از خانواده بازداشت شده ها در داخل و بخصوص مقابل دادگاه انقلاب تجمع كردند .هر روز عده زيادي از خانواده هاي بازداشت شده ها از صبح همزمان با شروع ساعت كاري تا پايان وقت اداري در مقابل دادگاه انقلاب به انتظار اعلام كفالت و يا وثيقه براي عزيزانشان با نگراني منتظر مي مانند.

دادگاه انقلاب نيز براي تحت فشارهاي روحي قرار دادند خانواده ها هر از چند روزي تعداد اندكي اسم رابه عنوان آزادي با گذاشتن كفالت و وثيقه اعلام مي كند.

اكثر خانواده ها از يك طرف نگران وضعيت جسمي و روحي عزيزانشان هستند و از طرف ديگر نگران چگونگي تهيه كفالت و وثيقه هاي سنگين هستند.امروز به تعدادي از خانواده ها از طرف دادگاه انقلاب اعلام شده كه تا آخر هفته تعداد زيادي از بازداشت شده ها آزاد مي شوند كه بيشتر خانواده ها در مقابل درب دادگاه انقلاب فرياد زدند كه باز هم دروغ، گفته بوديد تا قبل از ماه رمضان آزاد مي شوند و امروز مي گوييد تا آخر هفته اين هم يك وعدۀ فريبکارانه ديگري براي تحت فشار روحي قرار دادن خانواده هاست .آنقدر از شما دروغ شنيده ايم كه اگر راست هم بگوييد باور نخواهيم کرد.

تعدادي از بازداشت شده ها كه متاهل هستند و همسرانشان خانه دار و تنها منبع درآمدشان از طريق همسرشان بوده در اين مدت با مشكلات اقتصادي بسياري روبه رو شده اند به طوريكه به گفته همسرانشان براي اجاره مسكن و حتي براي امور معيشتي خود دچار مشکل هستند و ناچارا با کمک گرفتن از خانواده هايشان ميتوانند بخشي از مشکلات معيشتي خود را حل کنند.

همزمان در مقابل درب دژباني زندان اوين هم حدود 30 نفر از خانواده ها حضور داشتند و همچنان خواهان ملاقات و آزادي عزيزان خود هستند.

ليست اسامي تعدادي از بازداشت شدگان قيام مردم ايران جهت ارسال به سازمانهاي حقوق بشري و اطلاع عموم انتشار مي يابد.

1- محسن حاج مرادي 24 ساله دانشجو دوشنبه 26 مرداد در هفت تير بازداشت و به اوين منتقل شده

2- بهرام اصلاني 20 ساله ديپلم پنجشنبه 8 مرداد در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده

3- آرمان اسماعيلي 27 ساله جمعه 26 تير در ولي عصر بازداشت و به كلانتري 108 نواب و سپس به اوين منتقل شده

4- عباس علي پور 32 ساله و متاهل شغل آزاد پنجشنبه 18 تير در انقلاب بازداشت و به بند 240 اوين منتقل شده

5- علي سيفي 28 ساله ليسانس متالورژي پنجشنبه 18 تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده

فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران، ادامه بازداشت دستگير شدگان و تحت فشار قرار دادن خانواده هاي آنها را محکوم مي کند و خواستار آزادي فوري و بي قيد وشرط آنها است و همچنين از دبير کل و کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر رژيم ايران به شوراي امنيت سازمان ملل جهت گرفتن تصميمات لازم اجرا است.

فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران

08 شهريور 1388 برابر با 30 اوت 2008

گزارش فوق به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دفتر دبيرکل سازمان ملل

کميسارياي عالي حقوق بشر

کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا

سازمان عفو بين الملل

سازمان ديدبان حقوق بشر

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .