‫ادامه يافتن تجمعات اعتراضي خانواده هاي دستگير شدگان در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوين



‫بنابه گزارشات رسيده خانواده هاي دستگيرشدگان قيام مردم ايران در مقابل زندان اوين و دادگاه انقلاب تجمع اعتراضي برپا کردند و خواستار آزادي عزيزان خود شدند.

‫روز دوشنبه ۲ شهريور ماه بيش از ۱۵۰ نفر از خانواده هاي بازداشت ها در داخل و بيرون سالن ملاقات زندان اوين تجمع كردند تمامي خانواده ها به دليل شنيدن خبر جنايت هاي رژيم ودفن تعداد زيادي از افراد بي نام و نشان در بهشت زهرا به شدت نگران بودند و خواهان ملاقات با عزيزان خود بودند.

‫ از ساعت ۰۸:۰۰ صبح پدران و مادران زيادي با داشتن روزه در گرما به اميد ملاقات با عزيزانشان خود را به سالن ملاقات زندان اوين رسانده وبرخي از پدران و مادران در حاليكه دستشان به خاطر فشارها و نگراني هايي كه در اين مدت متحمل شده اند مي لرزيد فرم ملاقات را پر مي كردند و به يكديگر مي گفتند اگر به شما ملاقات دادند در مورد فرزند ما از آنها بپرسيد كه آيا فرزند ما را در زندان ديده ،‌حالشان خوب است يا نه .

‫كارمندان اين واحد زندان از ساعت ۰۹:۰۰ صبح كارت هاي ملاقات را بررسي مي كردند. باز هم به اكثر خانواده ها ملاقات داده نشد كه صداي اعتراض خانواده هابه خصوص آنهايي كه عزيزانشان قبلا از زندان تماس مي گرفتند و اكنون حدود دو هفته است كه هيچ گونه تماسي نگرفته اند و نگران بودند كه نكند بلايي بر سر عزيزانشان آورده باشند بالا رفت كه شما چگونه مسلماني هستيد؟ بيش از دو ماه است از وضعيت عزيزانمان خبر نداريم زنده اند ،‌مرده اند چه بلايي سرشان آورديد؟ كه كارمندان زندان براي آرام كردن آنها مي گفتند تا دادگاه آنها به طور كامل تمام نشود ملاقات نداريد كه باز هم صداي اعتراض خانواده ها بالا مي رفت كه كدام دادگاه ؟ دادگاه هاي مسخره و نمايشي كه فرزندان ما را به دليل بي گناهي محاكمه مي كنند . كارمندان سالن ملاقات كه در جواب دادن به خانواده ها مي ماندند مي گفتند ما هيچ كاره هستيم برويد دادستاني پيش مرتضوي يا سالاركيا تا به شما اجازه ملاقات دهند.كه خانواده ها در جواب مي گفتند خدا لعنت كند مرتضوي و خامنه اي و همه دارو دسته آنها را.



‫تعدادي از خانواده ها نيز بعد از شنيدن نداشتن ملاقات به سمت دادگاه انقلاب مي رفتند .امروز هم در حدود ۶۰ نفر از خانواده ها در مقابل دادگاه انقلاب به انتظار خبري از عزيزانشان تجمع كردند تعدادي از خانواده ها نيز با وجود گذاشتن كفالت و وثيقه براي عزيزانشان اما همچنان نگران از وضعيت زنده بودن و سلامتي عزيزانشان منتظر آزادي آنها بودند كه با خشم و عصبانيت وارد دادگاه انقلاب مي شدند و هر چه با دفتر حداد تماس مي گرفتند هيچ كس جوابگوي آنها نبود و به همديگر مي گفتند با هزار جور بدبختي و مصيبت سند تهيه كرديم عزيزانمان در زندان چشم به انتظار آزادي هستند چقدر پست هستند كه با وجود تهيه كفالت و وثيقه باز هم دست از سر آنها برنمي دارند



‫ليست اسامي تعداد ديگري از دستگير شدگان قيام مردم ايران جهت ارسال به سازمانهاي حقوق بشري و اطلاع عموم انتشار مي يابد.

‫۱- محمد يزدان پرست ۳۰ ساله شغل آزاد دوشنبه ۱۲ مرداد در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده

‫۲- خسرو مرداني ۲۵ ساله دانشجوي كامپيوتر پنجشنبه ۸ مرداد در حوالي مصلي بازداشت و به اوين منتقل شده

‫۳- حسين احساني فر ۲۴ ساله ليسانس عمران جمعه ۲۶ تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده

‫۴- امير يحيوي ۲۷ ساله ليسانس حقوق پنجشنبه ۱۸ تير در اميرآباد بازداشت و به اوين منتقل شده



‫ولي فقيه علي خامنه اي در ۲۹ خردادماه دستور علني سرکوب خونين مردم ايران را در خيابانها صادر کرد که منجر به جان باختن تعداد زيادي و زخمي شدن و دستگيري هزاران نفر شد.علي خامنه اي در ادامه سرکوب خونين مردم ايران اسيران قيام مردم ايران که خواهان حقوق اوليه خود و مردم بودند اختشاشگر ناميد و به اين ترتيب چراغ سبز براي قتل در زير شکنجه، شکنجه هاي وحشيانه،شکنجه تجاوز جنسي به زنان و مردان آزاده ،گرفتن اعترافات تلويزيوني در زير شکنجه هاي طاقت فرسا و ترتيب دادن دادگاههاي فرمايشي توسط افراد وزارت اطلاعات که تحت نام قاضي عمل مي کنند،اقدام نمود. علي خامنه اي و همدستان انتصاب شده مانند احمدي نژاد، علي لاريجاني و کميسيون فريب تحقيق و برادرش صادق لاريجاني رئيس قوۀ قضائيه در جنايت عليه بشريت شريک هستند. سکوت در مقابل اين جنايتها و عدم پيگرد و مجازات آنها توسط مراجع بين المللي باعث خواهد شد راه را براي جنايتهاي بيشتر باز کند و مشروعيت آنها را زير علامت سئوال ببرد.

‫براي حمايت و پشتيباني از زندانيان سياسي و خانواده هاي آنها و پايان دادن به رنج و محنت آنها در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوين در کنار خانواده هاي زندانيان سياسي حضور گسترده يابيم و اجتماعي از هزاران نفر تشکيل دهيم و تا آزادي آنها از تجمع و اعتراضات خود دست بر نداريم.

‫فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران،جنايتهاي عليه بشريت توسط ولي فقيه علي خامنه اي وهمدستان وي در قتل،شکنجه،اعترافات تلويزيوني،دادگاههاي فرمايشي و تشکيل کمسيون فريب تحقيق برا ي پنهان کردن دستان خونين ولي فقيه را محکوم مي کند . و از دبير کل و کميسر عالي حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر اين رژيم به شوراي امنيت سازمان ملل است.

‫فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران
‫۰۲ شهريور ۱۳۸۸ برابر با ۲۴ اوت ۲۰۰۸


‫گزارش فوق به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
‫دفتر دبيرکل سازمان ملل
‫کميسارياي عالي حقوق بشر
‫کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
‫سازمان عفو بين الملل
‫سازمان ديدبان حقوق بشر


 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .