خانواده های دستگیر شدگان به تجمعات اعتراضی خود در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین ادامه میدهند

 

بنابه گزارشات رسیده ،خانواده های دستگیر شدگان در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین به تجمع اعتراضی خود ادامه دادند و خواستار آزادی عزیزان خود شدند.

روز چهارشنبه 25 شهريور ماه در حدود 60 نفر از خانواده بازداشت شده ها از صبح ساعت 9:20 در مقابل دادگاه انقلاب تجمع كردند و خواهان آزادي عزيزانشان بودند. وهر از چند گاهي وارد دادگاه انقلاب مي شدند و با دفتر حسن حداد وحيدري فر تماس مي گرفتند تا ببينند آيا كفالت و وثيقه براي عزيزانشان اعلام شده يا نه .

تعدادي از مادران با عصبانيت به منشي دفتر حسن حداد و حيدري فر مي گفتند پس چي شد قرار بود بازداشت شده ها را قبل از ماه رمضان آزاد كنيد ماه رمضان هم تمام شد و دريغ از ملاقات چه برسد به آزادي، من يك مادرم، دروغ تحويلم ندهيد از شما مي پرسم چرا فرزندم را آزاد نمي كنيد ؟ چرا نمي گذاريد حتي او را ببينم ؟به من مادر صادقانه جواب بدهيد.صداي برخي از مادران آنقدر بالا مي رفت كه منشي دفتر حيدري فر بدون دادن پاسخي به آنها تلفن را قطع مي كرد .

خانواده ها بعد از هر تماس در بيرون از دادگاه انقلاب در کنار هم مي ايستادند و با نگراني به همدیگر مي گفتند چند دادگاه ديگر بايد تشكيل شود تا آنها را آزاد كنند ؟ ولی به همدیگر همچنین می گفتند تا آزادی آخرین نفر از عزیزانمان از پیگیری آنها باز نخواهیم ایستاد و به تلاشهای خود ادامه خواهیم داد. برخوردها غیر انسانی و جوابهای منفی و سربالای دادگاه انقلاب و زندان اوین که به ما می دهند ما را مایوس و نا امید نخواهد کرد و از تلاشهای ما نخواهد کاست.

همچنین تعدادی از خانواده ها در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار ملاقات با عزیزان خود و آزادی آنها شدند.تجمع خانواده ها که از صبح شروع می شود گاها تا پایان روز ادامه می یابد.تعدادی از مادران و پدران که دچار بیماریهای مختلفی هستند از جمله ناراحتی حاد عاسم و به سختی نفس می کشند ناچارا ساعتها در انتظار بمانند تا شاید بتوانند خبری از وضعیت عزیزانشان بگیرند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامه بازداشت دستگیر شدگان و عدم پاسخگویی به خانواده های آنها را محکوم می کند و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

25 شهریور 1388 برابر با 16 سبتامبر 2009

 


 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .