‫صدها نفر از خانواده هاي دستگير شدگان در مقابل زندان اوين و دادگاه انقلاب دست به تجمع اعتراضي زدند


‫بنابه گزارشات رسيده از دادگاه انقلاب و زندان اوين ،امروز صدها نفر از خانواده ها تجمع اعتراضي بر پا کردند و خواستار رسيدگي فوري به وضعيت عزيزانشان و آزادي آنها شدند که مورد يورش نيروهاي سرکوبگر در مقابل زندان اوين قرار گرفتن.

‫همزمان با تجمع خانواده بازداشت شده ها در مقابل زندان اوين حدود ۱۰۰ نفر از خانواده ها نيز در مقابل دادگاه انقلاب تجمع كردند و خواستار رسيدگي فوري به وضعيت عزيزانشان و آزادي آنها شدند.از يك طرف خانواده ها از اين وضعيت بلاتكليفي و بي اعتنايي مسئولين خشمگين هستند واز طرف ديگر با انتشار خبر اعتصاب غذاي بازداشت شده ها خانواده ها به شدت نگران وضعيت سلامتي عزيزان خود هستند و مي گويند مطمئنيم آنقدر فرزندانمان را شكنجه كردند و به آنها سخت گرفته اند كه آنها در اين شرايط مجبور به اعتصاب غذا شده اند. اگرهمچنان وضعيت فرزندانمان روشن نشود و آنها اعتصاب غذا كنند ما هم در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوين تحصن كرده و همراه با عزيزانمان دست به اعتصاب غذا مي زنيم

‫از طرفي با انتشار خبر شکنجۀ جنسي بازداشت شده ها نگراني خانواده ها به شدت افزايش يافته و دائما خامنه اي و احمدي نژاد را به باد فحش و ناسزا مي گيرند و مي گويند اگر با عزيزان ما چنين كاري كرده باشند هيچ كدام از ما ساكت نمي نشينيم وآنها را رسوا مي كنيم در اين مدت آنقدر توهين و تحقير و ناسزا شنيده ايم كه هيچ تهديدي بر ما كارساز نيست .

‫ليست جديدي از اسامي دستگير شدگان قيام جهت ارسال به سازمانهاي حقوق بشري و اطلاع عموم انتشار مي يابد؛

‫۱- اشكان يزدان پناه ۲۵ ساله چهارشنبه ۱۴ مرداد در خيابان سعدي بازداشت به كلانتري ۱۶۰ منتقل و سپس به اوين منتقل شده
‫۲- كيوان عليدوست ۲۶ ساله شغل آزاد چهارشنبه ۱۴ مرداد با ضرب و شتم نيروهاي گارد در بهارستان بازداشت و به كلانتري ۱۶۰ منتقل و اكنون محل نگهداري وي نامشخص
‫‫۳- مجيد حامدي ۳۰ ساله ليسانس عمران دوشنبه ۱۲ مرداد توسط نيروي انتظامي در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده در اين مدت هيچ گونه تماسي با خانواده خود نگرفته
‫۴- اميد عزيزي ۲۴ ساله دانشجو شيمي دوشنبه ۱۲ مرداد در حوالي ميدان فاطمي بازداشت و به اوين منتقل شده
‫‫۵- بابك سعادتي ۲۸ ساله ليسانس مديريت صنعتي پنجشنبه ۸ مرداد در حوالي مصلي بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۶- محمد كدخدائي ۲۴ ساله دانشجوي محيط زيست پنجشنبه ۸ مرداد در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۷- سهراب عطار ۲۲ ساله دانشجوي رياضي محض پنجشنبه ۸ مرداد در بهشت زهرا بازداشت و به اوين منتقل شده
‫‫۸- فرزاد افضلي ۳۴ ساله جمعه ۲۶ تير در انقلاب بازداشت و به كلانتري ۱۴۸ و سپس به اوين منتقل شده
‫۹- افشين منصوري ۲۸ ساله ليسانس مترجمي زبان انگليسي جمعه ۲۶ تير در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
‫‫۱۰- مرتضي فقيهي ۲۵ ساله دانشجوي حقوق پنجشنبه ۱۸ تير در امير آباد بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۱۱- محمد حسن اشرفي ۲۰ ساله دانشجوي حسابداري پنجشنبه ۱۸ تير در انقلاب بازداشت و بعد از يك هفته كه خانواده در نگراني بسر مي بردند به خانواده وي اطلاع مي دهند كه فرزندشان بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۱۲- نيما يعقوبي ۲۷ ساله فوق ديپلم برق پنجشنبه ۱۸ تير بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۱۳- معين يوسف پور۱۹ساله دانشجوي كامپيوتر پنجشنبه ۱۸ تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۱۴- علي اكبر حداديان ۲۲ ساله پنجشنبه ۱۸ تير بازداشت و به كلانتري ۱۴۸ منتقل و بعد از ۲ روز به اوين منتقل شده
‫۱۵- سروش محمدي باريكاني ۲۷ ساله مهندس صنايع پنجشنبه ۱۸ تير بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۱۶- حسين خالقي ۲۹ ساله ليسانس عمران پنجشنبه ۱۸ تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۱۷- مهدي اژدري ۲۳ ساله شغل آزاد پنجشنبه ۱۸ تير بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۱۸- وحيد عيوض زاده ۲۸ ساله ليسانس حسابداري شنبه ۳۰ خرداد در آزادي بازداشت و به اوين منتقل شده
‫فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران، از خواسته هاي به حق خانواده هاي دستگير شدگان که خواهان آزادي فوري و بي قيد و شرط عزيزان خود هستند حمايت مي کند. و از دبير کل و کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار اقدامات فوري براي آزادي فوري و بي قيد وشرط تمامي زندانيان سياسي در ايران است.

‫فعالين حقوق بشر ودمکراسي در ايران
‫۲۴ مرداد ۱۳۸۸ برابر با ۱۵ اوت ۲۰۰۹

‫گزارش فوق به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
‫دفتر دبيرکل سازمان ملل
‫کميسارياي عالي حقوق بشر
‫کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
‫سازمان عفو بين الملل
‫سازمان ديدبان حقوق بشر


---------------------------------------------

 

تجمع اعتراضي خانواده هاي دستگير شدگان قيام همزمان با اعتصاب غذاي عزيزانشان در زندان اوين

بنابر گزارشات رسيده خانواده هاي زندانيان سياسي قيام مردم ايران همزمان با آغاز اعتصاب غذاي دستگير شدگان در زندان اوين از صبح امروز در مقابل زندان اوين تجمع اعتراض کردند.

از صبح امروز 24 مردادماه همزمان با آغاز اعتصاب غذاي دستگير شدگان قيام مردم ايران در زندان اوين، خانواده هاي آنها در مقابل زندان اوين تجمع اعتراضي بر پا کردند. عليرغم بد مسير بودن و محدود بودن وسائل نقليۀ عمومي و ترافيک صبح تا ساعت 09:00 بيش از 200 نفر از خانواده ها در مقابل درب دژباني زندان اوين تجمع کردند. هر لحظه بر تعداد خانواده ها در مقابل زندان اوين افزوده مي شود.

انتشار خبر اعتصاب غذا خانواده ها را بسيار نگران کرده است .اکثر خانواده از سرنوشت عزيزان خود بي خبر هستند و همچنين انتشار و تاييد خبرهاي شکنجۀ قرون وسطائي توسط مسئولين بالاي رژيم در زندان هاي ولي فقيه علي خامنه اي همانند شکنجۀ تجاوز جنسي و ساير موارد ضد بشري مو جي از نگراني ونفرت در بين خانواده و مردم ايجاد کرده است.

بر خلاف هميشه که فقط نيروهاي سرکوبگر زندان اوين در محل حضور داشتند امروز علاوه بر آنها تعدادي از ماشينهاي نيروي انتظامي را در محل تجمع اعتراضي اعتراضي خانواده مستقر کرده اند.


----------------------------------------------------

 

يورش و حشيانه به خانواده هاي دستگير شدگان قيام در مقابل زندان اوين

بنابر گزارشات رسيده از مقابل زندان اوين ، به دستور قاضي کشيک مستقر در زندان اوين به خانواده ها ي که از وضعيت و شرايط عزيزانشان بي اطلاع هستند و پيگير آنها بودند يورش بردند و مادران و پدران سالخورده و خانواده ها را با برخوردي وحشيانه هل دادند و بر روي زمين اداختند.

حوالي ساعت 10:15 صبح امروز خانواده هاي دستگير شدگان قيام نسبت به عدم اطلاع و جوابگويي در ساختمان مراجعات که قاضي کشيک در آن مستقر است دست به اعتراض زدند و خواستار مشخص شدن و ضعيت وشرايط عزيزانشان شدند. پاسداران و افراد دادگاه انقلاب که در آنجا مستقر هستند سعي به سر دواندن و فريب دادن خانواده ها نمودند، که نامه بنويسيد،نماينده تعيين کنيد تا ما رسيدگي کنيم موارد فريبکارانه که خانواده ها روزانه با آن مواجه هستند خشم آنها را بر انگيخت. خانواده ها در اعتراض به اين برخوردهاي فريبکارانه به آنها مي گفتند عزيزان ما در زير شکنجه و در حال اعتصاب هستند و شماها هنوز به ما وعده و وعيد مي دهيد.وقتي که افراد مستقر در ساختمان مراجعات از دادن جواب منطقي و مشخص به خانواده درمانده شده بودند شيوه سرکوب را پيشه کردند.

آنها به نيروهاي سرکوبگر خود دستور دادند که خانواده ها را بصورت وحشيانه اي از ساختمان بيرون کنند . نيروهاي سرکوبگر مادران و پدران سالخورد با هل دادن و انداختن بر روي زمين از ساختمان بيرون کردند و در زير آفتاب و گرماي شديد قرار دادند.

خانواده هنگام خروج از ساختمان مراجعات در اعتراض به رفتار وحشيانه نيروهاي ولي فقيه علي خامنه اي فرياد الله اکبر سر دادند و تعدادي ديگري از خانواده که خشمگين بودند علي خامنه اي و احمدي نژاد را لعن و نفرين مي کردند . خانواده همچنين اعلام کردند از امروز تا اطلاع ثانوي در صورت ادامه يافتن اين برخورده ها و در اعتصاب غذا بودن عزيزانشان از صبح تا غروب در مقابل زندان اوين دست به تحصن خواهند زد.

خانواده هاي دستگير شدگان قيام خشمگين هستند و احتمال ادامه يافتن اعتراضان و يورش به آنها مي رود.

تعدادي از ماشينهاي نيروهاي سرکوبگر در محل مستقر شدند.

فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران ، يورش به مادران و پدران پير و خانواه ها ، هل دادن و انداختن آنها بر روي زمين و اهانت به آنها را محکوم مي کند و از کميسر عالي حقوق بشر و ساير سازمانهاي حقوق بشري خواستار رسيدگي به جنايتهاي که بدستور ولي فقيه علي خامنه اي عليه مردم ايران صورت مي گيرد مي باشد.


-----------------------------------------------

 

ادامه يافت اعتراضات خشمگينانه خانواده ها در مقابل زندان اوين

بنابر گزارشات رسيده از مقابل زندان اوين ،خانواده هاي دستگير شدگان قيام مردم ايران در زير نور شديد آفتاب و گرماي زياد به اعتراضات خود ادامه ميدهند.

خانواده هاي دستگير شدگان قيام در در گرماي زياد که گفته مي شود در حدود 40 درجه است و نور شديد آفتاب قرار دارند . در يک اقدام غير انساني جهت فشار آوردن روي خانواده ها مامورين دادستاي مستقر در زندان اوين درب دسشوئيها ساختمان مراجعات که معمولا مورد استفاده خانواده ها قرار مي گرفت قفل کرده اند تا خانواده ها نتوانند از آن استفاده کند

خانواده هاي دستگير شدگان هر از چند گاهي اقدام به شعار دادن مي کنند و شعارهاي آنها مرگ بر خامنه اي و مرگ احمدي نژاد مي باشد.که با برخورد وحشيانه نيروهاي سرکوبگر مواجه مي شوند. خانواده اعلام کردند حاضر به ترک آنجا نخواهند شد تا زماني که از وضعيت و شرايط عزيزانشان مطلع نشوند و آنها را آزاد نکنند. آنها همچنين از برخورد غير انساني مامورين ولي فقيه سخت خشمگين هستند.

تعداد خانواده هاي که اکنون در اعتراضات مقابل زندان اوين حضور دارند بيش از 180 نفر تخمين زده مي شود.

فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران، يورش به خانواده ها ،هل دادن و انداختن آنها روي زمين، عدم اطلاع و ازادي عزيزانشان، قرار دادن آنها در گرماي زياد و زير تابش آفتاب و محروم کردن انها از استفاده از دستشوئي در منطقه اي که فاقد هرگونه امکانات اين چنيني است را محکوم مي کند.از کميسر عالي حقوق بشر و ساير سازمانهاي حقوق بشري خواستار اقدامات فوري براي آزادي فوري و بي قيد وشرط زندانيان سياسي در ايران است.

فعالين حقوق بشر ودمکراسي در ايران

24 مرداد 1388 برابر با 15 اوت 2009

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .