ادامه يافتن تجمعات اعتراضي خانواده هاي دستگير شدگان قيام در مقابل زندان اوين و دادگاه انقلاب

بنابه گزارشات رسيده خانواده هاي دستگير شدگان قيام مردم ايران صبح امروز در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوين به تجمعات اعتراضي خود ادامه دادند .آنها خواستار مطلع شدن از وضعيت و شرايط عزيزانشان و آزادي فوري و بي قيد و شرط آنها هستند.

‫امروز حدود ۹۰ نفر از خانواده ها از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۱۲:۰۰ در داخل و بيرون دادگاه انقلاب تجمع كردند و منتظر اعلام اسامي عزيزان خود براي اعلام كفالت و يا وثيقه بودند .

‫در كنار اين خانواده ها ۱۳ نفر از خانواده هايي كه در اين مدت هيچ گونه اطلاعي از عزيزان خود نداشتند حضور داشتند ونگران و مضطرب به انتظار خبري از عزيز خود در بيرون دادگاه ايستاده بودند و نام فرزند خود را به خانواده هايي كه عزيزشان در ليست آزاد شده ها بود مي دادند تا شايد بتوانند از زنده بودن و يا سالم بودن عزيز خود خبري بگيرند .

‫خانواده هايي كه هيچ خبري از عزيز خود نداشتند مي گفتند در اين مدت به تمام كلانتري ها و بيمارستان ها و پزشكي قانوني و حتي بهشت زهراسر زده اند به مجلس ،‌قوه قضاييه ،‌دادستاني،‌امور زندان ها ،اداره پيگيري اطلاعات نامه نوشته اند اما تا كنون هيچ خبري از عزيزان خود نگرفته اند حتي يك جواب قانع كننده دريافت نكرده اند.

‫بقيه خانواده ها با آنها همدردي مي كردند و مي گفتند ما هم كه از وضعيت فرزندانمان خبر داريم باز نگرانيم كه كه در زندان با آنها چه مي كنند كه هرازچند روزي خانواده هايي بدن بي جان عزيز خود را تحويل مي گيرند ، ما هم نگرانيم كه فرزند خود را سالم و زنده تحويل مي گيريم با هر صداي زنگ تلفن نگران مي شويم كه نكند خبر فوت فرزندمان را دريافت كنيم.

‫بيشتر اعتراض خانواده ها اين بود كه پرونده ها دست سعيد مرتضوي و حسن زارع دهنوي معروف به حسن حداد که از جنايتکاران عليه بشريت هستند مي باشد. اما يك بار هم به خانواده ها اجازه داده نشده كه حتي تلفني با آنها صحبت كنند چه برسد كه آنها را ببينند و در مورد وضعيت فرزندان خود سوال كنند

‫در سالن ملاقات و درب دژباني زندان اوين نيز حدود۶۰ نفر از خانواده ها تجمع كرده بودند و خواهان ملاقات عزيزان خود بودند .در ميان آنها هم خانواده هايي به چشم مي خوردند كه از عزيز خود اطلاعي نداشتند و از پاسداران مي خواستند كه بررسي كنند كه ايا در بين دستگير شده ها نام عزيز آنها هست يا نه .اين خانواده ها هم بيشتر اعتراضشان اين بود كه چرا به ما اجازه ملاقات نمي دهند تا حداقل ببينيم عزيزمان سالم يا زنده است يا نه .به دادگاه انقلاب مي رويم مي گويند برويد اوين به اوين مي آييم مي گويند برويد دادگاه انقلاب و يا دادستاني .چرا هيچ كس جواب درستي به ما نمي دهد . ‫اين چه اسلام و مسلماني است كه سالهاست از آن دم مي زنند و خود را نماينده خدا و امام زمان مي دانند .و مرتب خامنه اي را نفرين مي كردند.


‫ليست جديدي از اسامي دستگير شدگان که اسامي بعضي از آنها تاييد شده و همچنين تعدادي که هنوز هيچ خبري از آنها در دست نيست و وضعيت آنها در ابهام است جهت ارسال براي سازمانهاي حقوق بشري و اطلاع عموم منتشر مي شود.

‫۱- سعيد صدر ۲۶ ساله ليسانس علوم اجتماعي پنجشنبه ۸ مرداد در حاليكه مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و صورتش خوني بود در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۲- امير سنجري ۲۸ ساله شغل آزاد پنجشنبه ۸ مرداد در هفت تير بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
‫۳- سيد نويد هاشمي ۲۸ ساله ليسانس روانشناسي پنجشنبه ۸ مرداد در حوالي مصلي بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
‫۴- بهزاد جعفري ۲۵ ساله ديپلم پنجشنبه ۸ مرداد در تخت طاووس بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۵- هومن صابري ۲۳ ساله فوق ديپلم عمران پنجشنبه ۸ مرداد بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
‫۶- وحيد سلطاني پور ۲۴ ساله دانشجوي كامپيوتر جمعه ۲۶ تير در بلوار كشاورز بازداشت و دو روز در كلانتري ۱۴۸ انقلاب بازداشت و سپس به اوين منتقل شده
‫۷- فرامرز اسحاقي ۳۱ ساله جمعه ۲۶ تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۸- محمد مهدي شجاعي ۲۴ ساله ديپلم جمعه ۲۶ تير بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۹- مهدي فتاح ۱۸ ساله محصل پنجشنبه ۱۸ تير در اميرآباد بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۱۰- شهاب نوري مقدم ۲۹ ساله ديپلم تعميرات موبايل پنجشنبه ۱۸ تير در امير اباد بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۱۱- كامران ضيايي ۲۳ ساله دانشجوي رياضي پنجشنبه ۱۸ تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۱۲-وحيد سرلك ۲۷ ساله مهندس كشاورزي پنجشنبه ۱۸ تير بازداشت و به اوين منتقل شده
‫۱۳-علي اسفندياري ۲۲ ساله فوق ديپلم كامپيوتر شنبه ۳۰ خرداد بازداشت و به اوين منتقل شده

‫اسامي افرادي كه هيچ اطلاعي از آنها نيست

‫۱- مهناز عنايتي شنبه ۳۰ خرداد در تجمعات آرام آزادي شركت كرده از آن روز هيچ گونه اطلاعي از وي نيست
‫۲- علي فلاحتي از شنبه ۳۰ خرداد كه در تجمعات آرام شركت كرده بودهيچ اطلاعي از وي نيست
‫۳- مصطفي شبستري از ۲۵ خرداد هيچ اطلاعي از وي نيست

‫رفتار وحشيانه و غير انساني سعيد مرتضوي و حسن زارع دهنوي و دستياران آنها افرادي مانند حيدري فرد،حسيني،راسخ و ساير افراد که اختيارات ويژه از ولي فقيه علي خامنه اي دارند تا براي پيش بردن سيستماتيک قتل و شکنجه دستگير شدگان و بي اطلاع نگه داشتن خانواده هاي آنها از وضعيت عزيزانشان جهت وارد کردن فشارهاي روحي که همۀ اين اعمال از مصاديق بارز جنايت عليه بشريت است در شعب مختلف امنيت دادگاه انقلاب و زندان اوين توسط بازجويان که حکم قضائي و مذهبي آن توسط علي خامنه اي صادر شده صورت مي گيرد.

‫فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران،بي اطلاع نگه داشتن خانواده ها از وضعيت و شرايط عزيزانشان و رفتارهاي وحشيانه و جنايت عليه بشريت که به دستور علي خامنه اي صورت مي گيرد را محکوم مي کند و از دبير کل و کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل خواهان تشکيل و اعزام يک هيئت تحقيق براي بررسي وضعيت و شرايط زندانيان سياسي در ايران است .


‫فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران
‫۱۲ مرداد ۱۳۸۸ برابر با ۳ اگوست ۲۰۰۹

‫گزارش فوق به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دفتر دبيرکل سازمان ملل

کميسارياي عالي حقوق بشر

کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا

سازمان عفو بين الملل

سازمان ديدبان حقوق بشر

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .