‫تجمع اعتراضي خانواده هاي زندانيان سياسي در مقابل دفتر شاهرودي،دادگاه انقلاب و زندان اوين


‫بنابه گزارشات رسيده خانواده هاي زندانيان سياسي قيام مردم ايران در مقابل دفتر شاهرودي،دادگاه انقلاب و زندان اوين تجمع اعتراضي برگزار کردند و خواستار پايان دادن به شوهاي وحشت و آزادي فوري و بي قيد وشرط عزيزان خود شدند.

‫امروز حدود ۶۰ نفر از خانواده دستگير شده ها به دادگاه انقلاب مراجعه كردند و منتظر بودند كه ببينند آيا امروز ليستي از اسامي براي گذاشتن كفالت و يا وثيقه اعلام مي شود يا نه كه تا ساعت ۱۰:۳۰ اسمي اعلام نشد.حدود ساعت ۱۰:۳۰ تعدادي از خانواده ها جمع شدند و به سمت قوه قضاييه رفتند و عده اي ماندند تا شايد خبري از عزيزانشان بگيرند و به خانواده هاي ديگر نيز اطلاع دهند .حدود ساعت ۱۱:۵ خانواده ها به قوه قضاييه رسيدند تعدادي ديگر از خانواده ها زودتربه آنجا رفته بودند رفته رفته كه به تعداد خانواده ها افزوده شد همچنين بر تعداد نيروهاي سرکوبگر خود در جلوي درب ورودي براي کنترل خانواده ها مي افزودند. يك اتومبيل نيروي انتظامي هم براي كنترل اوضاع به آنجا فرستاده شد.به خوبي نگراني و اضطراب و خشم در چشمان خانواده ها ديده ميشد به خصوص خانواده هايي كه در اين مدت هيچ گونه خبري از عزيزشان نداشتند و در اين مدت به هر كجا كه مي توانستند مراجعه كرده بودند اما جوابي دريافت نكرده بودند.

‫خانواده ها خواستار ملاقات با شاهرودي بودند .عده اي از خانواده ها نيز نامه اي به شاهرودي نوشته و خواستار آزادي فوري فرزندان خود شده بودند.نيروهاي سرکوبگر در جلو قوه قضاييه مانع اعتراضات خانواده ها مي شدند .ساعت ۱۱:۵۵به خانواده ها گفته شد يك نفر به نمايندگي از طرف همه شما نامه بنويسد و يا هر فردي خود نامه اي بنويسد ما به شاهرودي مي دهيم و چند روز ديگر نماينده اي از طرف شما براي پيگيري بيايد كه صداي الله اكبر و اعتراض خانواده ها بالا رفت و مي گفتند چقدر نامه بنويسيم و جواب نگيريم چقدر دروغ ۴۰ روزه ما را با دروغ از اين دادگاه به اون دادگاه و زندان مي فرستيد چقدر ظلم، شما اينجاييد كه به ما جواب دهيد با بچه هاي ما چكار كرديد ، چه بلايي سرشون آورديد.كه نيروهاي سرکوبگر جلو درب به طرف خانواده ها رفتند و با دادو فرياد گفتند اگر مي خواهيد به كارتان رسيدگي شود داد و فرياد نكنيد.تعدادي از خانواده ها نامه را نوشتند وحدود ۴۰ نفر از خانواده ها محكم ايستادند و گفتند تا شاهرودي را نبينيم از اينجا نمي رويم هر چقدر نامه نوشتيم و جوابي نگرفتيم كافيست.هر از چند دقيقه اي سربازان مي آمدند و مي گفتند نامه بنويسيد اگر شاهرودي وقت داشت شما را خواهد ديد .يا روز ديگري را براي ملاقات با شما تعيين خواهد كرد .بيشتر خانواده ها تا ساعت ۱۳:۴۵ منتظر ايستادند اما تا آن لحظه هيچ كس جوابگوي آنها نشد.

‫ ‫همچنين در سالن ملاقات زندان اوين هم حدود ۳۰ نفر از خانواده ها تجمع کرده اند و خواستار ملاقات با عزيزان خود و آزادي آنها هستند، كه تنها پول و لباس از آنها گرفته شد و اجازه ملاقات به آنها داده نشد.

‫ ‫ليست جديدي از اسامي دستگيرشدگان قيام مردم ايران جهت ارسال به سازمانهاي حقوق بشري و اطلاع عموم انتشار مي يابد.

‫ ‫۱- امير قليچ خاني ۲۶ ساله ليسانس فلسفه پنجشنبه ۸ مرداد در هفت تير بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
‫‫۲- امير حسين قرباني ۲۵ ساله دانشجوي طراحي صنعتي پنجشنبه ۸ مرداد در هفت تير بازداشت و بعد از انتقال به كلانتري به اوين منتقل شده
‫‫۳- كيومرث ملك زاده ۲۵ ساله فوق ديپلم عمران پنجشنبه ۸ مرداد در حوالي مصلي بازداشت و به اوين منتقل شده
‫‫۴-آرش چلنگري ۲۸ ساله پنجشنبه ۸ مرداد در مفتح بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
‫‫۵-احسان حاجيزاده ۲۴ ساله فوق ديپلم كاميوتر پنجشنبه ۸ مرداد در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده
‫‫۶- شهرام احمدي ۳۰ ساله پنجشنبه ۸ مرداد در خيابان بهشتي توسط لباس شخصي ها بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
‫‫۷- وحيد حشمت پور ۲۹ ساله ليساني تربيت بدني جمعه ۲۶ تير در خيابان قدس بازداشت و به اوين منتقل شده
‫‫۸- بهراد خالقي ۱۹ ساله جمعه ۲۶ تير در ونك بازداشت و به اوين منتقل شده
‫‫۹- محسن مير علوي از سه شنبه ۲۶ خرداد كه در تجمعات آرام ميدان آزادي شركت كرد هيچ گونه اطلاعي از وي نيست
‫‫۱۰جمشيد فاتحي۳۱ساله جمعه ۲۶ تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
‫‫۱۱- احمد دماوندي ۲۷ ساله فوق ليساني مديريت بازرگاني پنجشنبه ۱۸ تير در امير آباد بازداشت و تا امروز هيچ اطلاعي از وي نيست
‫‫۱۲- ابراهيم دماوندي ،جمعه ۲۶ تير ماه دستگير شغل معلم دبيرستان
‫‫۱۳- محسن عيوضي ۲۱ ساله ديپلم پنجشنبه ۱۸ تير در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده
‫‫۱۴-سينا جليلي ۲۰ ساله دانشجوي عمران پنجشنبه ۱۸ تير بازداشت و به كلانتري ۱۴۸ منتقل و سپس به اوين منتقل شده
‫‫۱۵- حسين وفا ۲۵شنبه ۳۰ خرداد در تجمعات شركت كرده و از آن روز هيچ گونه اطلاعي از وي نيست

‫ ‫شاهرودي که توسط ولي فقيه علي خامنه اي نصب شده است و تا به حال در تاييد و صدور احکام اعدام کودکان،اعدام هاي دست جمعي،اعدام زندانيان سياسي،سنکسار و قطع عضو نقش داشته و دستش به خون هزاران ايراني بي گناه آغشته است. او که از امکانات ملي استفاده مي کند تا جوابگوي مردم و مشکلات آنها باشد ولي در جائي که از عدالت قرباني مي شود و دفتر قوه قضائيه ناميده مي شود خانواده هاي زندانيان مورد اهانت مامورينش قرار مي گيرند و او هم حاضر به پاسخگويي نيست.

‫ ‫فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران،عدم پاسخگويي شاهرودي به خانواده هاي که هفته ها است از عزيزان خود بي خبر هستند و اهانت مامورين وي به آنها در مقابل دفترش را محکوم مي کند. و از دبير کل و کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد وساير مراجع بين المللي خواستار اعزام هيئت تحقيق بين المللي براي رسيدگي به شکنجه ،قتل و عدم اطلاع خانواده ها از عزيزانشان و شناسائي آمرين و عاملين اين جنايتها به ايران است.

‫فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران
‫‫۱۱ مرداد ۱۳۸۸ برابر با ۲ اگوست ۲۰۰۸
‫‫
‫گزارش فوق به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
‫‫دفتر دبيرکل سازمان ملل
‫‫کميسارياي عالي حقوق بشر
‫‫کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
‫‫سازمان عفو بين الملل
‫‫سازمان ديدبان حقوق بشر


 

تجمع اعتراضي خانواده هاي زندانيان سياسي قيام مردم ايران در مقابل دفتر شاهرودي

‫بنابه گزارشات رسيده از مقابل دفتر شاهرودي خانواده هاي زندانيان سياسي از صبح امروز در مقابل اين دفتر تجمع کردند و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده مي شود.

‫خانواده هاي زندانيان سياسي از ساعت ۱۰:۳۰ مقابل دفتر شاهرودي تجمع کردند .علاوه بر خانواده هاي شوي وحشت روز گذاشته که ۱۰۰ نفر از زندانيان را به دادگاه فراخوانده بودند و تعداد ي از آنها را در مقابل دوربينهاي رسانه هاي حکومتي وادار به اعتراف کرده بودند .همچنين خانواده هايي ساير زندانيان سياسي بخصوص خانواده هايي که از اواخر خرداد ماه عزيزان آنها دستگير و تا به حال هيچ خبري از وضعيت و شرايط آنها ندارند هستند. سعيد مرتضوي و حسن زارع دهنوي از جنايتکاران عليه بشريت و ساير دستياران آنها که از خامنه اي ولي فقيه بصورت ويژه براي سرکوب دستور دارند از دادن هرگونه خبري از عزيزانشان خوداري مي کنند.

‫تعداد زيادي از خانواده ها پس اينکه مدتي ايستادن در مقابل دادگاه انقلاب بصورت دست جمعي بسوي دفتر شاهرودي حرکت کردند.

‫تعداد خانواده هاي که در تجمع اعتراضي در مقابل دفتر شاهرودي شرکت دارند تا گزارش اين خبر بيش از ۹۰ نفر تخمين زده مي شود. و هر لحظه بر تعداد خانواده افزوده مي شود و همچنين مردم براي حمايت از آنها به صفوف آنها مي پيوندند.

‫نيروهاي سرکوبگر با افزايش تعداد خانواده هاي زندانيان سياسي و مردم بر تعداد نيروهاي خود مي افزايند و افراد نيروي انتظامي مستقر در مقابل دفتر شاهرودي از تجمع آنها در مقابل اين دفتر ممانعت مي کنند ولي خانواده به مخالت آنها توجهي نمي کنند و به اعتراضات خود ادامه ميدهند.

‫فعالين حقوق بشر ودمکراسي در ايران
‫۱۱ مرداد ۱۳۸۸ برابر با ۰۲ اگوست ۲۰۰۹

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .