حقوق بشر

بيانيه كانون مدافعان حقوق بشر در خصوص سياست‌هاي اجتماعي و اقتصادي

 

 

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴ فوريه ۲۰۰۹


‫«كانون مدافعان حقوق بشر» در خصوص سياست‌هاي اجتماعي و اقتصادي ايران، بيانيه‌اي مطبوعاتي منتشر كرد. در اين بيانيه كه بيست و ششم بهمن ماه ۱۳۸۷ منتشر شده است از فقر و پيامدهاي آن به عنوان بحران نگران كننده جامعه ايران و ناقض حقوق بشر، ياد شده است. متن بيانيه به شرح زير است:


‫به نام خدا
‫هموطنان عزيز

‫سياست‌هاي نامناسب اجتماعي و اقتصادي و عدم برنامه ريزي براي توسعه انساني هر روز فقر و فلاكت مردم را بيشتر كرده است و علي رغم آمار هاي متناقض مسؤلان دولتي، كارشناسان ۱۰ تا ۱۵ ميليون نفر از مردم را زير خط فقر شديد و مطلق مي دانند. فقر شديد و پيامدهاي اجتماعي آن، اينك بحران نگران كننده جامعه ايراني است كه نقض فاحش حقوق بشر است.

‫كانون مدافعان حقوق بشر با ابراز نگراني از رنج و مرارت مردم، اعتقاد دارد پذيرش پديده فقردر جامعه ايران يك واقعيت است كه با برنامه ريزي و اتخاذ سياست‌هاي مناسب اجتماعي قابل كنترل است.

‫انكار مسؤلان جمهوري اسلامي ايران و اخبار متناقض در باره فقر شديد، خط فقر و مشكلات مردم در كشور ثروتمند ايران تاسف بار است و اين سؤال را مطرح مي سازد كه آيا مسؤلان و كارگزاران جمهوري اسلامي ايران مي توانند با حقوقي كه به كارگران، معلمان و كاركنان دولت پرداخت مي شود، زندگي كنند؟

‫كانون مدافعان حقوق بشر
‫۱۳۸۷/۱۱/۲۶

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .