‫زنان تنها مالک ۱/۱ درصد از دارايي‌هاي جهان هستند
‫زنان کارگر همواره در تاريخ مظلوم واقع شده‌اند

 


‫بر اساس گزارش سازمان ملل در سال ۱۹۸۰، نصف جمعيت جهان را زنان تشکيل مي‌‏دهند و با اينکه دو سوم ساعات کاري جهان را به خود اختصاص داده‌‏اند، تنها ۱/۱ درصد درآمد جهاني را به دست آورده و مالک کمتر از ۱/۱ درصد از دارايي‌‏هاي جهان هستند.


‫در همين رابطه، دبيرکل جمعيت زنان مسلمان نوانديش در گفت‌‏وگو با خبرنگار گروه کارگري "ايلنا" گفت: با توجه به فرمايشات حضرت امام خميني(ره)، بايد تلاش زنان از ابعاد مختلف علمي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي به منظور بازسازي کشور جدي گرفته شود.


‫فاطمه راکعي تاکيد کرد:‌ براي حضور زنان در جامعه و فعاليت‌‏هاي اجتماعي، هيچ گونه مانع شرعي و قانوني وجود ندارد و چنانچه قصد داشته باشيم تا از تلاش‌‏هاي اين قشر بهره‌‏مند شويم، لازم است شرايط خاص و مناسبي را براي آنان ايجاد کنيم.

‫تنها ۱۵ درصد زنان جذب بازار کار مي‌‏شوند
‫آمار مراکز رسمي در ايران درباره وضعيت شغلي زنان بيکار با تحصيلات عالي يا متوسط جوامع شهري وروستايي نشان مي‌‏دهد که نرخ بيکاري زنان داراي تحصيلات عالي چهار برابر شده است.
‫همچنين کارشناسان سازمان بين‌‏المللي کار اعلام کرده‌‏اند؛ آمار زنان کارگر در دنيا هر ساله در حال افزايش است و در ۱۵ سال اخير، تنها حدود ۵۰ درصد زنان در کشورهاي مختلف جذب بازار کار شده‌‏اند.
‫نماينده مردم تهران در مجلس ششم اظهار داشت:‌ جامعه‌‏اي که قصد دارد به نحو درستي از نيروي انساني خود استفاده کند،‌‏ بايد به اين نتيجه برسد که زنان و مردان در ابعاد و سطوح مختلف، توانايي‌‏هايي دارند که لازم است به منظور رسيدن به اهداف جامعه به کار گرفته شود.
‫راکعي تصريح کرد:‌ با توجه به گذشت تنها سه دهه از انقلاب کشورمان، براي بازسازي به نيروي کار وتلاش بيشتري نيازمنديم.

‫تلاش براي حفظ نقش مادري
‫وي با اشاره به محوريت نقش زنان در خانواده و جامعه گفت:‌ زنان آگاه ايراني همواره در کنار فعاليت‌‏هاي اجتماعي خود تلاش کرده‌‏اند تا از متزلزل شدن بنيان خانواده جلوگيري کنند.
‫دبيرکل جمعيت زنان مسلمان نوانديش تاکيد کرد: زنان کارگر که به راستي در تاريخ مظلوم واقع شده‌‏اند يا سرپرست خانوار هستند و يا داراي خانواده‌‏هاي بيمار هستند که نيازهاي مالي شديد، سبب شده با وجود همه نگراني‌‏ها و مشکلات خانوادگي، همه تلاش خود را براي تامين هزينه‌‏ها مصروف کنند.


‫وي با اشاره به اقدامات دولت در اين باره اظهار داشت:‌ دولت به جاي کمک‌‏هاي مالي به افراد که بازدهي بسيار کمي دارند و مشکلي از خانواده‌‏هاي نيازمند حل نمي‌‏کند، بايد به دنبال فراهم آوردن محيط سالم کاري براي زنان کارگر باشد.

تهران- خبرگزاري کار ايران