- خبرنامه امیرکبیر-پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر - http://www.autnews.info -

آخرین وضعیت حبیب الله لطیفی، دانشجوی دربند در سنندج

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ @ ۶:۲۹ ب.ظ در دانشگاه, خبر | یک دیدگاه

حبیب الله لطیفی دانشجوی ۲۶ ساله ی دربند بیش از ۸ ماه است در زندان سنندج بلا تکلیف به سر می برد.

 

تاکنون جرم او از طرف دادگاه جمهوری اسلامی مشخص نشده است و پیگیریهای مکرر خانواده اش نیز بی نتیجه مانده است. شایان ذکر است که اخرین مراجعتهای خانواده ی لطیفی  به دادگاه با برخورد شدید رئیس حفاظت و اطلاعات دادگاه سنندج (حمزه ای) رو به رو شده و حتی برادر حبیب الله مورد ضرب و شتم از ناحیه ی پا قرار می گیرد. (حمزه ای پای برادر حبیب الله را لگدمال می کند.) و برای ساعاتی بازداشت می شود و سپس حمزه ای با ادبیاتی مستهجن او را تهدید به بازداشت طولانی مدت در صورت رجوع دوباره به دادگاه می کند. این در حالیست که پدر و برادر حبیب الله لطیفی تنها برای آگاهی از وضعیت پرونده و روشن شدن تکلیف فرزندشان از طرف دادگاه به بازپرس پرونده (آقای کامیانی) مراجعه می کنند.

 

حبیب الله در آخرین جلسه ی ملاقات با خانواده اش نسبت به وضعیت سلامت جسمی اش ابراز ناراحتی کرده و می گوید خونریزی مجدد کلیه هایش و درد ناشی از ریه هایش و همچنین از نبود نیروی درمان کننده و دارو رنج مضاعف بر او وارد آورده است.شایان ذکر است طی ۵ ماه بازداشتی که این دانشجو تحت شکنجه های قرون وسطایی نیروهای امنیتی در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات سنندج بوده دچار خونریزی شدید کلیه می شود و در اثر نبود نظارت پزشکی در آستانه مرگ قرار میگیرد ، مسولین اطلاعات از بیم به وقوع پیوستن واقعه ای دیگر چون موضوع فوت آقای ابراهیم لطف اللهی او را به بیمارستان تامین اجتماعی سنندج منتقل و دوباره به سلول انفرادی اطلاعات باز می گردانند.

 

همچنین در اثر رطوبت هوای مانده ی سلولهای بازداشتگاه اطلاعات، بیماری برونشیت مضمن که از کودکی به آن مبتلا و در یکی دو سال اخیر بهبود یافته بود، مجدداً حاد گشته و در حال حاضر نیز در زندان سنندج به سختی از آن رنج می برد. لازم به ذکر است اقای لطیفی در اثر ضرب و شتم شدید در بازداشتگاه اطلاعات دچار پارگی صورت به خصوص از ناحیه ی دهان شده است. در ضمن او می گوید:” یکی دو روز بعد از انتقالم از اداره اطلاعات به زندان دچار دندان درد شدیدی شده بودم از کارکنان درخواست کمک کردم، که با خنده های بی امانشان رو به رو شدم وقتی دلیل را جویا شدم با جمله ی : اینجا تنها دارو تریاک است اگر خواستی در خدمتیم رو به رو شدم.”

 

حبیب الله لطیفی می گوید طی چند روز اخیر مدام از طرف بازپرس پرونده و همچنین رئیس زندان مورد بازخواست قرار گرفته که گویا از داخل زندان با رسانه های خارجی ارتباط تلفنی برقرار کرده و از وضعیت جسمانی خود ابراز ناراحتی کرده است. این در حالیست که کلیه ی تماسهای تلفنی زندانیان کنترل و ضبط می شود.

 

فعالان حقوق بشر در ایران


پیوند نوشته: http://www.autnews.info/archives/1387,03,0009473