‫کارگران شرکت ريسندگي و بافندگي کاشان ۲۲ ماه حقوق طلب دارند


‫‫
‫حسينعلي حاجي گفت: ما غصه دار کارگران مظلوم شرکت ريسندگي وبافندگي کاشان هستيم که چگونه اين کارگران با دريافت هفته اي ۵۵ هزارتومان زندگي خود وخانواده هاي‌شان را مي‌توانند تامين کنند


‫به گزارش خبرنگار ايلنا در کاشان، معاون استاندار و فرماندار کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران در فرمانداري ويژه اين شهرستان با اشاره به اين‌كه كارگران اين واحد صنعتي ۲۲ ماه حقوق از شركت طلبكار هستند، گفت: چگونه كارگري كه بيش از ۱۷ سال سابقه دارد و داراي فرزندان دانشگاهي و عروس و داماد است، مي‌تواند با هفته‌اي ۵۵ هزارتومان دريافتي زندگي كند.


‫وي خاطرنشان کرد: کساني كه ادعاي سهامداري اين شركت را دارند و افرادي كه به‌عنوان هيات مديره از طرف سهامداران تعيين شدند و مديرعاملي كه منصوب شده، بايد پاسخگوي خواسته‌هاي كارگران خود باشند.


‫وي با اشاره به اين كه فرمانداري به‌عنوان نماينده دولت، ملزم به پاسخگويي به كارگران است، از عدم دسترسي به اعضاي هيات مديره و مديرعامل اين شركت براي پاسخگوئي به كارگران گله كرد.


‫وي افزود: امروزه دسترسي به رئيس‌جمهور،‌ وزير، نماينده و استاندار‌ آسان‌تر از دسترسي به هيات مديره و مديرعامل شركت است.


‫حاجي گفت: حدودسه‌هزار بازنشسته با طلب‌هايي از ۲۰ ميليون تا ۵۰ ميليون ريال و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر كارگر شركت براي رفع مشكلات و خواسته‌هاي خود از طريق تلفن، حضوري يا كتبي مرتباً به فرمانداري مراجعه مي‌كنند و فرمانداري نيز به‌عنوان نماينده دولت بايد پاسخگو باشد.


‫وي افزود: هرچند فرمانداري به‌عنوان نماينده دولت بايد پاسخگوي كارگران باشد اما به دليل خصوصي بودن شركت، هيات مديره و مديرعامل شركت بايد پاسخگوي خواسته‌ها و مشكلات كارگران خود باشند.


‫معاون استاندار و فرماندار كاشان همچنين با اشاره به پرداخت ۱۲۰ ميليارد ريال تسهيلات تضميني دولت نهم از بانك‌هاي عامل به شركت ريسندگي و بافندگي كاشان گفت: از هيات مديره و مديرعامل شركت سوال شد كه چه ميزان از اين مبلغ مستقيماً به كارگران و بازنشستگان و ‌چه ميزان براي خريد مواد اوليه و خدمات هزينه شده است كه اين سوال موجب ناراحتي آقايان شد.


‫حاجي گفت: اخيراً نيز۴۰۰ ميليون ريال پاداش توزيع شده است كه از اين مبلغ تنها ميزان ۱۰۰ ميليون ريال به كارگران و مابقي به اعضاي اداري كه كارگر نيستند، پرداخت شده است كه اين اقدام نيز خلاف عدالت است.


‫معاون استاندار اصفهان همچنين از بدهي ۱۶۰ ميليارد ريالي شركت ريسندگي و بافنگي كاشان به كارگران اين واحد صنعتي خبرداد وگفت: بيش از ۴۰ ميليارد ريال از اين مبلغ طلب بازنشستگان است و مابقي طلب كارگران شاغل است.


‫معاون استاندار و فرماندار کاشان در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا درباره گراني‌هاي گوشت و مواد پروتئيني و غيره گفت: خوشبختانه با تمهيداتي که وزارت بازرگاني انديشيده است، نسبت به وارد کردن گوشت قرمز و سفيد منجمد به‌منظور کاهش قيمت در بازار براي ايام ماه رمضان اقدام لازم به‌عمل آمده است و شهروندان نبايد نگران نباشند.


 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .