‫بيانيه شوراي هماهنگي تشکل هاي صنفي فرهنگيان سراسر کشور


‫فرهنگيان عزيز
‫کانون هاي صنفي معلمان سراسر کشور ضمن ابراز همدردي با مردم ستمديده غزه ، تاسف شديد خود را از جنايات اسراييل در اين منطقه که منجر به کشته شدن تعداد زيادي از غير نظاميان به ويژه دانش آموزان گرديده است ابراز مي نمايد و از مجامع بين المللي در خواست مي نمايد تا نسبت به توقف هر چه سريعتر اين گونه جنايات از تمام توان خود استفاده نمايند.


‫همکاران گرامي
‫آن چه امروز در کشور شاهد آن هستيم شيوه ي استبداد گونه ي دولتي قانون گريز است که سال ها تلاش جامعه فرهنگيان سراسر کشور را ناديده مي گيرد و قانوني را که براي تصويب آن معلمان بسياري بارها کتک خورده اند ، زندان رفته اند ، رنج تبعيد را تحمل کرده اند ، اخراج گشته اند و احکامي همچون انفصال از خدمت ، بازنشستگي ناخواسته ، تنزل گروه و قطع حقوق دريافت نموده اند بدون هيچ دليل قانوني و موجه حتي بدون اين که خود را موظف به توضيح در اين رابطه بداند معطل گذاشته است و اگر تفرقه ، فرديت و بي تفاوتي بر ما حاکم نبود و همچون اسفند ۸۵ در صحنه حضور داشتيم قطعا هيچ دولتي به خود اجازه ي اين گونه بي حرمتي و بي توجهي به جامعه گسترده و تاثير گذار فرهنگيان را نمي داد. تاسف آور است که همين دولت با تمامي ادعا هاي خود ، به راحتي در برابر اعتراضات صنف طلا فروشان و بازاريان که با هم متحد شده بودند جلوي اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده را گرفت و در برابر خواست آنان تسليم گرديد.


‫فرهنگيان شريف
‫در وضعيتي که دولت مردان مدعي عدالت و قانون گرايي ، حتي به قوانين مصوب مجلس نيز بي اعتنا هستند و مجلسيان نيز با کمال تاسف از ايفاي نقش نظارتي خويش غفلت مي ورزند و با وجود نامه ها ، بيانيه ها و در خواست هاي مکرر فرهنگيان سراسر کشور حتي از دادن يک تذکر دسته جمعي به رييس جمهور در رابطه با دلايل عدم اجراي قانون مديريت خدمات کشوري ( نظام هماهنگ ) خود داري مي نمايند. چه بايد کرد ؟ و کدام ابزار حقوقي و قانوني ديگري براي پي گيري حقوق قانوني مان باقي مانده است ؟


‫در چنين شرايطي و با وجود تهديد ها و فشار هاي فراواني که متوجه تشکل هاي صنفي معلمان سراسر کشور ( شوراي هماهنگي ) بوده است و موانعي که بر سر راه تشکيل جلسه اين شورا ايجاد نموده و مي نمايند ، بالاخره در ۱۳/۱۰/۸۷ نمايندگان کانون هاي صنفي معلمان از استان هاي مختلف در جوار آرامگاه امام خميني گرد هم آمدند و يک بار ديگر خواسته هاي جامعه فرهنگيان را به شرح زير به مسئولان کشور در رده هاي مختلف تصميم گيري متذکر شدند:


‫۱- اجراي کامل قانون مديريت خدمات کشوري بدون هيچ قيد و شرط براي شاغلين و بازنشستگان حتي در صورت تصويب نهايي طرح تحول اقتصادي که در ماده ۱۳ آن به موقوف الاجرا شدن اجراي اين قانون اشاره دارد.


‫۲- رفع موانع فعاليت کانون هاي هاي صنفي معلمان سراسر کشور و شوراي هماهنگي و صدور پروانه ها و تمديد مجوز ها طبق قانون و بر اساس وظيفه اي که براي کمسيون ماده ۱۰ احزاب تعريف شده است.


‫۳- لغو تمامي احکام اداري و دادگاه هاي انقلاب براي فعالان صنفي و معلمان سراسر کشور و توجه ويژه به فرهنگيان و بر طرف کردن فضاي پليسي و امنيتي از مدارس .


‫۴- به وجود آوردن شرايط مساعد براي گفت و گو با مسئولان ارشد نظام و مکلف شدن آنان به پاسخ گويي به پرسش هاي فراواني که بارها و بارها توسط کانون هاي صنفي معلمان سراسر کشور مطرح گرديده و بي جواب مانده است.


‫۵- رفع تو قيف از تنها تريبون خاص معلمان يعني هفته نامه قلم معلم.


‫۶- تجديد نظر در حکم اعدام معلم کردستاني که هنوز ابهامات فراواني درباره پرونده وي وجود دارد و افکار عمومي معلمان به هيچ وجه نسبت به دلايلي که براي دستگيري و صدور حکم براي وي آورده مي شود مجاب نگرديده است.


‫۷- استاندارد سازي مدارس کشور و اجراي قانون مديريت انتخابي و سالم سازي فضاهاي آموزشي و پرورشي در همه زمينه ها.


‫بديهي است در صورت عدم توجه مسئولان به موارد ياد شده به ويژه کوتاهي در اجراي قانون مديريت خدمات کشوري تا تدوين و تصويب بودجه سال ۸۸ ، شوراي هماهنگي تشکل هاي صنفي فرهنگيان سراسر کشور حق خود مي داند که در اعتراض به بي توجهي مسئولان کشور ، باکمک گرفتن از مجامع بين المللي ، به اعتراضات مدني خود با شيوه هايي هم چون : اعتراض سفيد ، اعتصاب ملي ، تجمع بي صدا و ... به منظور مجبور ساختن دولت به اجراي قانون اساسي و قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي پناه ببرد.


‫در خاتمه کانون هاي صنفي معلمان سراسر کشور از همه ي معلمان مي خواهند با حفظ هوشياري اخبار مربوط به فعاليت کانون هاي صنفي را پي گيري نموده و منتظر بيانيه ي بعدي تشکل ها باشند.


‫با سپاس
‫شوراي هماهنگي تشکل هاي صنفي معلمان سراسر کشور
‫۱۳/۱۰/۸۷

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .