كاهش سن ابتلا به دردهای مفصلی در كشور

كاهش سن ابتلا به بیماری های مفاصل به علت شیوه زندگی نامناسب، بی تحركی در محیط های اداری و كم تحركی رخ داده است.

 

ایرنا: یك عضو انجمن فیزیوتراپی ایران گفت : سن ابتلا به دردهای مفصلی در كشور 25 سال كاهش یافته است.

علی رحیمی گفت: كاهش سن ابتلا به بیماری های مفاصل به علت شیوه زندگی نامناسب، بی تحركی در محیط های اداری و كم تحركی رخ داده است.

وی افزود: به استناد آمارهای رسمی، سن ابتلا به بیماری های مفاصل از 55 سال به 30 سال كاهش یافته است.

این عضو انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: در گذشته افراد بیش از 55 تا 60 سال برای درمان دردهای عضلانی - اسكلتی به مراكز فیزیوتراپی و ارتوپدی مراجعه می‌كردند، اما امروزه افراد با سن 30 سال به بالا به این مراكز مراجعه می كنند.

رحیمی اظهار داشت: انجام دادن حركات ورزشی مداوم و منظم حداقل به مدت 15 دقیقه در روز، پیاده‌روی روزانه و انجام دادن حركات كششی هنگام كار در محیط های اداری از جمله راه هایی است كه افراد جامعه با انجام دادن آن می‌توانند سلامت جسمی خود را تضمین كنند و عوارض كم تحركی را كاهش دهند.

وی با بیان اینكه رعایت بهداشت فیزیكی موثرترین و مفیدترین روش پیشگیری از بروز مشكلات مفصلی است ، گفت: بیماران مبتلا به دردهای مفصلی كه در سنین 30 تا 50 سالگی هستند، باید كمتر از دارو مصرف كنند.

عضو انجمن فیزیوتراپی ایران همچنین به افراد شاغل در ادارات توصیه كرد: به مدت طولانی روی صندلی ننشینند و به ازای هر نیم ساعت نشستن روز صندلی، 10 دقیقه بایستند یا راه بروند.

رحیمی تصریح كرد: دردهای مفصلی گردن، زانو و كمر شایعترین دردهایی است كه امروزه شاغلان در مراكز اداری از آن رنج می برند و این دردها به مرور زمان می توان عوارض جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.