فراخوان : برگزاری آیین چهارشنبه سوری

ملت آزاده ایران

جوانان دلاور ایرانزمین

با افروختن آتش در چهارشنبه سوری به پیشواز بهار آزادی و نوروز برویم و برخلاف فتواهای مرتجعین انیرانیِ حاکم بر ایران همه آیین های ملی را هرچه باشکوه تر بزرگ داریم.

هممیهنان، سال پیش علی خامنه ای، در فتوایی آیین چهارشنبه ¬سوری را حرام دانست و تهدید کرد که با خاطیان برخورد خواهد شد. با این وجود ایرانیان گرد هم آمدند و با برگزاری این جشن کهن، شادی کنان نشان دادند که با پاسداشت و زنده نگه داشتن میراث میهنی نیز میتوان انزجار خود را از وجود حاکمیت گجسته جمهوری اسلامی اعلام نمود.

امسال هم مراجع مختلفی بعناوین و دلایل گوناگون اجرای آداب چهارشنبه سوری را "غیر مجاز"، "غیر عقلانی" و حتی "مکروه وحرام" خوانده اند. افزون بر این سران نیروهای انتظامی، بسیج و امنیتی نیز "جوانان" را تهدید کرده اند که "اگر جوانان اجازه دهند که ضدانقلاب بصفشان قاطی شود آنوقت اینها نیز آسیب خواهند دید؛ چون تفکیک جوانان از ضد انقلاب کار سختی خواهد بود".

خود گویاست که چنین تهدیدهایی عملا ادامه سرکوب رایج از سوی رژیم حاکم میباشد که از هرگونه گردهمایی شهروندان هراس دارد، بویژه که این نوع کردار با شعارهایی چون "مرگ بر دیکتاتور" و "استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی" به تظاهراتی علیه حاکمیت جموری اسلامی تبدیل شود و از تسلط نیروهای دولتی خارج گردد که روزی هم چنین خواهدشد!

ملت شریف ایران، با برگزاری چهارشنبه¬ سوری ایرانیان نه تنها مراسم زیبا و دیرینه نیاکان خود را پاس داشته و دربرابر فرهنگ عزاداری و سیاه اسلام سیاسی قرار میدهند بلکه برهویت فرهنگی- ایرانی خود دربرابر عرب ستایی و عربگرایی روحانیت شیعه پا میفشارند.

پاسداری ازاین سنگرها ی ملی رویه ایست که در ایران امروز برای مبارزه با حکامی که حقوق بدیهی شهروندی ما را پایمال کرده اند و حق حاکمیت ملت را برسمیت نمی شناسند کار ساز آمده.

وظیفه ملی و میهنی هر ایرانی آزاده ای است که برای رسیدن بزندگی در کرامت، سربلندی و عدالت در ایرانی آزاد و دمکرات ارج نهاده ودر رسیدن به ان کوشا شود. باشد که امسال آتش چهارشنبه سوری پایان زمستان سخت ارتجاع و استبداد حکومت جمهوری اسلامی را مژده دهد و در سال آینده مام وطن از شر این دیو ستمکار رها شود.

پاینده ایران

فروزان باد آتش پیکار جوانان ایران برای

احقاق حقوق شهروندی و استقرار دمکراسی

شورای همبستگی برای دموکراسی وحقوق بشر در ایران

دو شنبه 23 اسفند 1389