جن‌ گیران 10 استان کشور شناسایی می ‌شوند

سایت آفتاب: علیرضا افشار، قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی در گفتگو با «نسیم»، از اجرای طرح شناسایی و مقابله با عرفان‌های کاذب، رمالی و جن‌گیری در 10 استان کشور خبر داد.

افشار با بیان این مطلب افزود: بخشی از طرح تحول اجتماعی به جلوگیری از نشر اندیشه های انحرافی، عرفان های دروغین و رمالی و جن گیری در میان خانواده ها و جوانان اختصاص دارد که بر این اساس، وزارت کشور در قراردادی با یک موسسه غیردولتی، از این موسسه خواسته است تا در ده استان کشور اقدام به شناسایی مدعیان دورغین، اندیشه‌های انحرافی، رمال‌ها و جن‌گیرها در محلات کند.

وی اضافه کرد: پس از شناسایی این افراد، چنانچه وسعت کار آنها محدود و خانوادگی باشد در بار اول به آنها تذکر داده می‌شود و چنانچه به تذکرات توجه نکنند یا دارای وسعت عمل یا وابستگی خاصی باشند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

تجاوز جنسی به یک زن باردار در ایران اسلامی

سایت ارم نیوز: تعدادی از اراذل و اوباش خمینی شهر اصفهان چندی پیش چند زن و دختر را در باغی در اطراف خمینی شهر اصفهان در مقابل دیدگان همسر آنها ربوده و به آنها تجاوز نمودند.

،چند خانواده در باغی در اطراف شهر خمینی شهر اصفهان برای تفریح آمده که متاسفانه با یوروش تعدادی از اراذل اوباش به داخل باغ به زور در مقابل چشم شوهر آنها ربوده می شوند .

در همین رابطه شنیده ها حاکی از آن دارد که این زنان و دختران خانواده با وضع نا مناسب وضعیت حجاب بوده و داخل باغ نیز اقدام به رقص و پایکوبی می کردند و اراذل نیز با سوء استفاده از این موضوع با ورود به باغ اقدام به ربودن آنها می کنند.

برخی از مردم آن منطقه نیز از تجاوز اراذل و اوباش در همان باغ در مقابل همسر آنها خبر دادند که متاسفانه یکی از زنان قربانی در حالی که باردار بوده مورد این تجاوز جنسی قرار گرفته شده است.

برادر احمدی‌نژاد: جريان انحرافی گوساله سامری زمان است

خبرگزاری فارس: دبير كل پدافند غيرعامل كشور گفت: جريان انحرافي گوساله سامري زمان است كه در حال برنامه‌ريزي براي انحراف مردم از خط ولايت فقيه است.

داوود احمدي‌نژاد در مراسم يادواره شهداي منطقه سروينه باغ ساري با اشاره به حضور مقتدرانه رزمندگان اسلام در عرصه‌‌هاي مختلف جنگ اظهار داشت: شهدا بزرگ‌ترين حماسه جهان را خلق كردند و از همه هستي خود در راه رضاي خدا گذشتند.

دبيركل پدافند غيرعامل كشور خاطرنشان كرد: صدام از همه نوع ادوات جنگي روز دنيا برخوردار بود كه رزمندگان ايران اسلامي با تكيه بر نيروي الهي نام و نشان آنها را به زباله‌دان تاريخ فرستادند.

وي با اعلام اينكه امروز ايستادگي 32 ساله ملت ايران در برابر كفر به يك الگوي مناسبي در جهان تبديل شد، افزود: ملت‌هاي جهان با وجود ميل سردمداران خود، ايران اسلامي را به‌عنوان الگوي خود براي مبارزات در برابر كفر پذيرفتند.

احمدي‌نژاد با اعلام اينكه استكبار براي حفظ منافع خود به شهروندان خود رحم نكرد، افزود: كشتار 6هزار شهروند آمريكايي در برج دوقلو يكي از نمونه‌هاي بارز نسل‌كشي استكبار براي رسيدن به اهداف نادرست خود است.

وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران تحولي در دنيا ايجاد كرد، تاكيد كرد: همه موفقيت ايران اسلامي زماني بدست آمد كه ولايت فقيه در كشور ما حاكم شد.

دبيركل پدافند غيرعامل با مقايسه ايران قبل از ولايت فقيه و بعد از آن بيان داشت: از زماني كه عطر ولايت فقيه در كشور ما طنين‌انداز شد هيچ لطمه‌اي به كشور ما در برابر حوادث گوناگون وارد نشد.

وي با اشاره به حضور كشورهاي متعدد خارجي در زمان قبل از انقلاب افزود: نظام ولايي ما را به جايي رساند كه تمام ملت‌هاي دنيا براي مبارزه با استكبار از انقلاب اسلامي ما الگوبرداري مي‌كنند.

احمدي‌نژاد با اشاره به جريان فتنه 88 افزود: فتنه 88 پياده نظام دشمن بود و سه هدف پايمالي خون شهدا، ايجاد اختلاف داخلي و سرگرم كردن مسئولان براي عدم نفوذ انقلاب به ساير كشورها و تخريب وجهه ايران اسلامي در دنيا را در برنامه كاري خود داشت.

وي با اعلام اينكه فتنه‌گران اهداف شيطان را در كشور ما دنبال مي كردند، افزود: همانطور كه انسان‌هاي با ايمان بايد در برابر شيطان و افكار شيطاني مواظب خود باشند بايد در برابر فتنه‌گران همان روش مبارزه با شيطان را در پيش بگيريم.

وي تاكيد كرد: مرد دنيا با وجود ميل باطني سردمداران خود به دنبال آرمان‌هاي ملت ايران هستند و پيروي ملت‌هاي جهان از ايران به خاطر اين است كه ولايت فقيه همه مردم ايران را به سمت اهداف متعالي هدايت مي‌كند.

وي با بيان اينكه بصيرت مهم‌ترين نياز امروز مردم ايران است، افزود: دشمن بزرگواري و بزرگ منشي مردم ايران را مورد هدف قرار داد تا به وسيله عوامل داخلي درحالي كه اهداف اساسي انقلاب اسلامي در حال ثمر دادن است آن را پژمرده كند.

وي با اعلام اينكه هدف جريان انحرافي و فتنه يكي است، تاكيد كرد: جريان انحرافي گوساله سامري زمان است كه در حال برنامه‌ريزي براي انحراف مردم از خط ولايت فقيه است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: هدف جريان انحراف جاري كردن مكتبي غير از اسلام در كشور است و اين جريان بايد بداند كه بزرگي ملت ايران در سايه اسلام است.

دبيركل پدافند غير عامل كشور تنها راه مبارزه با جريان انحرافي و فتنه را كاهش منيت دروني مسئولان و مردم عنوان كرد و بيان داشت: بايد براي حفظ آرمان‌هاي ولايت فقيه از خودمان بگذريم و باور داشته باشيم كه عزت ايران اسلامي تنها در سايه ولايت فقيه اتفاق مي‌افتد.

احمدي‌نژاد در پايان افزود: همه شهدا از جان خود در برابر فرمان ولايت فقيه گذشتند و ما به عنوان وارثان خون شهداء بايد در اين محور حركت كنيم.

افزایش 10 درصدی عوارض خروج از کشور

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی از افزایش 10 درصدی عوارض خروج از کشور خبر داد و گفت: هزینه خروج از کشور از 50 هزار تومان به 55 هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش مهر، سرهنگ محمود صادقی با اشاره به افزایش عوارض خروج از کشور خاطر نشان کرد:این افزایش بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 90 برای پروازهای هوایی است.

وی به افزایش عوارض خروج از طریق مرزهای زمینی و دریایی اشاره کرد و گفت:عوارض خروجی از طریق مرزهای زمینی از 10 هزار تومان به 11 هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی خاطرنشان کرد:این عوارض شامل سفرهایی زیارتی،حج تمتع،عمره و عتبات عالیات نمی شود.

سرهنگ صادقی اضافه کرد: هزینه سفرهای زیارتی کمافی السابق در پروازهایی هوایی همان 25 هزار تومان و زمینی و دریایی 5 هزار تومان است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی در ادامه از شهروندانی که گذرنامه آنها مفقود شده است، خواست مفقودیت گذرنامه خود را به ادارات صدور گذرنامه اعلام نمایند.

محمود صادقی با اعلام این مطلب افزود: گذرنامه هایی که مفقود می شوند صاحبان آنها باید به مدیریت گذرنامه استان مراجعه و اعلام مفقودیت کنند.

وی تصریح کرد:در ادارات صدور گذرنامه فرم هایی در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد تا مشخصات خود را وارد کنند تا گذرنامه دهای آنها به عنوان گذرنامه فاقد اعتبار ثبت شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با اشاره به اینکه رسیدگی به گذرنامه های مفقود شده شش ماه بطول می انجامد،تصریح کرد:موارد استثنایی وجود دارد که افراد برای سفرهای زیارتی،مأموریت های خارج از کشور و یا برای معالجه،می توانند با ارائه معرفی نامه از سازمان و یا وزارت خانه های مربوطه در صدور گذرنامه مجدد آنها مساعدت می شود.

سرهنگ صادقی گفت:اگر در زمان رسیدگی به گذرنامه های مفقود شده،گذرنامه فرد پیدا شد،باید بلافاصله به ادارات صدور مراجعه پیدا شدن گذرنامه خود را اعلام کنند.

 ماجرای خريد هواپيمای 45 ميلياردی احمدی نژاد

ماجراي خريد هواپيمای 45 ميلياردی برای احمدی نژاد با بودجه ی "حوادث غيرمترقبه"!

خبرگزاری انتخاب: در حالی که دولت نهم و دهم همواره بر ساده زیستی مدیران تاکید کرده ، یک نماینده مجلس از "ماجراي خريد هواپيما براي رئيس جمهور " پرده برداشت.

محمدرضا خباز با اشاره به بودجه ی 13 هزار و 500 ميليارد تومانی که مصوب شد دولت آن را در راه حوادث غيرمترقبه مانند سيل، سرمازدگي، خشکسالي و... هزينه کند، گفت: اگر من بگويم دولت از مجموع مصوبات خود تنها بخشي را به اين مسأله اختصاص داد و بقيه پول قرار بود در جاهاي ديگر هزينه شود، تعجب خواهيد کرد.

وی افزود: پس از مدتی شنیدیم در مصوبه آبانماه هيأت وزيران، اين پول قرار شده در راههاي ديگري هزينه شود که ما دي ماه متوجه اين مصوبات شديم.

خباز گفت: مثلاً قرار شده بود از پول حوادث غيرمترقبه 10 ميليارد تومان به يکي از پروژه هاي عمراني تهران پرداخت شود، يا اينکه قرار بود بيش از 45 ميليارد آن براي خريد هواپيماي رياست محترم جمهوري هزينه شود.

وی با اشاره به اینکه خرید این هواپیما ارتباطی با ماجرای خرید در دولت اصلاحات ندارد، افزود: دولت در آبمانماه 1389 مصوب کرده بودند که يک هواپيماي جديد ايرباس 330 براي رياست جمهوري خريداري شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مصوبه هيأت وزيران ديماه سال 89 به دست ما رسيد و ما در هيأت تطبيق با آن مخالفت کرده و به دولت بازگردانديم.

خباز در پایان می گوید: نمي دانم آن هواپیما، سرانجام خريداري شد يا نه.

به گزارش خبرنگار سیاسی "انتخاب"؛ این خبر مهم، در حالی شنیده می شود که دولت نهم و دهم همواره بر ساده زیستی مدیران تاکید کرده و حتی بارها خرید هواپیما توسط دولت اصلاحات را به نقد و چالش جدی کشیده است.

خباز در ادامه با اشاره به اقدامات غیرقانونی دولت می گوید: اگر مجلس پدر با صلابتي بود، فرزندش نمي توانست از قوانين تخلف کند.

وی گفت: آقايان که رجايي را الگو قرار مي دهند، بايد به اين جملات رجايي هم دقت کنند که مجلس را پدر دولت مي خواند.

خباز که این سخنان را طی گفت و گویی مشروح با "قدس" بیان داشته، می افزاید: يک پدر دلسوز، تمام مساعي خود را براي رشد و بالندگي فرزندش به کار مي برد، اما اگر قرار باشد با وجود اينها باز هم فرزند به حرف پدر و قوانين توجه نکند، بايد يک پدر با صلابت، گوش فرزندش را بگيرد؛ اما آيا ما اين کار را کرديم؟

این نماینده مجلس در پایان می گوید: متأسفانه، مجلس تا به حال که چنين تواني از خود نشان نداده است و دولت هر کاري مي خواهد انجام مي دهد.

نماینده رژیم در آژانس اتمی از توطئه ای خطرناک سخن گفت

 

خبرگزاری حکومتی مهر: سفیر جمهوری اسلامی در آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتقاد از عملکرد مدیرکل آژانس و با اشاره به گزارش اخیر آمانو گفت: این گزارشات سردرگمی و تفاسیر اشتباه را موجب می شود و توطئه خطرناک را تسهیل می کند.

متن کامل سخنرانی علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آقای رئیس،

در آغاز من باید تشکر صمیمانه خود را از پشتیبانی ارزشمند اعضای خانواده گروه کشورهای غیرمتعهد (NAM) در طول هشت سال گذشته ازجمله بیانیه قرائت‌شده در این نشست از سوی سفیر عالی‌رتبه کشور مصر، اعلام دارم. این دلیل روشنی بر تعهد آنها به اصول بنیادی جنبش بمنظور برقراری صلح و سعادت بر پایه عدالت و برابری است. ما در مقابل فشارها و تحریم‌های تحمیلی توسط کشورهای غربی ایستادگی کرده و درخصوص حقوق غیرقابل‌انکار استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای که در اساسنامة آژانس و NPT تبلور یافته است، مصالحه نخواهیم کرد. و در همین حال به همکاری خود با آژانس، از طریق قرار دادن مؤسسات و فعالیت‌های هسته‌ای، ازجمله غنی‌سازی، تحت پادمان جامع، برطبق تعهدات تحتNPT ، ادامه خواهیم داد.

بدون تردید اگر ایران در مقابل چنین فشارهایی ایستادگی نکند، در اینصورت دیگر کشورهای در حال توسعه در آینده با برخوردهای غیرعادلانه مشابه مواجه خواهند شد. آن معدود کشورهایی غربی که موضوع هسته‌ای ایران را بطور غیر قانونی به شورای امنیت سازمان ملل (UNSC) بردند، باید متوجه شده باشند که این یک خطای تاریخی بوده و تنها موقعیت را پیچیده کرده و به فضای همکاری با آژانس آسیب رسانده، و ایران را به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و کد اصلاحی ۱/۳ آیین‌نامه اجرایی مجبور نمود. من به آنها توصیه می‌کنم که با اصلاح این روند توسط توقف بحث‌هایشان در نیویورک آن را جبران کنند و به آژانس اجازه دهند تا کار فنی خود را بر اساس اساسنامة و NPT به انجام رساند.

آقای رئیس،

با اشاره به گزارش مکتوب اخیر (GOV/۲۰۱۱/۲۹) و بیانیه افتتاحیه مدیرکل، مایلم اعلام نمایم که یک یادداشت توضیحی جامع در خصوص گزارش مدیرکل منتشر خواهد شد. با این وجود، باید نکات مهم ذیل را بیان کنم:

۱- گزارش (GOV/۲۰۱۱/۲۹) متعادل و مبتنی بر واقعیات نیست زیرا همکاریها، مکاتبات و توضیحات جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به درستی منعکس ننموده‌است.

۲- برنامه کار (INFCICR/۷۱۱) آگوست ۲۰۰۷ نتیجه ثمربخش مذاکرات سیاسی سطح بالا میان مدیرکل قبلی و دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی ایران، دارای هدف حل و فصل موضوعات پیشین و پایان دادن به بحث‌ها در شورای حکام، که موجب سیاسی و دودسته‌گی این سازمان فنی پرافتخار شده است، بود. من به خاطر می‌آورم در حالیکه جامعه بین‌المللی، بویژه گروه کشورهای غیر متعهد از این رویداد تاریخی استقبال کردند، چهار سفیر ایالات متحده،‌انگلستان، فرانسه و ژاپن به جای قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مدیرکل و موافقت ایران با انجام اقدامات داوطلبانه عمدتاً فراتر از موافقتنامة‌ پادمان جامع، خط‌مشی مخالف در پیش گرفتند. پس از این‌، برنامة کار مورد تأیید شورای حکام قرار گرفت.

جای تاسف است که از زمان انتصاب مدیرکل، برنامه کاری توافق شده بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس توسط ایشان کاملاً نادیده گرفته شده‌است، بجز زمانی که وی تحت درخواست قوی کشورهای غیر متعهد در گزارش فوریه ۲۰۱۱ از آن نام برد، لکن مایوسانه، وی مجدداً برنامه کاری را بطور کل در گزارش اخیر خود (GOV/۲۰۱۱/۲۹ ۲۴ May ۲۰۱۱) نادیده گرفته‌است. این یک نشانه بارزی است که متاسفانه مدیر کل به چارچوب قانونی و موافقتنامه‌ها معتقد نیست و همچنین به اعتبار و بی طرفی آژانس لطمه وارد کرده‌است که در آینده هیچ عضو دیگری نسبت به توافقات دوجانبه با آژانس، به دبیرخانه اعتماد نخواهد کرد.

آقای رئیس

باید یاد آوری نمایم که براساس برنامه کاری، تنها ۶ موضوع باقیمانده وجود داشت که مطابق تصریح مدیرکل قبلی در گزارش‌های نوامبر ۲۰۰۷ و فوریه ۲۰۰۸، تمام ۶ موضوع باقیمانده حل و فصل گشته و جمهوری اسلامی ایران به تمام سئوالات مربوط به موضوعات باقیمانده برطبق برنامه کاری پاسخ داده است.

در مقایسه با نخستین بند از فصل ۴ برنامة‌کاری که می‌گوید: «این مدالیته کلیه ‌موضوعات باقیمانده را پوشش می‌دهد و آژانس تأیید نموده که هیچ موضوعی یا ابهام دیگری در رابطه با برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران وجود ندارد»، درج واژه‌بندی جدید در بند ۳۵ از گزارش GOV/۲۰۱۱/۲۹ با این بیان که «آژانس اطلاعات بیشتری در ارتباط با اینگونه فعالیت‌های هسته‌ای آشکار نشده احتمالی را دریافت نموده که هم‌اکنون تحت ارزیابی آژانس قرار دارند.» و نیز «نشانه‌هایی وجود دارند مبنی بر اینکه برخی از این فعالیت‌ها ممکن است پس از سال ۲۰۰۴ ادامه یافته باشند.» و همچنین در بیانیه افتتاحیه مدیرکل به شورای حکام در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۱۱ "نشانه‌های وجود دارد که برخی از این فعالیت‌ها ممکن است تا اخیر ادامه داشته‌است" برخلاف برنامة کاری می‌باشد. روشن است که فعالیت‌های هسته‌ای گذشته و حال جمهوری اسلامی ایران دارای مقاصد صلح‌آمیز بوده و پیوسته تحت نظارت جامع و همه‌جانبه باقی خواهد ماند. بنابراین هر اطلاعاتی برخلاف این مطلب در واقع اتهامی جعلی، ساختگی، دروغین و بی‌پایه می‌باشد.

آقای رئیس

همانطور که جناب دکتر عباسی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بطور شفاف در نامة ۲۶ می ۲۰۱۱ خود خطاب به مدیرکل توضیح دادند، ایران بر طبق برنامه‌کار ملزم شده بود، پس از دریافت تمام اسناد مربوطه، فقط ارزیابی خود را دربارة مطالعات ادعایی ارائه کند. همانگونه که مدیرکل گزارش دادند، ایران ارزیابی خود را بر مطالعات ادعایی در یک بسته محرمانه ۱۱۷ صفحه‌ای ارائه کرد. بنابر این درخواست مدیرکل در نامه‌اش درخصوص تأمین دسترسی به تمام سایت‌ها، تجهیزات، اشخاص و اسناد کاملاً‌با آن نامه و روح برنامة‌کار، و توافق دوجانبه در تناقض کامل می‌باشد و بدین‌گونه اعتبار دبیرخانه را به مخاطره می‌اندازد. من از منابع آزاد شنیده‌ام که موضع غیرعادلانه و شتاب‌زدة مدیرکل بمنظور کسب رضایت چند کشور غربی است. امیدوارم که این مطلب نادرست باشد و آقای آمانو بتواند همچون مدیرکل قبلی‌ که در سال ۲۰۰۷ در مقابل چهار سفیر مخالف انعقاد قرارداد برنامه‌کار ایستادگی نمود، مقاومت به خرج دهد.

از آنجاییکه برنامه کار کاملاً اجرا شده‌است، وفق پاراگراف ۵ از فصل ۴ برنامه کار، می بایستی پادمان در ایران باید بطور عادی اجرا شود.

آقای رئیس،

بخش پایانی پاسخ جناب آقای دکتر عباسی به مدیرکل مبنی بر اینکه متعاقب اعلام خاتمه برنامه‌کار از سوی آژانس، ایران برای پاسخ به سئوالات و رفع ابهامات احتمالی آماده خواهد بود، یک فرصت بی‌نظیر برای پیشرفت واقع‌گرانه و خاتمه بحث‌های مجادله‌آمیز و کسالت‌آور است. من به مدیرکل توصیه می‌کنم که از این موقعیت استفاده کرده و انتظار اکثریت کشورهای عضو را نادیده نگیرد.

آقای رئیس

۳- از مدیرکل یک سازمان بین‌المللی انتظار می‌رود تا از هیچ تلاشی برای ایجاد پل بر شکاف میان کشورهای عضو مضایقه نکند، ایده‌ها و یا راه‌حل‌های مبتکرانه را به آنها پیشنهاد کند، و از دودسته‌گی و تقابل در سازمان جلوگیری به عمل آورد. او در گزارشات خود باید از عبارت یا لحنی که منجر به ایجاد سوء‌تفاهم و هموار نمودن راه برای رویارویی در میان کشورهای عضو می‌شود احتراز کند. در مورد آژانس، من می‌بایست به مدیرکل توصیه نمایم بیشترین هوشیاری را در گزارشات خود جهت جلوگیری از رویارویی کشورهای عضو و جلوگیری از دخالت دیگر نهادها و یا سازمان‌ها همچون UNSC که منجر به تضعیف آژانس می‌شود، به خرج دهد.

۴- بر طبق اساسنامه، آژانس باید تبادل اطلاعات و تجهیزات را برای استفاده‌های صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تسهیل کند. در این شرایط از مدیرکل انتظار می‌رود که تنها به انتقال درخواست یک کشور عضو به دیگران اکتفا نکند. متعاقب اعلامیه تهران در مورد سوخت راکتور تحقیقاتی تهران، که شدیداً‌مورد نیاز جهت تولید رادیوایزوتوپ برای بیماران سرطانی است و در حالیکه مدیرکل پروژه‌های سرطانی را دارای اولویت برشمرده‌اند، اینجانب بسیار مأیوس شدم که با موافقت بی‌سابقة ایران و پس از گذشت یک سال از ارسال نامه رسمی مبنی بر درخواست کمک، هیچ اقدام ملموسی انجام نشد. به آقای آمانو و دیگر دوستانم در این سالن یادآور می‌شوم زمانی را که من از دکتر هانس بلیکس، مدیرکل وقت در اواخر دهة ۸۰، برای کمک در تأمین سوخت برای همین راکتور درخواست کردم، او اقدامات جدی فوری را که منجر به دریافت سوخت از آرژانتین شد به انجام رسانید. باید اعتراف کنم که همچنین دکتر البرادعی حداکثر تلاش خود را برای همکاری انجام داد ولی متأسفانه کشورهای تأمین کننده سوخت در گفتار و کردارشان صداقت نداشتند.

۵- از مدیرکل انتظار می‌رود تا با تلاش زیاد خود از ایجاد استاندارد دوگانه و شرایطی که منجر به تبعیض و محروم‌کردن یک یا گروهی از کشورهای عضو آژانس، که از عضویت در آژانس منتفع می‌شوند، جلوگیری به عمل آورد. در طول بحث‌های مربوط به تضمین تأمین سوخت، در حالیکه پیشنهادات و قطعنامه‌های همراه با نواقص بسیار به بحث گذشته شده بودند، هیچ‌کس مطلبی از مدیرکل در این رابطه نشنید. این مقطع تاریکی در تاریخ آژانس است که قطعنامه‌هایی در این رابطه خصوصاً در مورد بانک سوخت که حتی در شورای حکام که نمایندة تنها یک پنجم از اعضای آژانس است با اجماع به تأیید نرسید. اگر چه این قابل تحسین است که برخی از نمایندگان متعهد به اصول، با وجود فشارهای سنگین سیاسی از سوی ایالات متحده، به این قطعنامه‌ها رأی ندادند، زیرا این قطعنامه‌ها به وضوح ناقض اصل عدم تبعیض و برابری است. نقش و تأثیر دبیرخانه و مدیرکل چه بود؟ تایپ کردن و توزیع آن در میان اعضای شورا !

باید اعلام کنم که برطبق قطعنامة ناعادلانه بانک سوخت آژانس، ایران و برخی از کشورها از استفاده از بانک سوخت آژانس محروم شده‌اند. خوشبختانه، جمهوری اسلامی ایران سال‌ها پیش یک تصمیم درست مبنی بر شروع غنی‌سازی گرفت و بر اساس حق غیرقابل انکار خویش که در NPT محترم شمرده شده است، بدون هیچ وقفه آن را ادامه می‌دهد.

۶- در چندین موقعیت از مدیرکل خواسته شد تا گام‌هایی را برداشته و نتایج آن را گزارش دهد اما او نادیده گرفته و یا به طور کامل به آن عمل نکرده ‌است. اجازه بدهید تا برخی از آنها را ذکر کنم:

الف. نامه رسمی به مدیرکل در تاریخ ۸ مارچ ۲۰۱۱ در مورد تجهیز کشورهای غیردارنده‌سلاح هسته‌ای در اروپا به سلاح هسته‌ای و سیستم‌های پرتاب آن، مرتبط با استقرار زرادخانه‌ هسته‌ای ایالات متحده امریکا، که این عمل ناقض کامل تعهدات منع‌گسترش می‌باشد، فرستاده و خواسته شد:

i. «... به تمام کشورهای عضو اطلاع دهد که آیا آژانس اظهاریه‌هایی از محل‌ها و مقدار دقیق مواد هسته‌ای ویژه نظامی در این کشورهای غیردارنده‌سلاح هسته‌ای دریافت نموده و آیا آژانس چنین اظهاریه‌هایی را راستی‌آزمایی کرده است».

ii. ... مشخصات فنی و موقعیت‌ استقرار تسلیحات هسته‌ای در اروپا، خصوصاً در حوزه کشورهای غیردارنده‌سلاح هسته‌ای در اروپا، که از قبل تعهدات بین‌المللی در خصوص خودداری از انجام آن را دارند، بررسی نماید.

iii. ... درخصوص عدم‌پایبندی ایالات متحده امریکا و کشورهای اروپایی میزبان تسلیحات هسته‌ای، با وجود تعهدات خود تحتNPT ، که بدون شک تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی محسوب می‌شود به شورای حکام و همچنین به پنجاه و پنجمین کنفرانس عمومی، گزارش نماید. این عدم‌پایبندی نیازمند اقدام سریع از سوی شورای امنیت سازمان ملل می‌باشد».

این موضوع بسیار نگران کننده‌ای است که آقای آمانو این درخواست اقدام را به طور کامل نادیده گرفته است.

ب. در طول نشست شورای حکام در مارچ ۲۰۱۱، اطلاع دادم که شهردار توکیو اظهار نموده است که ژاپن باید سلاح هسته‌ای داشته باشد. با توجه به اینکه ژاپن دارای چندین تن اورانیوم با غنای بالا و پلوتونیوم است، این موضوعی بسیار نگران کننده‌ است. من از آقای آمانو درخواست کردم که این موضوع را بررسی و گزارش آن را ارائه نماید. ایشان این کار را انجام نداده‌اند. من صد در صد مطمئن هستم که اگر شهردار یکی از کشورهای در حال توسعه چنین کاری را انجام داده بود، مدیرکل چندین نامه به کشورهای مربوطه نوشته و چندین مصاحبه انجام می داد.

ج. بعد از اینکه روزنامه‌نگار آسوشیتدپرس، آقای جرج جیان، از اطلاعات محرمانه منتشر شده با خبر شدند و اعلام کردند که آنها را از یکی از کارمندان آژانس به دست آورده‌اند، من به طور رسمی از آقای مدیرکل خواستم تا دستور بررسی این موضوع را صادر کند. در پاسخ به درخواست من، مدیرکل بیان داشت که نتیجه یک اشتباه داخلی تأثیرگذار نبوده‌است. این یک موضوع ساده است، یا روزنامه‌نگار آسوشیتدپرس حقیقت را گفته است، بنابراین مدیرکل باید کارمند خاطی مقررات پرسنلی که اطلاعات محرمانه را افشاء کرده و امنیت ملی کشورهای عضو را در معرض خطر قرار داده است اخراج کند و یا او دروغ گفته است، که بنابراین، او و آسوشیتدپرس باید به خاطر خسارت جدی که به اعتبار دبیرخانه وارد آورده‌اند مورد پیگیری قرار گیرند. از مدیرکل واقعاً انتظار می‌رود تا اقدامی در این مورد انجام داده و گزارش آن را به تمام کشورهای عضو اعلام نماید.

د. عکس‌العمل ضعیف و کند دبیرخانه، خصوصاً مدیرکل به حادثه فوکوشیما بسیار ناامیدکننده بود. از مدیرکل انتظار می‌رفت تا اطلاعات معتبر از ژاپن بگیرد، آنها را تأیید کرده، سریعاً به کشورهای عضو منتقل کند. نه تنها این توقع قانونی ساده به انجام نرسید بلکه کارمندان فنی بخش ایمنی در موقعیتی نبودند و یا اجازه نداشتند تا در جلسات فنی سئوالات را تشریح و پاسخ دهند. همة ما چیزی بیشتر از آنچه از رسانه‌های خبری دریافت کردیم، نمی‌دانیم. بهره‌برداران تاسیسات ژاپنی حاضر در مرکز حادثه، احتمالاً به دلیل وجود اضطراب، قادر به مدیریت حادثه نبودند و انتظار دریافت سریع توصیه‌های فنی را داشتند. اما مدیرکل، نه بی‌درنگ یک گروه متخصص برجسته را از آژانس و یا از سراسر دنیا تشکیل داد و نه اینکه بموقع، گروهی را برای کمک آنها به منظور جلوگیری از تشدید بحران به آنجا گسیل نمود. بنابراین ما شاهد انتشار مواد پرتوزا به سراسر دنیا بودیم. خاطرنشان می‌کنم که حتی مدیرکل تا زمانیکه ما در زمان جلسات اصرار کردیم، از CTBTO اطلاعاتی در مورد انتشار مواد پرتوزا از ایستگاه‌هایش درخواست نکرد. دنیا و خصوصاً کشورهای همسایه، این حق را داشتند تا اطلاعات موثق و بموقع از آلودگی که مخاطرات سلامتی برای مردم به همراه دارد را بدست آورند. من بطور خلاصه بیان می‌دارم که نه آژانس و نه ژاپن به رعایت کنوانسیون‌های مصوب پس از واقعه چرنوبیل، یعنی اعلان سریع حادثه و نیز کمک‌های فوری در صورت وقوع حوادث هسته‌ای، پایبند نبوده‌اند.

مرور دقیق همه گزارشات آژانس در باره ایران اثبات می نماید ه تحریم ها هیچ تاثیری بر فعالیت های هسته ای بویژه غنی سازی نداشته است. در مقابل، مصمم شدن و پایداری ایران برای حفاظت از حقوق لاینفک خود تقویت شده است. من مطمئن هستم که فشارهای سیاسی، تحریم، تهدید به حمله علیه تاسیسات هسته ای، حملات سایبری و ترور دانشمندان توسط تروریست ها، فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران را متوقف نمی کند. در حقیقت حامیان قطعنامه های شورای امنیت بویژه ایالات متحده و دو عضو اتحادیه اروپا، مردم خصوصا بیماران سرطانی را هدف قرار داده اند با مانع شدن از صادرات رادیو ایزوتوپ و خودداری از تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری، اثبات می کند که آنها به سلامتی و امنیت مردم عادی توجهی ندارند. دستور کار مخفی این است که دخیل شدن شورای امنیت در امور آژانس بین المللی انرژی اتمی را افزایش دهند و اقتدار آن را تضعیف نمایند. گزارشات نامتوازن بی نتیجه مدیرکل قبل از کامل شدن تحقیقات‌بر مبنای راستی آزمائی مواد هسته ای، متاسفانه بر اساس اطلاعات فاقد ارزش و اصالت سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل نتیجه گیری می شود، این گزارشات سردرگمی و تفاسیر اشتباه را موجب می گردد. و توطئه خطرناک را تسهیل می کند و ما در کیس سوریه، که بطورکامل در مرحله بعد توضیح خواهم داد، ‌شاهد آن هستیم.

آقای رئیس؛

در ارتباط با مذاکره با ۱+۵، باید بخش مربوطه از نامه دکتر جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به خانم اشتون را به یاد آورم:

" در پاسخ به نامه مورخ ۲۲/۱۱/۸۹ ( ۱۱ فوریه ۲۰۱۱) شما برای ادامه گفتگوها، ضمن استقبال از بازگشت شما به مسیر گفتگو، به اطلاع می رساند چنانکه در گفتگوهای ژنو ۳ و استانبول تأکید شد جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از تمام ظرفیت های ملی، منطقه ای و بین المللی خود هم چون گذشته، آمادگی دارد در محورهایی که می تواند موضوع همکاری باشد بر مبنای منطق مشترک و متناسب با آنچه اقتضاء همکاری است، تا نیل به یک توافق همه جانبه و پایدار برای همکاری گفتگو نماید. این ظرفیتی است که در سه سال گذشته جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت به طرف های گفتگو ارائه کرد و تعامل صحیح با آن می تواند فرصت های خوبی را برای «صلح، عدالت و پیشرفت» در مناسبات بین المللی را فراهم سازد.

اجباری شدن واحد درسی فرهنگ و تمدن اسلامی در دانشگاهها

کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر کرد پیگیری های لازم برای تدریس اجباری درس فرهنگ و تمدن اسلامی در دانشگاهها انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صدوسومین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران به ریاست دکتر علی‌اکبر ولایتی برگزار شد و مقرر شد، همایش فرهنگ و تمدن اسلام و ایران با موضوع "تاریخ پزشکی" در اوایل اردیبهشت سال 91 با انتشار تمبر یادبود این همایش برگزار شود.

در این جلسه همچنین پیشنهادهای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص "پیوست فرهنگی" برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

در ادامه این جلسه مقرر شد پیگیری های لازم برای تدریس اجباری واحد درسی فرهنگ و تمدن اسلامی از سوی وزارت علوم انجام شود.
 

ضرب و شتم یک زندانی سیاسی کرد در زندان رجایی شهر

آژانس خبری موکریان

صبح روز گذشته، یک زندانی کرد مورد حمله یکی از زندانیان عادی در بند جوانان زندان رجایی شهر کرج قرار گرفت.

به گزارش آژانس خبری موکریان ، کریکار والی اهل کردستان عراق و ساکن سنندج که متهم به فعالیت به نفع گروههای مذهبی شده است توسط یک زندانی عادی در بند نوجوانان زندان رجایی شهر کرج مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

شایان ذکر است کریکار والی که حدود یک سال پیش دستگیر شده ، در بند زیر 18 سال زندان رجایی شهر کرج به صورت بلاتکلیف نگهداری میشود.

تورم با سیاست های فعلی به ۳۰ درصد می رسد

سایت ندای سبز آزادی: درحالیکه نرخ ارزهای خارجی در بازار ایران، مجددا طی روزهای اخیر دچار افزایش شدید و افسار گسیخته شده و سیاست های اِعمال شده توسط بانک مرکزی نیز وضعیت را دچار وخامت کرده، سعید لیلاز، کارشناس اقتصادی کشور معتقد است “عامل اصلی رشد تورم در ایران رشد نقدینگی است که وقتی دولت جلوی آن را نمی گیرد یا قادر به کنترل آن نیست، هرگونه تلاش برای کنترل آن از طریق ریختن ذخایر طلا یا ارز به بازار در حکم انهدام منابع ملی است. الان بانک مرکزی ثروت ملی را به بازار تزریق می کند تا رشد نقدینگی ای را که خودش عامل آن بوده کنترل کند. منشاء تورم بانک مرکزی و دولت است و خود آنها هم به دنبال کنترل آن با استفاده از ذخایر ملی هستند، دولتها در ایران از هر جناح سیاسی که باشند حق ندارند در مقابل ذخایر ارزی بی مسئولیتی کنند. در حالی که ما اکنون شاهد یک بی مسئولیتی در قبال ذخایر ارزی گرانبهای کشور هستیم.”

گفتنی است قیمت دلار طی روزهای اخیر در بازار ایران به شدت افزایش یافته و به مرز ۱٢۱۵تومان رسیده است. و این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود اگر بانک مرکزی مشاهده کند که قیمت دلار به حدود ۱٢۰۰ تومان رسیده، هیچگاه سکوت نخواهد کرد.

به گزارش فرارو، سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی، طی مصاحبه ای با این پایگاه خبری، پیرامون علت و پیامدهای افزایش نرخ تورم، دو نرخی شدن ارز و طلا و سیاستهای دولت برای کنترل این بحران اقتصادی، توضیحاتی مشروح داده است.

لیلاز در پاسخ به این سئوال که «شما با توجه به اعلام نرخ تورم ۱۴٫۲ درصدی و تورم نقطه ای ۲۱ درصد از سوی بانک مرکزی، علت تورم را چه می بینید و پیش بینی می کنید که افزایش نرخ تورم تا کجا ادامه یابد؟» گفت: «بخش اصلی رشد تورم در ایران به علت رشد شدید نقدینگی است در حالی که رشد اقتصادی واقعی وجود ندارد و در غیاب رشد اقتصادی واقعی، رشد نقدینگی به هر میزان هم که باشد ایجاد تورم خواهد کرد.»

وی افزود: «رشد نقدینگی در اقتصاد ایران سالانه ۲۴ تا ۲۵ درصد است که این به معنای افزوده شدن روزانه ۲۰۰ میلیارد تومان به حجم نقدینگی موجود در کشور است و تاکنون هر چقدر هم که دولت و بانک مرکزی کوشش کرده اند که با تزریق طلا و ارز جلوی افزایش تورم حاصل از افزایش نقدینگی را بگیرند موفق نبوده اند.»

لیلاز در ادامه گفت: «کاهش نرخ تورم در سالهای ۸۹ و ۸۸ اساساً معلول سیاستهای انقباضی پولی آقای مظاهری رئیس کل وقت بانک مرکزی بود، اگر به سیاستهای پولی و مالی دولت در سال جاری نگاه کنیم در دو بخش اصلی این سیاستها (یعنی سیاستهای مالی و پولی) می بینید که همه جهت گیریهای دولت انبساطی است. دولت نرخ بهره را پائین می آورد که این خود منجر به افزایش سرعت گردش پول می شود و قطعاً اثرات تورمی دارد و با وجود منفی بودن این تصمیم روی نرخ تورم و هشدار بانک مرکزی باز هم دولت زیر بار نرفته و به همان روند ادامه می دهد.»

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: «سیاست دوم، سیاست مالی انبساطی است، مورد قبل سیاست پولی انبساطی بود که در واقع شامل نرخ بهره پائین و نرخ رشد نقدینگی بالاست. در سیاست مالی انبساطی، دولت یک بودجه کاملاً انبساطی را با رشد ۴۵ تا ۵۰ درصد نسبت به سال قبل تقدیم مجلس نمود و مجلس هم تقریباً شاکله های اصلی آن را تصویب کرد، بنابراین وقتی تمام جهت گیریهای دولت در سیاستهای مالی و پولی انبساطی است و رشد اقتصادی هم وجود ندارد طبیعی است که باید انتظار داشته باشیم نرخ تورم افزایش پیدا کند و ما قبلاً هم این مسئله را تذکر داده بودیم.»

وی سپس افزود: «پیش بینی من این است که در سال جاری نرخ تورم بین ۲۵ تا ۳۰ درصد می رسد. البته در تیر و مرداد که ماههای توقف تورم در ایران است، این روند کند خواهد شدت اما در زمستان و از نیمه دوم سال، مجددا این رشد تورمی شدت خواهد گرفت.»

لیلاز در خصوص تاثیر سیاست دولت در رها کردن تثبیت قیمتها، بر روی نرخ تورم گفت: «بحث تثبیت قیمتها تاثیر چندانی روی سطح عمومی قیمتها در میان مدت ندارد و یک سیاست نادرست اقتصادی است که نه تنها قادر به جلوگیری از رشد نرخ تورم نیست که تولید را نابود کرده و حتی تاثیر تورمی نیز خواهد داشت؛ از طریق کاهش تولید و بنابراین کاهش طرف عرضه در برابر افزایش طرف تقاضا.»

وی افزود: «از آنجایی که تورم به معنای افزایش تقاضا در برابر کاهش یا ثبات عرضه است و دولت هم قادر به کاهش تقاضا نیست، از این طریق (یعنی سیاست تثبیت قیمتها) عرضه را کاهش داده و بنابراین تورم را افزایش می دهد چرا که نقدینگی از حرکت به سوی کالا منحرف شده و به سوی طلا و ارز سوق پیدا خواهد کرد. چنانکه طی ماههای اخیر این اتفاق افتاده است.»

لیلاز گفت: «کاری که دولت باید برای کاهش نرخ تورم انجام دهد در وهله اول کنترل میزان نقدینگی و در وهله دوم افزایش سرعت رشد اقتصادی است. در واقع دولت اکنون در یک تناقض و سیکل بسته گیر کرده است؛ اگر بخواهد اقتصاد را به رونق بیندازد و رشد اقتصادی را تحریک کند باید سیاست انبساطی مالی و پولی را به کار گیرد ولی اگر بخواهد این کار را بکند نرخ تورم افزایش پیدا خواهد کرد. مشکلی که اکنون اقتصاد ایران به آن دچار شده این است که از یک طرف رشد اقتصادی تحقق پیدا نمی کند و از طرف دیگر نرخ تورم در حال افزایش است، به عبارتی یک رکود تورمی در حال رخ دادن است.»

لیلاز در ارزیابی سیاست دولت برای کنترل نقدینگی که تلاش کرد با آوردن ذخایر طلای خود به بازار، این نقدینگی را جذب کند، گفت: «بسیار سیاست اشتباهی بود، وقتی روزی ۲۰۰ میلیارد تومان رشد نقدینگی وجود دارد، حتی اگر دولت ۴ میلیارد دلار یعنی ۱۰ میلیون سکه بهار آزادی وارد بازار می کرد باز هم به اندازه تنها ۲۰ روز ورود نقدینگی جدید می توانست بازار را کنترل کند.»

وی افزود: «عامل اصلی رشد تورم در ایران رشد نقدینگی است که وقتی دولت جلوی آن را نمی گیرد یا قادر به کنترل آن نیست، هرگونه تلاش برای کنترل آن از طریق ریختن ذخایر طلا یا ارز به بازار در حکم انهدام منابع ملی است. الان بانک مرکزی ثروت ملی را به بازار تزریق می کند تا رشد نقدینگی ای را که خودش عامل آن بوده کنترل کند. منشاء تورم بانک مرکزی و دولت است و خود آنها هم به دنبال کنترل آن با استفاده از ذخایر ملی هستند، دولتها در ایران از هر جناح سیاسی که باشند حق ندارند در مقابل ذخایر ارزی بی مسئولیتی کنند. در حالی که ما اکنون شاهد یک بی مسئولیتی در قبال ذخایر ارزی گرانبهای کشور هستیم.»

لیلاز در همین رابطه افزود: «کشور به لحاظ دیپلماتیک، بین المللی و اقتصادی و سیاسی در موقعیت بسیار حساسی به سر می برد و باید بتواند روی هر سِنت ذخایر ارزی خودش برای روز مبادا و در آینده حساب کند و ورود این ذخایر به بازار و تبدیل آن به ریال به مثابه آن است که دولت مرغ تخم طلای خود را سر ببرد.»

لیلاز در خصوص علل و پیامدهای دو نرخی شدن قیمت ارز و طلا گفت: «این سیاستها ادامه پیدا خواهد کرد، یعنی با ادامه سیاستهای فعلی، دو نرخی شدن تثبیت شده و دولت قادر به جلوگیری از آن نیست. دولت در حال حاضر فاقد آن انسجام مدیریتی و شجاعت اجرایی و سیاست گذاری لازم است که بتواند ارز و طلا را مجدداً تک نرخی کند یعنی نه منابع کافی دارد که قیمت ارز آزاد را به نرخ رسمی موجود بازگرداند و نه جرئت سیاسی لازم را دارد که بتواند نرخ ارز رسمی را به ۱۲۰۰تومان بازار آزاد فعلی برساند، بنابراین دو نرخی شدن ارز همچنان باقی خواهد ماند و سالانه دهها میلیارد تومان سود بادآورده به صورت رانت به جیب گروههای خاص سرازیر خواهد کرد.»

این کارشناس مسائل اقتصادی سپس افزود: «قولهای بانک مرکزی مبنی بر اینکه ما با عرضه هفته ای یک یا دو میلیارد دلار، نقدینگی را کنترل خواهیم کرد نیز راه به جایی نخواهد برد، به خاطر اینکه وقتی شما روزی ۲۰۰ میلیون دلار ورود نقدینگی به بازار دارید آنگاه شما باید هفته ای حدود یک و نیم میلیارد دلار به بازار تزریق کنید تا تنها جلوی رشد نقدینگی جدید را بگیرید، پس این نمی تواند نتیجه ای بدهد.»

لیلاز در پاسخ به این سئوال که «با توجه به رکود و افزایش نرخ بیکاری شما دورنمای اقتصادی و اجتماعی جامعه را چگونه می بینید؟» گفت: «دورنمای روشنی برای من قابل تصور نیست، ایران اکنون طولانی ترین دوران رکود اقتصادی خود را تجربه می کند، من نگران اثرات اجتماعی-سیاسی رکود جدی ای هستم که اکنون دامن اقتصاد ایران را گرفته و فکر می کنم سالهای ۱۳۹۰ و ۹۱ همچنان سالهای پرتلاطمی خواهد بود.»

وی افزود: «همین الان برخی طلیعه های این بحثها را می توان در منازعات جناحهای حاکم با یکدیگر مشاهده نمود که تا حد زیادی بازتاب همین رکود اقتصادی است و اگر رونق اقتصادی داشتیم شرایط سیاسی هم بسیار متعادل و متفاوت می بود. اگر رونق اقتصادی بود، حکومت انسجام خود را حفظ می کرد و یکی از تبعات بحران اقتصادی این است که جناحهای دیگر حکومت برای اجتناب از وخیم شدن شرایط اجتماعی-سیاسی به فکر چاره اندیشی برآمده اند، به همین دلیل اکنون شرایط جامعه عادی نیست.»

وی اینگونه ادامه داد که «اگر اقتصاد ایران رونق می داشت و رشد اقتصادی بالای ۶ درصد بود اصلاً مسئله سیاست برای اکثریت مردم موضوعیتی نداشت. چنانکه تا سال ۸۶ منازعه ای در سطح جامعه وجود نداشت، احمدی نژاد در نهایت محبوب بود و همه دعواها و مناقشات از سال ۸۷ شروع شد، سالی که از اوایل آن ما وارد رکود شدیم. به قول یک اقتصاد دان مشهور؛ «وفور» خِلل و فرج جامعه را می پوشاند.»

پیرامون پمپاژ ارز به بازار کشور، دکتر محمد خوش چهره در همشهری آنلاین خاطرنشان کرد “اقتصاد ایران در چند سال گذشته، شاهد اختلالات درون‌زا و برون‌زا از ناحیه تصمیم‌گیری و سیاستگذاری بوده که اگر یک اقتصاد با بنیه بالا و با ظرفیت‌های خدادادی نبود، قطعا دچار عارضه‌های شدید می‌شد؛ هرچند برخی از این عارضه‌ها هنوز وجود دارد.”

نامه شاگرد به استاد: حضرت استاد بيشترمراقب باشيد!

سایت جوان آنلاین (سپاه پاسداران): يکي از شاگردان استاد امجد با توجه به برخي مواضع ايشان در چند وقت اخير نامه اي به استاد خود نوشته که در اختيار سایت نداي انقلاب قرار داده است. آنچه در پي مي آيد متن کامل اين نامه است:

نامه اي به استاد

محضر حضرت استاد جناب حجت الاسلام و المسلمين امجد

سلام عليکم

مدتي است رسانه هاي غربي بويژه رسانه هاي صهيونيستي و رسانه هاي ضد انقلاب به مباحث سياسي حضرتعالي علاقمند شده اند، گويا اينکه سخنان شما به به مذاق ايشان خوش آمده نقل قولهايي هم از شما مي شود که صحت و سقم آن چندان معلوم نيست اما آنچه که مسلم است سکوت شما در مقابل سوء استفاده رسانه هاي جنايتکاران و ظالمان جهان غير قابل توجيه است

جناب استاد ما از امثال شما شنيده ايم که روزي به مرحوم علامه مجلسي گفتند فلان شخص بد نام ا زشما تعريف مي کرد، مرحوم علامه با شنيدن اين خبر گريه کرد و گفت: حتما من کار بدي کرده ام که آن شخص بد نام خوشش آمده و از من تعريف کرده است.

حال اگر جنابعالي صهيونيستها و دولتمردان آمريکايي را بد نام مي دانيد بايد گريه کنيد و در احوالات خود بنگريد چه کار بدي کرده ايد که موجب خوشحالي بد نامان عالم شده است

حضرت استاد از شما انتظار مي رفت در فتنه 88 عليه فتنه گران موضع بگيريد چراکه آنان نيز به شدت مورد حمايت رسانه ها و مقامات صهيونيستي، آمريکايي و انگليسي قرار گرفتند باز يادآور مي شوم که از امثال جنابعالي آموخته ايم که به نقل از اميرالمومنين علي (عليه­السلام) مي گفتيد؛ قال علي (عليه­السلام): اعدائک ثلاث و اصدقائک ثلاث و فاما اصدقائک صديقک، صديق صديقک، عدو عدوک و اما اعدائک عدوک، صديق عدوک، عدو صديقک

جناب استاد به استناد اين حديث شما بايد دوستان و دشمنانتان را معلوم نمائيد اگر امثال مير حسين و کروبي را دوست مي دانيد چرا صهيونيستها و مقامات آمريکايي هم آنها را دوست مي دانند و تا اين لحظه هيچ برائتي از آقايان مير حسين و کروبي نسبت به ابراز دوستي امثال نتانياهو آن جلاد خون آشام و قاتل زنان و کودکان مسلمان فلسطيني اعلام نشده است. اگر شما صهيونيستها و مقامات آمريکايي را دشمن مي دانيد پس ديگر مير حسين و کروبي و رفقاي فتنه گرايشان را نمي توانيد دوست خود بدانيد.

حضرت استاد جنابعالي بارها در مورد بصيرت سخن گفته ايد معيار داشتن بصيرت يا نداشتن بصيرت چيست؟ آيا حديث فوق معيار خوبي براي کسب بصيرت نمي باشد؟

 

حضرت استاد مراقب اطرافيان باشيد تا خداي ناکرده در روز حساب لب به گفتن اين سخن نگشايد که يا ليتني لم اتخذ فلاناً خليلاً

مراقب برخي اقربا باشيد که رسما خود را سکولار معرفي مي کنند

حضرت استاد نگراني من در مورد شما از سابق است از آن روزي که براي استراحت چند ماهه در ويلاي برخي آقايان معلوم الحال نزول اجلاس فرموديد و از خود نپرسيديد که اين ويلا با کدام پول بنا شده است؟ اين محبت با کدام نيت صورت مي گيرد؟

حضرت استاد اگر در سوء نيت رسانه هاي تحت سيطره غربيها ترديد داريد آنها را بيازمائيد از آنها بخواهيد سخنان ضد صهيونيستي شما را هم منتشر کنند اگر اين کار را کردند ما اشتباه خود را خواهيم پذيرفت.

اگر در نارفيق بودن امثال ميرحسين و کروبي ترديد داريد از آنها بخواهيد از صهيونيستها که علناً خود را جنبش سبزي و حامي مير حسين و کروبي معرفي کردند، علنا و رسما اعلام برائت کنند اگر اين کار را کردند ما هم به آنها مي پيونديم، اما اگر تن به اين درخواست منطقي و ساده ندادند بهتر است کمي تامل کنيد

حضرت استاد شيطان استادتر است به شما يادآوري مي کنم داستان آن زاهدي که به خاطر داشتن بصيرت فريب شيطان را نخورد در حاليکه شيطان در هيبت يک فرد ازهد و اعبد از آن زاهد قصد فريب او را داشت، اين داستان را حضرتعالي به نقل از مرحوم آيت الله اراکي گفته بوديد.

اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا

شاگرد سابق شما

هاله ابهام بر سر آزمون آموزش و پرورش

روزنامه مردمسالاری: پس از برگزاري آزمون استخدامي 40 هزار نيرو در آموزش و پرورش طي سال گذشته، بار ديگر اين وزارتخانه آزمون ديگري را براي استخدام معلمان حق التدريس برگزار مي کند اما اين آزمون نيز همچون قبلي داراي ابهامات فراواني است.
به گزارش مهر، در ابتداي سال جاري وزير آموزش و پرورش از برگزاري آزمون جديدي براي استخدام معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سواد آموزي که همواره بر روند استخدامي خود معترض بودند، خبر داد اما هيچ جزئياتي درباره برگزاري اين آزمون مطرح نشد. اما در اوايل هفته جاري حميد رضا حاجي بابايي بار ديگر از برگزاري اين آزمون خبر داد اما اين بار هم تنها تاريخ آزمون را که سوم تيرماه امسال است اعلام کرد و گفت که " اين آزمون به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار مي شود" اين در حالي است که جزئياتي درباره رديف استخدامي، مواد آزمون، افراد مشمول، سابقه خدمت و ... ارائه نشده است.
تنها نکته اي که درباره آزمون از سوي رئيس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش مطرح شد، اين است که " اين آزمون فقط به معلمان حق التدريس ورودي سال 79 به بعد، نيروهاي شرکتي سال 88 و آموزشياران نهضت سوادآموزي اختصاص دارد".
عبدالامير عرفي زمان توزيع کارت آزمون را 28 تا 30 خرداد اعلام کرد و افزود: شرکت کنندگان مي توانند در يکي از رشته هاي آموزش ابتدايي، مراقب بهداشت و کودکان استثنايي شرکت کنند.
به گفته رئيس مرکز سنجش آموزش و پرورش داشتن حداقل مدرک فوق ديپلم و شرط سني حداکثر 40 سال براي شرکت کنندگان الزامي است. تمام اين ناهماهنگي ها و نبود انسجام در حالي است که برگزاري اين آزمون براي معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سواد آموزي از اهميت بالايي برخوردار بوده چرا که اين افراد که رقم آنها به بيش از 45 هزار نفر مي رسد چندين سال است منتظر استخدام رسمي خود هستند و بارها به خاطر آن دست به تجمعات گسترده و اعتراض در مقابل خانه ملت زده اند.
اگرچه وزير آموزش و پرورش در حاشيه زنگ سپاس معلم به حق التدريسي ها و آموزشياران نهضت سوادآموزي اين اطمينان خاطر را داده است که "تدابير لازم براي برگزاري مطلوب اين آزمون انديشيده شده تا افراد واجد شرايط براي فعاليت در آموزش و پرورش جذب شوند" اما تجربه سال گذشته در برگزاري آزمون استخدامي 40 هزار معلم بيانگر اين است که نبايد چندان به اين سخنان اطمينان کرد.
در آزمون استخدامي سال گذشته بيش از يک هزار نفر نسبت به نتايج آزمون معترض بودند و حتي تجمعاتي در برخي از استانها همچون مازندران روبروي استانداري شکل گرفت که موجب شد بار ديگر اوراق امتحاني تصحيح يا پرونده افراد بررسي شود، جالب اينکه بسياري از افراد در اين مرحله پذيرفته شدند; تجرب تلخي که با گذشته نزديک به يک سال هنوز هم افرادي با در اختيار داشتن مدارک و مستندات محکم عنوان مي کنند که بايد در اين آزمون پذيرفته مي شدند و حق آنها تضييع شده است.
البته مي توان نگراني از نحوه برگزاري اين آزمون را نيز در سخنان وزير آموزش و پرورش ديد که عنوان کرده بود:" اميدواريم با برگزاري دقيق و صحيح اين آزمون، هيچ حرف و حديثي درباره جذب معلمان باقي نماند، اين آزمون بايد به شکلي برگزار شود که نهايت کمک و مساعدت در آن وجود داشته باشد تا هيچ کس احساس نکند حقي از او ضايع مي شود".
علي رغم کاهش شديد تعداد مربيان بهداشت در چندين سال گذشته بدنبال بازنشسته شدن عده بسياري از آنها و شيوع بيماري هاي فراگيري همچون آنفولانزاي نوع آ و اينکه بارها مسئولان اين وزارتخانه عنوان کرده بودند رديف استخدامي را براي مربيان بهداشت در نظر مي گيرند اما اين بار نيز اين مهم محقق نشد.
اين در حالي است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش بارها تاکيد کرده اند که به مربيان بهداشت در مدارس نياز داريم و تعدادي زيادي از اين افراد را به شکل حق التدريس در مدارس به کار گرفته اند. رئيس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در اين باره عنوان کرده است که "مربيان بهداشت و پيش دبستاني نمي توانند در اين آزمون شرکت کنند چرا که براي استخدام مربيان بهداشت رديفي در آموزش و پرورش در نظر گرفته نشده است".