مزدوران رژیم جوانی را با ضرب و شتم به قتل رساندند

خبرگزاری هرانا - رامین یعقوبی، شهروند اهل درود پس از بازداشت توسط نیروی انتظامی و ضرب و شتم توسط ایشان در بیمارستان جانباخت.
روز ۲۳ تیرماه نیروی انتظامی در شهرستان درود به عده‌ای جوان غیرسیاسی که در خانه‌ای جمع بوده‌اند مشکوک می‌شود و آن‌ها را دستگیر می‌کند. بعد از مدتی همهٔ بازداشت شدگان –جز یک نفر- با قید وثیقه آزاد می‌شوند. رامین (محمد) یعقوبی که توانایی وثیقه را نداشته در حبس می‌ماند. صبح روز بعد، یگان ویژه آگاهی این جوان را برای بردن نزد قاضی از نیروی انتظامی تحویل می‌گیرند اما بعد از ضرب و شتم شدید او را تحویل زندان می‌دهند. رامین یعقوبی از آنجا به بیمارستان منتقل می‌شود و بعد از پنج ساعت در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.
خانم یعقوبی در گفتگو با جرس اظهار داشت: «دو ساعته بچه‌ام را بدون هیچ جرمی بردند و کشتند، بتدا رامین را که مه‌مان دوستش بود با دیگر رفقایش دست جمعی می‌گیرند و به کلانتری ۱۱می برند. همه را آزاد می‌کنند به غیر از رامین که او را در بازداشتگاه نگه می‌دارند. ساعت چهار بعدازظهر رامین به من زنگ زد و گفت دستگیرش کرده‌اند. من برایش آب‌میوه بردم و ساعت دوازده هم براش غذا و میوه بردم و تا ساعت دو هم پیش او بودم؛ پسر بی‌گناهم سر حال بود. صبح ساعت هشت از یگان ویژه آگاهی می‌آیند و او را تحویل می‌گیرند. تا زمانی که او را پیش قاضی ببرند این قدر او را کتک زده بودند که اصلا پیش قاضی نای حرف زدن نداشته است. بعد قاضی می‌گوید یک هفته در بازداشتگاه زندان نگهداری شود. وقتی رامین را به بازداشتگاه می‌برند، رئیس زندان می‌گوید این فرد اصلا حالش خوب نیست. قاضی هم می‌گوید به دستور قوه قضاییه باید او را تحویل بگیرید. رامین در زندان حالش بهم می‌خورد و ساعت چهار و نیم او را به بیمارستان منتقل می‌کنند. ناراحتی من هم این است که آن‌ها به ما خبر نمی‌دهند و یازده شب به ما می‌گویند؛ و ما می‌رویم بیمارستان و جنازه بچه‌ام را تحویلمان می‌دهند.»
وی در ادامه گفت: «دلم از این می‌سوزد که رامین بچهٔ ساده‌ای بود؛ او نه جرمی کرده بود، نه سیاسی بود، نه معتاد و قاچاقچی بود، نه پرونده‌ای در قوه قضاییه داشت؛ فقط به جرم اینکه در خانه دوستش مه‌مان بوده او را گرفتند و این قدر کتکش زدند که جان خود را از دست داد. به خدا دارم دیوانه می‌شوم که چرا این بچه بی‌گناه باید کشته شود؟ وقتی رفتم بیمارستان جنازه رامین را دیدم اصلا او را نشناختم. کمر و سر و صورتش یک تکه کبود و سیاه بود. شب پیش، برایش شام برده بودم؛ صحیح و سالم بود. اما فردا شب با این وضعیت جنازه‌اش روی تخت بیمارستان بود.»
مادر اینجانباخته در ادامه افزود: «ده دقیقه قبل از مرگش به ما گفتند پول آی سی یو را به حساب بیمارستان بریزید و ما هم ریختیم. ده دقیقه بعد گفتند بچه‌تان فوت شد! فقط هم او را بردند آی سی یو که بگویند آنجا فوت شده در صورتی که خودشان هم می‌دانستند با او چکار کردند و خواهد مرد.»
وی در خصوص علت مرگ فرزندش توضیح می‌دهد: «ما در شهرستان درود در استان لرستان زندگی می‌کنیم. دادستان اینجا به ما گفت برای پزشک قانونی جنازه یک هفته باید تهران یا اهواز برود که آن موقع اینقدر حالمان بد بود که گفتیم یک هفته جنازه عزیزم سرگردان نشود و پدرش اجازه نداد. این در حالی بود که خرم آباد و بروجرد پزشک قانونی دارد! اینقدر عرصه را به ما تنگ کردند و ما را ترسانند و اذیت کردند که ناچار شدیم سریع دفنش کنیم. در بیمارستان هم یک پزشک نوشت که تشنج کرده یکی دیگر نوشت مسمومیت دارویی و یک پزشک دیگر نوشته بود ایست قلبی. اما ما از جنازه پسرم عکس داریم که تمام بدنش از ضرب و شتم کبود و سیاه بود...»
خانم یعقوبی در خصوص پیگیری‌هایش برای مجازات عاملان قتل فرزندش می‌گوید: «از دو تا مامور آگاهی که پسرم را صحیح و سالم تحویل گرفتند و این بلا را به سرش آوردند شکایت کرده‌ایم اما هنوز هیچ جوابی نگرفته‌ایم. جز صبر هم کاری از دستمان برنمی آید؛ ما که آنقدر قدرت نداریم با دولت طرف شویم؛ توان مالی هم نداریم که وکیل بگیریم، فقط دادمان را از خدا می‌خواهیم...»
وی در پایان گفت: «جوان ۲۳ ساله من را که از من گرفتند، خواهش می‌کنم مسئولین کاری کنند که این بلا‌ها سرجوانان دیگر نیاید. قاتل را هم باید طبق قانون رفتار کنند. بچه بی‌گناه من که هیچ جرمی مرتکب نشده بود. چقدر باید ناامنی تحمل کنیم؟ تا کی جوانان ما را بزنند و بکشند و جنازه‌شان را تحویل دهند؟! این معنای امنیت است؟ فقط داغی بر دل من مانده که عزیزم را کشتند آنهم بی‌گناه! دیگر چه بگویم خودتان می‌دانید حال پدر و مادری که پسرشان را اینجوری بکشتند چه جور است. فقط تا سر قبرش می‌رویم و آرام می‌گیریم دوباره برمی گردیم و دادمان را از خدا می‌خواهیم...»

 

"توهین به حضرت عباس" به خاطر دریاچه ارومیه

سایت البرزنیوز: ماجرای خشک شدن دریاچه ارومیه چند روزی است که نقل محافل سایت ها و رسانه های جمعی قرار گرفته است. این که مقصر اصلی این اتفاق چه کسی است و چه دولت و نهادی باید پاسخگو باشد بحث مفصلی است که باید به تفصیل در باره اش به گفتگو نشست. اما نکته قابل توجه در این رابطه سوء استفاده از احساسات ملی گرایانه آذری زبان های عزیز است که ضد انقلاب سعی دارد با تحریک مردم غیور تبریز و ارومیه، خشک شدن دریاچه ارومیه را یک اتفاق سیاسی جلوه دهد و مردم این خطه از کشور را در مقابل نظام و حکومت قرار دهند.

اما براستی پشت پرده چیست؟

برای روشن شدن اذهان آذری زبان هایی که در سال های متمادی و در دیدار تاریخی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای با مردم تبریز، وفاداری خود را به نظام و انقلاب اثبات نموده اند، ذکر نکاتی لازم و ضروری است.

مطمئنا علاقه و تقیّد به وطن برای تمام ایرانیان امری انکارناپذیر است و اینکه آذری زبانان از خشک شدن دریاچه ارومیه دلخور و ناراحت باشند امری طبیعی و پسندیده است. اما از سوی دیگر باید مراقب باشند که این علاقه به وطن مورد سوء استفاده عناصر ضدانقلاب قرار نگیرد.

آنها باید توجه کنند کسانی که امروز خود را دلسوز مردم تبریز و ارومیه می دانند و دایه دلسوزتر از مادر شده اند، همان کسانی هستند که در فتنه88 فریاد دموکراسی سر می دادند. همان کسانی که با پایمال کردن اعتقادات ملت ایران عاشورایی دیگر به راه انداختند. همان کسانی که حرمت عاشورا را در ظهر روز دهم محرم با کف و سوت شکستند. همان کسانی که عکس بنیانگزار جمهوری اسلامی را پاره و به زیر پا افکندند. همان کسانی که در روز قدس با بطری های آب و در صف های مختلط به نماز ایستادند.

آذری زبان ها باید توجه داشته باشند، کسانی امروز به دادخواهی آنها برخواسته اند که با انتشار کاریکاتور حضرت ابوالفضل العباس(ع)، قمربنی هاشم را به استهزا گرفته اند. به راستی چه ارتباطی است بین خشک شدن دریاچه ارومیه و سقای دشت کربلا!

تنها انتشار همین کاریکاتور می تواند بزرگترین تلنگر باشد به کسانی که دغدغه ی ملیت و ملی گرایی هیچگاه باعث فراموشی اعتقادات مذهبی آنها نخواهد شد.

ضد انقلاب سعی دارد بار دیگر از آب گل آلود ماهی بگیرد و با سیاسی کردن این اتفاق، اعتقادات شیعه را به تمسخر بگیرد و قبح توهین و اهانت را بریزد

آنها باید دقت کنند بین کسانی که امروز خود را بلندگوی آذربایجانی ها اعلام کرده اند و هتاکان ظهر عاشورای تهران هیچ تفاوتی نیست. هنوز فراموش نکرده ایم بعد از هتک حرمت امام حسین (ع) در ظهر عاشورای 88 در کوچه و پس کوچه های تهران، قبل از آنکه مردم کلان شهر ما به جوش و خروش آیند، آذری زبانهای تبریز در اعتراض به این هتک حرمت، پیش قدم شده و سرمشق 9 دی را برای تمام کشور دیکته کردند!

اما با شناختی که از مردم ارومیه و تبریز وجود دارد مطمئنا جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ زیرا همین مردم بودند که در سخت ترین روزها، پشت به پشت هم، برای بارور شدن نهال انقلاب خون داده اند و الگویی شدند برای تمام ملت ایران.

 

اعزام نخستین گروه بسیج به سومالی

رئیس بسیج سازندگی گفت: نخستین گروه از سازمان بسیج سازندگی بامداد امروز به سومالی اعزام شدند.

سردار مجید خراسانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر افزود: سفر اولین گروه از سازمان بسیج سازندگی به سومالی سه روزه می باشد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی در بیان اهداف این سفرگفت: در حقیقت به دلیل اینکه این گروه اولین گروه اعزامی سازمان بسیج سازندگی به سومالی است بیش از انجام کارهای عملیاتی به بررسی شرایط و نیازسنجی مردم سومالی می پردازد تا در اعزام های بعدی کارهای عملیاتی متناسب با شرایط موجود انجام گردد.

 

ستاره دار شدن يكصد دانشجوی ديگر

روزنامه توقیف شده "روزگار" دیروز از ستاره‌ دار شدن یکصد دانشجوی دیگر و تشدید اعمال محدودیت‌های گزینشی در دانشگاه آزاد خبر داد.
به گزارش دانشجونیوز، مریم بابایی در گزارشی در این روزنامه نوشته است که "روز یک شنبه مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در خیابان پاسداران مملو از دانشجویانی بود که به شکل‌های مختلف به نتایج آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه اعتراض داشتند." در ادامه گزارش آمده است که "بیش از ۱۰۰ نفر از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد موفق به عبور از سد گزینش این دانشگاه نشدند" و این دانشجویان "وقتی با مشخصات داوطلبی به سایت دانشگاه آزاد مراجعه می‌کنند، هیچ کارنامه‌ای و رتبه‌ای برای آن‌ها به نمایش درنمی آید."
متن این گزارش به شرح زیر است:
بيش از ۱۰۰ نفر از داوطلبان كنكور كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد موفق به عبور از سد گزينش اين دانشگاه نشدند.
به گفته مسوولان مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي به دليل اينكه هيات گزينش دانشجو هنوز اسامي يكسري دانشجويان را تاييد نكرده است هيچ كارنامهاي براي اين داوطلبان در سايت اين دانشگاه نمايش داده نميشود. روز گذشته مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در خيابان پاسداران مملو از دانشجوياني بود كه به شكلهاي مختلف به نتايج آزمون كارشناسي ارشد اين دانشگاه اعتراض داشتند. در اين ميان مشكل تعدادي از اين دانشجويان به هيات گزينش دانشجو برميگشت. اين افراد وقتي مشكل خود را با مسوول اولين باجه رسيدگي به شكايات دانشجويان مطرح ميكردند، به سمت باجهاي هدايت ميشدند كه مسوول آن ليست بلندبالايي از اسامي افرادي را داشت كه به گفته خودشان متخلفاني هستند كه هيات گزينش دانشجو، هنوز اسامي آنها را به مركز آزمون نداده است.
اين دانشجويان وقتي با مشخصات داوطلبي به سايت دانشگاه آزاد مراجعه ميكنند، هيچ كارنامهاي و رتبهاي براي آنها به نمايش درنميآيد. به اين افراد تنها در پيغامي گفته ميشود داوطلبي با چنين مشخصاتي وجود ندارد. روز گذشته وقتي اسامي اين افراد در ليست چندصفحهاي مسوول باجه پيدا ميشد، فرم متفاوتي به آنها داده ميشد و از آنها خواسته ميشد هفته ديگر به مركز آزمون مراجعه كنند. اعمال گزينش در كنكور كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد در حالي است كه در چند سال گذشته دانشجوياني كه با وجود دارا بودن رتبه و نمرههاي بالا در گزينش دانشگاههاي دولتي رد ميشدند، براي ادامه تحصيل در كنكور دانشگاه آزاد شركت ميكردند.
اما روند "مردود علمي" عنوان شدن و نمايش پيغام "داوطلبي با مشخصات زير وجود ندارد" كه در چند سال اخير در مورد دانشجوياني كه به نحوي در گزينش دانشگاههاي دولتي رد ميشدند، اعمال ميشد، امسال به شكل پررنگتري در مقايسه با سالهاي قبل به كنكور كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد هم كشيده شد. مسوولان دانشگاه آزاد از جمله كريم زارع اما در مورد اين روند اظهار بي اطلاعي ميكنند. يكي از افرادي كه صبح روز گذشته براي پيگيري مشكل خود به مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي مراجعه كرده بود در گفتوگو با روزنامه "روزگار" با بيان اينكه با وجود دارا بودن رتبه تكرقمي علوم سياسي كنكور كارشناسي ارشد در گزينش دانشگاه دولتي رد شد، ميگويد: وقتي در كنكور دانشگاه دولتي در گزينش رد شدم در كنكور دانشگاه آزاد شركت كردم اما الان به من ميگويند جزء ليست متخلفان قرار دارم و هيات گزينش اسامي ما را نفرستاده است.
اين دانشجوي رشته علوم سياسي ادامه ميدهد: اين مشكل براي من و چند نفر ديگر از دوستانم پيش آمده است و تنها فعاليت ما در دوران دانشجويي عضويت در انجمنهاي دانشجويي دانشگاه بوده است. او ميگويد: وقتي من به دليل عضويت در انجمن هاي اسلامي دانشگاه جايي در دانشگاههاي دولتي و آزاد كشورم ندارم براي ادامه تحصيل بايد به كجا بروم. يكي ديگر از افرادي كه اسم او در ليست رد گزينش شده هاي دانشگاه آزاد، توسط مسوول باجه مركز آزمون دانشگاه آزاد اسالمي پيدا و با ماژيك زرد لايت شد، ميگويد: وقتي شماره داوطلبي را در سايت وارد ميكنم، ميگويد هيچ كارنامهاي براي مشخصات زير وجود ندارد.
اين داوطلب كه از دانشگاه اردبيل در رشته جغرافياي سياسي در كنكور ارشد دانشگاه آزاد شركت كرده است، ميگويد هيچ فعاليت سياسي نداشته و اين مشكل براي او و چند نفر ديگر از دوستانش پيش آمده است. داوطلب ديگري كه كارنامهاي براي او به نمايش درنيامده و اسم او در ليست گزينش دانشگاه آزاد قرار دارد، ميگويد سابقه هيچ گونه فعاليت سياسي دانشجويي نداشته اما يكي از نزديكان او چند وقتي در زندان اوين بازداشت بوده است. داوطلب ديگري در تماس با "روزگار" ميگويد سابقه هيچگونه فعاليت سياسي نداشته اما كارنامه او در سايت به نمايش در نميآيد.
توضيحي كه مسوولان مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي به اين داوطلب داده اند اين بود كه اسم او جزء ليست متخلفان نيست و ممكن است به دليل تعجيل در كار، كارنامه او در سايت قرار نگرفته باشد. نمايندگان مجلس اما نگاه متفاوتي به اين موضوع دارند. تعدادي گزينش دانشجو را روند عادي ميدانند و تعداد ديگري محروم كردن دانشجويان از ادامه تحصيل به دلايل فعاليت و عضويت در انجمنهاي سياسي را شايسته كشور نميدانند.
روزگار با تاکید براینکه "گزینش امسال به شکل پررنگتری در مقایسه با سال‌های قبل به کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هم کشیده شد" از قول حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده دلیجان و عضو اصولگرای مجلس هشتم نوشته "کسانی که به نحوی در مسائل سیاسی آتش بیار معرکه هستند و کسانی که نظام را متهم و برای آن ایجاد مشکل کرده‌اند، طبیعی است که جایی در دانشگاه‌های ما چه آزاد و چه دولتی ندارند."
حجت الاسلام سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس، همچنین "ضمن دفاع از ستاره دار کردن دانشجویان" به روزنامه روزگار گفته "سلایق سیاسی از برکات نظام است اما براندازها و کسانی که در فتنه ۸۸ دخیل بودند فرق دارند."
همزمان سعدالله نصیری از نمایندگان نزدیک به اصلاح طلبان محروم کردن دانشجویان از ادامه تحصیل را در ردیف "مسائل امنیتی و اطلاعاتی" بر شمرده و به روزنامه روزگار گفته وقتی "پای مسائل امنیتی و اطلاعاتی در مورد این افراد وسط می‌آید پیگیری و دخالت ما هیچ نتیجه‌ای ندارد."
این در حالی است که مسولین دولت دهم مساله "ستاره دار شدن" دانشجویان را تاکنون تکذیب کرده اند.
امیر طاهرخانی دیگر عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از ستاره‌دار کردن دانشجویان گفته "محدود کردن دانشجویان از ادامه تحصیل به بهانه‌های مختلف زیبنده کشور و نظام ما نیست."
روزنامه روزگار همچنین گزارش داده که علی عباس پور تهرانی فرد، ریس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی "معتقد است گزینش دانشجو در کشور ما از جنبه‌های مختلف دینی و مذهبی، اخلاقی و... امری عادی است و جزء مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است."
به نوشته این روزنامه، عباس پور تهرانی فرد به عنوان مثال از کسانی نامبرده که "ادیان رسمی کشور را نداشته باشند یا مشکل اخلاقی داشته باشند"، و تاکید کرده که چنین افرادی "نمی‌توانند استخدام شوند یا ادامه تحصیل بدهند."
گفتنی است روزنامه "روزگار" چاپ تهران پس از ۱۶۳ شماره انتشار روز گذشته، ۱۴ شهریور ماه، به مدت دو ماه توقیف شد. این روزنامه "بر اساس اعلام جرم دادستان عمومی و انقلاب تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام و انتشار مسایل محرمانه کشور باستناد تبصره ۲ ماده ۵ قانون مطبوعات" توقیف شده است.

 

حملات سازمان یافته علیه بهاییان ساکن روستای کتا

کمیته گزارشگران حقوق بشر - گزارش‌های متعدد از کتا و یاسوج حاکی از آنست که در هفته‌های اخیر حملات سازمان یافته علیه جامعه بهائیان روستای کتا واقع در یاسوج شدت بی‌سابقه‌ای یافته است.
در این مدت اهالی بهائی این روستا با احضار به دادگاه و در بعضی موارد بازداشت و حبس، برای فروش زمین‌ها و ترک روستایشان تحت فشار قرارگرفته‌اند. مقاومت اهالی بهائی این روستا در قبال فروش زمین‌هایشان منجر به افزایش فشارها شده است، این در حالی است که کلیه‌ی زمین‌های بهاییان در سال گذشته ضبط شده و تنها یک جریب به جهت امرار معاش به هر خانواده داده شده است.
از تیر ماه سال جاری نیز و با آغاز موسم کشاورزی، اکثر مردان روستا بازداشت شده و به زندان یاسوج و از آنجا به اصفهان و افراد جوان‌تر متعاقبا به زندان اوین اعزام شدند. خانواده‌های این افراد نیز با بی‌حرمتی و ارعاب مواجه شده و به ترک محل سکونت خود ترغیب گردیدند.
همچنین گروه‌هائی از افراد محلی سازماندهی شده‌اند و هر روز به خانه‌های این افراد هجوم آورده و با دادن شعار بر علیه بهائیان ایشان را تحت آزار قرار می‌دادند. این شعاردادن‌ها در روزهای بعد به حمله و غارت منازل منجر شده و تمامی اثاثیه ساکنان بهائی روستا به شکلی غارت شده است که ایشان از پس نیازهای اولیه‌ی زندگی نیز برنمی‌آیند.
در یک مورد گزارش شده است، دختر جوانی که در غیاب پدر خود مشغول رسیدگی به زمین کشاورزی وی بوده است مورد هجوم واقع و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
همزمان با ادامه حملات ، روند احضار ساکنان بهائی باقیمانده که اکثرا زنان روستائی هستند به دادگاه انقلاب اصفهان شدت یافته است تا مجبور به واگذاری زمین‌های خود و کوچ از منطقه گردند.
جمعیت چند هزار نفره بهائیان ساکن کتا در یاسوج در سی‌سال گذشته مورد هجوم سازمان یافته نیروهای حکومتی قرار داشته‌اند. این حملات در سالهای گذشته تشدید شده و به ضرب و شتم و غارت اموال و املاک و حبس و زندان منجر شده است.
فشارها بر بهاییان برای ترک خانه و سرزمین‌ خود از آغاز انقلاب اسلامی وجود داشته است. این فشارها که از حمایت نهادهای انتظامی و قضائی نیز برخوردار بوده در گذشته در روستاهائی مانند سیسان در حومه تبریز، بهار و حسین آباد در حومه همدان و همچنین روستاهائی در حومه شیراز و اصفهان انجام شده و در اثر این حملات سازمان یافته این مناطق بکلی از سکنه بهائی خالی شده و اهالی آن در شهرهای مجاور سرگردان شده‌اند.

 

نشت نفت ایران بر روی آبهای خلیج فارس

سایت خبرآنلاین: روز شنبه هفته جاری به دلیل بی توجهی مسوولان شرکت پایانه‌های نفتی ایران و خرابی سامانه های تخلیه حدود 10 هزار لیتر نفت خام در دریا ریخته شد.

اگرچه این حادثه توسط مسوولان این شرکت اطلاع رسانی نشده و هنوز هم به طور رسمی دلیل این غفلت مسوولان این شرکت اعلام نشده اما براساس شنیده ها سامانه تخلیه در مخزن نفتی سوراخ شده بوده و در هنگام وقوع حادثه توانایی تخلیه نفت و جلوگیری از ریختن آن در دریا را نداشته اند .

نفت ریزی در اسکله شماره 7 جزیره خارگ اتفاق افتاد. براین اساس ارقام مختلفی از میزان نفت ریخته شده در دریا از 50 تا 100 بشکه بطور غیر رسمی برآورد می شود ولی آثار مخرب زیست محیطی واثرات تخریبی که در دریا میگذارد به سادگی قابل جبران نخواهد بود.گفته شده تا سواحل جزیره خارگو (جزیره ای کوچک در کنار خارگ) این نفت ریزی امتداد یافته است .علت نفت ریزی هنوز رسما" اعلام نشده است.

براساس شنیده ها،سامانه های تخلیه نیاز به تعمیرات فصلی داشته اند که به دلیل غفلت مسوولان در تعمیرات این سیستم ها و عدم توجه به ایمنی آنها این اتفاق افتاده است.

براساس این گزارش،منطقه دریایی خلیج فارس و دریای عمان به دلیل شرایط خاص زیست محیطی و تردد زیاد شناورها، نیازمند حفاظت و مراقبت در برابر آلودگی های زیست محیطی است. مطالعات انجام یافته نشان می دهد حفاظت در برابر آلودگی های نفتی در صدر اولویت های زیست محیطی این مناطق است و در همین راستا ایران در 29 تیرماه 1376 به کنوانسیون بین المللی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی ملحق شد و طرح ملی مقابله، آمادگی و همکاری در برابر آلودگی نفتی را تدوین کرد که هدف آن، فراهم نمودن آمادگی ملی و هماهنگ سازی کلیه نهادها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی و نیروها و امکانات مردمی برای مقابله و همکاری در انجام هرچه مؤثر وظیفه ملی حمایت از محیط زیست دریایی بهنگام وقوع سوانح منجر به آلودگی نفتی است و منطقه تحت پوشش طرح ملی شامل محدوده سواحل و کلیه آبهای تحت نظارت و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر است.

کلیه بهره برداران از دریا، اعم از تولیدکنندگان و حمل کنندگان نفت و شرکتهای کشتیرانی، موظف میباشند، ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه مورد نیاز برای جلوگیری از ریزش نفت، آمادگی لازم برای مقابله با سوانح نفتی را بر اساس دستورالعمل های کنوانسیون بین المللی در خود ایجاد کنند.

 

سرکوب دراویش ادامه دارد، یکی از مجروحین حادثه کوار جان باخت

خبرگزاری هرانا - یکی از مجروحین حادثه کوار عصر امروز سه شنبه مورح ۱۵ شهریور ماه در به علت شدت جراحات وارده جانباخت.
به گزارش مجذوبان نور، وحید بنایی که در پی شلیک مسقیم نیروهای انتظامی و امنیتی در روز سیزدهم شهریورماه نود (عصر روز یکشنبه) مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، جانباخت.
در پی مرگ وحید بنانی یکی ار دراویش سلسله نعمت الهی گنابادی نیروهای انتظامی و امنیتی خانواده وی را تهدید نموده‌اند که در صورت حرکت دراویش از سایر شهرستان‌ها برای مراسم تشییع جنازه، راه‌های ورودی به شهر سروستان را مسدود کرده، با آن‌ها برخورد می‌نمایند و جنازه وی را در مکان نامعلومی دفن می‌کنند.
در ادامه این گزارش آمده است که تا کنون زمان و مکان مشخصی برای مراسم تشییع جنازه مرحوم وحید بنانی از سوی خانواده ایشان مشخص نگردیده است.