تجاوز به دانشجوی دختر دانشگاه مشهد

شب گذشته پس ازآنکه یکی از دانشجویان دختر ورودی ۸۶ دانشگاه فردوسی مشهد در داخل دانشگاه مورد «ضرب و شتم» و «تجاوز» قرار گرفت، صدها تن از دانشجویان این دانشگاه از شب گذشته تجمع کرده و با سردادن شعارهای اعتراضی خواستار پاسخگویی و استعفای مسئولین زیربط شده اند.

به گزارش دانشجونیوز، شامگاه ۱۵ خرداد ۹۰ طی یک اتفاقی تلخ و دردناک یکی از دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی مشهد پس از ضرب و شتم مورد تجاوز نیز قرار گرفته است.

بر اساس گزارشات تکمیلی ارسال شده، پس از آنکه شب گذشته خبری مبنی بر تجاوز و ضرب و شتم همراه با سرقت ازیکی دختران دانشجوی خوابگاهی در ساعت 14:30 در مسیر درب شمالی تا ایستگاه میدان علوم دانشگاه که یکی از شلوغ ترین مسیرهای عبور و مرور دانشجویان محسوب می شود بین دانشجویان پیچید، اولین تحصن و اعتراض دانشجویان دختر از خوابگاه پردیس این دانشگاه آغاز شد که در نتیجه عدم پاسخگویی و عدم حضور مسئولین و همچنین اوج گیری خشم دانشجویان حدود ساعت 11.30 شب دختران اقدام به شکستن درب خوابگاههای پردیس و خروج از خوابگاه برای رساندن صدای اعتراض خود نمودند.

این گزارش می افزاید، به محض اطلاع دانشجویان پسر ازموضوع، حرکت از خوابگاههای فجر آغاز شد و دانشجویان پسر ساکن خوابگاه فجر نیز به تجمع دختران پیوستند.

گزارشات از دانشگاه فردوسی مشهد حکایت از آن دارد که دانشجویان از این موضوع بسیار متاثر شده و با سر دادن شعارهایی به حمایت از دانشجوی قربانی پرداخته و خواستار پاسخگویی سریع مسئولان شده اند.

بنا براین گزارشات، شعارهایی نظیر«عاشوری(رییس دانشگاه) حیا کن دانشگاه را رها کن»، «عاشوری استعفا استعفا»، «عزا عزاست امروز روزعزاست امروز دانشجوی با غیرت صاحب عزاست امروز»، «حراست بی غیرت خجالت خجالت؛ تجاوز ، جنایت ، مرگ بر این حراست»، «خواهر معصوم من ما همه با تو هستیم»، «دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد»، «حراست کجا بود خواهرم تنها بود»، «گر دختر خودت بود بازم حرفت همین بود» و... از سوی دانشجویان سرداده شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، بیشتر این معترضان حراست را مسئول این فاجعه دانسته اند چرا که با توجه به سخت گیریهای بیش از حد حراست دانشگاه بر علیه دانشجویان و نصب دوربین های مخفی در جای جای محیط این دانشگاه چطور می شود تمهیداتی برای این فاجعه ی وحشتناک اندیشیده نشده و چگونه چنین حادثه ای در دانشگاه رخ داده است.

لازم به ذکر است که حراست دانشگاه فردوسی بیش از هر دانشگاه دیگر بر روابط دختر و پسر حساس است و از دوربین های مجهزی برای کنترل روابط و همچنین تجمعات دانشجویان استفاده میکنند، که بر اساس این گزارش این رفتار متناقض حراست بر خشم دانشجویان افزوده است.

همچنین، گروه هایی که در پی کسب اطلاع از صحت و سقم اخبار رسیده از دانشجوی قربانی قصد ملاقات با دوستان وشاهدان ماجرا را داشتنده اند با بسته بودن اتاق این دانشجو مواجه شده و متوجه شده اند که دوستان این دانشجوی قربانی در ایام امتحانات به شهرهای محل سکونت خویش فرستاده شدند.

لازم به ذکر است که هیچ یک از نمایندگان دانشجویان که برای ملاقات با دانشجوی مضروب به بیمارستان امدادی کامیاب توسط خود مسولین فرستاده شدند اجازه ملاقات داده نشده و از آنها خواسته شده در یک حرکت هماهنگ ماجرا را یک سرقت ساده جلوه دهند.

شب گذشته نیز عده ای از بسیجیان قصد مصادره و آرام کردن این حرکت دانشجویی به نام بسیج و... را داشتند که با هوشیاری دانشجویان تلاش آنان برای نفوذ و عادی جلوه دادن این فاجعه ناکام ماند.

گفتنی است تجمع دانشجویان تا ساعت چهار صبح ادامه داشته و در این مدت هیچ مسئولی برای پاسخگویی درمورد این فاجعه در جمع دانشجویان حاضر نشد. فقط رییس حراست با حضور در محل بدون هیچ گونه عذرخواهی بابت قصور، اقدام به پاک کردن صورت مسئله و تغییر دادن جای محکوم و متهم نمود که دانشجویان با شعار «مسئول بی کفایت استعفا استعفا » توضیحات او را نپذیرفتند.

در پایان این تجمع با توجه به نزدیک بودن صبح قرار بر این شد که دانشجویان تا روشن شدن عاملان و مقصرین این حادثه و رسیدن به خواسته هایشان در روز های بعد به تحصن اعتراضی خویش ادامه دهند.

محکومیت یک وبلاگ نویس بلوچ به ۲۰ سال حبس

خبرگزاری هرانا – سخی ریگی وبلاگ نویس بلوچ و عضو ستاد انتخاباتی مهندس میر حسین موسوی از سوی دادگاه انقلاب زاهدان به بیست سال حبس تعزیری محکوم شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نویسنده وبلاگ بلوچستان سرفراز دوران محکومیت خود در زندان کارون اهواز و در تبعید تحمل می‌کند.

این فعال مدنی بلوچستان در جریان انتخابات سال ۱۳۸۸ و در روز ۲۸ خرداد ماه‌‌ همان سال در خیابان دانشگاه زاهدان در حالی که سوار بر اتوموبیل شخصی خود بود توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شد.

وی پس از تحمل ۷ ماه حبس در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات زاهدان به زندان مرکزی این شهر منتقل و از سه ماه پیش تا کنون در زندان کارون اهوار به تحمل ۲۰ سال زندان به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام محکوم شده است.

این دانشجوی ۳۱ ساله رشته نرم افزار دانشگاه علمی کاربردی به دلیل بازداشت توسط وزارت اطلاعات از تحصیل در دانشگاه بازمانده است این در حالی است که تنها دو ترم برای فارغ از تحصیلی وی باقی مانده بود.

از دیگر اتهامات این وبلاگ نویس که منجر به صدور ۲۰ سال حبس تعزیری در تبعید شده است اطلاعی در دست نیست اما بنظر می‌رسد مطالب منتشر شده در وبلاگ ایشان نیز مصداق جرم امنیتی تشخیص داده شده است.

سید علی خامنه ای رسما امام شد

سایت آفتاب: هفته‌نامه «صبح صادق» ارگان سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یاداشتی به قلم سردار یدالله جوانی، از ائمه جمعه و صدا و سیما خواست در سخنرانی‌ها و برنامه‌های خود از رهبری معظم انقلاب اسلامی با عنوان «امام» یاد کنند و در ترویج آن بکوشند.

این هفته‌ نامه در شماره روز دوشنبه خود نوشت: "امروز باید با صراحت و شجاعت اعتراف کنیم که در سال ۱٣۶٨ و پس از رحلت حضرت امام خمینی، پس از اعلام نام «خامنه ای عزیز» از سوی خبرگان رهبری، دچار اشتباهی بزرگ شدیم و آن اشتباه این بود که از ایشان با عنوان «امام» یاد نکردیم".

سردار جوانی رئیس اداره سیاسی سپاه در سرمقاله هفته‌نامه «صبح صادق» افزوده است: «باید اهتمام ویژه‌ای داشت و اشتباهی را که در گذشته به هر دلیلی مرتکب شدیم، جبران نماییم.»

به اعتقاد سردار جوانی «صدا و سیما باید در این مسیر به رسالت رسانه‌ای خود عمل نماید. ائمه جمعه سراسر کشور و دیگر صاحبان تریبون و قلم باید بسیج گردند».

وی افزوده است: «وظیفه خود بدانیم که اولاً از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ادای حق جایگاهش، با عنوان امام خامنه‌ای یاد کنیم و ثانیاً دلیل به کار بردن این عنوان را برای مردم تبیین نماییم».

دستگيری جمعی از مديران اسبق ايران خودرو

خبرگزاري فارس: يك مقام آگاه از دستگيري منوچهر غروي و جمعي از مديران اسبق ايران خودرو از روز دوشنبه هفته گذشته خبر داد.

اين مقام آگاه در گفت‎وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: منوچهر غروي مديرعامل اسبق ايران خودرو و جمعي از همدستانش به‎اتهام جعل و خيانت در امانت از روز دوشنبه هفته گذشته دستگير شده‌اند و هم‎اكنون در بازداشت به‎سر مي‌برند.

فعال حقوق زنان در انزلی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - راحیل آشناگر، وبلاک نویس و فعال حقوق زنان، سه شنبه ۱۰ خرداد ماه در منزل پدری‌اش در بندر انزلی توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.

به گزارش تارنمای تا قانون خانواده برابر، ماموران امنیتی در مراجعه به منزل ایشان وسایل شخصی نامبرده را نیز ضبط کردند، راحیل آشناگر تاکنون دو بار با خانواده خود تماس داشته است. اتهام وی اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده است.

وی ابتدا به زندان انزلی و سپس به زندان لاکان رشت منتقل شده و هم اکنون در بند عمومی این زندان نگهداری می‌شود.

اعدام مخفیانه 10 تن از زندانیان در زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز چهارشنبه 4 خرداد ماه 10 نفر از زندانیان واحد 2 زندان قزل حصار که به زندان اوین جهت اجرای حکم ضدبشری اعدام منتقل شده بودند به دار آویخته شدند.
به نظر می آید که اعدام های گروهی بصورت مخفیانه در زندانهای مختلف ولی فقیه علی خامنه ای لاینقطع ادامه دارد و علیرغم گذشت نزدیک به 2 هفته از اعدام این زندانیان هنوز قوۀ قضاییه و رسانه های حکومتی از انتشار هر گونه خبری در این مورد سکوت پیشه کرده اند.
اسامی تعدادی از زندانیان قزل حصار که در 4 خرداد ماه در زندان اوین به دار آویخته شدند به قرار زیر می باشد؛
1- زندانی امیر مسائلی حدودا 40 ساله ، 4 سال در اردوگاه مرگ کهریزک و زندان قزل حصار زندانی بود. او در سالن 1 واحد 2 زندان قزل حصار زندانی بود.
2-زندانی عیسی موسی زاده 42 ساله ،2 سال در اردوگاه مرگ کهریزک و زندان قزل حصار زندانی بود.او در سالن 1 واحد 2 زندان قزل حصار زندانی بود.
3- زندانی اکبر خنجری 25 ساله از سالن 3 واحد 2 زندان قزل حصار کرج 2.5 سال در زندان قزل حصار زندانی بود.
4- زندانی علی معروف به علی کوچولو 26 ساله از سالن 4 واحد 2 زندان قزل حصار کرج . او نزدیک به 4 سال در زندان قزل حصار زندانی بود.
واحد 2 زندان قزل حصار معروف به واحد اعدامی ها است و گفته می شود تمامی کسانی که در این واحد زندانی هستند محکوم به اعدام هستند و در انتظار اجرای حکم غیر انسانی اعدام بسر می برند. واحد 2 از 9 سالن تشکیل شده است که در هر سالن نزدیک به 700 الی 800 نفر زندانی در آن نگهداری می شود. در صورتی که حداکثر ظرفیت هر سالن 400 نفر می باشد.در هر سلول بین 60 الی 70 زندانی نگهداری می شوند.آمار زندانیان به حدی زیاد می باشد که زندانیان در راهروها،سرویسهای بهداشتی ، حمام و راه پله ها ناچار به استراحت هستند.
وضعیت بهداشتی،درمانی و غذایی زندانیان فاجعه بار می باشد بطوری که اکثر زندانیان دچار سوءتغذیه هستند. ماهی یکبار امکان خرید از فروشگاه زندان برای هر زندانی وجود دارد. قیمت کالاهایی که تاریخ مصرف آنها پایان یافته است چندین برابر قیمت بازار به آنها فروخته می شود.
پس از اعتراضات گسترده زندانیان که منجر به تصرف واحد2 گردید.نزدیک به 170 نفر از زندانیان این واحد مفقود شده اند و از سرنوشت آنها هیچ خبری در دست نیست و گفته می شود که آمار کشته های آن به 50 نفر می رسد.فقط در یک مورد پس از پایان تصرف واحد2 یکی از مسئولین زندان به نام مرادی در حدود 20 نفر را در مقابل چشمان سایر زندانیان در واحد2 تیرباران نمود.
کسانی که زندانیان واحد 2 زندان قزل حصار را مورد شکنجه و اذیت وآزار قرار می دهند عبارتند از؛ افسر پاسدارمحمدی،رضوانی و خالدار می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام های مخفیانه و گسترده در زندانهای ولی فقیه علی خامنه ای که هدفی جزء ایجاد رعب و وحشت در جامعه ندارد را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار تسریع در تعیین و اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد به ایران، برای بازدید از زندانهای قرون وسطایی و تهیۀ گزارش بی طرف از شرایط هولناک و غیر انسانی حاکم بر زندانهای ولی فقیه می باشد.

16 خرداد 1390 برابر با 06 ژون 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل سازمان ملل متحد
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

اعتصاب شش زندانی در اعتراض به جانباختن هاله سحابی

خبرگزاری هرانا - پس از اعتصاب دو عضو فعالان ملی – مذهبی هدی صابر و امیر خسرو دلیرثانی از عصر دیروز پیمان عارف، شاهین زینعلی، جواد علیخانی و آرش صادقی در اعتراض به جانباختن هاله سحابی وارد اعتصاب غذا شده اند .

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران چهار فعال سیاسی دیگر به اعتراض به جانباختن هاله سحابی ار عصر دیروز وارد اعتصاب غذا شده و خواستار تشکل کمیته حقیقت یاب در مورد برخورد و کشته شدن هاله سحابی شدند.

هدی صابر، امیر خسرو دلیرثانی، پیمان عارف، شاهین زینعلی، جواد علیخانی و آرش صادقی چند از زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین هستند که دست به اعتصاب غذا زده اند.

پس از جان باختن هاله سحابی در مراسم ختم پدر واکنش های داخلی و خارجی را به همراه داشته است در این حال آمريکا روز چهارشنبه از دولت جمهوری اسلامی خواست تا درباره چگونگی مرگ هاله سحابی، فعال سياسی و مدنی و دختر عزت الله سحابی، تحقيق کند.

لازم به ذکر است گزارش‌گران بدون مرز نیز با انتشار بيانيه ای در روز چهارشنبه مقامات بلندپايه جمهوری اسلامی را به قتل هاله سحابی متهم کرده است.

در بيانيه گزارشگران بدون مرز آمده است: «سيد علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد، دو دشمن آزادی بيان و مطبوعات که حکومت ايران را در دست دارند، عاملان قتل اين زن شجاع هستند.»

بازداشت پنج شهروند بهایی در شمال کشور

به گزارش هرانا، شامگاه روز شنبه و یکشنبه ماموران امنیتی با مراجعه به منازل ۳ تن از شهروندان بهایی در بابل و بابلسر اقدام به بازداشت پنج نفر از شهروندان بهایی کردند.

ماموران اداره اطلاعات به همراه نیروی انتظامی در ساعت ده و نیم شامگاه روز شنبه در حالیکه به اسلحه و باتوم مجهز بودند وارد منزل یک شهروند بهایی ساکن بابلسرکه در آن جلسه‌ای مذهبی مخصوص بهاییان موسوم به ضیافت برقرار بود شده و ضمن جمع آوری کتب و عکس‌های مربوط به آئین بهائی، دو شهروند بهایی حاضر در جلسه مذکوربه نام‌های میثاق لقائی (۷۶ ساله) و دخترشان مهوند لقائی را بازداشت نمودند.

همچنین ماموران با استفاده از باتوم و اسلحه و ایجاد رعب و وحشت به حاضرین فشار می‌اورند تا تعهدی را مبنی بر عدم حضور در جلسه دینی ضیافت را امضا کنند.

از طرف دیگر در تاریخ فوق ماموران اداره اطلاعات به منزل یک شهروند بهایی دیگر بابلسر به نام «نادیا فرهادی (ایمانیان)» که مسئول علمی دانشگاه مجازی بهائی در شهرستان بابلسر می‌باشد نیزهجوم آورده و پس از مصادره کتب و عکس‌های مذهبی و کیس کامپیو‌تر، نامبرده را نیز بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل می‌کنند.

در پس این واقعه، ماموران اداره اطلاعات بابل در روز یکشنبه ۱۵ خرداد به منزل یک شهروند بهایی شهر مزبور که در آن جلسه مذهبی بهاییان موسوم به ضیافت برگزار می‌شده مراجعه کرده که پس از تفتیش منزل، صاحبخانه به نام «پژمان نیکونژاد» و همسرش «شراره کاشانی‌نژاد» را نیز بازداشت می‌کنند.

قابل ذکر است در این جلسه ماموران ضمن ضرب و شتم یکی از حضار، از سایرشهروندان بهایی می‌خواهند که برگه تعهدی را مبنی بر عدم حضور در جلسات مذهبیشان را امضا کنند.

برخورد نیروی انتظامی با توریست های بدحجاب

سایت خبرآنلاین: یکی دو هفته ای هست که گشت های پلیس برای مبارزه با بدحجابی در شهر دیده می شود و البته تاکنون برخوردهایی مانند گذشته دیده نشده. اما خبر می رسد پلیس برنامه های جدیدی برای بدحجابی دارد.

سردار حسین ساجدی نیا، رییس پلیس تهران معتقد است این طرح در تمام سال اجرا می شود و تا زمانیکه مردم بخواهند با بدحجابان و زنان خیابانی برخورد می شود: "در کنار زنان بدحجابۀ مردانی هم که از پیراهن‌‏های نامناسب و از آویزهای ویژه ای با عنوان گردنبند استفاده می کنند هم دستگیر می شوند."

او همچنین گفت: "قول نداده‌ایم همه تهران را از وجود مجرمان پاکسازی کنیم. بلکه قول دادیم که با مجرمان برخورد کنیم که طرحهای‏مان در این زمینه همچنان در حال اجراست."

گفتگوی او با خبرآنلاین را بخوانید:

طرح امنیت محله محور که قرار است در تهران اجرا شود چه ابعادی دارد؟

این طرح در 375 محله تهران در قالب برخورد با مقوله‌های سرقت، اراذل و اوباش، معتادان ولگرد، خرده فروشان مواد مخدر و ... اجرا می شود و تا پایان امسال ادامه دارد.البته قرار است موضوع جمع آوری زنان خیابانی هم اجرا شود.

پیش بینی می کنید با اجرای این طرح مجرمان کمتر می شوند؟

قول نداده‌ایم همه تهران را از وجود مجرمان پاکسازی کنیم. بلکه قول دادیم که با مجرمان برخورد کنیم که طرحهای‏مان در این زمینه همچنان در حال اجراست. مجرمان چون شغلی ندارند مجددا به چرخه جرم بازمی‌گردند، در این زمینه از اقدامات برخی دستگاهها راضی و برخی دستگاهها ناراضی هستیم. توقع ما این است که متولیان در خصوص وظایف خود بیشتر تلاش کنند.

شما سال گذشته اعلام کرده بودید که چون هیچ سازمانی متولی نگهداری از زنان خیابانی نمی شود یک دور باطل است؟

خوشبختانه امسال قرار است که پلیس در طرح امنیت محور با زنان خیابانی و پرخطر برخورد کرده و براساس وظیفه این افراد را از سطح شهر جمع آوری می کند. در این طرح ماموران پلیس امنیت اینگونه افراد را شناسایی و پس از دستگیری به بهزیستی معرفی می کنند. در گذشته هیچ ارگانی اسکان زنان خیابانی را برعهده نمی گرفت و پلیس نیز پس از جمع آوری امکان نگهداری این افراد را نداشت. اما این بار زنانی که برای چندمین بار از سوی پلیس دستگیر شوند با پرونده تشکیل شده به قوه قضاییه معرفی و مجازات خواهند شد.

این طرح چه زمانی اجرا می شود؟

پلیس محل های فعالیت این افراد را شناسایی کرده است و به زودی این افراد جمع آوری می شوند. البته در تهران کمتر از 100 زن خیابانی وجود دارد. سازمانهای مردم‌نهاد در این ارتباط می‌توانند فعالیت کرده و در این زمینه با برخی سازمانهای مردم‌نهاد و موسسات خیریه جلساتی را برگزار کرده ایم.

در زمینه بدحجابی چطور؟ چون برخی از نمایندگان نسبت به بدحجابی اعتراض دارند.

‌من قبلاً هم گفته‌ام قانون و مردم از ما انتظار دارند که‌ مانع بی‌نظمی اجتماعی شویم، جلوی هنجار‌شکنی را بگیریم و‌ حافظ امنیت اخلاقی و اجتماعی مردم باشیم. شاید تعجب کنید اما مردم تهران هم بارها از ما خواسته اند که با بدحجابان برخورد کنیم برای همین این طرح را شروع کرده ایم. استفاده از شلوارکوتاه، مانتوهای کوتاه و بدن ‌‏نما، شال‌‏های باریک و داشتن ظاهری مانکن گونه از مصداق های برخورد پلیس با بدحجابان است. همچنین طرح برخورد با بدحجابان شامل توریستها هم می شود. به آژانسهای مسافرتی این موضوع را اعلام کردیم تا قوانین ما را به توریستها اعلام کنند.

این طرح شامل مردان هم می شود؟
هیچ جا نگفتیم بد پوششی محدود به زن‌ها‌ست. مردان بد پوشش و بد آرایش هم داریم. ولی تعداد مردان بدپوشش بسیار کم‌تر از زن‌ها‌ست به همین خاطر مقابله با بدحجابی مردها در زمره اولویت‌های بعدی ما‌ست. استفاده از پیراهن‌‏های نامناسب و آویزهای ویژه ای با عنوان گردنبند از جمله موردهای برخورد پلیس خواهد بود.

«فروشنده مواد مخدر و مشروبات الکی» در صدا و سیمای رژیم

سایت البرزنیوز: «صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» که در کلام امام خمینی (ره) از آن به عنوان «دانشگاه عمومی» نام برده می شود؛ در ایام ارتحال بنیاگذار جمهوری اسلامی ایران فیلمی تلویزیونی پخش کرد که در آن یکی از اشرار باسابقه و شناخته شده جنوب تهران ایفای نقش کرده بود.

رضا استادی در وبلاگ خود مدعی شد: در این فیلم که در تعطیلات اخیر از یکی از شبکه های سیما پخش شد، در یکی از صحنه های حسی و تاثیر گذار شخصی به ایفای نقش می پرداخت که از اوباش معروف و شناخته شده یکی از مناطق حاشیه ای تهران است.
براساس این خبر وی در محل سکونت خود فردی شناخته شده در زمینه توزیع و فروش مواد مخدر و مشروبات الکی بوده و به همین دلیل بارها از سوی مسوولان، دستگیر شده و به عنوان «شرور سابقه دار» معرفی شده است و حتی از سوی این مسوولان دلسوز به مردم محل نیز به شکلی علنی معرفی شده است. نکته جالب توجه اینکه فرد مذکور در این فیلم در حالی حضور یافته که تعداد زیاد دیالوگ هایش او را از یک هنرور عادی متمایز و عملا تبدیل به بازیگری فرعی کرده که به سادگی از سوی مردم آن محل شناخته و باعث تعجب و اعتراض ساکنان محل شده است!

در مطلب مدیر روابط عمومی سریال مختار نامه میخوانیم: یکی از بینندگان که از تماشای این فرد در تلویزیون دچار تعجب فراوان شده بود، طی تماسی با انتقاد شدید از مسوولان تلویزیون به دلیل عدم کنترل دقیق و صحیح بر تولیدات رسانه ملی گفت: « امام خمینی (ره) همواره تاکید داشته اند که میزان حال فعلی افراد است اما اینکه افرادی با چنین سابقه سیاهی در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران مقابل دوربین می روند، باعث می شود تا از این حضور سوء استفاده کرده و آن را دلیلی موجه بر حمایت دستگاه های دولتی از فعالیت های خود بدانند و بعضا ادعای ارتباط با نهادهای دولتی و تحت حمایت قرار گرفتن از سوی آنها را مطرح کنند. حال آنکه اگر چنین فردی توبه هم کرده باشد، می توان در پشت صحنه از آن استفاده کرد نه اینکه او را مقابل دوربین برد»!

وی در ادامه این متن آورده است : متاسفانه در سال های اخیر صدا و سیما به جای نظارت دقیق و جدی بر روند شکل گیری تولیدات نمایشی خود، ساخت این آثار را به شکل «پیمانکاری» به تهیه کنندگانی واگذار می کند که صرفا به دنبال کسب سود بیشتر هستند.یکی از راههای رسیدن به سود بیشتر نیز استفاده از چهره های ارزان قیمت و ناشناخته است که معلوم نیست با چه سابقه ای، چه رابطه ای و چگونه به این تهیه کنندگان معرفی می شوند؟! مشخصات این فرد و فیلم مذکور جهت بررسی دستگاه های نظارتی در پایگاه اطلاع رسانی رضا استادی محفوظ است.

راز افزايش قيمتها؛ عوارض اجرای قانون هدفمندی يارانه ها؟

تغيير قيمت هاي جهاني يا عوارض اجراي قانون هدفمندي يارانه ها؟
راز افزايش قيمت ها

روزنامه ابتکار: افزايش جهاني قيمت برخي کالاهاي اساسي، مواد اوليه و مواد غذايي از جمله مواردي هستند که همواره بيشترين تاثير را در تغييرات قيمتي داشته اند. به عقيده کارشناسان وجود ذخاير کافي و مديريت بهينه بازار موجب شده است علي‌رغم افزايش 35 درصدي جهاني قيمت‌ها، نوسانات قيمتي در بازار داخل در محدوده ده درصد و کمتر باشد. به گفته معاون وزير بازرگاني، روند افزايش قيمت‌ها نسبت به سالهاي گذشته کاهشي بوده است.
او معتقد است، در مواقعي که علت اصلي نوسانات قيمتي افزايش جهاني قيمت مواد اوليه و مواد غذايي باشد، وزارت بازرگاني با اتکا به ذخاير و برنامه‌ريزي که براي تنظيم و مديريت بازار داشته تنها مي‌تواند مانع جهش يکباره قيمت‌ها شده و تغييرات منطقي قيمت‌ها را مديريت کند.محمد‌علي ضيغمي‌، روند رشد قيمت‌ها را نسبت به سال‌هاي گذشته کاهشي دانست و گفت: اين امر حاکي از افزايش کنترل و نظارت بر بازار است. ضيغمي در خصوص ريشه افزايش قيمت برخي از کالاها اعلام کرد: کالاهاي گوناگون در شرايط مختلف و خاص تابع قيمت‌گذاري تثبيتي و تعليمي دولت بوده و در زمان‌هاي مشخص تغييرات مشخص شده‌اي در آنها اعمال مي‌شود.وي اين کالاها را چند بخش دانست و گفت: بخشي از اين کالاها شامل اقلام کالابرگي است که تابع قيمت گذاري تثبيتي است، اما بخش قابل توجهي از کالاها به دليل محدوديت‌هاي قانوني در اين گروه قرار ندارند، چرا که اين اقلام يا تابع بازار عرضه و تقاضا هستند يا تابع بازار بورس و سرمايه، لذا با توجه به شرايط موجود نوسانات قيمتي، مشاهده مي‌شود که بيش از هرچيز بازار عرضه و تقاضا در آنها دخيل است.
به گزارش خبر آنلاين معاون وزير بازرگاني با تاکيد براينکه در اين شرايط بايد به مديريت و کنترل بازار و قيمت‌ها پرداخته شود، خاطرنشان کرد: اصولا کالاهاي دولتي مشمول تثبيت قيمتي بوده و مابقي به تناسب نوع کالا و شرايط زماني خاص داراي نوسان هستند.به گفته وي، اگر بين وضعيت جاري با وضعيت مشابه سال‌هاي گذشته مقايسه‌اي صورت گيرد، در سال جاري عليرغم رخدادهاي گوناگون همانند اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و يا تغييرات و افزايش قيمت‌هاي جهاني و برخي از افزايش قيمت‌هاي مبادلاتي براي کشور، رشد افزايش قيمت‌ها ناچيزتر از سال‌هاي گذشته بوده است.اما به باور کارشناسان و تحليل‌گران اقتصادي افزايش جهاني قيمت‌ها يکي از عوامل تاثير‌گذار در نوسانات قيمت‌ها بوده است و عوامل ديگري نيز در تغيير قيمت مواد غذايي و کالاهاي اساسي تاثير‌گذار بوده‌اند. در همين رابطه سخنگوي وزارت بازرگاني معتقد است: تغييرات قيمت‌هاي جهاني، تغييرات فصلي و اصلاح قيمت حامل‎هاي انرژي در کالاهايي که براي توليد آن‌ها انرژي زيادي مصرف مي‎شود، سه عامل اثرگذار بر قيمت‎ها هستند.سيدعليرضا شجاعي‌، مي‌گويد در دولت، وزارت بازرگاني و ديگر وزارت‌خانه‎ها براي هر يک از عوامل برنامه‎ريزي خاصي صورت داده اند.وي افزود: وزارتخانه‎هاي توليدي از طريق اجرايي کردن بسته‎هاي حمايتي خود به ويژه براي کالاهايي که مصرف انرژي بالايي در توليد دارند، کمک خواهند کرد تا اصلاح حامل‎هاي انرژي کمترين تاثير را بر قيمت نهايي داشته باشد.شجاعي ادامه داد: البته انتظار مي‎رود توليدکنندگان با افزايش بهره‎وري و حذف اتلاف‎ها، نسبت به اصلاح و کاهش قيمت تمام شده خود اقدام کنند که خود يکي از اهداف اصلي هدفمندي يارانه‎هاست.
سخنگوي وزارت بازرگاني به تغيير جهشي قيمت جهاني برخي کالاها و خدمات اشاره کرد و گفت: افزايش قيمت نفت و محصولات پتروشيمي يا روغن و کره در بازارهاي جهاني از عوامل تغيير قيمت برخي کالاهاي داخلي است و ارتباطي به اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‎ها ندارد.وي افزود: در اين زمينه، بخش خصوصي با حمايت دولت اقدامات لازم را براي تامين و ذخيره‎سازي کالاهايي که نيازمند ذخيره‎سازي است، انجام مي‎دهد و مقرر شده، توليدکنندگان خود ذخيره‎سازي کنند.
مشاور وزير بازرگاني، سومين عامل تغيير قيمتي را تغييرات فصلي به ويژه در محصولات کشاورزي دانست و اظهار داشت: براي محصولاتي که به علت تغيير فصل دچار افزايش قيمت شده‎اند هماهنگي‎هاي لازم با وزارت جهاد کشاورزي انجام شده تا از طريق وضع عوارض صادراتي يا تغيير موقتي نرخ تعرفه، بازار اين کالاها نيز تنظيم شود.ضيغمي در بخش ديگري همچنين با اشاره به اين امر که قيمت‌ها توسط سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان و نيز بانک مرکزي رصد مي‌شود، اظهار داشت: برخي از تغيير قيمت‌ها مبتني بر قوانين و شرايط مخصوص نوع معيني از کالا است. به عنوان مثال برخي از کالاها با توجه به قيمت‌هاي جهاني داراي افزايش بوده اما برخي ديگر از کالاهاي داخلي مانند محصولات کشاورزي کاهش قيمت داشته‌اند.
وي افزود: اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در ميان مدت تاثير خود را بر بازار خواهد گذاشت و ما نيز بايد بپذيريم که شرايط قيمتي کالاها متاثر از بازار خواهد بود. اساساً قرار است بازار مديريت و کنترل شود نه اينکه تثبيت قيمتي داشته باشد.ضيغمي با تاکيد براينکه قيمت‌ها نسبت به سال گذشته کمتر نشده، بلکه درصد رشد آن نسبت به سال گذشته کمتر است، در خصوص برخي از گران فروشي‌ها در قالب کم‌فروشي تصريح کرد: کم‌فروشي در بخش‌هاي نظارتي بسيار مهم قلمداد شده، ناظران نه تنها موظف به نظارت بر روي قيمت‌ها هستند، بلکه بايد هم بر کميت و هم بر کيفيت کالا نيز نظارت داشته باشند.عباس قبادي رئيس سازمان بازرگاني استان تهران نيز گفت: با توجه به افزايش قيمت جهاني برخي از مواد اوليه، تنها نرخ کالاهاي توليدي که وابسته به قيمت‌هاي جهاني هستند، افزايش يافته است. به اعتقاد كار شناسان اين قوانين هستند که افزايش‌دهنده يا عامل تعيين‌کننده قيمت‌ها خواهند بود. درست است که در برخي موارد شاهد افزايش قيمت هستيم اما اين افزايش‌ها نگران‌کننده نيست. بايد در نظر گرفته شود که ما در چه فضايي از اقتصاد به سر مي‎‌بريم و در دنيا چه شرايطي بر بازار حاکم است چرا که در فضاي کنوني در بسياري از اقتصادهاي جهان شاهد افزايش قيمت‎ها هستيم.

پنج برابر شدن قیمت برق؛ قبض ها را پرداخت نکنید

رادیو آلمان: در حالی که هنوز جوهر قبض‌های سنگین هنوز گاز خشک نشده، ريیس‌کمیسیون انرژی مجلس از چند برابر شدن قیمت برق خبر داده است. حمیدرضا‎. کاتوزیان می‌گوید که قیمت برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ تا ۵ برابر رشد خواهد شد.

از سوی دیگر عبدالرضا ترابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، روز یکشنبه (۱۵ خرداد) گفت: «عدم تمکین دولت به مصوبه‌های قانونی مجلس در پنج مرحله‌ای کردن شیب افزایش قیمت‌ها، ‌موجب نارضایتی مردم از گرانی‌ها و افزایش مشکلات شده است.»

ترابی که نماینده گرمسار است در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) تصریح کرد: «مبلغ یارانه‌های نقدی در قیاس با افزایش قیمت‌حامل‌های انر‍‍‍ژی ناچیز است و مردم از وضعیت کنونی راضی نیستند.»


«یارانه پرداختی کفاف قبض گاز را هم نمی‌کند»

مبلغ یارانه نقدی ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان در ماه است. این در حالی است که قبض‌های گاز که در پایان فصل سرما به دست مردم رسید افزایش قیمتی یکباره از مرز ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان به ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان برای مصرف متوسط یک خانوار ۴ تا ۵ نفره نشان می‌داد.

نماینده گرمسار بار دیگر تأکید کرد: «‎یارانه پرداختی کفاف پرداخت قبض گاز را هم در ماه نمی‌کند.»


وعده وزارت نیرو برای مناطق گرمسیر

افزایش قیمت برق در حالی پیش‌بینی شده است که وزارت نیرو اعلام کرده بود قیمت برق در هفت‌ماه نخست سال جاری، یعنی تا پایان فصل گرما ثابت خواهد ماند. ‎معاون وزیر نیرو، محمد بهزاد دو ماه پیش اعلام کرد که قیمت در مناطق گرمسیر ایران، بر اساس جدول ویژ‌ه و تعرفه دیگری تعیین می‌‌شود.

بهزاد در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو در مورد هزینه برق در مناطق گرمسیری گفته بود: «‎۷۲ درصد مشترکان به طور متوسط ۱۳۳ هزار ریال و ۹۰ درصد مشترکان ماهانه به‌طور متوسط ۲۱۰هزار ریال برای صورت حساب برق پرداخت خواهند کرد.»

اکنون رئیس‌کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از افزایش قیمت برق تأکید می‌کند که‎ مردم توان پرداخت قبض‌های برق و گاز را ندارند و «کمیسیون انرژی مجلس از صدور چنین قبض‌هایی نگران است.»

حذف نماینده احمدی نژاد از شورای سیاست گذاری اصولگرایان

نماینده احمدی نژاد از شورای سیاست گذاری اصولگرایان حذف شد.

به گزارش جهان چندی پیش شورای سه نفره وحدت اصولگرایان لیستی 13 نفره را به رئیس جمهور ارائه دادند تا از میان آن لیست 9 نفر انتخاب شوند تا همراه با نماینده رئیس جمهور در مسائل مربوط به وحدت اصولگرایان به جمع بندی برسند.

اما پس از مسائل اخیر در دولت و ماجرای خانه نشینی رئیس جمهور و پر رنگ شدن تحرکات جریان انحرافی برخی از اصولگرایان اعتقاد داشتند که اتکا به این فرمول و ارائه لیست اصولگرایان به رئیس جمهور اشتباه است و دلیلی ندارد رئیس جمهور از میان اصولگرایان تعدادی را انتخاب کند.

چندی پیش برخی از نمایندگان مجلس و چهره های شاخص اصولگرائی در گفت وگو با خبرنگارما از تغییر برنامه شورای 3 نفره اصولگرایان و تجدید نظر در ارائه لیست به رئیس جمهور خبر دادند.

در همین رابطه امروز سایت خبری مشرق نیز نوشت:برخلاف اعلام برخی رسانه ها ترکیب شورای سیاستگذاری اصولگرایان برای انتخابات مجلس ۷ نفر می باشد. ترکیب این کمیته متشکل از آقایان ولایتی، حداد عادل، عسگر اولادی، دو نماینده از جامعه مدرسین( جمشیدی واحتمالا سید احمد خاتمی) و دو نماینده از جامعه روحانیت( تقوی و ابوترابی) نهایی شده است.

پس از آشکار شدن نفوذ جریان انحرافی در بخش هایی از دولت و برکناری مصلحی و اتفاقات پس از آن، نماینده ای از سوی احمدی نژاد نتوانست در این شورا حضور پیدا کند.

برخلاف اعلام برخی رسانه ها ترکیب شورای سیاستگذاری اصولگرایان برای انتخابات مجلس ۷ نفر می باشد. ترکیب این کمیته متشکل از آقایان ولایتی، حداد عادل، عسگر اولادی، دو نماینده از جامعه مدرسین( جمشیدی واحتمالا سید احمد خاتمی) و دو نماینده از جامعه روحانیت( تقوی و ابوترابی) نهایی شده است.

پس از آشکار شدن نفوذ جریان انحرافی در بخش هایی از دولت و برکناری مصلحی و اتفاقات پس از آن، نماینده ای از سوی احمدی نژاد نتوانست در این شورا حضور پیدا کند.

انحراف جدید، خطرناک‌ترین انحراف تاریخ شیعه

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد که انحراف جدید از همه انحراف های تاریخ شیعه و حتی از انجمن حجتیه خطرناک‌تر است.

مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفتگو با مهر در خصوص هشدار رهبر انقلاب در مورد جریان های الحادی گفت: فرقه سازی و انحراف اعتقادی و تضعیف دین به عنوان عنصر واقعی انقلاب اسلامی از طریق تکثر مذاهب خود ساخته امروز در دستور کار جدی دشمن قرار دارد.

وی به شکل گیری جریان انحرافی اشاره کرد و اظهار داشت: جریان اخیر انحرافی به دنبال تضعیف پایه های نظام اسلامی است.

ذوالنور تاکید کرد: معتقدم انحراف جدید خطرناک تر از همه انحراف های تاریخ شیعه است و حتی از انجمن حجتیه خطرناک تر است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه انجمن حجتیه مبنایش این است که هر پرچم حکومتی قبل از دوره امام زمان برداشته شود باطل است، گفت: این انجمن به حکومت اسلامی در دوران غیبت اعتقاد ندارد و از این رو نمی توانند بر مصادر قدرت دست بیاندازند اما جریان انحرافی با وجود همان اعتقادات انجمن حجتیه و افراطی گری بیشتر و از سوی دیگر نفوذ در مراکز قدرت بسیار خطرناک تر از انجمن حجتیه است.

وی اظهار داشت: خطر جریان انحرافی از اصلاح طلبان هم بیشتر است، زیرا اصلاح طلبان به صورت شفاف با مظاهر دینی و اعتقادی درگیر می شدند، در تریبونهای خود اعلام می کردند که نظام اسلامی ناکارآمد است و هر روز علیه تفکرات دینی در روزنامه های زنجیره ای موضع صریح اتخاذ می کردند، اما جریان انحرافی نقاب نفاق مذهب را به چهره آویزان کرده و به قدرت و ثروت نیز دسترسی دارد لذا از آن جریان نیز خطرناک تر است.

ذوالنور با بیان اینکه روسای جریان انحرافی با رئیس جمهور گره خورده اند، گفت: امیدواریم این گره باز شود اما بسیار سخت است که به این زودی ها شاهد این تفکیک باشیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: زمانی می توانیم این موضوع را بپذیریم که راس فتنه جدید توسط رئیس جمهور حذف شود و لذا تا وقتی این افراد در دولت وجود دارند نمی توان انحراف اخیر را از دامان دولت پاک کرد.

عبور تورم نقطه‌ ای از 21 درصد

دنیای اقتصاد: بانك مركزي اعلام كرد: نرخ تورم در ارديبهشت ماه سال 90 و در مقايسه با ماه مشابه سال قبل،2/21 درصد افزايش داشته است.

اعلام اين نرخ به معناي آن است كه آهنگ تورم تند تر شده است زيرا به استناد آمارهاي منتشر شده بانك مركزي سطح عمومي قيمت‌ها روند صعودي در پيش گرفته و پس از مدت‌ها بار ديگر تورم نقطه‌اي يا ماهانه به بالاي 20 درصد رسيد. اين شاخص در ماه قبل 7/19 درصد گزارش شد و در اسفند ماه سال قبل نيز با ثبت عدد9/19 درصد در مرز 20 درصد قرار گرفت اما از اين عدد عبور نكرد. سرانجام اين اتفاق در ارديبهشت ماه سال 90 افتاد، اتفاقي كه موجب شد تورم ميانگين نيز با يك درصد افزايش به 2/14 درصد برسد.

بنا بر اعلام روابط عمومي بانك مركزي، خلاصه نتايج به دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه 100=1383 ( 359 قلم کالا و خدمت ) گوياي آن است كه اين شاخص در مناطق شهری ایران در اردیبهشت ماه 1390 نسبت به ماه قبل 7/1 درصد افزایش یافته است.

شناسايي منبع فشار قيمتي
شايد در نگاه اول برخي نتايج در خصوص افزايش تورم به سياست هدفمندي يارانه‌ها ربط داده شود، گرچه تعديل قيمت حامل‌ها در افزايش سطح عمومي قيمت‌ها بي تاثير نيست اما گزارش بانك مركزي از شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري نشان مي‌دهد كالايي مانند بنزين كه دربرگيري بالايي دارد به‌رغم تغيير بالاي قيمتي فقط نيم درصد در ميانگين تورم 4/12 درصدي سال 89 سهم داشته است. در مقابل كالاهايي مانند گوشت گوسفند و مرغ سهمي معادل يك و نيم درصد داشته‌اند. اين آمار نشان مي‌دهد منبع فشار به افزايش قيمت‌ها را نبايد خطي نگاه كرد بلكه در زير پوست اقتصاد اتفاقات ديگري در حال شكل گرفتن است. اتفاقي مانند افزايش بدهي‌هاي دولت و بانك‌ها به بانك مركزي و تزريق اسكناس به اقتصاد ملي.

آهنگ 12 ماهه
بررسي آمارهاي منتشر شده از سوي بانك مركزي در خصوص نرخ تورم علاوه بر آنكه مي‌تواند مهر تاييدي بر آن باشد كه خيز قيمت‌ها قبل از اجراي هدفمندي آغاز شده در درون خود ظرافت و پيام‌هايي را نيز به همراه دارد. از جمله اين پيام‌ها مي‌توان به روند تورم نقطه‌اي اشاره كرد. نرخ تورم نقطه‌اي از فروردين 88 روند نزولي گرفت و در شهريور همين سال تك رقمي شد. اين شاخص در آخرين ماه سال 88 بار ديگر دو رقمي شد. در اسفند ماه سال 88 تورم نقطه‌اي معادل 4/10 درصد بود در مقابل تورم ميانگين 3/11 درصد گزارش شد. كاهش تورم نقطه‌اي در سال 88 و 89 با تاخيري زماني خود را در تورم ميانگين نيز منعكس كرد. هر چه سال 89 ماه‌ها جلوتر رفت عدد تورم نقطه‌اي از تورم ميانگين همانند سال 88 كمتر بود.

تورم نقطه‌اي يا ماهانه در ارديبهشت سال قبل بار ديگر تك رقمي شد و تورم ميانگين هم با يك ماه تاخير به 9/9 درصد رسيد تا هر دو شاخص محاسباتي نرخ تورم به زير 10 درصد برسد. اين روند براي دو ماه در اقتصاد ايران در جريان بود اما در شهريور آهنگ حركتي تغيير كرد. نرخ تورم نقطه‌اي بار ديگر در شهريور دو رقمي شد گرچه تورم ميانگين هنوز زير 10 درصد اعلام مي‌شد. به‌دنبال سير صعودي تورم نقطه‌اي، تورم ميانگين نيز در پايان آذر ماه بار ديگر دو رقمي شد. اين آمار نشان مي‌دهد تورم نقطه‌اي از ابتداي نيمه اول سال روند افزايشي در پيش گرفته است، زماني كه هنوز خبري از اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها نبود. اين روند افزايشي با يك تاخير سه ماهه خود را در تورم ميانگين نشان داد و نرخ تورمي را كه در سال قبل به زير 9 درصد نيز رسيده بود، بار ديگر دو رقمي كرد. بنابراين عبور تورم نقطه‌اي از مرز 20 درصد مي‌تواند در درون خود اين پيام را داشته باشد كه شاخص تورم ميانگين نيز در ادامه روند صعودي طي خواهد كرد.

فائزه رفسنجانی؛ ملت منتظر دق کردن برخی به ظاهر خواص اند

سایت حکومتی بی باک نیوز: بعد از مرگ طبیعی هاله سحابی در مراسم تشییع پدرش که به دلیل ایست قلبی رخ داد، رسانه های فتنه و ضدانقلاب از کمبود سوژه و فقدان خوراک جدید شانتاژ و دروغ پراکنی، سعی کردند تا با شایعه سازی به سبک همیشگی خود - که نشان از اوج ذلت و حقارتشان دارد - از این اتفاق نیز نهایت بهره برداری را به منظور حیات مجدد خویش و تبلیغات و جنجال علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشند که البته همچون گذشته جز روسیاهی چیزی عائدشان نشد و راه به جایی نبردند.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، در آن ایام رسانه های ضدانقلاب و فتنه، بدون استناد به منبعی معتبر و در یک دروغ پراکنی واضح و آشکار که حتی توسط خانواده سحابی هم تکذیب شد، اقدام به انتشار شایعه ضرب و جرح خانم سحابی کرده و علت مرگ وی را وخامت حال او بر اثر جراحت وارده معرفی کردند و از او بعنوان شهیده جریان مرده سبز یاد نمودند.

این در حالی است که یحیی شامخی فرزند هاله و نوه عزت الله سحابی در گفت‌وگو با سایت نهضت آزادی اعلام كرد: هنگامی كه جنازه پدربزرگم در دست مردم قرار گرفت، مادرم از هوش رفت و پس از آن به درمانگاه منتقل شد و در نهایت درگذشت.

شامخی همچنین تأكید كرده است كه این ادعا كه مادرم با پنجه بوكس مضروب و كشته شده است، به هیچ عنوان صحت ندارد و كذب محض است.

حال بعد از آبروریزی و شکست دیگر رسانه های ضد انقلاب و فتنه گران مطرود، زمان آن فرا رسیده است تا همچون گذشته شخصی به میدان آید که همواره در قالب خرید لباس و ساندویچ و غیره، آتیش بیار معرکه بوده و نقش لیدری اغتشاشات را برعهده داشته است.

این انتظار ضدانقلاب و مطرودین از آغوش ملت اینبار نیز زیاد طول نمی کشد و بانوی متهم به لیدری در اغتشاشات در اظهاراتی سخیف و عجیب - که نشان از اوج خشم و کینه وی علیه نظام و انقلاب دارد - مرگ هاله سحابی را با شهادت حضرت زهرا(س) مقایسه می کند!

افکار در این زمینه گزارش داد: فائزه هاشمی، در نشستی خصوصی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه‌ی فوت هاله سحابی، خطاب به حضار ادعا کرد: شهادت هاله سحابی به شدت تکان‌دهنده و تاسف برانگیز بود. ‫

دختر هاشمی رفسنجانی در این جلسه با غیرقابل جبران خواندن مرگ هاله سحابی گفته است که بزرگی این فرد به حدی بود که با مرگ خود نیز حماسه آفرید و باعث افشا شدن پرده‌ای دیگری از رفتارهای غیر انسانی و غیر اسلامی گردید. ضربه به پهلو و دفن شبانه، آن هم در مراسم سوگ پدر، شهادت فاطمه‌واری را نصیب این بانوی مظلوم کرد.

این اظهارات فائزه هاشمی در حالی است که حدود ۱۹ سال قبل یعنی در ۲۳ خرداد ۶۹، ۲۳ نفر از اعضاء نهضت آزادی و افراد موسوم به ملی مذهبی‌ها به دلیل انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت آقای هاشمی رفسنجانی و به دستور ایشان بازداشت شدند.

در همین رابطه عزت الله سحابی یکی از بازداشت شدگان سال ۶۹ می گوید: "ما به آقای هاشمی نامه اعتراضی نوشتیم.

اعتراض ما به آقای هاشمی این بود که اولاً اوضاع اقتصادی کشور بسیار خراب است. فقر و اختلاف طبقاتی بسیار فاحش است. دوم اینکه وضع سیاست خارجی ما به گونه ای است که ما در انزوای کامل قرار گرفته ایم و همه دنیا با ما مخالف هستند.

در رابطه با این نامه، ۲۳ نفر را بازداشت کردند که یکی از آنها من بودم... بعد از دستگیری ها، در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، چند تن از نمایندگانی که مرا می شناختند، به آقای هاشمی اعتراض کردند که چرا عزت الله سحابی را گرفتی؟ آقای هاشمی پاسخ داده بود: «رویش زیاد شده بود، می خواستیم رویش را کم کنیم.»

گذشته از این تناقضات رفتاری خاندان هاشمی با یک مهره سیاسی، حال جای سئوال دارد که اگر یکی از این صدها اقدام، گستاخی و جسارتهای فائزه هاشمی علیه نظام و انقلاب توسط شخصی دیگر از طبقه کارگر، کارمند و... صورت می گرفت، چه کسانی فریاد وا اسلامهایشان گوش فلک را کر می کرد.

آیا این بار نیز آقای علی مطهری آمادگی دارد تا بخاطر توهینی که به ساحت حضرت زهرا(س) و سخنانی گستاخانه ای که علیه نظام و انقلاب از زبان این بانوی متهم به فتنه گری جاری شده است، نامه به رئیس دستگاه قضا بنویسد و آماده دق کردن شود.

آیا کسانیکه بخاطر توهین یک شخص عادی به فائزه هاشمی مواضع آنچنانی گرفتند، این بار نیز رگ غیرت اسلامی و انقلابی شان به جوش خواهد آمد و این سخنان هتاکانه بانوی فتنه را محکوم خواهند کرد؟ یا اینکه مردم باید بپذیرند و به خود بقبولانند که فرزندان برخی آقایان، حکم شاهزاده گان از خدا بی خبر را دارند که به ناچار باید تمامی رفتارها و سخنان سخیفشان را تحمل نمود و محاکمه و مجازات، قوانینی است که صرفا در ازای تخلفات غیرآقازادگان عملی و اجرائی خواهد بود؟!

به هر حال مردم منتظر می مانند تا با سکوت معنادار همراه با تایید برخی به ظاهر خواص، میزان صحت و سقم قاعده فوق را بار دیگر ارزیابی کنند.

انتقاد از واردات تخم مرغ از چین در سال جهاد اقتصادی

دامغان - خبرگزاری مهر: نماینده هرمزگان در خبرگان رهبری از ورود تخم مرغ از کشور چین انتقاد کرد و گفت: جای تاسف است در سال جهاد اقتصادی شاهد ورود تخم مرغ از کشور چین به ایران باشیم.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد در مسجد جامع این شهر گفت: آیا به این شکل می خواهیم در سال جهاد اقتصادی که سال تلاش و فعالیت بوده شعار مقام معظم رهبری را تحقق بخشیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: باید در تحقق فرامین رهبر انقلاب در سال جهاد اقتصادی هم دولتمردان و هم مردم تلاش کنند و اگر چنین نباشد بدانیم رشد و تلاش را در این سال شاهد نخواهیم بود.

نعیم آبادی به مقوله کار و تلاش در جامعه اشاره کرد و افزود: فرهنگ کار ما در جامعه امروزه به شدت آسیب دیده و باید با فرهنگ سازی بتوانیم از این آسیب وارده به جامعه در جهت جبران آن برآییم.

وی تصریح کرد: خانواده ها در گذشته با تلاش و کار خود در 30 تا 40 درصد تولید کشور نقش آفرین بودند ولی امروز این تلاش را نکرده بلکه 30 تا 40 درصد افت داشته است.

امام جمعه بندرعباس به دستاوردهای امام راحل اشاره کرد و افزود: قیام امام (ره) در سال 42 و پیروزی انقلاب در سال 57 دستاوردهای فراوانی را به همراه داشت و یکی از مهم ترین دستاوردهای امام (ره) استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران بوده که باید بکوشیم از این دستاوردهای بسیار عظیم و ارزشمند پاسداری کنیم.

وی گفت: امروز ملت ایران پس از 22 سال از ارتحال امام (ره) از دل و جان خود در مراسم هایی که به یاد و نام امام برپا می شود شرکت می کنند و به جهانیان نشان دادند که ملت ایران عاشق و شیفته آن امام عزیز و سفر کرده خود است.

امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولین ادارات، روحانیت و قشرهای مختلف مردم دامغان در این مراسم شرکت داشتند.

هفتم هاله سحابی فردا در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

مراسم هفتم هاله سحابی عصر روز سه شنبه هفدهم خرداد در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

سایت تحول سبز: در واکنش به ممانعت ماموران حکومتی با برگزاری مراسم بزرگداشت مهندس عزت الله و هاله سحابی، گروهی از فعالان دانشجویی تهران، از شهروندان خواسته‌اند که روز سه شنبه هفدهم خرداد ماه، روبروی دفتر سازمان ملل دست به تجمع بزنند.

ساعت تجمع از پنج تا هفت عصر خواهد بود.

دفتر سازمان ملل در تهران در خیابان پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، بلوار شهرزاد واقع شده است.

گزارشی از شرايط اسفناک در زندان قزلحصار

كانون حمايت از خانواده هاي جانباختگان و بازداشتي ها: گزارش ذيل را يكي از زندانيان درقزلحصار براي كانون حمايت از خانواده هاي جانباختگان وبازداشتي ها ارسال كرده است كه آنرا عيناً در ذيل مياوريم.

زندان قزلحصار زنداني است كه در آن انواع جرائم عادي و افراد مختلف با جرمهاي گوناگون در آنجا نگهداري ميشوند. دراين زندان بيش از22هزار زنداني با جرايم مختلف زنداني مي باشند . قزلحصار داراي بندهاي مختلفي ازجمله بند اعتياد وبند اشرار وبند نوجوانان وبندي موسوم به واحد كارگري است.

تقسيم بنديها براساس سن ونوع جرم افراد دربندهاي مختلف انجام گرفته اما بعضا نيز اين تقسيمات و جداسازي ها معناي خودش را از دست ميدهد و هر طور كه مأموران و مسؤلين زندان دلشان بخواهد زندانيان را جاداده و يا از محل هاي خود جدا ميكنند.
دررابطه با وضعيت جا و محل استقرار زندانيان حداكثرظرفيت هربند400 نفرمي باشد ولي تا 800 و900 نفردراين بند ها زندانيان جا داده شده اند وبه صورت فشرده دراين بندها بدون داشتن حداقل امكانات بسرمي برند .
هرزنداني بعدازاينكه ازقرنطينه به بند منتقل ميشود،هيچ جا و مكان مناسبي براي استراحت و تختي براي خوابيدن ندارد و امكان تخت براي استراحت به وي داده نمي شود.اين موضوع در بين زندانيان جا افتاده است كه اگر زنداني شانس بياورد تازه بعد از سه تا شش ماه، پس ازورود به وي تخت داده ميشود.شكل و شيوه اين تقسيم تخت نيز بر اين اساس است كه بايستي يك زنداني آزاد شود تا تخت وي را بر اساس سابقه ورود به زنداني ديگري بدهند. دراين مدت،سه تا شش ماهه، زنداني بايستي درراهرو ها ومكانهاي غيربهداشتي بخوابد. قابل ذكر است كه بعضاً زندانيان براي امرارمعاش تخت خود را به ديگران به مبلغ 100هزارتومان مي فروشند واگرزنداني پولي نداشته باشد بايد چندين ماه درنوبت داشتن تخت بماند.
يكي از واحد هاي زندان به جرايم سنگين مواد مخدر اختصاص دارد . مسئؤلين زندان به اين زندانيان قرص متادون مي دهند وازطرف ديگر به راحتي مواد مخدر با همكاري مسئؤلين ونگهبانان زندان به داخل زندان وارد ميشود و به قيمت گران به زندانيان مي فروشند.
هدف اصلي حكومت واردكردن موادمخدر ونيز دادن متادون به زندانيان جلوگيري ازاعتراضات آنها مي باشد وبا اين شيوه ضد انساني سرگرمي كاذب ايجاد ميكنند تا كسي اعتراضي نكند وبراي درمان بيماري زنداني اقدامي نمي كنند .همچنين در بعضي از مواقع كه شيوع بيماريهاي كشنده در زندان گسترش پيدا ميكند،ازطرف زندان رسما به زندانيان سرنگ براي تزريق موادمخدرداده ميشود،بعضاً نيز اين عمل انجام نميگيرد و زندانيان مجبور ميشوند كه از سرنگ نفرات ديگر استفاده كرده و دچار بيماريهاي مختلف ميگردند.
يكي ازشيوه هاي رايج وراحت واردكردن مواد به زندان ازطريق مسئؤلين زندان مي باشد . اين افراد پول از خانواده زنداني و يا زنداني مي گيرد ومواد را به وي تحويل مي دهد خريد وفروش مواد درزندان چندين برابر بيرون اززندان مي باشد وبراي زندانبانان منبع درآمد جدي و زيادي مي باشد .
دربند كودكان جوانان زير 20سال زنداني مي باشند دراين بند انواع فساد رايج است .مسئولين زندان نيز يكي از عوامل اصلي فساد اخلاقي و ترويج آن در بين زندانيان هستند.
شيوه هاي تنبيه در تابستان و زمستان از طرف زندانبانان فرق ميكند و براي تنبيه زندانيان ، آنها را ازصبح تا ظهر وبعدازظهر تاعصر درمحوطه زندان زيرآفتاب نگه مي دارند ودرزمستان درهواي سرد همين روش را با انواع توهين و فحش و ناسزا بكارمي گيرند .
ازنظربهداشتي زندانيان دروضعيت بسيار نامناسبي بسر مي برند بطوريكه همه زندانيان به انواع بيماريهاي پوستي و قارچي مبتلا گرديده اند،همچنين وجود حشرات مختلف در بند و زندان فراوان است، ازجمله شپش در بين زندان فراوان به چشم ميخورد.اين نمونه ها گوشه هايي از وضعيت زندانيان عادي در زندان قزلحصار است كه هيچكدام با قوانين حقوق انسان مطابقت ندارد و تنها و تنها از طريق مسئولين اين حكومت بر عليه زندانيان اعمال ميشود.