36 معترض بحرينی دیگر به حبس محکوم شدند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از منامه، سی و شش معترض بحرینی از جمله شماری از دانشجویان دوشنبه در دادگاهی ویژه به سبب دخیل بودن در پرونده های مرتبط با جنبش اعتراض آمیز مردمی، به مجازات های طولانی مدت زندان محکوم شدند.

این سی و شش تن در سه پرونده مختلف از جمله قتل یک پاکستانی در طول قیامی که این کشور کوچک خلیج فارس را از اواسط فوریه تا اواسط مارس در بر گرفت، محاکمه شدند.

دادستان نظامی بحرین در سخنانی که در خبرگزاری رسمی بحرین منتشر شد، اعلام کرد: چهارده تن پس از آنکه به سبب قتل یک پاکستانی برای مقاصد تروریستی و شرکت در تجمعات غیرقانونی مجرم شناخته شدند، به حبس ابد ( بیست و پنج سال) محکوم شدند . پانزده تن دیگر نیز پس از آن که به سبب تلاش برای قتل نظامیان ، شرکت در تظاهرات و اقدامات خرابکارانه در دانشگاه بحرین مجرم شناخته شدند هریک به پانزده سال زندان محکوم شدند.

بنابراعلام خبرگزاری بحرین ، در پرونده سوم ، یک دانشجو به جرم تلاش برای قتل شمار زیادی از افراد در دانشگاه به هجده سال زندان و شش تن دیگر به پانزده سال زندان محکوم شدند.

اعلام این احکام قضایی در حالی صورت می گیرد که آمریکا ، سازمان ملل متحد و شمار زیادی از کشورهای غربی هفته گذشته از احکامی که در یکی از دادگاه های ویژه علیه شماری از پزشکان و کارکنان بخش پزشکی در بیمارستان منامه صادر شده بود به شدت انتقاد کردند و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی شدند.

اظهارات سفیر انگلیس در بحرین علیه رژیم تهران

سایت "دیپلماسی ایرانی": در حالی که انگلیس قصد دارد بنا بر آنچه ادعا می‌کند موضوع نقض حقوق بشر در ایران را در نشست قریب الوقوع مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند، بار دیگر اتهامات در مورد دخالت تهران در امور داخلی کشور‌های همسایه عرب از سوی لندن مطرح شده است.
لین لیندسی، سفیر انگلیس در بحرین مدعی شده است که در جریان ناآرامی‌ها در بحرین تهران در تشدید آشوب‌ها نقش داشته و منفعتی در ترغیب دیالوگ نداشته است. به گزارش گلف نیوز وی مدعی شده است که تهران در حالی اظهار می‌کند که از حق آزادی در بحرین حمایت می‌کند که با اتهام نقض حقوق بشر مواجه است. لیندسی همچنین ادعای غرب در مورد کمک فنی و انسانی ایران به دولت بشار اسد برای سرکوب معترضان سوری را تکرار کرد.
این در حالی است که ویلیام هگ، ‌وزیر امور خارجه انگلیس در ماه ژوئن برای نخستین بار ادعای دست داشتن ایران در برخورد با معترضان سوری را مطرح کرده بود. گفتنی است جمهوری اسلامی تمامی این اتهامات را تکذیب کرده و آنها را بی پایه و اساس می داند.
سفیر انگلیس در بحرین در بخش دیگری از اظهارات خود به نگرانی کشورش در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران اشاره کرد. وی با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای اخیر ایران در زمینه تولید اورانیوم با سرعتی 3 برابر سرعت گذشته تاکید کرد که نگرانی عمده انگلیس در ارتباط با ایران فعالیت‌های هسته‌ای این کشور است.

حمله سایبری جمهوری اسلامی به کامپیوترهای دولتی بحرین

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از منامه، دولت بحرین روز شنبه اعلام کرد که رژیم تهران با هدف دستیابی به اطلاعات افرادی که از وزارت مسکن آن کشور کمک مالی دریافت کرده اند، به وبسایت این وزارتخانه حمله سایبری کرده است.

در حال حاضر حکومت سنی بحرین با نا آرامی هایی از سوی شیعیان که جمعیت غالب آن کشور هستند روبروست و همواره انگشت اتهام دخالتها در این مدت به سوی رژیم تهران نشانه رفته است.

ممکن است این حمله سایبری در پی ادعای شیعیان بحرین مبنی بر اینکه بیشتر سهم کمک های مالی بخش مسکن برای سنی ها در نظر گرفته می‌شود انجام شده باشد.

کشورهای عربی همواره ادعا کرده اند که جمهوری اسلامی در پی سوء استفاده از نا آرامی های اخیر در منطقه است. این موضوع باعث ایجاد تنش در روابط کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بویژه بحرین با رژیم تهران شده است.

خبرگزاری بحرین روز شنبه همچنین اعلام کرد که اتاق بازرگانی این کشور خواستار تحریم کالاهای ایرانی شده است.

بحرین خواستار قطع روابط اقتصادی اعراب با رژیم تهران شد

سایت عصر ایران: اتاق بازرگانی بحرین از بازرگانان این کشور و دیگر بازرگانان کشورهای جنوب خلیج فارس خواست کالاهای ایرانی را تحریم کنند.

به نوشته روزنامه الوطن چاپ منامه، اتاق بازرگانی بحرین با ادعای دخالت ایران در امور داخلی این کشور، خواستار لغو همه تعاملات بانکی با تهران نیز شد.

اتاق بازرگانی و صنایع بحرین در بیانیه ای از بازرگانان بحرینی و کشورهای جنوب خلیج فارس خواست کالاهای ایرانی را تحریم و تعامل با بازرگانان این کشور را متوقف کنند.

در این بیانیه با طرح این ادعا که ایران به استقلال بحرین احترام نمی گذارد آمده است: اظهارات تحریک آمیز مقامات رسمی ایران علیه بحرین و کشورهای جنوب خلیج فارس و به ویژه عربستان سعودی را محکوم می کنیم.

اتاق بازرگانی بحرین در بیانیه خود ادامه می دهد: خواهان تحریم اقتصادی ایران هستیم تا دخالت های این کشور در امور داخلی بحرین متوقف شود.

اتاق بازرگانی بحرین همچنین از اتاق های بازرگانی و اتحادیه های بازرگانی کشورهای جنوب خلیج فارس نیز می خواهد ضمن اعلام همبستگی با بحرین به سرعت خواستار تحریم بازرگانان و کالاهای ایرانی و فعالیت ها و نمایشگاه ها و تعاملات مالی با ایران شوند.

اعتراض شورای همکاری خلیج فارس به سخنان جنتی

رادیو فرانسه: از نظر شورای همکاری خلیج فارس اظهارات آیت الله جنتی متضمن خطراتی بزرگ برای روابط حسن همجواری میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران است. این شورا از رهبران جمهوری اسلامی ایران خواست از این گونه سخنان تحریک آمیز دست بردارند.

شورای همکاری خلیج فارس ضمن اعتراض به سخنان چند روز پیش آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، این سخنان را تحریک آمیز خواند.
عبدالطیف زیانی، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، امروز یادداشت اعتراض این سازمان را در این مورد تسلیم محمد جواد رسولی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، در ریاض کرد.
در بخشی از این یادداشت گفته شده است که اظهارات اخیر آیت الله جنتی متضمن خطراتی بزرگ برای روابط حسن همجواری میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران است.
در بخش دیگری از این یادداشت از رهبران جمهوری اسلامی ایران درخواست شده است از این گونه سخنان تحریک آمیز دست بردارند.
آیت الله احمد جنتی در سخنان خود در نماز جمعۀ تهران در هفدهم تیر ماه با اشاره به وقایع بحرین گفته بود تعداد زندانیان روز به روز افزایش می یابد و دانشگاهیان و پزشکان از کار اخراج می شوند.
جنتی دنیا را به بی آبروئی و رسوائی در قبال بحرین متهم کرده و پرسیده بود مگر مردم بحرین چه می خواهند؟ شعار آن ها "هر نفر یک رأی" است. چرا باید بابت آن کشته شوند؟
سرانجام این که دبیر شورای نگهبان همایش آشتی بحرین را "طرحی برای رد گم کردن" خوانده و افزوده باید که "این طرح ها فایده ندارد و بحرین باید به دست اسلام مسلمین فتح شود و روزی برسد که اسلام در بحرین حاکم شود."
خبرگزاری فرانسه در پایان گزارشی که به اعتراض شورای همکاری خلیج فارس به سخنان دبیر شورای نگهبان اختصاص داده است یادآوری می کند که روابط جمهوری اسلامی ایران با بحرین و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از زمان اعزام نیروهای عربستان و امارات متحدۀ عربی به وخامت گرائیده است. این نیروها به در خواست دولت بحرین و پس از آغاز ناآرامی های این کشور و تظاهرات مردم برای اصلاحات سیاسی و آزادی های بیشتر به وخامت گرائیده است.
عربستان سعودی، امارات متحدۀ عربی، قطر، کویت، عمان و بحرین در شورای همکاری خلیج فارس عضویت دارند.