قبوض برق پس از حذف یارانه ها

مهر: نگاهی به اعداد و ارقامی که در این قبوض ثبت شده به خوبی نشان می‌دهد که اگر می‌خواهید سهم بیشتری از یارانه‌های نقدی پرداختی از سوی دولت برایتان باقی بماند، باید مصارف خود را باز هم بهینه کنید. البته ضرورتی ندارد که حتما این بهینه‌سازی همراه با کاهش سطح رفاه شما باشد، بلکه می‌توانید چند راهکار ساده را به کار ببندید و در هزینه برق خود صرفه‌جویی کنید.

این در حالی است که اگرچه مردم با استفاده از اصلاح سیستم روشنایی خود در شب، توانسته‌اند قیمت برق را کاهش دهند، اما همچنان همانطور که مسئولان وزارت نیرو هشدار می‌دهند، پیک شب به روز منتقل شده و دو سه سالی است که میزان مصرف مشترکان شبکه برق کشور در روز، بالاتر از میزان مصرف همین مشترکان در شب است که بار ناشی از استفاده سیستم‌های روشنایی نیز به شبکه اضافه می‌شود.

همایون حائری مدیرعامل توانیر در این رابطه می‌گوید: در روزهای گذشته با گرم‌تر شدن هوا، پیک روز به میزان 2 هزار مگاوات از پیک شب پیشی گرفته و همین امر جای نگرانی بسیاری را برای کشور بوجود آورده است.

در این میان می‌توان با انتقال مصارف به زمانهای کم‌باری، از تخفیف‌های وزارت نیرو استفاده کرد؛ به این معنا که تخفیف مصرف‌ کم‌باری برابر است با میزان مصرف در کم‌باری در 150 ریال؛ در حالی که اگر همین مصارف در اوج بار صورت گیرد، میزان اضافه هزینه مصرف اوج‌بار معادل میزان مصرف اوج بار ضرب در 300 ریال برای هر مشترک خواهد بود.

مروری بر قبوض برق دوره جدید نشان می‌دهد که میزان مصرف از 0 تا 100 کیلووات‌ساعت 270 ریال، از 100 تا 200 کیلووات‌ساعت 320 ریال، از 200 تا 300 کیلووات‌ساعت 720 ریال، از 300 تا 400 کیلووات‌ساعت 1300 ریال، از 400 تا 500 کیلووات‌ساعت 1500 ریال، از 500 تا 600 کیلووات‌ساعت 1900 ریال و مازاد بر 600 کیلووات‌ساعت 2100 ریال است.

بنابراین باید از هم‌اکنون مراقب قبوض برق در تابستان بود، چراکه اگر مصارف به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی غیراستاندارد و با مصارف بالا، در مورد هر مشترک ارتقا یابد، آنگاه باید قیمت بالاتری را هم باید برای قبوض بپردازد.

خرید کشتی از یک شرکت اسرائیلی را تکذیب شد

یک مقام ارشد بازرگانی در ایران خبر خرید کشتی از اسرائیل، را تکذیب کرد. پیشتر واشنگتن مدعی شده بود که یک شرکت ایرانی از شرکتی اسرائیلی، یک فروند کشتی نفتکش خریداری کرده است.
بگزارش رسانه های ایران، محمد نهاوندیان، رئیس اطاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت که بر اساس قوانین کشور هرگونه تجارت یا معاملات اقتصادی با بگفته وی رژیم صهیونیستی و شرکت های وابسته اش، خلاف قانون است.
ایالات متحده هفته گذشته تحریم های جدیدی علیه ایران اعلام کرد که شرکت های خارجی از جمله شرکت اسرائیلی گروه برادران
« عوفِر » را، به دلیل نقض تحریم‌ و فروش با واسطه نفتکش، هدف قرار می‌دهد.

300 تن منتظر اعدام به اتهام قاچاق مواد مخدر 


عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران روز يکشنبه اعلام کرد 300 متهم به قاچاق مواد مخدر که به اعدام محکوم شده‌اند درانتظار اجرای حکم هستند.

دادستان تهران گفته است این  300 تن از اعضای اصلی و سردمداران قاچاق مواد مخدر نیستند، و تأکید کرده که بايد به سوی مبارزه با کسانی که سردمداران اصلی اين جريان هستند،  رفت.
بنا بر گزارشها دادستان عمومی تهران در این باره توضیح بیشتری نداده است.

 

خاتمی خواهان آزادی زندانیان سیاسی شد 

محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران بار دیگر خواهانِ آزادی بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات شد.

بنا بر گزارش ها، آقای خاتمی که به مناسبت روز زن در جمع ِ زنان سخن می‌گفت، با بیان این که دشواری زندان برای زنان بیشتر است، افزود، آزاد کردن زندانیان سیاسی و بویژه زنان می‌تواند به تغییر ِ به گفته وی، «فضای ناگوار کنونی» و «باز شدن فضا» منجر شود.


محمد خاتمی تاکید کرد،  زیان ِ فضای ناگوار کنونی، به همه و بیش از همه به نظام و ایران می‌رسد، ولی خاطر نشان کرد،  "برای کار خیر هیچ‌ گاه دیر نیست".

رئیس جمهوری پیشین ایران حدود یک هفته پیش نیز در سخنانی به مناسبت سالگرد دوم خرداد یک بار دیگر خواستار آزادی همه زندانیان و بویژه زندانیان سیاسی زن شد.

درخواست دوباره محمد خاتمی برای آزادی زندانیان زن در حالی انجام می گیرد که شماری از زندانیان سیاسی زن که در بند قرنطینه زندان اوین به سر می‌برند، روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای،  به بیان گوشه‌هایی از «اعمال خلاف قانون» در دوره بازداشت خود پرداخته‌اند.

 

مصباح یزدی : هدف «جریان انحرافی» از بین بردن اسلام است 

آیت الله مصباح یزدی می گوید: هدفِ «جریان انحرافی» از بین بردن اسلام است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مصباح یزدی ، وی که در دیدار با طلاب  استان اصفهان سخن می گفت، اظهار داشت: با تحلیل حرکت های «جریان انحرافی » این نتیجه بدست می آید که هدف این حرکت ها، فقط  قدرت و رسیدن به ریاست جمهوری نیست بلکه هدف، از بین بردن اسلام و ارزش های اسلامی است.
جریان انحرافی عنوانی است که طرفداران آیت الله خامنه ای برای توصیف اطرافیان محمود احمدی نژاد بکار می برند.
آیت الله مصباح افزود:جریان انحرافی اخیر، از بزرگترین خطرها برای جامعه اسلامی است.
آیت الله مصباح قبلا از حامیان سرسخت محمود احمدی نژاد بود.

خامنه ای: نزدیک شدن به صاحبان ثروت و قدرت برای کسب نمایندگی مجلس بسیار خطرناک است 

آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، امروز(یکشنبه) با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
به گزارش سایت آفتاب،آیت الله خامنه ای راجع به انتخابات آینده مجلس گفت: «خیلی خطرناک است که کسی بخاطر تامین نمایندگی مجلس، به صاحبان ثروت و قدرت نزدیک شود».
آیت الله خامنه ای همچنین گفت: اخلال اقتصادی، اختلاف افکنی و رسوخ دادن تفکرات الحادی، محورهای سناریوی دشمن برای تضعیف جمهوری اسلامی است.
از سوی دیگر، داوود احمدی نژاد، برادر محمود احمدی نژاد و رئیس کمیته پدافند غیر عامل کشور، صبح امروز در یک سخنرانی، از قصد هزینه کردن میلیاردی «گروه انحرافی» برای پیروزی درانتخابات آتی مجلس شورای اسلامی سخن گفت.
گروه انحرافی عنوانی است که طرفداران آیت الله خامنه ای برای توصیف اطرافیان محمود احمدی نژاد بکار می برند.

سخنگوی رهبر جمهوری اسلامی «عناصر خودسر» دولت را محکوم کرد 

یک دستیار آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی آنچه را که عناصر فاسد نزدیک به رئیس جمهوری خوانده محکوم کرده است.
بگزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام علی سعیدی دولت کنونی را گرفتار دشواریهای بسیار دانسته و ادعا کرده است عناصر فاسد به دستگاه دولت نفوذ کرده اند.
نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران از این عناصر که هویتشان را بازگو نکرد خواست به آنچه که آنرا راه درست خواند بازگردند.
علی سعیدی همچنین گفت، مردم و روحانیون انتظار دارند محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری، وفاداری اش را به رهبر جمهوری اسلامی نشان دهد.

 عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام: با حجم فعلی واردات در ايران بايد فاتحه توليد را خواند 

اکبر ترکان، وزير دفاع دولت اکبر هاشمی رفسنجانی با انتقاد از سياست های وارداتی دولت محمود احمدی نژاد، می گويد با اين حجم واردات بايد فاتحه توليد را خواند.
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اعلام اينکه در شش سال گذشته ميزان واردات به بيش از ۴۵۰ ميليارد دلار رسيده، گفته است: حجم بالای واردات کالا در سال‌های اخير نشان می دهد، هر کالايی که مورد نياز بوده از خارج از کشور وارد شده است.
اکبر ترکان اصلی‌ترين مانع توليد در ايران را پايين نگاه داشتن مصنوعی قيمت ارز دانسته و می گويد: ارزان بودن قيمت ارز راهی شده که يارانه به واردات تعلق گيرد و با اين امر توليد کشور روز به روز ضعيف می‌شود.

 

محمدرضا باهنر، نايب رييس مجلس: آيت الله خامنه ای علاقه‌مند است دولت تا پايان دوره اش به فعاليت ادامه دهد 

محمدرضا باهنر، نايب رييس مجلس شورای اسلامی می گويد، آيت الله خامنه ای علاقه مند است، دولت تا پايان دوره قانونی، کار خود را ادامه دهد.
نايب رييس مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به اختلاف‌ بين محمود احمدی نژاد و آيت الله علی خامنه ای بر سر ادامه فعاليت وزير اطلاعات گفت در زمان بالاگرفتن آن اختلاف‌ها، برداشت مجلس اين بود که آيت الله خامنه ای حاضر است هزينه بالايی بپردازد و به فعاليت دولت دهم پايان داده شود.
به گفته نايب رييس مجلس، اما در حال حاضر برداشت مجلس اين است که رهبر جمهوری اسلامی علاقمند است اين دولت تا پايان دوره قانونی، کارش را ادامه دهد.
در زمان بالاگرفتن اختلافات آيت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد، بحث بر سر، رای به عدم کفايت دولت در مجلس بارها مطرح شده بود.

 

رييس فراکسيون روحانيون مجلس از دادگاه روحانیت خواست اعضای مجمع روحانيون مبارز را خلع لباس کند 


رييس فراکسيون روحانيون مجلس شورای اسلامی خواهان خلع لباس اعضای مجمع روحانيون مبارز و لغو مجوز اين تشکل سياسی اصلاح طلب شد.
محمد تقی رهبر که از نمايندگان محافظه کار مجلس به شمار می رود در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از دادگاه ويژه روحانيت خواست تا با خلع لباس روحانيونی که  در جريان اعتراضات دو سال گذشته به نتايج انتخابات دخالت داشته اند، از ادامه فعاليت های آنان در عرصه سياسی جلوگيری کند.
رييس فراکسيون روحانيون مجلس شورای اسلامی، همچنين خواستار لغو مجوز مجمع روحانيون مبارز شده است.
محمد خاتمی، رييس جمهوری سابق ايران، رييس شورای سياست‌گذاری و آيت الله محمد موسوی خوئينی، دبير مجمع روحانيون مبارز است.

 

برنامه بانک مرکزی برای کنترل بازار: عرضه هفتگی ‌٢ ميليارد دلار ارز 

محمود بهمنی، رييس کل بانک مرکزی اعلام کرده، اين بانک برای کاهش قيمت دلار هر هفته دو ميليارد دلار به بازار عرضه خواهدشد.
قيمت انواع ارز در چند روز گذشته،  در بازار آزاد ارز تهران افزايش يافته و هر دلار آمريکا حتی تا يک هزار و ۲۰۰ تومان فروخته می شد.
فعالان بازار ارز ناياب‌شدن دلار در بازار را عامل گرانی آن می دانند.  
محمود بهمنی، عامل نوسان قيمتی در بازار ارز را افزايش تقاضا در اين بازار پس از افزايش قيمت ها در بازار سکه يه دليل اجرای قانون ماليات بر ارزش افزوده اعلام کرد.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران :جریان انحرافی، از طریق پول و رانت در صدد اثر گذاری در انتخابات آینده است 

سرلشکر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، در نشست مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه ها گفت:جریان انحرافی حاضر در بخشی از دولت، برای اثرگذاری در انتخابات آینده، از طریق پول و رانت به دنبال یارگیری است.
«جریان انحرافی » عنوانی است که طرفداران آیت الله خامنه ای برای توصیف اطرافیان محمود احمدی نژاد بکار می برند.
به گزارش خبرگزاری فارس، فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: وجود برخی دیدگاه های اعتقادی و فرهنگی و سیاسی در بین برخی از اطرافیان رئیس جمهور، نگرانی هایی برای دلسوزان انقلاب ایجاد کرده است.

اراضی ملی واگذار شده به یک شرکت مورد حمایت مشایی و بقایی، پس گرفته شد 

خبرگزاری فارس گزارش داده است که بیش از  یک میلیون متر مربع از زمین های پارک لویزان، که به یک شرکت خصوصی مورد حمایت اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی واگذار شده بود، پس گرفته شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، یک میلیون و ۲۵۸هزار مترمربع از زمین های پارک لویزان، برای تاسیس مجموعۀ تفرجگاهی  شرق تهران، در اسفند ۱۳۸۸ بطور رایگان به شرکت «سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران- سمگا» واگذار شد. اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی جزو سهامداران این شرکت هستند و مدیرعامل آن، مهدی جهانگیری، معاون سابق مشایی درسازمان میراث فرهنگی است.
به نوشته خبرگزاری فارس، واگذاری این زمین ها، از آنجا که بطور غیرقانونی صورت گرفته بود، اکنون فسخ شده است.

بگفته یک مدیر كانون پرورش فكری كودكان «عمو نوروز» تابستان به بازار میآید 

مدير مركز سرگرميهای سازنده كانون پرورش فكری كودكان میگوید مراحل توليد عروسك عمو نوروز اكنون آغاز شده و با برآورد قيمت نهايی تابستان روانه بازار میگردد.
بگزارش خبرگزاری دولتی ایرنا « مجيد قادری » طراح عروسک ۳۰ سانتیمتری عمو نوروز ابراز امیدواری کرده است این عروسک در ميان حجم عظيم عروسكهای وارداتی در بين كودكان ایرانی جايگاه مناسبی پيدا كند.
وی همچنین اظهار داشته كتاب عمو نوروز رونمايی و وارد بازار شده است و توليد بازی رایانه‌ای آن نيز تا پايان سال جاری يا اوايل سال آينده عرضه خواهد شد.