بازاری زندانی 18 ماه تحت شکنجه روحی در اوین

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازاری زندانی محمد بنازاده امیرخیزی علیرغم محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی 18 ماه است که در بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات زندانی است.
بازاری زندانی محمد بنازاده امیرخیزی 64 ساله علیرغم گذشت 18 ماه همچنان در بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات زندانی است.او در مهرماه 1389 در شعبۀ 15 دادگاه انقلاب با پرونده سازی دروغین و واهی وزارت اطلاعات توسط صلواتی معروف به قاضی مرگ به 5 سال زندان محکوم شد.اما با وجود محکومیت سنگین و غیر انسانی همچنان در بند مخوف 209 تحت فشارهای طاقت فرسا و شرایط قرون وسطایی بسر می برد.
سربازجوی وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی که مسئولیت شکنجه و بازجویی او را به عهده دارد دائم او را تحت شکنجه های روحی خود دارد و وی را مورد اذیت و آزار قرار می دهد . سربازجوی وزارت اطلاعات در بند 209 معروف به علوی اجازه انتقال این بازاری زندانی به بند عمومی را نمی دهد.
در حال حاضر علاوه بر آقای محمد بنازاده امیرخیزی بازاری دیگری بنام جواد لاری که محکوم به اعدام است در بند 350 زندان اوین زندانی است.
لازم به یاد آوری است که او در 9 آذر 88 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد. او ماه ها در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت شکنجه ها به حدی شدید بود که در طی این مدت 17 کیلو کاهش وزن داشت.بازجویی و شکنجۀ او توسط سربازجویان وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی صورت می گرفت یکی از دلایل دستگیری بازاری زندانی حضور بستکانش در قرار اشرف در عراق می باشد. پیش از این همسرش خانم شهلا زرین فر و 2 برادرش اصغر و حمید بنازاده پس از تحمل چند سال و پایان یافتن محکومیتشان آزاد شدند . در حال حاضر خواهر او خانم کبری بنازاده امیرخیزی در زندان گوهردشت کرج زندانی است و از ناراحتی حاد جسمی رنج می برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامۀ بازداشت و تحت شکنجۀ روحی قرار دادن این بازاری زندانی در بند مخوف 209 به مدت 18 ماه علیرغم محکومیت سنگین را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

10 اردیبهشت 1390 برابر با 30 آوریل 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

نان فانتزی هم 25 درصد گران شد

روزنامه جمهوری اسلامی: قيمت‌هاي جديد نان فانتزي 25 درصد افزايش يافت.
جواد كرمي رئيس اتحاديه نان فانتزي تهران در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، در پاسخ به اين سئوال كه با تغيير قيمت گندم و آرد آيا قيمت‌هاي جديد نان فانتزي اعلام شده است اظهار داشت: قيمت‌هاي انواع نان فانتزي با 25 درصد افزايش يعني دقيقا به اندازه افزايش يارانه نقدي مردم افزايش يافته است.
رئيس اتحاديه نان فانتزي تهران گفت: بر اين اساس نان باگت از قيمت 400 تومان به 500 تومان، نان ساندويچي از 200 تومان به 250 تومان، نان همبرگري از 200 تومان به 250 تومان و نان بربري فانتزي بدون افزايش قيمت 500 تومان عرضه مي‌شود.
وي افزود: قيمت‌هاي جديد به تمامي واحدهاي صنفي و توليد‌كننده نان فانتزي اعلام شده است و هر گونه افزايش قيمت گران‌تر از اين ارقام تخلف صنفي محسوب مي‌شود.

تجمع معلمان در مقابل مجلس شورای اسلامی

از صبح امروز تعدادی از معلمان نهضت سوادآموزی شهرستان‌های اسلامشهر، رباط کریم و واوان در مقابل مجلس دست به تجمع زدند. اعتراض این معلمان به عدم استخدام آنها در وزارت آموزش و پرورش بوده است. به گفته یکی از این آموزشیاران چندین سال است که به آنها وعده استخدام داده شده اما هربار با بی توجهی مسئولان وزارت کار و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته اند. آنها خواستار تعيين تكليف وضعيت استخدام‌شان شدند چرا که طبق قانون بايستی بعد از 60 ماه استخدام می‌شدند اما استخدام آنها منوط به قبولی در آزمون استخدام اعلام شده است.

کشته شدن مدیر شرکت توسط کارگر اخراجی

سایت پارسینه: روزنامه ایران نوشت: کارگر اخراجی که در جریان قتل مدیر شرکت دو همکار سابقش را گروگان گرفته بود، پس از جنایت گریخت. شامگاه چهارشنبه 7 اردیبهشت کارآگاهان پلیس آگاهی تهران از قتل مدیر یک شرکت خصوصی در خیابان گیشا با خبر شدند. کارآگاهان و بازپرس جنایی در بررسی‌های مقدماتی در یافتند، قربانی جنایت با شلیک گلوله‌ای از پا درآمده است. دو کارگر شرکت که شاهد ماجرا بودند در باز‌جویی‌ها گفتند: ساعتی قبل یکی از کارگران اخراجی شرکت به اینجا آمد و با تهدید اسلحه ما را به گروگان گرفت. دقایقی بعد هم مدیر شرکت بدون اطلاع از ماجرا وارد شد که مرد مسلح به طرفش شلیک کرد و بلافاصله هم گریخت. همزمان با پایان تحقیقات مقدماتی، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس‌آگاهی تجسس برای دستگیری قاتل فراری را آغاز کردند.

کاهش سهم ايران از صادرات جهانی

روزنامه مردمسالاری: واحد اطلاعات اکونوميست در تازه ترين گزارش خود از کاهش اندک سهم ايران از صادرات جهاني در سال جاري داد.
به گزارش ايسنا، واحد اطلاعات اقتصادي اکونوميست در گزارش ماه مارس 2011 خود اعلام کرد که سهم ايران از صادرات جهاني که در سال گذشته 0/53 درصد بود در سال جاري کاهش داشته و به 0/52 درصد خواهد رسيد.
انتظار مي رود با توجه به پيش بيني ها درخصوص ارزش صادرات ايران، سهم کشور از صادرات جهاني نيز روند نزولي را شاهد باشد به طوري که اين سهم در سال آينده برابر با 0/44 درصد خواهد بود و طي سال 1392 سهم ايران از صادرات جهاني دوباره اندکي کاهش يافته و به 0/39 درصد مي رسد.
بر اساس اين گزارش در سال 1393 صادرات ايران 0/35 درصد از مجموع صادرات جهاني را شامل خواهد شد که اين شاخص در سال 1394 به 0/31 درصد کاهش خواهد يافت.
اين در حالي است که اکونوميست در گزارش خود صادرات ايران در سال گذشته را 81 ميليارد و 700 ميليون دلار برآورد و پيش بيني کرد که اين شاخص در سال جاري با چهار ميليارد و 200 ميليون دلار افزايش به 85 ميليارد و 900 ميليون دلار برسد. به اعتقاد تحليلگران اکونوميست، در سال آينده صادرات ايران کاهش هفت ميليارد و 800 ميليون دلاري داشته و به 78 ميليارد و 100 ميليون دلر خواهد رسيد. با کاهش سه ميليارد و 900 ميليون دلاري نسبت به سال 1391 ارزش صادرات ايران در سال 1392 معادل 74 ميليارد و 200 ميليون دلار خواهد بود که با کاهش در سال 1393 براي اين شاخص رقم 71 ميليارد و 500 ميليون دلار ثبت خواهد شد.
اعتقاد کارشناسان اکونوميست بر اين است که در سال 1394 صادرات ايران روند نزولي خود را حفظ کرده و به 70 ميليارد و 200 ميليون دلار خواهد رسيد.

صف سكه و استخدام كارگر برای خريد

روزنامه ابتکار: در حالي كه به دستور بانك مركزي از روز پنجشنبه تعداد شعب عرضه كننده سكه افزايش يافته اما همچنان صف‌هاي خريد سكه مقابل اين شعب طولاني بوده و دلالان اين‌بار ترفندهاي تازه‌اي از جمله خريد و فروش نوبت و استخدام كارگر براي خريد سكه را رو كرده‌اند.
به گزارش فارس التهاب بازار طلا و سكه از چند هفته قبل شروع شده و هم‌چنان با تقاضاي زياد مردم ادامه دارد. بانك مركزي به منظور كنترل عرضه و تقاضا از هفته قبل عرضه روزانه سكه در شعب منتخب بانك ملي را‌ آغاز كرده هم‌چنين پنجشنبه روز دستور داد 150 شعبه ديگر نيز در سطح كشور به عرضه سكه بپردازند.علاوه بر اين به دستور بانك مركزي بانك كارگشايي نيز از چند روز قبل در دو نوبت صبح و بعدازظهر به حراج سكه براي پايين آوردن قيمت‌ها روي آورده است.از طرف ديگر با افزايش تقاضاي مردم براي خريد سكه و تشكيل صف‌هاي طولاني مقابل شعب عرضه كننده سكه مسئولان اقتصادي به جمع رسانه‌ها آمده و با بيان اظهاراتي سعي در آرام كردن اوضاع بازار دارند.از جمله آنها وزير اقتصاد است كه از قدرتمند بودن بانك مركزي براي كنترل بازار سكه مي‌گويد و تاكيد مي‌كند حتي اگر بانك مركزي سكه‌اي براي توزيع نداشته باشد دلالان سكه‌هاي خود را وارد بازار خواهند كرد چرا كه سود زيادي عايدشان مي‌شود.وي تاكيد مي‌كند: مردم بايد از دلالي در بازار سكه حذر كنند و اگر واقعاً نيازمند هستند سكه بخرند.به اعتقاد برخي كارشناسان، اختلاف قيمت بازار رسمي و غيررسمي سكه به خاطر اعلام برنامه‌هاي اقتصادي از جمله حذف صفرها از پول ملي، كاهش نرخ سود بانكي و تغيير برخي سياست‌هاي پولي و بانكي در سال جاري شكل گرفته است.در همين ارتباط يكي از مسئولان شعب عرضه كننده با بيان اينكه اكثر مردم در هفته‌هاي اخير سكه باز شده‌اند مي‌گويد: بيشتر اين مردم به خاطر اينكه فكر مي‌كنند ارزش پول‌شان پايين مي‌آيد مايل به خريد سكه شده‌اند.وي ادامه مي‌دهد: اعلام برنامه حذف 4 صفر از پول ملي باعث شد اكثر مردم فكر كنند در ماه‌هاي بعد ارزش پول‌شان پايين مي‌آيد به همين خاطر تصميم گرفتند كه سرمايه خود را در بازار سكه قرار دهند.اين مقام مسئول در شعبه بانك ملي تاكيد مي‌كند: اگر مسئولان مربوطه يك هفته قبل از اجراي سياست‌ حذف 4 صفر اين برنامه را رسانه‌اي مي‌كردند فضاي رواني فعلي به وجود نمي‌آمد.وي تاكيد مي‌كند: مردم از آينده پول خود مي‌ترسند به همين خاطر سرمايه‌هاي خرد خود را هم وارد بازار طلا مي‌كنند.اين مسئول شعبه عرضه كننده سكه اضافه مي‌كند: كاهش نرخ سود سپرده‌ها نيز باعث كاهش تقاضا براي سپرده‌گذاري در بازار شده است به خاطر اينكه مردم كمتر پول‌هاي خود را در بانك مي‌گذارند..يك مقام مسئول ديگر در يكي ديگر از شعب عرضه كننده سكه، در باره وضعيت تقاضاي موجود براي خريد سكه در اين شعبه مي‌گويد: وضعيت فعلي باعث ايجاد شغل‌هاي كاذب در بين برخي از مردم شده است تا جايي كه نوبت‌هاي اول را برخي از دلالان با دادن 50 هزار تومان و بيشتر حاضرند از مردم بخرند.وي مي‌گويد: به همين دليل عده‌اي ساعت‌ها در صف مي‌ايستند تا نوبت خود را به بهترين پيشنهاد با قيمت مناسب بفروشند.وي تاكيد مي‌كند: هم‌چنين برخي از دلالان با پرداخت مبلغي به تعدادي از رهگذران براي ساعتي از آنها كارت ملي اجاره مي‌كنند و با همين ترفندها چند باره در يك روز سكه مي‌خرند و در بازار آزاد مي‌فروشند.

حذف یارانه ها باعث تعطیلی 30 درصد نانوائی ‌ها شد

خبرگزاری فارس: نايب رئيس اتحاديه نان سنتي كشور از درخواست تعطيلي 30 درصد از واحدهاي نانوايي كشور پس از اجراي هدفمند كردن يارانه گندم، آرد و نان خبر داد.

محرمعلي نظري اظهار داشت: همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد پس از قانون هدفمند كردن يارانه‌ها و اجراي اين قانون در بخش گندم، آرد و نان برخي از واحدهاي صنفي توليد‌كننده نان قدرت رقابت خود را از دست داده و تقاضاي تعطيلي واحد صنفي خود را كرده‌اند.

وي افزود: در تهران تقريبا 300 واحد صنفي هستند كه روزانه 1 تا 2 كيسه نان پخت مي‌كنند و ادامه فعاليت براي آنها امكان‌پذير نيست.

نايب رئيس اتحاديه نان سنتي كشور گفت: بر اساس ماده 6 تفاهمنامه‌اي كه براي هدفمند كردن يارانه گندم و آرد وجود دارد واحدهايي كه توان رقابت خود را از دست مي‌دهند بايد مورد حمايت دولت قرار گيرند.

پایمال شدن حقوق کارگران در جمهوری اسلامی

از کورش. ب. تهران

تحلیل گران انقلاب اسلامی تقریبا بر این موضوع اتفاق نظر دارند که کارگران آخرین قشری بودند که به انقلابیون در سال 57 پیوستند، یکی از دلائل این امر رفاه نسبی کارگران و وضعیت معیشتی نسبتا مناسب آنها در دوره پهلوی به ویژه در دهه 40 و 50 بود که کثیری از کارگران تا حد طبقه متوسط صعود کرده بودند، مشارکت کارگران در سود کارخانه ها و گسترش و توسعه سریع صنعت در دهه 40 و 50 باعث به وجود آمدن شرایط مناسبی برای کارگران شده بود ،به ویژه نرخ رشد اقتصادی بالا، افزایش سرمایه ثابت ، اشتغال نسبتا کامل ، حضور کار آفرینان خلاق و مدیران کارآمد در سیستم برنامه ریزی اقتصادی کشور به ویژه در سازمان برنامه و بودجه در آن دوره به طور نظام یافته ای رفاه نسبی کارگران را تضمین کرده بود و کارآفرینان خود ساخته ای مانند خیامی ها ، ایروانی ، رضایی ،خسرو شاهی ، برخوردار و لاجوردی ها در ایجاد اشتغال و افزایش تولید ملی نقشی مهم ایفا می کردند.
با وقوع انقلاب اسلامی و با توجه به وعده های روح الله خمینی در پاریس کارگران گمان می کردند به حقوقی بالاتر از عصر پهلوی دست خواهند یافت ضمن آن که کارگران شرکت ملی نفت با اعتصاب و کارشکنی، روند پیروزی انقلاب اسلامی و قدرت گیری روحانیون را تسریع نموده بودند، بنابراین آنان گمان می کردند در دوره جمهوری اسلامی از نظر رفاه و مزد و مزایا مشکلی نخواهند داشت و حتا انتظار رفاه بیشتری را داشتند.
روح الله خمینی خیلی زود مشخص نمود در نظام اسلامی مورد نظر او جایی برای نهادهای مستقل از دولت نیست و با توجه به حمایت او از بزرگ مالکان در جریان انقلاب سفید هرگز وعده های عدالت او در پاریس تحقق نیافت و کارگران خیلی زود فهمیدند در جمهوری اسلامی نه تنها خبری از رفاه نسبی دوره پهلوی نیست بلکه بیشتر دستاوردهای کارگران در جهان مانند حق اعتصاب و حق داشتن سندیکاهای مستقل در نظام ولایت فقیه مورد بی اعتنایی و برخورد و سرکوب حکومت قرار گرفت، حتی خمینی در یک سخن کاملا تمسخر آمیز گفته بود خدا هم کارگر است.
حکومت اسلامی با ایجاد نهادهایی مانند بسیج کارگری(جاسوس کارخانه ها)، حراست، اداره عقیدتی- سیاسی و برقراری گزینش های ایدئولوژیک در هنگام استخدامِ افراد ،محیط های کارگری و کارمندی کشور را به محیط هایی امنیتی تبدیل کرد که کوچکترین اعتراض کارگران نسبت به دستمزد یا مطالبه سندیکای مستقل به خشن ترین وجهی توسط جمهوری اسلامی سرکوب گردید و درخواست حقوق ماهیانه از سوی کارگران «دشمنی با اسلام» نامیده شد.
با توجه به نفوذ گرایشات چپ در بین کارگران با حذف کامل نیروهای چپ در اوایل دهه 60 کارگران از هر نظر بی پشتوانه گشتند و جمهوری اسلامی با پیش کشیدن مساله جنگ با عراق توانست خواسته های به حق کارگران را تا چندین سال به تعویق بیاندازد.
حق اعتصاب، حق داشتن اتحادیه های مستقل، حق بیمه و بازنشستگی و حق بستن قراردادهای شفاف همگی در جمهوری اسلامی پایمال شد، انعقاد قراردادهای سفید با کارگران خود به نوعی بردگی و بیگاری مدرن است که در آن کارفرما دارای اختیاراتی برخلاف حقوق مسلم کارگر است و امنیت شغلی کارگران را تهدید و موجبات تشویش خاطر کارگر را فراهم می آورد، رهبر جمهوری اسلامی نیز در ادامه راه سرکوب خمینی در یک پرسش و پاسخ فقهی هرگونه اعتصاب و اعتراض کارگران را خلاف مصالح جمهوری اسلامی اعلام کرده و کارگران را به نوشتن نامه به کارفرما حواله داده است1.
خمینی برخلاف تصورات کارگران هوادار زمینداران و قشر بازاری بود زیرا روحانیت سیاسی همواره دارای پیوندهای انکار نشدنی با تاجران مذهب گرا بوده اند ، این قشر از تاجران به طور کلی موافقت چندانی با «رشد صنعت» و «شفاف شدن نظام توزیع کالا» ندارند و کماکان از آشفته بازار این حکومت دفاع می کنند.
وجود این تعداد کارگر و آموزگار در زندان های جمهوری اسلامی به شکل آشکاری تضاد این حکومت با حقوق پایه ای کارگران و فرهنگیان را برجسته می سازد، در زمانه ای قدرت نه از لوله تفنگ بلکه از دودکش کارخانه ها برمی خیزد دولت جمهوری اسلامی با سیاست های غلط و غیر کارشناسی تولید ملی را از نفس انداخته و واحدهای تولیدی زیادی یا تعطیل شده اند یا با حداقل ظرفیت تولیدی خود کار می کنند و از پرداخت منظم دستمزد کارگران خود عاجز هستند، در چنین وضعیتی کارگر روز به روز به زیر خط فقر نزول می کند و قدرت خریدش مداوما کمتر و کمتر می شود، در حالی که کارگران کشور در دریافت دستمزد ماهانه خود مشکل دارند مسائلی مانند مزایا،امنیت شغلی و داشتن سندیکا کاملا به فراموشی سپرده شده اند، در چنین حالتی است که تمام شعارهای عدالت اجتماعی و فروتنی های سالوسانه مسئولین جمهوری اسلامی باعث رسوایی واضح تر آنان می گردد و حذف ناعادلانه سوبسیدها نیز مشکلات کارگران و کارمندان را چند برابر نموده است، این گونه است که دروغ بودن وعده های خمینی درباره عظمت دادن رفاه مادی و معنوی مردم بیش از پیش خودنمایی می کند.
در جمهوری اسلامی نه از کار آفرینان عصر پهلوی خبری هست و نه کارگران در رفاه و امنیت شغلی زندگی می کنند.

زیر نویس
1- استفتاء ایلنا از رهبر جمهوری اسلامی : «آیا کارگران برای پیگیری اهداف صنفی اجازه استفاده از حق اعتصاب را دارند؟ حکم شرعی اعتصابات کارگران امروزه چیست؟» که خامنه ای در پاسخ چنین فتوا داده است:«هرگونه عملی که موجب تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی شود جایز نیست ... می توانند با گزارش مطلب به مسئولین مافوق به مطالبات خود برسند»، اسفند 1382 .

نقض حقوق کارگران در یکسال گذشته - بمناسبت روز کارگر

خبرگزاری هرانا - امسال روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت) در حالی از راه می‌رسد که کارگران ایرانی همچنان از حقوق بنیادین خود محروم هستند. حقوق نقض شده کارگران ایران در طی یک سال گذشته شامل دو بخش است که بخش نخست حقوقی است که مستقیما از سوی حکومت در رابطه با کارگران نقض شده است و بخش دوم حقوقی را در بر می‌گیرد که تحت سیاستهای حکومت که با اسناد حقوق بشری تناقض دارد حقوقی از کارگران و قشر زحمت کش نقض شده است.

جمعا از ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ تا این تاریخ (۱۰ اردی بهشت ۹۰)، ۳۴۲۱۸۸۳ نقض موردی حقوق کارگران در ایران، توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در ۴۱۵ مورد گزارش حقوقی به ثبت رسیده است، بر اساس این آمار به ترتیب استان‌های تهران، خوزستان، کردستان و قزوین بیشترین آمار نقض حقوق کارگران را در گزارشات ثبت شده به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس آمار فوق در این دوره زمانی، ۷۱ فعال کارگری بازداشت، ۱۹ تن احضار و ۱۳ تن از سوی دستگاه قضایی به ۳۷۴ ماه حبس تعزیری و ۱۱ ماه حبس تعلیقی محکوم شدند.

هم چنین در طی محدوده زمانی فوق، دستکم ۲۵۸ مورد تجمع و یا اعتصاب کارگری توسط واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ثبت رسیده است که بیشتر این حرکت‌های اعتراضی در راستای عدم پرداخت حقوق معوقه کارگران که طبق آمار گا‌ها حتی به ۲۷ ماه نیز رسیده است و یا عدم برخورداری از حق بیمه، امنیت شغلی و امثالهم شکل گرفته است.

از سویی به علت نبود امینی کافی در محیط کار، حداقل ۱۵۸ نفر بر اثر سانحه کشته و زخمی شدند که بر اثر آن ‌ ۹۰ تن کشته و ۶۸ تن زخمی شده‌اند.

بر اساس آمار ثبت شده بیش از ۶۸۱ ماه پرداخت حقوق کارگران به تعویق افتاده است.

مجموعه فعالان حقوق بشر موفق به ثبت بیش از نیم میلیون بیکار در کشور شده است که دست کم ۱۰% ایشان از کار اخراج و یا با تعدیل نیرو مواجه شده و ۹۰% نیز به دلیل تعطیلی کارخانه و یا نبود کار در بیکاری بسر می‌برند. و در این میان بیش از ۱۵ هزار کارگر نیز از حق بیمه درمانی محروم هستند.

شايعه توقف اجرای قانون هدفمند سازی يارانه‌ ها

خبرگزاری فارس: استاندار تهران با تكذيب شايعه توقف اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها از توصيه رئيس جمهور براي بررسي مشكلات و دغدغه هاي مردم در اجراي اين قانون خبر داد.

به گزارش سازمان امور اقتصادي و دارايي تهران، مرتضي تمدن در جريان پنجاه و پنجمين سفر شهرستاني خود به پاكدشت افزود: برخي از مردم در طول اجراي اين قانون، مشكلات و دغدغه هاي احتمالي دارند كه نيازمند بررسي و پيگيري مسئولان است.

وي تأكيد كرد: دغدغه مهم رئيس جمهور و مسئولان ارشد كشور و استان ها، اجراي خوب و بهينه اين قانون است تا مردم ايران، رضايت خاطر يافته و اثرات مثبت قانون هدفمندسازي يارانه ها را بچشند.

استاندار تهران در خصوص شايعات مطرح شده در خصوص توقف اجراي اين قانون نيز اظهار داشت: قانون هدفمندسازي يارانه ها با قوت ادامه مي يابد و ادعاي توقف آن شايعه‌اي بيش نيست.

یادداشت معلم زندانی از داخل زندان رجايی شهر

استبداد فردی در وزارت آموزش آینده تاریکی برای تعلیم و تربیت فراهم کرده است

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: رسول بداغی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان که در زندان رجایی شهر کرج و در بند ویژه امنیتی در کنار دیگر زندانیان سیاسی به سر می برد، با ارسال یادداشتی از داخل زندان به کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی دیدگاه خود را در آستانه روز معلم در ارتباط سیستم آموزشی و تربیتی حاکم ابراز داشته است. رسول بداغی در این نوشته می گوید : "سیستم حاکمیت استبداد فردی در وزارت آموزش و پرورش آینده تاریک برای تعلیم و تربیت کشور فراهم کرده است."

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، یادداشت رسول بداغی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان که به مناسبت روز معلم در زندان رجایی شهر نوشته است، به شرح زیر است:

سیستم حاکمیت استبداد فردی در وزارت آموزش و پرورش به دلایل زیر آینده تاریکی برای تعلیم و تربیت کشور فراهم کرده است:

یک - سیاست زدگی آموزش و پرورش و استفاده ابزاری از معلمان و دانش اموزان به عنوان سیاهی لشگر زورگویان حاکم.

دو- طبقاتی کردن ملت با زیر پا گذاشتن اصل.*

سه - قانون اساسی و آموزش و پرورش آزاد و پولی.

چهار - نگاه مصرفی رژیم به معلمان و آموزگاران به عنوان صدقه بگیران مقامات.

پنج - فلسفه مغلطه پروری در نظام تعلیم و تربیت کشور.

شش - مشکلات معلمان حق التدریسی و بهره برداری استعمارگرانه حکومت از آنان.

هفت - نا امیدی و بی انگیزه گی دانش آموزان به تحصیل به دلیل افزایش سرسام آور بیکاری بویژه در میان قشر تحصیل کرده جامعه.


رسول بداغی

زندان رجایی شهر کرج

اردیبهشت 1390

تهران؛ افزایش شمار کودکان خیابانی در فصل گرما

شهرزادنیوز: طبق آمارهای سازمان بهزیستی، 50 درصد کودکان خیابانی کشور در تهران به سر می برند و 70 در صد آنان خانواده دارند، اما از آنجا كه خانواده‌های اغلب اين كودكان توانمند نيستند و با چالش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه هستند، پس از تحويل كودكان خيابانی به والدين شان توسط بهزيستی، اين كودكان مجددا به خيابان‌ها بازمی ‌گردند.

فرهاد اقطار، مديركل مداخله و بازتوانی سازمان بهزيستی كشور، با بیان مطلب فوق، افزود که برای ساماندهی کودکان خیابانی، که در فصل گرما تعدادشان افزایش می یابد، باید "شورای عالی ساماندهی کودکان خیابانی" تشکیل شود.

وی ضمن انتقاد از عدم دخالت وزارت بهداشت در این مورد، تصریح کرد که برخی از اين كودكان و نوجوانان معتاد و تعدادی نيز به دليل ابتلا به بيماری‌های "هپاتيت" و "ايدز" نيازمند مداخله درمانی هستند.

این مقام بهزیستی همچنین گفت که طی سال گذشته حدود 6500 کودک خیابانی ساماندهی شده اند که 30 درصد آنان را فرزندان اتباع خارجی تشکیل می دادند.