رضا کرمانی از اعضای حزب پان‌ایرانیست بازداشت شد

همسر رضا کرمانی از اعضای حزب «پان ایرانیست» روز دوشنبه اعلام کرد آقای کرمانی که پیشتر از سوی دادگاه به یک سال زندان محکوم شده بود، روز شنبه در منزل خود بازداشت و به زندان منتقل شده است.

مهری علیایی در گفت‌ و‌ گو با رادیو فردا گفت که روز شنبه دو فرد لباس شخصی و دو افسر به منزل این فعال کهنه کار سیاسی در کرج مراجعه کرده و پس از تفتیش محل، رضا کرمانی ۷۷ ساله را بازداشت کرده و با خود برده‌اند.

این در حالی است که به گفته مهری علیایی، آقای کرمانی «یک هفته تا ۱۰ روز» برای معرفی خود به عوامل قضایی فرصت داشت و قصد داشت پیش از پایان موعد خود را معرفی کند.

خانم علیایی همچنین گفته است که بر اساس حکم، قرار بود آقای کرمانی دوران حبس خود را در زندان رجایی شهر بگذراند، اما مقامات مسئول وی را به زندان قزل حصار انتقال داده‌اند.

آقای کرمانی تا کنون دو بار با منزل تماس گرفته است.

گفت‌و‌گوی بکتاش خمسه‌پور با همسر رضا کرمانی

رضا کرمانی بهمن‌ماه سال گذشته به حکم دادگاه انقلاب کرج به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر تأیید شده است.

در همین زمینه، وبسایت حزب پان‌ایرانیست که در خارج از ایران است، نوشته است که «گفت‌ و‌ گو با رسانه‌های بیگانه» از دیگر اتهامات رضا کرمانی است.

این سایت افزوده است: بازداشت آقای کرمانی علیرغم بیماری‌های جسمی متعدد وی نظیر «ناراحتی قلبی و ابتلا به سرطان» صورت گرفته است.

مهری علیایی فرد روز دوشنبه به رادیو فردا گفت که در چند وقت گذشته مأموران امنیتی بارها برای آقای کرمانی مزاحمت ایجاد کرده‌اند و توضیح داد که رضا کرمانی یک‌بار در جاده اصفهان ربوده شده است و یک‌بار هم زمانی که قصد شرکت در مراسم چهلم ابراهیم میرانی، از اعضای پیشکسوت حزب «پان ایرانیست» را داشته، در فرودگاه بازداشت شده است.

همچنین به گفته همسر آقای کرمانی، ماموران تا کنون چندین بار منزل آن‌‌ها را مورد تفتیش قرار داده‌اند و علاوه بر مصادره مقادیر زیادی کتاب، وسایل شخصی آن‌ها از جمله دوربین و لپ‌تاپ را نیز با خود برده‌اند.

حزب پان ایرانیست که بر اتحاد کلیه اقوام و نژادهای ایرانی تأکید دارد، سال ۱۳۳۰ از سوی محسن پزشکپور تاسیس شد. آقای پزشک‌پور دی‌ماه سال گذشته در تهران از دنیا رفت.

کانون اصلی فعالیت حزب پان ایرانیست که در دوره‌های گوناگون مجلس شورای ملی در این مجلس نماینده داشت، پس از انقلاب و اعدام محمدرضا عاملی تهرانی، از اعضای ارشد آن، به خارج از کشور منتقل شد، اما آقای پرشکپور در سال ۱۳۷۰ به ایران بازگشت و فعالیت‌های خود را به طور غیر رسمی از سر گرفت.

با این حال در این دوره فعالیت کنگره دهم این حزب در سال ۸۴ با یورش نیروهای امنیتی ناکام ماند و در پی آن تعدادی از اعضا بازداشت و پس از محاکمه با حبس‌های طویل‌المدت روبه‌رو شدند.

شورای انتقالی: قذافی همچنان تهدیدی برای لیبی و جهان است

رییس شورای ملی انتقالی لیبی روز دوشنبه معمر قذافی را، که هنوز مخالفان نتوانسته‌اند محل اختفایش را پیدا کنند، همچنان تهدیدی برای لیبی و جهان دانست و از نیروهای ناتو درخواست کرد تا به حمایت خود از مخالفان حکومت قذافی ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مصطفی عبدالجلیل که در نشستی با حضور وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف نظامی علیه لیبی در دوحه قطر صحبت می‌کرد، گفت: «من از نیروهای ناتو و همپیمانانش می‌خواهم تا به حمایت خود [از مخالفان] در مقابل این حاکم مستبد ادامه دهند... او هنوز، نه فقط برای شورای ملی انتقالی که برای تمام جهان یک تهدید به شمار می‌رود.»

به دنبال اظهارات مصطفی عبدالجلیل فرمانده عملیات ائتلافی ناتو در لیبی نیز تاکید کرد که نیروهای ناتو همچنان به مأموریت خود در لیبی ادامه خواهند داد.

ساموئل لاکلیر با تاکید بر اعتقاد ناتو به نزدیک بودن سقوط قذافی گفت که منابع مالی نیروهای قذافی روز به روز در حال کاهش است و حکومت معمر قذافی دیگر قادر نیست دست به عملیات قاطع بزند.

وی همچنین تأکید کرد ناتو متعهد است که عملیات در لیبی را به نتیجه برساند.

فرمانده عملیات ائتلافی در لیبی با این‌حال تأکید کرد که مدت زمان عملیات ناتو تا ۲۷ سپتامبر، برابر با پنجم مهرماه، تعیین شده و تمدید این مدت باید در نشستی از سوی اعضای ناتو به تصویب برسد.

هم‌اکنون مخالفان مسلح معمر قذافی در طرابلس حضور دارند و به گفته آنها  کنترل تمامی پایتخت را به دست گرفته‌اند.

روز یکشنبه، «احمد عمر بنی»، سخنگوی مخالفان در کنفرانسی در بنغازی اعلام کرد که نیروهای مخالف حکومت لیبی از زمان ورود به طرابلس «بیش از ۱۰ هزار زندانی» را آزاد کرده‌اند و تأکید کرد که همچنان از سرنوشت حدود «۵۰ هزار» تن دیگر خبری در دست نیست.

در عین حال گروهی از مخالفان به سمت «سِرت»، زادگاه معمر قذافی، در حرکتند و قصد دارند تا با محاصره شهر از اطراف و تنگ‌تر کردن حلقه محاصره، بر حامیان معمر قذافی در این شهر غلبه کنند.

جنگنده‌های ناتو نیز روز یکشنبه با پرواز بر فراز «سِرت»، مناطق مختلف این شهر را بمباران کردند.

برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال پنهان شدن معمر قذافی و خانواده‌اش در «سِرت» حکایت می‌کند.

پیشروی مخالفان به سمت زادگاه معمر قذافی در حالی ادامه دارد که روز یکشنبه دفتر آسوشيتدپرس در نيويورک اعلام کرده بود فردی که در تماس تلفنی با اين خبرگزاری خود را موسی‌ ابراهيم، سخنگوی معمر قذافی معرفی کرده گفته است که رهبر پيشين ليبی، فرزند خود، سعدی قذافی را به عنوان طرف مذاکره با معترضان برای تشکیل دولت انتقالی منصوب کرده است.

مخالفان معمر قذافی این پیشنهاد را رد کرده، و گفته‌اند که به عملیات خود برای «شکار معمر قذافی» ادامه خواهند داد.

 

خامنه ای دستورسلطه سپاه بر دارایی های مردم را صادر کرد

بخش خصوصی در آستانه بحران بزرگ...

در ادامه هماهنگی با سیطره نیروهای امنیتی بر منابع مالی بخش خصوصی و سپرده‌ها و پس اندازهای افراد حقیقی و حقوقی در بانک‌ها،علی خامنه‌ای موافقت رسمی خود را با جایگزینی «ارزیابی مالیاتی» بجای «محاسبه مالیاتی» اعلام کرد و زمینه را برای برداشت‌های کلان از حساب مشتریان بانک‌ها، صاحبان کالا، و هر گونه سپرده گذاری بخش خصوصی فراهم ساخت.

کار‌شناسان ایران سبز اخیرا دو گزارش مبنی بر زمینه سازی نیروهای امنیتی برای دست اندازی به سپرده‌ها وپس اندازهای ریالی و ارزی افراد در بانک‌ها و نصب نرم افزارهای ویژه برای ردیابی اسامی و مشخصات و محاسبه دارایی‌های صاحبان حساب‌ها و کنترل جزیی‌ترین مبادلات ارزی و ریالی منتشر کرده‌اند.

اکنون شواهد نشان می‌دهد که با تایید این شیوه توسط علی خامنه‌ای، روند اجرایی شدن پروژه آغاز شده و بهانه گیری‌های مالیاتی از صاحبان حساب‌ها قدم نخست برای بررسی دارایی‌ها و سپس اخذ مالیات بر مبنای «ارزیابی دارایی» آن‌ها خواهد بود.

در این چارچوب پس از بررسی دارایی‌ها، میزان مالیات پرداختی افراد که تا پیش از این بصورت متعارف محاسبه می‌گردید، از این پس بصورت «ارزیابی نسبت به دارایی‌های موجود» او سنجیده می‌شود که عملا تا ۴۵% افزایش مالیات‌ها را در پی خواهد داشت. در همین رابطه مقامهای عضو ستاد پیگیری این طرح در دفتر آیت اله خامنه‌ای پیش بینی کرده‌اند، از این رهگذر می‌توان بخش عمده‌ای از سرمایه گذاری‌های خارجی را که باید در ایران صورت می‌پذیرفت و به دلایل فراوانی متوقف شده جبران کرد تا حکومت با برداشت از پس انداز‌ها و سپرده‌های بانکی افراد، نیازهای اجرایی و عمرانی خود را تامین نماید!

اخیرا سردار قاسمی نیز که همزمان با تسلط بر قرارگاه خاتم الانبیاء سمت وزارت نفت را هم بر عهده گرفته طی مصاحبه‌ای اعلام کرد اگر ۱۰ تا ۱۵% ازسپرده‌های بانکی داخلی برای بازسازی صنعت نفت ایران اختصاص یابد، مشکلات توسعه زیر بنایی آن حل و فصل خواهد شد. اگر چه شواهد نشان می‌دهد سپاه پاسداران نیز برای توسعه طرحهای نظامی و نیز تامین هزینه‌های گزاف اتمی خود به بهره برداری از این منابع مالی چشم دوخته است.

ستاد پیگیری این طرح در دفتر رهبری ایران اکنون پیشنهادی را در دست اجرا دارد تا سرمایه داران بخش خصوصی را تشویق به همکاری و موافقت با خواست‌های این ستاد نماید. پیشنهاد اولیه ستاد مذکور افزایش ۱۵ درصدی مالیات سالانه این افراد و سپس ملزم بودن آن‌ها به پرداخت ۲۵ تا ۳۵ درصد دارایی‌های خود تحت عنوان خرید «اوراق قرضه صندوق توسعه ملی» است. پیشنهادی که دستکم ۴۵ % دارایی آن‌ها را به تملک حکومت در می‌آورد.

اگر چه دولت مدعی است که سالانه ۸% سود اوراق مشارکت را به این اشخاص خواهد پرداخت، اما اولا این اوراق مشارکت برای دراز مدت واگذارمی شوند و تبدیل دوباره آن به نقدینگی سخت خواهد بود و ثانیا مازاد بر ۸% سود سهام سالانه، الزاما تحت عنوان خرید دوباره سهام به حساب دولت بازگردانده می‌شود. نکته مهم‌تر اینکه همه این پیش بینی‌ها در صورتی تحقق می‌یابد که این مبالغ صرفا صرف بازسازی و توسعه میادین نفتی ایران شود و میزان درآمدهای پایه نفتی در این چارچوب افزایش یابد. تصوری که عملی شدن آن دور از ذهن به نظر می‌رسد.

محاسبات رسمی دولتی نشان می‌دهد سپرده‌ها و پس اندازهای مردم و بخش خصوصی در بانک‌ها چه بصورت ارزی و چه صورت دلاری حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که این ستاد برای برداشت سالانه تا ۴۵ هزارمیلیارد تومان از این مبالغ به دنبال چاره جویی است.

کار‌شناسان ستاد مذکور اخیرا طی دیداری با علی خامنه‌ای با ارائه آمار و اطلاعاتی اعلام کرده‌اند که چنانچه بررسی‌های دقیق مالیاتی بر پایه «ارزیابی» انجام شود تا ۶۵% سپرده‌ها و پس اندازهای فعلی مردم در بانک‌ها به حکومت تعلق دارد و می‌توان با دلایل قانونی از آن‌ها برداشت نمود. ترفندی که باعث موافقت رهبر جمهوری اسلامی با تسلط همه جانبه نیروهای امنیتی بر دارایی‌های مردم در بانک‌ها شده است.

در حال حاضر انتشار بخش اندکی از این خبرها باعث آشفتگی و اعتصاب در بازار تهران شده است. گمان می رود افشای کامل اخبار پشت پرده این طرح که به آنها اشاره شد ، تبعاتی غیرقابل پیش بینی را در فضای اقتصادی بخش خصوصی ایران به همراه آورد.

خبرنگاران سبز

آرش علایی، فعال مبارزه با ایدز، از زندان آزاد شد

گزارش‌ها حاکی است که آرش علایی، پزشک فعال در مبارزه با بیماری ایدز، که از سال ۱۳۸۷ به اتهام براندازی در زندان به سر می‌برد، مورد عفو رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفته و از زندان آزاد شده است.

به گزارش سایت خبری کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، که در دو نوبت اسامی تعدادی از زندانیان سیاسی آزاد شده از بند ۳۵۰ اوین را منتشر کرده است، آرش علایی که از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به شش سال حبس محکوم شده بود، روز یکشنبه از زندان آزاد شد.

شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» نیز گزارش داده که کامیار علایی بر روی صفحه فیس‌بوک خود ضمن تشکر از تلاش دوستداران آرش علایی، آزادی برادرش را تایید کرده است.

همچنین در صفحه‌ای بر روی فیسبوک که در حمایت از برادران علایی باز شده است، به نقل از «خانواده علایی» آمده که آرش علایی پس از «۱۱۶۰ روز» زندان،‌ آزاد شده است.

آرش علایی ۴۲ ساله، به همراه برادرش کامیار علایی در سال ۱۳۸۷ بازداشت شد. یک مقام امنیتی ایران در دی‌ماه سال ۱۳۸۷ اعلام کرد که برادران علایی جزء متهمانی هستند که از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی به «براندازی نرم» متهم شده‌اند.

بهمن‌ماه همان سال دادگاه انقلاب اسلامی در پرونده‌ای موسوم به «براندازی نرم در ایران» آرش را به شش سال و کامیار را به سه سال حبس محکوم کرد.

کامیار علایی ۳۷ ساله، پاییز ۱۳۸۹ و پس از گذراندن بخش عمده دوران محکومیتش از زندان آزاد شد و به واشینگتن رفت تا از آن‌جا برای آزادی برادرش تلاش‌ کند.

در ماه های گذشته «سازمان پزشکان حامی حقوق بشر» و «عفو بین‌الملل» با انتشار بیانیه هایی خواستار آزادی آرش علایی شده بودند.

برادران علايی پايه‌گذار طرحی به نام کلينيک‌های مثلثی برای پيشگيری از ابتلا به بيماری ايدز و ويروس «اچ‌آی‌وی» هستند و فعالیت‌های خود را در ایران از سال ۱۹۹۷ و از محل تولدشان، کرمانشاه، آغاز کردند.

سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۸ در گزارش جهانی خود در مورد ایدز، ضمن تقدیر از فعالیت‌های برادران علایی، اقدامات آنان در ایران را «مثال روشن شجاعت و اقدامی ژرف» در مواجهه با ویروس اچ‌آی‌وی خواند.

سوزانا سیرکین، معاون مدیر سازمان «پزشکان حامی حقوق بشر»، نیز ضمن تقدیر از اقدامات برادران علایی در ایران خاطرنشان کرده است که فعالیت‌های برادران علایی در حوزه بهداشت و درمان ایران اقدامی «منحصر به فرد» است.

آزادی تعداد دیگری از زندانیان سیاسی

وبسایت کلمه در عین حال اسامی تعداد دیگری از زندانیان سیاسی را که به گفته این سایت روز یکشنبه از زندان آزاد شده‌اند منتشر کرده است که در این میان می‌توان به مهدی وطن‌خواه، میلاد اسدی، کیارش کامرانی، امید اسماعیل‌زاده، آرش ترابی، داوود خادم موسوی، مجتبی هاشمی و فاطمه خرم‌جو اشاره کرد.

این سایت که پیشتر اسامی ۲۸ تن از آزاد‌شدگان را منتشر کرده بود، این بار نیز فهرستی ۲۰ نفره از افراد آزاد شده ارائه کرد.

عباس نامی، غلامرضا احمدی، مجید تمجیدی، حمید سمیعی، نوید کامران، علی قاسمی، محمدرضا صباغی، پرویز ورمزیاری، حسین فرجی، سعید مالمیریان و لطفعلی حاجیان، دیگر افرادی هستند که کلمه از آزادی آن‌ها خبر داده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، شنبه شب اعلام کرد یکصد زندانی سیاسی که به اتهام «جرایم امنیتی» در زندان بودند، مشمول عفو آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، شده‌اند و ۷۰ تن از آنان تا ساعات پایانی روز شنبه آزاد می‌شوند.

خبرگزاری نیمه رسمی فارس به نقل از منبعی که نامش فاش نشده است گزارش داده بود که برخی از این زندانیان در پی اعتراض‌های انتخابات ۱۳۸۸ دستگیر شده بودند.

وبسایت کلمه تأکید کرده است که تعداد افراد آزاد شده در دو روز گذشته کمتر از رقمی بوده که دادستان تهران اعلام کرده بود.

مشاور موسوی: حفاظت از دریاچه ارومیه مسئله‌ای ملی است

در پی برخورد نیروهای امنیتی با شهروندان ارومیه‌ای و تبریزی، که نسبت به «بی‌توجهی» مسئولان به وضعیت دریاچه ارومیه اعتراض داشتند، اردشیر امیر ارجمند سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز می‌گوید، دولتی که «بحران مشروعیت» دارد آب دریاچه  را هم امنیتی می‌بیند.

 سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید، در گفت‌وگو با کلمه سیاست‌های نظام در اداره کشور را به باد انتقاد گرفت و گفت نتیجه  این سیاست‌ها حتی به محیط زیست ایران هم کشیده شده است.

روز  شنبه، شمار کثیری از مردم ارومیه و تبریز، به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را به نسبت به خشک شدن دریاچه ارومیه  اعلام کردند.

این تجمع‌های مسالمت‌آمیز اما به کام دولتمردان خوش نیامد و ماموران امنیتی به استقبال این شهروندان معترض رفتند؛ برپایه گزارش‌های رسیده، ماموران در برخورد با معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرده و چندین نفر را نیز دستگیر کردند.

اکنون مشاور ارشد میرحسین موسوی، چنین برخوردهایی را با تحولات سیاسی ایران پیوند زده و می‌گوید: «دولتی که دچار بحران مشروعیت است از همه چیز می‌ترسد. از شادی جوانان، از افطار کردن در پارک‌ها و همه چیز حتی آب دریاچه ارومیه را هم امنیتی می‌بیند.»

اردشیر امیر ارجمند با بیان اینکه دریاچه ارومیه دومین دریاچه آب شور دنیا و بزرگترین دریاچه داخلی ایران و بزرگ‌ترین آبگیر دائمی آسیای غربی است، این دریاچه را «میراث طبیعی مردم ایران و هموطنان آذربایجانی» برشمرده است.

مشاور میرحسین موسوی، نامزد محبوس ریاست جمهوری، در ادامه در انتقاد از دولتمردان، تصریح کرد: «آنها وظیفه خود را انجام نمی‌دهند چون با کار کار‌شناسی و مشکلات واقعی مردم کاری ندارند. فکر می‌کنند اگر به آب دریاچه دستور دهند خشک نشود امر آنها اطاعت می‌شود و دریاچه خشک نمی‌شود و اگر هم بشود حتما توطئه‌ای در کار است و وقتی مردم به صورت کاملا مسالمت‌آمیز دست به اعتراض می‌زنند تا از میراث طبیعی و محیط زیست خود حفاظت کنند، به شدید‌ترین وجه مورد سرکوب قرار می‌گیرند.»

اردشیر امیرارجمند سپس سرکوب اعتراض مسالمت‌آمیز مردم ارومیه و تبریز را به شدت محکوم کرد و گفت شورای هماهنگی راه سبز امید«از مطالبات بر حق هموطنان آذربایجانی در این رابطه حمایت قاطعانه می‌کند و یادآور می‌شود که حفاظت از دریاچه ارومیه تنها مسئله مردم ارومیه و تبریز نیست بلکه مسئله‌ای ملی است و باید مورد حمایت همگانی قرار گیرد.»

مشاور میرحسین موسوی در ادامه سیاست جمهوری اسلامی در  مورد اقوام ایرانی را  به باد انتقاد گرفته و تصریح کرد: «رویکرد و برخورد مقامات با مسئله قومیت‌ها و مطالبات بر حق آنها با منافع ملی کشور منافات دارد. بجای ایجاد همبستگی و رضایتمندی از طریق گفت‌وگو، تعامل و رعایت حقوق بشر و حقوق مصرح در قانون اساسی هموطنان آذربایجانی و دیگر اقوام در خصوص آموزش زبان مادری و غیره بحران‌آفرینی می‌کنند، متهم و سرکوب می‌کنند و دقیقا این نوع رفتار است که زمینه سو استفاده احتمالی از جانب افراد و جریانات ایزوله‌ای که جایگاه زیادی در بین مردم ندارند را فراهم می‌کند.»

 سخنگوی شورای راه سبز امید افزود: «مردم غیور و فهیم آذری ما همیشه در عین پرچمدار بودن مبارزه برای آزادی و مقابله با استبداد، حافظ استقلال و تمامیت ارضی کشور بوده‌اند.»

ورود دستمال مرطوب آلوده به مواد مخدر به ایران

یک متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناس اجتماعی از ورود مواد مخدر جدید در شکل دستمال مرطوب با نام "السیمن" به بازار خبر داد و گفت: این دستمال مخدر از راه خون جذب بدن شده و توهم کاذب ایجاد می‌کند.

به گزارش مهر، دکتر مجید ابهری افزود: اخیرا با توجه به اینکه انواع مواد مخدر روان‌گردان صنعتی توسط نیروهای انتظامی و نهادهای مربوطه شناسایی شده و در جهت مقابله با آنها اقدامات موثر به عمل آمده است به همین دلیل این بار ناتوی فرهنگی که به قصد نفوذ در بین جوانان و ایجاد انحراف فکری و اعتیاد در آنها از هیچ سرمایه‌گذار و برنامه‌ریزی خودداری نمی‌کند مواد مخدر روانگردان را با نامهای جدید وارد بازار کرده است.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: در حالی که اساس و پایه این مواد جدید همان شیشه و مواد آمفتامینی است که فقط نام و شکل آن عوض شده است.

وی به نامهای این مواد مخدر جدید اشاره کرد و گفت: از جمله این نام‌ها موی سرخ پوست، آجر، جرس، نیلوفرانه، افلاطون و مریخ است.

ابهری با اشاره به اینکه مافیای مواد مخدر با نام‌های کاذب جدید هدف‌های شوم خود را دنبال می کند، افزود: این مافیا مواد مخدر جدید از جمله دستمال‌‌های مرطوب مخدر را برای مرطوب نگه داشتن و لطافت پوست در پوشش لوازم بهداشتی وارد بازار کردند که نام این دستمال مخدر "السیمن" است.

به گفته وی، استفاده از این نوع دستمال‌ها بین دختران جوان رواج بیشتری داشته و از راه خون جذب بدن شده و توهم کاذب ایجاد می‌کند. این استاد دانشگاه به جوانان توصیه کرد که فریب نام‌های مختلف مواد مخدر را نخورند چرا که مواد جدید از همان مواد مرگ آور قدیمی تهیه می‌شوند و نباید حتی از سوی کنجکاوی و ساده لوحی به طرف اینگونه مواد رفت.

ابراز نگرانی در مورد تلاش برای مهیا کردن مهدی کروبی برای اعترافات تلویزیونی

«کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» نسبت به امنیت و سلامت مهدی کروبی، یکی از رهبران مخالف جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده است.

در بیانیه ای که «کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» روز یکشنبه،۶ شهریور منتشر کرد، از یک منبع آگاه در ایران نقل کرده است که مقام های جمهوری اسلامی ایران چند روانشناس استخدام کرده است تا مهدی کروبی، چهره سرشناس مخالف دولت را برای اعترافات تلویزیونی آماده کنند.

بر پایه بیانیه این سازمان مدافع حقوق بشر در ایران، مهدی کروبی «به یک مکان جدید منتقل شده و طی ۴۲ روز گذشته در انزوای مطلق بوده و با هیچ کس ارتباطی نداشته است».

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی روز یکشنبه در مصاحبه ای که در تارنمای سحام نیوز منتشر شد، از انتقال آقای کروبی به یک آپارتمان بسیار کوچک از ده مرداد و قطع کامل ارتباطات وی، حتی پیش از آن و از ۲۵ تیر ۱۳۹۰ خبر داد.

این سازمان مستقر در نیویورک در بیانیه روز یکشنبه خود این «اقدامات فراقانونی و غیرانسانی را محکوم کرد و نگرانی شدید خود را در مورد وضعیت جسمی و روانی این روحانی ۷۴ ساله ابراز کرده است».

«کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» به نقل از یک منبع موثق و آگاه نوشته است که «مقامات امنیتی فشار سنگینی را روی این رهبر معترض بعد از انتخابات وارد می کنند تا او را وادار به اعترافات تلویزیونی کنند».

این سازمان مدافع حقوق بشر نوشته است در حالی خبر «استفاده از روانشناسان برای آماده کردن شرایط حضور کروبی در تلویزیون» توسط یک منبع آگاه مطرح شده است که «نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی سابقه ای سیاه و سی ساله در استفاده از چنین روش هایی برای فیلم پر کردن از مخالفان سیاسی و پخش آن از تلویزیون دارند».

هادی قائمی، سخنگوی «کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» در این بیانیه نوشته است به نظر می رسد که «حکومت در راه پروژه یک نمایش شایع، تکراری و خسته کننده دیگری برای اعترافات تلویزیونی قدم گذاشته تا کسانی که کروبی را در چنگال خود اسیر دارند، بتوانند مقاصد سیاسی خود را پیش ببرند».

هادی قائمی با اشاره به سکوت مقامات قضایی و استمرار نگهداری غیرقانونی مخالفان سیاسی در حصرخانگی گفته است: «قوه قضاییه ایران و شخص آقای صادق لاریجانی، نه تنها در برابر اقدامات مقام های امنیتی دست و پا بسته ناظر است، بلکه خود در ادامه و استمرار روند نقض حقوق قضایی مشارکت عامدانه و جدی دارد و این جز آن نیست که رهبر ایران خود بر چگونگی رفتارکنونی با مهدی کروبی و میرحسین موسوی مهر تایید زده باشد».

در بخش دیگری از بیانیه کمپین آمده است بیش از شش ماه است که مهدی کروبی بدون هیچ توجیه قضایی و قانونی در زندان خانگی به سر می برد و اظهارات یک منبع آگاه از داخل ایران در مورد «تلاش چندین روانشناس برای آماده کردن آقای کروبی برای حضور در تلویزیون» نگرانی ها نسبت به وضعیت سلامت او را دو چندان کرده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است «کمپین معتقد است که کارشناسان ورزیده نیروهای امنیتی در شکنجه روانی متهمان و رساندن آن ها به مرحله از هم گسیختگی فکری و روانی برای قبول درخواست مصاحبه اجباری تلویزیونی تلاش می کنند «ذهن و روان مهدی کروبی را تخریب کنند و او را برای مصاحبه تلویزیونی آماده کنند».

آقای قائمی یادآوری کرده است با توجه به این که طی شش هفته گذشته هیچ کس، نه همسر و نه هیچ عضو دیگر خانواده و یا نزدیکان مهدی کروبی از وی خبری ندارند، همه باید بسیار نگران سلامتی و جان وی باشیم، «چنین شرایط اسارات ظالمانه و غیرقانونی و کاملاً غیرقابل توجیه اسـت».

مهدی کروبی و میرحسین موسوی از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ تا کنون در زندان خانگی بوده اند.

این سازمان مدافع حقوق بشر در ایران خواستار آزادی فوری مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو رهبر مخالف حکومت ایران از زندان خانگی و اسارت شش ماهه ای شده که «هیچ روند قضائی دراین روند وجود نداشته است».

در بیانیه کمپین از چندین منبع آگاه نقل شده است که آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر ایران و نزدیک ترین اشخاص بیت وی، مسئول حصر و روند بازداشت خانگی موسوی و کروبی هستند.

در پایان این بیانیه بار دیگر یادآوری شده است که «کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» آیت الله خامنه ای را شخصا مسئول سلامتی کروبی و موسوی می شناسد و خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط آنان است.

 

روزنامه کویتی "السیاسه":

به گزارش روزنامه کویتی "السیاسه" بدستور آیت الله خامنه ای

 ایران تمام کمک های مادی به بشار اسد و سوریه را متوقف کرد.

 شب جمعه گذشته در تهران جلسه محرمانه ای با مشارکت آیت الله خامنه ای و دیگر رهبران جمهوری اسلامی بر سر اوضاع سوریه تشکیل شد.

عمده بحث های این جلسه به گفته "السیاسه" بر کمک های ایران به سوریه متمرکز بود.

در این اجلاس گفته شد که نظام سوریه در آستانه سقوط است و کمک مادی به آن برای ایران با صرفه نیست.

از این رو، تصمیم گرفته شد که تمام کمک های مادی به حالت تعلیق درآید وحمایت های ایران از سوریه به حمایت اطلاعاتی و رسانه ای محدود شود.