دانشجوی شکنجه شده پس از سه روز در اتوبان رها شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر - دانیال اوجی دانشجوی محروم از تحصیل بهائی که در روز یک شنبه یک خردادماه ۹۰ توسط «نیروهای مسلح ناشناس» ربوده و در طول بازداشت تحت شکنجه قرار گرفته بود، بعد از ظهر روز گذشته در "انتهای اتوبان همت" رها شد.

بر اساس این گزارش، دانیال اوجی دانشجوی محروم ازتحصیل بهائی و دانشجوی رشته‌ی کامپیوتر دانشگاه آنلاین علمی آزاد بهاییان در ساعت ۲۳ یک خرداد ۹۰ پس از خروج از منزل با خودرو شخصی‌اش توسط یک خودرو ناشناس متوقف شده و پس از ضرب و شتم به مکان نامعلومی منتقل و در طول سه روز بازداشت تحت انواع شکنجه جسمی و روحی از جمله "سوزاندن بدن با سیگار، استفاده از شوکر و آویزان کردن از پا و ضرب و شتم" قرار گرفته است.

این در حالی‌ست که مرتکبین این شکنجه‌ها خود را از «نیروهای غیر وابسته به وزارت اطلاعات» معرفی کرده و در طول بازداشت نیز به این دانشجوی محروم از تحصیل اعلام کرده‌اند که طبق دستور، قصد «اعدام انقلابی» وی را دارند و در یک محیط باز با ایجاد رعب و وحشت و تکرار «الله اکبر و شلیک هوایی» وی را مورد آزار و ارعاب قرار داده‌اند.

این "نیروهای ناشناس" در طول بازجویی های صورت گرفته در خصوص "ارتباط وی با نوید خانجانی و همچنین دانشگاه علمی آزاد بهائیان" مورد سوال و بازجویی قرار داده اند.

همچنین خبر می‌رسد در تمام مدت بازداشت وی با دستبند در یک "توالت گرفته و متعفن" نگهداری شده است.

اگر احمدی نژاد حذف شود، چيزی در صحنه نمی‌ماند

اظهارات رئیس‌دفتر احمدی نژاد در ایرنا
مشایی: چرا نمی‌توانید سحر من را باطل ‌کنید و احمدی‌نژاد را نجات دهید؟!

ایرنا: مشاور رييس جمهور با تاكيد بر اينكه اگر احمدي نژاد از جريان اصولگرايي حذف شود چيزي در صحنه نمي‌ماند، اظهار داشت: احمدي نژاد پشتيبان رهبر عزيز در عرصه سياست و مديريت كشور است. رهبر معظم انقلاب در نقد منتقدين دولت در يكي از افطارهاي ماه رمضان فرمودند: شما كه انتقاد مي‌كنيد، قبلا امتحان خود را پس داده ايد. مشايي، نسبت سحر و جادو دادن به ديگران را روش مخالفان اسلام دانست.

اسفنديار رحيم مشايي كه در جمع مسوولان و سردبيران ايرنا سخن مي‌گفت، درپاسخ به اين سوال كه آيا اظهارات آقاي فيروزآبادي ناشي از سوء تفاهم بوده است، گفت: ممكن است سوء تفاهم هم باشد زيرا متاسفانه بسياري از افراد به خود زحمت نمي‌دهند كه حتي يكبار حرف‌هاي مطرح شده را به طور مستقيم بشنوند، موضوع بحث را بفهمند و مخاطب را بشناسند.

وي با تاكيد بر اينكه هر سخن در جاي خود و با ادبيات خاص خود بايد مورد توجه قرار گيرد، اظهار داشت:از همه انسان‌ها انتظار مي‌رود كه مسايل را درك كنند؟ وقتي درباره مساله‌اي موضع‌گيري مي‌كنيم، اين حق طرف مقابل است كه حرف هايش را به طور كامل شنيده و آن را فهميده باشيم.

مشايي افزود: او بر اساس تحليل ذهني خود و برداشتي كه از حرف‌هاي من داشت ، اينگونه تحليل كرده كه مثلا حرف‌هاي من وحدت جهان اسلام را به هم مي‌زند.

وي خطاب به آقاي فيروزآبادي گفت: اگر شما چنين فكري داشتيد، بايد با من در ميان مي‌گذاشتيد، با من بحث مي‌كرديد اما احساس كرديد كه بايد يك حرف هايي بزنيد و حرف هايتان را زديد اما اين كار شما درست نبود.

مشايي با تاكيد بر اينكه اظهاراتش هيچ جا ناقض وحدت نبوده است، ادامه داد : لازم است اين نكته را روشن كنم كه ملت و دين دو موضوع متفاوت از يكديگر هستند. اسلام يك دين جهاني و براي همه ملت‌ها است.

** من را تا مرز شرك و كفر بردند

وي با تاكيد بر اينكه برخي مسايل مطرح شده پيرامون سخنراني وي در خصوص مكتب ايراني و اسلامي، حرف‌هاي او نيست، اظهار داشت: من در اين سخنراني درباره عظمت و نقش تاريخي ملت ايران سخن گفتم؟ از سهم ملت ايران در تاريخ براي توسعه توحيد، ادبيات انساني، عشق و محبت صحبت كردم. اسلام ايراني و اسلام ايرانيان را اسلام حقيقي و ناب دانستم.

وي با طرح اين سوال كه چه كسي براي نخستين بار موضوع اسلام ناب را مطرح كرد؟ افزود: امروز همه كه امام خميني (ره) در برابر اسلام آمريكايي، اسلام ناب محمدي را مطرح كردند كه منشاء آن در ايران عزيز است.

رييس دفتر رييس جمهور تصريح كرد: اگر امروز از اسلام آمريكايي سخن بگوييم، معلوم است دامن چه كساني را مي‌گيرد؟ اگر امروز كسي از اسلام آمريكايي سخن به ميان آورد، آيا ضد وحدت حرف زده است يا طرفدار وحدت است؟ مشايي در پاسخ به منتقدانش گفت: آيا من زحمات امام را خراب كردم؟ امام با طرح اسلام ناب و اسلام آمريكايي، نجات اسلام و نشر اسلام حقيقي براي جهان را دنبال مي‌كرد بنابراين مكتب ايران، يعني اسلام ناب، توحيد واقعي و مكتب اهل بيت (ع).

مشاور رييس جمهور در ادامه با تاكيد بر اينكه تبليغات وسيعي در دنيا در حال انجام است تا چهره مخدوشي از اسلام به افكار عمومي جهان عرضه شود، اظهار داشت: كوچه‌هاي خاكي و پر از آشغال و سنگ و كلوخ، بچه‌هاي بدون كفش و لباس‌هاي تيره و خاكي با موهاي ژوليده و چهره‌هاي عبوس و نگاه‌هاي نااميد، تصويري است كه غرب از اسلام به دنيا ارايه مي‌دهد.

مشايي افزود: از آنجا كه دنيا ايران را مي‌شناسد، ما بايد به دنيا بگوييم كه اين تصوير درست نيست و به آنها اعلام كنيم كه ايران مركز تمدن عالم و پايه گذار اصلي فرهنگ و تمدن اسلام است و اگر مي‌خواهند اسلام را جست و جو كنند، به ايران بيايند.

رييس دفتر رييس جمهور خاطر نشان كرد: من از عظمت ايران سخن گفتم تا دنيا بداند ملت بزرگ و متمدن ايران با پيشينه تاريخي، اسلام را با عشق پذيرفت نه با لشكر كشي! ايرانيان بزرگ و گوهرشناس بودند كه گوهر را پذيرفتند و اين مايه عزت براي ايران و اسلام است.

مشايي گفت: اينها، مرا تا مرز شرك و كفر بردند و گفتند كه كفر گفته و دين اسلام را كنار گذاشته و دين جديدي آورده است.

وي خطاب به منتقدانش درباره مكتب ايراني اظهار داشت: كمي انصاف داشته باشيد زيرا انسان انتظار ندارد كه كافر چنين اظهاراتي داشته باشد چه رسد به شما كه ادعاي مسلماني درجه يك را هم داريد.

** عليه رييس جمهور نمي‌توانند اقدام كنند، من را هدف گرفته اند

رييس دفتر رييس جمهور خطاب به كساني كه عليه او جوسازي مي‌كنند گفت: جرات نداريد حرف دلتان را بزنيد لذا به من مي‌تازيد؟ پشت سر هم جلسه گذاشتيد و گفتيد كه با رييس جمهور نمي‌شود در افتاد چون از محبوبيت بالايي برخوردار است و از جنس مردم است و مردم رييس جمهور را ناديده نمي‌گيرند تا ما را انتخاب كنند. آنها گفته‌اند چون نمي‌شود با رييس جمهور در افتاد ، اگر مشايي را بزنيم، خود به خود به رييس جمهور هم ضربه زده ايم.

وي خاطر نشان كرد: اين گروه مرتب در حال تبليغ است كه همه كارها دست مشايي است و با اين كار به نتيجه دلخواه خود كه همان ضربه زدن به مشايي براي ضربه زدن به رييس جمهور است، مي‌رسند.

مشاور رييس جمهور اظهار داشت: آنها تا جايي پيش رفتند كه بگويند مشايي رييس جمهور را سحر كرده است؟ برخي از اين آقايان كه مسووليت هم دارند، نزد من آمدند و گفتند كه پيش از ملاقات با شما به ما توصيه شده كه مراقب باشيم زيرا مشايي سحر و جادو مي‌كند.

** سواد معيار و شاخص سنجش ندارد

مشايي به ديدارش با جمعي از خواهران طلبه حوزه‌هاي علميه اشاره كرد و با بيان اينكه يكي از اين افراد به او توصيه كرده است كه چون سواد ندارد، راجع به پيامبران سخنراني نكند، اظهار داشت: نمي‌توان سواد داشتن يا نداشتن كسي را جز با سخنان وي سنجيد. آنها زحمت نقد كردن حرف‌ها را به خود نمي‌دهند. اگر منطق آنها براي سواد داشتن درست باشد ديگر هيچ كس نبايد حرف بزند زيرا اول بايد اثبات كند كه سواد دارد يا نه!

وي اضافه كرد: بايد آدم‌ها حرف بزنند و بعد از آن معلوم شود سواد دارند يا نه. حال اگر كسي براساس معيار آنها خيلي سواد داشت اما حرف‌هاي غلط و انحرافي زد آن وقت چه بايد كرد؟

مشاور رييس جمهور با رد اين استدلال‌ها اظهار داشت: اين استدلال و منطق را جوانان جامعه ما مي‌شنوند و مي‌فهمند.كسي كه معتقد است آدم‌ها نبايد حرف بزنند، در جامعه خريدار پيدا نمي‌كند.

وي خطاب به اين افراد گفت: موقعيت خود را كه امام و انقلاب به شما داده، قدر بشناسيد.

** پاسخ مشايي به ادعاي برخي سايت‌ها درباره مرتاض ‪ ۴۰۰ساله

رييس دفتر رييس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا در خصوص انتشار برخي مطالب خلاف واقع عليه وي در پايگاه‌هاي خبري گفت: اين عده سعي دارند من را ساحر معرفي كنند. مي‌گويند فلاني نزد يك مرتاض ‪ ۴۰۰ساله در هند مي‌رود؟ حتي يكي از سايت‌ها كه در نوشتن مطلب عليه من تخصص دارد، در اين زمينه نوشته بود كه آن فرد هندي جز مشايي، هيچ مقامي از دولت ايران را نمي پذيرد! البته من نمي‌دانم كه اين سايت مزاج اين مرتاض وسن دقيق آن را از كجا فهميده است؟

رييس دفتر رييس جمهور ادامه داد: نوشته‌اند فلاني در يك مسير به راننده و محافظان گفت كه بايستيد، پياده شد، لابه لاي درخت‌ها رفت بعد از مدتي لا به لاي درخت‌ها گشت و سپس با حالتي آنچناني داخل ماشين نشست و گفت كه خدمت امام زمان رسيدم و با ايشان گفت و گو كردم.

مشايي افزود: وقتي اينها را شنيدم خوشحال شدم زيرا دشمن به جايي رسيده است كه در برابر حرف‌هاي ما مقهور شده و شكست خورده است و خود را نااميد مي‌بيند و اكنون از اين شيوه استفاده مي‌كند و مي‌گويد كه فلاني اهل سحر و جادو جنبل و مرتاض و اينها است.

وي گفت: حتي يكي از نمايندگان مجلس كه آدم خوبي است و تحصيلات دانشگاهي هم دارد ، در زمان حضور من در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از مدير امور مجلس سازمان پرسيده بود كه آيا ماجراي مرتاض ‪ ۴۰۰ساله واقعيت دارد؟! مشايي اظهار داشت: وقتي اين خبر به من رسيد، بسيار ناراحت شدم چون معلوم شد اينها بي‌گدار به آب نزده‌اند و به آدم‌هايي كه زمينه پذيرش اين حرف ها را دارند، طمع كرده‌اند و به همين خاطر امروز يك نماينده با تحصيلات دانشگاهي چنين سوالي مطرح مي‌كند!

رييس دفتر رييس جمهور با توضيح اينكه چرا برخي از مخالفانش به وي نسبت سحر و جادو مي‌دهند، اظهار داشت: اينها مي‌گويند چون هرچه عليه مشايي به رييس جمهور مي‌گوييم، احمدي نژاد گوش نمي‌كند پس مشايي او را جادو كرده و مراد او شده است.

وي افزود: البته چون احمدي نژاد يك شخصيت برجسته اصولگرايي، متدين، در اوج تقوا و مبارزه و عدالت و خدمت هست، نمي‌توانند عليه او كاري كنند و هرچه دارند عليه مشايي مي‌گويند اما احمدي نژاد به آنها گفته است كه در اشتباه هستند و مشايي مورد اعتماد اوست.

مشايي تاكيد كرد: اگر اينها عليه احمدي نژاد سخن بگويند، همه چيز را از دست مي‌دهند زيرا خودشان هم بواسطه احمدي نژاد سر كار هستند وگرنه چه كسي اينها را انتخاب مي‌كرد. اينها مرهون دوره مديريت احمدي نژاد در شهرداري و دولت نهم هستند.

مشاور رييس جمهور با تاكيد بر اينكه اگر احمدي نژاد از جريان اصولگرايي حذف شود چيزي در صحنه نمي‌ماند، اظهار داشت: احمدي نژاد پشتيبان رهبر عزيز در عرصه سياست و مديريت كشور است. رهبر معظم انقلاب در نقد منتقدين دولت در يكي از افطارهاي ماه رمضان فرمودند: شما كه انتقاد مي‌كنيد، قبلا امتحان خود را پس داده ايد.

رييس دفتر رييس جمهور تاكيد كرد: احمدي نژاد در برابر خواسته‌هاي ناصحيح و ناصواب آنها تسليم نمي‌شود و چون نمي‌توانند عليه احمدي نژاد حرف بزنند ، مي‌گويند مشايي او را سحر كرده است.

 

**من از خودم دفاع نمي‌كنم از اسلام دفاع مي‌كنم

مشايي، نسبت سحر و جادو دادن به ديگران را روش مخالفان اسلام دانست و گفت:

پيامبر اسلام (ص) هيچگاه نگفت كه نگذاريد طرف مقابل حرف بزند، گردش جمع نشويد، سراغش نرويد چون سحر مي‌كند در حالي كه كفار به همه اعضاي خانواده و مردم مي‌گفتند گرد خانه محمد(ص) جمع نشويد چون او سحر مي‌كند.

وي افزود: پيامبر آنها را متهم به سحر نمي‌كرد تا مردم بفهمند آنها چه مي گويند و سپس نزد او بيايند تا بدانند چه مي‌گويد. همين آمدن‌ها سبب شد كه اسلام را بپذيرند.

مشايي با تاكيد بر اينكه بايد به صورت منطقي و علمي، سخنان طرف مقابل را نقد كرد، خطاب به تهمت زنندگان گفت: شما چرا اينقدر دستتان در دين خالي است كه اگر مشايي سحر مي‌كند، آن را باطل نمي‌كنيد و چرا مي‌ترسيد؟ يعني بين شما يكنفر هم پيدا نمي‌شود بتواند سحر مشايي را باطل كند و احمدي نژاد را از سحر نجات دهد؟ پس در همه اين سال‌ها چه كار مي‌كرديد چه خوانديد؟ چقدر عبادت كرديد؟

آیت الله مصباح یزدی با هشدار مجدد به جریان انحرافی:
هرکسی مخالف اسلام باشد ولو برادر و هم‌حزبی ما باشد باید در دهانش زد

سایت جهان نیوز: رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم،گفت:بعد از فتنه سال ۸۸ که جامعه ما در آن موفق شدند و به خوبی امتحان دادند، باید به کلاس بالاتر بروند که امتحان آن سخت تر است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، با تاکید بر کنار گذاشتن منافع شخصی و حزبی در دفاع از اسلام و مقابله با گروه های انحرافی گفت: تنها چیزی که می تواند مایه نگرانی باشد و قداست دارد این است که اگر گروه منحرفی سر کار بیایند به اسلام و دستاوردهای انقلاب لطمه بزنند، این خطر است و باید نگران اینها بود، نه نگران دیگر امور و مسائل.

به گزارش رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، شامگاه پنج شنبه در دیدار اعضای شورای هماهنگی جامعه اسلامی مهندسین، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) به بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل جاری کشور پرداخت.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه ما همواره در حال امتحان و آزمایش هستیم، تاکید کرد: نقطه عطف هایی که جوامع را تغییر می دهد فتنه نامیده می شود، در این فتنه ها است که عیار انسان ها سنجیده می شود.

وی تصریح کرد: بزرگ ترین فتنه در جهان اسلام، فتنه ای بود که بعد از ارتحال پیامبر گرامی اسلام رخ داد و در سقیفه بنی ساعده خلیفه و جانشین برای پیامبر(ص) تعیین کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه مراتب متعددی دارد، ابراز داشت: به هر میزان انسان در حال تکامل است، فتنه ها نیز به تناسب سخت تر و پیچیده تر می شود، همان گونه که دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی امتحان های شان به مراتب سطوح دشوارتر و سخت تر است.

آیت الله مصباح یزدی همچنین گفت:بعد از فتنه سال ۸۸ که جامعه ما در آن موفق شدند و به خوبی امتحان دادند، باید به کلاس بالاتر بروند که امتحان آن سخت تر است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: کسانی فکر می کردند فتنه بعدی چیزی از قبیل همان فتنه سال ۸۸ باشد، اما باید توجه داشت آن کسی که سؤالات امتحانی را طرح می کند، بهتر بلد است که چگونه طرح کند.

وی تصریح کرد: یک وقت ما متوجه شدیم که عجب سؤالات دقیقی است و از راهی است که هیچ کس باور نمی کند، اما بالاخره امتحان انجام گرفت.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: همان گونه که امتحان و آزمون مراتب مختلفی دارد، قبولی و مردودی در امتحانات نیز مراتب مختلفی دارد، این مساله تابع سلسله عوامل مختلفی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مساله سوابق قابل توجه است و تا مادامی که کسی اثر سوئی از او ظاهر نشده است، ما وظیفه نداریم دست رد بر سینه او بزنیم مگر اینکه اماره و نشانه ای باشد که این شخص دو رو است.

وی در ادامه گفت: ما در مشترکات یقینی اسلام نباید هیچ گونه بخلی بورزیم، هرکجا دیدیم کسی می خواهد اسلام را کمک کند او را یاری کنیم، اما اگر کسی می خواهد در مقابل اسلام بایستد و بر خلاف اسلامی می خواهد حرکت کند باید بزنیم توی دهنش ولو این که برادر و هم حزبی ما باشد؛ در این گونه مواقع باید وابستگی های حزبی و صنفی را کنار گذاشت.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه الگوی تعاون و همکاری باید این شاخص ها را داشته باشد، ابراز داشت: فتنه ای که اخیرا احساس می شود همان امتحان بالاتری است که ما فکر می کردیم روزی پیش خواهد آمد.

وی بیان داشت: کسانی با انگیزه های مختلف از این مساله نگرانی دارند، فرض ما این است که کسانی ممکن است از این نگران باشند که در میدان سیاست رقیب شان پیدا می شود و نگرانی از این گونه جریانات به دلیل شکست در مقابل رقیب است، این انگیزه مقدس و اسلامی نیست.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: تنها چیزی می تواند مایه نگرانی باشد و قداست دارد که اگر گروه منحرفی سر کار بیایند به اسلام و دستاوردهای انقلاب لطمه بزنند، این خطر است و باید نگران اینها بود، نه نگران دیگر امور و مسائل.

آیت الله مصباح یزدی گفت: مساله وقتی موجب نگرانی است که اگر اینها سرکار بیایند دین در خطر است و متاسفانه چنین شواهدی هم وجود دارد، آن وقتی که من نگرانم که فلان شخص و فلان گروه اگر در رقابت پیروز شوند نکند به دین ضربه بزنند این نگرانی مقدس است، اما اگر نگرانی این است که نکند من مقام و پستم را از دست بدهم، این نگرانی اسلامی نیست.

وی اضافه کرد: روح فتنه مربوط به همین جاها است که با باطن و دل انسان سر و کار دارد، کسانی ممکن است در یک جبهه بجنگند و البته از زمین تا آسمان با هم تفاوت داشته باشند.

آیت الله مصباح یزدی در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: ما باید برای کارهای خود عمق دلمان را بکاویم و ببنیم حمایت ها و مخالفت های ما به چه دلیل است؟ آیا با معیارهای اسلامی تطابق و همخوانی دارد یا خیر؟

حمله فیزیکی به معاون احمدی نژاد در نماز جمعه

البرزنیوز: مسعود زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید ظهر امروز پس از اتمام نماز جمعه در بین مردم حاضر شد که حضور وی با تنش های فراوانی همراه بود .
به گزارش صراط نیوز پس از جمع آوری نامه های مردمی از سوی زریبافان و هیئت همراه ، یکی از بانوان حاضر در جمع با پرخاش به وی قصد کتک زدن معاون رئیس جمهور و رئیس بیاد شهید و امور ایثارگران را داشت که با وساطت مردم زریبافان از مهلکه گریخت .
هر چند هنوز اطلاع دقیقی از نسبت نمازگزار شرکت کننده با شهدا در دست نیست اما این احتمال می رود که وی از خانواده معزز شهدا بوده و به دلیل عدم رسیدگی به مشکلاتشان از سوی بنیاد شهید ناچار به اعتراض در ملا< عام شده است .
پایگاه اطلاع رسانی شهدای ایران با ذکر این نکته که نماز جمعه این هفته تهرات برای زریبافان حال و روز دیگری داشت نیز از فرار زریبافان پس از اعتراضات مردمی خبر داد .
لازم به یاد آوری است ماجرای هتک حرمت قبور شهدا و نیز عدم رسیدگی به وضعیت جانباز شیمیایی که همسرش دستفروشی می کرد و پخش ماجرای آن از رسانه ملی از جمله مواردی است که این روزها زریبافان و مجموعه تحت امرش را با حاشیه هایی همراه کرد .

طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان روی زمین ماند

رئیس شورای عالی استانها با اعلام اینکه طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان روی زمین مانده گفت: بیشتر کلا‌نشهرها با این مشکل مواجه هستند و رفع آن نیز تنها بر عهده شهرداری نیست و باید بهزیستی، نیروی انتظامی، دادستانی و دادگستری به کمک شهرداری بیایند.

به گزارش خبرنگارمهر، مهدی چمران روز پنجشنبه در چهل و پنجمین اجلاس شورای عالی استانها با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خرمشهر اظهار داشت: یاد تمام شهدای عملیات بیت المقدس که طولانی ترین عملیات طی جنگ تحمیلی بود را گرامی می داریم. این عملیات از 10 اردیبهشت آغاز و تا سوم خردادماه ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه خرمشهر نقطه عطف پیروزی های ما بود، اضافه کرد: به خاطر می آوریم در زمان آزادسازی خرمشهر دوستانی از لبنان و فلسطین آمده بودند و آنها نیز تحت تأثیر پیروزی ما گفتند که ما هم در لبنان پیروز خواهیم شد و چنین هم شد.

چمران همچنین سالروز میلاد فرزند گرامی پیامبر اسلام (ص) را بر همه آحاد ملت تبریک گفت و افزود: ایشان اسوه و الگوی همه مردم و زنان جهان بوده و خواهند بود. او یک مبارز بود و بیش از همه برای به پاداشتن حکومت حق و ولایت مبارزه کرد و به شهادت رسید.

وی همچنین سالگشت ولادت امام خمینی (ره) را به همه ملت و مبارزین جهان تبریک گفت و تصریح کرد: راهی که امام آغاز کرد فقط مختص به ایران نبود بلکه تأثیرات آن را نیز در آفریقا،آمریکای جنوبی، کشورهای عربی و اروپا نیز می بینیم.


رئیس شورای عالی استانها افزود: حرکتی که امام آغاز کرد دنباله رو حرکت پیامبر اسلام (ص)بود و این حرکت هرگز توقف پذیر نیست و امیدواریم که ملت بتواند این حرکت و انقلاب را به نحو شایسته به نسل های بعد منتقل کند.

وی در ادامه به یکی از حرکت های تحت تأثیر انقلاب ما گفت: حرکت جمال عبدالناصر برای ملی کردن کانال سوئز برگرفته از حرکت ما برای ملی کردن صنعت نفت بود. جمال عبدالناصر بعدها گفته بود که ما از ایران درس گرفتیم. اما متأسفانه ما قدر نهضت مان را ندانستیم و روحانیت را کنار گذاشتیم و شعبان بی مخ روی کار آمد که متأسفانه بعد از آن محمدرضا شاه روی کار آمد و کشور به چپاول رفت که تا به امروز نیز نشانه های آن را می بینیم.

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به اینکه 14 خرداد ماه سالروز عروج ملکوتی امام عزیزمان را در پیش رو داریم، اذعان داشت: عروج و پرکشیدن ایشان ما را در غم خود فرو برد.

چمران بر قیام تاریخ 15 خرداد اشاره کرد و گفت: در آن روزهای تاریخ شاهد جنایات شاه ملعون بودیم که مردم را در تهران و اطراف آن به رگبار بستند.

وی با بیان اینکه 300 میلیارد تومان بودجه به شرکت واحد اختصاص یافته است گفت: افزایش 15 در صد نرخ کرایه های اتوبوس را در سال گذشته اجرایی نکرده ایم وبا توجه به این که نیمی از اتوبوسهای تهران خصوصی است امیدواریم در سال جاری به شکل منطقی کرایه‌ها اصلاح شود و از ابتدای تابستان اجرایی شود.

کودکان خیابانی مشکل بیشتر کلان شهر ها است

در ادامه اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها طرح مشارکت و همکاری شهرداری‌ها در برنامه‌های ساماندهی کودکان کار و خیابان مورد بررسی قرار گرفت که چمران در این رابطه گفت: این طرح روی زمین مانده است زیرا این موضوع تنها بر عهده شهرداری نیست و باید بهزیستی، نیروی انتظامی، دادستانی و دادگستری به کمک شهرداری بیایند.

وی با اشاره به کلیات طرح مشارکت و همکاری شهرداری‌ها در برنامه‌های ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: متاسفانه این طرح روی زمین مانده و بیشتر کلا‌نشهرها با این مشکل مواجه هستند؛ شهردار قاعدتاً نمی‌تواند رئیس دادگستری را در جلسه خود دعوت کند و خود نیز رئیس شود و کمیته تشکیل دهد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه شهردار مجری است و این طرح مربوط به شورای شهر است، ادامه داد: پیشنهاد ما این است که محوریت را در شورا ببریم و هماهنگی برای ساماندهی این کودکان از سوی آنها انجام شود.

چمران بیان کرد: ما باید بر اساس احساس مسئولیت انسانی در مقابل کودکان کار و خیابان و کودکان متکدی طرحی تصویب کنیم که برای تمام شهرداری‌های کشور قابل اجرا باشد.

وی خاطرنشان کرد: شوراها باید این افراد را سازماندهی کنند و پس از آن شهرداری به انجام وظایفش بپردازد. کلیات طرح مشارکت و همکاری شهرداری‌ها در برنامه‌های ساماندهی کودکان کار و خیابان امروز تصویب شد.

شورای نگهبان تمایلی به حضور اعضا شورا در مجلس ندارد

بر اساس این گزارش، در جلسه شورای عالی استان ها ،اعضای طرح دو فوریتی «محسوب شدن یک دوره عضویت در شورای عالی استانها به عنوان یک مقطع تحصیلی» برای نامزد شدن در انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی را تصویب کردند.
براساس این طرح عضویت در این دوره شورای عالی استانها یک مقطع تحصیلی محسوب می شود بنابراین کسانی که دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند، معادل فوق لیسانس محسوب می شود و می توانند در دوره نهم مجلس کاندید شوند.
حداقل مدرک برای نامزدشدن در دوره نهم مجلس فوق لیسانس در نظر گرفته شد و نمایندگانی که حداقل یک دوره سابقه عضویت درمجلس را دارند می توانند با مدرک لیسانس نیز برای دوره نهم نامزد شوند.

چمران رئیس شورای عالی استانها در جریان بررسی این طرح گفت: البته این طرح بعد از تصویب در صحن علنی شورای عالی استانها باید به مجلس و شورای نگهبان برود و به تصویب آنها نیز برسد.

وی افزود: بعید می دانم این طرح به تصویب شورای نگهبان برسد زیرا آنها تمایلی به ورود اعضای شورا به مجلس را ندارند.
در خاتمه این جلسه طرح دوفوریتی با اکثریت آراء به تصویب رسید.

تنفس بدون رضایت ولی فقیه کاری بی ارزش است

تنفس بدون رضایت ولی فقیه کاری بی ارزش و عبث است

جوان آنلاین (سپاه پاسداران): در نظام های حکومتی امروز و دیروز جهان ، شکاف ها و ایرادهای مختلفی در ساختار حکومت و شیوه عملکرد حاکمان وجود دارد که موجب شده دیکتاتوری ، خودکامگی ، سلطه گری و بی توجهی به رای مردم و نخبگان جامعه و حتی مردم جهان به شکل های مختلفی ظهور کند .
حاکمان و قدرت طلبان و زورگویان چه در نظام های دیکتاتوری فردی و گروهی مانند حکومت پادشاهان در رم و یونان چه در سیستم های استعمارگران و کشورگشایان از اسکندر تا انگلستان و فرانسه ، و چه در سلطه جویی های امروز امریکا و متحدانش در دنیای امروز که به بهانه دموکراسی و حقوق بشر و مقابله با تروریست ها ، با خونریزی و حاکمیت بر منابع مردم جهان و بی توجهی به اراده و خواست ملت های خداجوی جهان با ابزار شورای امنیت و سازمان ملل و ... سرنوشت ملت ها را تغییر می دهند و .. با توجیه های مختلف به نام مردم و منافع ملی و وطن دوستی و حفظ نژاد برتر ، حقوق انسان ها و ملت ها را زیر پا می گذارند و مقابل فرامین خداوند رحمان و رحیم می ایستند .
حتی امروزه در نظام های جدید لیبرال سرمایه داری که در کشورهای غربی حاکم است و مدعی دموکرات ترین حکومت های تاریخ جهان هستند ، سلطه گری و استبداد به شکل پیچیده و جدید خود حاکم شده است . غول های رسانه ای ، سینمایی و لابی های صهیونیستی در کنگره امریکا و تشکل های جدید نژاد پرستان و افراطیون در اکثر کشورهای غربی ، شرایطی را بوجود آورده که علاوه بر ظلم بر اقلیت ها و فرودستان و دگراندیشان ، اتحادی سلطه جویانه را برای تسلط بر منابع کشورهای جهان سوم ، خاورمیانه و افریقا ایجاد کرده اند و به بهانه مقابله با تروریست ، به اشغال عراق ، افغانستان و دخالت در امور لیبی ، سوریه و سایر کشورها پرداخته اند .
بر این اساس ، نخبگان و ملت های جهان ، در طول تاریخ با قدرت طلبی حکومت ها و زورگویان جهان مقابله کرده اند و به دنبال اصلاح سیستم های حکومتی هستند تا علاوه بر تحقق مفهوم استقلال ملت ها از نفوذ استعمار قدیم و جدید ، رابطه ملت با حکومت را به شکل بهتری تغییر دهند تا هم به بهبود جایگاه کشور در جهان امروز کمک کند و هم تحولات اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی را به گونه ای به همراه داشته باشد که موجب بهبود رفاه مردم ، احترام به شان ملت ، دفاع از حقوق مردم ، دادرسی اقوام و افراد مختلف و حاکمیت قانون و ... شود .
در تاریخ مبارزات ملت ایران نیز مردم و نخبگان در کنار روحانیون و سیاست مداران برای آن که ظلم نظام های پادشاهی را شاهد نباشند به طور مستمر در انقلاب ها و تحولات آزادی خواهانه خود تلاش کرده اند تا نظامی را معرفی و حاکم کنند که علاوه بر مردم سالاری و حاکمیت قانون مبتنی بر قوانین شرع و توصیه پیشوایان دینی، پیامبر اسلام و امامان باشد.
انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، در سال 1357 که تجربه تحولات 1400 ساله تاریخ اسلام و مبارزات ملت ایران و همچنین تلاش روحانیت مبارز و 70 سال مشروطه خواهی و آزادی خواهی و مشروعه خواهی را پشتوانه فکری و نظری خود کرد، توانست در کنار تحولات اجتماعی و آثاری که بر سرنوشت کشور و استقلال ایران و حذف دخالت قدرت های شرق و غرب، امریکا و انگلیس و سایر قدرت ها در امور ایران توانست نوعی از ساختار حکومتی را به جهان و کشورهای اسلامی و آزادی خواه معرفی کند که هم مبتنی بر رای مستقیم مردم و تجربیات جدید بشر در زندگی اجتماعی جهان باشد و جمهوری خواهی و مردم سالاری را به همراه داشته باشد و هم مبتنی بر قوانین شرع و فطرت خداجوی انسان ها و اکثریت مسلمان ملت ایران باشد.
بر این اساس، نظام جمهوری اسلامی با محوریت ولایت فقیه، از یک سو خود را با فرامین و سنت و احادیث و تعالیم اسلامی مرتبط کرده است و از سوی دیگر به نظر و مشارکت عمومی مردم از هر دین و زبان و دیدگاهی توجه دارد.
به عبارت دیگر انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی، خبرگان رهبری که از فقها و نخبگان مذهبی تشکیل می شود و رهبر جامع الشرایط نظام را انتخاب می کند، انتخابات مجلس که هر چهار سال یکبار چکیده فضایل یک ملت را در خانه مردم جمع می کند، انتخابات ریاست جمهوری که قوه مجریه را با رای مستقیم مردم انتخاب می کند، انتخابات شوراها و. . . . به این معناست که اداره کشور مستقیماً با رای مردم انجام می شود.
مقام معظم رهبری نیز که توسط نخبگان مذهبی و فقها انتخاب می شوند در واقع از سوی مردم کشف و انتخاب می شوند و در این انتخاب هم رای مردم و هم فرامین و تعالیم اسلامی و دینی اثرگذار است و از آن جا که در قانون اساسی ولایت فقیه به عنوان محور اصلی حکومت تایین شده است اقشار مختلف مردم و حتی اقلیت ها و زبان های مختلف که خود را متعهد و ملزم به اجرای قانون می دانند در واقع التزام به ولی فقیه زمان خود را التزام به قانون ارزیابی می کنند.
بر این اساس ، تمام ملت ایران چه اکثریت چه اقلیت ، چه فارسی زبان و مسلمان ، چه ارمنی ، کلیمی ، مسیحی و زرتشتی ، در چارچوب قانون اساسی کشور و سایر قوانین مدنی و قوانین عادی کشور ، خود را موظف و متعهد و ملتزم به اجرای قانون می دانند و در این راستا التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه دارند .
علاوه بر التزام به قانون ، از آنجا که عموم ملت ایران دین دار و خداجوی هستند به علما و نخبگان دینی و فقها اعتقاد دارند و از آنجا که در فرامین و تعالیم شیعه ، پیروی از امام زمان و فقیه جامع الشرایط و اعلم فقها در زمان غیبت توصیه و تاکید شده است و اماماتن شیعه دنباله روی راه پیامبر اسلام و تعالیم دین مبین اسلام هستند ، در نتیجه التزام به ولایت فقیه در زمان غیبت ، التزام به امام و خداوند متعال است .
به عبارت دیگر ، موضوع التزام به ولایت فقیه هم از جهت قانونی که همه مردم ایران خود را متعهد به اجرای قانون و احترام به آن می دانند و هم از جهت تعالیم شیعه و اسلام ، مورد توجه و تاکید عموم ملت ایران است و از شیعیان و مسلمان تا زرتشتی و مسیحی و کلیمی با هر زبان و قومیتی ، پشتیبان ولایت فقیه هستند .
بر این اساس باید سخن برخی مسئولان و کارشناسان اینگونه اصلاح شود که در نظام جمهوری اسلامی ، مردم و ولایت فقیه دو شاخص و نهاد جدایی ناپذیر هستند و اینگونه برخی معتقداند که ولایت فقیه بدون مردم مفهوم نیست و مردم بدون ولایت فقیه مفهوم نیست باید اینگونه اصلاح شود که مردم خود را از ولایت فقیه جدا نمی بینند و هیچگونه فاصله و شکافی بین آنها نیست که در مقطعی این فاصله کم شود یا زیاد شود و نیاز به بازسازی داشته باشد .
به عبارت دیگر ، التزام به ولی فقیه تا آنجا معنا دارد که مسئولین کشور و مردم به طور کامل خود را تابع مقام ولایت می دانند که فقیهی اعلم و آگاه به زمان است و این محبت و رابطه عقلانی و قانونی و عاطفی به گونه ای است که اگر مقام ولایت مصلحتی را توصیه کنند آن را عاشقانه انجام می دهند .
ولایت مداری به این معنی است که گاهی باید از نظر و سلیقه شخصی عبور کنیم و به مصلحت و نظر و توصیه رهبر عمل کنیم .به عنوان مثال در دوره ریاست جمهوری مقام معظم رهبری ، مواردی پیش آمدکه ایشان عاشقانه نظر ولی فقیه زمان را پذیرفتند و اجرا نمودند .
اینگونه ولایت مداری نشان میدهد که حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری ، خود در زمانی که امام خمینی در جایگاه ولایت فقیه بودند به توصیه ها و نظرات و مصلحت سنجی های ایشان در امور حکومت و مردم ، توجه داشتند و برآن تاکید داشتند .
بر این اساس، در زمان حاضر نیز ولایت مداری که به معنای رابطه تنگاتنگ و قانونی و عاطفی مردم با حکومت است تصریح دارد که مسئولان کشور ولایت فقیه را ریسمان و ستون اصلی حکومت جمهوری اسلامی تلقی کنند و هیچ نهاد و فرد و گروهی را جدای از ولایت ارزیابی نکنند و در انجام وظایف و اجرای قانون به آن التزام کامل و عملی داشته باشند.
ولایت فقیه دستاوردهای بسیاری را در درون نظام جمهوری اسلامی و کشور ما به همراه داشته و بسیاری از مشکلات کشور را تاکنون حل کرده و بنای نظام مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی را مانند ستونی محکم استوار ساخته است، چنان چه در مقابل انواع بدخواهی ها و ترفندهای دشمنان منافقان، گروه های مسلح، معارض و معاند ضد انقلاب و گروه های سیاسی ملحد و خارج از خط مردم و امام مانند کوه استوار بوده است و انواع توفان ها و مشکلات را از سر گذرانده و ملت و نظام را در مقابل آن ها حفظ کرده است.
همچنین بعد از تحرکات ضد انقلاب و منافقین در اوایل انقلاب که با رهبری امام امت به بهترین شکل با آن ها برخورد شد رهبری هوشمندانه امام در دوره جنگ نیز باعث شد که دشمن با وجود حمایت اکثر قدرت های جهان از صدام حسین، نتواند با رزمندگان اسلام مقابله کند و در شرایط تحریم اقتصادی، کشور به راه خود ادامه داد و نه تنها صدام حسین و قدرت های سلطه گر رسوا شدند بلکه زمینه خودکفایی کشور در عرصه های مختلف اقتصادی و فرهنگی فراهم شد و بعد از جنگ نیز زمینه انقلاب صنعتی و اصلاح ساختار اقتصادی و رشد صنایع مختلف فراهم گردید.
در سال های اخیر نیز با ولایت هوشمندانه مقام معظم رهبری، انواع تحرکات و جنگ طلبی ها و سلطه جویی و ماجراجویی های دشمن، مهار شده است و رشد و توسعه اقتصاد و انواع صنایع و بهبود وضع رفاه مردم و توسعه صنعت نفت و گاز، خودروسازی، سیمان و فولاد، مصالح ساختمانی و. . . را شاهد بوده ایم و دشمن نتوانست با ترفندهای مختلف از جمله پرونده هسته ای، تحریم اقتصادی و. . . .ما را به عرصه جنگ و تخریب و خونریزی وارد کند و با وجود آن که کشورهای همسایه درگیر جنگ و اشغال شدند اما جمهوری اسلامی با رهبری خردمندانه ولایت فقیه تاکنون از انواع ماجراجویی ها عبور کرده است.
هوشمندی رهبر معظم انقلاب تا حدی است که خود منتقدان و دشمنان داخلی و خارجی نیز اعتراف کرده اند که ایشان رهبری باهوش هستند ولایتی هوشمندانه دارند و با عقل و تدبیری که دارند مسائل مختلف را مهار و کشور را از بحران های مختلف عبور داده اند و ارموز کشوری مستقل ، آزاد ، قدرتمند و مطرح در جهان داریم و در عرصه های داخلی نیز رشد و پیشرفت و بهبود سطح زندگی مردم و شاخص های رفاهی ، پزشکی ، فرهنگی ، علمی ، صنعتی و ... را شاهد هستیم .
اگر این نوع رهبری و مدیریت ولایت فقیه را با سیستم حکومتی دوره قاجاریه و پهلوی مقایسه کنیم در می یابیم که پادشاهان مختلف این دو سلسله در دوره 300 ساله حکومت خود نیمی از دستاوردهای دوره 30 ساله جمهوری اسلامی را نداشته اند .
دلیلش این است که ساختار حکومتی قاجاریه و پهلوی نه مبتنی بر الگوهای مردم سالاری و احترام به حق و رای و نظر مردم و نخبگان بوده است و نه مبتنی بر تعالیم اصیل اسلامی و سنت پیامبر و توصیه ها و رهبری امامان و نظریات فقها و بزرگان و اندیشمندان بوده است و در نتیجه حسرت همیشگی با روشنفکران ما همراه بوده و هیچگاه نتوانستند که توسعه ایران زمین را با یک حکومت کارآمد شاهد باشند . اما در دوره جمهوری اسلامی و رهبری خردمندانه ولایت فقیه شاهد آن هستیم که هم تعالیم اسلامی و هم هوشمندی و خردمندی امروز که مبتنی بر مردم سالاری و احترام به حقوق مردم است رعایت شده و موجب حل مشکلات و بحران ها و ارتقای جایگاه ایران در نظام بین المللی شده است .
در عرصه خارجی و بین المللی نیز رهبری و ولایت فقیه باعث افتخارات و دستاوردهای بسیاری بوده است . از یک سو موضع محکم و بشر دوستانه جمهوری اسلامی در مسئله فلسطین ، سوریه ، عراق ، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی و جهان سومی ، موجب شده که مسئولین جمهوری اسلامی از محبوبیت زیادی در این کشورها و جهان اسلام برخوردار باشند و حقوق مردم این کشور ها مطالبه شود و از سوی دیگر در کشورهایی که الگوی لیبرال سرمایه داری مورد انتقاد بسیاری از آزاد اندیشان و خداجویان است توجه بسیاری به الگو و رفتار رهبران جمهوری اسلامی جلب شده است و بسیاری از منتقدان سلطه گری آمریکا و کشورهای غربی به ایران توجه دارند و از آن الگو می گیرند و یکه تازی آمریکا و نظام سرمایه داری که خود را ابر قدرت و یگانه الگوی حکومتی راهگشا می داند با چالش جدی مواجه شده است .
زیرا جمهوری اسلامی الگویی را به جهان معرفی کرده که هم فطرت خداجوی انسان ها و تعالیم دینی را مورد توجه قرار داده و هم به رای و مردم سالاری و مشارکت واقعی مردم در سرنوشت آنها معتقد است در حالی که نظام سرمایه داری به تعالیم دینی کم توجه است و با حاکمیت سرمایه ، رسانه ها را تحت حاکمیت دارد و بر افکار عمومی حاکم است و با تبلیغ هر چه می خواهد به خورد ملت ها می دهد و با رقابت دو حزب خود ساخته، ادعا می کند که رقابت و دموکراسی و شفاف سازی حاکم است در حالی که منافع گروه های صاحب نفوذ و سرمایه داران هرچه ایجاب کند پیگیری می شود چه جنگ سرد و اتمی شدن جهان، چه خلع سلاح، چه دخالت در امور کشورها و حاکم شدن بر منابع، چه جنگ با تروریسم و. . . .همگی با توجه به منافع سرمایه داران و حکومت ها انجام می شود.
در سی سال گذشته که جمهوری اسلامی را خطر خود معرفی کرده اند شاهد بوده ایم که حتی یک جنگ توسط ایران آغاز نشده در حالی که امریکا بارها به بهانه های مختلف جنگ هایی را به راه انداخته است. حال سوال این است که ولایت فقیه صلح جو و طرفدار حقوق بشر و انسان هاست یا نظام سلطه گر و لیبرال سرمایه داری امریکا و حامیانش؟
این تفاوت ها باعث شده که جایگاه ایران به عنوان یک کشور اثرگذار در جهان هر روز بهتر از قبل شود و بسیاری از رهبران و مردم جهان ایران را باور کرده اند و مورد احترام آن هاست و به رهبری خردمندانه ولی فقیه ایمان آورده اند تا جایی که بسیاری از رهبران کشورهای اسلامی از جمله در لبنان و فلسطین، رهبران مذهبی و سیاسی افتخار می کنند که طرفدار جمهوری اسلامی هستند و رهبر و ولایتی چون مقام معظم رهبری دارند و با افتخار از رهبری و ولایت آیت الله خامنه ای سخن می گویند و ایشان را الگوی خود در مدیریت، سیاست و جهان بینی می دانند.
به راستی جز نظام ولایت فقیه، کدام نظام سیاسی می توانست علاوه بر حل مشکلات داخلی و انسجام و افزایش مشارکت مردم ایران و رشد و توسعه کشور، در مقابل انواع تهدیدها و ماجراجویی ها و تحریم ها مقاوم باشد و نه تنها مشکلات داخلی را حل کند بلکه در جهان الگویی نو و کارآمد برای نظام های سیاسی جهان باشد.
به نظر می رسد که در نظم نوین جهانی و جهان آینده، الگوی مردم سالاری دینی ایران مورد توجه بسیاری از کشورها خواهد بود و هرگاه که سرمایه داری و امریکا بخواهد خود را یکه تاز بداند مردم جمهوری اسلامی و تجربه نظام ولایت فقیه را نشان خواهند داد که هم رابطه مرید و مراد و رابطه تنگاتنگ عاطفی و قانونی بین مردم و ولایت را ایجاد کرده است و هم الگویی راهگشا و با تحول شگرف در عرصه داخلی و خارجی برای هر کشوری می تواند باشد.
زیرا نظام ولایت فقیه نظامی است که مردم و مسئولان ولایت مدار در آن حکومت عمیقاً احساس می کنند که هم به فطرت خداجوی آن ها توجه می شود و خود را به اسلام و پیامبر و خداوند نزدیک تر می بینند و هم قادرند که با تبعیت و التزام عملی به ولایت، از بحران ها عبور کنند ، مشکلات را حل کنند و در عرصه بین المللی شاهد جایگاه کشور خود باشند و متناسب با شان ملت خود شاهد ارتقای شاخص های زندگی اجتماعی باشند و از این طریق رضایت خداوند متعال و پیامبر و امامان را کسب کنند و ملتی شاد و سعادتمند و مترقی باشند و راه تکامل به سوی خداوند متعال را با رهنمودهای ولایت فقیه بهتر طی کنند این راه ارزشمند است و با عنایت به اینکه ولی فقیه در زمان غیبت جانشین خداوند و به همین دلیل حاکم بر کل کائنات است در ملت شیعه حتی این نکته را تداعی می کند که تنفس و زندگی بدون رضایت ولایت فقیه کاری بیهوده است و برای تحقق رضای خدا باید از طریق کسب رضای و ولایت حرکت کرد و کشور و ملت خود را به سعادت رساند و هرگز نباید مغرور شد و تصور کرد که یک ملت می تواند بدون رهبر خود معنا داشته باشد . ملت و ولایت هرگز از هم جدا نیستند و تفکیک ناپذیر هستند .

توقف قرارداد بدون مناقصه 450 ميليون يورويی تالار كيش

جام جم آنلاين: رئيس سازمان بازرسي كل كشور در گفت‌وگويي آخرين اخبار مربوط به پرونده 400 ميليارد توماني هتل‌هاي بين‌المللي كيش، پرونده زمين‌خوار بزرگ شيراز، دلايل آتش سوزي در پالايشگاه آبادان و پرونده بيمه ايران را تشريح كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، مصطفي پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور كه مهمان برنامه نگاه دو بود،در اين برنامه در مورد نخستين پرونده در آغاز فعاليت در سازمان بازرسي كل كشور گفت: در تيرماه سه سال قبل در نخستين سال حضورم در سازمان بازرسي كشور با گزارش‌هاي متعددي از نواحي مختلف مواجه شديم، در آن زمان نخستين پرونده اي كه در دستور كار داشتم پرونده زمين هايي در اطراف تهران بود كه توسط ارگاني تغيير كاربري داده شده بود. اين پرونده يكي از مهمترين پروژه هاي ما در آن زمان بود كه خوشبختانه به سرانجام رسيد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در مورد آخرين پرونده مختومه نيز خاطر نشان كرد : صبح روز پنجشنبه مدير كل استان سمنان در تماس با بنده از واگذاري چند قطعه زمين به طور غير قانوني خبر داد. در اين پرونده دو بخش زمين ها رسيدگي و ابطال شده و به بخش هاي ديگر آن هم به زودي رسيدگي ميشود.

وي ادامه داد: از ديگر پرونده‌هاي پاياني در دستور كار هم ميتوانم از بررسي ساعت كار قضات تهران در دو هفته گذشته نام ببرم كه گزارشي براي رياست قضائيه ارسال و قرار شد تصميماتي براي بهبود حضور قضات و رسيدگي بهتر به مشكلات مردم گرفته شود.

پورمحمدي در خصوص آمار ميزان سلامت اداري كشور نيز تصريح كرد: چنين آمارهايي به راحتي بدست نمي آيد چون بايد از تمامي مراكز خدماتي كشور گزارشهاي دريافت شده با دوره هاي زماني مشابه و در ابعاد مختلف مقايسه شود، در حال حاضر چند سال است كه يك پروژه نظرسنجي را آغاز كرده ايم و در آينده نزديك ادامه نظرخواهي ها توسط خود سازمان بازرسي انجام خواهد گرفت.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: براي مثال در بررسي‌ها متوجه شديم امسال ميزان رضايتمندي مردم چند درصد كاهش يافته است. اين مسئله در برخي از ابعاد به 10 يا 15 درصد نارضايتي رسيده و در تعدادي از ابعاد هم تغييري نكرده. البته در چند بعد هم شاهد رشد رضايتمندي‌ها بوده ايم اما نمي‌توان در اين زمينه جمع‌بندي كاملي را ادائه داد هرچند در كل، رضايتمندي 3 تا 5 درصد كاهش يافته است.

دستگاههاي ارائه خدمات بيشترين ميزان شكايت را داشتند

رئيس سازمان بازرسي كشور در مورد بيشترين درصد شكايت مردم از دستگاههاي دولتي گفت: دستگاههاي ارائه خدمات بالاترين آمار شكايت را داشته اند ولي اين نكته مبناي قضاوت نيست. بانك ها، قوه قضائيه، بيمه، بهداشت و درمان و ... صاحب بيشترين آمار شكايت هستند ولي نسبت ارائه خدمات اين دستگاهها قابل مقايسه با خدمات ديگر دستگاهها نيست، ولي مي‌توان نظر داد كه ميزان شكايت از دستگاهها در سال هاي مختلف چه تغييراتي داشته و اين مسئله مبناي قضاوت دقيق‌تري است.

وي افزود: البته اين طرح در حال ارتقاء است، قانون ارتقاي سلامت اداري مدت‌هاست كه در مجمع تشخيص قرار دارد. با نهايي شدن اين قانون هر سال شاخص سلامت اداري كشور را تعيين خواهيم كرد و اعلام عمومي خواهد شد، لذا با ابلاغ اين قانون كارهايمان نظم بيشتري خواهد گرفت.

پورمحمدي همچنين با اشاره به اقدامات سازمان بازرسي كل كشور در زمينه مبارزه با فساد اظهار داشت: اين مطالبه مقام معظم رهبري در زمينه مبارزه با فساد به كمك دستگاههاي دولتي مانند سازمان بازرسي مي آيد تا وظيفه خود را بهتر انجام دهيم.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: البته در بسياري از مواقع در اين زمينه موانعي وجود دارد. براي مثال در سال 88 پرونده‌هاي تخلف بزرگ ما 300 پرونده بود كه آن را به بيش از 500 مورد رسانديم و امسال هم رقم آن به 750 مورد رسيده است، البته هزاران هزار شكايت در زمينه هاي مختلف وجود دارد ولي اين تخلف ها نمونه هاي سنگين است.

در بحث نظارت "پيشگيري " در درجه اول اهميت قرار دارد

پورمحمدي درخصوص برخورد با فساد خاطر نشان كرد: ما در سطوح مختلفي از فساد وارد ميدان مي شويم ولي تمامي سطوح نيز بر عهده ما نيست. شناسايي، ارزيابي، تشكيل و تكميل پرونده با يك ارزيابي حقوقي كامل و ارسال آن براي مراجع داوري مانند هيات هاي رسيدگي به تخلفات، ديوان عدالت اداري، ديوان محاسبات و دادگستري از وظايف ماست، ولي بيشترين تلاش ما در جهت "پيشگيري " از اين موارد است.

وي ادامه داد: برخورد با فساد روندي چند ساله و طولاني است ولي پيشگيري بايد در سطوح اوليه انجام بگيرد. براي مثال در معامله اي كه خلافي صورت گرفته قبل از اجرا آن را ابطال مي كنيم تا حتي نياز به دادگاهي شدن هم نباشد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: همچنين زماني ميتوانيم در مود پرونده ها اطلاع رساني كنيم كه دادگاه حكم صادر كند و محكوميت فرد نهايي شده باشد، ولي قبل از آن نمي‌توان تخلف را علني كرد‌، البته مي‌توانيم نام نياوريم ولي در اين زمينه مردم درخواست مي‌كنند كه نام نهاد برده شود تا آگاه باشند، از سوي ديگر دستگاه متخلف ادعا مي كند كه ما باعث تضعيف آنها شده‌ايم.

آستانه تحمل جامعه و مديران بايد افزايش يابد

پورمحمدي افزود: به شخصه معتقدم "اطلاع رساني " بهترين راه پيشگيري است، اعلام تخلف دستگاه‌ها باعث ايجاد حساسيت مردم و ترس دستگاههاي متخلف ديگر براي فاش شدن نامشان مي شود. بايد آستانه تحمل اجتماعي و مديران ما بالا برود و با اين واقعيت هاي جامعه به طور جدي و ملموس روبرو شويم، فساد يك بيماري مهلك است و راه جدي درمان آن "اطلاع رساني " است و يكي از بهترين راه‌ها صدا و سيماست.

وي تصريح كرد: البته ما نمي خواهيم همه را متهم كنيم ولي واقعيت اين است كه اگر اطلاع رساني نشود در داخل جامعه اعداد غير واقعي منتشر مي‌شود و همه چيز بزرگنمايي مي‌شود.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در ادامه صحبت هاي خود با اشاره به بدهكاران بزرگ بانكي و وام 100 ميلياردي گفت: در جريان وام 100 ميلياردي در آخرين لحظه توانستيم از ادامه آن جلوگيري كنيم. در آن زمان خبر رسيد كه بيش از 100 ميليارد تومان وام بدون ضوابط لازم مانند وثيقه‌ها اعطا شده است. ما هم به سرعت با بسيج كردن كارشناسان و گرفتن اطلاعات مطلع شديم كه مراحل اعطاي وام غيرقانوني بوده و تلاش كرديم تا جلوي پول را بگيريم.

پورمحمدي افزود: در آن زمان اين پول بين چند بانك توزيع شده بود، در واقع 14 ميليارد تومان برداشت شده و 111 ميليارد تومان توقيف شد، اين پرونده هنوز هم در جريان است. نظام نظارت بر پرداخت‌ها در داخل كشور به طور جدي آسيب ديده و اين موضوع نياز به بازنگري جدي دارد.

در تخلفات بانكي هر دو طرف مجرم هستند

وي افزود: سيستم بانكي و مالي كشور بر وام‌ها ناظر است و در واقع ما ناظر بر ناظريم، ما ابتدا تخلف و بي انضباطي را بايد با پيشگيري كاهش دهيم، ولي نظام پولي ما بايد مظهر انضباط در كشور باشد، وقتي اين نظام انضباط كافي در اعطاي تسهيلات ندارد دستگاه‌هاي كلاني مثل ما نمي‌تواند بهترين عملكرد خود را انجام دهد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور خاطرنشان كرد: ما نمي‌توانيم براي هر نفر كنترل بگذاريم، در كشور سلسله مراتب بانكي داريم داريم كه موظف هستند كار خود را به خوبي انجام دهند. براي مثال در زمينه وثيقه، تحقيق و بازرسي براي هدف گرفتن پول كار سازمان بازرسي است كه تحليل گري و كلان است. سازمان بازرسي بايد فضاي نظارتي، كنترل، بازرسي و اجراي مقررات را در كشور تثبيت كند.

پورمحمدي در پاسخ به اين سوال كه در زمينه اجراي تخلفات به جرم گيرنده وام رسيدگي مي شود يا دهنده آن، تصريح كرد: به جرم هر دو طرف رسيدگي مي شود، گاهي دريافت كننده اسناد جعلي آورده و گاهي پرداخت كننده در كسب سود مالي سهيم شده و گاهي هم اين جريان به دليل بي توجهي سرسري گرفته مي شود.

وي يادآور شد: نمونه هاي متعددي در اين زمينه وجود دارد و يك جانبه قضاوت نمي كنيم. در هر بخشي بايد جلوي اين مشكل گرفته شو . بايد به دولت يادآوري كرد كه در صورت اعتراض مردم و درخواست وام نبايد سيستم بانكي را سست كرد، البته در شرايط خاص مانند خشكسالي، سيل و زلزله كه مسائلي روزانه و عادي نيستند حتي پول بلاعوض به افراد پرداخت خواهد شدو

به شديدترين نحو با فساد در كشور برخورد خواهيم كرد

پور محمدي با اشاره به جزئيات زمين خوار معروف شيراز خاطر نشان كرد : پرونده تكميل شده است و در بسياري از مواقع بعد از انجام عمل جبران آنچناني صورت نمي‌گيرد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه كشور نبايد به فساد كشيده شود، گفت: ابتدا بايد با اصلاح و تكميل سيستم‌ها جلوي فساد گرفته شود، در اين زمينه ضعف جدي داريم پيشگيري وقت زيادي از ما مي گيرد، اگر بعد از به كار گيري بيشترين پتانسيل براي پيشگيري شاهد تخلف باشيم برخورد جدي خواهيم داشت.

وي تصريح كرد: جامعه را بايد سالم تربيت كرد ولي اگر در ظاهر كسي فساد كرد بايد با شديدترين نحو مبارزه كرد، در حال حاضر در كشور ما آن طور كه بايد و شايد با فساد مبارزه نمي شود به همين دليل نتيجه آنطور كه مد نظر ماست از آب در نمي‌آيد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور همچنين با اشاره به پرونده بيمه ايران خاطر نشان كرد: اين پرونده چند مرحله داشت، ما چهار دفتر بيمه را تكميل كرده و تحويل دادگاه داديم. در اين زمينه افراد زيادي دستگير شدند ولي باز اين پرونده در تعدادي از شعبات در حال تعقيب است.

پورمحمدي ادامه داد: در واقع خود اين پرونده و حاشيه هاي آن ابعاد ويژه اي داشته است. در كشور حاشيه اين پرونده سر زبان است ولي براي ما هر دو پرونده مهم است. بيمه نوسانات اقتصادي جامعه را كنترل كرده و معتدل مي كند. بيمه صنعتي مهم وتعيين كننده براي رشد است، وقتي خود اين صنعت معيوب است نمي تواند باعث سلامت اقتصادي كشور شود.

وي اظهار داشت: بررسي اين پرونده ها باعث بازنگري نظام بيمه ما در سراسر كشور مي شود. بعد از برخورد حداقل 20 درصد پرداخت خسارت بيمه كه عدد بزرگي است كاهش پيدا كرده است، حاشيه اين پرونده هم ارتباط آن با برخي از مقامات است كه اين مسئله هم پرونده متفاوتي است كه در حوزه كاري ما قرار ندارد. در آينده نزديك پرونده بيمه در دادگاه مقابل عموم مردم بررسي مي شود.

توقف قرارداد بدون مناقصه 450 ميليون يورويي تالار كيش

پور محمدي در بخش ديگر صحبت هاي خود در مورد پرونده هايي كه در كيش در دست بررسي است، خاطر نشان كرد: يك بخش پرونده كيش مربوط به واگذاري زمين‌هايي است كه در آن تخلف وجود داشته، سازمان بازرسي در سال 83 تذكرات لازم را داده بود كه رعايت نشده تا اخيرا به اوج خود رسيد، ما هم سال گذشته برخورد جدي تري را انجام داديم.

وي ادامه داد: در حال حاضر اين پرونده نيازمند برخورد قضايي جدي تري است چرا كه در بخشهايي از آن جرم اتفاق افتاده است. طبق برآورد كارشناسان 400 ميليارد تومان به نفع خريداران و به ضرر منافع ملي به متخلفان تعلق گرفته است.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور افزود: در پرونده ديگري قرار بود در كيش در زمينهاي بزرگي تالارهاي بين المللي ساخته شود، فرآيند اين تالارهاي طولاني بوده و قرار بر اين شد چنين پروژه اي ادامه پيدا نكند ولي بعد از مدتي قراردادي يك طرفه به پيمانكار داده شد تا شروع به ساخت و ساز در اين زمينها بكند. آن قرارداد هم بدون برگزاري مناقصه به شركتي كه ميزان توانايي آن هم براي ما نامعلوم است با رقم بيش از 450 ميليون يورو داده شد.

پورمحمدي گفت: برآورد ما اين است كه يك سوم اين مبلغ زياد است. البته اين پروژه در زماني كه مراحل ابتدايي را مي گذراند متوقف شد و خوشبختانه پولي دست به دست نشد.

هيچ بهانه‌اي براي تشكيل نشدن وزرات ورزش پذيرفته نيست

وي با اشاره به تشكيل نشدن وزارت ورزش تصريح كرد: اين قانون در دي ماه تصويب شده و بايد اجرا مي شد. متاسفانه با گذشت پنج ماه هنوز اجرا نشده و هيچ بهانه اي هم پذيرفته نيست، كسي نمي تواند به علت مخالفت با قانون تصويب شده از اجراي آن خودداري كند.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: متاسفانه يك وزارتخانه مهم معلق مانده و ما هم اعلام كرديم كه تا زمان تشكيل وزارت ورزش هر تصرف مالي غير مجاز است و هر فردي كه تصرف مالي كرد با برخورد شديد راهي دادگاه مي شود.

در تلاش براي هماهنگ كردن سازمان هاي نظارتي هستيم

وي همچنين در خصوص انفجار يكي از واحد هاي پالايشگاه آبادان و ميزان پيگيري سازمان بازرسي كل كشور گفت: در روز حادثه تيمي در محل مستقر شد و گزارشات اوليه ما حكايت از بي‌احتياطي و بي‌تدبيري دارد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه براي اظهار نظر بايد تا رسيدن گزارش كامل صبر كرد، گفت: با توجه به اينكه احتمال بروز انفجار در شرايطي خاص قبلا مشاهده شده بود و مديران بايد دقت و احتياط بيشتري براي ادامه كار به خرج مي دادند ولي در انتظار گزارش دقيق تري هستيم.

وي در پايان با اشاره به تعدد سازمان هاي نظارتي كشور اظهار داشت : تعدد از يك جهت ضعف و از يك جهت نقطه قوت است، دستگاههاي نظارتي هر كدام وظيفه خاص خودشان را دارند كه در ابعادي با هم هماهنگ بوده و در ابعادي هماهنگ نيستند.

پورمحمدي همچنين گفت: گاهي اوقات چند دستگاه نظارتي روي يك موضوع خاص كار مي كنند كه باعث آسيب مي شود. با تشكيل شوراي دستگاه نظارتي را ايجاد كرديم و در قانون برنامه پنجم ماده 221 اين هماهنگي به قانون تبديل شد. در حال تلاش هستيم تا ضعفمان كم شود.

امام جمعه رژیم: بیکاری در مازندران بیداد می کند

به گزارش "6 بهمن" به نقل از خبرگزاری برنا از مازندران، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری در خطبه اول نماز جمعه این هفته افزود: برای برطرف شدن فتنه ها و مشکلات راه هایی در دین اسلام پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه آفتی که گریبانگیر همه ما در زمان غیبت خواهد بود، بی دینی می باشد، خاطر نشان کرد: باید این تهدید و آسیب را بشناسیم و با آن مقابله کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از فتنه ها و زمزمه ها را می شنویم که زنگ خطری برای اسلام و کشور ما است، تصریح کرد: اولین راه برای رهایی از بی دینی اخلاص می باشد و تمام کارهای ما باید براساس رضایت خداوند باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تمام نقشه های خود را در زمان غیبت امام زمان(عج) بر روی دور کردن مردم از روحانیت گذاشته اند، خاطر نشان کرد: نباید طوری شود که روحانیت از جامعه حذف شود.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه اگر روحانیت از جامعه حذف شود، خودمحوری و رمالی و ارتباط با پیشگوها رواج پیدا می کند، اظهار داشت: اگر این طور شود کوروش پیغمبر می شود.

امام جمعه موقت ساری در خطبه دوم نماز جمعه افزود: مردم مازندران مطالبات به حق زیادی دارند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه استان مازندران با داشتن بیش از 110 موسسه آموزش عالی توقعات و انتظارات مردم را بالا برده است، اظهار داشت: با توجه به افزایش ساعت پخش برنامه های صدا و سیما به 20 ساعت، باید محتوای برنامه ها نیز بیشتر شده و کیفیت بالاتر رفته و به مسایل بومی مازندران بیشتر پرداخته شود.

وی با بیان اینکه دولت نهم و دهم مازندران را از تک قطبی بودن کشاورزی خارج کرده است اظهار داشت: مسوولان استان نیز باید به فکر مشکلات استان باشند.

قاسمی با اشاره به اینکه در سال قبل 40 هزار نفر به دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران مراجعه کرده که بیشتر تقاضای آنها برای اشتغال بوده است، تصریح کرد: معضل بیکاری در مازندران بیداد می کند و این بیکاری در جوانان تحصیل کرده بیشتر است و من این حرف ها را با سند اعلام می کنم .

وی با اشاره به اینکه معضل ترافیک و بحث زباله از دیگر مشکلات مردم مازندران است، اظهار داشت: حرکت هایی در این زمینه شده اما کند بوده و رضایت بخش نیست
.
امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه بحث سواحل دریا از معضلاتی است که به خوبی ساماندهی نشده خاطرنشان کرد: بحث صنایع دستی و گردشگری و مبلمان شهری از دیگر مشکلات استان است.

قاسمی افزود: ما خدمت های مسوولان را زیر سوال نمی بریم اما مطالبات مردم را هم باید پاسخگو باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه زنان ایرانی باید به معنای واقعی از حضرت زهرا(س) الگو پذیری داشته باشند اظهار داشت: بعد از 32 سال انقلاب وضعیت حجاب جامعه داد مراجع را درآورده است و با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان باید فکر اساسی به حال بدحجاب ها و بی حجاب ها شود.

امام جمعه موقت ساری افزود: نیروی انتظامی در بحث حجاب کارهایی انجام داده اما کم بوده و نیاز به برخورد جدی دارد.

قاسمی افزود: جوانان ما باید وصیتنامه شهدا را بخوانند زیرا شهدا در وصیت نامه های خود از اطاعت بی چون و چرا صحبت کرده اند و این باعث می شود جوانان بیشتر با واقعیت ها آشنا شوند.

سایت سردار بی بصیرت سایت قاچاقچیان سیگار است

سایت تماشانیوز (نزدیک به مشايی): گردانندگان سايت تابناک (منتسب به مافياي قاچاق سيگار ايران) که از ايشان به علت انتشار اخبار غلط با عنوان گافناک نيز ياد مي شود، باز هم در خبرسازي هاي خود دچار خطاي بزرگي شدند.

به گزارش «تماشا» از میراث آریا، گردانندگان تاريکخانه تابناک که به علت برخي مسايل ناچار به اختفاي هويت خود هستند، در ساخت خبر کوتاهي با عنوان "خروج اعضاي ارشد شرکت فياک کيش از کشور" دچار اشتباهات متعدد و فاحشي شدند.

1- گردانندگان سايت منتسب به مافياي قاچاق سيگار در نخستين گاف خود همچنان تصور مي کنند که انعقاد يک قرارداد رسمي در کشور همچون مبادله محموله قاچاق سيگار است که بتوان آن را در خفا و به دور از چشم قانون انجام داد و بعد نيز از کشور خارج شد. جهت اطلاع گردانندگان سايت گافناک بايد گفت، انعقاد قراردادهاي قانوني در کشور پروسه اي کاملا متفاوت از قاچاق دارد. لذا امکان تحليل اين مسايل با ذهنيت هاي قاچاقچي که همواره به خلاف خود اشراف داشته و در صدد فرار از پليس و قانون است ميسر نيست.

2- گردانندگان تاريکخانه تابناک در دومين گاف خود که نشان از نقض صريح قانون بوده و امکان پيگرد قضايي براي ايشان دارد، در حاليکه حتي شکايت و احضاريه اي نيز براي شرکت مورد اشاره صادر نشده، خود براي شرکت مذکور حکم صادر کرده و ايشان را متخلف تشخيص داده است!

3- گردانندگان تاريکخانه تابناک در سومين گاف آشکار خود که کل جوسازي ها و دروغ پراکني روزهاي گذشته سايت هاي همسو با خود را هم زير سوال مي برد، مدعي خروج مديران ارشد شرکت فوق الذکر شده اند. در اين صورت اگر فرض را بر صحت خبر اين سايت دروغ پراکن بگذاريم، بايد گفت علي القاعده و برخلاف تمام هياهوي کاذب گردانندگان تابناک در خصوص وقوع تخلف، هيچ پرونده و دادگاهي حتي در مرحله تحقيق نيز وارد اين موضوع نشده که در نخستين گام از مديران شرکت مذکور بخواهد که تا پايان تحقيقات از کشور خارج نشوند!

4- گردانندگان سايت تابناک در اقدامي که نشان از خباثت ايشان دارد، اينگونه القا کرده اندکه مديران شرکت مذکور با 400 ميليارد تومان پول بيت المال از کشور خارج شده اند. اين در حاليست که قرارداد مذکور هيچگاه منعقد نشد که پولي نيز از اين بابت به مجري واگذار شود.

5- گردانندگان سايت تابناک در چهارمين گاف خود مدعي «افشاي اسناد تخلفات» شرکت مذکور از سوي خود و «تعلل دستگاه هاي مربوطه» شده اند که به اين ترتيب بايد گفت گردانندگان اين سايت تعمداً در خروج متخلفان از کشور مشارکت داشته و به ايشان کمک کرده اند! چراکه در غير اينصورت گردانندگان مشکوک اين سايت مي بايست تا زمان ورود نهادهاي قانوني و صدور احکام از انتشار اخبار براي فراري دادن متخلفان خودداري مي کردند!

6- در پايان به گردانندگان سايت تابناک که نقاب بر چهره و در تاريکخانه خود فرياد وامصيبتا و بيت المال سر مي دهند، توصيه مي کنيم براي اثبات حقانيت خود نقاب از چهره برداشته و خود را به مردم معرفي کنند تا مردم نيز با گردانندگان شجاع! و دلسوز! اين سايت آشنا شوند. به اين ترتيب افکار عمومي خود قضاوت خواهند کرد افرادي که در تاريکي نشسته و در ظاهر به دفاع از بيت المال مشغولند! في الواقع داراي محکوميت هاي متعدد قضايي، مرتبط با مافياي قاچاق سيگار و مبلغ استخرهاي مختلط زنان و مردان در کشور هستند يا نه؟

حمایت گروه 8 از تحولات دمکراتیک در ایران و خاورمیانه

رادیو آلمان: رهبران گروه ۸ رویدادهای جاری در خاورمیانه را به فروریختن دیوار برلین تشبیه کرده و از تحولات دمکراتیک در ایران و کشورهای عربی حمایت کرده‌اند.

کشورهای صنعتی گروه ۸ قصد دارند با حمایت مالی گسترده از تحولات سیاسی و دمکراتیک در مصر و تونس به روند این تحولات شتاب و ثبات بیشتری ببخشند.

در بیانیه پایانی اجلاس رهبران گروه ۸ در دویل فرانسه که روز جمعه (۲۷ مه/ ۶ خرداد) پایان یافت، از اعطای وام‌هایی به مبلغ ۲۰ میلیارد دلار به دو کشور یادشده سخن به میان آمده است. این وام‌ها تا سال ۲۰۱۳ در اختیار این کشورها قرار خواهند گرفت.

موضوع محوری اجلاس دو روزه رهبران گروه ۸ تحولات جاری در شمال آفریقا و خاورمیانه بود. رهبران کشورهای مصر و تونس نیز به اجلاس دعوت شده بودند تا همراه با سران کشورهای آمریکا، فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، کانادا، ژاپن و روسیه این موضوع را بررسی کنند.


"لزوم کنار رفتن قذافی"

در بیانیه پایانی اجلاس، رهبران گروه ۸ ضمن تاکید بر حمایت خود از اصلاحات دمکراتیک در سراسر جهان، دموکراسی را بهترین راه برای دستیابی به آزادی، ثبات و رفاه توصیف می‌کنند. این گروه خود را متحد کشورهایی دانسته‌ که گام در راه اصلاحات یادشده بگذارند. آنها ضمن مقایسه تحولات جاری با فروریختن دیوار برلین، گفته‌اند که از سرکوب اعتراضات مردم در کشورهای عربی و ایران نگرانند و حمایت خود را از تحولات دمکراتیک در این کشورها اعلام می‌کنند.

در بخشی از بیانیه که به لیبی اختصاص یافته، ضمن تاکید بر لزوم کنار رفتن معمر قذافی از قدرت، از حکومت این کشور خواسته شده که به اعمال خشونت علیه شهروندان پایان دهد. این بیانیه از طرح‌های مخالفان دولت قذافی نیز که در "شورای ملی انتقالی لیبی" گرد آمده‌اند، حمایت کرده است.

رهبران گروه ۸ همچنین از برخورد خشونت‌آمیز دولت سوریه با معترضان و مخالفان ابراز انزجار کرده و آزادی همه زندانیان سیاسی این کشور را خواستار شده‌اند. به تصریح بیانیه، تنها گفت‌وگو با مخالفان و انجام اصلاحات بنیادین است که سوریه را به دموکراسی رهنمون خواهد کرد. در ببانیه تهدید شده است که اگر دولت سوریه به این راهکارها اعتنایی نکند، رهبران گروه ۸ "اقدامات و تدابیر تازه‌ای" را علیه رهبری این کشور در دستور کار قرارخواهند داد.


بسته مالی 40 ميليارد دلاری برای بهار عربی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه روز جمعه از طرف سران گروه هشت پیشنهاد کرد یک بسته مالی به ارزش چهل میلیارد دلار برای حمایت از بهار عربی اختصاص یابد.

پیش تر سران گروه هشت در نشست سالانه خود در دوویل متعهد شدند بیست میلیارد دلار به بازسازی اقتصاد مصر و تونس کمک کنند.

نیکولاس سرکوزی در کنفرانسی مطبوعاتی که در پایان نشست گروه هشت در شهر دوویل انجام شد، در توضیح بسته مالی چهل میلیارد دلاری که در نشست گروه هشت برای حمایت از بهار عربی وعده داده شد، گفت بیست میلیارد دلار از این مبلغ را بانک های توسعه (به استثنای صندوق بین المللی پول) و حدود ده میلیارد دلار را کشورهای حوزه خلیج فارس تامین می کنند. حدود ده میلیارد دلار باقی مانده نیز از ناحیه تعهدات دوجانبه تامین خواهد شد.

سرکوزی ادامه داد از ده میلیارد دلار تعهدات دوجانبه، سهم فرانسه برای کمک به مصر و تونس، بالغ بر یک میلیارد یورو خواهد بود.