بلاتکلیفی بازیگر سر‌شناس سینما و تلوزیون در اوین

خبرگزاری هرانا - گزارش‌ها حاکی از آن است که رامین پرچمی، بازیگر سر‌شناس سینما و تلوزیون که در جریان تجمعات اعتراضی ۲۵ بهمن بازداشت شده بود، پس از گذشت بیش از ۴۰ روز از زمان بازداشت در شرایط بلاتکلیف به سر می‌برد.

شاهدان عینی به گزارشگر "هرانا" گفته‌اند رامین پرچمی، بازیگر سر‌شناس، پس از بازداشت در روز ۲۵ بهمن ماه ۸۹ به زندان اوین منتقل شده است.

پیش‌تر برخی سایت‌های دولتی به بازداشت این هنرمند تحت این عنوان که "ر.پ یکی از بازیگران فیلم مسعود ده نمکی که در راهپیمایی ۲۵ بهمن شرکت کرده بود پس از تذکرات متعدد چند مسئول حاضر در صحنه مبنی بر ترک این تجمع، به مخالفت پرداخته و سپس به بازداشتگاه انتقال داده شد؛" اشاره کرده بودند.

رامین پرچمی ۳۸ ساله، در فیلم‌هایی چون ضیافت و اعتراض ساختهٔ مسعود کیمیایی، میهمان مامان ساخته داریوش مهرجویی و سریال‌های در پناه تو، همسایه‌ها و زیر آسمان شهر ۳ ایفای نقش کرده بود.

وی هم چنین تا چندی پیش سردبیر ماهنامهٔ فرهنگی هنری نقش آفرینان، به مدیر مسئولی شکوه جیرودی بود.

شیرکو معارفی؛ کنترل و فشار بر زندانیان شهر سقز

کنترل و فشار بر زندانیان شهر سقز در پی درج خبر اجرای حکم شیرکو معارفی

بنا به خبری که از منبع کاملا موثقی که به ستاد مرکزی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی رسیده بعد از درج خبر این که همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تایید کرد و در 11 اردیبهشت حکم اجرا شود. و انعکاس وسیع این خبر در رسانهای کردی و فارسی ، دیروز مسئولین زندان سقز مورد انتقاد شدید مسئولان دادگستری کل استان کردستان قرار گرفتند و بنا به گفته یکی از کارکنان این زندان به تمامی پرسنل این زندان دستور داده شده که فشار و کنترول بیشتری بر زندانیان این زندان داشته باشند.

از طرف دیگر ستاد مرکزی کمپین که از طریق منابع و گزارشگران خود این خبر را تایید کرد که این خبر از طرف یکی از مسئولان زندان شهر سقز نیز تایید شده است و برخی از زندانیان این زندان این خبر را نیزتایید کرده اند که گویا خبری مبنی بر اینکه به آقای شیرکو معارفی گفته شده که در 11 اردیبهشت اعدام میشود.

انتقال مجدد یک زندانی سیاسی کرد به زندان ارومیه

خبرگزاری هرانا - یک زندانی سیاسی کرد که مدتی پیش به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده بود، مجددا به بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه منتقل شده است.
بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی حسین اندیل زندانی سیاسی کرد تبعه ترکیه که مدتی پیش توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسدارن از بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران واقع در خیابان طالقانی منتقل شده بود، بعد از چند روز تهدید و فشار نیروهای امنیتی مجددا به بند ۱۲ زندان مرکزی انتقال داده شده است.

گفتنی ست بعد از اعدام حسین خضری، فشار‌ها بر زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه در پی اعتراض زندانیان به اجرای این حکم به صورت فزاینده افزایش پیدا کرد است.

علی حسین اندیل زندانی سیاسی کرد تبعه ترکیه ۲ سال و نیم پیش در شهر نقده به اتهام همکاری با یکی از احزاب کردی بازداشت و به ۵ سال زندان محکوم شده است. این زندانی سیاسی با وجود دو سال و نیم حبس به علت عدم موافقت اداره اطلاعات تاکنون نتواسته به مرخصی برود.

مرگ مشکوک چند زن زندانی بی دفاع در زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در طی چند هفتۀ اخیر چند نفر از زنان زندانی بند 1 زندان اوین بطرز مشکوکی در گذشته اند.
در طی یکماه گذشته حداقل 3 تن از زنان زندانی این بند که آخرین آنها ، زندانی توران تربتی 38 ساله است به طرز مشکوکی در حدود 5 روز پیش در گذشت همچنین زن زندانی دیگری بنام خانم فاطمه عباسی پیش از این در زندان بطور ناگهانی درگذشت. هویت زن زندانی سوم متعاقبا اعلام خواهد شد.
از مدتی پیش وضعیت وشرایط زنان زندانی زندان اوین شدیدا به وخامت گراییده است. تعداد زیادی از آنها بیمارهستند و نیاز به درمان دارند با این وجود از خدمات درمانی محرم اند .وضعیت غذایی آنها اسف بار می باشد و مدتها است که گوشت ومرغ و ماهی را از لیست غذایی آنها حذف شده است و اکثر اوقات غذای آنها تخم مرغ و سیب زمینی است.وضعیت بهداشتی زنان زندانی قرون وسطایی است و چیزی به عنوان بهداشت در این بند دیگر معنی و مفهومی ندارد.
اکثر زنانی که در بند 1 هستند به اتهام مصرف مواد مخدر بازداشت شده اند . در زندان به آنها داروی متادون با دز بالا داده می شود که باعث اعتیاد آنها شده است .متادون را به زنان زندانی که سن آنها بین 20 الی 40 سال می باشد تجویز می شود .از طرفی دیگر داروی متادن را همراه با مخلوطی از داروهایی دیگر به آنها داده می شود که باعث ایجاد زخم هایی شبیه زخم بستر بر بدن آنهاو حتی باعث مرگ آنها شده است .
از طرفی دیگر شایعاتی حاکی از آن است که قرار است زنان زندانی عادی زندان اوین به زندانی در ورامین منتقل شوند.گفته می شود که انتقال آنها قرار است پس از تعطیلات عید نوروز صورت گیرید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم رسیدگی پزشکی که منجر به مرگ زنان زندانی بی دفاع در زندانهای رژیم ولی فقیه علی خامنه ای می گردد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار رسیدگی به پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه در دادگاه های بین المللی است.

06 اسفند 1389 برابر با 26 مارس 2011

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

انتقال ۵۰ زندانی اعدامی از زندان قزلحصار به زندان اوین

خبرگزاری هرانا - روز پنج شنبه، چهارم فروردین ماه، ۵۰ نفر از زندانیان محبوس در زندان قزلحصار کرج، به زندان اوین منتقل شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گفته می‌شود که این ۵۰ زندانی متهم به راه اندازی شورش در زندان قزلحصار هستند.

بنظر میرسد مسئولان، این زندانیان را که دارای حکم اعدام هستند، جهت اجرای حکم به زندان اوین منتقل کرده‌اند.

لازم به یادآوری ست در درگیری‌های ۲۴ اسفندماه ۸۹ در واحد ۲و۳ زندان قزلحصار کرج که در پی اعتراض به قصد اجرای حکم اعدام ده زندانی از سوی سایر زندانیان شروع شد، ۱۵۰ تن دچار جراحات جدی به خصوص در اثر استفادهٔ نیروهای گارد زندان از گلوله‌های واقعی شدند که از این تعداد دستکم ۸۰ تن جان باختند. منابع نزدیک به دولت البته ۴۷ کشته و زخمی را آمار این حادثه اعلام کرده‌اند که تفاوت فاحشی با گزارش‌های منابع مستقل دارد.

بر اساس گفتهٔ رئیس سازمان زندان‌ها، زندان قزلحصار با داشتن ۲۰ هزار زندانی، که حدود ۱۳ هزار تن از ایشان را محکومان مواد مخدر تشکیل می‌دهند، بزرگ‌ترین زندان کشور به حساب می‌آید.

گفتنی ست که پس از این کشتار سازمان عفو بین الملل نیز با انتشار بیانیه‌ای یک تحقیق و تفحص فوری در خصوص این کشته شدگان را ضروری دانست.

تجمع اعتراضی کارگران شاغل در پتروشیمی بندر امام

خبرگزاری هرانا - جمعی از کارگران شاغل در پیمانکاری‌ها و شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد پتروشیمی بندر امام، به عدم اجرای مصوبه دولت مبنی بر انعقاد قرارداد مستقیم با کارگران اعتراض نمودند.

کارگران مذکور، به عدم پاسخگویی مسوولان پتروشیمی بندر امام معترض بوده و جهت احقاق حقوق خود، در آخرین روز کاری سال ۸۹ با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی این پتروشیمی خواهان رسیدگی به مشکلات خود شدند.

یکی از کارگران به خبرنگار ایلنا گفت: حدود ۳ ماه پیش تقاضای ملاقات با مدیرعامل پتروشیمی بندر امام را داده‌ایم که متأسفانه تا کنون هیچ پاسخی به تقاضای ما داده نشده است.

بر اساس گزارشات رسیده یکی از مسئولین اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در جمع اعتراضی حدود ۵۰۰ نفر از کارگران حاضر شده و قول مساعد جهت پیگیری مطالباتشان را داده است.

لازم به یادآوری است که مصوبه دولت در خصوص انعقاد قرارداد مستقیم در سال ۱۳۸۴ به تصویب هیأت دولت رسیده و به دستگاههای اجرایی ابلاغ گردیده بود.

محاکمه نظامی دانشمند هسته ای به اتهام جاسوسی

العربیه: سایت "ایران بریفینگ" که از سایت های مخالف جمهوری اسلامی ایران است اعلام کرد شهرام امیری دانشمند هسته ای که آمریکا را متهم به ربودن خود کرده بود و به عنوان "قهرمان ملی" به ایران بازگشت، هم اینک به "جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی" متهم شده است.

امیری ژوئن 2009 در جریان ادای عمره در کشور سعودی ناپدید شد. پس از آن در فیلم های ویدیویی بر روی شبکه اینترنت ظاهر شد که در آن سخنان ضد و نقیضی درباره چگونگی رسیدنش به ایالات متحده ایراد کرد. سرانجام در ماه ژوئن 2010 به دفتر حمایت از منافع ایران در سفارت پاکستان در واشینگتن رفت و به ایران بازگشت. او در فرودگاه تهران با متهم کردن سازمان اطلاعات آمریکا "سیا" به ربودن خود تاکید کرد که از دست آن فرار کرده است.

مسئولان آمریکایی تاکید کرده بودند که امیری مسائل مهمی در خصوص برنامه اتمی ایران را در اختیار آن ها قرار داده است. در مقابل سپاه پاسداران ایران تاکید کرد که امیری دانشمند فیزیک است و اطلاعات با ارزشی از سازمان اطلاعات آمریکا در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار داد. سپاه همچنین بازگشت امیری از ایلات متحده "شکست فضیحت بار سازمان های اطلاعاتی، امنیتی و رسانه ای آمریکا" دانست.

سایت "ایران بریفینگ" تاکید کرد که امیری دوم مارس جاری در دادگاه نظامی حاضر و به تماس غیر قانونی با کشورهای دشمن، "اقدام علیه امنیت ملی و دادن اطلاعات محرمانه به دشمن" متهم شده است. بنا بر این گزارش محاکمه امیری سری بود و احتمال داد جلسه های دادگاه در ماه های آینده نیز ادامه یابد.

این خبر درحالی منتشر شده است که پیشتر خبرهایی درباره قرار دادن امیری در "خانه امن وزارت اطلاعات" در شرق تهران و سپس انتقال دادن او به زندان نظامی "حشمتیه" منتشر شده بود.

صدور حکم زندان برای یک شهروند در مهاباد

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

یک شهروند مهابادی به نام امیر امینی اعلم توسط دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به زندان محکوم شد.

امینی اعلم که اهل روستای ایندرقاش از توابع شهر مهاباد است توسط دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اتهام همکاری با احزاب غیرقانونی به یک سال حبس محکوم شده است. .

گفتنی است این شهروند که سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد شده بود، هم اکنون در زندان مرکزی مهاباد دوران محکومیت خود را سپری می نماید .

همچنین در گزارش دیگری از آژانس خبری موکریان یک شهروند مهابادی به نام خالد قادرپور که حدود دو هفته پیش دستگیر شده بود اخیراً به زندان مرکزی این شهر منتقل شده است .

گفته می شود اتهام خالد قادرپور همکاری با یکی از احزاب مخالف می باشد.

بر گرفته از www.mukriannews.blogspot.com

شکنجه وحشیانه وكيل سكينه محمدی در زندان

سحام نيوز: هوتن كيان، وكيل مدافع خانم سكينه محمدي، در نامه اي به سازمان هاي حقوق بشر، پرده از وضعيت اسفناك خود برداشته است.

روزنامه تايمز چاپ لندن بخش هايي از رنج نامه هوتن كيان را چاپ نموده است.

اين وكيل مدافع خانم سكينه محمدي در بخشي از اين رنج نامه ادعا كرده كه که او را با آتش سيگار مورد شكنجه از نواحي پاها ، ساق پاها و بیضه ها قرار گرفته و سوخته و همچنين از درمان پزشکی محروم شده است.

هوتن كيان در بخش ديگري از اين نامه آورده است: دوازده دندان من تقریبا به طور کامل توسط ضربات چکمه های بازجوها شکسته شده است. او همچنین ادعا کرده که در آب و هوای سرد شب او را به محوطه زندان برده اند و با شلنگ آتش نشاني وي را خيس نموده و رها كردند.

آقای کیان درخواست نامه ای را براي نهاد هاي حقوق بشر و بين المللي جهت رسيدگي به وضعيت وي تهيه و در اختيار آنان قرار داده است.

اعدام مخفیانه یک زوج کلیمی- ارمنی به همراه سه تن دیگر و عدم تحویل پیکر دو اعدامی

خبرگزاری هرانا - سحرگاه روز دوشنبه ۲۳ اسفند ماه یک زوج کلیمی- ارمنی به همراه یک زن و دو مرد در زندان اوین به صورت مخفیانه اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دفتر کشیک شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ضمن تائید اجرای حکم اعدام ۵ نفر در سحرگاه دوشنبه از ارائه هرگونه توضیحی در خصوص نحوه تحویل اجساد و تدفین پیکر این زوج خودداری کرد.

خانم آدیوا میرزا سلیمان کلیمی از ایرانیان کلیمی به همراه همسرش وارژان پطروسیان از ایرانیان ارمنی به همراه یک زن و دو مرد با هویت نامعلوم به صورت مخفیانه در زندان اوین اعدام شدند.

از اتهام اعدام شدگان اطلاعی در دست نیست.

گفتنی ست اقوام زوج اعدامی مذکور که قصد داشتند بر اساس آداب و رسوم خود مراسم تدفین ایشان را اجرا کنند از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تهدید به بازداشت شدند.