برخورد خشونت آمیز با شرکت کنندگان در مراسم حجازی

برخورد خشونت آمیز نیروهای انتظامی و امنیتی با شرکت کنندگان در مراسم ختم ناصر حجازی

خبرگزاری هرانا – در پی درگذشت ناصر حجازی فوتبالیست سر‌شناس ایرانی هزاران تن از طرفداران این ورزشکار نامدار ایرانی در محل مجموعه ورزشی آزادی مراسمی به یاد وی برگذار کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در حاشیه برگزاری این مراسم باشکوه عده‌ای از شهروندان که در این مراسم اقدام به سر دادن شعارهای ضد حکومتی و انتقادی نموده بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

نیروهای امنیتی در اکثر موارد با استفاده از خشونت اقدام به بازداشت و ضرب و شتم شهروندان نمودند، دستم کم ۱۰ تن از شرکت کنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

لازم به ذکر است در پی مخالفت شورای تامین استان مراسم بزرگداشت این فوتبالیست در مرکز تهران برگزار نشده و مراسم برای ممانعت از استقبال مردمی به استادیوم آزادی منتقل شد.

ادامه جنگ گرگها؛ حمله باند احمدی نژاد به آخوندها

روزنامه جوان (سپاه پاسداران): یكی از چهره های موثر جریان انحرافی در اظهاراتی ضمن حمله به برخی از مراجع پرده دیگری از روحانیت ستیزی خود را به نمایش گذاشته است.
یكی از چهره های موثر جریان انحرافی در گفتگویی با برخی از یاران خود با اشاره به انتقادات و افشاگری هایی كه توسط آیت الله مصباح یزدی و آیت الله جنتی در باره ابعاد فكری – عقدیتی جریان انحرافی داشته اند،ضمن حمله به آنان گفته است:این ها حتی توان اداره قم را هم ندارند چه برسد بیایند اینگونه حرف بزنند.
وی همچنین ضمن بدگویی از برخی از علماء تصریح كرده است كه من تازه می فهم كه بهزاد نبوی راست می گفته است!.
گفتنی است این اظهارات در حالی صورت می پذیرد كه جریان انحرافی معارضه و تاختن با روحانیت را به عنوان یك راهبرد در دستور كار خود قرارداده و در این مسیر از هیچ كوششی فرو گذار نیست.
دیگر اخبار تكمیلی دیگر دراین زمینه حاكی است در حالی كه دولت درآستانه سفر به شهر مقدس قم می باشد،لیدر جریان انحرافی فشار فراوانی را وارد ساخته كه در این سفرحضور داشته باشد.
منابع آگاه در این زمینه می گویند،لیدر جریان انحرافی تلاش دارد به تزریق تنش های هدفمندی در این سفر اقدام كند.

پاسداران: فرار عناصر وابسته به جریان انحرافی از کشور

سایت الف: لیدر جریان انحرافی در دستوری تشکیلاتی به عوامل این جریان بنابر رده تشکیلاتی از آنها خواسته از ایران بروند.

شنیده های خبرنگار جوان آنلاین (پاسداران) حاکی از آن است که پس از رو شدن اهداف پشت پرده جریان انحرافی لیدر اعظم این جریان در دستوری تشکیلاتی به عوامل این جریان بنابر رده تشکیلاتی از آنها خواسته از ایران بروند.

به گزارش جوان، مجموعه خبرهای رمزگشایی شده حاکی از آن است که ، عواملی که برای یک استحاله سریع و بدون دردسر سازماندهی شده بودن و مسئولیتهای کلیدی و یا تاثیر گذاری هم در سایه سکوت به آنها واگذار شده بود ، با برملاشدن خط توطئه و در خطرافتادن لیدر اعظم این جریان، در حال فرار از کشور هستند. یکی از این نمونه ها خروج مسئولین شرکت فیاک از ایران می باشد که با اشاره مستقیم لیدر جریان انحرافی صورت گرفته است.

در همین راستا یک مسئول امنیتی در گفتگو با جوان آنلاین به رسانه های جریان اصولگرا که خواستار افشاگری هرچه بیشتر در مورد انواع مفاسد این جریان منحرف هستند، توصیه کرد که با دقت به انتشار برخی اسناد و اخبار و شنیده ها مبادرت ورزند چه بسا خبری که در حال انتشار آن هستند از سوی جریان انحرافی بعنوان دام و برای منحرف کردن برخی پرونده ها به انحاء مختلف به رسانه جهت انتشار داده می شود. وی توصیه کرد اخبار را از مبادی ذیربط و مطمئن چک کرده سپس منتشر نمایند.

مقام آمریکايی: تغییر رژیم، بهترین پاسخ به تهدیدات حکومت ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا که بهمراه رئیس جمهور این کشور به لندن سفر کرده است، اعلام کرد که ایالات متحده از این پس فرصت تنفس به رژیم تهران نخواهد داد و از هر امکانی برای سفت تر کردن پیچ و مهره های تحریم و افزایش فشار علیه آنها استفاده خواهد کرد.

همزمان وزیر امور خارجه انگلستان ضمن استقبال از تحریمهای جدید آمریکا و اتحادیه اروپا علیه رژیم تهران گفت، ما به دلیل سرکوب خشونت ‌بار مردم ایران و پشتیبانی رژیم تهران از سرکوب معترضان در سوریه و همچنین کمک به گروههای شبه ‌نظامی در سراسر منطقه و ادامه تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، تحریمها علیه رژیم تهران را افزایش دادیم و این کار را ادامه خواهیم داد. حکومت ایران نسبت به مصمم بودن ما نباید هیچ شکی به خود راه دهد.

از سوی دیگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی سخنانی اعلام کرد، تنها راه مقابله با تهدیدهای رژیم تهران، قیام مردمی علیه این رژیم مانند سایر کشورهای منطقه و تغییر حکومت بدست مردم ایران است.

به گزارش شبکه خبری ای.بی.سی آمریکا، جان بینر گفت، ما امیدواریم چنین اتفاقی پس از لیبی و سوریه، در ایران هم روی دهد و مردم این کشورها و کل مردم منطقه بتوانند از شر این حکومتهای سرکوبگر خلاص شده و به آزادی دست یابند.

پیام تسلیت فیفا برای درگذشت ناصر حجازی

سایت فدراسیون فوتبال: رئیس فدراسیون جهانی فوتبال،‌ فیفا با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران، در گذشت ناصر حجازی را تسلیت گفت.

متن نامه بلاتر به شرح زیر است:

از شنیدن خبر فوت ناصر حجازی-بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، با قلبی مالامال از غم، این نامه را برای شما می نویسم. او به عنوان دروازه بان تیم ملی ایران خدمات زیادی را انجام داد. او دو بار در جام ملتهای آسیا، در بازیهای المپیک 1976و بازیهای جام جهانی آرژانتین 1978 قهرمانی را برای ایران رقم زد.

از طرف فیفا و خانواده جهانی فوتبال، مایلم پیام تسلیت خودم را به جامعه فوتبال ایران به خصوص دوستداران و طرفداران ناصر حجازی ابراز کنم و به آنها بگوئید که امروز جامعه فوتبال در کنار آنهاست.

امیدوارم با این پیغام خود، کمی باعث تسکین و آرامش خاطر در این زمان غم و اندوه شوم.

پالایشگاه آبادان؛ جشن خودکفایی بنزین به عزا تبدیل شد

خبرگزاری مهر: آسیب‌دیدگی کمپرسورهای آلمانی طرح توسعه فاز سوم پالایشگاه نفت آبادان، علاوه بر تعلیق جشن خودکفایی واردات بنزین منجر به تعطیلی این واحد حداقل برای یک مدت طولانی خواهد شد.

در حال حاضر به طور متوسط روزانه 55 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌های نفت کشور تولید می‌شود که پیش‌بینی می‌شد با راه‌اندازی طرح توسعه فاز سوم پالایشگاه نفت آبادان، ظرفیت تولید این فرآورده استراتژیک نفتی به مرز 60 میلیون لیتر در روز افزایش یابد.

از سال گذشته تاکنون با راه‌اندازی دو طرح توسعه پالایشگاه‌های نفت امام‌خمینی شازند و لاوان مراحل نخست خودکفایی کشور از واردات بنزین به خوبی پشت سر گذاشته شده و قرار بود با راه‌اندازی پروژه کت کراکر پالایشگاه آبادان با حضور محمود احمدی‌نژاد به طور رسمی جشن خودکفایی از واردات بنزین برگزار شود.

اما هم‌اکنون وقوع انفجار و آتش‌سوزی در واحد گاز مایع طرح توسعه فاز سوم پالایشگاه نفت آبادان، علاوه بر تعلیق در برگزاری جشن خودکفایی بنزین، منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 25 نفر از کارکنان صنعت نفت در این حادثه شد.

با گذشت 24 ساعت از وقوع این حادثه، کارشناسان و برخی از مسئولان تعجیل و شتاب در راه‌اندازی این پروژه نفتی، عدم رعایت استانداردها و ضوابط ایمنی و حضور برخی از افراد غیرمتخصص در زمان پیش‌راه و راه اندازی را عامل اصلی این حادثه در آستانه سالگرد یکصد و چهارمین سالگرد کشف طلای سیاه در ایران عنوان می‌کنند.

جزئیات فنی وقوع حادثه نفتی آبادان

پیگیری‌های خبرنگار مهر از وقوع حادثه نفتی در پالایشگاه نفتی آبادان نشان می‌دهد که انفجار در کمپرسور گازکوب شماره ۶۶ این پالایشگاه که یکی از دو کمپرسور اصلی پالایشگاه آبادان به شمار می‌رود، عامل این حادثه بزرگ بوده است.

بر این اساس، کمپرسور گازکوب فاز سوم پالایشگاه آبادان که یکی از دو کمپرسور اصلی پالایشگاه است، قرار بوده گازی که در فلرها سوزانده می‌شد را به گاز مایع تبدیل کند که به علت اینکه این کمپرسور آماده راه‌اندازی نبود، پس از راه‌اندازی کمپرسور مخزن با گاز مایع پر می‌شود.

پس از پر شدن مخزن با گاز مایع، یکی از مسئولان پالایشگاه دستور تخلیه آن را صادر می‌کند و با تخلیه گاز مایع موجود در این مخزن، گاز در جوی‌های اطراف مخزن و پالایشگاه و زمین‌های مجاور مخزن جاری شده و همین امر موجب بروز انفجار و سپس آتش‌سوزی در فاز سوم پالایشگاه آبادان می‌شود.

در حال حاضر کمیته کارشناسی برای بررسی میزان خسارت‌های وارد شده به واحدهای فاز سوم پالایشگاه نفت آبادان تشکیل شده است.

بی‌توجهی مسئولان به هشدار کارشناسان پالایشگاه

یکی از مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه کمپرسورهای این طرح از شرکت زیمنس آلمان خریداری شده بود، گفت: این شرکت آلمانی، تحت تاثیر فشار برخی از سلطه‌گران غربی حاضر به اعزام کارشناس و راه‌اندازی کمپرسورهای فاز سوم پالایشگاه نفتی آبادان نشد.

وی با تاکید بر اینکه با عدم حضور شرکت آلمانی، متخصصان داخلی مسئولیت راه‌اندازی کمپرسورها را بر عهده گرفتند، تصریح کرد: کارشناسان قبل از مراسم افتتاحیه، نسبت به نشت گاز از واحد گاز مایع هشدار داده بودند؛ اما مسئولان توجهی به هشدار کارشناسان نکردند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه امکان راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه آبادان در مدت 15 روز وجود ندارد، اظهار داشت: هم اکنون میزان خسارت وارده به کمپرسورها در حال بررسی است و اگر این تجهیزات آسیب جدید دیده باشند، تا اطلاع ثانوی امکان راه‌اندازی و بهره‌برداری از آنها وجود ندارد.

عبدالله کعبی نماینده آبادان در مجلس هم با بیان اینکه تاکنون سه زمان مختلف برای راه‌اندازی این طرح نفتی اعلام شده بود، گفت: اما در هر یک از زمان‌های تعیین شده، به دلیل آماده نبودن تجهیزات، افتتاح این طرح نفتی به تاخیر افتاد.

به گفته نایب رئیس‌ کمیسیون انرژی مجلس، ابتدا قرار بود ۲۲ بهمن سال گذشته افتتاح شود که به علت آماده نبودن افتتاح نشدن و بعد هم زمزمه‌هایی برای افتتاح آن در ۱۲ فروردین امسال مطرح شد و باز هم به علت آماده نبودن، افتتاح نشد، اما چیزی که جای سئوال دارد این است که چه لزومی داشت، این واحد پالایشگاه آبادان امروز (سوم خرداد) و با وجود اخطارهای متعدد کارشناسان مبنی بر آماده نبودن آن، افتتاح شود؟

وی با اعلام اینکه سوء‌تدبیر مدیریتی در وقوع این حادثه نفتی محرز است، یادآور شد: متاسفانه این سوء‌تدبیر، جشن خودکفایی واردات بنزین را به یک مراسم عزاداری تبدیل کرد.

صدور یک حکم غیرانسانی دیگر کور کردن چشم

روزنامه شرق: حكم قصاص چشم مردي كه با پاشيدن اسيد روي صورت مردي ديگر او را كور كرده است تاييد، اما تاكيد شد اين حكم بايد بدون استفاده از اسيد اجرا شود.
به گزارش خبرنگار ما، اين اولين حكم اسيدپاشي است كه به دليل وارد آمدن آسيب به مجرم حين اجراي حكم از پاشيدن اسيد به داخل چشم به كور كردن فرد تغيير كرده است.
مطابق اوراق پرونده، اين راي براي جواني به نام حميد صادر شده است. علي پنج سال قبل به اشتباه جواني را با اسيد سوازند و باعث از بين رفتن يك چشم او و كم بينايي چشم ديگرش شد. ماموران پليس تيرماه سال 85 باخبر شدند، جواني به نام داود دچار سوختگي شديد با اسيد شده است. اين جوان بلافاصله بعد از سوختگي به بيمارستان مطهري تهران برده شد، اما اقدامات پزشكان در مورد او بي‌نتيجه ماند و اين جوان يك چشم خود را به طور كامل از دست داد.
داود به ماموران گفت: در پارك مجيديه مورد حمله فرد اسيدپاش قرار گرفته است و اصلا مهاجم را نمي‌شناسد. او گفت: در پارك نشسته بودم كه ديدم جواني به من نگاه مي‌كند، او عصباني بود، جلو آمد و يكدفعه اسيد را به صورتم پاشيد من اصلا نفهميدم چه شده است. فقط سوختم، مردم هم من را به بيمارستان بردند.
يك هفته بعد از اين ماجرا جوان اسيدپاش شناسايي و بازداشت شد. در حالي‌كه داود ادعا مي‌كرد او را نمي‌شناسد، اين جوان گفت: در دوران دانش‌آموزي در مدرسه مورد آزار داود قرار گرفته است. حميد گفت: داود و دوستانش مرتب من را اذيت مي‌كردند و حتي يك‌بار هم مرا مورد آزار جنسي قرار دادند. به‌رغم اظهارات متهم، داود همچنان مدعي بود، حميد را نمي‌شناسد و با او همكلاسي نبود. در ادامه تحقيقات مشخص شد دو طرف پرونده در مدرسه‌هاي جداگانه درس مي‌خواندند و از آنجايي كه داود دو سال بزرگ‌تر از حميد است، بنابراين همكلاس بودن آنها امكان‌پذير نيست.
بنابراين متهم دوباره مورد بازجويي قرار گرفت. او گفت: داود قصد داشت دختر مورد علاقه‌ام را از من بگيرد و
به همين خاطر هم او را با اسيد سوزاندم اين ادعا هم به اثبات نرسيد و در نهايت حميد اقرار كرد داود را با فرد ديگري اشتباه گرفته است. با تكميل پرونده حميد در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه و با درخواست داود به قصاص يك چشمش محكوم شد. حميد از داود خواست گذشت كند اما مرد شاكي به خاطر اينكه بدون دليل مورد هجوم واقع شده بود، قبول نكرد و بر قصاص پافشاري كرد. بعد از اينكه راي قصاص چشم با اسيد از سوي قاضي عزيز محمدي -رييس شعبه 71 و مستشارانش صادر شد، اين راي مورد اعتراض حميد و وكيل مدافعش قرار گرفت. آنها مدعي بودند اين نوع قصاص آسيب‌هاي جدي به فرد وارد مي‌كند. چندي بعد راي صادره توسط ديوان‌عالي كشور نقض و پرونده دوباره به شعبه 71 بازگردانده شد. با تاكيد دوباره اين شعبه بر حكم قصاص و تاييد اين راي از سوي ديوان‌عالي،
محمدرضا قندهاري - وكيل مدافع حميد-عنوان كرد اين حكم قابل اجرا نيست و اگر آسيبي حين اجراي حكم بر موكلش وارد شود، موضوع را پيگيري قضايي خواهد كرد. با توجه به اين دفاعيه قندهاري ديوان‌عالي كشور يك‌بار ديگر حكم را مورد بررسي قرار داد و اعلام كرد با توجه به اينكه ممكن است در حين اجراي حكم براي حميد مشكلي ايجاد و قسمت‌هاي ديگر بدنش سوزانده شود، كور كردن چشم متهم بايد بدون ريختن اسيد و تحت نظر پزشكان و با يك اقدام پزشكي انجام شود. علاوه بر اين متهم به قصاص يك‌چهارم لاله گوش با اسيد محكوم شده بود كه ديوان‌عالي اعلام كرد اين بخش از حكم نيز بايد بدون اسيد اجرا و در واقع آن بخش از گوش بريده شود. قندهاري وكيل مدافع حميد ديروز به خبرنگار ما گفت: اين اولين حكم قصاص چشم است كه بدون ريختن اسيد و با تدابير پزشكي صادر شده است. اين در حالي است كه موكل من با اسيد شاكي را سوزانده بود. اگر حميد با اسيد كور مي‌شد، امكان داشت دچار مرگ مغزي يا سوختن قسمت‌هاي داخلي مغزش شود زيرا پاشيدن اسيد به صورت آن هم با فاصله با چكاندن اسيد به داخل چشم متفاوت است.

مسئولان وزارت نفت از ایرادات پالایشگاه اطلاع داشتند

/پروژه در آزمایش اولیه با مشکل مواجه شده بود

نماینده آبادان در نطق پیش از دستور خود از اطلاع داشتن مدیران وزارت نفت از نقص فنی پروزه بنزین ساز پالایشگاه آبادان خبر داد و گفت اصرار برای افتتاح پروژه در روز 3 خرداد سبب رخ دادن این حادثه شد.

به گزارش خبرآنلاین، سید علی موسوی جرف درخواست برخورد جدی با مدیران پالایشگاه و وزارت نفت را کرد و گفت: این آقایان در مورد این حادثه اهمال کاری کردند و باید با آنها برخورد شود.

موسوی در نطق پیش ازدستور خود در صحن مجلس گفت: چرا مدیران وزارت نفت با علم به مشکل فنی و اماده نبودن طرح اصرار داشتند که طرح در سه خرداد افتتاح شود؟

نماینده آبادان افزود: این پروژه در آزمایش اولیه با مشکل مواجه شده بود و احتمال می دادند که طرح مشکل داشته باشد و حتی موضوع خطر در مراسم افتتاحیه به مسئولان وزارت نفت رسیده بود. وی از نمایندگان مجلس خواست تا همه ابعاد حادثه در مجلس بررسی شود.

موسوی افزود: مسئولان وزارت نفت با این کار خود از طرفی نیروهای متخصص را زیر سئوال بردند و از طرفی این پروژه مهم را تحت اثر اهمال کاری خود قرار دادند و حتی سبب شد رسانه های بیگانه هم سوء استفاده کنند.

تشييع پیکر یک سرباز هنگ مرزی ارومیه در سردشت

آژانس خبری موکریان

پيكر یک سرباز سردشتی به نام كامران علياري روز دوشنبه در این شهر تشييع شد.
به گزارش آژانس خبری موکریان و به نقل از منابع رسمی، این سرباز که در هنگ مرزي اروميه خدمت می کرد و اهل روستاي بانوقاضان از توابع شهرستان سردشت بود، در درگيري با افراد ناشناس در منطقه كيله شين جان خود را از دست داد.
گفتنی است تا لحظه تنظیم این گزارش، مقامات محلی استان آذربایجان غربی در رابطه با جزئیات این درگیری اظهار نظری نکرده اند.

هاشمی رفسنجانی: شرایط کنونی دوام نخواهد داشت

سایت تحول سبز: آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه عصر امروز عصر مردم است تصریح کرد : ادامه ظلم در دنیای معاصر بسیار مشکل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران با اشاره به شرایط کنونی منطقه و جهان اسلام تاکید کرد: ادامه ظلم و نادیده گرفتن حقوق مردم در دنیای معاصر بسیار مشکل شده و نمی‌تواند دوام بیاورد و نظر مردم در اداره امور خود هر روز راهش بازتر می‌شود و اینها نشان می‌دهد عصر امروز، عصر مردم و افکار عمومی است.

سن فرار دختران از 16 سال به 14 سال کاهش یافته

ایسنا: یک استاد دانشگاه معتقد است: طلاق، فقر، بیکاری والدین و خشونت‌های خانوادگی از مهمترین عللی است که زمینه را برای بروز پدیده فرار از خانه فراهم می‌کند.

مهدی زایر با اشاره به این‌که ، خانواده گرمترین و مطمئن ترین کانون برای زندگی جوانان و نوجوانان است و تعامل با والدین نیز از شیرین ترین و دلنشین ترین تعاملات برای نوجوانان است، توضیح داد: امروز در بیشتر کشورهای جهان، فرار از خانه به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است و در ایران نیز تحقیقات انجام شده در این زمینه رشد روزافزون این آسیب اجتماعی را نشان می‌دهد.

این استاد جامعه شناسی با اشاره به این‌که بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد 90 درصد از دختران فراری اعتیاد دارند، افزود: طلاق ، فقر و بیکار ی والدین و خشونت های خانوادگی نیز از مهمترین علت هایی است که زمینه را برای بروز پدیده فرار از خانه فراهم می کند.

وی عنوان کرد: گرفتار شدن در باندهای قاچاق مواد مخدر، سرقت و فحشا، بیماری‌های مهلک نظیر ایدز، امکان کشته شدن به دلایل مختلف، از دست دادن آینده و بی هویتی از پیامدهای فرار دختران از خانه است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: محیط نامناسب خانواده، تناسب نداشتن فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی والدین و شیوه‌های تربیتی متفاوت آنها و برخوردهای ضد و نقیضی که ممکن است با فرزندان شان داشته باشند، نوجوانان را دچار تضاد می‌کند؛ ممکن است در این شرایط، بهترین راه را برای برون رفت و خلاصی از این محیط، فرار از خانه ببینند.

زایر تصریح کرد: فرار دختران عمدتا در سنین نوجوانی رخ می‌دهد چرا که آنها به دنبال هویت خودشان هستند و از آنجا که راه درست را نمی‌دانند سردر گم می‌شوند.

وی با بیان این‌که هر اتفاقی که در پیرامون این نوجوانان رخ بدهد، فکر می‌کنند مقصر، آنها هستند، افزود: این افراد در چنین شرایطی ممکن است تحمل مشکلات را نداشته و احساس ناامنی کنند و چون فضای خانه نیز نمی‌تواند به آنها آرامش بدهد، بنابراین خانه را ترک می کنند.

این جامعه شناس با بیان این‌که یکی از مهمترین علل فرار دختران از خانه، ناسازگاری با والدین است، اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده 58.9 درصد ناسازگاری با والدین، 16 درصد اغفال، 13 درصد احساس امنیت نکردن در خانواده، 15 درصد وضعیت اقتصادی ،5.12 درصد طلاق والدین، 7 درصد گرایش به مسایل انحرافی، 5.12 درصد ازدواج‌های ناموفق، 5.12 درصد اعتیاد، و 0.5 درصد مشکلات روانی عامل فرار دختران بوده است.

او با اشاره به این‌که طبق بررسی‌های انجام شده تنها در 14 درصد موارد و پس از بازگشت فرزندان، خانواده، رفتار مناسبی با دختر فراری داشته است، افزود: نکته مهم تر این است که بسیاری از این افراد برای اولین بار از سوی نزدیکان خود مورد تعرض قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: طبق آمار ارایه شده 36 درصد دخترانی که برای بار دوم از خانه فرار می کنند از سوی اعضا خانواده مورد سوء استفاده قرار می گیرند؛ 33 درصد تنبیه، 6 درصد به گدایی و 13 درصد به خرید و فروش مواد مخدر وارد می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که سن فرار دختران از 16 سال به 14 سال کاهش یافته است، عنوان کرد: با وجود آن‌که مسوولان سعی دارند با این معضل برخورد نمایند، اما آمار نشان می‌دهد که پدیده ای به نام فرار دختران رو به افزایش است به طوری که هر ساله 15 تا 20 درصد به آمار قبلی اضافه می‌شود.

مهدی زایر خاطرنشان کرد: برخوردهای جبری، انتظامی و محدود کردن، ازجمله شیوه های سنتی برخورد با این پدیده است که تجربه نشان می‌دهد درصد زیادی از دختران تحت این شیوه ها پس از بازگشت دوباره اقدام به فرار می‌کنند، اما شیوه‌های جدید، آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها و نوجوانان، آموزش راه‌های تربیت نوجوانان و تربیت فرزند که منجر به هویت یابی صحیح این دختران می‌شود، اثرات مناسب تری دارد.

اتاق بازرگانی بحرین روابط با رژیم تهران را قطع کرد

هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع بحرین دیروز سه شنبه تصمیم گرفت فعالیت شوراهای بازرگانی مشترک با سه کشور ایران ، عراق و لبنان را متوقف کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الوطن چاپ منامه ، این شوراهای بازرگانی مشترک از سوی اتاق بازرگانی و صنایع بحرین برای تقویت روابط بازرگانی با این سه کشور تشکیل شده بودند.

اتاق بازرگانی بحرین پیش از این نیز در بیانیه ای خواستار تحریم کالاهای ایرانی در بحرین و سایر کشورهای جنوب خلیج فارس و توقف دادوستد با بازرگانان ایرانی شده بود.

چند روز پیش از این وزیر خارجه بحرین نیز از توقف برنامه های این کشور برای واردات گاز طبیعی از ایران خبر داده بود.

اتاق بازرگانی بحرین تاکید کرده است که این تصمیم تا زمان تغییر سیاست های ایران، لبنان و عراق در برابر بحرین ادامه خواهد داشت.

علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، شماری از نمایندگان پارلمان عراق و حزب الله لبنان هم پیش از این از رفتار دولت بحرین در برابر معترضین انتقاد کرده بودند.

آخوند جنتی: تلاش جریان انحرافی برای ورود به انتخابات

......جنتی با ابراز نگرانی از تلاش افرادی برای حاکمیت سرمایه در انتخابات اظهار کرد: ریخت و پاش‌های مالی در انتخابات نیز قبلا سابقه داشت و الان نیز گروهی در تلاش هستند با پول، افرادی را بخرند.
****

سایت خبرآنلاین: دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: سلامت انتخابات در گروی عملکرد شورای نگهبان است.

آیت‌الله احمد جنتی طی سخنانی در همایش مسئولان دفاتر استانی و مدیران ستادی این شورا، تصریح کرد: سلامت انتخابات در گروی عملکرد شورای نگهبان است و مسئولان دفاتر استانی و ناظران نیز هر یک به اندازه مسئولیت خود، باید طبق قانون بکوشند تا انتخاباتی سالم برگزار شود.

وی با اشاره به تفاوت‌های نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با دوره‌های گذشته گفت: در این انتخابات، غیر از شکست‌خوردگان سیاسی و گروهک‌های ضد انقلاب، جریان‌های انحرافی و برخی صاحبان قدرت نیز از مدت‌ها پیش طرح‌هایی را برای ورود به انتخابات آغاز کرده‌اند.

دبیر شورای نگهبان، طمع منحرفان و گروهک‌های ضد انقلاب برای نقش‌آفرینی در انتخابات را امری مسبوق به سابقه دانست و ادامه داد: در گذشته هم این مسائل بود اما در این دوره عده‌ای با سوءاستفاده از مقام و جایگاه خود جریانی را به وجود آورده‌اند و با توسل به راه‌های نامشروع و پول‌های کلان که با سوءاستفاده از قدرت کسب کرده‌اند، می‌خواهند مجلس را قبضه کنند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به تحرکات جریانی خاص در هفته‌های اخیر نیز خاطرنشان کرد: این جریان هم تلخ و ناگوار بود اما موجب شد نیرو‌های انقلابی که به افرادی علاقه‌مند بودند، چشمانشان باز شود. عده‌ای با جریانات اخیر سعی کردند به مساله ولایت فقیه ضربه بزنند اما کاری کردند که حقایق برای مردم روشن شد و مردم نسبت به برخی مسائل، بصیرت پیدا کردند. مردم وقتی احساس کنند که ممکن است مساله ولایت ضربه بخورد، با فداکاری جانشان را برای ولایت می‌دهند.

وی ادامه داد: از این اتفاقات و آزمون‌ها، در آینده هم پیش خواهد آمد. آنچه مهم است این است که ما غافل نشویم.

دبیر شورای نگهبان توسل برخی به امور موهوم را بی‌سابقه و موجب وهن نظام دانست و خاطرنشان کرد: برخی موارد قبلا ضرورتی نداشت به صورت علنی گفته شود اما با انتشار عمومی خبر آن، دیگر کسی نمی‌تواند منکر این قضایا شود.

جنتی با گلایه از تعلل دستگاه‌های مسئول در برخورد با این مسائل، افزود: از چند سال پیش از این، به دوستان قوه قضائیه می‌گفتم باید این افراد دستگیر شوند. چرا باید چنین افرادی در کشور آزاد باشند؟ در این مملکت، جن‌گیر و رمال و طلسم‌باز، چه نقشی باید داشته باشد؟

وی با ابراز تاسف از عدم برخورد با این افراد تصریح کرد: با آزادی این افراد، کار به جایی رسید که برخی هم به آنها متوسل شدند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به رفتارهای فاسقانه و پلید برخی از این افراد گفت: فاسدترین آدم‌ها با اهانت به مقدسات ادعا می‌کنند قدرت‌های فوق‌العاده‌ای دارند و متاسفانه افرادی هم فریب آنان را می‌خورند و به آنها متوسل می‌شوند. این مسائل بسیار تلخ و ناگوار است.

جنتی با ابراز نگرانی از تلاش افرادی برای حاکمیت سرمایه در انتخابات اظهار کرد: ریخت و پاش‌های مالی در انتخابات نیز قبلا سابقه داشت و الان نیز گروهی در تلاش هستند با پول، افرادی را بخرند.

وی تاکید کرد که شورای نگهبان با قاطعیت این مسائل را بررسی می‌کند.

وی گفت: ابراز علاقه ما هم به اشخاص تا مادامی است که ببینیم پیرو حق هستند و پایشان را کج نگذاشته‌اند و اگر هم کسی با صداقت از راه باطل به راه حق برگشت، قبولش می‌کنیم چون ملاک، حال فعلی اشخاص است.

خانه گردی در منازل 30 بهایی و دستگیری 14 تن

شهرزاد نیوز: به دنبال تشدید فشار بر بهائیان ساکن ایران و دستگیری تنی چند از بهائیانی که با موسسات آموزش عالی (آن لاین) همکاری می کرده اند، جامعه بین المللی بهائیان با انتشار بیانیه ای جزئیات تائید شده بیشتری را منتشر کرده است.

در بیانیه مطبوعاتی مورخ 24 مه 2011 این نهاد آمده است که در تماس با بهائیان ایران روشن شده است که روز شنبه 21 مه به منازل 30 بهائی در شهرهای کرج، اصفهان، شیراز و تهران حمله شده و 14 نفر دستگیر شده اند.

طی ماه های اخیر حملات شدیدتر و سیستماتیک تری علیه بهائیان در ایران اعمال می شود. در سال های اولیه پس از انقلاب 57، بهائیان در صورت دستگیر مجبور به بازگشت به اسلام می شدند. صفحات روزنامه های وقت ایران مملو از عکس های بهائیانی بود که برای نجات جان خود بالاجبار مسلمان می شدند و با درج عکس های خود در روزنامه ها این موضوع را اعلام می کردند. موج بعدی فشار بر بهائیان، اخراج از مشاغل دولتی، ممنوعیت تحصیلی در دانشگاه ها و دستگیری آنان بود. تخریب گورستان بهائیان هر چند وقت یک بار گوشه ای دیگر از سرکوب سیستماتیکی است که علیه این اقلیت دینی اعمال می شود.

هجوم مجدد به منزل شهروند بهایی ساکن کرج

خبرگزاری هرانا - ماموران امنیتی روز سه شنبه برای دومین بار به منزل افروز فرمانبرداری، شهروند بهایی ساکن کرج که هم اکنون در زندان اوین محبوس است، هجوم بردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، ماموران امنیتی صبح روز سه شنبه ۳ خرداد برای بار دوم به منزل افروز فرمانبرداری یکی از شهروندان بهایی دستگیرشده در یکم خرداد ماه مراجعه کرده و پس از تفتیش منزل، بیش از ۲۰ کارتن کتاب، دفتر، سی دی و عکس‌های وی را ضبط نمودند.

نامبرده یکی از شهروندان بهایی ساکن گوهر دشت کرج است که در یورش سراسری ماموران امنیتی در روز یکشنبه ۱ خرداد ماه ۹۰ به منازل اساتید و مسئولین "دانشگاه مجازی بهاییان ایران" موسوم به "علمی آزاد" دستگیر شد.

این شهروند بهایی در روز مذکور حوالی ساعت ۱۱ ظهر در حالیکه چهار مامور که تحت عنوان پستچی وارد منزلش شده بودند پس از ضبط کامپیو‌تر، لپ تاب و تعدادی کتاب، بازداشت و به زندان اوین منتقل می شود.

دستفروشی جوانان در تونل های تاریک مترو

شهرزاد نیوز: بیکاری و فقر و فقدان چشم انداز داشتن شغل و حرفه رسمی، بخش زیادی از جوانان را در شهرهای بزرگی چون تهران به دستفروشی در متروها کشانده است.

فردانیوز در گزارشی در مورد پدیده دستفروشی در متروهای تهران با چند تن از دستفروشان مصاحبه کرده و علل روی آوری به این کار را جویا شده است. بیکاری و تامین بخش حداقلی از هزینه های زندگی انگیزه این دستفروشان است که در ایستگاه های مترو، وارد واگن می شوند، در تونل های تاریک، گاها چند تکه ای از اجناس را می فروشند و در ایستگاه بعدی از مترو پیاده می شوند.

نویسنده گزارش ( که نامش ذکر نشده است) در این نوشته به بررسی دقیق تر مسیرها و کالاهایی که در متروها توسط دستفروشان به فروش می رسد، پرداخته است. در مسیرهایی که به مناطق جنوبی و فقیرنشین شهر تهران منتهی می شوند، سن دستفروشان بالاتر بوده و بین 35 تا 50 در نوسان است. کالاهایی که در این مسیرها به فروش می رود، پوشاک، روسری و تنقلات است.