شاهدان: دسته های پنجاه نفره یگان ویژه در خیابان آزادی

یک کاربر اینترتی در تهران: همین الان (ساعت 6:30 پنج شنبه 5 اسفند) سر رودکی بودم. حدود بیست تا سی خودروی مشکی رنگ ضد شورش و وانت کابین دار از ساختمان فرماندهی راهنمایی و رانندگی تهران اول خیابان رودکی خارج شدند و به سمت میدان انقلاب به راه افتادند. به خاطر حرکت اون ها ، خیابون رو بسته بودند و الان ترافیک سنگینی توی خیابون رودکی وجود داره. دسته های چهل تا پنجاه نفره یگان ویژه هم تو خیابون رودکی و آزادی در حال حرکت بودند.

مشاور کروبی : مردم را به تجمع دعوت می کنیم

سایت سحام نيوز: اراذل حکومتی – که نام سربازان امام زمان را بر خود گذارده اند – با تصرف کامل منزل کروبی و قطع کلیه ارتباطات وی و همسرش با خارج از منزل ، نگرانی ها در خصوص اجرای نقشه شوم مربوط به حذف فیزیکی این پیشاهنگ شجاع جنبش سبز را به بالاترین حد خود رسانده اند به طوری که هم اکنون نگرانی ها از احتمال به خطر افتادن جان آنها از طریق ارسال مواد غذایی مشکوک ـ توسط عوامل امنیتی ـ هر لحظه افزایش یافته ومتأسفانه نزدیک ترین اعضای خانواده ، قادر نیستند از نزدیک آقای کروبی و همسرایشان سرکار خانم کروبی راملاقات و از سلامت آنها کسب اطمینان نمایند که همین نگرانی در خصوص خانواده شجاع موسوی نیز وجود دارد. وحشی گری نامحدود برخی عناصر حکومتی در سرکوب مردم ، همواره موجب نگرانی آقای کروبی برای سلامت وامنیت هموطنانش بوده وهست . اینجانب و همفکرانم نیز به احترام این نگرانی «شیخ شجاع » تاکنون به خود اجازه نداده ایم که تحرکی فوری برای رفع حصر اقایان را تدارک ببینیم .اما از سوی دیگر ، بر این باوریم که محدود سازی اخیر و حصر خانگی نسبت به رهبران نمادین جنبش سبز ، مقابله رسمی حاکمیت با حقوق مشروعی است که طی بیست ماه گذشته ، مورد مطالبه اکثریت مردم ایران بوده و آقایان کروبی و موسوی بر تحقق آنها پافشاری کرده اند. لذا ضمن تأکید بر رفع فوری و بی قید وشرط محدودیت های اعمال شده علیه خانواده های کروبی و موسوی، به کسانی که هنوز پیام حق جویی مردم ایران و فریاد عمومی آزادیخواهی در منطقه را نشنیده اند هشدار می دهیم که مردم وفادار ایران ، یاران خویش را تنها نخواهند گذاشت ونزدیکان ومشاوران آقای کروبی نیز در اولین فرصت وظیفه خویش را انجام و با اجابت خواسته میلیونها هموطن نگران، برنامه مناسب برای اعتراض به وحشی گری و قانون شکنی بیسابقه حکومت در حصر غیر انسانی آقایان کروبی و موسوی تدارک خواهند دید. این برنامه ها در اولین فرصت از طریق رسانه ها ی عمومی وشبکه های اجتماعی ، به اطلاع عموم خواهد رسید .
……و به زودی ظالمان خواهند دانست که چه سرانجامی در انتظار آنهاست
سید مجتبی واحدی – مشاور مهدی کروبی

احتمال تظاهرات در تهران و آشفتگی نیروهای سرکوب رژیم

گزارش خبرنگار ما از تهران: از حدود ساعت 14:30 امروز بوقت تهران تعداد بیشتری از نیروی های امنیتی و پلیس ضد شورش در نقاط مرکزی تهران مستقر شدند. در برخی خیابان ها همچون تخت طاووس، میدان ولیعصر تا تقاطع جمهوری و در میدان انقلاب و نزدیک دانشگاه هر لحظه بر تعداد این نیروها افزوده می شود.

فضای شهر تهران همچون روزهای 25 بهمن و 1 اسفند ملتهب است و در این فاصله مردم نیز خود را به بخش های مرکزی شهر رسانده اند.

شنیده ها حکایت از آن دارد که امروز از ساعت 17 در تهران تظاهرات برپا می شود. گرچه برپایی این تظاهرات نسبت به تظاهرات گذشته چندان با فراخوان های گسترده ای روبرو نبوده است اما آنچنان باعث ترس و دلهره مسئولان حکومتی شده که چندین یگان پیاده و سواره در خیابان ها مستقر و حکومت نظامی برقرار کرده اند.

گزارش پیش از ظهر

امروز تردد نیروهای امنیتی و ضد شورش در خیابانهای مرکزی تهران و اطراف دانشگاه بیش از روزهای گذشته بود. در برخی نقاط شهر به ویژه میادینی چون هفت تیر، ولیعصر و پارک دانشجو بیش از همیشه نیروهای ضد شورش و موتورسوار مستقر شده است.

فضای سایت های اجتماعی نظیر فیس بوک و تویتر گویای بسیاری از موضوعات مهم جامعه امروز ایران است. سقوط دیکتاتوری های منطقه، روحیه جوانان ایران برای ادامه اعتراضات را بیش از پیش بالا برده و به همین میزان در بین مسئولان حکومتی ترس و دلهره و در نتیجه یاوه گویی به همراه داشته است.

پاسدار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در گفتگو با خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) از افزایش نیروهای این سازمان در سطح شهر تهران در ایام عید خبر داده و دلیل آن را تامین امنیت مردم برای خرید عید بیان کرده است.

تظاهرات، اعتصاب، تحصن، تحریم و مقاومت مدنی

سایت سحام نیوز: “شورای هماهنگی راه سبز امید” در سومین بیانیه ی خود، ضمن محکوم کردن اعمال غیر قانونی سیستم قضایی و امنیتی کشور با اشاره به تجربه ی تاریخی ملت ما و تجربه امروز ملت های منطقه که اقتدار گرایان با تکیه بر سازمان های امنیتی و نظامی نمی توانند مانع از شکست وسقوط جباران شوند هشدار می دهد: موسوی و کروبی در هیچ دادگاهی محاکمه و محکوم نشده اند و سلب آزادی آنها نقض آشکار حقوق شهروندی ایشان است.

این شورا به اقتدار گرایان هشدار می دهد که نتیجه این گونه رفتارهای غیر قانونی و غیر شرعی چیزی جز تشدید بحران حاکم بر کشور نیست.

این شورا در جدیدترین بیانیه ی خود از راهکارهایی مانند تحصن، اعتصاب، تحریم و مقاومت مدنی برای تثبیت حاکمیت قانون به معنای واقعی استقبال کرد.

ابراز نگرانی پاسدار محسن رضایی از سرنگونی رژیم

پاسدار محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی از تداوم اعتراضات مردمی در ایران بشدت ابراز نگرانی کرد و با اشاره به تظاهرات 25 بهمن گفت، هر حادثه ‌ای در این روزها در ایران مقابله با نظام است.

وی افزود، اعتراضات سال گذشته علیه مسئولان بود، ولی امروزه علیه نظام است.

پسر کروبی را گروگان گرفته اند تا پدر را ساکت کنند

سایت سحام نيوز: فرزندان مهدي كروبي در نامه اي به مقامات ارشد نظام عواقب اعمال فشار بر مهدي كروبي و فاطمه كروبي را گوشزد و افزوده اند “ضمن اخطار نسبت به سلامتی پدر و مادرمان از مقامات ارشد کشور می خواهیم دامنه این حکم ابداعی را اعلام نمایند” . محمد حسين، محمد تقي و ياسر كروبي همچنين با ابراز نگراني از وضعيت نامعلوم برادرشان؛ اتهام انتسابي به وي را مسخره و مضحک دانستند و افزودند:به جای توسل به سناریوهای نخ نما شده بهتر است کمی هم به سخن مردم توجه شود.

متن كامل اين نامه بدين شرح است:

باسمه تعالی

الملک يبغي مع الکفرولا يبغي مع الظلم مقامات ارشد نظام

همانطور که میدانید از 14 روز پیش منزل والدین گرامی مان از سوی ماموران امنیتی محاصره و متعاقب آن امکان هرگونه تماس در جهت جویا شدن از وضعیت سلامت آن ها از همه اعضای خانواده سلب گردید. در خلال این مدت از طریق پاسداران مستقر در منزل وضعیت جسمی آنان را جویا بودیم و مطلع بودیم که خرید روزانه منزل توسط راننده مادرمان انجام و بعد از عبور از گیت امنیتی بدستشان می رسید. اما بعد از یورش و استقرار نیروهای امنیتی در منزل دیگر خبری از وضعیت آنان در دست نیست. همه امور از جمله تهیه مواد غذایی توسط امنیتی ها صورت می گیرد. فرزندان مهدی کروبی و نوادگان مرحوم آیت الله شیخ احمد با فرهنگ مبارزه و مقابله با ظلم به خوبی آشنائی دارند و و بعد از انقلاب دوشادوش مردم بی ادعا در جبهه های جنگ برای تمامیت ارضی این کشور جنگیده اند. پدرمان در آخرین پیام با صراحت فرمودند که تا آخرین قطره خون در کنار مردم باقی خواهند ماند و از حاکمیت خواستند با برپایی یک دادگاه علنی ایشان را محاکمه کند و صرف نظر از حکم صادره، مردم این وارثان اصلی و ابدی این سرزمین به قضاوت در باب اینکه چه کسی به این کشور، نظام و انقلاب خدمت و یا خیانت کرده بپردازند. پدر در دوران مبارزه از سال 1341 تا 1357 نه بار زندان و تبعید را تجربه کردند و مادر این همراه مقاوم و صبور یار همیشگی او بوده و هست . فرزند اول و دوم مهدی کروبی بخوبی یورش ماموران ساواک را در ساعت 10 شب بداخل منزل در خیابان حکمت شمیران درسال 1352را بیاد دارند که در قبال تندی مادر به یورش برق آسا ماموران بداخل حیاط منزل، آنان بدون توهین و جسارت از پدرم خواستند ایشان را آرام کند. حال در نظامی که خود از قدمای اصلی آن به شمار می روند باید بشنویم که ماموران دستگاه امنیتی در اجرای فرمان مقامات بعد از ورود به داخل منزل و در قبال اعتراض مادر نسبت به نحوه بازرسی، برخوردی غیر انسانی با ایشان داشته اند.

حسب تقدیر الهی مبارزه با ظلم سنت دیرینه این خاندان قرار گرفته فلذا در تحمل هزینه های آن باکی نداریم اما عدم پذیرش بار آن از سوی حاکمیت قابل پذیرش نیست. کیست که در انقلاب اسلامی نقشی ایفا کرده باشد و نداند شیخ احمد و فرزندش مهدی چه مصائبی در این راه تحمل کردند. در تحمل هزینه های آتی هم باکی نیست اما لازم است مقامات ارشد کشور معین کنند که اولا مبنای حقوقی حصر خانگی بدین نحو چیست؟ ثانیا آیا حکمی قضایی در این باب صادر گردیده، اگر آری، چه مقامی آن را صادر کرده است؟ قلمرو محدودیت حکم حصر تا کجاست؟ آیا مقام ذی صلاح قانونی به انشای آن مبادرت کرده و یا مبنای آن حکم حکومتی است؟ اگر چنین است دامنه آن چه کسانی از اهل خانواده را که در بند نیستند در بر می گیرد؟

ضمن اخطار نسبت به سلامتی پدر و مادرمان از مقامات ارشد کشور می خواهیم دامنه این حکم ابداعی را اعلام نمایند.

برادرمان علی فرزند سوم خانواده سال گذشته دستگیر و در مسجد، این خانه امن الهی به شدت مورد شکنجه قرار گرفت. او اینبار و همزمان با یورش ماموران به منزل پدر، بعنوان گروگانی برای تحت فشار قراردان پدرمان، مجددا دستگیر و همسر محترمه وی خانم پناهی خواهر سه شهید بسیجی واقعی، ساعاتی مورد بازجویی قرار گرفت. اتهام انتسابی که همزمان با دستگیری وی از سوی سایت های وابسته به دستگاه امنیتی ( جاسوسی برای دول خلیج فارس) مطرح شده آنقدر مسخره و مضحک است که فکر نمی کنیم هیچ فرد عاقلی حتی در اردوگاه حاکمیت هم حاضر به پذیرش آن باشد. به جای توسل به سناریوهای نخ نما شده برای ندیدن واقعیت جامعه مناسب است کمی هم به حرف و سخن مردم این وارثان اصلی کشور توجه شود.

والسلام

محمد حسین، محمد تقی و یاسر کروبی

فرزند وزير اطلاعات دولت خاتمی بازداشت شد

دانشجو نیوز: حسن يونسي فرزند علي يونسي وزير اطلاعات دولت خاتمي بازداشت شد.

سایت "رجا نیوز" وابسته به نیروهای امنیتی، علت بازداشت وی را "رفتارهاي تحريک آميز در حاشيه فرخوان ضدانقلاب براي يکم اسفند" عنوان کرده است.

پیش از این فائزه هاشمي رفسنجانی نیز به دلیل مشابه بازداشت شده بود که ساعتی بعد آزاد شد.