پیام دکتر محمد ملکی به مناسبت تولد مجید توکلی

دکتر محمد ملکی اولین رییس دانشگاه تهران پس از پیروزی انقلاب، به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تولد مجید توکلی پیامی داده است.

به گزارش دانشجونیوز، دکتر ملکی در قسمتی از پیام صوتی خود خطاب به مجید توکلی می گوید: " تو قهرمانانه در برابر استبدادیان دین آویز ایستادی تا به مدعیان مبارزه که زیاد حرف میزنند و کم عمل میکنند، بیاموزی چگونگی مبارزه و مقاومت را."

پیش از این کمپینی از سوی جمعی از فعالان دانشجویی، هم دانشگاهیان و دوستان مجید توکلی به مناسبت اول خرداد (تولد مجید توکلی) تشکیل شد که در فراخوان این کمپین آمده است: "ما جمعی از فعالان دانشجویی، هم دانشگاهیان و دوستان مجید توکلی در سالگرد ۲۵ سالگی مجید بر آن شده‌ایم در حمایت از فکر، قلم و ایمان او به ادامه بازداشت غیرقانونی‌اش اعتراض کنیم و یکصدا خواهان آزادی بی‌قید و شرط این فعال دانشجویی شویم."

اعضای این کمپین همچنین از همگان خواسته‌اند با انتشار پوستر، نوشته، ویدیو و تماس گرفتن با خانواده مجید توکلی، سالگرد او را گرامی بدارند.

متن پیام دکتر ملکی به مناسبت تولد مجید توکلی به شرح زیر است:

فرزندم مجید

دوست داشتم در کنارت بودم با بیست و پنج شاخه گل بیست شاخه گل سپید و پنج شاخه گل سرخ گلها را تقدیمت میکردم بمناسبت بیست و پنجمین سالی که از عمر پر ثمرت گذشت و پنج سالی که سالگرد تولدت را در زندان گذراندی.

عزیزم

تو قهرمانانه در برابر استبدادیان دین آویز ایستادی تا به مدعیان مبارزه که زیاد حرف میزنند و کم عمل میکنند، بیاموزی چگونگی مبارزه و مقاومت را

مجید عزیز

بیست و پنجمین سالگرد تولدت را تبریک میگویم و آرزو میکنم که در آرمانهایت موفق باشی
به دوستان و همبندهایت سلام این پیر مشتاق دیدار فرزندان را برسان
موفق و پیروز باشید

کسی که از شما می آموزد
دکتر محمد ملکی

ایران اسلامی؛ قاچاق انسان به شیوه‌ ای بسیار غیرانسانی

سایت آفتاب: روزنامه خراسان در گزارشی به قاچاق افغانها به ایران پرداخت و نوشت: این جا در قبال ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان یک شهروند افغان را وارد کشور می‌کنند و تا کرمان، اصفهان، مشهد و حتی شیراز می‌برند، آن هم به شیوه‌ای بی‌رحمانه و بسیار غیرانسانی.

در بخشی از این گزارش آمده است: در تمام این مدت به صورت نامحسوسی از مرز میلک زابل شاهد ورود چندین افغانی توسط یک راهنما که یک تلفن ماهواره‌ای و یک اسلحه دارد، بوده‌ام. آن فرد، ۱۲ مرد افغانی با سنین مختلف را در طول شب، پیاده از بیابان عبور می‌دهد و با سپیده صبح آن‌ها را در یکی از کلبه‌های گلی روستایی پنهان می‌کند. همان شب فردی دیگر با یک پژوی ۴۰۵ می‌آید و آن‌ها را سوار می‌کند، باورم نمی‌شود که بتوان ۱۲ نفر را در یک خودرو جا داد ولی می‌شود. ۴ نفر در صندوق عقب با زور و فشار و ضرب و شتم جا می‌گیرند و ۸ نفر دیگر در خودرو روی هم می‌چپند.

 

بازجویی از دبیر شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور

سایت هفت صبح (متعلق به باند احمدی نژاد و مشايی): خبر رسانه وابسته به کارتل اقتصادی هاشمی مبنی بر حبس دکتر ملک زاده تکذیب شد.
یک منبع موثق به «هفت صبح» گفت: دکتر ملک زاده به اختیار خود و صرفا جهت پاسخگویی به برخی ابهامات و سوالات به مدت یک الی دو ساعت جلسه ای با نهادهای ذیربط داشته است.
وی افزود: رسانه های وابسته به هاشمی با انتشار این اخبار درصدد ضربه زدن به خدمات شورای عالی ایرانیان هستند.
وی اضافه کرد: البته دلیل این این گونه شایعه پراکنی ها ریشه در قطع منافع و ویژه خواری این رسانه ها دارد که به زودی اطلاعات جامعی در این باره منتشر خواهد شد.

هیات منصفه: مدیرمسئول روزنامه شرق مجرم است

صدا و سیمای رژیم: هیئت منصفه مطبوعات، مدیر مسئول روزنامه "شرق" را مجرم تشخیص داد.

جلسه رسیدگی به اتهامات مدیر مسئول روزنامه "شرق" صبح امروز در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی با حضور هیات قضایی و هیات منصفه مطبوعات برگزار شد .

هیات منصفه مطبوعات با ختم رسیدگی به این پرونده وارد شور شد و مدیرمسئول این روزنامه را در خصوص اتهام استفاده ابزاری از تصاویر زنان با اکثریت آراء مجرم دانست .

همچنین هیات منصفه مطبوعات با اکثریت آراء متهم پرونده را مستحق تخفیف در مجازات تشخیص نداد.

براساس کیفرخواست صادر شده از دادسرای ویژه فرهنگ و رسانه ،‌اتهام مدیر مسئول روزنامه "شرق" ، "استفاده ابزاری از تصاویر زنان" با شکایت مدعی العموم اعلام شده است.

همچنین رسیدگی به کیفرخواست مطرح شده علیه مدیرمسئول نشریه "بانی فیلم" نیز به دلیل گذشت شاکی پرونده از شکایت خود ، پرونده مختومه اعلام شد.

افزایش ناگهانی قیمت انواع سکه در ایران

درحالي كه بازارهاي جهاني امروز تعطيل هستند نرخ فروش سكه در بازار رسمي و غير رسمي به شدت افزايش يافت تا جايي كه بانك مركزي سكه تمام بهار را 437 هزار و 320 تومان قيمت‌گذاري كرد.

قيمت فروش سكه يك بهار آزادي در شعب منتخب بانك ملي ديروز 418 هزار و 500 تومان بود اما امروز اين نرخ در بازار رسمي 437 هزار و 320 تومان تعيين شده است. با اين حساب سكه تمام بهار نسبت به ديروز 18 هزار و 820 تومان آن هم ظرف يك روز گران شده است.

اين افزايش قيمت تنها مربوط به سكه يك بهار نيست بلكه شعب عرضه كننده سكه امروز نيم سكه را با نرخ 218 هزار و 920 تومان به فروش مي‌رسانند. نيم سكه ديروز 211 هزار تومان بود و نرخ امروز در قياس با روز گذشته نشاندهنده افزايش 7 هزار و 920 توماني است.

ربع سكه نيز كه ديروز از سوي بانك مركزي 122 هزار تومان قيمت‌گذاري و فروخته مي‌شد امروز با 6 هزار و 960 تومان افزايش با قيمت 128 هزار و 960 تومان در بازار رسمي به فروش مي‌رسد.

یورش به منازل مسوولین دانشگاه آن‌لاین بهاییان

یورش نیروهای امنیتی به منازل مسوولین و مراکز علمی دانشگاه آن‌لاین بهاییان در شهرهای مختلف و بازداشت گسترده‌ی آن‌ها

کمیته گزارشگران حقوق بشر: امروز ۱ خرداد ۹۰ نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات با ورود به منازل عده‌ی زیادی از مسوولین علمی دانشگاه علمی آزاد (BIHE) بهاییان و ضبط کتب، رایانه‌ها و سایر وسایل شخصی تا کنون و حداقل بیش از ۹ نفر از آن‌ها را بازداشت کرده‌اند.

این بازداشت‌ها در بسیاری از شهرها انجام شده است و طبق گزارش‌های رسیده مامورین امنیتی با ورود به منازل محمود بادوام، کامران مرتضایی، سهیل قنبری، شاهین نگاری، صدف ثابتیان، فواد مقدم، وحید مختاری، امان الله مستقیم، رامین زیبایی، بابک بهشتی، رکسانا میرکاظمی، روح الله حق پژوه، حسن ممتاز، فرانه تحقیقی، سینا رحیمی، انیسا رحیمی، مهران بهمردی، وفا میثاقیان، آقای طالعی، نوید اسدی، افروز فرمانبرداری، شهناز سمیعی، نگین قدمیان، آیدا طائف، طلوع گلکار، نوشین خادم، نسیم باقری، نگار باقری، آزیتا رفیع زاده و پیمان کوشکباغی و پس از تفتیش منازل، تعدادی از آن‌ها را بازداشت کرده اند که به نظر می‌رسد تعداد این بازداشت ها رو به افزایش است.

تا کنون بازداشت شاهین نگاری، رامین زیبایی، کامران مرتضایی، فواد مقدم، وحید مختاری، محمود بادوام، افروز فرمانبرداری، سهیل قنبری تایید شده است.

بر اساس گزارشات رسیده افراد بازداشت شده به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده اند. همچنین خبر می رسد مامورین امنیتی اقدام به پلمب مراکز علمی و آزمایشگاهی این دانشگاه در شهر تهران کرده اند. این دانشگاه سال ۱۳۶۶ توسط جامعه بهائیان ایران و به علت محرومیت از تحصیل داوطلبین بهایی ایران، از تحصیل در دانشگاه‌ها تأسیس گشت. پیش از این نیز در تاریخ ۷/۷/۷۷ دولت جمهوری اسلامی با هجوم به خانه دانشجویانی که در آن جا کلاس خاصی از دانشگاه بهاییان برگزار می‌شد، عده‌ای از دانشجویان و اساتید مربوطه را دستگیر نمود.

****

بازداشت دست کم ۱۵ نفر در یورش به منازل بهائیان

خبرگزاری هرانا (فعالان حقوق بشر در ایران) نیز از بازداشت دست کم ۱۵ نفر در یورش به منازل بهائیان خبر داده و نوشته است، از میان بازداشت شدگان اکثر شهروندان مرتبط با یک دانشگاه مجازی می‌باشند که برای بهائیان محروم از تحصیل فعالیت می‌کند.

گفته می‌شود تا کنون ۱۵ نفر از فعالین دانشگاه «بی. آی. اچ.‌ای» بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده‌اند.

مدیران دولت احمدی نژاد در میان جاسوسان بازداشتی

سایت دیگربان: خبرگزاری فارس اعلام کرد چند تن از مدیران دولتی در فهرست بازداشت‌شدگان متهم به جاسوسی قرار دارند.

وزارت اطلاعات روز گذشته از بازداشت ۳۰ تن از جاسوسان سیا خبر داده بود. خبرگزاری فارس امروز نوشته که در این فهرست نام «یک مدیر دولتی و چند مدیر نهادهای خدماتی» وجود دارد.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه نوشته است: «یکی از بازداشت‌شدگان در یکی از وزارت‌خانه‌های کشور ۲۵ سال سابقه فعالیت دارد که جذب این شبکه شده بود.»

به گفته این منبع آگاه، «یکی از مدیران یک نهاد خدمات‌رسانی نیز بسته بسیار مهمی از ریز فعالیت‌های این نهاد خدماتی و شیوه‌های خرابکاری در این نهاد را آماده ارسال کرده بود.»

خبرگزاری فارس در شرایطی از حضور برخی مدیران دولتی در این فهرست ۳۰ نفره خبر می‌دهد که برخی کار‌شناسان سیاسی معتفدند اطلاعیه وزارت اطلاعات با دستگیری چندی پیش تعدادی از اعضای تیم احمدی‌نژاد بی‌ارتباط نیست.

در هفته‌های اخیر حدود ۲۵ تن از نزدیکان احمدی‌نژاد از سوی سپاه پاسداران دستگیر شده‌اند که از هویت بسیاری از آنها اطلاعی در دست نیست.

با علنی شدن اختلاف‌ها میان علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد٬ حامیان خامنه‌ای بار‌ها اعلام کرده‌اند که تیم احمدی‌نژاد به کشور‌های غربی وابسته است.

معرفی وزیر برای وزارتخانه ای که وجود ندارد

سایت عصرایران: صبح امروز ، رئیس جمهور اقدام شگفت انگیز دیگری در تعامل خودبا مجلس انجام داد: معرفی علی نیکزاد به عنوان وزیر وزارتخانه ای که وجود خارجی ندارد!

خبر را بخوانید: «رئیس جمهور طی نامه ای ، علی نیکزاد را به عنوان وزیر امور زیربنایی معرفی و لایحه وظایف و اختیارات وزارت امور زیربنایی را به مجلس ارائه کرد.» خبرگزاری ها

این اقدام از آن جهت شگفت انگیز است که در فهرست وزارتخانه های موجود ، وزارتی به نام "امور زیربنایی" وجود خارجی ندارد. تنها اتفاقی که در این باره افتاده ، تصمیم دولت برای ادغام وزارتخانه های راه و مسکن است که آن هم باید به تصویب مجلس برسد و البته معلوم هم نیست مجلس چنین چیزی را مصوب کند یا خیر!

جالب اینجاست که رئیس جمهور ، همزمان با معرفی وزیر ، لایحه وظایف و اختیارات وزارت امور زیربنایی را هم به مجلس تقدیم کرده است.
این در حالی است که اول از همه باید «اصل ادغام» و تشکیل وزارت امرو زیربنایی به تصویب مجلس برسد و بعد نوبت به «لایحه وظایف و اختیارات» و «معرفی وزیر» برسد.

با این حال ، احمدی نژاد ، با این" پیش فرض " که دو وزارتخانه راه و مسکن در هم ادغام شده اند ، اقدام به تقدیم همزمان لایحه وظایف و معرفی وزیر کرده است تا به نحوی ، مجلس در برابر اقدام انجام شده قرار بگیرد.

با این اوصاف ، انتظار دولت این است که مجلس ظرف چند روز آینده ، فی الفور ، درباره این که " ادغام وزراتخانه های بزرگ راه و ترابری و مسکن و شهرسازی ، به سود کشور است یا خیر؟ " تصمیم گیری کند ، لایحه وظایف و اختیارات وزارت احتمالی جدید را بند به بند بررسی و تصویب نماید و مصوبه برای تایید به شورای نگهبان برود و پس از نهایی شدن ، در روزنامه رسمی منتشر شود و بعد از 15 روز ، رسمیت قانونی یابد و نهایتاً هم درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی ، تصمیم بگیرد.

نکته مهم این است که تا قبل از استیضاح حمید بهبهانی ، که احمدی نژاد آن را اقدامی غیر قانونی از سوی مجلس دانست(!) ، اساساً بحث ادغام وزارتخانه های راه و مسکن در میان نبود ولی بعد از این که بهبهانی توسط مجلس عزل شد ، دولت هم در مقابل ، اعلام کرد که دیگر وزارت راهی در میان نخواهد بود و این مجموعه در وزارت مسکن و شهرسازی ، ادغام خواهد شد.

در واقع ، در ورای ادغام این دو وزارتخانه که هر کدامشان به اندازه چند وزارتخانه ، گستردگی و شرح وظایف دارند ، کار کارشناسی نهفته نیست بلکه منویات سیاسی ، دلیل قرار گرفتن این دو وزارت در فهرست ادغامی هاست.

بنابراین از مجلس انتظار می رود ، علیرغم رفتار عجولانه و عجیب دولت در باب ادغام ها ، با فراغ خاطر و با بهره گیری از تمام پتانسیل های علمی ، مدیریتی و تجربی کشور ، در این باره تصمیم بگیرد زیرا اگر امروز ، ادغام به طور غیرتخصصی و با شتاب و سیاست زدگی و خدای ناکرده بر مبنای لج و لج بازی ها صورت گیرد و در سال های بعد آثار مخرب آن آشکار شود ، تفکیک مجدد آنها ، هزینه های مادی و حیثیتی سهمگینی بر کشور وارد می کند.

برداشت غیرقانونی از بانک مرکزی برای یارانه نقدی

خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی از تخلف دولت در برداشت 5 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانک مرکزی برای پرداخت یارانه‌های نقدی خبر داد و گفت:‌ این مبلغ تحت عنوان تنخواه برداشت شده است.

غلامرضا مصباحی‌مقدم در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این اقدام دولت تخلف از قانون است و در گزارش دیوان محاسبات به مجلس به آن اشاره شده است.

مصباحی‌مقدم یادآور شد: دیوان محاسبات از طریق مستشاران و قضات خود موضوع تخلف دولت از هدفمندی یارانه‌ها را همچنان پیگیری می‌کند.

التماسهای ذلیلانه برای به امانت گرفتن منشور كوروش

.صراط نیوز (انصار حزب الله): علت همكاري سخاوتمندانه انگليسيها براي ارسال منشور كوروش به ايران روشن شد.

حجت الاسلام نبويان در نشستي كه در دانشگاه شهيد رجايي برگزار شد با اشاره به تلاش افراطي جريان انحرافي براي دامن زدن به ملي گرايي و باستان گرايي، از ارتباط گيري جريان انحرافي با سفارت انگلستان براي آوردن منشور كوروش به ايران پرده برداشت.

بنابراين گزارش، استاد موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) در اين نشست گفت:اما ملی گرایی را برای شما بگویم. اینقدر گند را بالا آوردند. باستان گرایی؛ رفتند کوروش را زنده کردند. اونقدر با ذلت؛ خیلی به خدا قسم درد دارد این نکته را آدم می‌گوید.

شاگرد آيت الله مصباح يزدي افزود: واقعا ذلیلانه رفتند زانو زدند سر پایین آوردند پیش سفیر انگلستان در ایران؛ همان کسی که، اصلا در فتنه‌ها بیشترین نقش را سفیر انگلستان داشت، که چی؟ شما لطف کنید منشور کوروش را که در موزه شما هست بدهید که شش ماه تو ایران باشد. ایشان هم لطف فرمودند منت گذاشتند!، ایران آوردند.

گفتني است در مراسم رونمايي منشور كوروش در موزه ملي كه سال گذشته با حضور احمدي نژاد و مشايي و مسوولين سازمان ميراث فرهنگي برگزار شد،يكي از نكات پر ابهام و سوال برانگيز حضور سفير انگلستان در كنار عالي ترين مقامات اجرايي كشور بود كه سبب شد در همان مقطع زماني رسانه ها از اين حضور به عنوان موضوعي مشكوك و قابل پرسش ياد كنند.

بر اساس اين گزارش ،علت پرسش برانگيز بودن اين حضور ،تلاش پيگير سفير انگليس در تهران در مقطع زماني منتهي به مراسم رونمايي منشور كوروش براي شكستن انزواي سياسي و انجام ديدار با بعضي از چهره هاي سياسي و مذهبي مانند آيت الله محمد يزدي ،حجت السلام سيد احمد خاتمي ،بذرپاش رئیس وقت سازمان ملی جوانان ، زريبافان ،اعضاي حزب موتلفه اسلامي و اعضاي فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي براي ترميم چهره بشدت آسيب ديده انگلستان بعد ازفتنه 88 بود كه همه اين شخصيتها ،بالاتفاق ديدار با سفير ياد شده را بعلت نقش پررنگ اين دولت استعماري در فتنه 88 رد كرده و وي را به حضور نپذيرفتند و سفير اين دولت استعماري با حضور در مراسم رونمايي منشور كوروش با حضور احمدي نژاد ، بخشي از هدف خود در شكستن انزواي سياسي را با حضور در يك مراسم رسمي در كنار مسوولين بلند پايه دولتي تحقق بخشيد.

شايان ذكر است منشور كوروش در زمان رژيم پهلوي تنها 10 روز و به مناسبت جشن هاي 2500 ساله به كشور وارد شد در حاليكه سازمان ميراث فرهنگي به رياست بقايي موفق شد اين منشور را ابتدا براي يك دوره 4 ماه از موزه بريتانيا به امانت بگيرد كه اين مهلت بعدا با رايزنيهاي انجام شده تا سه ماه ديگر يعني تا پايان فروردين ماه 90 تمديد شد.

آخرین وضعیت ناصر حجازی

باوجود شایعه در گذشت ناصرحجازی بیمارستان کسری تهران این خبر را تکذیب کرد. درحال حاضر ناصرحجازی در بخش ICU این بیمارستان در حالت کما به سر می برد و با کمک پزشکان و تجهیزات پزشکی همچنان تنفس دارد. خونریزی معده باعث شده بود که او روز چهارشنبه راهی بیمارستان شود. آتیلا حجازی فرزند ناصر حجازی در خصوص وخامت حال وی گفته پزشکان را تایید کرد و از مردم خواست تا برای پدرش دعا کنند. خبر درگذشت حجازی از سوی سایت آتی نیوز وابسته به حکومت اعلام شده بود که در نتیجه آن خبرنگاران زیادی به بیمارستان کسری مراجعه کردند. جمع زیادی از طرفداران ناصرحجازی نیز روبروی درب اصلی بیمارستان خیابان الوند (میدان آرژانتین) نگران حال وی بودند.

بامداد خونین جوان عاشق ‌پیشه در روستا

سایت همصدا: جوان عاشق‌پیشه پس از انتقام خونین از خانواده دختر مورد علاقه‌اش در یک‌قدمی وی با شلیک گلوله‌ای خودکشی کرد.

این جنایت بامداد دیروز (شنبه 31 اردیبهشت‌ماه) در روستای اوجی‌تالار قائمشهر رخ داد و وقتی دختر جوان به ملاقات قاتل پدر، مادر و دایی‌اش رفت از وی شنید که قصدی برای زنده ماندن ندارد. همه‌جا تاریک بود که پسر جوان با اسلحه ساچمه‌ای به خانه دختر مورد علاقه‌اش حمله کرد. این پسر که در خواستگاری شکست خورده بود ابتدا پدر سپس مادر خانواده را هدف قرار داد و زمانی که دایی دختر جوان به هواخواهی آنان شتافته بود با شلیک به وی به سومین جنایت دست زد. گلوله دیگری نیز شلیک شد که مرد آشنای دیگری از ناحیه بازو مجروح شد و در همه این لحظات دختر جوان از وحشت در کمد دیواری خانه‌شان پنهان شده بود.

خودکشی در ملاقات با دختر جوان

رئيس دادگستري قائمشهر گفت: صبح شنبه شخصي پس از به قتل رساندن 3 تن از اعضاي يك خانواده در روستاي اوجي‌تالار قائمشهر با شليك گلوله به زندگي خود نيز پايان داد. سيدخليل اسماعيل‌نژاد ظهر دیروز در جلسه شوراي اداري قائمشهر اظهار داشت: بعد از نماز صبح شنبه با اعلام گزارش 3 جنایت در روستاي اوجي‌تالار قائمشهر و اعزام دادستان، بازپرس و تیم ویژه پلیس به منطقه و مشاهده اوضاع در هم ريخته خانه، ورود قاتل با زور و غلبه به خانه محرز شد. وي افزود: قاتل كه با 20بار خواستگاري از دختر خانواده با نظر منفي پدر خانواده مواجه شده بود بعد از ورود به خانه با شليك تير از يك تفنگ دولول ساچمه‌اي سر پدر خانواده را متلاشي كرده بود. رئيس دادگستري قائمشهر ادامه داد: مادر خانواده با برقراري تماس تلفني با برادر و اقوام خود واقعه را گزارش كرد كه قاتل با شليك تير دوم وي را نيز به قتل رساند.

وي بيان داشت: دايي دختر پس از آگاهي از واقعه به محل حادثه شتافت كه مورد اصابت گلوله دیگری واقع شده و از پای درآمد و مرد دیگری با اصابت گلوله به بازویش مجروح شد. اسماعيل‌نژاد با بيان اين مطلب كه با كنترل گوشي همراه دختر از آخرين پيامك ارسالي به قاتل مشخص شد وي از اين قضيه احتمالا بي‌اطلاع نبوده است، افزود: بلافاصله دستور دستگيري قاتل صادر و با تجسس نيروي انتظامي مكان اختفاي وي در 150 متري باغ خانه قربانیان مشخص شد. وي اظهار داشت: در آخرين گزارش‌ها از فرماندهي نيروي انتظامي قائمشهر مبني بر درخواست آنان از این قاتل براي تحويل اسلحه، وی درخواست ملاقات با دختر مورد علاقه خويش را كرد كه به سبب احتمال قتلي ديگر اين كار انجام نشد. رئيس دادگستري قائمشهر در ادامه افزود: با درخواست مكرر قاتل خشمگین براي ديدار با دختر خانواده و با توجه به آگاهي او از محل اختفاي دختر كه در كمد خانه مخفي شده بود اين مطلب كه قصد كشتن وي را ندارد محرز شد و وي در حالي كه اسلحه را بر زانوان خود قرار داده بود با دختر مورد علاقه‌اش ملاقات كرد. وي گفت: با حضور دختر، خواستگار با اعلام اين مطلب كه مي‌خواستم تو را تا ابد مصيبت‌زده كنم با شليك تير خلاص به زندگي خود پايان داد.

برنامه جريان انحرافی برای ورود به مجلس نهم

روزنامه رسالت: عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با هشدار نسبت به تلاش جريان انحرافي براي ورود به مجلس گفت که عده‌اي در مجلس به فکر منافع آينده خود و حزبشان هستند و به قول معروف نان را به نرخ روز مي‌خورند.

به گزارش خبرنگارمهر، اسماعيل کوثري درهمايش سراسري هيئت رزمندگان اسلام در مشهد طي سخناني به بررسي مسائل روز کشور وانتخابات آينده مجلس پرداخت.

وي سخنان خود را با محوريت معيارها در انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي شروع کرد و يادآور شد که اولين وظيفه مديران هيئت ها اين است که مطلع باشند که هيئت هاي رزمندگان اسلام در چه جايگاه بسيار مهمي قرار دارند و مشابه دوران دفاع مقدس که طبق تکليف و بدون در نظر گرفتن قدرت نظامي دشمن در صحنه دفاع از اسلام و کشور حاضر شديد در اين جايگاه نيز مطابق همان تفکر عمل کنيد و مطمئناً خدا نصرت خواهد داد.

نايب رئيس کميته امنيت ملي وسياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به مسائل اخير در وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: از ابتداي انقلاب در انتصاب و انتخاب وزراي چهار وزارتخانه دفاع اطلاعات کشور و امور خارجه و به خصوص دفاع و اطلاعات نظر رهبري بسيار مهم و تأثيرگذار بوده است و در قانون اساسي به صراحت آمده است که وزير محترم اطلاعات بايد يک مجتهد باشد و اين اصل مهم در اين ماجرا داشت ناديده گرفته مي شد.

ادامه تسویه حساب ها در وزارت اطلاعات رژيم

سایت خبرآنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای دادن به طرح اصلاح قانون استخدامی وزارت اطلاعات، استفاده این وزارتخانه از نیروهای بالای 65 سال سن را مجاز دانستند.

به هنگام بررسی این طرح که امروز یکشنبه در جلسه علنی مجلس مطرح بود، نکونام نماینده گلپایگان اظهار داشت: برخی از کارمندان نخبه وزارت اطلاعات از جمله مسئول پرونده عبدالمالک ریگی از ابتدای سال 1390 بازنشسته شده اند.

وی افزود: برخی از آنها عاشق کارشان هستند و مایلند در این وزارتخانه خدمت کنند اما می گویند نظام می خواهد ما را از خدمت باز دارد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در این جلسه اظهار داشت مسئولان نظام هم این توصیه را به وزارت اطلاعات کرده اند که عناصر نخبه بتوانند به خدمت خود ادامه بدهند.

در ادامه، خباز نماینده کاشمر با ارائه تذکری درباره سخنان نکونام گفت: نظام نمی خواهد عناصر نخبه از وزارت اطلاعات بروند، بلکه جریان انحرافی دولت قصد چنین کاری را داشت که با مصوبه مجلس جلوی آن گرفته شد.

سه نفردیگر در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

بامداد امروز یکشنبه یکم خرداد ماه، سه نفر از زندانیان زندان مرکزی ارومیه، به دستور مراجع قضایی در محوطه این زندان به دار آویخته شدند.

به گزارش آژانس خبری موکریان، دو تن از این زندانیان اهل شیراز و دیگری چنگیز- ن اهل ارومیه می باشد.

اتهام افراد اعدام شده از سوی مراجع قضایی، جرائم مربوط به مواد مخدر عنوان شده است.

شایان ذکر است بعد از ظهر روز گذشته، این سه نفر به دستور مسئولین زندان ارومیه به قرنطینه این زندان جهت اجرای حکم منتقل شده بودند.

حدود یک میلیون حاشیه نشین در مشهد

خبرگزاری مهر: در حالی مسئولان مشهد از حاشیه نشینی به عنوان مشکل جدی این شهر نام می برندکه مهاجران خزنده و آرام شهرها و روستاهای خود را ترک و در گوشه و کنار مشهد اقامت می کنند.

مشهد دومین کلان شهر مهاجر پذیر ایران است، در سه دهه اخیر تعداد حاشیه نشینان این شهر از 15 هزار نفر به مرز 820 هزار نفر رسیده است.

ساکنان شهرهای کوچک و روستاهای خراسان رضوی به امید درآمد بیشتر و فرار از بیکاری ها و خشکسالی ها محل اقامت خود را ترک و روانه مشهد می شوند این مهاجرت ها در 30 سال گذشته زمینه رویش چند شهرک را در حاشیه مشهد فراهم آورده است که برخی از آنها از نظر جمعیت از شهرهای دارای فرماندار هم متراکم تر هستند.

8 سال کاهش بارندگی در سراسر استان روند ترک روستاها در خراسان رضوی را شتاب بخشید که مقوله و متروکه شدن روستاها و مراکز تولید نیازمند توجه مدیران اجرایی است.

رضا حسینی فر، کارشناس اجتماعی می گوید: تقاضا برای صاحبخانه شدن در این حاشیه ها، موجب رونق دلالی، تخریب زمین های کشاورزی، اشتغال کاذب و سودجویی و سوداگری شده است.

ساکنان این خانه ها هر روز 200 هزار بساط را در حاشیه خیابان های پر تردد و اصلی شهر ساماندهی می کنند تا ترافیک و راه بندان در این شهر زیارتی روز به روز بیشتر شود.

وی می افزاید: ساکنان این مناطق که چهره حق به جانبی دارند، گرانی مسکن در کانون مرکزی شهر را دلیل رفتن خود به حاشیه شهر اعلام می کنند، هر چند این اظهارات درست است، اما هرگز به این پرسش پاسخ نمی دهند که چرا آبادی خود را رها کرده و روانه شهر شلوغ و گران شده اند.

3200 هکتار زمین در حاشیه مشهد تصرف شد

در دو دهه اخیر 3200 هکتار از حاشیه شهر مشهد برای خانه سازی تصرف شده است، افراد شبانه با تلاش فامیلی و بدون مشورت تلاش می کنند تا شاید دخمه یا آلونکی را برای خود بسازند.

در این فضاهای تنگ و نا ایمن خانواده هایی با جمعیت پنج تا هشت نفر زندگی می کنند، این جماعت خوش نشین با زیرپاگذاشتن مقررات طی 30 سال اخیر 60 شهر و شهرک جدید در حاشیه شهر مشهد ساخته اند که جمعیت برخی از جمعیت یک شهر بزرگ بیشتر است، در برخی از این مناطق حاشیه ای، در یک منطقه تا یکصد هزار نفر هم زندگی می کنند.

حاشیه نشینی در مشهد تابع نقطه خاصی نیست و همه جهت های جغرافیایی این شهر را در بر می گیرد در این هسته های جمعیتی، فقدان خدمات زیربنایی، مقاوم نبودن سازه ها، نامناسب بودن ساختمان ها و نامشخص بودن وضعیت مالکیت از شاخص های منفی است.

حاشیه نشینی در مشهد رو به افزایش است

از سال ها پیش برخورد با روند حاشیه نشینی در دستور کار مدیران اجرایی استان قرار داشته و مدیریت شهری نیز تلاش کرده است تا با همکاری نهادهای قضایی و انتظامی از شتاب این اقدامات بکاهد، اما حقیقت این است که کمتر توفیق یار مدیران بوده است و وضعیت موجود حاکی از حفظ روند ساخت و ساز، خرید و فروش و عبور از مقررات در این نواحی است.

اگر این روال تداوم یابد به طور قطع شمار حاشیه نشینان در مشهد در آینده خیلی نزدیک به مرز بحران می رسد.

مشهد با 820 هزار نفر حاشیه نشین، از حیث برخورداری از جمعیت های ساکن در مناطق غیرمجاز رتبه اول کشور را دارد.

این آمار که براساس آخرین بررسی ها به دست آمده و توسط مدیریت بافت های فرسوده و حاشیه شهر مشهد در اختیار افکار عمومی قرار گرفته، بیانگر حضور افزون بر 30 درصد نفوس مرکز استان خراسان رضوی در نقاط پراکنده خارج از محدوده شهرداری است.

مشهد به لحاظ تاریخی از شهرهای پرآوازه ایران است سکونت در این شهر حداقل به هزار و 200 سال قبل می رسد، اما واقعیت آن است که این شهر همه شهرت خود را مدیون زیارتی بودن و سفر زائران است.

صرف نظر از دوره پیدایش مشهد که به سال های 203 تا 300 هجری - قمری برمی گردد، کارشناسان این منطقه را به شهرکی نوبنیاد تشبیه می کنند که از تلفیق نوغان و سناباد پدید آمده بود، رونق اولیه این شهر به قرن چهارم یعنی دوره دیالمه مربوط می شود.

در این دوران بافتی همگون در اطراف حرم و نیز کوچه های گلی سناباد و نوغان پذیرای تعداد کمی زائر بود که از طریق پیشه وری و اداره کاروانسراها، آب انبارها و عطاری های اطراف حرم روزگار می گذراندند.

این شهر حتی در سال 515 هجری - قمری که با همت علاء الدوله فرامرز کارگزار سلطان سنجر اولین بازسازی شهری را تجربه کرد و دیواری مستحکم و قطور را بر دروازه های خود دید کمتر از 20 هزار نفر جمعیت داشت، اما این شهر نوپا و جمعیت اندک آن، در جریان حمله چنگیز به کلی ویران شد و سکنه آن متواری شدند.

براساس اسناد تاریخی اولین بازسازی مشهد در سال 734 هجری - قمری توسط سلطان محمد خدابنده آغاز شد و این شهر طعم نوسازی و بافت شهری نوین را چشید، ولی با گذر 800 سال، توسعه شهری و بافت جمعیتی در این شهر روندی کند و آهسته داشت.

مشهد نخستین تراکم جمعیتی خود را فقط 50 سال است که تجربه می کند و در این نیم قرن جمعیت آن چهار برابر شده است.

وسعت و توسعه مشهد با تعریف شهرسازی جدید از سال 1336 یعنی زمان رسیدن راه آهن به این شهر آغاز شد و جمعیت آن در سال 1346 به بیش از چهار صد هزار تن رسید که در آن دوران سومین قطب جمعیتی کشور محسوب می شد.

از آن سال به بعد جاذبه های شهر و تبلیغات کاذب آتشی بود که بر خرمن ساختار جمعیتی خراسان رضوی افتاد و این دیار نیز به مثابه سایر نقاط کشور تحت تأثیر شدید مهاجران روستایی قرار گرفت در این سال ها تعداد زیادی روستا تخلیه و جمعیت مولد روانه مشهد شدند.

بیشترین حاشیه نشینی

آمارهای رسمی حکایت از وجود 7 میلیون حاشیه نشین در کل کشور دارد که نزدیک به 820 هزار نفر آن در مشهد اقامت دارند.

با این رقم، بالاترین میزان حاشیه نشینی به شهر مشهد تعلق می گیرد این جمعیت افرادی هستند که به امید پیدا کردن کار و دسترسی به درآمد بیشتر روانه مرکز استان خراسان رضوی شده اند، برخی از آنها اندوخته اندک خود را به زمین خوارانی سپرده اند که طی سه دهه اخیر مثل قارچ در حواشی مشهد فعال شده اند تا هر روز تیشه به ریشه درختان باغ ها و مزارع بزنند، خانه و فاقد استحکام در اراضی کشاورزی بسازند.

به گفته اکبریان کارشناس ارشد شهرداری مشهد، هم اکنون هزاران واحد مسکونی درحاشیه شهر مشهد بنا شده است که 95 درصد آنها فاقد استحکام هستند از این تعداد 75 درصد زیر 100 متر و 28 درصد زیر 50 متر مربع مساحت دارند.

ایران اسلامی؛ پول چای؛ حلال مشکلات بيماران

جام جم آنلاين: دریافت زیرمیزی از سوی برخی پزشکان باعث شده که قشر آسیب پذیر از ادامه روند درمان دلسرد شود و برخی نیز با تاراج زندگی به دنبال سلامت خود باشد. این اتفاقات در حالی رخ می دهد که متولیان حوزه سلامت هنوز نتوانسته اند راهکاری برای مقابله با این پدیده مزموم ارائه دهند. به گزارش مهر، دریافتهای غیرقانونی و به قول معروف زیرمیزی برخی از پزشکان از بیماران کم کم به یک عادت غیرقابل انکار بدل شده است و بیماران تا حدودی با این پدیده مزموم کنار آمده اند و پذیرفته اند که برای تسریع در روند درمان بیماری، چاره ای ندارند جز اینکه با پزشک معالج خود به توافق برسند.

البته ماجرای دریافتهای غیرقانونی در حرفه پزشکی، بیشتر مربوط به جراحیها است. بطوریکه جراحی سزارین، قلب و سایر بیماریهایی که نیازمند جراحیهای تقریبا سخت و دشوار است، در ردیف بیشترین دریافتی و توافق بیمار با پزشک قرار دارد.

پول چای ...

اغلب افرادی که کارشان به ادارات و دستگاههایی می افتد که بیشترین محل رفت و آمد ارباب رجوع است، برای اینکه کارشان زودتر راه بیافتد مجبورند پولی را که از آن به عنوان "پول چای" یاد می شود، به فردی پرداخت کنند که می تواند گره از کار آنها باز کند. به این ترتیب خیالشان راحت است که دیگر لازم نیست هر روز پله های ساختمان چند طبقه آن اداره را بالا و پایین کنند.

متاسفانه این پول چای در جاهایی به کار مردم می آید و آن را با جان و دل پرداخت می کنند. چون حاضر نیستند برای یک امضای ناقابل، روزها و ماهها پشت در اتاق رئیس منتظر بمانند و دست آخر مجبور شوند همان پول چای را منتهی از طریق شیوه ای دیگر پرداخت کنند.

دریافت زیرمیزی همان پول چای است

حالا این پول چای چند سالی است که به بیمارستانها و مطبها راه پیدا کرده و بیماران منتظر در صف جراحی و... حاضرند مبلغی را علاوه بر تعرفه ها و هزینه های قانونی، به پزشک خود بدهند تا زودتر زیر تیغ جراح قرار بگیرند. متاسفانه این پدیده مزموم در این سالها به شدت خودنمایی می کند. بطوریکه گفته می شود دریافت این قبیل پولها در شهرستانها ، امری طبیعی و پذیرفته شده است. زیرا درآمدهای پزشکان در شهرهای کوچک و دور افتاده به هیچ وجه پاسخگوی هزینه های زندگی نیست.

چرایی بروز پدیده زیرمیزی در پزشکی

وجود تعرفه های غیرواقعی، مهمترین علت بروز پدیده زیرمیزی در حرفه پزشکی است که جامعه پزشکی کشور متفق القول بر آن تاکید دارند. اینکه تعرفه ها با هزینه های خدمات درمانی همخوانی ندارد، تنها یک طرف قضیه است، زیرا واقعی ساختن این تعرفه ها اساسی ترین مشکل حال حاضر متولیان نظام سلامت کشور است. زیرا، هر سال شاهد افزایش چند درصدی تعرفه های خدمات درمانی هستیم در حالی که افزایش هزینه ها چندین برابر تعرفه ها رشد نشان می دهد. در نتیجه مراکز درمانی بخشهای دولتی و خصوصی هر کدام به نوعی گرفتار نابرابری در افزایش هزینه ها و تعرفه ها هستند.

دکتر بهزاد رحمانی، عضو هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران با اشاره به پایین بودن تعرفه های درمانی در بخش دولتی که ناشی از سرانه درمان غیرواقعی است، افزود: وزارت بهداشت نگاه غیرواقعی به تعرفه ها و جامعه پزشکی دارد و فکر می کند با تحمیل و ایجاد محدودیت می تواند مسئله زیرمیزی پزشکان را کنترل کند. در حالی که تعیین تعرفه های بخش خصوصی در وزارت بهداشت منجر به تشدید این وضعیت شده و این پدیده زشت را صد درصد افزایش می دهد.

این در حالی است که دکتر حسن امامی رضوی، معان درمان وزارت بهداشت اخیرا از اجرای برنامه منطقی سازی و مشخص کردن سقف درآمد پزشکان در آینده نزدیک خبر داده و عنوان داشته است که به درآمدهای مازاد مالیات تعلق می گیرد.

وی با اعلام اینکه کنترل این درآمدها بخشی از برنامه ای است که وزارت بهداشت برای کنترل مواردی نظیر اخذ زیرمیزی دنبال خواهد کرد، گفته است که در این برنامه، هم حجم کار تاثیر دارد و هم میزان دریافتی. برخی متخصصان هستند که با یک روابط غیرحرفه ای و غیر اخلاقی بیماران را به طرف خودشان شیفت می دهند و یک عده پزشک که به همان اندازه حاذق هستند اما قائل به این روابط غیرحرفه ای نیستند بیمار کم می آورند.

ابلاغ آیین نامه برخورد با زیرمیزی پزشکان

بهمن 89 بود که معاون درمان وزارت بهداشت از ابلاغ و پیگیری آیین نامه پدیده زیرمیزی پزشکان خبر داد و گفت که آیین نامه مربوط به پرونده زیرمیزی ابلاغ و در حال پیگیری است و سعی داریم تا با نظارتهای لازم این طرح را به بهترین نحو اجرایی کنیم.

دکتر حسن امامی رضوی با اعلام اینکه تنها 5 درصد از پزشکان زیرمیزی می گیرند تاکید کرد: اطلاع رسانی کافی در زمینه پدیده زیرمیزی به مراکز درمانی به صورت شفاهی و کتبی انجام شده و اکنون نوبت رسیدگی عملی به این موضوع است.

به گفته معاون وزیر بهداشت، گروههای بازرسی 8 تا 10 نفره به صورت ادواری در بیمارستانهای خصوصی که بیشتر مبتلا به این پدیده هستند مستقر می‌شوند تا به شکایات مردمی و پرونده ‌های دریافتی در این خصوص رسیدگی کنند. زیرا، دریافت حق الزحمه های بستری اعم از حق العمل، حق العلاج و حق الزحمه های درمانی توسط پزشک در مطبها خلاف قانون است و در صورت گزارش بیمار، با مختلفان برخورد می شود. این دریافتها باید در بیمارستانها تحت مکانیزم مالی صورت گیرد و بخشنامه آن به تمام دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است

بعد از گذشت دو ماه از سال 90 ، هنوز تعرفه های خدمات درمانی در بخشهای خصوصی و دولتی برای سال جاری اعلام نشده و این موضوع باعث شده که برخی مراکز درمانی و مطبها نسبت به افزایش خودسرانه تعرفه های خود اقدام کنند. این در حالی است که متولیان حوزه سلامت از جمله شخص وزیر بهداشت، فقط در حد توصیه به این قبیل مراکز عنوان داشته اند که صبر پیشه کنند و تعرفه ها را بالا نبرند. متاسفانه نبود نظارت جدی بر روند دریافت هزینه های خدمات درمانی در مراکز خصوصی و دولتی از سوی مسئولان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، باعث شده که هیچ اتفاق مثبتی در برخورد با افزایش هزینه ها و تشدید پدیده زیرمیزی رخ ندهد و تنها به تذکر و توصیه بسنده شده است.

این در حالی است که با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش هزینه ها، لازم است نظارت جدی تر و شدیدتری در مراکز درمانی صورت بگیرد. چون اغلب مردم و مراجعان به این قبیل مراکز را اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه تشکیل می دهند که نیازمند حمایت مسئولان امر هستند.

سالانه ۳۰ هزار طلاق در استان تهران رخ مى دهد

روزنامه ابرار: مدير كل امور ايتام، سرپرست خانوار و سالمندان كميته امداد امام خمينى (ره) با بيان اينكه در مقابل هر ۶/۳ ازدواج ثبت شده در تهران ، يك طلاق ثبت مى شود، گفت: سالانه ۳۰ هزار طلاق در استان تهران رخ مى دهد. عليرضا چگينى اظهار داشت : بر اساس برآورد آمارى بين سالهاى ۷۵ تا ،۸۵ سالانه ۶۰ هزار زن به تعداد زنان سرپرست خانوار در كشور اضافه شده است. وى اضافه كرد:همچنين در طول برنامه چهارم توسعه، هر سال ۴۹ هزار زن سرپرست خانوار زير پوشش كميته امداد امام خمينى (ره) قرار گرفته اند. وى تصريح كرد: با توجه به اينكه سالانه حدود ۳۰ هزار طلاق در استان تهران رخ مى دهد، ۷۵ درصد اين زنان بدون سرپرست به كميته امداد مراجعه مى كنند. به گفته وى، ۲۷ درصد ازدواج هاى ثبت شده در ۹ ماهه آخر سال ۸۹ در تهران منجر به طلاق شده است. چگينى ادامه داد: كميته امداد امام خمينى (ره) از ابتدا تاكنون در پى كسب راهى براى ايجاد استقلال اقتصادى و ارتقا جايگاه اجتماعى و فرهنگى زنان سرپرست خانوار همراه با عزت و رعايت شئون انسانى آنان بوده و بحث مادرى و تربيت و پرورش فرزندان اين زنان را مورد توجه قرار داده است. مدير كل امور ايتام، سرپرست خانوار و سالمندان كميته امداد گفت: براساس آمار رسمى سال ،۸۵ يك ميليون و ۶۳۱ هزار زن سرپرست خانوار در كشور سرشمارى شدند كه اين رقم هم اكنون بين يك ميليون و ۸۵۰ تا يك ميليون و ۹۰۰ هزار نفر تخمين زده مى شود. چگينى با بيان اينكه ۵۷ درصد زنان سرپرست خانوار در كشور زير پوشش كميته امداد قرار دارند، افزود: براساس برنامه پنجم توسعه كميته امداد وظيفه دارد زمينه را براى توانمند سازى ۱۰ درصد سرپرست خانوار فراهم كند تا توانايى لازم براى خارج شدن از پوشش كميته را كسب كنند. وى ادامه داد: بايد زمينه براى توانمند سازى زنان سرپرست خانوار به گونه اى باشد كه توانايى آنان در حوزه هاى اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى ارتقا يابد چرا كه اگر تنها بعد اقتصادى و مالى مساله مورد توجه باشد، به زودى به دليل نداشتن كسب مهارت هاى ضرورى با معضلات اجتماعى و فرهنگى شديدى در اين حوزه مواجه خواهيم شد.

شبنامه نویسی جریان انحرافی در مناطق مختلف کشور

حشمت الله فلاحت پیشه در نطق پیش از دستور خود از مجلس خواست تا از شان نمایندگی و نظارتی خود استفاده کند.
به گزارش خبرآنلاین، نماینده اسلام آباد غرب در نطق پیش از دستور خود در مجلس با انتقاد از روندی که جریان انحرافی در تضعیف مجلس به کار گرفته است گفت، که این جریان تصور می کند که با گذار از مجلس دیگر خاک ریزی مقابل آنها نیست.
وی در توضیح بیشتر این شیوه تفکری در جریان انحرافی گفت: آنها که از تواضع مجلسیان سوء استفاده کردند با تفسیر ناشایست قانون اساسی و در شرایطی که اعتقادی به نظام پارلمانی ندارند ، حال حتی بی حرمتی را به ابعاد قانون اساسی خاصه ولایت فقیه رسانده اند.
وی افزود: این امر ناشی از تفسیر غرور آمیز آنها ست که تصور می کنند که با گذراندن از خاکریز مجلس دیگر خاکریزی مقابل آن ها نیست.
وی هم چنین افزود: این گروه تنها در فضای ملتهب و احساسی می توانند مدیریت کنند و باید همواره غیریتی در برابر خود داشته باشند.
‫وی هم چنین افزود در استراتژی این افراد مدیریت در فضای ملتهب وجوددارد.
وی حتی روایت کرد که همین چند ماه پیش این جریان های انحرافی نماینده های مجلس را تنها به خاطر انکه از ابزار نظارتی خوداستفاده می کردند در حوزه های انتخابیه شان با انواع تخریب ها و شب نامه ها مواجه می کردند و تریبون های متعددی در اختیار نیروهای تخریب چی جریان انحرافی قرار داشت چرا که نماینده نمی خواست از بعد نظارتی اش کوتاه بیاید.

آسمانی مملو از غبار سمی در کرمان

روزنامه ابتکار: کرمان - کارخانه ذوب مس خاتون آباد به دليل توليد غبار سمي مشکلات زيست محيطي جدي ايجاد کرده و زمينهاي اين منطقه تا ده سال قابل کشت نيست.
به گزارش مهر، استان کرمان بيشترين معادن کشور را درحالي در خود جاي داده است که دومين ذخاير مس جهان نيز در اين استان پهناور قرار گرفته است که اين مسئله در کنار فرصتهاي اشتغالزايي و توسعه استان تهديدهايي را نيز براي کرمان در زمينه زيست محيطي به همراه داشته است که مي‌توان به آلودگي هاي معادن و کارخانه مس سرچشمه و همچنين کارخانه ذوب مس خاتون آب در شهربابک اشاره کرد.اما در اين ميان طي سالهاي اخير بدليل ميزان قابل توجه آلايندگي و همچنين تلفات دامي گسترده در شهربابک کارخانه مس خاتون آباد بعنوان يکي از آلوده کننده ترين صنايع کرمان مطرح شده است بطوريکه طبق اعلام اداره کل دامپزشکي کرمان از سال 74 که اين کارخانه کار خود را در خاتون آباد آغاز کرده است تنها در بخش دامهاي شهربابک که قطب اول دامپروري استان کرمان محسوب مي‌شود 40 هزار دام سبک و سنگين بدليل آلودگي به غبارهاي سمي اين کارخانه تلف شده اند. ميزان آلودگي در منطقه به دليل کار اين کارخانه طي اين مدت به حدي رسيده است که عملا امکان کشت در زمينهاي اين منطقه تا ده سال ديگر وجود ندارد و از سوي ديگر شاهد آلودگي شديد منابع آبي و خاکي اين منطقه هستيم.

افزایش زنان سرپرست خانوار به مرز هشدار

خبرگزاری مهر: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه امروز بحث زایش زنان سرپرست خانوار در کشور به یک بحران تبدیل شده گفت: این خطر باید برای مسئولان به عنوان زنگ خطری باشد چرا که تا چند سال آینده آمار زنان سرپرست خانوار با این سیاستها به بیش از پنج میلیون نفر می رسد.

حسین انواری عصر شنبه در نشست تخصصی مسئولان امور بانوان کشور با بیان اینکه متاسفانه الگوی مورد نیاز جامعه زنان، امروزه در کشور ما شکل نگرفته گفت: در رابطه با صدور الگوهای اسلامی دچار مشکل هستیم.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه برای تبیین و تعیین جایگاه زنان در جامعه باید یک نهضت و جنبش صورت گیرد ادامه داد: امروزه کشورهای منطقه که به پا خاسته اند، نیازمند الگوی مناسب اسلامی هستند و این الگو باید از سوی جمهوری اسلامی ایران صادر شود.

انواری با بیان اینکه بسیاری از مسایل حوزه زنان به دلیل وجود متولیان زیاد مغفول مانده است گفت: مساله زنان، مساله یک نهاد خاص نیست بلکه یک مساله فرابخشی و با سلامت اجتماعی در ارتباط است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه موضوع زنان بویژه زنان سرپرست خانوار به حال و آینده مرتبط است افزود: متاسفانه امروز تضمینی برای کاهش آمار زنان سرپرست خانوار وجود ندارد و گزارش ها حاکی از آشفتگی، عدم باور و تعادل در خانواده است که تولید نارسایی می کند.

انواری اظهار داشت: هم اکنون آمار طلاق در شهر تهران به مرز 30 درصد رسیده است و متاسفانه ما امروزه با پدیده ای به نام زایش زنان سرپرست خانوار مواجه هستیم که جلوگیری از وقوع این پدیده اجتماعی، نیازمند عزم ملی است.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج شدن خانواده ها از جایگاه اصلی خود را یک تهدید مهم خواند و گفت: متاسفانه بحث صیانت از خانواده به طور جدی در دستور کار قرار ندارد.

انواری با تاکید بر اینکه در بحث زنان سرپرست خانوار باید از حوزه احساس فراتر رفته و احساس را وارد حوزه تعقل کنیم افزود: امروزه زنان سرپرست خانوار نیازمند حل دو مشکل شامل حل گذشته دردناک خود و تضمین آینده هستند.

وی گفت: امروز دختری با چادر از خانه بیرون می آید و در اتوبوس چادر را درآورده و خود را آرایش می کند آیا این نشان از فقدان الگوی مناسب در جامعه نیست؟ آیا این بدان منظور نیست که ما نتوانسته ایم الگو صادر کنیم و نوع پوشش صحیح اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم.

انواری اظهار داشت: برخی از میهمانان لبنانی وقتی به ایران می آیند می گویند شما مظهر و الگوی عفاف و حجاب ما هستید در حالی که در مورد حجاب بانوانتان مشکل دارید.

سرپرست کمیته امداد اظهار داشت: وقتی می آئید و بحث ازدواج موقت و صیغه را در جامعه مطرح می کنید باید پای حرفتان باستید و بدانید مطرح کردن اینگونه حرفها هزینه دارد و باید هزینه آن را پرداخت کرده و آن را کالبد شکافی کنید.

انواری با بیان اینکه امروز بحث زایش زنان سرپرست خانوار در کشور به یک بحران تبدیل شده است گفت: این خطر باید برای مسئولان به عنوان زنگ خطری باشد چرا که تا چند سال آینده آمار زنان سرپرست خانوار با این سیاستها به بیش از پنج میلیون نفر می رسد.

وی افزود: می گویند از دامن زن مرد به معراج می رود در حالی که از دامن زن ذلیل و فقیر مرد ذلیل و فقیر هم تولید می شود و کمیته امداد تنها متولی جلوگیری از این آسیبها نیست زیرا مساله زنان یک مساله فرابخشی و باید از تمام موجودی نظام برای حل این مساله استفاده کرد که ما نکردیم و همیشه برای نشان دادن خود بیشتر مانور انجام دادیم تا عمل.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه غربیها تمام توان خود را برای متلاشی کردن خانواده ها بسیج کرده اند گفت: به عنوان مثال خانواده برای تامین معاش از روستا به حاشیه شهر می آید و هیچ کس هم مسئول ساماندهی حاشیه نشینها نیست و بعد از آن نوبت به تولید فساد و اعتیاد و دیگر آسیبها می شود بعد می آییم و کلی بودجه فرهنگی خرج می کنیم تا جلوی فساد گرفته شود در حالی که پیشگیری بهتر از درمان است ولی عادت کرده ایم بیشتر معلول را درمان کنیم تا علت.

انواری اظهار داشت: همان مسئولانی که پشت میزش نشسته یا قضاوت می کنند و یا مدیریت وقتی به زندانها می روند و به خانواده های زندانیان و زنان بد سرپرست و بی سرپرست سر می زنند منقلب شده و اشک در چشمانشان حلقه می زند و افسوس خورده و دست در جیب می شوند ولی وقتی دوباره پشت میز قرار می گیرند تولید ناهنجاری می کنند.

وی افزود: به عنوان مثال آن قاضی که حکم صادر می کند باید بداند که خانواده این متهم روزی تبدیل به ناهنجاری می شوند.

انواری با بیان اینکه مسائل اجتماعی با وزارتخانه حل شدنی نیست گفت: باید مردم را درگیر کرد وقتی همسایه از همسایه خبر ندارد وزارت چه کار می تواند بکند.

سرپرست کمیته امداد گفت: برای جلوگیری از آسیبهای اجتماعی نیاز به شورای عالی داریم تا هم گره ها زودتر باز شود و هم کارها توزیع شود در حالی که برخی از آقایان به ویژه همین دولت به دنبال حذف کمیته امداد بودند در حالی که اگر این حمایتهای قطره چکانی هم بگیریم دیگر چه حمایتی از زنان بی سرپرست باقی می ماند. نمونه اش اینکه آقایان گفتند مستمری مددجویان کمیته امداد برود در سازمان هدفمندی یارانه ها سوال ما این است اگر خانه داری شغل است چرا اینگونه رفتار شده پس چرا در مور حقوق بازنشستگان این کار را نکردید.

استاد شناخته شده علوم انسانی در معرض اخراج

سایت کلمه: با نزدیک شدن به ششمین سال ریاست صدرالدین شریعتی بر دانشگاه علامه، دور جدید اخراج، بازنشستگی اجباری و خانه نشینی استادان علوم انسانی کلید می خورد.

حجت الاسلام صدرالدین شریعتی با نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی ۱۳۹۰-۱۳۸۹ و آغاز تعطیلی تابستانی دانشگاهها،پرونده نزدیک به ۱۵۰ استاد علوم انسانی که برخی از آنها از استادان برجسته و عالی رتبه در رشته های مدیریت، جامعه شناسی، ارتباطات، اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی هستند را برای اخراج یا بازنشستگی اجباری آماده کرده است تا با شروع تعطیلات و در غیبت استادان و دانشجویان کار این دانشگاه را تمام و مقدمات ادغام آن در موسسه آموزشی مصباح یزدی در قم را فراهم کند.

تعداد زیادی از این استادان با محاسبه سنوات خدمتی و حتی مرخصی های ذخیره شده در۳۰ سالگی و حتی عده ای در ۲۵ سالگی خدمت خود بازنشسته خواهند شد. در این گروه اسامی کسانی چون دکتر فرقانی، دکترپیران، دکتر زاهدی اصل، دکتر پناهی، دکتر خانیکی، دکتر باباجانی، دکتر شاکری، دکترشریف، دکتر مشیری، دکتر تقوی، دکتر موذن زادگان و…را می توان نام برد. درگروهی دیگر نزدیک به ۵۰ نفر از استادان به بهانه تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی یا از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی و یا از پژوهشی به آموزشی و… مجددا مورد گزینش قرار گرفته اند و رد صلاحیت آنان قطعی شده است. در این گروه نیز اسامی استادانی چون دکتر ابوالفضل دلاوری، دکتر گل محمدی، دکتر سلامی، دکتر عبدالهی، دکتر افخمی، دکتر محمد شیخی، دکتر احمد نیا، دکتر فرشاد مومنی، دکتر میرزائی، دکتر جهانگرد به چشم می خورد. عده ای دیگر نیز با پرونده سازی های اداری و اخلاقی تحت فشار بسیار شدیدی برای استعفا از دانشگاه قرار گرفته اند.

صدرالدین شریعتی که همزمان با استانداری احمدی نژاد در اردبیل و مدیرکلی مشائی در وزارت کشور، معاون وزیر کشور بود و ازحمایت گسترده مقامات حکومتی از جمله شخص احمدی نژاد و مشائی و وزیر علوم برخوردار است، با اعمال خشونتی بی سابقه و بی توجه به همه نقدها و اعتراضات استادان و دانشجویان، تاکنون دهها استاد برجسته علوم انسانی را طی ۶ سال گذشته اخراج یا بازنشسته کرده است، تعداد زیادی از رشته های منحصر بفرد را در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد تعطیل کرده و چندین گروه آموزشی را هم منحل کرده است. در همین دوره وی دهها نفر از دانشجویان نزدیک به خود را که عمدتا در شبکه «خبر رسانی» به وی فعال بوده اند، با بورسیه تحصیلی روانه دانشگاههای خارجی از روسیه تا اروپای غربی و کانادا نموده است.

تشدید بحران درونی رژیم؛ برای هم خط و نشان می کشند

سایت نزدیک به مشایی، رسايی را تهدید کرد
سپاه برای مقابله با تیم احمدی‌نژاد آماده می‌شود

سایت فرارو: اظهارات تند و تیز حمید رسایی علیه رئیس دفتر رئیس جمهور، برخی رسانه‌های نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی را به واکنش واداشت به طوریکه یکی از رسانه‌های نزدیک به مشایی تهدید کرد که در صورت ادامه چنین اظهاراتی، پرونده‎های اتهامی رسایی را منتشر می‌کند.

به گزارش فرارو؛ سایت تماشا نیوز، در گفت‌وگو با شخصی که او را یک منبع آگاه نامیده، به انتقاد از گفته‌های رسایی پرداخته است.

این منبع آگاه که تماشا نیوز هیچ اطلاعاتی از هویت وی منتشر نکرده، گفته که اظهارات و مصاحبه‌های رسایی با رسانه‌هایی که او آنها را "اقتدارگرا" خوانده، نیاز به شفاف سازی دارد.

وی با بیان اینکه رسایی از مشایی با عناوین زشت یاد کرده و اتهاماتی را هم متوجه کسانی که او آنها را اصولگریان پیشرو نامیده، کرده است، گفت: «آقای رسایی منبع استناد اکثر ادعاهای خود را گفت‌وگو با آقای مشایی ذکر کرده اند و البته اگر آقای رسایی آماده باشند، ما حاضریم جزییات دیگری از گفت‌وگوهای آقای رسایی در گذشته دور و نزدیک و نیز جزییاتی از پرونده‌های اتهامی ایشان را منتشر کنیم.»

این منبع آگاه در پایان اظهار کرده که امیدوار است رسایی بیش از گذشته پایبند به اخلاق بوده و موجبات زحمت خود را فراهم نکند.

پیش از این حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از حامیان سرسخت محمود احمدی‌نژاد در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با یک خبرگزاری داخلی، از اسفندیار رحیم مشایی، با عنوان الیاس دولت –کاراکتری که نقش شیطان در سریال اغما را ایفا می‌کرد- نام برد و گفت که مشایی ماموریت دارد تا نظام اسلامی را به انحراف کشیده و جایگاه رهبری به یک جایگاه تشریفاتی بدل کند.

وی مشایی را فردی به شدت قدرت طلب خواند و گفت: «او می‌خواهد از جايگاه آقای احمدی‌‌نژاد برای رسيدن به قدرت در انتخابات مجلس نهم و سپس رياست جمهوری يازدهم بهره برد؛ در حالی كه ترديد نداريم اعتقادات مشايی انحرافی است و از احمدی‌‌نژاد فقط به عنوان يک سپر استفاده می كند تا از طريق او به اهدافش برسد.»

رسایی با مقایسه تلویحی میان مسعود کشمیری و اسفندیار رحیم مشایی، از شخصیت‌هایی در تاریخ انقلاب نام برد که به زعم او به دلیل اعتماد زیاد به برخی از اطرافیان خود آسیب دیده‌اند.

این نماینده عضو فراکسیون انقلاب اسلامی، مشایی را از معتقدین به تئوری اسلام منهای روحانیت خواند و گفت: «او تلاش كرده احمد‌ی‌‌نژاد را هم به اين سو ببرد كه البته در سايه ولايت فقيه و وجود رهبری با درايت و حكيم در رأس نظام اسلامی نمی‌‌تواند موفق به تحقق ديدگاه خود شود.»

وی با اشاره به مناظره خود با علی‌اکبر جوانفکر پیرامون نقش مشایی در دولت، خاطره‌ای از آن مناظره را بیان کرد و گفت: «پس از مناظره، يكی از وزرای دولت دهم به مشايی انتقاد كرد كه چرا شما مواضعی اتخاذ می‌‌كنيد كه نيروها خودی مجبور شوند در برابر هم قرار گرفته و مناظره كنند آن هم با اين دفاع بدی كه جوانفكر از دولت می‌كند. مشايی در پاسخ كه وی پاسخ داده بود "مناظره رسايی و جوانفكر كاملا به نفع ما بود و ما برنده شديم، چرا كه روحانيت در برابر ما قرار گرفته بود ".


سایت دیگربان: حسین همدانی فرمانده سپاه تهران از آمادگی سپاه برای مقابله با اقدامات تیم احمدی‌نژاد خبر داد و ید‌الله جوانی رئیس اداره سیاسی سپاه نیز نسبت به برنامه‌های این تیم «فاسد، شیاد، قدرت‌گرا و شیطانی» هشدار داد.

به گزارش روز جمعه (۳۰ اردیبهشت) سایت «خبر‌ آنلاین» ٬ آقای همدانی گفته که سپاه در واکنش به اختلاف‌ها میان خامنه‌ای و احمدی‌نژاد اقدام به برگزاری رزمایشی به نام «فاطمیون» کرد که هدف از این رزمایش اعلام حمایت از علی خامنه‌ای بود.

اختلاف‌ها میان محمود احمدی‌نژاد و علی خامنه‌ای حدود یک ماه است که علنی شده و حامیان دو طرف نیز حملات گسترده‌ای علیه یکدیگر داشته‌اند.

سپاه پاسداران که بازوی نظامی رهبر جمهوری اسلامی به‌شمار می‌آید در این اختلاف‌ها٬ طرف رهبر جمهوری اسلامی را گرفته و بار‌ها نسبت به مقاومت احمدی‌نژاد در برابر خامنه‌ای هشدار داده است.

فرمانده فرمانده سپاه تهران در تازه‌ترین موضع‌گیری خود در برابر تیم احمدی‌نژاد گفته است: «۲۳ ناحیه بسیج در طول چند ماه آینده خود را آماده می‌کنند تا یک اقدام پیشگیرانه انجام دهند.»

همدانی به این اقدام پیشگیرانه اشاره‌ای نکرده٬ اما به نظر می‌رسد فرماندهان سپاه خود را برای مقابله به تفلب در انتخابات آینده مجلس که معتقدند از سوی دولت صورت خواهد گرفت٬ آماده می‌کنند.

حامیان خامنه‌ای در سه هفته گذشته بار‌ها از تقلب دولت دهم در انتخابات آینده مجلس ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده‌اند نخواهند گذاشت تیم احمدی‌نژاد در این انتخابات تقلب کند.

ید‌الله جوانی رئیس دفتر سیاسی سپاه نیز با انتشار یادداشتی در هفته‌‌نامه «یالثارات» تیم احمدی‌نژاد را جریانی انحرافی و خطرناک توصیف کرده و نوشته است: «اکنون یک باند فاسد، شیاد، قدرت‌گرا و شیطانی، دغدغه‌هایی را در دلسوزان نظام پدید آورده است.»