کودتای انتخاباتی در بیت خامنه‌ای طراحی شده بود

سایت دیگربان: سلمان صفوی برادر یحیی رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه گفته که «کودتای سیاسی» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از سوی بیت علی خامنه‌ای طراحی شده بود.
براساس یکی از اسناد تازه منتشر شده «ویکی‌ لیکس» درباره ایران، آقای رحیم صفوی این مطلب را در نشستی محرمانه در لندن (۱۶ ژوئن سال ۲۰۰۹) مطرح کرده که گزارش آن به وزارت خارجه و دفاع آمریکا فرستاده شده است.
این سند نشان می‌دهد که برادر مشاور عالی علی خامنه‌ای در دیدار با ناظران و دیپلمات‌های غربی به صراحت از وقوع کودتایی سیاسی در ایران با هدایت یکی از «نزدیکان» رهبر جمهوری اسلامی خبر داده است.
رئیس مرکز بین‌المللی مطالعات صلح که دفتر مرکزی آن در لندن است٬ در این دیدار اعلام کرده است نمی‌تواند نام فردی که در بیت علی خامنه‌ای «کودتای سیاسی» و سرکوب‌های خشونت‌بار در سال ۸۸ را طراحی کرده٬ فاش کند.
صفوی در عین حال از محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران با عنوان طراح اصلی و هدایت کننده تقلب در انتخابات سال ۱۳۸۸ نام برده است.
وی همچنین اظهار داشته که بیشتر اعضای سپاه پاسداران با تقلب در انتخابات موافق نبودند و پس از دست‌کاری در نتیجه انتخابات به نفع احمدی‌نژاد٬ صف خود را از سپاه و بسیج جدا کرده‌اند.
صفوی در این دیدار که بر اساس سند یادشده، سفرای نروژ، اسپانیا و ژاپن نیز حضور داشته‌اند٬ گفته که وقایع انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ «کودتای نظامی» نبوده، چراکه بیشتر فرماندهان سپاه در این انتخابات و وقایع پس از انتخابات حضور نداشتد.
برادر مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی در عین حال اعتراف کرده که نیرو‌های بسیج در سرکوب خشونت‌بار مردم پس از اعلام نتیجه انتخابات دست داشته‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفته که بیشتر مقام‌های دولتی و اعضای سپاه در ایران تمایل دارند آمریکا با تاکید بر موضوع حقوق بشر از اعتراض‌های مردمی حمایت کرده و از تثبیت «پیروزی» انتخاباتی احمدی‌نژاد جلوگیری کند.

دستگیری هشت تن از سینماگران ایران

• مجتبی میرتهماسب، ناصر صفاریان، هادی آفریده، محسن شهرنازدار، شهنام بازدار، مهرداد زاهدیان، کتایون شهابی و مهران زینت بخش سینماگران بازداشت شده به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده اند ...

اخبار روز - گزارش دریافتی: در پی موج جدید دستگیری ها، طی دو روز گذشته شنبه و یکشنبه (۱۷ و ۱٨ سپتامبر) ماموران اطلاعاتی رژیم تعدادی از هنرمندان سرشناس ایرانی از جمله مجتبی میرتهماسب (کارگردان)، ناصر صفاریان (کارگردان)، هادی آفریده (کارگردان)، محسن شهرنازدار (کارگردان و روزنامه نگار)، شهنام بازدار (کارگردان)، مهرداد زاهدیان و کتایون شهابی (پخش کننده)، را در منازل و محل کار خود دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند.
بنگاه های خبری وابسته به حکومت با انتشار خبری با مضمون دستگیری تعدادی از همکاران بی بی سی در تهران در صدد زمینه سازی جهت اعمال فشار بیشتر بر جامعه هنرمندان مستقل ایرانی هستند.
طی ماه های گذشته تعداد دیگری از هنرمندان زن نیز بازداشت و قربانی موج جدید فشار نیروهای امنیتی ایران قرار گرفتند.
بر پایه ی یک گزارش دیگر مهران زینت بخش، کارگردان دو مستند برف (درباره فرهاد مهراد) و قریه‍ی من (درباره فریدون فروغی)، نیز جزو دستگیرشدگان است. ماموران امنیتی شنبه شب ۲۶ شهریور به خانه او ریختند و او را بردند.

اعتراضات هزاران معلم اخراجی به وضعیت ناروشن شغلی شان

شهرزاد نیوز: در آستانه سال تحصیلی هزاران تن از معلم هایی که سال 89 به دستور حاج بابایی وزیر آموزش و پرورش اخراج شده اند، در تهران طی روزهای اخیر در نقاط مختلف تهران تجمعات اعتراضی برگزار کرده اند.

این اعتراضات ابتدا در مقابل مجلس برگزار گردید، اما با بی اعتنایی مجلسیان روبرو شد. پس از آن گروهی از معلمین در مقابل دفتر ریاست جمهوری اجتماع کردند. نهاد مربوطه نیز نه تنها واکنشی در جهت رسیدگی به خواست های معترضین نشان نداد، بلکه به تهدید آنها نیز پرداخت: چنانچه به شعار دادن ادامه دهند به کارشان رسیدگی نخواهد شد. تجمع اعتراضی بعدی در مقابل مجلس بود.

یکی از معلمین در گفتگو با خبرگزاری موج گفته است که بسیاری از معملمین مجبورند از شهرهای مختلف راهی تهران شوند تا خواسته های خود را به گوش مسئولین برسانند. حتی برخی از معلمینی که بار سفر بسته و به تهرن آمده اند، ناچارند برای گذراندن شب در مقبره خمینی بخوابند.

تعداد معلمین معترض و اخراجی که از آنها به عنوان "معلم شرکتی" نام برده می شود، در مجموع 20 هزار نفر است. این معملیمن از طریق شرکت های پیمانی آموزش دیده و پس از قبولی در آزمون به عنوان نیروی شرکتی آغاز به کار کردند، اما اشتغال آنها در سال 89 با مخالفت وزیر آموزش و پرورش مواجه گردید و اخراح شدند.

تا کنون 3 هزار تن از آنها که دارای حرفه و تخصص دیگری بوده اند، استخدام شده اند، اما هنوز 17 هزار تن از معملین شرکتی در بلاتکلیفی و بیکاری به سر می برند.

کاغذ بعضی روزنامه‌ها به مصرف کبابی‌ها می‌رسد

سایت 24 نیوزآنلاین: سایت روزنامه ایران (ارگان مطبوعاتی دولت) درمطلبی که سعی شده طنزآمیز باشد به مدیرمسئول کیهان حمله کرد. در این مطلب آمده است:
نمی‌دونم چه رابطه‌ای بین افزایش مصرف انواع کباب و کباب فروشی در کشور و ناراحتی و عصبانیت مدیر مسئولای بعضی روزنامه‌ها وجود داره ولی احساس می‌کنم کاغذروزنامه آقایون اینقدر کیفیت داره که بتونه صنعت کبابی کشور رو نجات بده. به هر حال توصیه می‌کنم دکتر احمدی‌نژاد تو آمار اشتغالزایی که اعلام می‌کنه، نقش اشتغالزایی این روزنامه‌هارو فراموش نکنه و ازشون تقدیر کنه!!
حالا موندم بعضی آقایون روزنامه نگارن یا محقق زیست‌شناسی و دیرینه‌شناسی و کاشف علمی و... که همیشه می‌نویسند: یافته‌های اخیر حکایت دارد که، تحقیقات ما ثابت کرده که و... حالا هم آقای ح.ش ادعا کرده که دولت می‌خواد اختلاس رو لاپوشانی کنه!! احتمالاً احمدی نژاد قصد داشت پول اختلاس رو بین مردم اردبیل پخش کنه یا اینکه تو سفر به نیویورک برای خانوادش سوغات بخره!!
از این به بعد هر کاری که دولت انجام بده جهت لاپوشانی اختلاس اخیره: جلسات هیأت دولت- سفرهای استانی- دیدار با مسئولان نظام و..... الان هم که دولت اعلام کرده با عاملان اختلاس برخورد کنید و ما هم سرنخ‌هایی پیدا کرده ایم، آقای رمزگشا ناراحت شده که چرا حق انحصاری رمزگشایی رو ازش گرفتن!! و رقیب پیدا کرده!!
آخه اگه قرار باشه دولت هم با این اختلاس برخورد کنه دیگه کسی پای قصه‌های شیرین ایشون نمی‌شینه و داستاناش هم مثل خود روزنامش فروش نداره!!

قاچاق 35 میلیون لیتر سوخت با اجاره 1200 تانكر!

خبرگزاری فارس: از یكی از شركت‌های صادر كننده فرآورد‌ه‌های نفتی 35 میلیون لیتر سوخت قاچاق كشف شد.

یكی از شركت‌های صادركننده فرآورده‌های نفتی با نام «تكتاز شیمی غرب» در استان كرمانشاه با اجاره 1200 دستگاه تانكر حمل سوخت اقدام به قاچاق فرآورده‌های نفتی تحت عنوان صادرات حلال‌ها و هیرو كربن می‌كند.

با بررسی به عمل آمده توسط كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان‌های تهران، خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی، كرمانشاه و پلیس مبارزه با قاچاق كالا و ارز ناجا، شیوه عمل شركت مذكور و سه شركت تولید و صادرات فرآورده‌های نفتی دیگر كه با این شركت در قاچاق سوخت همكاری داشتند، مشخص و از 180 تانكر این شركت در دوغارون، تهران، سمنان، و اصفهان چهار میلیون و 500 هزار لیتر سوخت قاچاق توقیف شد.

از 30 میلیون لیتر فرآورده نفتی صادر شده این شركت تحت نام حلال شیمیایی طبق مدارک و آزمایش نمونه‌های اخذ شده در زمان صدور مشخص شد 80 درصد محموله را نفت گاز قاچاق تشكیل داده است.

مدیرعامل شركت «تكتاز شیمی غرب» و تعدادی از رانندگان تانكرها در حال حاضر متواری و تحت تعقیب پلیس هستند و محموله سوخت كشف شده تحویل شركت پخش فرآورده‌های نفتی شده است.

این پرونده توسط گمركات مربوطه تشكیل و برای رسیدگی در اختیار محاكم قضایی و سازمان تعزیرات حكومتی قرار گرفته است.

همچنین اقدامات لازم برای رسیدگی و لغو پروانه فعالیت شركت‌های متخلف به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شد.

۲۲ تن از زندانیان قزلحصار اعدام شدند

اعدام یک شهروند دیگر در ملاعام در تهران

خبرگزاری هرانا - گزارش‌ها حاکی از آن است که روز یکشنبه بیست و هفتم شهریور ماه، ۲۲ تن از زندانیان زندان قزل حصار که به زندان اوین و رجایی شهر منتقل شده بودند، در این دو زندان اعدام شدند. روز گذشته خبر اعدام تنها ۷ تن از ایشان در زندان رجایی شهر منتشر شده بود.

روزنامه دولتی ایران با تایید خبر اعدام ۲۲ زندانی نوشت: "حکم محکومان به اعدام با تأیید دادستانی کل سحرگاه دیروز - یکشنبه ۲۷ شهریور - در محوطه زندان‌های اوین و رجایی شهر اجرا شد"

اتهام این زندانیان "جرایم مربوط به مواد مخدر" عنوان شده است.

بر اساس این گزارش اسامی ۲۲ زندانی که روز یکشنبه اعدام شدند به قرار زیر است:
محمد – خ فروش ۵۹ کیلو تریاک، محمد – ن انتقال ۴۸۰ گرم هروئین به داخل زندان، عوض – پ تشکیل باند قاچاق مواد مخدر و نگهداری ۶۸۳ کیلو تریاک، آقا – ح عضویت در باند قاچاق و نگهداری مواد مخدر، جان – ب انتقال ۴۲۵ گرم هروئین به داخل زندان، علی – ژ انتقال ۳۸۵ گرم کراک به داخل زندان، سعدی – س نگهداری ۹۰۸ گرم کراک و ۵/۷ گرم تریاک و ۱۵ گرم سوخته تریاک، اسماعیل – م تهیه و توزیع ۱۵۰ کیلوگرم تریاک و فروش ۵۰ کیلو مواد مخدر و نگهداری ۲۰ کیلو تریاک، حسن – ت انتقال ۲۶۵ گرم هروئین فشرده به داخل زندان، مهدی – پ نگهداری ۶۷ کیلو کراک و ۳۶ کیلو تریاک، محمد – ع مشارکت در انتقال ۷۰۲ گرم هروئین و توزیع ۶۵۰ گرم هروئین فشرده در داخل زندان، عباس – الف نگهداری ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم هروئین، امید – خ فروش چهار کیلو مرفین، وحید – م انتقال ۳۰۷ گرم کراک به داخل زندان، سعید – م مشارکت در حمل یک کیلو هروئین فشرده، علی – پ انتقال ۴۱۰ گرم هروئین فشرده به داخل زندان، شهرام – ش انتقال ۶۷۰ گرم هروئین فشرده به داخل زندان، عبدالمجید – م حمل ۳۹۱ گرم هروئین فشرده به داخل زندان، کریم – ق فروش ۴۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک، مجید – ف انتقال ۳۴۶ گرم هروئین فشرده به داخل زندان، علی – ن انتقال ۴۲۰ گرم هروئین فشرده به داخل زندان، حاتم – م حمل ۲۹۰ گرم هروئین فشرده به زندان.

خبرگزاری مهر: بامداد امروز حکم اعدام متهم ردیف اول قتل دکتر غلامرضا سرابی در میدان نبوت تهران اجرا شد. حکم اعدام سجاد جلیلی که به اتهام قتل دکتر سرابی به عنوان مفسد فی‌الارض شناخته شده و به اعدام در ملاءعام محکوم شده بود ساعت 5:58 دقیقه بامداد سه شنبه با حضور مردم، امیرآبادی رئیس دادسرای ویژه جنایی، سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران و سرهنگ خانچرلی معاون پیشگیری ناجا اجرا شد. دکتر غلامرضا سرابی متخصص قلب و عروق شامگاه 31 شهریور سال 89 مقابل خانه‌اش با شلیک دو گلوله مورد هدف قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان امام حسین(ع) درگذشت.

65 كشته تصادفات رانندگی در هر روز مردادماه

در‌حالي‌كه آمار تلفات رانندگي پنج‌ماه اول سال،‌نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، 12.8 درصد کاهش نشان می‌دهد، در پنج ماه اول سال، روزانه حدود 58 نفر به دليل تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

ايلنا: بر اساس اعلام سازمان پزشكي قانوني كشور در پنج ماه امسال، 9 هزار و 38 نفر در تصادفات کشته شدند. در‌حالي‌كه اين آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 12.8 درصد کاهش نشان می‌دهد، در پنج ماه سال، روزانه حدود 58 نفر به دليل تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ايلنا سال گذشته در همين دوره زماني 10 هزار و 363 نفر در تصادفات کشته شده‌اند.

در گزارش سازمان پزشكي قانوني آمده‌است كه بين متوفيان تصادفات پنج ماه گذشته، 7 هزار و 31 نفر مرد و 2 هزار و 7نفر زن بوده‌اند.

از سوي ديگر مصدومین حوادث رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی نيز در پنج ماه امسال 132 هزار و 445 نفر بودند که این آمار هم در مقایسه با 142 هزار و 477 نفری که سال گذشته در همین زمان به پزشکی قانونی ارجاع شدند، 7درصد کاهش داشته‌است.

استان تهران به همراه البرز با 919 کشته، در پنج ماه گذشته و در بین استان‌های کشور بیشترین آمار تلفات را داشت و پس از تهران و البرز، استان خراسان رضوی با 785 و استان فارس با 702 کشته قرار دارند.

در میان استان‌هايي كه با کمترین كشته مواجه بوده نيز استان کهگیلویه و بویراحمد با 59 و استان ايلام با 67 کشته، پایین ترین آمار تلفات ناشی از رانندگی را در پنج ماه گذشته به خود اختصاص دادند.

آمار مرداد ماه
بنا به اعلام سازمان پزشكي قانوني در مردادماه امسال 2 هزار و 16 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ايلنا اين آمار نشان مي‌دهد كه در مرداد روزانه حدود 65 نفر در تصادفات رانندگي جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که مرداد سال گذشته 2 هزار و 333 نفر در حوادث رانندگی جان باختند و 13.6 درصد کاهش در آمار تلفات مرداد امسال نسبت به سال گذشته دیده می‌شود.

از بین 2هزار و 16 نفری که در مرداد بر اثر حوادث رانندگی جان باختند، یک‌هزار و 576 نفر مرد و 440 نفر زن بودند.

یکهزار و 231 مورد از تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری، 578 مورد در جاده‌های درون شهری و 196 مورد در جاده‌های روستایی روي داده و محل فوت 11 نفر از این کشته شدگان نامعلوم گزارش شده است.

مصدومین ارجاعی به سازمان پزشکی قانونی در مرداد امسال، 28 هزار و 501 نفر بودند که از این تعداد، 21 هزار و 41 نفر مرد و 7هزار و 460 نفر زن بوده‌اند.

استان‌هایی که بیشترین تلفات و کشته‌های حوادث رانندگی در آن‌ها روی داده، به ترتیب استان خراسان رضوی با 174 کشته، فارس با 157 و استان تهران با 152 (بدون محاسبه 38 نفر استان البرز) بوده‌اند.

در آمار مرداد هم استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با سه کشته و ایلام با 14 نفر، استان‌هایی هستند که کمترین آمار مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی در آنها ثبت شده است.

مرگ و مير ماهيان در پی ورود فاضلاب به دريای خزر

هيچ کدام از 16 شهرستان گيلان، سامانه دفع فاضلاب ندارند

روزنامه مردمسالاری: مدير کل شيلات استان گيلان گفت: پنج ميليون قطعه بچه ماهي سفيد در رودخانه سياه درويشان صومعه سرا رهاسازي شد.
سعيدي در گفت وگو با ايسنا توضيح داد: اداره کل شيلات گيلان با همکاري مرکز تکثير و پرورش شهيد انصاري توانست علاوه بر رها سازي پنج ميليون قطعه بچه ماهي سفيد، 700 هزار قطعه بچه ماهي کپور تالابي به وزن انفرادي 1.1 و وزن کل 770 کيلوگرم در رودخانه دائمي "سياه درويشان" بخش تولمات شهرستان صومعه سرا رهاسازي کند.
وي بيان کرد: هيچ کدام از 16 شهرستان گيلان، سامانه دفع فاضلاب ندارند و انواع فاضلاب هاي خانگي، صنعتي و کشاورزي آنها راهي رودخانه ها مي شود و حيات موجودات زنده از جمله ماهياني را که براي تخم ريزي به رودخانه ها کوچ مي کنند، به خطر مي اندازد.
سعيدي ادامه داد: سالانه 150 ميليون مترمکعب انواع فاضلاب هاي شهري و صنعتي وارد رودخانه هاي استان و در نهايت وارد خزر مي شوند که مرگ و مير ماهيان و نيز اختلال در فرآيند زادآوري طبيعي آنها را در پي دارد.
وي خاطرنشان کرد: صيد قاچاق و غيرقانوني ماهيان مولد، آلودگي رودخانه ها، برداشت غيرقانوني شن و ماسه از بستر رودخانه ها و در نهايت ساخت سد هاي انحرافي غيرمجاز در رودخانه هاي استان مهمترين مشکلات پيش روي تکثير طبيعي ماهيان استخواني در اين رودخانه ها است.