ركورد اختلاس شكسته شد؛ 3 هزار میلیارد تومان

سایت آینده نیوز: در حالی كه بانك مركزی از توقف صدور مجوز بانك آریا خبر می دهد، مالك اصلی بانك به اتهام اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از بانك صادرات ایران دستگیر شده است.

به گزارش خبرنگار «آینده» ا.خ، از چهره های مرتبط با یكی از مقامات ارشد دولتی و پرونده بیمه ایران كه صاحب دهها شركت و موسسه اقتصادی زنجیره ای و تو در تو می باشد، با استفاده از شگرد خاصی اقدام به اختلاس از بانك صادرات می كرده است.

این فرد با تبانی و نفوذ با رییس شعبه بانك صادرات در محل كارخانه فولاد، اقدام به صدور ال سی های جعلی به مبالغ دهها میلیارد تومانی می كرده است و بدون آن كه وجه ال سی های مذكور را به بانك بپردازد، ال سی ها را دریافت و به بانك های دولتی و خصوصی دیگر داخلی به قیمتی پایین تر از قیمت رسمی ال سی می فروخته است.

از آنجا كه این ال سی ها در سامانه اطلاعاتی بانك صادرات ثبت نمی شده است، خریداران ال سی با استعلام از همان شعبه صادركننده اقدام به خرید ال سی می كردند و درنهایت مبالغ ال سی های مذكور به بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون دلار یا معادل سه هزار میلیارد تومان می رسد.

گفته می شود این فرد این مبلغ هنگفت را جهت انجام سایر معاملات صوری و دلالی خود استفاده می كرده و از این مبلغ كه از حساب بانك صادرات برداشت شده است، تنها 500 میلیارد تومان صرف واسطه گری بانكهای دیگر شده است.

پس از یك اشتباه ا.خ ،این موضوع توسط بانك صادرات كشف وبه نهادهای نظارتی گزارش می گردد.

گفته می شود فرد مذكور كه مالك یكی از باشگاههای لیگ برتر فوتبال نیز می باشد، در بسیاری از صنایع معاملات و فعالیتهای اقتصادی نقش دارد.

وی توانسته بود بدون رعایت مراحل قانونی و از محل همین سوء استفاده های مالی با ساپورت برخی مقامات ارشد دولتی، اقدام به اخذ مجوز از بانك مركزی برای بانك تاسیسی خود نماید كه با ورود نهادهای نظارتی به موضوع، بانك مركزی ناگزیر به ابطال مجوز وی می گردد.

در واقع در برابر این پرونده كه در دولت عدالت طلب رقم خورده است، شهرام جزایری و مرتضی رفیقدوست عددی محسوب نمی شوند. متهم اول پرونده كه با یكی از مقامات ارشد اجرایی ارتباط داشته است، مالك باشگاه لیگ برتری است كه 27هزار نفر برای وی كار می كنند.

در این حال سایت تابناك درباره پرونده مذكور نوشته است: این بانك خصوصی به دست فردی به نام «آ» در حال تأسیس بوده كه با هشیاری و بررسی‌های بانك مركزی و اقدام به هنگام دستگاه قضائی، پرده از برخی اقدامات عجیب و غریب روند تأسیس این بانك برداشته شد.

یكی از عجایب و اقدامات بی‌سابقه در نظام بانكی كشور، راه‌اندازی این بانك خصوصی با دارایی یك بانك دولتی خصوصی شده است، چنانكه برای احداث این بانك، تسهیلاتی از سوی بانك صادرات به شركت سرمایه‌گذاری «امیرمنصور» و شركت «مه‌آفرید» ـ كه متعلق به فردی به نام «ا . خ» است ـ واگذار می‌شود؛ تسهیلاتی كه در تاریخ بانكداری كشور، بی‌سابقه بوده است!

دادن دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار LC ریالی برای خرید آهن و شمش فولادی به این افراد و همچنین تسهیلات بی‌سابقه با توجه به مشكل دار بودن LC ها، بر این اقدامات عجیب و پرسش‌برانگیز افزوده است.

از سویی، این اقدام بانك صادرات خوزستان، در حالی است كه برخی مدیران قدیمی و ارزشی بانك، نسبت به پیامدهای چنین تسهیلاتی، هشدار داده بودند.

ناگفته نماند، تسهیلاتی به این ارزش و مبلغ، قطعا بدون آگاهی مدیران ارشد بانك صادرات میسر نبوده است؛ بنابراین، مسئولان ارشد بانك صادرات، باید درباره این تسهیلات و مشكلات پدید آمده ـ و برخی موارد دیگر كه منجر به دستگیری آقایان «آ و خ» شده و هم‌اكنون در زندان خوزستان به سر می برند ـ پاسخگو باشند.

نكته مهم این‌كه چگونگی تأمین‌ دارایی این بانك خصوصی با پول بانك دولتی (خصوصی شده) بوده كه گویا با هشیاری مسئولان قضایی و مسئولان بانك مركزی، ناتمام مانده است.

مشرق نیز نوشته است:گروه سرمایه گذاری "آ" كه پیش از پیوستن به جریان انحرافی تنها در زمینه های محدودی چون تولید آب معدنی فعالیت می كرد با آگاهی از نیاز های مالی جریان انحرافی توانست با استفاده از امضاهای طلایی در گام اول خود، چندین شركت كوچك و بزرگ از جمله كارخانجات عظیم فولاد سازی كشور در منطقه خوزستان را در جریان واگذاری های سازمان خصوصی سازی تصاحب كند.

نحوه تامین مالی این گروه از طریق سیستم بانكی نیز خود داستان جالبی دارد كه در صورت انتشار جزییات می تواند راه های نفوذ جریان انحرافی به نظام بانكی كشور را افشا كند.

نكته جالب توجه در خصوص لیدر این گروه سرمایه گذاری، فروش زیر قیمت محصولات فولادی توسط این گروه است.گروه سرمایه گذاری "آ" در دو سال گذشته با استفاده از LC های داخلی و خارجی و استفاده از خطوط ریفاینانس توانست حجم بالایی محصولات فولادی در داخل كشور به فروش برساند وفروش گروه نیز معمولا زیر قیمت بوده است.

نحوه حضور این گروه در بازار آهن به این ترتیب بوده كه ابتدا با استفاده از خطوط ریفاینانس حجم بالایی فولاد وارد كشور كرده و با فروش نقدی آن به زیر قیمت قدرت مالی بالایی به دست آورده و در زمان سرسید اعتبارات اسنادی با همكاری برخی افراد با نفوذ از پرداخت این مطالبات خودداری كرده است.

دقیقا زمانی كه قرار بود مجوز بانك "آ" صادر شود این گروه توانست با قدرت مالی كه سیستم بانكی در اختیار وی قرار داد بخش عمده ای از سرمایه بانك خود را تامین كند.به عبارت بهتر این بانك خصوصی در نهایت با استفاده از منابع بانكهای دولتی كشور تاسیس شد.در این بین كمكهایی كه از سوی یكی از بزرگترین بانكهای دولتی كشور به گروه سرمایه گذاری "آ" شد نقش عمده ای در تامین مالی سرمایه اولیه تاسیس بانك "آ" داشت.

سوال مهم این است كه بانك مركزی چگونه و به چه دلایلی در برابر تخلفات عمده این گروه سكوت اختیار كرده است.بانك مركزی كه در اطلاعیه های خود پیگیر وام های سه و ده میلیون تومانی است كه به نیازمندان جامعه داده شده چرا تاكنون در خصوص تخلفات چند صد میلیارد تومانی این گروه سكوت كرده است.

البته سكوت بانك مركزی تنها به این بانك خصوصی ختم نمی شود.وقتی به تخلفات عمده ای كه در مرحله تاسیس بانكهای خصوصی نگاه می كنیم این سوال مطرح می شود كه آیا بانك مركزی نیز در مسیر انحراف قرار گرفته است.

پیش از این هشدارهای جدی درباره سوءاستفاده جریان انحرافی و صاحب نفوذان از بانك مركزی برای پولشویی و اقدامات خلاف قانون سنگین داده شده بود كه ظاهرا چندان جدی گرفته نشده است.

یورش ماموران به جلسه شاهنامه خوانی در مشهد

خبرگزاری هرانا - با گذشت سه هفته از بازداشت گسترده فعالین فرهنگی شهر مشهد، همچنان دست کم ده تن از این فعالان در مکان نامعلومی در شهر مشهد زندانی می‌باشند.

به گزارش خبرنگار جرس از مشهد، پنجشنبه ششم امرداد ماه، در حالیکه فعالین فرهنگی شهر مشهد مقدمات برگزاری جشن امردادگان و جلسه شاهنامه خوانی در باغ شاهنامه مشهد را فراهم می‌کردند، با یورش ماموران امنیتی به صورت گسترده بازداشت شده‌اند.

شایان ذکر است این مراسم با هماهنگی و اطلاع مقامات فرهنگی شهرداری مشهد، در یک مکان عمومی و با بیلیط فروشی در آستانه برگزاری بود که با حمله نیروهای لباس شخصی و امنیتی از برگزاری آن جلوگیری شد.

بنا به این گزارش ده‌ها تن از برگزار کنندگان و مهمانان برنامه که همگی از فعالین فرهنگی شهر مشهد بوده‌اند، توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی در باغ شاهنامه در شهر توس مشهد بازداشت شدند.

همچنین تعدادی از نوازندگان موسیقی نیز همراه ساز‌هایشان بازداشت شده‌اند. بردیا آشوری یکی از این نوازنگان است که همچنان همراه سازش در بازداشت دستگاه‌های امنیتی مشهد می‌باشد.

نیروهای امنیتی با گرفتن تعهد و اثر انگشت و ضبط موبایل‌های شرکت کنندگان در این برنامه، اکثر بازداشت شده‌ها را تا کنون آزاد کرده‌اند، اما همچنان و با گذشت سه هفته آقایان بردیا آشوبی، ماشاالله جعفرزاده، ناطقی نیا، محسنی راد، فرزین، محمد توانا، عباس رمضانی و یاسر رمضانی در مکان نامعلومی نگهداری می‌شوند.

برخی منابع غیر رسمی گفته‌اند که این فعالان در بازداشتگاه اطلاعات مشهد واقع در انتهای بلوار فرهنگ مشهد زندانی می‌باشند، با این حال مقامات قضایی و امنیتی تا کنون هیچ پاسخ قانع کننده‌ای در رابطه با علت بازداشت و مکان نگهداری آن‌ها به خانواده بازداشت شدگان نداده‌اند.

همچنین در روز هشتم امرداد، دو روز بعد از بازداشت فله‌ای این فعالین فرهنگی، ماموران امنیتی با یورش به خانه یک شاعر محلی کرد ساکن مشهد به نام علیرضا سپاهی لایین، وی را بازداشت کرده‌اند. این شاعر جوان نیز همچنان در مکان نامعلومی نگهداری می‌شود.

گزارش مذکور می‌افزاید ماموران امنیتی که خود را ماموران اداره اطلاعات معرفی کرده‌اند با مراجعه به منزل این افراد منازل ان‌ها را تفتیش کرده و وسایل شخصی از قبیل کامپیو‌تر، کتاب‌ها و دستنوشته، دفتر شعر، فیلم‌ها و سی دی‌های آن‌ها را با خود برده‌اند.

مقامات دادستانی شهر مشهد تاکنون در رابطه با اتهام این افراد هیچ اظهار نظری نکرده‌اند و از آزادی آن‌ها ممانعت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، آشوبی، جعفرزاده، ناطقی نیا، محسنی راد، توانا، فرزین، عباس و یاسر رمضانی (پدر و پسر) و سپاهی لایین، تاکنون از حق برخورداری از وکیل محروم بوده‌اند. ‏
 

نام سهام عدالت را سهام ظلم بگذارید

آخرین نیوز: محمد رضا خباز سخنگوی كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اعتدال، گفت: در زمانی كه سهام عدالت داشت استارت می خورد، بنده در دولت نهم معاون بهزیستی بودم و در جلسات سهام عدالت شركت می كردم.

نماینده كاشمر، بردسكن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: گفتیم سهام عدالت چون نام مقدسی دارد، اگر درست پیش برود یكی از شاهكارهای دولت است، ولی اگر بد اجرا شود، یك تیغ دولبه خواهد بود كه ضررش از نفعش بیشتر است.

عضو فراكسیون خط امام (ره) مجلس (اصلاح طلبان) ادامه داد: ما در جلسات پیشنهاد كردیم این سهام به كمیته امداد و بهزیستی كه دهك پایین جامعه كه دچار فقر فاحش هستند را تحت پوشش قرار داده اند، واگذار شود و دهك به دهك بالا بیایند.

خباز گفت: متاسفانه یك دفعه از دهك پایین آمدند به دهك پنجم و ششم و بنده گفتم كه با این روند اجرایی، دیگر اسم سهام عدالت را عوض كنید؛ یا بگذارید سهام ظلم یا سهام خالی ، زیرا كلمه عدالت مقدس است.

وی افزود: علاوه بر آنكه از سال 87 سودی به مردم داده نشده، این طرح با بی عدالتی اجرا شده و بعضی از اساتید دانشگاه ها كه در آمد 1 میلیون و نیمی دارند و یا كارمندان دولت كه حقوق خوبی دارند این سهام را دریافت كرده اند و بسیاری از افرادی كه مستحقق بودند از این سهام محروم شدند.

سخنگوی كمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: این طرح در آغاز خوب بود ، ولی بعد منحرف شد و به همین دلیل می گویم نامش را سهام ظلم بگذارند.

وی گفت: علت عدك پرداخت سود سهام عدالت در چند سال گذشته این است كه دولت تمام اعتبارات كشور را در گرو هدفمند كردن یارانه ها قرار داده و حتی از سهم اعتبارات عمرانی برداشته و به عنوان یارانه به مردم داده شده ؛ سود سهام عدالت نیز در دل یارانه ها برده شده است.

خباز در خاتمه گفت: هر دولتی كه بعد از احمدی نژاد بیاید ، باید این طرح را به سوی تامین اجتماعی ببرد و در آن چهارچوب اجرا كند.

بیانیه کومه له زحمتکشان کردستان به مناسبت ۲۸ مرداد( !؟)
 

روز مقاومت و همبستگی خلق کرد

در آستانه سالروز ۲٨ مرداد ۱٣۵٨ قرار داریم. ٣۲ سال پیش رژیم تازه به قدرت رسیده با فتوای مستقیم شخص خمینی رهبر و بنیان گذار اصلی رژیم جمهوری اسلامی، تهاجم سراسری، وسیع، بی رحمانه و خشنی را علیه خلق کرد سازمان داد و آغاز کرد. از بدو روی کارآمدن این رژیم و از فردای ۲۲ بهمن تبلیغات زهر آگین حکام جدید علیه کردستان چندان پوشیده نبود. حکام اسلامی تازه به قدرت رسیده که در جریان قیام و مبارزات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی از فضای سیاسی کردستان و مطالبه اصلی آنان که همانا پایان دادن به سرکوب و ستمگری ملی بود آگاه بوده و به سرعت برآن شدند که این آرزوی دیرین خلق کرد را با وحشیانه ترین شیوه ممکن و البته آذین به حکام اسلامی و دینی در نطفه خفه کند و اجازه ندهند که بهار آزادی کردستان نهال پایداری دست یابی به حق تعین سرنوشت خویش را آبیاری و به درخت تنومندی تبدیل کند.

قبل از فرمان فتوای جهاد علیه کردستان در ۲٨ مرداد سال ۱٣۵٨ توطئه حکام اسلامی جدید چندین بار توسط خلق اگاه کرد خنثی شده بود. نوروز خونین سنندج را آفریده، جنگ شیعه و سنی را در نقده زمینه سازی نمودند، ارباب و عشایر را در کردستان تحریک و تطمیع کردند، دستجات اسلامی و مکاتب قرآن را در مناطقی از کردستان تشکیل دادند و روزنامه‌های رژیم آکنده از تبلیغات مسموم کننده علیه کردستان و علیه آزادی های جاری در این منطقه بود. هیئت های بلند پایه‌ی جمهوری اسلامی به ویژه پس از نوروز خونین سنندج به کردستان گیسل شدند که هم آنچه را که با توطئه، جنگ و کشتار بدست نیاورده بودند، حاصل کنند و هم فضای سیاسی کردستان را از نزدیک دریابند و تصمیم خود را بگیرند. در همه این موارد خلق کرد هوشیار و آگاه بود. رهبران خلق کرد، احزاب و سازمان های سیاسی و مردم کردستان که به شدت به فضای آزاد، آرام و مسالمت آمیز برای دست یابی به خواسته هایشان نیاز داشته، بدرستی تشخیص دادند که نباید هیچ گونه بهانه جویی به حکام جدید بدهند که ولع سیری ناپذیرشان را برای یک کاسه کردن قدرت از کسی پنهان نمی کردند. از روز ۲۲ بهمن و سرنگونه رژیم شاه تا روز ۲٨ مرداد ۱٣۵٨ و فتوای جهاد، کردستان تجربه غنی مبارزات سیاسی مسالمت آمیز را از سر گذراند. در این دوره کوتاه شش ماهه به اندازه ی ۱۰ سال خودآگاهی و همبستگی ملی در کردستان نطفه بست و طعم شیرین آزادی توان، انرژی، اراده و قدرت روز افزون به خلق کرد می داد.

لشکر کشی جمهوری اسلامی با نیروهای هوایی و زمینی و حتی دریای و سپاه پاسداران تازه تشکیل یافته و مجهز به زرادخانه‌ای که معمولا در جنگ های فرا مرزی مورد استفاده قرار می گیرند، خلق کرد را اگرچه به هیچ عنوان آمادگی چنین یورشی را نداشت در بوته آزمایش سخت و دشوار و تاریخ ساز قرار داد. با کمترین امکانات، با پائین ترین سطح سازماندهی و با ضعیف ترین تدارکات ممکن اما با راده ای عظیم و پولادین به مقاومت پرداخت و لحظات تحسین برانگیزی در جنبش مقاومت، پای چوبه‌ها ی دار و در میدان جنگ خلق کردند.

اما فتوای جهاد و لشکر کشی و میادین اعدام در پادگانها، چندان دوامی نیاورد. مقاوم خلق کرد با مقاومت مسلحانه و به فاصله کمی با خیزش های توده‌ای و تظاهرات های وسیع شهرها در هم آمیخت. این دوران که به جنگ ٣ ماهه در تاریخ مبارزات رهایبخش کردستان ثبت گردیده است، با شکست قاطع فتوا و تهاجم نظامی و اعدام و ایجاد رعب و وحشت پایان یافت و خمینی ناچار به ارسال پیام صلح به کردستان گردید.

با پیام صلح خمینی هیئت اعزامی دولت برای مذاکره با هیئت نمیاندگی خلق کرد به ریاست ماموستا شیخ عزلدین حسینی وارد کردستان گردید. اما سریعا آشکار گردید که نیات واقعی صلح خمینی چیزی جز کسب وقت برای تهاجمی دیگر به کردستان نبود.

یورش دوم رژیم این بار با نقش آفرینی بنی صدر نخستین رئیس جمهور اسلامی، در بهار ۱٣۵۹ به کردستان آغاز گردید. هجوم دوم در ابعادی به مراتب گسترده تر و همزمان در بسیاری از شهرهای کردستان صورت گرفت. خلق کرد، احزاب سیاسی و پیشمرگان کردستان این بار با آمادگی و سازماندهی و تدارکات عالی تر به نسبت به قبل به مقاومت پرداخت.

کردستان ملیتاریزه شد. طی چند سال تا پایان دهه ۶۰ مناطق کردستان به اشغال نظامی جمهوری اسلامی درآمد و سرتاسر کردستان به صورت پادگان نظامی بزرگی در آمد. شهرها و جاده‌ها و اغلب روستاها زیر چکمه نظامیان و نیروهای مسلح رژیم قرار گرفت. موج دستگیری ها و اعدام های وسیع و دستجمعی در شهرها بار دیگر از سر گرفته شد.

لشکر کشی های جمهوری اسلامی، تبدیل کردستان به پادگان نظامی بزرگ و اشغال نظامی کردستان، اعتباری برای رژیم اسلامی ببار نیاورد. اگرچه سرکوب کردستان در کوتاه مدت هم تضادهای درونی رژیم را به حاشیه راند و هم به تثبیت موقعیت این رژیم کمک نمود، اما جنایات و لشکر کشی در کردستان از یک سوی و مقاومت دلیرانه و ایستادگی توده‌ای خلق کرد از سوی دیگر زبانزد خاص و عام گردید.

جمهوری اسلامی کردستان را تسخیر و اشغال نمود، اما غرور توده های وسیع مردم کماکان مالامال از تلاش برای ازادی و کسب رهایی است. کردستان زیر سلطه نظامیان رژیم اسلامی و در حالی که پادگان ها، پایگاها، مراکز نظامی، زندان و شکنجه گاها حاکمیت این رژیم را تامین می کردند، با اراده ی پولادین ایستاد.

طی بیش از ٣ دهه ی گذشته خواست حق تعین سرنوشت نه تنها از حد مطالبات کردستان حذف نشده است بلکه خود اگاهی ملی و خواست رهایی ملی کماکان خواست، مطالبه و نیروی محرکه ی جنبش آزادی بخش خلق کرد را تشکیل می دهد. جمهوری اسلامی با خیال واهی اش در آغاز فتوای جهاد سرکوب کردستان و ذوب یک ملت تحت ستم را در سر می پروراند، اما ٣ دهه بعد شاهد آنیم که جغرافیای سیاسی کردستان وسیعتر گشته است. بسیاری از مناطقی که رژیم در ابتدا موفق شده بود آن را از جنبش رهایی بخش خلق کرد جدا سازد به جرگه مبارزات ملی و رهایی بخش کردستان ملحق شده اند. اگر رژیم در دهه ی اول یورش به کردستان تا حدی توانست جنبش کردستان را از جنبش سراسری دور گرداند، اکنون شاهد آنیم که مقاومت کردستان اثرات فوری و عمیقی در سراسر ایران دارد. خلق کرد به خود می بالد که در بیش از سی سال گدشته بدون ذره ای توهم به این رژیم به مقاومت پرداخته است. به همین دلیل است که خلق کرد و جنبش آزادیبخش کردستان از اعتبار، اتوریته و احترام ویژه ای در سراسر ایران برخوردار است.

خلق کرد در مقابل یورش رژیم تنها با اتکا به مبارزه مسلحانه به مقاومت نپرداخت. اگرچه رژیم و شونیسم فارس برآنند که جنبش کردستان را در حد جنبشی مسلحانه محدود کنند. جنبش کردستان اکنون دیگر تنها به جنبش مسلحانه شناخته نمی شود. در مقاطع دیگری که کردستان ملیتاریزه شده‌ بود و حتی اثری از مبارزات مسلحانه در کردستان نبود، خلق کرد با شورش ها، اعتصابات، تظاهرات و تحصن های عمومی به تداوم پیکار و مقاومت خود پرداخته است. در واکنش به اعدام جمعی ۵۹ جوان در شهر مهاباد در خرداد سال ۱٣۶۲ ، در سوم اسفند ماه شهر سنندج، در شورش و مبارزات سال ۱٣٨۴ و در اعتصاب عمومی و پیکار یکپارچه در اعتراض به اعدام مبارزین خلق کرد در ۲٣ اردیبهشت سال ۱٣٨۹ و حرکات اعتراضی پراکنده دیگری در سی سال گذشته نشان از آگاهی و ظرفیتهای بالای جنبش سیاسی و توده ای کردستان دارد.

جنبش کردستان در ٣ دهه ی گذشته و در حالی که جمهوری اسلامی ظرفیت فاشیستی، نژادپرستانه و شونیستی بالایی از خود نشان داده است، نمونه‌ی بارز جنبش سیاسی پیشبرو و انقلابی و دمکراتیک و انساندوستانه بوده است. در برخورد به اسیران جنگی، در تداوم خواست روحیات برابری خواهانه خلق کرد با دیگر خلقهای ایران، در عدم وجود شعارهای افراطی و در تداوم و اتخاذ تاکتیکهای سیاسی و مدنی، جنبش کردستان دارای ارزش هایی است که با معیارهای جهان متمدن امروز همخوانی فراوانی دارد. جمهوری اسلامی هیچگاه نتوانست حس انتقامجویی، مقابله به مثل افراطی و کینه ورزی میان ملت ها را در کردستان دامن بزند.

٣ دهه پس از تهاجم و لشکر کشی جمهوری اسلامی به کردستان و در حالی که سردمداران رژیم تازه به قدرت رسیده اسلامی سودای نابودی جنبش خلق کرد و لگدمال کردن آرزوهای آنان را برای رهایی و کسب حق تعین سرنوش در سر می پرورانند، درست برعکس آن چه شاهدش هستیم خلق کرد یک پارچه تر و با اعتماد به نفس بیشتر و دارای تجاربی به مراتب غنی تر و کسب احترام فزونتری است.

بدون شک این اندوخته ارزشمند برای پیکارهای آتی خلق کرد گران بها خواهد بود و در مبارزات سراسری علیه جمهوری اسلامی، خلق کرد را در موقعیت شایسته تری قرار خواهد داد. تحولات سیاسی و اجتماعی قابل انتظاری که همگان بر آن واقفند، بدون شک مبارزات و ایستادگی بیش از ٣ دهه ی گذشته ی خلق کرد به آن کمک خواهد کرد که با سهولت و اعتماد به نفس فزونتری در سطح این تحولات نقش آفرینی کند.

کومه له زحمتکشان کردستان
۲۶ مرداد ۱٣۹۰