هشدار استادها در مورد تک جنسیتی کردن دانشگاهها

به گزارش دانشجونیوز، ۹ استاد دانشگاه علم و صنعت ایران با نگارش نامه ای خطاب به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به «سیاستهای محدودیت ظرفیت پذیرش بانوان در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد» هشدار داده و از وی خوسته اند، نسبت به اصلاح آن «اقدام عاجل» صورت دهد.

به دنبال پیگیری سیاست تک جنسیتی کردن دانشگاه ها از سوی مسئولین وزارت علوم ایران در نحوه پذیرش دانشجویان دختر در آزمون سراسری سال ۹۰، واکنش های اعتراض آمیز دانشجویان و اساتید دانشگاه ها نسبت به این تصمیم جنجال برانگیز دولت ایران هم چنان ادامه دارد.

همان گونه که پیش از این اعلام شده بود در کنکور سراسر امسال در نزدیک به ٤٠ دانشگاه کشور در برخی از رشته ها پذیرش داوطلبان به صوت تک جنسیتی صورت گرفته است، و هم چنین در بیش از ٤۵ دانشگاه کشور نیز تبعیض جنسیتی آشکارا وجود دارد. در دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در این دانشگاه نسبت پذیرش داوطلبان مرد به زن در رشته های پر متقاضی به طرز چشمگیری ناعادلانه می باشد. به گونه ای که نسبت پذیرش داوطلبان مرد به داوطلبان زن در این دانشگاه در رشته مهندسی برق ٩٠ به ١٠، در رشته مهندسی صنایع ٤٠ به ١٠، در رشته مهندسی عمران ٤۵ به ۵ و در رشته مهندسی مکانیک ٧۵ به ۵ می باشد.

در همین راستا ۹ تن از اساتید با سابقه دانشگاه علم و صنعت با انتشار نامه ای اعتراض آمیز خطاب به رییس مجلس ایران و تشریح ناعدالتی های موجود در پذیرش داوطلبان دختر در دانشگاه ها خطاب به وی نوشته اند: «آیا در شرایطی که بار عمده تحولات علمی کشور بر عهده دانشگاهها بوده و دانشگاههای دنیا با تمهیدات کوتاه مدت و بلند مدت برای شکار متقاضیان با توانمندیهای بیشتر از خارج از کشورهای خود کورس گذاشته اند، هیچ منطقی برای دفع افراد با توانمندیهای بالاتر از دانشگاههاي كشور و سوق دادن آنها به خارج- آنهم صرفا به دلایل جنسیتی- می توان ارائه نمود؟»

در حالی که آمارها نشان میدهد ٦٨درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را دختران و ٣٢ درصد را پسران تشکیل میدهند، با این وجود در بسیاری از دانشگاه های کشور نسبت سهمیه بندی پذیرش پسران به دختران در حد چشمگیری بالاتر است.

پیشتر سایت دانشجونیوز با توجه به اعمال سیاست های تبعیض جنسیتی در آزمون ورودی دانشگاه های کشور اقدام به آماده کردن لیست دانشگاه هایی که این سیاست به طور چشمگیری در انها دنبال شده، کرده بود. در بسیاری از دانشگاه ها تعداد پذیرش داوطلبان مرد، در حالی که ٦٨درصد پذیرفته شدگان ازمون سراسری را دختران تشکیل میدهند، بیشتر است. از سویی در بسیاری از رشته ها تنها داوطلبان مرد و یا زن پذیرفته می شوند که در راستای تفکیک جنسیتی دانشجویان و محدودیت های بیشتر بر داوطلبان برای انتخاب رشته های مورد علاقه قلمداد می شود.

پیشتر هم ۷ تشکل دانشگاهی در ایران با انتشار بیانیه ای اعتراضی نسبت به عواقب تک جنسیتی کردن دانشگاه ها هشدار داده و خطاب به مسئولین وزارت علوم نوشته بودند «با تصميمات عجولانه و غيركارشناسانه خود به يك فاجعه علمي ديگر در كشور منجر نشوند و هرچه سريع‌تر نسبت به اصلاح اين مهم اقدام كنند.»

«دانشجويان و انجمن‌هاي علمي دانشكده‌هاي مهندسي معدن در دانشگاه‌هاي تهران، صنعتي اميركبير، كرمان، بين‌المللي امام خميني قزوين، سهند تبريز، بيرجند. انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده فني دانشگاه تهران» از امضا کنندگان این بیانیه بودند.

در جدیدترین واکنش، جمعی از اساتید دانشگاه علم و صنعت با ارسال نامه ای به رییس مجلس نسبت به سیاستهای محدودیت ظرفیت پذیرش بانوان در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد هشدار داده اند.

وزارت اطلاعات ايران از انهدام يک «شبکه دين ستيز» در اینترنت خبر داد

وزارت اطلاعات ايران روز پنجشنبه  از«شناسايی و انهدام»  يک شبکه از «عناصر دين‌ستيز» خبر داده و اعلام کرده که «گردانندگان و عوامل اصلی اين سايت غيرقانونی» بازداشت شده اند.

در بيانيه وزارت اطلاعات همچنين آمده است که این افراد «با ايجاد شبکه‌ای گسترده از سايت‌ها، وبلاگ‌ها، تالارهای گفت‌وگو و فعاليت در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هويت‌های جعلی، رمزنگاری‌های پيچیده و پشتيبانی فنی برخی از مرتبطين سفارتخانه‌های کشورهای غربی، اقداماتی همه جانبه و سازمان يافته‌ای در راستای توهين به مقدسات و باورهای مذهبی و اعتقادی مردم پرداخته بودند.»

در بيانيه وزارت اطلاعات ايران هويت «گردانندگان» اين وب سايت که بازداشت شده اند مشخص نشده و اين وزارتخانه همچنين توضيحی نيز در خصوص نام اين «شبکه» ارائه نکرده است.

با اين حال، وزارت اطلاعات ايران می گويد، در تحقيقات انجام شده از دستگير شدگان، نقش برخی از سفارتخانه‌های کشورهای اروپايی و آنچه که «عناصر صهيونيستی» و «عوامل فرقه ضاله بهائيت» خوانده شده،  در فعاليت اين شبکه کشف شده است.

وزارت اطلاعات همچنين گفته است: «متهمان» به داشتن ارتباط با «عوامل بيگانه اعتراف کردند.»

در این بيانيه اشاره ای به مصداق «توهين به مقدسات و باورهای مذهبی» نشده و مشخص نيست اين افراد در چه حوزه ای فعاليت می کرده اند.

طی سال های اخير  همگام با افزايش کاربران اينترنتی در ايران، کميته «تعيين مصاديق پايگاه های غير مجاز اينترنتی» تشکيل شده است تا وب سايت های که از نظر نظام جمهوری اسلامی «غير قانونی» تشخيص داده می شوند را شناسايی کند.

با این حال، مقامات جمهوری اسلامی شبکه های اجتماعی  اینترنتی و «چت اينترنتی» را نیز از مصاديق  «جنگ نرم» عليه جمهوری اسلامی می دانند.

در همين زمينه، مصطفی محمد نجار، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران مردادماه سال جاری در جلسه بررسی امنيت اجتماعی مجلس گفته بود:«غرب با به‌کارگيری صدها شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان و فضای مجازی اينترنت اعم از فيس‌بوک و توييتر و رواج تفکر شيطان‌پرستی، تمام توان خود را عليه جمهوری اسلامی ايران به کار می‌گيرد.»

این در حالی است که «خانه آزادی» در گزارش سال ۲۰۱۱ خود درباره آزادی در فضای مجازی که در فروردين ماه سال جاری منتشر شد، نوشته بود، جمهوری اسلامی طی سال های اخیر کوشیده است تا شیوه های اخلال در ارتباطات اینترنتی و همچنین محدودیت دسترسی کاربران را قانونمند کند و تصویب قانون جرايم اينترنتی و تشکيل کميته تعيين مصاديق جرايم اينترنتی به مثابه تلاش های رسمی مداوم برای سلب آزادی شهروندان ايرانی در اين زمينه است.

خانه آزادی اضافه کرده بود که جمهوری اسلامی علاوه بر اعمال محدویت های قانونی، برای محدود کردن اطلاع رسانی اینترنتی به اقدامات دیگری از جمله؛ تجسس، ارعاب، تهديد و محاکمه و حبس فعالان اينترنتی منتقد دولت دست زده است.

 دراین گزارش همچنین تصریح شده بود:«از خردادماه ۸۸ تاکنون شمار فزاينده‌ای از بلاگرها يا دستگير شده‌اند و يا مورد تهديد و شکنجه قرار گرفته‌اند. در ايران همچنين دست کم در يک مورد يک وبلاگ‌نويس در زندان درگذشت و بيش از ۵۰ بلاگر و فعال آنلاين بازداشت شده اند.»

وضعیت بحرانی دو زندانی بیمار در بند ٣۵٠ اوین

خبرگزاری هرانا – وضعیت جسمی دو زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ به نامهای پیمان کریمی و حسن فرجی بحرانی گزارش شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیمان کریمی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ٨٨ به دلیل نوسانات شدید و مکرر قند خون از ٢ ماه پیش تا اکنون در بهداری اوین بستری است. از زمان بستری شدن این زندانی سیاسی مبتلا به بیماری دیابت به دلیل شوک‌های متعددی که به وی وارد آمده چشم‌هایش دچار کم سویی شده است بنا به نظر پزشکان در صورت تداوم این روند وی در معرض نابینایی کامل قرار خواهد گرفت.

هم چنین حسن فرجی زندانی دیگر محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که از بیماریهای فراوانی از جمله قلبی و دستگاه گوارش رنج می‌برد. به دلیل ابلاغ حکم جدید مبنی بر ۱۰ سال حبس تعزیری دچار حمله قلبی شده و به بیمارستان مدرس منتقل و مجددا به بند بازگردانده شد.

نامبرده به علت عوارض ناشی از سکته قلبی از قدرت تکلم پایینی برخوردار است وقادر به راه رفتن و انجام امور شخصی خود نیست.

با پیگری‌های همبندیان وی از مسؤلین زندان مشخص شد که به دلیل تشابه اسمی این زندانی سیاسی با فردی متهم به قاچاق اسلحه، حکم به اشتباه به ایشان ابلاغ شده است. و محکومیت جدیدی در انتظار ایشان نیست.

شایان ذکر است که پزشکی قانونی برای هر ٢ زندانی بیمار گواهی عدم تحمل کیفر صادر کرد، ولی دادستان تهران به خواست این مرجع قانونی به دلیل اعمال فشار نهادهای امنیتی تمکین نمی‌کند

60 درصد درياچه اروميه تا پاييز خشک می شود

مسوول دبيرخانه دايمي شوراي منطقه‌اي درياچه اروميه گفت: خشكي درياچه اروميه تا پاييز امسال به 60 درصد مي‌رسد.

حجت جباري روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با ادامه روند تبخير آب تا پايان فصل آتي تراز درياچه اروميه به پايين ترين حد خود در يكصد سال گذشته خواهد رسيد.

وي اظهار كرد: در حال حاضر تراز اين درياچه 37 سانتي متر پايين تر از زمان مشابه در سال گذشته مي‌باشد كه اين امر نشان دهنده عمق مشكلات در درياچه اروميه است.

جياري در ادامه با اشاره به پيامدهاي ناگوار خشك شدن درياچه ادامه داد: ‌يكي از مهم‌ترين پيامدهاي آن كاهش گردشگري در حوزه درياچه اروميه است كه اين امر ضربه‌هاي جبران ناپذيري بر پيكره گردشگري استان زده است.

اين مقام مسوول از بين رفتن پلاژها و مجتمع‌هاي گردشگري را از تاثيرات مهم پس روي آب اين درياچه زيبا در شمالغرب كشور عنوان كرد.

جباري همچنين از كاهش سطح آبهاي زيرزميني به دليل عدم وجود بارندگي‌هاي مناسب و تغذيه نشدن سفره‌هاي زيرزميني در سالهاي اخير دراستان خبر داد و گفت: به همين دليل در اين مدت شاهد كاهش روزافزون فعاليت‌هاي كشاورزي در اطراف درياچه اروميه بوده ايم كه بسيار نگران كننده است.

مسوول دبيرخانه دايمي شوراي منطقه‌اي درياچه اروميه انتقال ذرات نمكين حاصل از خشك شدن درياچه اروميه را امري طبيعي در صورت بروز اين فاجعه زيست محيطي اعلام و اظهاركرد: اين امر ضمن تاثيرگذاري بر حاصلخيزي زمينهاي كشاورزي، بر روي سيستم تنفسي مردم وشهروندان نيز تاثيرت منفي خواهد داشت.

جباري از تلاش دولت براي احياي مجدد درياچه اروميه قدرداني كرد و افزود: اميدواريم با اجراي هرچه سريعتر موارد مصوب در نشست‌هاي مرتبط، از خشك شدن اين درياچه جلوگيري شود.

کنایه به آقازاده​ها و مدعیان ارتباط با امام زمان در سریال رمضانی صداوسیما

مجموعه تلویزیونی «پنج کیلومتر تا بهشت» در دو قسمت اخیر خود، مفاهیمی سیاسی را در دیالوگ​های خود جای داده بود.

به گزارش خبرآنلاین، این سریال، شب گذشته کنایه​ای به آقازاده​ها و حمایت از آنها داشت و امشب نیز از کذابین و مدعیان ارتباط با امام زمان سخن گفت.

دیالوگ شب گذشته این سریال نقل به مضمون چنین بود: در عالم سیاست هم کم نیستند آقازاده​هایی که پدر و مادرشان را عاصی کرده​اند. هستند کسانی که خطا و جرم فرزندانشان را می بینند ولی حاضر نیستند که از آنها دل بکنند و تا آخر پای خطای فرزندانشان می​مانند و آخرت خودشان را فدای دنیای بچه​هایشان می​کنند.

امشب هم که یکی از هنرپیشگان خواب نمای این سریال برای تعبیر خوابش به یک روحانی مراجعه کرده و با این پاسخ از سوی وی مواجه شد که می​گفت: این روزها افراد کذابی هستند که مدعی می​شوند در خواب، چیزهایی را دیده​اند و از آنها تقاضاهایی شده است. برخی هم اگرچه در بیان خوابشان دروغ نمی​گویند اما معبرین {تعبیرکنندگان} کذاب زیادند. برخی هم نعوذ بالله در بیداری مدعی ارتباط با امام زمان می​شوند!

تعییر نام معاونت حفاظت اطلاعات ریاست جمهوری

سایت دیگربان: سایت «جهان‌نیوز» علیرغم تکذیب گزارش‌ها در خصوص راه‌اندازی قریب‌الوقوع معاونت حفاظت اطلاعات ریاست جمهوری نوشته که این معاونت قرار است با عنوان «معاونت اجتماعی» فعالیت کند.
دو روز پیش سایت مشرق از برنامه جدید تیم احمدی‌نژاد برای تشکیل یک نهاد موازی با وزارت اطلاعات در نهاد ریاست جمهوری تحت عنوان «معاونت حفاظت اطلاعات» خبر داده بود.
پایگاه اطلاع رسانی دولت هم با انتشار بیانیه‌ای، خبر «تشکیل معاونت حفاظت اطلاعات ریاست جمهوری» را تکذیب و سایت منتشر کننده چنین خبری را به «دروغ پراکنی» و «تخریب دولت» متهم کرد.
به نوشته این سایت «برای جلوگیری از حساسیت‌های پدید آمده، وظایف دیده شده برای معاونت حفاظت اطلاعات در قالب معاونت جدیدی به نام معاونت اجتماعی ریاست جمهوری» در نظر گرفته شده است.
«جهان‌نیوز» اضافه کرده که این معاونت به آقای (س) که پیش از این مدیرکل یکی از وزارتخانه‌های حساس کشور بوده سپرده خواهد شد.
تلاش تیم احمدی‌نژاد برای راه‌اندازی چنین معاونتی در نهاد ریاست جمهوری پس از آن صورت می‌گیرد که علی خامنه‌ای با دستور رئیس دولت دهم مبنی بر برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات مخالفت کرد.
در پی این مخالفت٬ احمدی‌نژاد ۱۱ روز در خانه نشست و شرط‌هایی برای حضور خود در نهاد ریاست جمهوری مطرح کرد که رهبر جمهوری اسلامی با هیچ یک از شروط وی موافقت نکرد.
از آن زمان به بعد رابطه خامنه‌ای و احمدی‌نژاد تیره شده و حامیان آن‌ها حملات علنی و گسترده‌ای علیه یکدیگر می‌کنند.

دولت با وزارت نفت مثل سوپر مارکت رفتار می کند

صدای آمریکا: حمید رضا کاتوزیان، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با روزنامه روزگار ( پنج شنبه ۲۷ مرداد ماه ) حال و آینده اقتصاد ایران را نگران کننده و ناامن توصیف کرد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، دلیل این نگرانی را تصمیم گیری های سلیقه ای و احساسی در اداره تشکیلات نفتی ایران به شکل روزمره بیان کرده است.
کاتوزیان با تاکید بر این که همه چیز را نزدیک می بیند و لمس می کند، به روزنامه روزگار گفت، «وضع فعلی نتیجه این تفکر است که دولت می تواند با وزارت نفت مثل یک سوپر مارکت یا کارگاه کوچک رفتار کند. گویی تغییرات در آن چندان مهم نیست و بر اقتصاد ملی اثر نمی گذارد. برای مهم ترین وزاتخانه اقتصادی ایران تصمیم های احساسی لحظه ای و جهشی گرفته شده که نتیجه اش هم وضع کنونی صنعت نفت ایران است.»
حمید رضا کاتوزیان، در قسمتی دیگر از مصاحبه خود گفت، «نقش تحریمها را نباید نادیده بگیریم، چرا كه آنها به طور طبیعی جلوی بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری را گرفته‌اند. ما چه بخواهیم، چه نخواهیم تحریم‌ها اثر خودشان را بر اقتصاد ایران می‌گذارند. باید بگویم نمی‌شود با شعار و فریاد اعلام كنیم كه «نه»، تحریمها هیچ اثری ندارد و سرمایه‌گذاری ۵۰ درصد رشد كرده است. به هر حال این سرمایه‌گذاریها باید یك جایی خودشان را نشان دهند دیگر. چرا هیچكس چنین حسی ندارد؟»
احمد علوی، کارشناس و استاد اقتصاد در سوئد، در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، به صدای آمریکا گفت، «این مطلبی را که ایشان می گوید، به واقع تایید نظر کارشناسان است که از دیر باز به نبود استراتژی روشن و بلند مدت در اقتصاد ایران، به خصوص در عرصه نفت اشاره کرده اند، بنابر این حرف جدیدی نیست.»
اظهارت رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تنها یک روز بعد از سفر وزیر تازه نفت به عسلویه منتشر شده است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) که بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه انتشار یافت، رستم قاسمی، وزیر نفت، در نخستین سفر وزارتی خود به عسلویه با تاکید بر استفاده از راهکارهای جدید برای عبور از تحریم ها، گفت، «به مدیران صنعت نفت توصیه می کنم برای شتاب دهی در فعالیت های خود بدون واهمه تصمیم گیری لازم و اساسی داشته باشند.»
احمد علوی، با تاکید بر این موضوع، که به علت مسائل استراتژیک در نفت نمی توان تحریم ها را دور است، به صدای آمریکا گفت، «گیرم نوعی فن آوری جایگزین را از این جا و آن جا تهیه کنند، آن فن آوری جایگزین، از آن جا که نمی تواند اقتصادی باشد، تاثیر چندانی در بهبود صنعت نفت نخواهد داشت.»
در این اوضاع و احوال برای نخستین بار در روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ماه، در تالار بورس کالای ایران در کیش، ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین با قیمت ۱۰۵ دلار و ۴۹ سنت به فروش رفت.
به گزارش خبرگزاری مهر، «پیش از این محموله نفت خام سنگین ایران در روزهای ۲۲ تیرماه و ۱۲ و ۱۹ مردادماه جاری در تالار بین المللی کیش عرضه شده بود که به دلیل به توافق نرسیدن عرضه کننده و خریدداران این معامله انجام نشد.»
احمد علوی، درباره بازار بورس نفت ایران به صدای آمریکا گفت، «الان با توجه به انزوای بین المللی ایران و روابط نامناسبی که بین ایران و سایر کشورها وجود دارد، اساسا نمی شود تصور کرد که با انجام یک معامله در کیش، بتوان باور کرد که ما یک بازار بورس فعال و گسترده در ایران داریم.»
در حالی که غلام حسین نوذری، وزیر اسبق نفت دولت نهم نیز، در گفت و گو با خبر آن لاین (۲۳ مرداد ماه) بر این باور است، که « صنعت نفت ایران برای جبران افت تولید خود راه دشواری پیش رو دارد » باید دید نگرانی های رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، چگونه پاسخ داده می شود؟

اردشیر امیرارجمند انتشار اخبار ضدونقیض درباره سلامتی میرحسین موسوی را "مشکوک" خواند 

اردشير امير ارجمند، مشاور ارشد ميرحسين موسوی، روز پنجشنبه ضمن اعلام خبر سلامتی میرحسین موسوی، نسبت به انتشار اخبار «ضد ونقيض» دراین خصوص ابراز نگرانی کرد.

اردشير امير ارجمند در گفت وگو با راديو فردا شرايط عمومی میرحسین موسوی  را مناسب توصیف کرد اما انتشار اخبار ضد و نقیض در این باره را مشکوک خواند.

این در حالیست که وبسایت «صراط نيوز» روز چهارشنبه از بیماری ميرحسين موسوی در هفته گذشته خبر داده بود.

ميرحسين موسوی،زهرا رهنورد، فاطمه و مهدی کروبی پس از دعوت عمومی برای برگزاری راهپيمايی در ۲۵ بهمن سال ۱۳۸۹ در بازداشت خانگی به سر می برند.

شش هزار جلد کتاب مسیحیان در ایران توقیف شد

خبرگزاری هرانا - مجید ابهری، مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفته که «مبلغان ادیان مسیحی با اتکا به پول های کلان و تبلیغات دروغین برای به انحراف کشیدن جوانان تلاش می کنند و در همین راستا، چندی پیش شش هزار و ۵۰۰ نسخه كتاب مقدس مسیحیان در مسیر زنجان ـ ابهر کشف و توقیف شد.»

به گزارش سایت «محبت نیوز»، آژانس خبری مسیحیان ایران، آقای ابهری در گفت وگو با خبرگزاری مهر گفته است: «این کتاب ها از نوع بهترین کاغذ در دنیا و در اندازه جیبی بودند.»

وی گفته است: «نکته قابل توجه در این موضوع که باید مورد توجه نهادهای قضایی و امنیتی و دینی قرار گیرد این است که تمام ادیان و مکاتب برای مقابله با دین اسلام نیروی خود را یکپارچه کرده اند و گرنه ارسال دو نوع کتاب دینی به یک کشور چه مفهومی دارد.»

به گزارش محبت نیوز، پیش از این نیز در تاریخ هفتم آبان ماه ۱۳۸۹ هم ماموران انتظامی و سپاه پاسداران آذربایجان غربی در یک دستگاه اتوبوس مسافربری مسیر سلماس – تهران، تعداد ۳۰۰ جلد کتاب مقدس مسیحیان را پس از بازرسی اتوبوس کشف و ضبط کردند.

این سایت همچنین گزارش داده که اداره بازرسی و كشف كالای قاچاق با همكاری سپاه پاسداران استان آذربایجان غربی پس از توقیف این کتاب های مقدس مسیحیان، همه را در روستای «دریشک» به آتش كشیدند.

هر چند قانون اساسی جمهوری اسلامی، آیین مسیحیت را به رسمیت شناخته است، اما در سال‌های گذشته مقام‌های جمهوری اسلامی محدودیت‌های گسترده‌ای را برای اقلیت‌های مذهبی در ایران اعمال کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به بازداشت شماری از کشیشان مسیحی و محاکمه آنان اشاره کرد.

دی‌ماه سال گذشته، مرتضی تمدن، استاندار تهران با مقایسه مسیحیان تبشیری با وهابیت و طالبان، از آئین آنها با عنوان یک «جریان منحرف و فاسد»‌ در مسیحیت نام برده و از بازداشت رهبران شان و نیز برخورد شدیدتر با آنها خبر داده بود.
 

رفسنجانی: عاقبت صدام سرنوشت تمام دیکتاتورهاست

سایت تحول سبز: هاشمی رفسنجانی با اشاره به تحولات اخیر منطقه، تصریح کرد: «وعده الهی در مورد ستمگران درست زمانی تحقق می‌یابد که دیکتاتورها احساس می‌کنند با بیشترین امکانات اقتصادی، نظامی و امنیتی بیشترین تسلط را برای ظلم و تعدی به حقوق مردم دارند.»

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از آزادگان ۸ سال دفاع مقدس با تأکید بر اینکه «پس از جنگ و در دوران سازندگی بسیار تلاش شد تا حق این عزیزان ایثارگربه خوبی ادا شود»، تصریح کرد:« با برنامه‌های بازسازی تلاش کردیم که رقم ۱۶ درصد بیکاری در سطح کشور به ۹ درصد برسد و با همکاری مجلس و سایر دستگاه‌ها امکانات و کار و اشتغال خوبی برای آزادگان سرافراز فراهم آمد اما متاسفانه امروز از شما می‌شنویم اکثر فرزندان تحصیل کرده آزادگان بیکارند. »

هاشمی رفسنجانی با اشاره به مشکلاتی که هنوز برخی از آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های آنان با آن دست به گریبانند، تصریح کرد: «اگر چه زحمات زیادی در کشور کشیده می‌شود ولی با امکانات اقتصادی و درآمدهای نفتی عظیمی که طی سالیان گذشته حاصل شد، نباید شاهد وجود مشکلات اقتصادی برای قشرهای گوناگون بخصوص ایثارگران و آزادگان و نیز پرداخت نشدن معوقات و به ثمر نرسیدن قانون جامع ایثارگران عزیز باشیم.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش تحقق وعده و سنت الهی را یکی ازبهترین نتایج دوران دفاع مقدس خواند و گفت: «سرنوشت حزب بعث و صدام یکی از سنت‌های خدشه‌ناپذیر الهی است که برای تاریخ امروز بشریت بسیار عبرت‌انگیز و درس‌آموز است.»

هاشمی رفسنجانی سرنگونی دیکتاتورها را نمونه ای از تحقق وعده‌های خداوند به ملت‌های مظلوم خواند و تصریح کرد: «صدام و حزب بعث همه امکانات عراق از جمله سه قوه و مطبوعات و رسانه ها و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی را در خدمت دیکتاتوری خود و سرکوب مردم مظلوم عراق و همسایگان گرفته بود اما امروز تاریخ شاهد ذلت و مکافات آنها و نجات مردم مظلوم عراق هستیم که «ان تنصرالله ینصرکم…». چه درسی از این گویا تر و مصداقی واضح تر از بشارت الهی که: «ان ربک لباالمرصاد…» و نیز «من ظلم عبادالله کان الله خصمه دون عباده» و این سرنوشت همه دیکتاتورهای تاریخ است و نتیجه وعده خدا به بندگان مظلومش. »