احتمال اعدام اين دو جوان صبح سه شنبه در زندان اصفهان

اطلاعیه کميته بين المللی عليه اعدام

جمهورى اسلامى فردا صبح قصد اعدام اين دو جوان را دارد

 

امروز دوشنبه ۱۶ ماه مه٬ به خانواده دو جوان محمد فتحي و عبدالله فتحي ۲۷ و ۲۸ ساله خبر داده اند که قرار است فردا آنها را در زندان دستگرد اصفهان اعدام کنند.

به مادر اين دو جوان که امروز به زندان اصفهان مراجعه کرده است، حتی اجازه ملاقات نداده اند. به او گفته اند فردا صبح ساعت شش به زندان مراجعه کند. خانواده اين جوانان وحشت دارند که فردا عزیزانشان را اعدام کنند.

محمد و عبدالله به همراه پنج نفر ديگر به اتهام سرقت دستگير شده و پنج نفر از متهمين تبرئه شدند و اين دو جوان بدليل فعاليت سياسی برخی از اعضای خانواده آنها عليه حکومت اسلامی به اعدام محکوم شده اند. در نامه ای که اين زندانيان نوشته اند گفته اند زیر شکنجه های بسيار و تهديد به تجاوز و اعدام مجبور به "اقرار" شده ایم.

پدر و مادر اين دو جوان از مردم دنيا درخواست کمک دارند. بايد خبر اين واقعه را فورا به همه جا پخش کنيم و از همگان دعوت کنيم در اين ساعاتی که باقي مانده بهر طريق ممکن مانع جنایت جمهوری اسلامی شویم و محمد و عبدالله را نجات دهیم.


کميته بين المللی عليه اعدام

۱۶ ماه مه ۲۰۱۱، ٢٦ اردیبهشت ١٣٩٠

محکومیت یک شهروند بهایی به پنج ماه حبس تعزیری

خبرگزاری هرانا - بر اساس حکم دادگاه انقلاب فیض الله روشن، شهروند بهایی ساکن ساری به پنج ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فیض الله روشن به اتهام تبلیغ علیه نظام به پنج ماه حبس تعزیری و به دلیل داشتن لوح فشرده و عکس‌های مذهبی به سه میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

این محکومیت به دلیل کهولت سن نامبرده ۳ سال به حالت تعلیق درآمده است که بر اساس حکم مذکور وی هر ماه موظف خواهد شد خود را به اداره اطلاعات ساری معرفی کند.

قابل توجه است در حکم مزبور از فردی نام برده می‌شود که توسط تبلیغات فیض الله روشن به آئین بهایی گرویده است. اما آنطوریکه در جلسه دادگاه مشخص شده فرد مزبور در حال حاضر در ایران ساکن نبوده و فیض الله روشن هم تاکنون وی را ندیده است به همین دلیل اتهام فوق اتهامی واهی و جعلی است.

یادآور می‌شود شهروند فوق الذکر در دی ماه سال گذشته ۱۲ روز در بازداشت بوده که حکم مذکور مربوط به همین پرونده است.

 

علت اصلی دادن آنتن زنده به احمدی ‌نژاد، تلاش برای پایین کشیدن فتیله بحران در راس نظام

سایت افکار نیوز: احمدی‌نژاد در برنامه دیشب تلویزیون که به‌ طور مستقیم بر روی آنتن رفت، حرف تازه‌یی برای گفتن نداشت؛ او همان حرفهایی را زد که همیشه زده است. اگر نوار برنامه‌های قبلی ایشان را مجدداً پخش می‌کردند، چیزی جز همین موارد بر روی آنتن نمی‌رفت.
حال سؤال اینجاست که به‌رغم آن که آقای رئیس‌جمهور حرف جدیدی برای گفتن نداشت، چرا اساساً این گفتکوی تلویزیونی را انجام داد و بی‌آن که سخن تازه و خبر جدیدی بگوید با یک سری مسائل تکراری و کلیشه‌یی به پایان برد؟
به نظر می‌رسد، پاسخ این سؤال را باید در وقایع سیاسی چند هفته اخیر، از قهر عجیب احمدی‌نژاد تا مقاومت او در برابر مجلس و حواشی این رویدادها جستجو کرد.
این اتفاقات، به حدی دامنه تنش را در کشور بالا برد که حتی سخن از برکناری احمدی‌نژاد و انتخابات زود هنگام و نیز محرومیت او از آنتن پخش زنده و... به میان آمد و شایعات زیادی در این باره پیچید.
حتی هنگامی که احمدی‌نژاد برای افتتاح نمایشگاه کتاب به مصلای تهران رفت و سخنرانی کرد، عدم پخش زنده سخنان او نیز واکنشهایی را برانگیخت به‌گونه‌ای که شخص ضرغامی وارد ماجرا شد و قضیه را چنین توجیه کرد که دفتر خود رئیس‌جمهور صلاح ندیده بود حرفهای ایشان پخش مستقیم شود!
با این اوصاف و پس از تاکید احمدی‌نژاد بر تبعیت از ولایت فقیه و تمکین به رأی مجلس و شورای نگهبان در ماجرای ادغام وزارتخانه، صرف حضور احمدی‌نژاد در یک برنامه تلویزیونی -فارغ از آن‌چه گفت- نشان می‌دهد نظام فرصت مجددی به رئیس‌جمهور داده است تا بتواند جبران مافات نماید و به‌رغم تمام اخبار و شایعات، فرصت 2سال ریاست‌جمهوری را هم‌چنان در اختیار داشته باشد.
در واقع، نفس حضور احمدی‌نژاد در یک برنامه زنده تلویزیونی، می‌تواند دربرگیرنده‌این پیام باشد که تنشها در سطوح بالای سیاسی، مهار و مدیریت شده است و احمدی‌نژاد هم‌چنان رئیس‌جمهور مورد احترام نظام است، هر چند که نمرات اخیر وی در کارنامه وی ثبت شده و در آینده سیاسی او و طیف پیرامونیش در حد حیاتی، مؤثر خواهد بود.
 

هم ‌سلول شدن جن ‌گیر حکومتی با سخنگوی دولت خاتمی

سایت تحول سبز: پس از انتقال عباس غفاری از سلول انفرادی به سوئیت، وی به سلول دکتر عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات که در حوادث پس از انتخابات دستگیر و به زندان محکوم شده، منتقل شده است.

به گزارش وبسایت آینده، دکتر عبد الله رمضان زاده که در سلول خود سرگرم فعالیت علمی و ترجمه بوده است، پس از آشنایی با غفاری متوجه می شود که وی با وجود آشنایی کامل با ادعیه و تسلط به قرآن کریم، روح آلوده‌ای داشته و در زمان خواب اصوات عجیب و ناله های خاصی از وی به گوش می رسد که موجب وحشت‌ز‌‌‌‌‌‌‌دگی او می گردد.

همچنین عباس غفاری با بیان خاطراتی از تجربیات غیراخلاقی خود و برخی مسئولان برای او حکایت کرده است.

گفتنی ست، عباس غفاری در جریان پرونده جن گیرهای مرتبط با بعضی مقامات دولت دستگیر شده است.

 

قاچاق 16 میلیارد دلار کالا به ایران

مدیر کل امور دستگاههای اقتصادی و پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: طبق برآورد سال 87 ستاد، سالانه 16.2 میلیارد دلار کالا به کشور قاچاق می شود که در بین آنها کنسرو خوک و خرچنگ نیز دیده شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، با نگاهی به بازار مواد غذایی در ایران می توان این موضوع را دریافت که بسیاری از کالاهای خارجی موجود بدون بارکد وزارت بازرگانی و گمرک و مهر تائید وزارت بهداشت به فروش می رسند و شورای های صنفی نیز به این واحدها رسیدگی نمی کنند.

بیش از صدها کالای خارجی در بسته بندی های متنوع و قیمتهای ارزان نسبت به تولیدات مشابه داخلی در بازار عرضه می شوند که برخی از آنها حرام هستند و درباره برخی دیگر شبهه حرام بودن وجود دارد، کنسروهای خرچنگ یا رشته های سوپی با گوشت های ذبح اسلامی نشده از این دسته هستند.

پیش از این خبرگزاری مهر در گزارشی از بازار تهران با عنوان "جیب پرپول دلالان از واردات اقلام خوراکی خارجی در کشور" از مواد غذایی قاچاقی خارجی خبر داده بود که بدنبال آن "عباس نخعی" مدیر کل امور دستگاههای اقتصادی و پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از برخی از موانع و چالش های موجود در برخورد با این پدیده خبر داد.

تحریم های اقتصادی، افزایش قیمت های داخلی و جهانی، نوسان در تعرفه های گمرک، نبود امکانات و تجهیزات مناسب در مبادی ورودی و گمرکهای کشور، نبود نرم افزارهای مناسب در اخد اسناد گمرکی بخشی از چالشهای موجود در عرصه مبارزه با قاچاق است که نخعی به آن اشاره کرد.

وی همچنین افزود: همچنین سالانه حدود سه میلیارد دلار کالا به شکل قاچاق از کشور خارج می شود که آسیبهای جدی را به اقتصاد کشور وارد می سازند.

مدیر کل امور دستگاههای اقتصادی و پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه در سال گذشته 29 میلیارد کشفیات مواد غذایی در کشور داشته ایم که نسبت به سال 1388 که 9 میلیارد تومان بوده 230 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: به طور مثال در سال گذشته قاچاق گردو به یکباره به علت افزایش قیمت داخلی بالا رفت که حدود 30 میلیارد ریال در سال 1389 در این زمینه کشفیات داشتیم.

نوشیدنی ها در صدر مواد غذایی قاچاق

نخعی درباره بیشترین مواد غذایی وارداتی قاچاق گفت: انواع نوشیدنی ها در صدر مواد غذایی قاچاق هستند که از گذشته نیز از مرزهای جنوبی کشور وارد می شدند ضمن اینکه در سالهای اخیر قاچاق خشکبار همچون گردو و بادام به علت افزایش قیمت داخلی رکورد زده و بعد از این دو نیز کنسروجات و سپس شکلات و شیرینی و در نهایت برنج و چای نیز از مواد غذایی اصلی هستند که بیشترین واردات قاچاق را دارند.

مدیر کل امور دستگاههای اقتصادی و پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به قاچاق چای به داخل کشور افزود: تقریبا سالانه 110 هزار تن چای در کشورمان مصرف می شود که حدود 50 درصد از مصرف داخلی یعنی رقمی در حدود 50 هزار تن چای به شکل قاچاق به کشور وارد و تنها 40 هزار تن چای در سال به شکل قانونی وارد کشور می شود.

 

وی علت قاچاق بالای چای به داخل کشور را افزایش تعرفه واردات چای عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که هم اکنون وجود دارد این است که وزارتخانه های مربوط سرانه مصرف داخلی موادی همچون چای یا وسایل آرایشی را محاسبه نمی کنند تا بتوانند براساس تولید داخلی، واردات خارجی نیز داشته باشند و با تعدیل تعرفه ها از میزان قاچاق بکاهند.

قاچاق کنسرو خوک و خرچنگ به داخل کشور

نخعی همچنین به قاچاق سیر به داخل کشور اشاره کرد و گفت: در سالیان گذشته قاچاق سیر وجود نداشت اما با بالا رفتن قیمت سیر در داخل کشور و بالا رفتن قیمت تعرفه واردات، قاچاق سیر به داخل کشور افزایش یافت که موجب اعتراض کشاورزان در این بخش شد.

مدیر کل امور دستگاههای اقتصادی و پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه به تازگی در برخی از بازارهای کشور کنسرو خرچنگ دیده شده است، افزود: یکی از مواردی که در قاچاق کالا بسیار موثر است حلال یا حرام بودن مواد غذایی است اما با این حال در دو سال قبل چند مورد فروشگاه در رشت دیده شد که کنسرو خوک می فروختند که آنها را تعطیل کردیم یا هم اکنون موضوع کنسرو خرچنگ که حرام است، وجود دارد که میزان آن بالا نیست اما با این حال تذکر جدی برای جمع آوری آن داده ایم و سازمانهای بازرگانی و کمیسیون های استانی را در جریان گذاشته ایم که با این مورد برخورد جدی داشته باشند.

قاچاق بیش از 750 میلیون دلار وسایل آرایشی در سال

نخعی همچنین از قاچاق بیش از 750 میلیون دلار وسایل آرایشی در سال خبر داد و افزود: بخشی از آن کالای همراه مسافر است که از طریق سفر به مناطق آزاد و کشورهای همسایه شکل می گیرد.

یک سوم واحد های صنفی فاقد پروانه اشتغال هستند

نخعی اظهار کرد: یک سوم از واحدهای صنفی کشور فاقد پروانه هستند و یا در پروانه خود اشتغال ندارند یا تداخل صنفی دارند و همین مسئله کنترل و نظارت بر عملکرد آنها را سخت می کند؛ باید زمینه را فراهم آورد که واحدهای صنفی تنها در بخشی که به آنها پروانه اشتغال داده می شود فعالیت کنند تا نظارت بر آنها و کالاهای مورد فروششان آسان شود.

وی یکی دیگر از دلایل افزایش قاچاق به داخل کشور را نبود نظارت دقیق در مرزها و مبادی ورودی همچون گمرکها عنوان کرد و گفت: از مواردی که به دنبال آن هستیم الکترونیکی کردن اسناد گمرکی و سپس خرید "x- rey" برای کنترل کامیونها و ترانزیتهای بزرگ است که قطعا در کاهش میزان قاچاق بسیار موثر خواهد بود.

مدیرکل امور دستگاههای اقتصادی و پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: به طور مثال اگر در گمرک شهید رجایی پنج دستگاه "x-rey" وجود داشته باشد کنترل بسیار آسان می شود.

خرید دستگاه "x-rey" و طراحی نرم افزار کنترل بار مسافر

نخعی ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی وزارت راه و ترابری قرار شد در سال جاری این دستگاه در تمام گمرکهای کشور نصب شود و برای تامین هزینه آن بخش خصوصی را وارد کرده ایم.

وی با بیان اینکه نرم افزار سامانه کالای همراه مسافر نیز طراحی شده است، گفت: این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که کارت بار مسافر یک بار مهر می خورد و برای بار دوم این کارت قرمز می شود و مسافر امکان واردات بیش از حد مجاز را ندارد.

مدیرکل امور دستگاههای اقتصادی و پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کافی نبودن مجازات برای قاچاقچیان را یکی دیگر از عوامل افزایش قاچاق عنوان کرد و گفت: در این زمینه طرحی را به دولت و مجلس پیشنهاد کرده ایم که میزان مجازات ها در این زمینه را افزایش دهند تا بتوانیم قاچاق کالا را مهار کنیم.

دو رقمى شدن نرخ تورم انعكاس كاهش قدرت پول ملى

روزنامه ابرار: دو رقمى شدن نرخ تورم در اقتصاد كشور و تداوم اين فرآيند، انعكاسى از كاهش قدرت خريد پول ملى است؛ هر چند كه قدرت خريد پول ملى با تثبيت سياست هاى ارزى به صورت اسمى ثابت نگه داشته مى شود. محمد نهاونديان رييس اتاق بازرگانى ايران، با اعلام اين مطلب اظهار داشت: افزايش تقاضا در بازار طلا، انعكاسى از انتظار تورمى در ميان برخى اقشار جامعه است. البته بخشى از افزايش قيمت طلا در بازار داخلى اگر ناشى از افزايش جهانى قيمت طلا باشد، امرى طبيعى است. وى گفت: افزايش قيمت طلا در بازار جهانى نيز ناشى از خروج كند اقتصاد جهانى از بحرانهاى اقتصادهاى بزرگ و برخى التهابات سياسى منطقه است. نهاونديان افزود: انتظار تورمى، التهابات سياسى منطقه و وقوع بحران مالى در جهان از جمله عواملى است كه موجب شده طلا به عنوان يك ذخيره ارزش كم ريسك مورد تقاضاى بيشتر قرار بگيرد. رييس اتاق بازرگانى ايران ادامه داد: البته يكى ديگر از دلايل فزايش تقاضاى مازاد در بازار داخلى طلا و رشد قيمت آن نسبت به بازارهاى جهانى، نشان دهنده سرريز تصميمى است كه در رابطه با سود سپرده هاى بانكى در بسته سياستى و نظارتى بانكى اتخاذ شده است. اين فعال اقتصادى تصريح كرد: انتظار تورمى، از مهمترين دلايل افزايش تقاضا و قيمت در بازار طلاى داخلى است، زيرا امكان افزايش قدرت خريد پول داخلى با اتخاذ سياست تثبييت نرخ ارز و به صورت اسمى وجود دارد. به گزارش موج ،رييس پارلمان بخش خصوصى خاطرنشان كرد: قطعا با تداوم نرخ تورم بالاى ۱۰ درصد در اقتصاد كشور به واقع قدرت خريد پول ملى حتى در بازار داخلى نيز كاهش مى يابد. نهاونديان متذكر شد: با توجه به عوامل مذكور از يك سو و عدم امكان حضور ديگر نمادها و شاخصهاى ارزش از جمله مسكن و ارز از جانب ديگر، طبيعتا طلا سهم بيشترى از تقاضاى ذخيره دارايى را به خود اختصاص مى دهد.

جزئيات فيلترينگ در کشور

روزنامه ابتکار: کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه، سايت‌هاي مجرم را با اعلام فهرست مصاديق محتواي مجرمانه فضاي مجازي فيلتر مي‌کند که براساس گفته رئيس مرکز توسعه فناوري اطلاعات، وزارت ارشاد فقط مسئول پالايش فضاي مجازي است.
به گزارش مهر، طبق ماده (22) قانون جرائم رايانه‌اي، قوه‌قضاييه موظف است به ايجاد کميـته تعيين مصاديق محـتواي مجرمانه در محل دادستاني کل کشور اقدام کند.
اعضاي اين کميته شامل وزير يا نماينده وزارتخانه‌‌هاي آموزش‌وپرورش، ارتباطات و فناوري اطلاعات، اطلاعات، دادگستري، علوم،‌ تحقيقات و فناوري، فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، رئيس سازمان‎ صداوسيما و فرمانده نيروي انتظامي، يک نفر خبره در فناوري اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي و يک نفر نماينده مجلس شوراي اسلامي به انتخاب کميسيون حقوقي و قضايي و تأييد مجلس شوراي اسلامي است و رياسـت کميته بر عهده دادستان کل کشور خواهد بود.
متعاقب اين اقدام، به موجب آيين‌نامه اجرايي قانون جرايم فضاي سايبري، دبيرخانه‌اي به رياست دادستان کل کشور در محل اين دادستاني و به منظور هماهنگي امور مربوط و اتخاذ تمهيدات اجرايي لازم در جهت عملياتي‌شدن مفاد قانون مزبور نيز تشکيل شد.در راستاي وظايفي که تعيين شد، کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه «موضوع ماده 22 قانون جرايم رايانه‌اي»، مبادرت به احصاي فهرست مصاديق محتواي مجرمانه فضاي مجازي کرد.
اين فهرست در پنج محور «محتواي عليه عفت و اخلاق عمومي»، «محتواي عليه مقدسات اسلامي»، «محتواي عليه امنيت و آسايش عمومي»، «محتواي عليه مقامات و نهادهاي دولتي و عمومي» و «محتوايي که براي ارتکاب جرايم رايانه‌اي و ساير جرايم به‌کار مي‌رود» تدوين شد و تمامي ارائه‌دهندگان خدمات دسترسي و ميزباني نيز مکلف شدند چنانچه با يکي از مصاديق مصرحه در اين فهرست مواجه شدند، بلافاصله مراتب را به دبيرخانه مستقر در دادستاني کل کشور اعلام کنند.دبيرخانه کارگروه نيز با بررسي گزارش‌هاي‌ رسيده، به مجرمانه‌بودن يا نبودن، تصميم نهايي را اتخاذ و درصورت احراز محتواي مجرمانه به پالايش اقدام کنند و دبيرخانه مراتب را به مراجع قضائي ذيربط براي تعقيب کيفري مقتضي اطلاع دهند.
مصاديق جرائم فضاي سايبر
در بخش مصاديق، محتوايي را که براي ارتکاب جرايم رايانه‌اي يا معامله داده‌ها يا نرم‌افزارهايي که صرفاً براي ارتکاب جرايم رايانه‌اي به‌کار مي‌رود، از مصاديق جرايم رايانه‌اي دانسته است. علاوه‌براين موارد زير جزو مصاديق جرايم رايانه‌اي قرار مي‌گيرد.
ـ فروش، انتشار يا در دسترس قراردادن غيرمجاز گذرواژه‌ها و داده‌هايي که امکان دسترسي غيرمجاز به داده‌ها با سامانه‌هاي رايانه‌اي يا مخابراتي دولتي يا عمومي را فراهم مي‌کند؛
ـ انتشار يا در دسترس قراردادن محتويات آموزش غيرمجاز، شنود غيرمجاز، جاسوسي رايانه‌اي، تحريف و اخلال در داده‌ها يا سيستم‌هاي رايانه‌اي و مخابراتي؛
ـ آموزش و تسهيل ساير جرايم رايانه‌اي؛
ـ انجام‌دادن هرگونه فعاليت تجاري و اقتصادي رايانه‌اي مجرمانه مانند شرکت‌هاي هرمي؛
ـ انتشار فيلترشکن‌ها و آموزش روش‌هاي عبور از سامانه‌هاي فيلترينگ (بند ج ماده 25 قانون جرايم رايانه‌اي)؛
ـ تبليغ و ترويج اسراف و تبذير؛
ـ انتشار محتواي حاوي تحريک، ترغيب يا دعوت به اعمال خشونت‌آميز و خودکشي؛
-تبليغ و ترويج مصرف موادمخدر و مواد روان‌گردان و سيگار؛
ـ بازانتشار و ارتباط (لينک) به محتواي مجرمانه تارنماها و نشاني‌هاي اينترنتي مسدود‌شده، نشريات توقيف‌شده و رسانه‌هاي وابسته به گروه‌ها و جريانات منحرف و غيرقانوني؛
ـ تشويق و تحريک و تسهيل ارتکاب جرائمي که جنبه عمومي دارند، از قبيل اخلال در نظم، تخريب اموال عمومي، ارتشا، اختلاس، کلاهبرداري، قاچاق موادمخدر، قاچاق مشروبات الکلي و غيره؛
ـ انتشار محتوايي که از سوي شوراي عالي امنيت ملي منع شده باشد؛
ـ تشويق و ترغيب مردم به نقض حقوق مالکيت؛
ـ معرفي آثار سمعي و بصري غيرمجاز به‌جاي آثار مجاز؛
ـ عرضه تجاري آثار سمعي و بصري بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي.
تعيين مصاديق مجرمانه در دادستاني کل کشور
عيسي زارع‌پور، رئيس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بيان اينکه اين مرکز عضو کارگروه فيلترينگ در دادستاني کل کشور است، اظهار کرد: به‌منظور فيلترينگ پايگاه‌هاي اينترنتي، کارگروه فيلترينگ در دادستاني کل کشور ايجاد شد تا مصاديق محتوايي مجرمانه را تعيين کنند.
وي با بيان اينکه اين کارگروه فهرست مصاديق محتواي مجرمانه را تدوين و اعلام کرده است، يادآور شد: در اين فهرست مصاديق مجرمانه اينترنتي در پنج محور مشخص شده است. اين مصاديق براساس قوانين کشور تدوين شد.
رئيس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال تأکيد کرد: در حال حاضر، فيلترينگ براساس معيارهاي تعيين‌شده در کارگروه فيلترينگ انجام مي‌شود.
براساس آمارهاي تأييدنشده‌اي از کل سايت‌هاي متخلف که فيلتر شده‌اند، نوددرصد خارجي و ده‌درصد داخلي هستند.
درعين‌حال زارع‌پور با بيان اينکه آمار دقيقي از سايت‌هاي فيلترشده در دست نيست، خاطرنشان مي‌کند: ضوابط اعلام‌شده کارگروه فيلترينگ، معيارهاي فيلترينگ است؛ ازاين‌رو پايگاه‌هاي اينترنتي که فيلتر مي‌شود، حاکي از عدم رعايت اين ضوابط و معيارهاست.
ارقام هزينه‌کرد فيلترينگ کذب محض است
وي ارقام اعلام‌شده درخصوص هزينه‌هاي فيلترينگ را کذب محض دانست و توضيح داد: درخصوص هزينه‌هاي فيلترينگ رقم هجده‌ميليارد تومان ذکر شد که در مصاحبه‌اي اين رقم به‌عنوان بودجه مرکز اعلام شد و به اشتباه اين عدد را به‌عنوان هزينه‌هاي فيلترينگ در رسانه‌ها اعلام کردند.
زارع‌پور با تأکيد بر اينکه فيلترينگ بر عهده نهاد ديگري است، اضافه کرد: متولي امر فيلترينگ وزارت ارشاد نيست که بخواهد در اين زمينه بودجه‌اي را اختصاص دهد.
وظايف وزارت ارتباطات و ارشاد در زمينه فيلترينگ
زارع‌پور با تأکيد بر اينکه فيلترينگ از وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيست، اضافه کرد: فيلترينگ ازجمله وظايف وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است؛ ازاين‌رو اين وزارتخانه در سامانه‌هاي فيلترينگ خود، پيش‌بيني‌هاي لازم را به عمل مي‌آورد. رئيس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال به وظايف وزارت ارشاد در حوزه فيلترينگ اشاره کرد و گفت: وزارت ارشاد در زمينه فيلترينگ، پالايش فضاي مجازي را بر عهده دارد.

فروش پرده بکارت مصنوعی در ایران با کمک شرکت پست جمهوری اسلامی

سایت حکومتی موسوم پایگاه 598: راز شما برای همیشه محفوظ میماند، این شعاریست که این روزها در بعضی از ایمیلها و سایتها به چشم میخورد شعاری که عفت عمومی جامعه را هدف قرار داده است.

اخیرا یکی از وارد کننده های محصولات آرایش بهداشتی اقدام به واردات گسترده پرده بکارت مصنوعی از کشور چین نموده است این در حالیست که مدت زیادی از دعوا معروف دانشگاه الأزهر در مورد پرده بکارت مصنوعی با کشور چین (به عنوان بزرگترین تولید کننده این محصول) نگذشته است.

همانگونه که همه میدانند پرده بکارت در فرهنگ مسلمانان نشانه پاکدامنی دختر است و وارد نمودن و ترویج استفاده از این گونه ابزار راه را برای ترویج فساد در جامعه باز میکند نکته دیگر اینکه در منابع فقهی شیعه و سنی یکی از اعمال خلاف شرع تدلیس و فریب دادن در ازدواج است که در مواردی موجب بطلان عقد نیز میشود حال این نکته واضح است که استفاده از این محصول چینی برای دخترانی که به هر دلیلی پرده بکارت خود را از دست داده اند مصداق بارز تدلیس و فریب در ازدواج میباشد .

اما نکته جالب فروش این محصول در آنجاست که این محصول از طریق پست جمهوری اسلامی ایران و همراه با یک فیلم آموزشی عرضه می شود البته گفتن این نکته بدان معنا نیست که توقع بازرسی از تمام مرسولات پستی از اداره پست وجود داشته باشد اما لازم است این ارگان ارتباطی در مورد قراردادهای پستی تجاری خود دقت و بازرسی بیشتری به عمل آورد.

سوال دیگی که در اینجا مطرح است این است که این محصول از چه طریقی وارد کشور شده است آیا از مجاری رسمی و گمرکات قانونی و یا از طریق قاچاق. اگر از طریق مجاری قانونی وارد شده است مسئولین امر با چه توجیهی اجازه واردات محصولاتی را میدهند که عفت عمومی و امنیت خانوادگی جامعه را هدف قرار دادهاست و اگراز طریق قاچاق وارد کشور شده است به چه دلیل وارد کنندگان آن به راحتی امکان تبلیغ و فرش آن ر ا از طریق سایتهای اینترنتی دارا هستند و چرا مسئولین قضایی با آن برخورد مقتضی را نمی نمایند .

البته باید دانست که به صرف فیلتر نمودن سایتهای فروشنده مشکل حل نمیشود چرا که فروشندگان آن با صرف مدت زمان کوتاهی سایت جدیدی را به جهت فروش تاسیس می نمایند .

به امید آنکه نهاد های نظارتی در مقابل فروش این چنین محصولاتی واکنش سریعی را از خود نشان دهند تا حریم جامعه به آلودگی های پنهان مبتلا نگردد .

محبوبه کرمی: خوشحالم برای هدفم به زندان میروم

سایت تغییر برای برابری - محبوبه کرمی، از فعالین حقوق زنان و حقوق بشر، به رغم افسردگی حاد، به رغم داشتن پدری آلزایمری و سالخورده، برای اجرای حکم زندان احضار شد. تصور می کردیم به خاطر وضعیت جسمی و روحی خودش و پدرش زمان اجرای حکم را به تاخیر اندازند اما چنین نشد. صبح روز 25 اردیبهشت ماه خودش را به زندان اوین معرفی کرد و انتظار ما برای بازگشت او بیهوده بود. پیش از خداحافظی خطاب به دوستانش که به شدت ناراحت و نگران وضعیت سلامت محبوبه در زندان بودند، گفت: خوشحالم برای هدفم که برابری برای زنان سرزمینم است به زندان میروم و از راهی که انتخاب کردم پشیمان نیستم. باید در اهدافمان پایدار باشیم و مصائب را تحمل کنیم.

پیش از این پای درد دل محبوبه نشستیم و از وضعیت سلامتش و پدر بیمارش که محبوبه تنها پرستار اوست، پرسوجو کردیم.

از وضعیت بیماری اش گفت : «زمان زیادی است که دچار افسردگی حاد هستم. این بیماری برایم استرس، اضطراب، دل آشوب دائمی به همراه دارد. داروهایی با دوز بالا مصرف می کنم . از جمله آنها کلونازپام است.»

با توجه به تجربیات قبلی ام در زندان، شرایط بهداشتی و تغذیه زندانیان اصلا مناسب نیست. پتوها، ملافه ها و موکت ها هم تمیز نبودند. غالبا در اوین آب گرم نداشتیم. اما آنچه نگرانترم می کند احتمال انتقال خودم و دیگر زندانیان زن به زندان قرچک است. این زندان به شدت غیراستاندارد است و شرایط بسیار نامطلوبتری دارد.

این فعال زنان در باب وضعیت رسیدگی به سلامت زندانیان زن گفت: با توجه به تجربیات پیشینم از زندان،. احتمال زیادی می دهم که به نسخه پزشکم اهمیتی ندهند و داروهایم را در اختیارم نگذارند و به جای آن داروهای مشابه تجویز کنند که این تغییر دارویی به صلاح شرایط روحی ام نیست. متاسفانه بارهای قبل نیز پزشک بهداری به شکل ظاهری بیماری را رسیدگی میکرد. »

محبوبه در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط جسمی و روحی خود درخواستی برای کاهش مجازات داشته است گفت: « نظر پزشکی قانونی و پزشک خودم بر این است که زندان باعث تشدید بیماری افسردگی من خواهد شد اما این رای باعث کاهش مجازات کیفری ام نشد. هم به صورت غیررسمی و هم رسمی صحبت های پزشکم را به قاضی منتقل کردم و مدارک پزشکی قانونی هم در پرونده ام موجود است.»

*زمان زیادی است که دچار افسردگی حاد هستم. این بیماری برایم استرس، اضطراب، دل آشوب دائمی به همراه دارد. داروهایی با دوز بالا مصرف می کنم . از جمله آنها کلونازپام است.

او از مشکلات متعدد زنان در زندان میگوید. از جمله فقر فرهنگی، فقر اقتصادی، قوانین تبعیض آمیز بین مردان و زنان که عامل حضور آنها در زندان است. به طور کلی تمامی زندانیان حتی از حقوق قانونی خود محروم هستند و زنان زندانی حتی نسبت به مردان زندانی از یکسری امتیاز ها هم محرومند:

«خوشبختانه در بندی که می روم تفکیک جرائم صورت گرفته است اما با توجه به تجربیات قبلی ام در زندان، شرایط بهداشتی و تغذیه زندانیان اصلا مناسب نیست. پتوها، ملافه ها و موکت ها هم تمیز نبودند. غالبا در اوین آب گرم نداریم یا در تابستان کولر نداشتیم یا اگر هم بود قابل استفاده نبود. این بار هم نمی توانم دور نمای مناسبی را از دوران زندان ترسیم کنم. اما آنچه من را نگرانتر می کند احتمال انتقال خودم و دیگر زندانیان زن به زندان قرچک است. این زندان به شدت غیراستاندارد است و شرایط بسیار نامطلوبتری دارد. از زندان قرچک شرایط اسفناکی از نظر غذا، بهداشت،فضای عمومی،عدم تفکیک جرائم،آب و هوایی، و ...گزارش میشود.

«در حال حاضر نگرانی اصلیم وضعیت سلامت پدر سالمندم هست. او به شدت بیمار است . پزشک قانونی رفتم و وضعیت پدرم را شرح دادم ولی اهمیت ندادند. اعتراض هم زدم و به آنها گفتم که سرپرستی پدر 87 ساله ام به عهده من هست ولی ترتیب اثر نداند. پس از فوت مادرم تنها پرستار پدر، من هستم. در جریان بازداشت قبلیم مادر یک روزپس از آزادیم از زندان فوت کرد، و در اولین سالگردش نیز حضور نداشتم.»

محبوبه کرمی پیش از این احضاریه‌ای کتبی مبنی بر اجرایی شدن حکم 3 سال حبس در زندان اوین، دریافت کرد. بر اساس این احضاریه، وی می بایست ظرف سه روز خود را به دادسرای اوین معرفی کند.

کرمی در شعبه 54 تجدید نظر دادگاه انقلاب به ریاست قاضی موحد به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. وی پیش از این در دادگاه بدوی در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی، به تحمل چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

اتهامات محبوبه کرمی "عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران"، "فعالیت تبلیغی علیه نظام"، "اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور" و "نشر اکاذیب" عنوان شده بود.وی از اتهام "نشر اکاذیب" مبرا شده و برای عضویت در "مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران" به تحمل دو سال حبس و به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام"، "اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور" نیز به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود. محبوبه کرمی، عضو کمپین یک میلیون امضا، در روز 11 اسفند ماه 1388با هجوم ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و پس از گذشت 170 روز، شامگاه چهارشنبه 27 مردادماه 1389 با تودیع وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شد.محبوبه کرمی پیش از این هم پنج بار بازداشت شده بود. بار اول و دوم در رابطه با درگیری های 18 تیر، بار سوم24 خرداد 1387 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی که پس از 70 روز آزاد شد. باردیگر، 6 فروردین 1388 به همراه 11 تن از اعضای کمپین و مادران صلح که قصد دیدار نوروزی با خانواده زهرا بنی یعقوب را داشتند به اتهام اخلال در نظم عمومی دستگیر و پس از 13 روز آزاد شد. در همه پرونده های فوق، حکم تبرئه برای وی صادر شده بود.

 

ممانعت از آزادی یکی از زندانیان محبوس در سلماس

خبرگزاری هرانا - مقامات قضایی از آزادی "صلح الدین ابراهیمی"، از فعالین سیاسی سلماس، علی رغم اتمام دوران محکومیت ممانعت به عمل می‌آورند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صلح الدین ابراهیمی فرزند عباس، اهل منطقه اسلام آبادِ شهرستان سلماس در سال ۸۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از محاکمه به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

نامبرده با اینکه دوران محکومیت خود را سپری نموده اما با اتهامات جدید و ساختگی از طرف مقامات قضایی ایران روبرو شده و همچنان در زندان شهرستان سلماس محبوس است.

این در حالیست که وی حدود چند ماه پیش دچار تشنج شده و در وضعیت بسیار وخیم جسمی بسر می‌برد تاجایی که تاکنون چندین مرتبه به بیمارستان شهرستان خوی منتقل شده و پزشکان برای بهبودش یک سال استراحت کامل پزشکی در منزل در نظر گرفته اند که با بی اعتنایی مسئولین همراه بوده است.

شایان ذکر است اتهامات این زندانی سیاسی از طرف مقامت قضایی همکاری با یکی از احزاب کردی و همچنین معاونت در تردد اتباع بیگانه ذکر شده است.

 

بازرسی بدنی زندانیان سیاسی هنگام ملاقات با اعضای خانواده

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویی و تهدید زندانیان سیاسی بخاطر انتشار شرایط قرون وسطایی زندان و بازرسی بدنی زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین قبل از انجام ملاقات کابینی با خانواده هایشان.
از 2 الی 3 هفته پیش پاسداربندهای بند 350 زندان اوین زندانیان سیاسی که برای ملاقات کابینی عازم سالن ملاقات می شوند مورد بازرسی بدنی شدید قرار می دهند و زندانیان سیاسی که دست نوشته ، کاغذ و قلم همراه خود دارند مورد برخورد غیر انسانی آنها قرار می گیرند و مانع بردن کاغذ و قلم به سالن ملاقاتهای کابینی می شوند.همچنین در طی چند هفتۀ گذشته تعدادی از زندانیان سیاسی که بیانیه های آنها در رسانه های آزاد انتشار یافته است به دفتر رئیس زندان فراخوانده شده اند و آنها را مورد بازجویی و تهدیدات مختلف قرار داده اند.
از چند هفته پیش تعدادی از مامورین وزارت اطلاعات که در بند 209 مستقر هستند هنگام ملاقاتهای کابینی خانواده های زندانیان سیاسی با عزیزانشان در سالن ملاقات بند 350 زندان اوین حاضر می شوند و زندانیان سیاسی و خانواده های آنها را زیر کنترل خود قرار می دهند.مامورین اطلاعات در مواردی با زندانیان سیاسی و خانواده ها در حین ملاقات برخوردهای غیر انسانی داشته اند.
از طرفی دیگر زندانیان سیاسی که در شرایط حاد جسمی بسر می برند و نیاز مبرم به درمان در بیمارستانهای خارج از زندان دارند از انتقال آنها به بیمارستان خوداری می کنند و به عمد سعی دارند که شرایط حاد جسمی آنها را غیر قابل برگشت نمایند.در حال حاضر تعدادی از زندانیان سیاسی از ناراحتیهای حاد جسمی رنج می برند و نیاز به درمان فوری آنها در بیمارستانهای خارج از زندان می باشد زندانیان سیاسی مانند ،محمد صدیق کبودوند،سعید متین پور ،مجید رضایی می باشند.
تعداد زیادی از زندانیان سیاسی ماه ها است که از داشتن ملاقات حضوری با خانواده ها و فرزندان خود محروم هستند و مراجعات مستمر آنها به عباس جعفر دولت آبادی دادستان تهران که در لیست بین المللی ناقضین حقوق بشر قرار دارد، از روبرو شدن و پاسخ دادن به آنها خوداری می کند. رفتار این فرد به حدی غیر انسانی و زننده است که تعداد زیادی از خانواده های زندانیان سیاسی او را تحریم کرده اند و دیگر حاضر به روبرو شدن با این فرد نامشروع و ناقض حقوق بشری نیستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، بکار گیری شیوه های جدید سرکوب و ادامه دادن به محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم می باشد.

26 اردیبهشت 1390 برابر با 16 می 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

تداوم فشار بر هواداران آیت الله بروجردی

خبرگزاری هرانا - در تداوم اعمال فشار بر رهبران مذهبی جریانات مختلاف هواداران آیت الله بروجردی نیز در طی ماه های اخیر بارها از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی احضار و مورد تهدید قرار گرفته اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، "ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران" از میان ۶ تن از زندانیان هوادار آقای بروجردی که سال گذشته بازداشت شدند، مهندس محمد رضا صادقی همچنان تحت بازداشت به سر می‌برد در حالیکه ۵ تن از این زندانیان به نامهای دکتر رویا عراقی، مریم عظیمی، نرگس غفارزاده، طیبه حسینی و فروغ همتیار با قید وثیقه‌های سنگین آزاد و همچنان در انتظار محاکمه بسر می برند.
گزارشهای دریافتی حاکیست سایر طرفداران این روحانی معترض در نقاط مختلف کشور مرتبا تحت پیگرد و تهدید قرار دارند. از جمله سه تن از این افراد که سابقه بازداشت و حبس نیز داشته‌اند طی هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی مورد تهدید تلفنی قرار گرفته و به دادسرای ویژه فرا خوانده شده‌اند که اسامی آن‌ها به شرح ذیل می‌باشد:
خانم مریم موذن‌زاده، ۳۵ ساله، متاهل، کار‌شناس ارشد شیمی و مدرس دانشگاه، وی دارای یک فرزند خردسال که پیش از این ۲ بار در سال ۱۳۸۵ بازداشت و زندانی شده بود.
خانم لاله موذن‌زاده، مجرد، ۲۵ ساله، دانشجوی رشته کامپیو‌تر، که در مهرماه ۱۳۸۵ بازداشت و زندانی شده بود.
آقای سید عباس طباطبایی شیرازانی، ۳۵ ساله، کار‌شناس ارشد مهندسی معدن، که در مهرماه ۱۳۸۵ بازداشت و زندانی شده بود.

 

روزنامه ‌نگار کانادایی آمریکایی ایرانی‌ تبار کجاست؟

اطلاعیه گزارش‌گران بدون

اگر گفته‌ی وزیر امور خارجه‌ی ایران موضع رسمی این کشور باشد، به این معناست که هما دورتی پروز "ناپدید" شده است. در غیر این صورت ما از ایران می‌خواهیم در باره سرنوشت این خبرنگار اطلاع رسانی کند

گزارش‌گران بدون مرز عمیقا نگران سرنوشت هما دورتی پروز روزنامه‌نگار شبکه‌ی الجزیره است. این خبرنگار از تاریخ ورودش به فرودگاه دمشق در ٩ اردیبهشت ( ٢٩ آوریل ٢٠١١) ناپدید شده است. بنا بر اطلاعیه‌ی رسمی سفارت سوریه در واشنگتن، وی در تاریخ ١١ اردیبهشت (اول ماه می)به مقامات ایرانی تحویل داده شده است. اما وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران علی اکبر صالحی در ٢٤ اردیبهشت به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است، از وی " بی اطلاع است" . این نخستین موضع رسمی ایران در این باره است.

" دو هفته از بی خبری در باره‌ی هما دورتی پروز می‌گذرد. مسوولان کشور سوریه اعلام کرده‌اند، این خبرنگار را به ایران تحویل داده‌اند و ایران نیز بدون احترام به درخواست‌های خانواده و شبکه‌ی الجزیره در باره وضعیت وی سکوت کامل اختیار کرده‌اند. نبود شفافیت در این باره امکان وقوع فاجعه‌ای را جدی کرده است. اگر گفته‌ی وزیر امور خارجه‌ی ایران موضع رسمی این کشور باشد، به این معناست که هما دورتی پروز "ناپدید" شده است. در غیر این صورت ما از ایران می‌خواهیم در باره سرنوشت این خبرنگار اطلاع رسانی کند، اگر او بازداشت شده است دلایل بازداشت وی را رسما اعلام کنند و یا به او اجازه خروج از کشور را بدهند. "

برادر این خبرنگار به گزارش‌گران بدون مرز اعلام کرده است که مقامات رژیم تهران هیچ اطلاعی از وضعیت او به خانواده نداده‌اند " آنها باید دست کم به ما بگوبند چرا او را نگاه داشته‌اند، او به میل خود به ایران نرفته است" در تاریخ ٢٠ اردیبهشت (١١ ماه می) سفارت سوریه در امریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این خبرنگار با در دست داشتن گذرنامه‌ای که تاریخ انقضای آن گذشته بود، وارد فرودگاه دمشق شده است. در بازرسی وسائل وی معلوم شد که ابزارفیلم‌برداری و انتقال تصویر به همراه داشته است. مقامات سوریه به وی برای تهیه گزارش از تظاهرات‌های اعتراضی مظنون شده‌اند و ٤٨ ساعت پس از ورودش به کشور او را اخراج کرده‌اند. به این خبرنگار اجازه تماس با خانواده و یا سفارت‌خانه‌ کشور محل اقامتش کانادا داده نشده است.

به مدت دو هفته مقامات سوری در باره ناپدید شدن این خبرنگار سکوت کردند . در تاریخ ٢٠ اردیبهشت (١٠ می) روزنامه دولتی الوطن اعلام کرد که وی در تاریخ ١١ اردیبهشت (اول ماه می) کشور را ترک کرده است. شبکه الجزیزه در تاریخ ٧ اردیبهشت ( ٢٧ آوریل) اعلام کرد که فعالیت‌های خود را در سوریه به دلیل حملات و تهدید های فزاینده علیه خبرنگارانش و حمله به دفاتر این شبکه در شهرهای مختلف سوریه متوقف کرد.

 

دیدار محرمانه نماینده خامنه‌ای با مراجع قم

خبرگزاري حکومتی فارس: "مشاور عالي مقام معظم رهبري با برخي علما و مراجع در قم ديدار كرد. يحيي رحيم‌صفوي صبح امروز براي ديدار با برخي علما و مراجع وارد شهر مقدس قم شد.

مشاور عالي مقام معظم رهبري در ابتداي سفر خود به قم با آيت‌الله شهرستاني به صورت خصوصي ديدار و گفت‌وگو كرد. وي در ادامه ديدارهاي خود با آيت‌الله مكارم شيرازي به صورت خصوصي ديدار و گفت‌وگو كرد.

برنامه‌ها و ديدارهاي مشاور عالي مقام معظم رهبري و دستيار فرمانده كل قوا در قم كاملا محرمانه و خصوصي برگزار مي‌شود."

 

۳۲ ماه حقوق معوقه؛ تجمع اعتراض‌آمیز کارگران ریسندگی کاشان

خبرگزاری کار: در کاشان تعدادی ازاین کارگران ابراز داشتند به رغم اینکه ۳۲ ماه حقوق معوقه طلب داریم و شرکت قبلا هفته‌ای ۸۰ هزارتومان به کارگران این شرکت پرداخت می‌کرد و بعد این مبلغ تبدیل شد به هفته‌ای ۴۰ هزار تومان متاسفانه از اوایل سال‌جاری تاکنون از پرداخت هفته‌ای ۴۰ هزار تومان هم مضایقه کرده و از آن زمان تا کنون حتی یک ریال هم به ما پرداخت نکرده است.

کارگران در این تجمع اعتراض‌آمیز نسبت به عدم پرداخت حقوق هفتگی خود که کارفرمای این شرکت تعهد کرده بود هفته‌ای ۴۰ هزارتومان که یک ششم حقوق ماهیانه هرکارگر می‌باشد پرداخت کند اعتراض داشته و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

کارگران در این تجمع اعتراض‌آمیز از مسئولین مربوطه خواستند تا نسبت پرداخت ۳۲ ماه حقوق معوقه و بازنشست نمودن ۴۰۰ نفر از کارگران این شرکت مشکلات پیش روی آنها هرچه سریع‌تر پیگیری و اقدام نمایند.

در این تجمع اعتراض آمیزکه که کارگران خیابان اصلی روبروی فرمانداری ویژه را مسدود کرده بودند و پلاکاردی که روی آن نوشته بود “۳۲ ماه حقوق معوقه چه کسی پاسخ‌گوست” باعث مختل شدن سیستم ترافیک در این نقطه ازشهر شده بودند.

شایان ذکر است که کارگران این شرکت که درحال حاضر بالغ بر ۱۲۰۰ نفر می‌باشد از ابتدای سال‌جاری تاکنون در اعتراض به عدم دریافت ۳۲ ماه حقوق معوقه دست اعتصاب زده و این شرکت همچنان تعطیل می‌باشد.

 

 اعتراض دانشجويان دانشگاه آزاد تهران مركز به جو امنيتي دانشگاه با شعار: دانشگاه پادگان نيست

کمیته گزارشگران حقوق بشر- روز 25 اردیبهشت ماه سال 1390 اکثر دانشگاه های کشور جو اعتراضي را تجربه کردند. اعتراضی که امروز در دانشگاه های کشور با شعار" دانشگاه پادگان نیست" آغاز شد و با تحریم کلاس های درس به پایان رسید.

به گزارش شاهدان عینی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز (دانشکده ولیعصر) از ساعات آغازین صبح ,ورود و خروج دانشجویان با کنترل بیشتری نسبت به روزهای قبل از سوی حراست دانشگاه صورت میگرفت. ساعت 11 از طبقات بالای دانشکده روانشناسی این دانشگاه اعلامیه های تحریم کلاس ها در حیات دانشگاه ریخته شد که با واكنش مامورین حراست و بسیج دانشگاه همراه بود. به طوری که مامورین فورا دست به کارجمع کردن اعلامیه ها و برخورد لفظی با دانشجویان داخل محوطه مجتمع وليعصر دانشگاه آزاد تهران مركز شدند.

پس از ساعات آغازین ظهر حیاط این دانشکده مملو از دانشجویانی بود که دسته دسته جمع شده بودند. گروه های دانشجويانن که دور تا دور ساختمان های دانشکده های به صورت زنجیر وار ایستاده بودند.عده ای از دانشجویان اعلامیه های گوناگونی بر روی بردهای سرتاسر حیاط دانشگاه و راهروهای چسبانده بودند که دقایقی بعد حراست دانشگاه تمامی اعلامیه ها ,چه آنها که مربوط به تحریم کلاس ها و چه آنهایی که مربوط به باقی برنامه های متداول فرهنگی دانشجویی بودند, را جمع آوردی نمود که این امر با اعتراض دانشجویان همراه شد.

مامورین حراست دانشگاه در حياط دانشگاه هر کسي را که مورد سوءظن آنها قرار میگرفت به دفتر حراست برده می شد و با سوال های پیاپی مامورین مواجه می شد.به گفته دانشجویان این واحد دانشگاهی؛ تهدید هایی نا به جا هم از سوی مامورین به این دانشجویان گفته شده است. جمعیت زیادی ؛4نجیر وار در طول لحظات بارانی حیاط دانشگاه را اشغال کرده بودند و کلاس های ساعات عصر اکثرا منحل شدند. جمعیت دانشجویان با نزدیکی به ساعات تعطیلی دانشگاه کم کم پراکنده شدند.

مجتمع ولیعصر دانشگاه تهران مرکز پیش از این سابقه فعالیت های بسیاری داشته که به تعلیق و ممنوع الورود شدن دانشجویان منجر شده بود.برگزاری مراسم 7مهر ماه سال 88,لغو امتحانات خرداد 88,برگزاری مراسم هفتم آیت الله منتظری,از جمله حرکات اعتراضی این دانشگاه در دو سال اخیر بوده است.


برخورد نیروهای حراست با دانشجویان متحصن دانشگاه صنعتی اصفهان

خبرگزاری هرانا - تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان صبح امروز یکشنبه، در مقابل مجتمع تالارهای این دانشگاه دست به تحصن زدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از صبح امروز ماموران حراست حضور پر تعدادی در محوطهٔ دانشگاه و مجتمع تالار‌ها داشتند و این روند تا جایی ادامه یافت که در ساعت ۱۰: ۹ صبح با شش دستگاه خودرو به گشت زنی پرداختند.

این افراد هم چنین اقدام به متفرق کردن دانشجویان از این مکان و توقیف کارت دانشجویی اکثریت دانشجویان نمودند.

علی رغم وضعیت امنیتی موجود اما، تعدادی از دانشجویان در مقابل مجتمع تالار‌ها به تحصن پرداختند و به همین علت در ساعت ۴۵: ۱۰ ماموران حراست با خشونت محض شروع به فحاشی و متفرق کردن دانشجویان کردند؛ تا جایی که دانشجویانی را که کوچک‌ترین مقاومتی می‌کردند به دفتر حراست دانشگاه منتقل کردند.

گفتنی است تا لحظهٔ تنظیم خبر از دانشجویانی که به حراست منتقل شده‌اند، اطلاعی در دست نیست.