چهارشنبه سوری؛ سکوت رسانه های اصلاح طلب

 سکوت رسانه های اصلاح طلب در انعکاس تظاهرات چهارشنبه سوری

در لحظاتی که تهران و دیگر شهرهای ایران جوانان و معترضین در کارزاری نفس گیر با سرکوبگران در حال جانفشانی هستند، سایت های جرس، کلمه، سحام نیوز و.. سکوت پیشه کردند. همدوش آنان رادیو فردا و بی بی سی و دیگر رسانه های خارجی نیز در مقابل این تظاهرات سکوت کرده اند.

 ملت امشب پوست از سر رژیم کندند

یکی از خوانندگان از تهران:
بی نظیره بی نظیره بی نظیره
ملت امشب پوست از سر رژیم کندند
روزگارشون سیاه شده به خدا عقب نشینی کردند رفتند نیروهای رژیم دیگه نیستند به کی باید گفت حالا باید چی کار کرد؟

آریا شهر صادقیه پونک شهرک غرب: ماموران رژیم سرگردان

آریا شهر صادقیه> پونک شهرک غرب شهرک اکباتان بسیار شلوغ مردم به شادی و پایکوبی و نیروها سر در گم از این سو به آن سو جمع میشوند و سر در گمند.

****

در رشت غوغا ست . جوانان دلاور این شهر نیز همپای دیگر نقاط ایران با حضور چشمگیر در خیابان های مطهری و گلسار ضمن برپایی مراسم چهارشنبه سوری با ماموران درگیر شده اند. از خیابان منظریه نیز خبر می رسد که تعدادی از جوانان این شهر دستگیر شده اند.

در امیرآباد مردم فتوای رهبر را به دقت گوش کرده اند

ساعت 9 امیر آباد
تمامی محلهای این منطقه مردم بیرون امده و اتش روشن کرده اند این میزان برافروختن آنش در کوچه ها بی سابقه بوده ماموران لباس شخصی با موتور درکوچه ها ویراژ می هند ولی چون تعداد مردم زیاده نمی تون کاری بکنن و مردم به اونها اهمیتی نمی دهند جوانها در حال رقص و پایکوبی اند و فتوای رهبر را به دقت گوش کرده اند.

مقاومت دلیرانه مردم در مقابل مزدوران رژیم در تهران

خبرنگار ما از تهران: در این ساعت حدود 9 و ربع شب اکثر مغازه ها و فروشگاه های تهران تعطیل شده اند و معترضین در برخی نقاط نیروی سرکوبگر را وادار به عقب نشینی کرده اند. در تهرانپارس پس از یکساعت درگیری و نبرد مقاومت مردم همچنان ادامه دارد و نیروی های امنیتی با کمبود نیرو مواجه شده اند. صدای شلیک گلوله شنیده می شود.

گستردگی تظاهرات واعتراضات در تهران به حدی است که نفس نیروهای نیروهای سرکوبگر به شمارش افتاده و خستگی و شکست از سرعت آنها در رفت و آمد مشخص است. بدون شک اگر تظاهرات ضد حکومتی به این شکل ادامه پیدا کند خواهیم دید که چگونه رژیم سریعا رو به فروپاشی خواهد رفت.

در درگیریهای تهران شماری مجروح و تعدادی بازداشت شدند

خبرنگار ما از تهران: از مرکز فوریت های پزشکی خبردار شدیم که تا این لحظه در تهران بیش از 100نفر مجروح شده اند. حال تعدادی از آنان وخیم گزارش شده است. تعداد زیادی از مامورین نیروی انتظامی نیز مجروح شده اند.

تا این ساعت دستگیری های گسترده ای از سوی نیروی انتظامی و ماموران لباس شخصی صورت گرفته و دستگیرشدگان که از تعداد آنها اطلاع دقیق در دست نیست به نقاط نامعلوم منتقل شده اند.

در مجیدیه و خیابان سبلان نیرو های حکومتی شکست سختی از جوانان و معترضین خوردند و مجبور به عقب نشینی شده اند.

سرتاسر محدوده بیت رهبیری چندین لایه از نیروهای ویژه سپاه ولی امر تا دندان مسلح مستقر شده اند.

اینها همه در حالیست که پاسدار علی کریمی معاون عملیات تهران بزرگ امشب طی بیانیه ای اعلام کرده است که تهران آرام است و تا کنون هیچ مشکل و حادثه ای رخ نداده است

ادامه اعتراضات در شب چهارشنبه سوری و درگیری

ادامه اعتراضات در شب چهارشنبه سوری و رویارویی مردم با نیروهای انتظامی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: مراسم چهارشنبه سوری امسال نیز همچون سایر مناسبت‌های اخیر در جو شدید امنیتی حاکم بر خیابان‌های تهران و بسیاری دیگر از شهرهای کشور، با بازداشت تعداد زیادی از مردم معترض تبدیل به تظاهراتی مردمی گردید. علیرغم تلاش نیروهای انتظامی از عدم درگیری و برخورد فیزیکی و بیم از گسترش اعتراضات، گزارش‌ها حاکی از بروز درگیری‌های پراکنده میان مردم و نیروهای انتظامی است.

بنا به گزارش‌های رسیده به کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، طی مراسم شب چهارشنبه سوری امسال که تا پاسی از شب همچنان در مناطق مختلف شهر تهران در جریان است، نیروهای امنیتی و انتظامی ضمن برخورد با مردم معترض اقدام به بازداشت ده‌ها تن از شهروندان در مناطق مختلف شهر تهران کردند.

در حالیکه آخرین گزارش‌ها حاکی از بازداشت حداقل 40 تن از شهروندان معترض در شهر تهران می‌باشد، ساعتی پیش جانشين فرمانده نيروي انتظامي تعداد بازداشت شدگان را کمتر از ده نفر عنوان کرد. به گفته احمدرضا رادان این افراد تا پایان تعطیلان عید نوروز در بازداشت نیروی انتظامی خواهند بود.

گزارش‌ها حاکی است که نیروهای انتظامی و ضد شورش در بسیاری از مناطق شهر از جمله افسریه، امام حسین، سعادت آباد، گیشا، شهرک غرب، آریاشهر و خاک سفید اقدام به بازداشت و ضرب و شتم جوانان نمودند.

همچنین در برخی از مناطق مانند افسریه و میدان امام حسین، نیروهای انتظامی و ضد شورش، علاوه بر وادار کردن کسبه به تعطیلی مغازه‌های خود، با یورش به جمعیت معترض با باتوم و کابل به ضرب و شتم شدید جوانان پرداختند.

در مناطق سعادت آباد و شهرک غرب نیز، در ساعات میانی شب میان مردم و نیروهای ضد شورش نیروی انتظامی درگیری‌های پراکنده‌ای صورت گرفت و نیروهای ضد شورش از ساعت 24 ضمن یورش به خانواده‌هایی که در محله‌ها مشغول شادی و پای‌کوبی بودند سعی در متفرق کردن جمعیت داشتند که منجر به بازداشت تعدادی از جوانان گردید.

بنا بر آخرین اخبار دریافتی، در منطقه گیشا 4 نفر، آریاشهر 8 نفر، میدان امام حسین 15 نفر، و همچنین بیش از ده نفر در منطقه خاک سفید توسط نیروهای انتظامی بازداشت شده‌اند که تا این ساعت از محل نگهداری ایشان اطلاعی در دست نمی‌باشد.
 

برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در مناطق کردنشین کشور

خبرگزاری هرانا - علی رغم حضور انبوه نیروهای امنیتی، شهروندان کرد نیز با حضوری گسترده مراسم چهارشنبه سوری را برگزار کردند.

بنا به اطلاع گزاشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز همزمان با روز چهارشنبه سوری در شهرهای سنندج، کرمانشاه، مریوان، مهاباد، سردشت و کامیاران علی رغم حضور گسترده یگان ویژه نیروی انتظامی و نیروهای لباس شخصی به صورت کاروان‌های نظامی در میادین و خیابان‌های اصلی این شهر‌ها، شهروندان کرد اقدام به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری نموده‌اند.

گفته می شود چندین هزار نفر از شهروندان کرد سنندجی همچون سال‌های گذشته در "گردنه صلوات آباد" سنندج تجمع کرده و اقدام به بر افروختن آتش چهارشنبه سوری کرده و به صورت گروه‌های بزرگ به رقص و پایکوبی پرداخته‌اند.

در مناطق مختلف داخل شهر سنندج نیز صدای انفجار مواد محترقه به گوش می‌رسد و آتش‌های گسترده برافرخته شده است. نیروهای یگان ویژه اما در جهت ایجاد فضای رعب و وحشت عصر امروز در خیابان‌های این شهر اقدام به قدرت نمایی کرده‌اند و با توسل به زور تعدادی از کسبه را مجبور به تعطیل کردن مغازه‌هایشان کرده‌اند.

در شهر کرمانشاه نیز حضور نیروهای انتظامی و امنیتی گسترده توصیف شده است اما جوانان این شهر در مناطق "نوبهار، چهار راه سی متری، مسکن، مصدق، دولت آباد، بلوار، میدان آزادگان، مصدق و کسر" اقدام به برافرختن آتش کرده‌اند. گزارشاتی نیز از سر دادن شعار "مرگ بر دیکتاتور" در برخی از این مناطق حکایت دارد.

هم چنین در شهرهای مهاباد، مریوان، سردشت و کامیاران نیز نیروهای امنیتی و یگان ویژه در مناطق حساس این شهر‌ها مستقر گردیده اما شهروندان کرد این شهر‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌ها اقدام به آتش زدن لاستیک و منفجر کردن ترقه کرده‌اند.

شایان ذکر است که شاهدان عینی برگزاری مراسم امسال چهارشنبه سوری را، گسترده‌تر از سال‌های دیگر اعلام کرده‌اند.

چهارشنبه سوری؛ درگيری شديد در شاهين شهر اصفهان

گزارش دریافتی: لحظاتی پيش و درپی حمله وحشيانه نيروی انتظامی به جوانانی كه سر خيابان فردوسی مشغول رقص و پايكوبی بودند دامنه خشونت به تمام شاهين شهر كشيد.درحال حاضر درگيری شديد در فردوسی و مخابرات اتفاق افتاده و پليس چندبار شليك هوايی كرده اما در منطقه موسوم به خونه چوبيها متاسفانه بعلت بن بست بودن تعداد زيادی از هموطنانمان بشدت زخمی يا دستگير شدند. شاهين شهر از حالت چهارشنبه سوری خارج شده و بيشتر شبيه وضعيت ليبی و بحرين است. مزدوران گارد ويژه سپاه در پارك بانك استان كمين كرده و هر لحظه ممكن است به مردم حمله كنند

چهارشنبه سوری؛ اعتراض و درگیری در مشهد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"اعتراضات گسترده و سر دادن شعار مرگ بر خامنه ای در نقاط مختلف شهر مشهد و همچنین درگیری بین مردم و نیروهای سرکوبگر که از ساعت 18:30 آغاز شده است همچنان ادامه دارد.
روز سه شنبه 24 اسفند از حوالی ساعت 18:30 مردم بصورت گسترده در خیابانهای مختلف شهر مشهد حضور یافتند و اقدام به برگزاری جشن چهارشنبه سوری نمودند. آنها بصورت گسترده در خیابان راهنمایی ، میدان جانباز، میدان ولی آباد ،سجاد،هاشمیه و سایر نقاط مراسم چهارشنبه سوری را با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای آغاز کردند. حوالی ساعت 19:00 نیروهای سرکوبگر به مردمی که در خیابان هاشمیه در حال راه پیمایی و سر دادن شعار های مرگ بر خامنه ای و مرگ بر دیکتاتور بودند یورش بردند و درگیری گسترده ای بین مردم و نیروهای سرکوبگر روی داد که منجر به فرار نیروهای سرکوبگر گردید . نیروهای سرگوبگر در ابتدای تهاجم با باتون به مردم حمله می کردند و در حدود 8 نفر دستگیر کردند.در حال حاضر خیابان هاشمیه مشهد در دست مردم می باشد.
مردم همچنین سر دو راهی طرقبه اقدام به سر دادن شعار علیه ولی فقیه نمودند. حضور گسترده مردم و سر دادن شعار اکثر نقاط شهر مشهد را فراگرفته است و هر لحظه بر شدت آن افزوده می شود.

24 اسفند 1389 برابر با 15 مارس 2011
 

ایمیل کوتاه  از مجیدیه تهران و اصفهان

مجيديه در آتش در مجيديه تهران درگيرى به شدت بالاست.تمام مغازهها از ساعت 5 تعطيل شده

****

امروز از ساعت 14:00 اصفهان تبدیل به یک پادگان نظامی شده است. نیروهای انتظامی بطرز عجیبی در خیابانهای اصلی شهر مستقر شده اند. حتی نیروهای گارد ضد شورش رو دیدم که از خیابان شریعتی عبور می کردند.تا حال در هیچ تظاهرات یا چهارشنبه سوری این حجم جابجایی نیرو ندیده بودم. حسابی ترسیدند. فرمانده اوباش انتظامی اصفهان هم اعلام کرده که برای امروز نیروی ضربت ویژه تشکیل داده اند. خبر جدیدی داشتم می فرستم. پاینده ایران

تبدیل چهارشنبه سوری به اعتراضات در شهر رشت

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"از لحظاتی پیش چشن چهار شنبه سوری در نقاط مختلف شهر رشت آغاز شده است. مردم با برافروختن شعله های آتش و پریدن از روی آن در موارد متعددی اقدام به سر دادن شعار علیه رژیم ولی فقیه می کنند .
روز سه شنبه 24 اسفند از حوالی ساعت 19:00 انبوهی از مردم و بخصوص جوانان در نقاط مختلف شهر رشت اقدام به برگزاری مراسم گستردۀ چهار شنبه سوری نموده اند. عمده تجمع مردم در خیابان مطهری و خیابان گلسا می باشد. جوانان از پیش محل گسترده برگزاری مراسم را در خیابان گلسا اعلام کرده بودند. در حال حاضر جوانان حین پریدن از آتش اقدام به سر دادن شعار می کنند و در مواردی بسوی نیروهای سرکوبگر که مانع انجام جشن چهار شنبه سوری هستند ترقه های پر صدا بسوی آنها پرتاب می کنند. مراسم چهار شنبه سوری تبدیل به اعتراضات علیه رژیم ولی فقیه گردیده است.
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه از حوالی ساعت 15:00 در نقاط مختلف شهر مستقر شده اند و از ساعت 17:00 مغازه داران را وادار به تعطیل کردند مغازه هایشان می کنند . نیروهای سرکوبگر برای مردم و جوانانی که در سطح شهر هستند ایجاد مزاحمت می نمایند. همچنین علاوه بر ماشینهای آتش نشانی 5 ماشین آب پاش بزرگ مستقر کرده اند. تعداد نیروهای سرکوبگر بسیار زیاد می باشند.نیروهای سرکویگر عمدتا در خیابان مطهری و و خیابان گلسا بصورت گسترده حضور دارند.

24 اسفند 1389 برابر با 15 مارس 2011

چهارشنبه سوری؛ چند ایمیل کوتاه

نيروی انتظامي و شرکت ملي پخش فراوردهاي نفتي ايران ازکليه پمپ بنزين هاي سراسر کشورتعهد کتبي گرفته تادرروزچهارشنبه سوري بنزين داخل ظرف نفروشند.

****

از ساعت 14 در مناطقی از تهران صدای هلکوپتربه گوش می رسد
صدای انفجارهای پی در پی شهر را به نشاط آورده و حاکمان را در وحشت فرو برده
اتوبان ها نسبت به روزهای قبل خلوت تر است
مردم خود را برای شبی با شکوه آماده می سازند
ساعت 16.30تهران

***

من از یزد این پیام میدم این پیام رو حتما اطلاع رسانی کنید خواهشا
رژیم به شدت از چهارشنبه سوری سبز ترسیده
سر هر چهاراه تعداد زیادی مامور پلیس و راهنمایی و رانندگی ایستادن
در میادین اصلی شهر یزد (اطلسی و نعل اسبی )
تعداد بسیار زیادی مامور با زره و باتوم حدودا 50 الی 50 مامور توی میدان و اطراف میدان ها
خیابان های ورودی به این میادین را با ماشین های ون و سواری بسته اند و جلوگیری از موتور سواران نموده و موتورهای انان را با خشونت ظبط میکنند
سر هر کوچه 2 مامور با زره و بیسیم ایستادن
رژیم به شدت ترسیده ولی با این همه شرایط امنیتی باز هم صدای انفجار در شهر شنیده می شود

چهارشنبه سوری؛ رژیم ترسیده/یورش به موتورسواران

از دقایقی پیش نیروی انتظامی به همراه پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به متوقف کردن و ضبط موتورسیکلت های مردم می کنند. این درحالیست که در سر چهارراه ها ماموران با یورش به سمت راکبان موتورسیکلت بی دلیل سوئیچ های آنان را از روی موتور برداشته و با خشونت رانندگان آنها را پیاده و موتورها را در گوشه ای از چهارراه قفل و زنجیر می کنند و یا به داخل خودروهای حمل موتور قرار می دهند.

****

رژیم به شدت ترسیده تا جایی که به تمامی کارکنان دولت و زیر شاخه ها اطلاعیه داده که قبل از ساعت اداری محل کار را تخلیه و به خانه بفرستند تا مبادا به خیل عظیم مردم معترض بپیوندند
از این کارشان ممنونیم که راحت تر و با برنامه و زمان بیشتری به استقبالشان میرویم!!!

چهارشنبه سوری؛ رژیم بشدت نگران حضور معترضان

صدا و سیمای رژیم: دادستان عمومی و انقلاب تهران ، اخلال در نظم عمومی و ایجاد مزاحمت برای مردم را در هر فصل و روزی جرم دانست و تاکید کرد: کسانی که در شب چهارشنبه آخر سال ، برای مردم مزاحمت ایجاد و به اموال عمومی تعرض کنند، تحت تعقیب قرار می گیرند.

عباس جعفری دولت آبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به موارد مطرح شده در ماده 618 قانون مجازات اسلامی در خصوص، اخلال در نظم عمومی ، بستن راه ، تخریب اموال و مزاحمت برای مردم افزود : پلیس مکلف است این افراد را به مراجع قضایی معرفی کند.

وی گفت: این موضوع به معنای مخالفت با برخی مسائل اجتماعی نیست، بلکه شهروندان باید بیاموزند که تحت لوای قانون ، اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران به خانواده ها هشدار داد: ایام عید خود را با تلخی مواجه نکنند و اجازه ندهند فرزندانشان، گرفتار مجاری پلیس و دستگاه قضایی شوند.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد جرایم خاص گفت: در این جلسه، بر اقدامات پیشگیرانه پلیس و مرجع قضایی تاکید شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به تفسیر برخی رسانه های ضد انقلاب مبنی بر اینکه اقدامات پلیس و دستگاه قضایی برای چهارشنبه آخر سال ،‌ نشان از نگرانی آنان است افزود: ما اصلا این تحلیل را نمی پذیریم، چرا که مردم هوشیارند و مرزهای انقلاب و ضد انقلاب را تشخیص می دهند.

چهارشنبه سوری؛ بازداشت دهها نفر در خاک سفید

خبرگزاری هرانا - در پی درگیری‌های به وجود آمده در میدان ولفجر واقع در خاک سفید در شب چهارشنبه سوری، ده‌ها تن از شهروندان توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ده‌ها تن از شهروندان در میدان ولفجر توسط نیروهای گارد ویژه دستگیر شده‌اند.

این شهروندان پس از دستگیری به ماشین های مخصوص نیروهای گارد وِیژه(وانت های سیاه رنگ) منتقل شده و ماموران به صورت تحقیرآمیزی ایشان را "کف خواب" کردند.

هم چنین به گزارش هرانا، از عصر امروز ماموران امنیتی اقدام به بستن تمامی مغازه‌ها و پاساژهای مناطق افسریه و شهرک‌های اطراف آن (مسعودیه و...) نمودند و با استقرار در خیابان‌های این مناطق فضای رعب و وحشت به وجود آوردند.

شایان ذکر است که دقایقی پیش احمدرضا رادان، جانشین فرماندهٔ نیروی انتظامی از بازداشت چندین تن که به گفتهٔ او "رفتار مخاطره آمیز" داشتند، خبر داده است.

چهارشنبه سوری؛ وحشیگری مزدوران رژیم در رشت

یکی از خوانندگان: امروز رشت پر از نیروهای سرکوب گر بود مردم هم حضور پر رنگی داشتند عمده شلوغی ها خیابان 122 گلسار بود اونجا پر از یگان ویژه بود ولی مردم عفب نشینی نمی کردند خیابون ها هم پر از ماشین بود که با بوق زدن با مردم همراهی می کردند ولی هر ماشینی که بوق می زد راننده رو بیرون می کردند و ماشین رو می گرفتند در آخر هم مجبور شدن ورودی های گلسار رو مسدود کنند

چهارشنبه سوری؛ گزارش : درگیری در کرمانشاه

 

درگیری شدید و شعار درحمایت از میرحسین و مرگ بر دیکتاتور مردم در چهار راه نوبهار کرمانشاه. درگیری و زد و خورد در حد روزهای خرداد 88 بود و 10ها نفر دستگیر شدند. جوونها ضد شورشیها رو زدند حدودا جمعیت بالای چندهزار نفر بود مطمئنا این توی این 2 سال بی سابقه هستش از مصدق و مسکن هم سرازیر شدن صدها بسیجی و ضد شورش رو دیدم درضمن الان که 10 و نیم شب هست هنوز نوبهار مملو از ضد شورش هست ولی مردم رفتن

چهارشنبه سوری؛ درگیری و پرتاب گاز اشک آور در بیرجند

 امشب درگیری بین مردم و مزدوران در شوکت آباد بیرجند رخ داد که چند نفر از بچه ها توسط مزدوران دستگیر شدن.
هنگامی که عده زیادی از مردم در حال رقص و پایکوبی بودن مزدوران رژیم به سمت مردم هجوم آورده و با شوکر و باتوم به جانشان افتادند.
درضمن هنگام درگیری گاز اشک آور هم شلیک کردند. 2 ساعت قبل از آن در همان مکان درگیری با یگان ویژه اتفاق افتاده بود که عقب نشینی کردند. از چهره همشون میشه فهمید که ترسیدن.

 درگیری مردم با مزدوران رژیم در آریاشهر تهران

 ساعت 7:30 توي خيابانهاي فرعي مردم با آتش روشن كردن و پريدن از آن و پخش موسيقي و بوق زدن به برگزاري چهارشنبه سوري مي پرداختند.در اطراف ميدان آرياشهر خيابان بهنام جمع بزرگي از مردم كه جمع بودند به شادي و آتشهاي بزرگ و ترقه بازي با رقص و موزيك مشغول بودند كه بعد از نيم ساعت نيروهاي يگان ويژه با موتور به صورت وحشيانه به مردم حمله كردند و پلاك ماشيني كه اهنگ پخش مي كرد را كنده و به طور خيلي وحشيانه جوانان رو كتك مي زدند يكي از جوانها رو كه صاحب ماشين بود بيرون كشيدن از ماشين و با لگد چند نفري كتك زدند و جوان ديگري رو با دست داخل اتش هل دادن و این جوان با فرياد سوختم كمك مي خواست كه مردم نزديك شدن و با شعار الله و اكبر و مرگ بر ديكتاتور واكنش نشان دادن صحنه وحشتناكي بود كه مرد و زن و بچه از نزديك ديدن و مردم با ابراز خشم واكنش نشان مي دادند .موقع ترك يگان ويژه كه حدود 30 تا موتور سوار 2 ترك با باتوم و شوكر و اسلحه به شادي مردم حمله كرده بودند،با گوشهاي خودم شنيدم كه به همديگه مي گفتند خوبه اضافه كاريمون حلال شد.

برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در مناطق کردنشین کشور

خبرگزاری هرانا - علی رغم حضور انبوه نیروهای امنیتی، شهروندان کرد نیز با حضوری گسترده مراسم چهارشنبه سوری را برگزار کردند.

بنا به اطلاع گزاشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز همزمان با روز چهارشنبه سوری در شهرهای سنندج، کرمانشاه، مریوان، مهاباد، سردشت و کامیاران علی رغم حضور گسترده یگان ویژه نیروی انتظامی و نیروهای لباس شخصی به صورت کاروان‌های نظامی در میادین و خیابان‌های اصلی این شهر‌ها، شهروندان کرد اقدام به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری نموده‌اند.

گفته می شود چندین هزار نفر از شهروندان کرد سنندجی همچون سال‌های گذشته در "گردنه صلوات آباد" سنندج تجمع کرده و اقدام به بر افروختن آتش چهارشنبه سوری کرده و به صورت گروه‌های بزرگ به رقص و پایکوبی پرداخته‌اند.

در مناطق مختلف داخل شهر سنندج نیز صدای انفجار مواد محترقه به گوش می‌رسد و آتش‌های گسترده برافرخته شده است. نیروهای یگان ویژه اما در جهت ایجاد فضای رعب و وحشت عصر امروز در خیابان‌های این شهر اقدام به قدرت نمایی کرده‌اند و با توسل به زور تعدادی از کسبه را مجبور به تعطیل کردن مغازه‌هایشان کرده‌اند.

در شهر کرمانشاه نیز حضور نیروهای انتظامی و امنیتی گسترده توصیف شده است اما جوانان این شهر در مناطق "نوبهار، چهار راه سی متری، مسکن، مصدق، دولت آباد، بلوار، میدان آزادگان، مصدق و کسر" اقدام به برافرختن آتش کرده‌اند. گزارشاتی نیز از سر دادن شعار "مرگ بر دیکتاتور" در برخی از این مناطق حکایت دارد.

هم چنین در شهرهای مهاباد، مریوان، سردشت و کامیاران نیز نیروهای امنیتی و یگان ویژه در مناطق حساس این شهر‌ها مستقر گردیده اما شهروندان کرد این شهر‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌ها اقدام به آتش زدن لاستیک و منفجر کردن ترقه کرده‌اند.

شایان ذکر است که شاهدان عینی برگزاری مراسم امسال چهارشنبه سوری را، گسترده‌تر از سال‌های دیگر اعلام کرده‌اند.