دانشگاه تبریز با شعار مرگ بر دیکتاتور جرقه 25بهمن را زد

صحن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی سهند تبریز امروز ۲۴ بهمن ماه بار دیگر شاهد فریاد اعتراضی دانشجویان به حضور حامیان دیکتاتوری ایران در دانشگاه بود.

به گزارش دانشجونیوز صفار هرندی وزیر سابق ارشاد و از اعضای سابق سپاه پاسداران به دعوت نهاد رهبری دانشگاه به مناسبت سالگرد ۲۲ بهمن
در دانشگاه سهند تبریز حضور یافته بود که با اعتراض گسترده و پرشکوه دانشجویان این دانشگاه مواجه شد.

این برنامه با سخنرانی حجت الاسلام خدیوی، رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه آغاز شد. وی در ابتدا پیرو اتفاقات قبلی روی داده در دانشگاه، و با توجه به جو اعتراضی دانشجویان سعی در آرام کردن آنها و تشویق دانشجویان به سکوت و عدم اعتراض به حضور صفار هرندی داشت.

پیام عیسی سحر خیز از زندان در مورد راهپیمایی 25 بهمن:

با تبریک رهایی مردم تونس و مصر از اسارت دیکتاتورهایشان، امید دارم که
دیکتاتور ایران را نیز شما مردم، رفتنی کنید. تاریخ آینه عبرت ماست. آنچه
در مصر و تونس دیکتاتورها را رفتنی کرد، اراده مردمان بود. اراده ای که اگر
......... بین ملت فراگیر شود و عزم مردمان راسخ، هیچ نیرویی را بر آن چیرگی نخواهد
بود.

گزارش اوضاع تهران تا ساعت 10 صبح

گزارش خبرنگار ما از تهران: تقریبا در تمامی نقاط شهر به ویژه تقاطع های مسیر تظاهرات از میدان امام حسین تا میدان آزادی نیروهای لباس شخصی در حال تردد هستند اما نیروهای پلیس ضد شورش حضور ندارند.

ساعت 10 صبح امروز در چهارراه قصر جوانی با پرچم سبز بالای چرثقیلی بلند رفته بود و عکس دو نفر را دست داشت و با فریاد آنها را نشان می داد. نیروهای امنیتی در پایین جرثقیل تنها نظاره گر این جریان بودند چرا که آن جوان تهدید می کرد اگر کسی به بالای جرثقیل نزدیک شود خد را به پایین پرتاب خواهد کرد. به نظر می رسید تصاویر مربوط به نزدیکان آن جوان بود که در تظاهرات گذشته به شهادت رسیده بودند.

ترافیک بیش از حد همیشگی است. عده زیادی از مردم با خودروهای خود از هم اکنون به خیابان آمده بودند. وقتی به پلاک آنها دقت کردم عده ای زیاد از آنها با زیرپا گذاشتن طرح محدودیت های ترافیکی راهنمایی و رانندگی به خیابان ها آمده بودند اما پلیس هرگز بر آنها تمرکز نداشت.

هرچه به خیابانهای مرکزی نزدیک تر می شویم تراکم جمعیت بیشتر می شود. SMS با اختلال روبروست اما تا این ساعت مکالمه با تلفن های مبایل همچنان ممکن است.

در تمامی پمپ های بنزین و بانک های دولتی و خصوصی چند سرباز نیروی انتظامی مستقر هستند. از دسته های موتورسواران لباس شخصی تا این ساعت خبری نبوده و فعلا کنترل شهر با پلیس است. در ایستگاه های مترو نیروهای امنیتی مستقر هستند و حرکات مردم را زیر نظر دارند.

آنچه مهم است التهاب شهر است که حکومت را دستپاچه از تصمیم گیری نموده. از برخی شنیدم که ادارات دولتی که تا روز گذشته به پرسنل خود مجوز اضافه کاری نمی دادند امروز اعلام کردند که اضافه کاری تا ساعت 6 بعد از ظهر مانعی ندارد!

شنیده ها حکایت از آن دارد که بانک هایی که ساعت کاری آنها تا ساعت 16 است باید قبل از این ساعت به کار خود پایان دهند.

چند عابر بانک در مسیر انقلاب را چک کردم بدون هیچ مشکلی پول در اختیار مردم قرار می داد. اما گویا به کتاب فروشی های مقابل دانشگاه تهران دستور داده شده در صورت ابلاغ موظف هستند کار را تعطیل کنند.

تا روز پیش حاشیه خیابان انقلاب به ویژه دور این میدان پاتوقی برای دست فروشان بود. اما امروز ماموران حکومتی به هیچ یک از آنان اجازه ایستادن را نداده است.

حضور کروبی و موسوی در تظاهرات امروز تهران

سایت تغییر: مشاور میرحسین موسوى در پاسخ به سوالى در مورد شرکت میرحسین موسوى و مهدی کروبى در راهپیمایى ۲۵ بهمن اظهار داشت: “قصد میرحسین موسوی و مهدى کروبی قطعا شرکت در تظاهرات است.”

وى در عین حال با ذکر اینکه از روز گذشته کلیه ارتباطات این دو رهبر اصلاح طلب قطع شده است گفت: “ما در ۲۴ ساعت گذشته از موسوى و کروبى اطلاع خاصى نداریم. اگر مانع نشوند، این دو در کنار مردم شرکت مى کنند.”

امیرارجمند همچنین با تاکید بر “مسالمت بودن” راهپیمایى ۲۵ بهمن گفت: “مدت مدیدى است که سیمای جمهورى اسلامى از حق مردم مصر براى تعیین حق سرنوشت و برگزارى تظاهرات مسالمت آمیز دفاع و سرکوب را مذمت مى کند.”

مشاور حقوقی موسوی، به حاکمان جمهوری اسلامی توصیه کرد که “خودشان هم به این موضوع اعتقاد داشته باشند و امنیت را تضمین کنند.”

بازارچه نیروی انتظامی اصفهان در آتش سوخت

خبرگزاری مهر: بازارچه نیروی انتظامی شهر اصفهان واقع در چهارراه نورباران به صورت کامل در آتش سوخت.

آتش سوزی بازارچه نیروی انتظامی شهر اصفهان واقع در چهارراه نورباران شنبه شب و در ساعت 23 و 15 دقیقه آغاز شد و تمامی مغازه‌های واقع در این حریق به صورت کامل در آتش سوخت.

در همین رابطه مدیر منطقه عملیات جنوب سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان از آتش سوزی تمام بازارچه چهارراه نورباران خبر داد و گفت: اطفای این آتش سوزی به دلیل گستردگی منطقه طعمه حریق شده، بیش از 9 ساعت به طول انجامید و علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده است.

حسین حسین‌زاده افزود: آتش‌سوزی در ساعت 23 و 15 دقیقه شنبه شب به مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اطلاع داده شد و از آنجایی که این آتش‌سوزی در چهارراه نورباران رخ داده بود و ایستگاه آتش نشانی نیز در میدان بزرگمهر قرار داشت اولین نیروهای مهار آتش در سریعترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند.

وی با بیان اینکه تمامی مغازه‌های این بازارچه که شامل مواد غذایی، بهداشتی و پوشاک است، دچار حریق شده است، اظهار داشت: 10 ایستگاه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در سریع‌=ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند که آتش در این لحظه از چهار طرف مهار شد.

مدیر منطقه عملیات جنوب سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر اساس مشاهدات صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که این بازارچه به مساحت بیش از هزار متر مربع به طور کامل آتش گرفته که از ساعت 23 شب گذشته تا صبح امروز عملیات اطفای حریق و لکه‌گیری آن ادامه داشت و از بروز آتش به ساختمان‌های مجاور جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه آتش نشانان 10 ایستگاه آتش نشانی و گروه امداد و نجات در عملیات 9 ساعته، آتش مهار کرده‌اند، اضافه کرد: در این عملیات حداقل 60 آتش نشان شرکت داشته‌اند و در حال حاضر اقدامات لازم برای پاکسازی در حال انجام است.

حسین‌زاده با بیان اینکه آتش سوزی بازارچه نورباران به دلیل سهل انگاری کسبه روی داده است، بیان داشت: در سالهای گذشته نیز سازمان آتش نشانی اصفهان بارها بر ناایمن بودن برخی بازارچه‌ها تاکید کرده بود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر تداوم حضور انبارهایی که اغلب در آنها موارد سریع‌الاشتعال نگهداری می‌شوند از مهمترین خطراتی است که بازارچه‌ها را با خطر آتش سوزی‌های گسترده مواجه می‌کند.

مدیر منطقه عملیات جنوب سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه علت آتش سوزی و میزان خسارات وارده هنوز مشخص نشده است، گفت: وسعت حریق به حدی بود که سازمان آتش نشانی ناگزیر شد برای اطفای حریق در این منطقه از 60 آتش نشان و 10 ایستگاه کمک بگیرد.

وی تاکید کرد: این در حالیست که اگر امدادرسانی به موقع و رشادت ماموران آتش نشانی نبود این حادثه به فاجعه‌ای بزرگ تبدیل می‌شد.

25 بهمن؛ پیام فارسی وزارت خارجه آمریکا برای ایرانیان

صدای آمریکا: وزارت امورخارجه آمریکا ارسال پیام های توییتری به ایران به زبان فارسی را آغاز کرد. وزارت امورخارجه آمریکا امیدوار است با استفاده از این شبکه اجتماعی بتواند پیام خود را به ایرانیان برساند.

در صفحه فارسی توییتر وزارت امورخارجه آمریکا - USAdarFarsi - این وزارتخانه به ایرانیان می گوید:« ما می خواهیم در گفتگوهای شما شرکت کنیم.»

وزارت امورخارجه آمریکا همچنین در پیام های توییتری دیگری در بخش فارسی خود، دولت ایران را متهم کرده است که با ندادن مجوز راه پیمایی به مخالفان خود، نشان داده است فعالیت هایی را که برای مصریان ستایش می کرد، برای مردم خود غیر قانونی می داند.

وزارت امورخارجه آمریکا همچنین از تهران خواسته است به ایرانیان اجازه دهد از حق جهانی یکسان تجمع، و اعتراضی که مردم مصر دارند، استفاده کنند.

وزارت امورخارجه آمریکا هفته گذشته ارسال پیام های توییتری به زبان عربی را (برای تظاهرکنندگان مصری) آغاز کرده بود.

 

25 بهمن؛ اعتصاب غذای زندانیان سیاسی بهمن

خبرگزاری هرانا - زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، از صبح امروز دوشنبه، ۲۵ بهمن ماه دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانیان سیاسی محبوس در بند امنیتی زندان رجایی شهر کرج، در راستای اعلام همبستگی با مردمی که قرار است عصر امروز تظاهراتی اعتراضی برپا کنند، اعتصاب غذای یک روزه می‌نمایند.

ایشان با اشاره به این مهم خاطر نشان کرده‌اند که "ما زندانیان سیاسی سبز اندیش رجایی شهر به دلیل اینکه این امکان را نداریم که در تظاهرات ۲۵ بهمن حضور داشته باشیم در این روز دست به اعتصاب غذای یک روزه می‌زنیم."

زندانیان سیاسی بند ۴ زندان رجایی شهر، هم چنین حق برگزاری تجمعی مسالمت آمیز را با توجه به اعلامیهٔ جهانی حقوق بشر از حقوق مسلم مردم دانسته‌اند.

لازم به یادآوری ست که طبق قراری از پیش تعیین شده مردم معترض در ایران، از ساعت ۳ بعداز ظهر روز ۲۵ بهمن ماه در تهران و سایر شهر‌ها به صورت هم زمان در حمایت از اعتراضات صورت گرفته در خاورمیانه عموما و تونس و مصر خصوصا، دست به تجمع خواهند زد.

لباس شخصی ها از خروج رهنورد از منزل ممانعت کردند

لباس شخصی های مستقر در مقابل منزل رهنورد و موسوی مانع خروج خانم رهنورد از منزل شدند.

به گزارش کلمه، دقایقی پیش زهرا رهنورد قصد داشت برای کار شخصی از منزل خارج شود که در کنار ون  پلیس  مستقر در کوچه ی  منتهی به منزل، چهار لباس شخصی  جلوی ایشان را سد می کنند و مانع رفتن  وی می شوند. هنگامی که خانم رهنورد به این اقدام اعتراض می کنند لباس شخصی ها می گویند ماموریم و معذور. اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.