اعتراضات شبانه در تهران: خامنه ای بدونه بزودی سرنگونه

بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" مردم امشب در نقاط مختلف تهران بر روی بام ها ، بالکنها ،حیاط منازل و در مواردی در خیابانها اقدام به سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای بدونه بزودی سرنگونه نمودند.
اعتراضات شبانه در نقاط مختلف تهران از جمله نقاط مرکزی تهران،سعادت آباد،فرح زاد ،فلکۀ اول تهران پارس و حکیمیه را می توان نام برد.
مردم تهران در فلکۀ اول تهران پارس و حکیمیه به خیابانها آمدند و با تشکیل دسته های مختلف اقدام به سر دادن شعارهایی مانند خامنه ای بدونه بزودی سرنگونه و مرگ بر دیکتاتور نمودند.شدت شعارها در این منطقه نسبت به نقاط دیگر تهران بیشتر بود.
نیروهای سرکوبگر موتور سوار در خیابانهای تهران گشت می زدند و سعی در ایجاد رعب و وحشت داشتند ولی در هر نقطه ای که نیروهای سرکوبگر حاضر می شدند شدت شعارها بالا می گرفت. در فرح زاد نیروهای موتوری در نقاط مختلف آن حضور داشتند.
گزارشهایی از اعتراضات شبانه در شهرهای مختلف ایران حاکی از آن است که مردم اقدام به سر دادن ندای الله اکبر و شعارهای ضد دولتی نمودند. گزارشهای تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد .

فریبرز رئیس دانا به یک سال حبس محکوم شد

فریبرز رئیس دانا، اقتصاد دان و عضو کانون نویسندگان ایران به یک سال حبس محکوم شد

کانون مدافعان حقوق کارگر- شعبه ۲٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه، فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان و عضو کانون نویسندگان ایران را به یک سال حبس محکوم کرد.
فریبرز رئیس دانا به اتهام عضویت در کانون "غیر قانونی" نویسندگان ایران، تنظیم بیانیه‌های "جریان فتنه‌ی ٨٨"، بیانیه علیه نظام و تبلیغ چهره‌های وابسته به گروهای چپ و مارکسیست همانند صمد بهرنگی و خسرو گلسرخی، شرکت در مراسم سالگرد محمد مختاری و محمد جعفر پوینده، صدور بیانیه علیه سانسور، مصاحبه با رسانه‌های بي بي سي و صداي آمريكا، متهم کردن جمهوری اسلامی به آزار و تجاوز و شکنجه زندانیان و فرمایشی قلمداد کردن دادگاههای جمهوری اسلامی، به یک سال حبس محکوم شد.
این حکم در تاریخ ۲۱/٣/۹۰ ابلاغ شده است و رئیس دانا به مدت ۲۰ روز فرصت دارد خود را معرفی کند و یا اعتراض خود را نسبت به حکم، اعلام نماید.

جهش ناگهانی آمار سرطان در تهران/تا 5 سال دیگر چه بلایی سر ریه‌ها می‌آید؟

سایت خبرآنلاین: آمار بیمارهای سرطانی عجیب و غریب به صورت وحشتناکی رشد یافته است به طوری که پزشکان در این عرصه دچار شوک شده‌اند.

ریزگردها، سوختهای فسیلی، پسماندهای خانگی و صنعتی و همچنین امواج ماکروویو، باعث افزایش چشمگیر شیوع سرطان شده است.

می گویند کار آلودگی هواست، می‌گویند ریزگردها و سمومی که در هوای کلانشهرهای بزرگ کشور موج می زند، سرطانزاست. حالا یکی از مسئولان رسمی می گوید این آلودگی ها، باعث جهش ناگهانی در ابتلای مردم به سرطان شده، هر چند او هم آمار دقیقی درباره افزایش شیوع سرطان نمی دهد.

مدیرعامل مراکز معاینه فنی خودروهای تهران گفته: "به دلیل افزایش آلاینده‌های هوا متاسفانه آمار بیمارهای سرطانی عجیب و غریب به صورت وحشتناکی رشد یافته است به طوری که پزشکان در این عرصه دچار شوک شده‌اند."

صدرالدین علی پور که امروز در مشترک اعضای شورای شهر و مسئولان مرکز معاینه فنی خودروها در مرکز معاینه فنی نیایش سخن می گفت، اضافه کرد: " سالها زحمت کشیدیم برای محیط زیست اما، به یکباره با تغییر قانون معاینه فنی در صدد از بین بردن اقدامات ما هستند. با توجه به آمار سال گذشته که 4 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا و 4 هزار نفر بر اثر نقص فنی خودرو جان خود را از دست دادند لازم است اقدامات مستمری در این حوزه صورت گیرد."

علی پور همچنین با انتقاد از افزایش سن عدم معاینه خودروهای صفر کیلومتر به 5 سال، گفت: "تعجب من از افرادی است که خود در این محیط زندگی می کنند اما، قانون افزایش سن معاینه فنی را تصویب می کنند."

حالا این که چگونه یک مسئول ترافیکی درباره شیوع انفجاری سرطان در شهرها سخن بگوید، جای حرف دارد، ولی مسئولان پزشکی مانند رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، سال گذشته به خبرآنلاین از مرگ نزدیک به 4 هزار نفر از تهران نشینان به خاطر آلودگی هوا خبر داده بودند.

آماری که هیچگاه کسی گردن نگرفت

محمد حسین شهریاری سال گذشته در روزهای اوج آلودگی و تعطیل شدن پایتخت گفته بود نزدیک به 4 هزار نفر از پایتخت نشینان به خاطر سموم موجود در هوا، مرده اند. این آمار، البته از سوی مراکز مستقل و برخی دیگر از نمایندگان مجلس مانند انوشیروان محسنی بندپی نیز تایید شد. ولی در همان روزها وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور، با زیر سئوال بردن این آمار، گفتند اعتقادی به مرگ اشخاص به خاطر آلودگی هوا ندارند.

وزیر بهداشت در گفتگو با خبر آنلاین اعلام کرد با وجودی که مراجعان به مراکز اورژانس قلب و ریه در روزهای آلوده افزایش می یابد، ولی رابطه اثبات شده ای بین مرگ افراد و آلودگی وجود ندارد.

معاون عمرانی استاندار تهران نیز نظر مشابهی داشت. محمدرضا محمودی، در کافه خبر گفت: "اگر کسی بتواند اثبات کند شخصی به دلیل آلودگی هوا از دنیا رفته، جایزه دارد، زیرا آلودگی هوا به خودی خود کشنده نیست، بلکه باعث برخی از بیماریها می شود و ممکن است در تعدادی از موارد، بیماریهای قلبی و عروقی را تشدید کند، ولی عامل اصلی مرگ به شمار نمی رود."

اکنون به آلودگی ناشی از سوختهای فسیلی در تهران و دیگر شهرهای کشور، ریزگردهای عربی نیز اضافه شده اند. ریزگردهایی که استانهای غرب و شمال غرب و جنوب غرب را درنوردیده اند و پایشان این روزها به شهرهای مرکزی کشور و همینطور پایتخت هم باز شده.

ریزگردها، امواج پارازیت، پسماندهای صنعتی و خانگی

اکنون به جز آلاینده های هوا، که از سالهای دور به عنوان تهدید زیست محیطی برای کلانشهرهای ایران مطرح بوده، پسماندهای صنعتی و خانگی و امواج پارازیت ماهواره ای نیز جای ثابتی را در لیست بلندبالای مشکلات محیط زیست شهرهای بزرگ ایران، برای خود پیدا کرده اند.

تولید پسماندهای خانگی و صنعتی، رشد صعودی داشته. بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی محمدی زاده،رئیس سازمان محیط زیست، در کشور روزانه 45 هزار تن زباله تولید می‌شود که حدود 7 هزار و 500 تا 8 هزار تن از این میزان متعلق به تهران است.

این مقام مسئول که امروز در نشست هفته محیط زیست سخنرانی می کرد، درباره افزایش پسماندهای صنعتی و شمیایی تولید شده در کشور افزود: "تنها 25 درصد پسماند شرکت‌های صنعتی پس از تصفیه وارد طبیعت می‌شود، با وزارت صنایع به منظور حل این مشکل توافقاتی صورت گرفته و مقرر شده در یک برنامه پنج ساله کنترل این پسماندها به سطح استاندارد برسد."

به بیان دیگر، تا 5 سال آینده، پسماندهای صنعتی نیز مانند آلاینده های هوای تهران و سایر کلانشهرهای ایران، عامل افزایش بیماریهای خطرناکی مانند سرطان می شوند. البته تا 5 سال دیگر، معلوم نیست روند رو به صعود رشد این بیماریها به کجا رسیده باشد.

ریزگردهای عربی نیز قرار است تا 5 سال دیگر، مهمان ایران باشند. سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان امروز در سخنان پیش از نماز جمعه سنندج، گفت: "برطرف شدن مشکل گرد و غبار در کشورمان مستلزم همکاری کشورهای عربی از جمله، عراق، عربستان، سوریه، و ایران و ترکیه است. "
ناصح قادری با خوش بینی به فرصت 5 ساله کشورهای همجوار برای کنترل این ریزگردها اشاره می کند: "در دو سال گذشته تاکنون پیگیری‌های مقامات ایرانی منجر به انعقاد توافقنامه‌های زیست محیطی شده است و تا پنج سال آینده کانون گرد و غبار مهار میشود."

به بیان دیگر، حداقل در 5 سال، ریزگردها، همچنان نفس مردم را در شهرهای بزرگ و کوچک ایران به شماره خواهند انداخت و منشا بیماریهایی خواهد شد که برای اولین بار توسط مسئولان مختلف، از جهت عجیب آنها، اظهار تعجب می شود.

اعلام افزایش نرخ رشد سرطان در تهران برای اولین بار از سوی منابع رسمی در حالی اعلام می شود که همچنین پیش از این بسیاری از پزشکان و کارشناسان نسبت به عواقب استفاده از پارازیت بر روی شبکه های ماهواره ای و سرطان زا بودن آنها هشدار داده بودند. به نظر می رسد افزایش آلاینده های هوا در کنار این عوامل خطر ابتلا به سرطان را در میان شهروندان تهرانی افزایش داده است.

سرطان، سومین علت مرگ در ایران است. روزانه حدود 105 نفر به دلیل سرطان فوت می کنند. سال های عمر از دست رفته به دلیل مرگ ناشی از سرطان به 650000 سال می رسد وحداقل هزینه های این بیماری 6000 میلیارد دلار در سال است. در سال حدود 57000 مورد جدید سرطان در کشور پیدا می شود که توزیع آنها برحسب تنوع بیماری در جغرافیای کشور متفاوت است.

زنان و رزمی کاران بیشترین مشتری فرقه های انحرافی

سایت پارسینه: اغلب طرفداران فرقه های درون مذهبی خانم‌ها هستند و این باور ربطی به میزان تحصیلاتشان ندارد. اما قسمت خطرناک ماجرا ازدواج های معنوی است که در این فرقه ها رخ می دهد، مثلا خانمی که سه بچه‌ دارد با جوان دانشجویی (به نام امام زمان) ازدواج معنوی کرد، نکته جالب اینجاست که شوهر این خانم هم که عضو همین گروه است در مراسم ازدواج معنوی حضور دارد و عکس هم می گیرد.

گفتگو با کارشناس فرقه های انجرافی

گفتگو با دکتر علی حمیدیان آسیب شناس امور فرهنگی در دفتر کاری وی انجام شد، دفتری که دیوارهای آن پوشیده از عکس های مجالس فرقه های انحرافی بود، عکس هایی که هر ببیننده ای را به شگفتی وامی داشت. شرط حمیدیان برای انجام این مصاحبه عدم عضویت ما در این فرقه های انحرافی بود. او که تعجب و تکذیبمان را شنید، گفت: خیلی ها بدون اینکه بدانند عضو این فرقه ها می شوند، با نام هایی همچون "ارتباط با خدا"، "چنگونگی حرکت صحیح در خط ائمه"، "اسلام را بیشتر بشناسیم" و... جوانان را به عضویت در گروه خود وامی دارند. حمیدیان در خلال گفتگوی خود فیلم های را نیز از مجالس مخفیانه فرقه های انحرافی نشان داد.

×××

آقای حمیدیان! در ابتدای گفتگو تعریف جامعی از عنوان فرقه داشته باشید و اینکه نحوه فعالیت و گسترش آنها در جامعه به چه صورت می تواند باشد.

فرقه ایجاد یک انشعاب بدلی در اصل یک تفکر است که باید یک سرکرده داشته باشد. فردی که به عنوان رییس یا مسئول گروه شناخته می شود ادعاهایی می کند که مورد پسند قشر ساده نگر جامعه است، به عنوان مثال ادعا می کند که خواب امام زمان را دیده و از سوی ایشان توجهی به وی شده و شال سبزی را نیز به گردنش آویخته اند و با همین شال سبز تفکراتش را به مریدانش القا می کند.

عموما این افراد برای اهداف خاصی مانند مسائل اقتصادی و انگیزه های سیاسی اقدام به این نوع شیادی ها می کنند. گاهی هم دیده شده که نیاز مالی ندارند اما حس قدرت طلبی و استیلا بر دیگران سبب شده که به تشکیل فرقه گرایش پیدا کنند.

کافی است یک عده انسان ساده لوح القائات رییس فرقه را باور کنند، بعد از باور، تمکین بعد هم تسلیم و در نهایت سر سپرده می شوند؛ در مرحله سرسپردگی که همان مرحله مسخ است، فرد نمی تواند باوری جز تلقینات رییس گروه داشته باشد، تنها در حالتی که مدعی بازداشت شود و با خود خلوت کند، در تنهایی خود شک می کند و با دید بازتری نسبت به مسئله نگاه می کند، در غیر این صورت هیچ گاه به نتیجه نمی رسد و در گمراهی خود باقی خواهد ماند. این موضوع تجربه شده است. هیچ فرد مدعی با نصیحت و امر به معروف دست از ادعای کذب بر نمی دارد و حتی شاکی هم می شود که حق شهروندی مرا سلب کرده اید!

افراد مدعی برای جذب مریدان خود به روحیه افراد توجه ویژه ای می کنند، رییس فرقه -که به آنها آقاجان و خانم جان می گویند- شخصا نقاط قوت و ضعف مریدان را ارزیابی می کنند و بر مبنای ظرفیت آنها به هر کسی مسئولیتی می دهند. در این مرحله امکان هر اتفاق شومی وجود دارد، مانند طلاق تشکیلاتی، جدایی فرزندان از خانواده، جعل اسناد دولتی، نفوذ در مراکز حساس و قتل عمد و...

بسیاری از خانواده ها تحت تاثیر این فرقه ها از هم متلاشی شده و برخی از آنها هم با دستورات غیرمعقول روسای فرقه به ورطه تباهی کشیده شده اند. نکته جالب اینکه این گروه ها نه تنها هیچ مرجعی را قبول ندارند، بلکه گاهی دیده شده که رساله هم بیرون می دهند.

این گروهها در طول زمان فرد را از نماز خواندن دور می کنند اما برای پر نمودن خلاء روحی مریدان، چیزی غیر از نماز را جایگزین می کنند؛ در این زمان رییس فرقه خود را فردی ماورایی نشان می دهد که دستوراتش از بالا می آید و می گوید به من الهام شده است؛ - بالا هم از نظر این ها یعنی عوالم غیب و ملکوت- .

در اغلب اوقات مریدان اظهارات رییس فرقه را نمی فهمند اما فقط باور می کنند، حتی دیده شده که به پای او پول می ریزند و به آنها خمس و زکات می دهند، فرزند دار هم که می شوند، رییس فرقه باید اسم تعیین کند.

در حال حاضر چه قشری از جامعه بیشتر به سمت این فرقه ها گرایش دارند؟
زنان تمایل بیشتری نسبت به مردان برای پیوستن به این گروه ها دارند اما در میان این افراد جوانان تحصیلکرده و ورزشکاران که عموما رزمی کار هستند نیز با وضعیت مادی خوب دیده شده اند. اینجا اصلا بحث بی سواد و با سواد نداریم چه بسا گرایش افراد باسواد بیشتر باشد چون به دنبال معنویت هستند ولی آدرس را اشتباه رفته اند.

آقای دکتر! اولین و ریشه دارترین فرقه ای که وارد ایران شد کدام فرقه است؟

اولین فرقه دراوایل انقلاب منافقین بودند، ادعاهای فراوانی از جمله ادعای رهبری ملت، نفسیر قرآن و نهج البلاغه داشتند. آنها برای خدا محدودیت قایل بودند، حکم شرعی می دادند و حکم فقهی صادر می کردند.

از فرقه های ریشه دار در ایران می توان بهاییت را نام برد اما در 15 سال اخیر فرقه های نوظهور زیادی رشد کردند که با عناوین فرقه و یا گروه شناخته شده اند. بسیاری از این فرقه ها محصول داخل ایران است و برخی از آن هم وارداتی و ساخته انگلیس و آمریکا است.

مثالی هم برای فرقه های وارداتی می زنید؟

تناسخ مبنای فرقه های وارداتی است که با راه اندازی اینترنت و ترجمه کتاب از غرب، شرق و حتی از سرزمین سرخ پوستان و آمریکای جنوبی به ایران آمده است. تفکرات تناسخی بهشت و جهنم را نفی می کنند و معتقدند روح دوباره باز می گردد. وجه مشترک همه این گروه ها شبه عرفان کاذب یا عرفان صهیونیستی کابالیسم است، شیطان در کابالیسم مقدس و قابل ستایش است، آنها معتقدند که شیطان رکورددار عبادت خداست و لذا از اصالت برخوردار و باید او را راهبر انسان در تمام قرون بدانیم.

آقای حمیدیان در حال حاضر شایع ترین فرفه انحرافی کشور کدام فرقه است؟
شایع‌ترین رام‌الله است. اعضای این گروه پررو، بی‌حیا، بی‌معرفت و فاقد عرفان هستند. گروههایی که ادعای عرفان دارند حداقل فحش نمی‌دهد، تهمت نمی‌زند، تخریب نمی‌کنند و برای قلم خود احترام قائلند، اما رام‌الله نماز را از مریدانش می‌گیرد و به طور مثال به آنها می گوید که سه ساعت به یک درخت زل بزنند تا حقایق عالم هستی را بفهمند -به این اتکا می کنند که قرآن گفته یک ساعت تفکر بهتر از هزار سال عبادت است-.

رام‌الله معتقد بود که تفکر متعالی را خلق کرده، مخاطبانش را به مسجد دعوت می‌کرد و دختران و پسران را به صورت مختلط می‌نشاند و از آنها می خواست که ذکر بگویند (نیمی به فارسی و نیمی به عربی) تا به آرامش برسند.

فرقه دیگری که این روزها بسیاری از افراد جذب آن می شوند، فرادرمانی‌ است، خصوصیات و نوع عملکرد این فرقه را توضیح می دهید.

فرقه‌های درمانی خود را فرادرمان‌گری می‌نامند، بر روی کسی که احتیاج به درمان دارد وقت می‌گذارند و معتقدند که این قدرت را دارند که با انرژی خود بیماری را بهبود دهند. در حقیقت فرادرمانی نیست، فراداروئی‌ است.
این گروه رهبر خودخوانده دارند، به این معنا که بدون استاد و کتاب به این قدرت دست یافته اند و معتقدند دریافت‌هایشان از هستی‌ و یا با واسط خاص از سوی روح القدس بوده است. آنها می گویند: "خدا اسم ندارد، اگر برای خدا اسم بگذارید محدود می‌شود".

رهبر یکی از گروه های فرادرمانی در اعترافات خود گفته که تا به حال یک دور قرآن هم نخوانده است لذا به طور کلی فرقه های فرادرمانی از عرفان اسلامی بی‌بهره است. بنابراین مردم بیشتر باید با تخلفات و کارهای غیر قانونی و غیر شرعی آنها آشنا شوند. مسائلی در این مورد وجود دارد که بعدها مسئولان قضایی اعلام خواهند کرد.

وضعیت مسیحیت تبشیری در میان فرقه های انحرافی چگونه است؟ این فرقه چه ارتباطی با شبکه های سیاسی و امنیتی بیگانه دارند؟

مسیحیت تبشیری به کلیسای خانگی می‌گویند، این گروه ها به خارج از کشور متصل هستند و از آنها دستور می گیرند و تامین مالی می شوند. آنها می توانند مشکلات امنیتی زیادی برای کشور ایجاد کنند. این گروه ها ت حد زیادی مورد حمایت رسانه و سیاسیون غرب هستند. هدف اصلی آنها برای جذب مخاطب، بچه مسلمان‌ها هستند اما دخترها و پسران فراری بیشتر در معرض خطر پیوستن به این گروه ها قرار می گیرند. هدف آنها این است که جمهوری مسیحی را به جای جمهوری اسلامی در دستور کار قرار دهند، در پایان نامه‌های خود به یکدیگر می‌نویسند: "به امید آنکه جمهوری مسیحیت جایگزین جمهوری اسلامی شود". آنها حتی خلیج فارس را خلیج مسیحیت می‌دانند. در کل سیاسی حرکت می‌کنند.

آقای دکتر! فعالیت گروههای شیطان پرستی در ایران به چه نحوی است؟ این گروه مانند دیگر فرقه ها فعالیت گسترده ای در کشور دارند؟

شیطان‌پرستی نشأت گرفته از غرب و وارداتی است. در ایران گروه شیطان پرستی به آن معنا که در غرب وجود دارد نداریم. شیطان پرستان غرب بسیار خشن هستند در حالی که مردم ایران ذاتا انسانهای دل‌رحمی هستند. شیطان پرستان محافل شبانه دارند، در غارها آتش روشن می‌کنند و یا دختر باکره را در گروه سر می‌برند در حالی که ایرانی‌ها چنین روحیه ای ندارند.
کسانی هم به دلیل عضویت در این گروه دستگیر شده اند؟
تا به حال کسی در کشور به دلیل شیطان‌پرستی دستگیر نشده، البته در مواقعی افرادی به دلائل امنیتی دستگیر شده اند که بعدها مشخص شده شیطان پرست هم بوده اند. ورود شیطان پرستی نیز با برنامه‌ریزی‌های دقیق غرب صورت می گیرد؛ از طریق اینترنت، ماهواره، کتاب و جاسوس‌های خود جوانان را به این راه ترغیب می‌کنند.

پرطرفدار ترین فرقه های انحرافی در ایران در حوزه درون مذهبی (مهدویت، ارتباط با امام زمان و...) است یا برون مذهبی (عرفان های غیر دینی و فرقه های مذهبی جدیدالتاسیس و بهاییت)؟

فرقه های درون مذهبی طرفداران بیشتری دارند، چراکه جذابیت آن بیشتر است. در فرقه های درون مذهبی انسان‌های مدعی ای داریم که خودشان را نماینده پیامبر، امام زمان(عج) یا حضرت علی(ع) می‌دانند و ادعا می‌کنند که با آنها ملاقات دارند. مثلا فردی بود که خود را مهدی صغیر می‌دانست یا یکی دیگر خود را مسئول دفتر امام زمان می‌دانست. برخی از آنها ادعا می‌کنند که از غیب و به نیابت از خدا آمده‌اند تا جهان را به سمت آرامش ببرند.
آقای حمیدیان! بیشترین خطر فرقه های درون مذهبی در چه حوزه ای است؟
اغلب طرفداران فرقه های درون مذهبی خانم‌ها هستند و این باور ربطی به میزان تحصیلاتشان ندارد. اما قسمت خطرناک ماجرا ازدواج های معنوی است که در این فرقه ها رخ می دهد، مثلا خانمی که سه بچه‌ دارد با جوان دانشجویی (به نام امام زمان) ازدواج معنوی کرد، نکته جالب اینجاست که شوهر این خانم هم که عضو همین گروه است در مراسم ازدواج معنوی حضور دارد و عکس هم می گیرد.

فعالیت فرقه ضاله بهاییت و انجمن حجتیه به چه صورت است؟ شیوه تبلیغات و یارگیری آنها در سالهای اخیر چه تفاوت هایی با سالهای گذشته کرده است؟

فرقه ضاله بهائیت که خود را به صورت دین جا می‌اندازد اعتقادات کثیفی دارد. ازدواج های درون خانوادگی نشات گرفته از این فرقه است. این فرقه از حکومت تمکین ندارد و ساخته انگلیسی ها است. افراد تحت پوشش این فرقه کم نبودند و نیستند، حتی عده ای از آنها ساواکی بودند.

زمانی که انجمن بهاییت از سوی انگلیسی ها در ایران تاسیس شد، انگلیسی ها برای اینکه تعداد بیشتری از مردم را به سمت چنین گروههایی جذب کنند، گروه دیگری را هم به نام حجتیه در ایران راه اندازی کردند؛ حجتیه برضد بهاییت بود اما هردوی آنها ریشه در یک جا داشتند.

اینکه گفته می شود کلان شهری مثل تهران، مرکز اصلی یا حتی محل صدور فرقه های انحرافی به سایر کشور است، تا چه اندازه قرین به صحت است؟ گسترش جغرافیایی فرقه های انحرافی بیشتر در کدام نقطه کشور است؟

فرقه‌های نوظهور بیشتر در تهران و سنتی‌ها در شهرستان های دیگر هستند. بهائیت بیشتر در کردستان، کرمان و وهابیت در استانهای جنوبی و سیستان و بلوچستان هستند.

نقش حوزه های علمیه و علما در برخورد با فرقه های انحرافی به چه صورت است؟
نقش آنها روشنگری است، آنها ضابط نیستند که جلوی فعالیت این فرقه ها را بگیرند، نهایتا گروهی از طلبه ها می توانند در این باره کتاب بنویسند و روشنگری نمایند و یا با سخنرانی و جلسات خود جوان ها را از خطر این فرقه ها آگاه کنند.

آقای حمیدیان! کدام دستگاه متولی رسمی برخورد با فرقه های انحرافی و عقیدتی است؟ اصولا این موضوع متولی مشخص و رسمی دارد؟

در کشور ما تعریف قانونی برای برخورد با این فرقه‌ها وجود ندارد، آنها هم از این عدم تعریف سوءاستفاده می‌کنند. افرادی که به محاکم قضایی معرفی می شوند به دلیل تشکیل فرقه های انحرافی نیست بلکه به اتهام زمین‌خواری، خیانت، فساد مالی و یا شاکی خصوصی است، در طول بازجویی ها مشخص می شود که رییس چنین فرقه هایی هم هستند. هفته‌ای نیست که از این گزارشات به مسئولان نرسد. این وظیفه قوه قانون گذاری است. معاونت پژوهش‌های مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سازمان‌های فرهنگی می توانند در ضابط مند کردن این موضوع تاثیرگذار باشند.
پس چرا تا به حال اقدامی در اینباره انجام نداده اند؟
جالب اینجاست که تمام نهادهایی که به نحوی با موضوع فرقه های انحرافی درگیر هستند، این مشکل را می‌دانند، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، کمیسیون فرهنگی مجلس، شورای عالی امنیت ملی، شورای انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی و... اما متاسفانه تلاشی برای قانونی کردن منع گسترش این گروههای انحرافی تا کنون لحاظ نشده است، چرایی این موضوع را باید از خودشان بپرسید.

سخن آخر آقای حمیدیان؟

جوان ها، خانواده ها به خصوص زوج های جوان به دنبال معنویت هستند اما گمان می کنند معنویت در دکان های افراد مدعی و یا مجموعه های کاذبی با نام فرادرمانی، عرفان درمانی، ری کی و... یافت می شود لذا وقت زیادی را برای فراگیری تلف می کنند و البته گاهی هم می گویند به آنچه خواسته اند رسیده اند ولی در بلند مدت قطعا دچار زیان و خسران می شوند. این را می توانند از کسانی که این مسیرها را طی کرده اند و در پایان به هیچ رسیده اند سئوال نمایند به خصوص کسانی که از طریق فرا روان درمانی و... به روان پریشی رسیده اند.

منبع: طاهره بامدادنیا. مرضیه صافیان/ همشهری ماه

نقطه اشتراک جريان فتنه و جريان انحرافی

نقطه اشتراك جريان فتنه و جريان انحرافي نيز عدم تبعيت از ولايت است
ایرنا: حجت الاسلام حميد رسايي نماينده تهران گفت : مهم ترين چيزي كه ما را از فتنه 88 نجات داد تبعيت از ولايت فقيه بود و نقطه اشتراك جريان فتنه و جريان انحرافي نيز عدم تبعيت از ولايت است.
حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در مراسم اختتاميه مسابقه كتابخواني 'شرح ماجرا' در دانشگاه امام صادق (عليه السلام) با ارائه تحليلي از چگونگي ايجاد فتنه 88 گفت : به اعتقاد من بخشي از اين فتنه پيش از انتخابات رخ داد و بخشي ديگر پس از انتخابات رياست جمهوري خود را نشان داد.
وي افزود : چون ما بخشي از جريان بوده ايم از تمام ابعاد اين كودتا خبر نداريم اما مقام معظم رهبري كه در راس ديده باني جريان انقلاب قرار دارند صد سينه سخن ناگفته دارند.
رسايي با اشاره به انحرافات سياسي پس از جنگ گفت : پس از جنگ انحرافي در كشور شكل گرفت كه مي گفت خلق و خوي جنگ نبايد وارد مديريت سازندگي كشور شود لذا كم كم طبقه اي از مديران اشرافي شكل گرفت كه بايد به آنها باج داده مي شد.
وي افزود : انحراف دولت سازندگي اين بود كه معتقد بودند براي پيروزي بايد مشاركت حداقلي آراء را مديريت كنيم كه اين امر بر خلاف ديدگاه هاي مقام معظم رهبري مبني بر مشاركت حداكثري بود.
نماينده تهران گفت: با انتخابات رياست جمهوري هفتم و پيروزي جريان چپ و انتخاب هاي پس از آن دوم خردادي به اين نتيجه رسيدند كه براي جلب آرا بايد به شعارهاي تند بپردازند و پيروزي خود را در حضور حداكثري در انتخابات مي دانستند.
وي افزود : علاوه بر اين بيماري اصلاح طلبان ، جناح مقابل هم بر خلاف نظر رهبري به اين نتيجه رسيدند كه براي پيروزي بايد به دنبال مشاركت حداقلي در انتخابات باشند.
رسايي گفت : با انتخاب هاي بعدي و پيروزي اصولگرايان در انتخابات دوم شوراي شهر و مجلس هفتم در فضاي مشاركت حداقلي ،اين بيماري دو طرفه تشديد شد و اصلاح طلبان براي حضور حداكثري مردم و اصولگرايان براي حضور حداقلي برنامه ريزي مي كردند.
وي افزود : در انتخابات نهم رياست جمهوري كه معين و هاشمي بر روي آراي سياه و چند تن از كانديداهاي جناح اصولگرا روي آراي خاكستري حساب كرده بودند ، احمدي نژاد خيلي شفاف مواضع انقلابي گرفت و از ولايت و شهدا سخن گفت و توانست 5 ميليون از آراي مردم را به دست آورد.
نماينده تهران گفت : همان طور كه در مناظره با جوانفكر گفتم در دوره اول همه آراي اصولگرايان متوجه احمدي نژاد نبود اما در دوره دوم كه رقابت بين او و هاشمي پيش آمد اكثريت مردم به او راي دادند.
وي افزود : احمدي نژاد در دوره اول رياست جمهوري بر مباني و اصول پافشاري كرد و در رگ ها و مويرگ هاي كشور در اقصي نقاط ايران نفوذ كرد و موجب اميدواري بسياري از مردم و بالا رفتن مشاركت مردمي در انتخابات رياست جمهوري دهم شد.
رسايي افزود : بعد از انتخابات جريان ترديد در كنار جريان فتنه ايجاد شد و اين جريان متشكل از اصولگراياني بود كه يا ساكت بودند ، يا موضع دو پهلو مي گرفتند و يا پنهاني به تقويت جريان فتنه مي پرداختند و مهم ترين كار اين جريان بزرگ نمايي مسائل فرعي در برابر فتنه بود.
نماينده تهران گفت : مهم ترين چيزي كه ما را از فتنه 88 نجات داد تبعيت از ولايت فقيه بود و نقطه اشتراك جريان فتنه و جريان انحرافي نيز عدم تبعيت از ولايت است.

وحدت حداكثری بدون حضور جريان انحرافی

جام جم آنلاين: محمدرضا باهنر دبيركل جامعه اسلامي مهندسين و نماينده تهران از تلاش اصولگرايان براي دستيابي به وحدت حداكثري بدون حضور جريان انحرافي خبر داد.
محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس در خصوص فعاليت كميته سه‎نفره با اشاره به اينكه فعاليت اين كميته تاكنون موثر بوده، اظهار داشت: معلوم نيست كميته سه نفره به شكل گذشته فعاليت خود را ادامه دهد ولي در هر صورت در حال طراحي جايگاه متمركزي براي فرماندهي و مديريت جريان اصولگرايي هستيم.

وي درباره برنامه اصولگرايان براي مقابله با جريان انحرافي، با اشاره به اينكه نفوذ جريان انحرافي مهمترين مشكلي است كه سر راه اصولگرايي بوده و است، تصريح كرد: نفوذ اين جريان در درون انقلاب و بخش‌هايي از دولت بود.

وي مهمترين خطر جريان انحرافي را ادعاي اصولگرايي آن عنوان كرد و بيان داشت: دست اين جريان قبل از آنكه تصور كند رو شد و همه اذهان در شناسايي اين جريان تلاش كردند كه در اين امر مقام معظم رهبري پيش‎قدم بودند و فرمودند: "تا زماني كه زنده هستم اجازه نمي‌دهم انقلاب به انحراف كشيده شود ".

باهنر اضافه كرد: اكنون بحث جريان انحرافي براي بسياري از دلسوزاني كه در خط امام(ره) و رهبري هستند نهادينه شده و همه به طور متراكم و متمركز به دنبال اين قضيه هستند.

وي با بيان اينكه جبهه اصولگرايي منهاي جريان انحرافي مشكلي ندارد و همه با تفاهم قابل قبولي كارها را جلو مي‌برند، گفت: مجموعه اصولگرايي مي‌تواند به وحدت نزديك شود، هرچند وحدت صفر و صد نيست و همه به دنبال جمع كردن اكثريت اصولگرايان زير يك چتر هستند.

نايب رئيس مجلس هشتم با تاكيد بر اينكه اصولگرايان در حال تدوين ساختار وحدت بين خود هستند، تصريح كرد: پيش از اين نيز اعلام كرده بوديم كه به دنبال وحدت زير چتر جامعتين با بايدها و نبايدهايي هستيم كه آنها اعلام كرده‌اند.

اظهارات باهنر در حالي است كه كميته سه‌نفره اصولگرايان اين روزها به سوژه گمانه‌زني‌هاي فعالان سياسي تبديل شده است و در حالي كه بعضي‌ها از افزايش تعداد اعضاي آن به 6 نفر خبر مي‌دهند، عده‌اي آن را ناكارآمد و در حال ركود مي‌‌دانند.

تولد اين كميته كه برخي‌ها امروز آن را در حال پوست‌اندازي مي‌دانند به نشستي برمي‌گردد كه در آبان سال گذشته ميان جمعي از اصولگرايان و رئيس‌جمهور در نهاد رياست جمهوري برگزار شد.

اين نشست با دعوت محمود احمدي‌نژاد از 30 نفر از اصولگرايان صورت گرفت و دعوت احمدي‌نژاد هم پس از رايزني‌هايي صورت گرفته بود كه حبيب‌الله عسكراولادي، دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري با رئيس‌جمهور داشت.

شركت‌كنندگان در اين نشست جز افرادي نظير مصلحي، بذرپاش و ميرتاج‌الديني كه از سوي دولت حضور داشتند، غالبا افرادي بودند كه در جريان انتخابات مجلس هشتم در سازوكاري كه در آن زمان با عنوان جبهه متحد اصولگرايان شكل گرفته بود، فعاليت داشتند.

موضوع اين نشست هم ايجاد وحدت ميان اصولگرايان بود و به نظر مي‌رسيد فعالان اين جريان درصددند در هماهنگي با محمود احمدي‌نژاد كه حاميان خاص خود را در جريان اصولگرايي دارد،‌ الگويي شبيه جبهه متحد اصولگرايان را براي مجلس نهم پياده كنند.

كميته سه‌نفره، مسوول پيگيري ادامه جلسات اصولگرايان با رئيس‌جمهور

از ديگر جزئيات اين نشست كه در آن مقطع رسانه‌اي شد خبر تشكيل كميته‌اي سه‌نفره شامل حبيب‌الله عسكراولادي، علي‌اكبر ولايتي و غلامعلي حدادعادل براي پيگيري برگزاري جلسات ميان اصولگرايان و رئيس‌جمهور بود و مقرر شده بود با توجه به اين ‌كه افرادي چون محسن‌ رضايي، محمدباقر قاليباف، احمد توكلي و مهدي چمران در جلسه 6 آبان حضور نداشتند براي جلسات آينده از آنها هم دعوت شود.

البته ديگر به طور رسمي خبري از برگزاري چنين نشست‌هايي ميان اصولگرايان و احمدي‌نژاد منتشر نشد و تنها اخباري كه بود پيرامون كميته سه‌نفره و انتقاداتي كه به فعاليت آهسته اين كميته وارد مي‌شد، دور مي‌زد.

عده‌اي از اصولگرايان انتقاد داشتند كه كميته سه‌نفره اصولگرايان، عملكرد بسيار كندي دارد و با توجه به فرصت باقيمانده تا انتخابات مجلس نهم، بعيد است كه بتواند به الگويي كارآمد براي ائتلاف اصولگرايان تحت فهرستي واحد برسند.

اما اعضاي اين كميته از جمله حدادعادل و عسكراولادي با تاكيد بر اين ‌كه قصد دارند در سكوت به حركت خود ادامه دهند، از ادامه فعاليت اين كميته خبر مي‌دادند.

اخباري كه مدتي بعد در مورد تعيين فهرستي 13 نفره از سوي اين كميته مطرح شد حكايت از درستي اظهارات اعضاي كميته سه‌نفره داشت.

چهره‌هاي حاضر در اين فهرست شامل عسكر اولادي، حدادعادل، ولايتي، ثمره‌هاشمي، صدر، ابوترابي، فدايي، توكلي، كوهكن، چمران، محصولي، باهنر و آشتياني نماينده مردم قم بود و اعلام شد كه قرار است احمدي‌نژاد، 9 نفر را از ميان اين 13 نفر برگزيند تا گام‌هاي بعدي براي وحدت اصولگرايان برداشته شود.

مصطفي ميريان، عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين درخصوص اين فهرست 13 نفره گفته بود: كميته سه‌نفره و بقيه اصولگرايان در ابتداي فعاليت اين كميته ميثاقي با رئيس‌جمهور بستند تا احمدي‌نژاد با ميل خود اسامي و تعداد اين فهرست 13 نفره را كم و زياد كند.

ماجراي عزل وزير اطلاعات و ابهام در ادامه حركات پيشين

اما ظاهرا ماجراهايي كه درخصوص عزل وزير اطلاعات پيش آمد و مطالبي كه متعاقب اين موضوع در مورد جريان انحرافي مطرح شد، حركت نه‌چندان شفاف كميته سه‌نفره را مبهم‌تر كرد و ادامه فعاليت اين كميته در هماهنگي با رئيس‌جمهور را در هاله‌اي از ابهام فرو برد.

در پي همين ماجراها بود كه حسن‌ غفوري‌فرد، عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين درباره سرنوشت فهرست 13 نفره اصولگرايان و ارائه آن به رئيس‌جمهور گفت: فعلا اين موضوع متوقف شده است.وي درخصوص فعاليت كميته سه‌نفره نيز گفت: با توجه به شرايط و مسائلي كه پيش آمد، مقداري از كار آن متوقف شد كه اميدواريم بعدا فعال شود.رضا آشتياني‌عراقي، نماينده مردم قم در مجلس هم كه نام او به عنوان يكي از اعضاي فهرست 13نفره منتشر شده بود، گفت: اتفاقات اخير موجب شد كميته سه نفره ديگر تمايلي به احياي فهرست 13 نفره اصولگرايان نداشته باشد.

وي در گفت‌وگو با مهر افزود: براساس طرح جديد اصولگرايان، مقرر شد كميته سه‌نفره با جامعه مدرسين حوزه علميه قم، جامعه روحانيت مبارز و ساير اصولگرايان هماهنگ شده و مدلي را براي وحدت احزاب و گروه‌هاي سياسي زير چتر واحد تدوين كنند.انتشار اخباري مبني بر افزايش اعضاي كميته سه‌نفره به 6 نفر، به نوعي ادعاي افرادي چون آشتياني را تاييد مي‌كرد.

اعضاي جديد اين كميته به نقل از يك عضو جامعه روحانيت مبارز عبارتند از جمشيدي، ابوترابي و تقوي.

سيدكمال سجادي، سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري هم درخصوص افزايش فهرست كميته سه‌نفره اصولگرايان گفت: اصولگرايان همواره بر فعاليت كميته سه‌نفره تاكيد دارند و جامعتين (جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم) مرجع اصولگرايان هستند.

وي تصريح كرد: فعاليت كميته سه‌نفره با محوريت جامعتين ادامه پيدا خواهد كرد و به احتمال زياد تعدادي از اعضاي جامعتين به اين كميته اضافه خواهند شد.

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به حفظ وحدت و همدلي در جريان اصولگرا اظهار كرد: در آينده نزديك اخبار خوبي از سوي كميته سه‌نفره در جهت وحدت اصولگرايان اعلام خواهد شد.

حال با توجه به اين اخبار و ادامه سكوت رئيس‌جمهور در قبال جريان انحرافي، مي‌توان انتظار داشت كه الگويي كه در آبان سال گذشته در ميان اصولگرايان كليد خورد در ماه‌هاي باقيمانده تا انتخابات مجلس نهم، به شكلي متفاوت دنبال شود. الگويي كه در آن جايي براي جريان معروف به انحرافي در نظر گرفته نشده است.

سکوت احمدی‌نژاد وحدت آفرین نیست/ مراجع رسمی دولت را قانونگرا نمی‌دانند

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه رئیس جمهور اعلام کند قانونی ترین دولت تاریخ ایران بوده است و از خودش تعریف کند هنری نیست و باید مراجع قانونی و رسمی قانونگرا بودن دولت را تایید کنند.

احمد توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نشست خبری هفته گذشته رئیس جمهور با رسانه ها گفت :آقای احمدی نژاد 3 موضوع مهم و قابل بحث در مصاحبه خود داشتند که اولین آن در مورد قانون گرایی دولت بودبه طوریکه وی مدعی شده است که قانون گراترین دولت تاریخ ایران دولتهای نهم و دهم بوده است.

وی با بیان اینکه موارد مکرر و متعددی از نقض قانون در دولتهای نهم و دهم وجود داشته است ، اظهار داشت: اگر مجری به نحوی اجرا کرد و مجلس یا قاضی طبق قانون اساسی قضاوت کرد که خلاف قانون صورت گرفته است ، دیگر ادعای مجری مسموع نیست و لذا اینکه ایشان خود را قانونمندترین دولت از زمان مادها بداند فایده ای ندارد.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کشور ما حکومت مردم سالاری حاکم است و طبق قانون مجلس، قوه قضائیه و کمیسیون اصل نود قضاوت می کنند و رئیس مجلس بر قانونی بودن مصوبات دولت نظارت دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احمدی نژاد به حدی بر این تصور غلط اصرار داشت که خودش را به عنوان مجری قانون اساسی در مقامی می دید که اعلام کرد مصوبات مجلس با قانون اساسی سازگار نیست، تاکید کرد: البته رئیس جمهور این خطا را چند سال پیش مرتکب شد که شورای نگهبان بیانیه رسمی داد و به احمدی نژاد اعلام کرد که حق اظهار نظر در مورد تطبیق قوانین با قانون اساسی را ندارد.

توکلی تاکید کرد: همچنین در اواخر سال 88 رئیس جمهور نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری نوشت و ادعا کرد که حیطه اختیاراتش از چیزی که در قانون اساسی مرسوم است، باید بیشتر باشد و حتی چند مورد را نیز ذکر کرد و رهبر معظم انقلاب به دلیل اینکه تفسیر قانون بر اساس قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است به آیت الله جنتی حکمی دادند که عده ای از دولت و عده ای از مجلس جلسه ای را با یکدیگر برگزار کنند و بر روی مواردی که رئیس جمهور مدعی است بحث کنند.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیت الله جنتی از رئیس مجلس درخواستی مطرح کرد و لاریجانی نیز آقایان ابوترابی، باهنر، دهقان و بنده را مامور کردند و از طرف دولت نیز آقای میرتاج الدینی و خانم بداغی و آقای الهام و عزیزی مطرح شدند که البته آقای الهام در این جلسات شرکت نمی کرد و عزیزی به ندرت در جلسات شرکت می کرد و تنها خانم بداغی و میرتاج الدینی در این جلسات شرکت می کردند و 18 جلسه در مدت 6 ماه و در هر جلسه به مدت 3 ساعت با حضور برخی از اساتید حقوق عمومی دانشگاه های تهران و سه تن از اعضای شورای نگهبان برگزار شد و تقریبا تمامی ادعاهای دولت رد شد.

وی تاکید کرد: شورای نگهبان در نهایت به صورت رسمی نظر خود را به رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و احمدی نژاد نتوانست ادعاهای غلط خود را تعقیب کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه همچنین احمدی نژاد نامه ای خطاب به نمایندگان نوشت و دعاوی نادرستی مطرح کرد و نمایندگان نیز جواب وی را دادند و سپس رهبری وی را از تکرار کارهای مشابه منع نمودند تاکید کرد: در این شرایط اینکه رئیس جمهور اعلام کند قانونی ترین دولت تاریخ ایران بوده است و از خودش تعریف کند هنری نیست و باید مراجع قانونی و رسمی قانونگرا بودن دولت را تایید کنند.

توکلی تصریح کرد: معتقدم قانون شکن ترین دولت بعد از انقلاب دولت احمدی نژاد بوده است و تکرار ادعاهای وی نفعی به حال کشور ندارد و وی باید به قانون عمل کند.

وی به دیگر شاخص های قانون گریزی دولت اشاره و افزود: آخرین مورد آن سرپرستی وزارت نفت بود که با فشار مجلس و بعد از مدتها تمرد، بالاخره شخصی را معرفی کرد و یا اتفاقی که در قضیه ادغام ها پیش آمد و کار به حکمیت رهبر انقلاب انجامید که بر اساس بند 7 اصل 110 قانون اساسی ایشان جلسه ای تشکیل دادند و احمدی نژاد را وادار کردند که به قانون تمکین کند ولی باز هم در آن تمکین اختلالاتی بوجود آوری که مورد اعتراض مجلس واقع شد.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به نشست خبری احمدی نژاد تصریح کرد: موضوع دیگری که در این نشست خبری مطرح شد این بود که احمدی نژاد در پاسخ به این سئوال که اگر اطرافیان تعقیب شوند شما چه اقدامی انجام می دهید ادعا کرد که برای چندمین بار میگوید اگر نزدیکان من و بستگان من تخلفی انجام دادند باید به صورت جدی به آن رسیدگی شود.

توکلی ادامه داد: باید در پاسخ بگویم این حرف واقعیت ندارد و هنگامی که رحیمی مورد تعقیب واقع شد، احمدی نژاد مقاومت زیادی انجام داد و حتی تهدید کرد در مقابل این اقدام ایستادگی می کند و در جلساتی که با وی برگزار شد اعلام کرد که این توطئه بر علیه دولت است .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: سه قاضی با سابقه آقایان اژه ای، رئیسی و خلفی که قضات با سابقه و خوشنام کشورمان هستند پرونده رحیمی را مطالعه کردند و یک سال پیش به نزد احمدی نژاد رفتند و به وی گفتند ما سه قاضی به اتفاق آرا تایید می کنیم که توجه اتهام به آقای رحیمی قطعی است و باید تعقیب شود اما احمدی نژاد 100 دقیقه برای این 3 نفر سخنرانی کرد و از توطئه علیه دولت یاد کرد و به صورت قاطع از معاون اول خود حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه باید به صورت شفاف مشخص شود که رئیس جمهور خلاف می گوید یا درست، در عین حال اگر احمدی نژاد راست می گوید من به صورت جدی استقبال می کنم و معتقدم فردی متهم مانند رحیمی نباید حتی یک ساعت معاون رئیس جمهور باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هم اکنون با اظهارات احمدی نژاد توپ در زمین ریاست قوه قضائیه است و باید سریعا قوه قضاییه رحیمی را تحت تعقیب قرار دهد و تمام ضوابط آیین دادرسی را در خصوص وی اجرا کند تا معلوم شود اگر ما اسم خود را حکومت حضرت علی (ع) می گذاریم حداقل ذره ای شبیه آن هستیم.

وی به بخش دیگری از نشست رئیس جمهور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در قسمتی دیگر از این نشست احمدی نژاد مطرح کرد که در قبال اتهامات به نزدیکان خود سکوت وحدت آفرین اتخاذ کرده ام اما در حال حاضر اطرافیان وی به انحراف یا فساد متهم هستند و سکوت دولت یا سخن گفتن دولت جزو حقوق دولت نیست بلکه از وظایف دولت است در جایی که هنگام سخن گفتن است، دولت وظیفه دارد این کار را انجام دهد و جایی که وظیفه سکوت دارد باید این کار را انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقدم دولت وظیفه دارد در خصوص جریان انحرافی سخن بگوید و وظیفه ندارد سکوت کند و این سکوت وحدت آفرین نیست.

توکلی در خصوص اینکه چرا رئیس جمهور حق سکوت در برابر انحرافات را ندارد افزود: وقتی اطرافیان احمدی نژاد به انحراف فکری و استفاده از قدرت سیاسی و جلب رای افراد موثر اجتماع و یا نمایندگان متهم می شوند اگر در این هنگام سکوت انجام بگیرد نتیجه آن پایین آمدن مشروعیت دولت است و به تبع آن کارایی دولت تا حد زیادی پایین می آید و اگر این کارایی به حد پایینی برسد مصالح ملی و منافع مردم آسیب می بیند و لذا به دلیل اینکه آسیب به منافع ملی و مردم حق دولت نیست دولت حق ندارد سکوت کند و باید دفاع کند.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از احمدی نژاد می خواهم مرحمت کند سکوت خود را کنار بگذارد و از انحرافات امثال مشایی و اطرافیانش دفاع نکند تا معلوم شود چه کسانی مشغول رانت خواری و خرج بیت المال برای اغراض سیاسی هستند، رئیس جمهور باید در باره انحرافاتی که ارتباط با جن گیران فاسد یکی از آن هاست و از آن مهمتراتهامات فساد مالی است پاسخ دهد.

وی ادامه داد: اگر مردم اطرافیان رئیس جمهور را افراد منزهی بدانند وحدت در ارکان حکومت امکان پذیر خواهد بود اما اگر مردم اطرافیان رئیس جمهور را منحرف و فاسد بدانند، از طریق کاهش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی، منافع ملی دچار آسیب زیادی می شود بنابراین رئیس جمهور باید رسما از قوه قضائیه بخواهد پرونده آقایان رحیمی، مشایی، بقایی و ملک زاده که اتهامات مالی وغیر مالی بسیاری و سوء استفاده از قدرت متوجه آنها است رسیدگی شود.

توکلی در پایان اظهار داشت: ضروری است دستگاه قضایی بیش از این مماشات به خرج ندهد و آقای دکتر احمدی نژاد بیش از این در خصوص اطرافیان منحرف و متهم خود طفره نرود، سکوت وی وحدت آفرین نیست.

 بزودی تحولاتی رخ خواهد داد

سایت دیگربان: یک روحانی محافظه‌کار گفته که تیم احمدی‌نژاد در سه ماه آینده با «هتک حیثیت» افراد٬ سکوت خود را می‌شکند و در شهر‌ها و روستا‌ها «شهر آشوبی» گسترده به‌ راه خواهد انداخت.

عباس نبوی روز شنبه (۲۱ خرداد) به خبرگزاری فارس گفته که سکوت «جریان انحرافی» زیاد طول نخواهد کشید و «این جریان با هتک حیثیت افراد، سکوت خود را خواهد شکست.»

آقای نبوی افزوده که با توجه به فعالیت تیم احمدی‌نژاد٬ «مردم و مسئولان اگر مدتی صبر کنند، {تا} مهر ماه بسیاری از موضوعات مشخص می‌شود.»

وی افزوده که تیم احمدی‌نژاد «نمی‌تواند مدت زیادی سکوت کند و بالاخره آرامش خود را از دست می‌دهد؛ لذا این جریان مدت مؤثری ساکت نخواهد بود و در سه ماه آینده تحولات زیادی اتفاق می‌افتد.»

این روحانی حامی علی خامنه‌ای ادامه داده است: ‌«احتمال اینکه آن‌ها یک شهر آشوبی گسترده‌ در شهرهای مختلف برای بازی با افشاگری‌‌ها و هتک حرمت و هتک حیثیت افراد انجام دهند، زیاد است.»

به گفته وی «مسئله حساس کنونی، شهر آشوبی عجیب و غریبی است که جریان انحرافی آغاز کرده و به راحتی نیز از آن دست نمی‌کشد.»

عباس نبوی همچنین اظهار داشت که تیم احمدی‌نژاد به هیچ چیز اعتقاد ندارد و «مجموعه‌ای از جوانان مذهبی را گرد خود آورده و از اعتقاد، باور و ایمان آن‌ها به اسلام، تشیع و روحانیون چیزی باقی نگذاشته است.»

اظهارات این روحانی محافظه‌کار در شرایطی ایراد می‌شود که تنش‌ها میان علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

حامیان احمدی‌نژاد در هفته‌های اخیر در مقابل حملات گسترده هواداران خامنه‌ای ترجیح داده‌اند سکوت کنند؛ سکوتی که با خشم محافظه‌کاران منتقد دولت مواجه شده است.

پس از مرگ سحابی رافت اسلامی شامل حال او شد

سایت آفتاب: بنا به گزارش منابع خبری، شعبه 1083 دادگاه مجتمع کارکنان دولت تهران، برای اتهام‌های یازده سال پیش ِ شش تن از فعالان سیاسی، از جمله مهندس عزت الله سحابی، که به دلیل شرکت در کنفرانس برلین متهم و مورد تعقیب قرار گرفته بودند، اختتام پرونده و قرار منع تعقیب صادر کرد. این حکم قضائی که "مشمول مرور زمان شدن پرونده" را، عامل اختتام آن اعلام کرده‌اند، بعد از فوت سحابی به خانواده او تحویل شده است.