"بدهکار هزار میلیارد تومانی قهرمان ملی است!"

سایت فرارو: «فردي كه از آن به عنوان بدهكار هزار ميليارد توماني ياد مي شود نه تنها مفسد نيست بلكه انساني قابل احترام وكارآفريني نمونه و دركل يك قهرمان ملي است.»

به گزارش خبرگزاري ايلنا، محمدرضا سبزعليپور رئيس مركز تجارت جهاني ايران با بيان اين مطلب افزود: رشد و توسعه اقتصاد ايران پا به پاي ساير كشورهاي قدرتمند جهان يكي از آرزوها بزرگ مردم ايران است كه جهت تحقق آن لحظه شماري و از هيچ كوششي دريغ نخواهند كرد، اما اجراي اين امر مهم نيازمند فاكتورهاي متعددي از جمله عزم ملي، مديريت صحيح، جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي كلان، آموزش نيروي كار ماهر و مبارزه با فساد اقتصادي و تضمين امنيت سرمايه گذاري است كه بدون در اختيار داشتن هريك از ابزارها و موارد فوق هيچ دولتي قادر به اجراي برنامه هاي توسعه اقتصادي خود نخواهد بود.

وي اظهار داشت: در بين فاكتورهاي اشاره شده فوق، دو مورد آخر بيش از ساير بخشها با اهميت و مدنظر مي‌باشد زيرا بدون امنيت اقتصادي كمتر كسي حاضر به سرمايه گذاري كلان بوده و همچنين وجود فساد اقتصادي، تمامي برنامه ها و زحمات مديران را با بن بست مواجه ميكند. لكن در كشور ما نيز از سالهاي دور بحث مبارزه با مفاسد اقتصادي مثلاً آغاز شده اما هيچگاه كافي نبوده و غالباً به نتايج راضي كننده اي نيز منتج نشده لكن هر از چند گاهي بحث مبارزه با مفاسد اقتصادي با سرو صدا و تبليغات زيادي آغاز و چند روز بعد شعله آن خاموش مي‌شود.

وي افزود: طي اين چند سالي كه دولتمردان عالي كشور به دنبال مبارزه با مفاسد اقتصادي هستند متأسفانه هيچ مورد خاصي از اين مبارزات مشاهده نشده جز اينكه درسال 1385 قرعه مفسد بودن اقتصادي به نام دو فعال بزرگ اقتصادي افتاد كه پس از كلي سرو صدا، نام آنها بطور سري( آقايان م ر-- - س ع ) از طرف دولت محترم در اختيار رسانه هاي گروهي گذارده شد كه فقط بجرم گرفتن وامهاي كلان به عنوان مفسداقتصادي به مردم معرفي شدند فلذا پس از گذشت مدت زماني كوتاه مشخص شد كه اصلاً فسادي در كار نبوده كه آن دو مفسد باشند در نتيجه موضوع به قيمت آبروي آن دو نفر علي الخصوص يكي از آنها كه در ايران زندگي ميكند به ورطه فراموشي سپرده شد!؟.

عليپور در ادامه اظهار داشت: كلمه فساد معناي خاص خود را داشته و فرد يا افراد مفسد نيز بايد در قالب آن بگنجند لكن بدون محرز شدن عمل فساد و اثبات آن از طرف قوه قضائيه و آن هم در دادگاه رسمي، انگشت اتهام به سوي افراد گرفتن و نام آنها را ولو بطور رمزي و يا با ايما و اشاره از طريق رسانه هاي گروهي به سراسر جهان مخابره كردن عملي تعجب برانگيز و نگران كننده خواهد بود زيرا چنانچه به مرور زمان مشخص شود كه افراد مورد نظر از هرگونه اتهامي مبرا هستند چه كسي آبرو و اعتبار چندين و چند ساله از دست رفته آنها را جبران خواهد كرد. پس اطلاق كلمه مفسد اقتصادي به وام گيرندگان كلان بانكها صحيح و منطقي نيست.

رئيس مركز تجارت جهاني ايران در ادامه اظهار داشت: دوباره چند روزي است كه آقايان به فكر مبارزه با مفاسد اقتصادي افتاده و هر روز اعداد و ارقام متفاوتي را از تعداد بدهكاران كلان بانكي و به طبع آن مفسدين اقتصادي را به رسانه ها اعلام ميكنند فلذا در همين راستا اين بار سراغ يكي ديگر از كارآفرينان اقتصادي رفته و با وارد كردن اتهام فساد به وي تيترهاي اول و درشت غالب رسانه هاي ديداري و نوشتاري داخلي و خارجي را تحت عنوان ((بدهي هزار ميليارد توماني يك نفر به سيستم بانكي كشور)) به خود اختصاص داده و يا رقم بدهي بانكي ايشان را به ريال تبديل مي كنند تا بزرگتر و مجرمانه تر جلوه كند!؟ البته بنده از جناب آقاي آقامحمدي و جناب آقاي پورمحمدي رياست محترم سازمان بازرسي كل كشور ممنون و سپاسگذارم كه اين شجاعت و حسن نيت را داشته و اعلام نمودند كه فسادي در كار نيست و بدهكار بزرگ بانكي جزء بهترين هاست، واقعاً احسن بر شما كه حداقل يك درصد از واقعيت اين شخص را بطور علني و در برابر رسانه ها به زبان آورديد.

وي در ادامه تصريح كرد: اگر شناخت درستي از اين فعال اقتصادي وجود ندارد اجازه دهيد تا اينجانب بخشي از شخصيت واقعي اين انسان والا و ميهن پرست را جهت تنوير افكار عمومي بر زبان آورم: اولاً اين شخص فعاليت كاري خود را قبل از سال 1350 آغاز نموده و پله هاي ترقي را با زحمات فراوان و مرحله به مرحله طي كرده، پس جزء رانت خواران تازه به دوران رسيده امروزي نيست كه درباره او چنين قضاوت شود.

سبزعليپور ادامه داد: فرد مورد نظر طي چهل سال گذشته طبق اعتراف جناب آقاي آقامحمدي بهترين صنايع را در رشته كاري خود نه تنها در سطح ايران بلكه در سطح خاورميانه و حتي جهان احداث كرده است. بهترين محصولات را توليد و به سراسر دنيا صادر كرده، بيش از 5000 نفر كارگر، كارمند، مهندس و مدير ارشد در كارخانجات و شركتهاي او مشغول به كار هستند و چنانچه به طور متوسط ماهي 600 الي 700 هزار تومان بابت هر نفر حقوق پرداخت كند اين كارفرماي بزرگ هر ماه مبلغي معادل 3 الي 4 ميليارد تومان و يا به قول آقايان كه ارقام را ريالي محاسبه ميكنند 30 الي 40 ميلياردريال حقوق پرداخت كرده و يك روز هم پرداخت حقوقها به تعويق نيافتاده. پس اجازه دهيم تا مردم شريف ايران قضاوت كنند كه آيا كسي كه 5000 سفره پهن كرده و نام ايران و ايراني را در دنيا سربلند كرده مفسد است يا كسانيكه يك شبه و آنهم با بهره مندي از رانتهاي گوناگون از فرش به عرش مي‌رسند؟

شما قضاوت كنيد وقتي‌كه يكي از كارخانجات اين مرد بزرگ هر سه ماه بيش از 1000 ميليارد تومان مواد اوليه نياز دارد پس آيا مبلغ 1000 ميليارد تومان وام تنخواه گردان براي صنايع ايشان خيلي زياد است كه چنين آن را بزرگم ي كنند و تحويل جامعه مي دهيد؟

رئيس مركز تجارت جهاني ايران در توضيح سخنان خود گفت: سوأل من از دوستان دولتمرد اين است كه آيا كارفرماي ديگري را با اين مشخصات و با اين حجم كار و سابقه سراغ داريد كه تا با آوردن نام ايشان ما را خوشحال كنيد؟ پس اگر سراغ نداريد چرا اين يكي را هم با دست خود از بين ميبريد؟ بيش از 5 سال است كه ايشان را ممنوع الخروج نموده و طبق دستور عاليترين مقام اجرائي كشور امضاء وي را نزد تمامي بانكها و ادارات دولتي بي اعتبار اعلام كرده ايد و مثلاً دست و بال او را بسته و توقع داريم كه در اقيانوس بزرگ اقتصاد جهاني به راحتي شنا و معوقات خود را هم سريعاً با بانكها تسويه كند. با وجود تمام اين محدوديتهائيكه براي اين كارآفرين بوجود آورده اند، باز هم طبق اعتراف جناب آقامحمدي: فرد مورد نظر درحال حاضر نيز جزء بهترين و خوش حساب ترين مشتريان بانكها محسوب ميشود پس من صراحتاً اعلام مي كنم كه بدهكار هزار ميليارد توماني نه تنها مفسد نيست بلكه كارآفريني نمونه و دركل يك قهرمان ملي است كه شخصاً بر دستان چنين مرداني بوسه ميزنم و اميد دارم تا دولت محترم نيز در سال جهاد اقتصادي بر سينه اين قهرمانان مدال آويز كند. زيرا ارزش اينگونه افراد از نفت براي كشور با اهميت تر بوده و هرچه تعداد آنان بيشتر شود باعث افتخار و مباهات كشور، مردم و نظام خواهد شد. ضمناً يادآور ميشوم كه مفسدين اقتصادي را خارج از بدهكاران بانكي جستجو كنيد!؟

عضو شوراي سياستگذاري مركز جامع صادراتي ايران گفت: در ساير كشورهاي جهان هر كسي بتواند بيشترين وام را از بانكها اخذ و آن را در راه سالم سرمايه گذاري كند نه تنها از وي قدرداني مي شود بلكه تخفيف هايي نيز در سود تسهيلات به وي اعطاء ميشود اما در كشور ما به دليل نبود برنامه ريزي صحيح در شبكه اعتباري بانكها و سيستم انقباضي مؤسسات پولي و در نتيجه عرضه كم و تقاضاي زياد براي دريافت تسهيلات،موجب شده تا هر كسي كه موفق به دريافت وام از بانك ها شود زير ذره بين قرار گرفته و سريعاً انگشت اتهام به سوي وي نشانه رود بدون آنكه بررسي شود كه تسهيلات دريافتي صرف چه اموري شده و آيا در رشد و توسعه اقتصاد كشور سرمايه گذاري شده يا خير ؟ لكن سؤال مهم اينجاست كه فلسفه وجودي بانكهاو صنعت بانكداري در اين ميان چيست و اصلاً بانكها براي چه هدفي ايجاد شده اند آيا غير از اين است كه محلي براي سپرده گذاري مردم و نقل و انتقال دهنده وجوه و ارائه دهنده تسهيلات به مشتريان خود تأسيس و راه اندازي شده اند؟

وي همچنين تصريح كرد: با يك نگاه سطحي خواهيم ديد كه تمامي صاحبان كارخانجات بزرگ صنعتي ازگذشته هاي دور تاكنون هيچگونه مال و اموال شخصي آنچناني نداشته و هيچ رقم كلاني نيز به ارث نبرده اند تا از اين طريق در جهت ساخت صنايع سرمايه گذاري كنند بلكه تجربه نشان داده كه غالب افراد سرشناس از طريق اخذ وام از سيستم بانكي كشور موفق به ساخت صنايع مختلف شده و بخشي از زيرساختها و صنايع ريز و درشت كشور را ايجاد و ساماندهي كرده اند . ضمناً تجربه ثابت كرده كه صنايع و واحدهاي اقتصادي ساخته شده توسط بخش خصوصي در زمان حضور و يا غياب مالكان آنها به اين سرزمين تعلق داشته و به عنوان اموال غير منقول هيچگاه قابل جابه جايي و انتقال به خارج از ايران نيز نبوده و هميشه جزئي از سرمايه هاي اين كشور محسوب مي شده، صنايعي همچون ايران خودرو كه توسط اخوان خيامي ايجاد شد امروز جزئي از افتخارات اين مرز و بوم به حساب آمده و همگان به وجود كارخانجات بزرگ ايران خودرو افتخار ميكنند. البته تعداد زيادي صنايع و واحدهاي اقتصادي قديمي و جديد در كشور وجود دارند كه ذكر نام آنها روزها وقت نياز دارد.در نتيجه گرفتن وامهاي خرد و كلان توسط افراد حقيقي يا حقوقي را در هيچ كجاي دنيا جرم و يا فساد تلقي نمي كنند پس چنانچه بدهكاران بانكي بغير از اخذ وام مرتكب اعمال خلاف ديگري شده اند ضروري بنظر ميرسد تا جزئيات آن تخلف به اطلاع عموم رسانيده شود تا هيچگونه شك و شبهه‌اي باقي نماند.

رياست مركز تجارت جهاني ايران در پايان اظهاراتش تصريح كرد: به هيچ عنوان برازنده ايران و ايراني نيست كه داراي جامع هاي باشند كه در آن جامعه، همه را متهم ببينند مگر اينكه عكس آن ثابت شود و يا براي اقتصاد و فعالان اقتصادي آن، جوي پليسي و امنيتي به وجود آورده و ايران را نيز براي آنان به زندان مبدل كنند زيرا به چشم خود مي بينيم كه تمامي بدهكاران معوق بانكي بالاي 50 ميليون تومان را ممنوع الخروج كرده و خروج از ايران را برايشان منع كرده و مثلاً آنها را به نوعي زنداني كرده اند. كه اگر قرار بر اين باشد تا كسي را هم ممنوع الخروج كنند فقط بايد خود دولت و دولتمردان ذيربط را به عنوان بزرگترين بدهكار به شبكه بانكي كشور ممنوع الخروج كنند. زيرا از قديم و در احاديث آمده است كه رطب خورده منع رطب چون كند!؟ پس مجدداً تأكيد مي كنم كه اطلاق كلمه مفسد اقتصادي به وام گيرندگان كلان بانكها صحيح نيست. مع الوصف اميد بر اين است تا طبق نظر بزرگان كشور و در سال جهاد اقتصادي از اين پس تمامي سرمايه گذاران و صاحبان صنايع كشورمان با القاب و عبارت مؤدبانه به مردم و جامعه معرفي شوند تا زمينه رشد و توسعه فعاليتهاي اقتصادي روز به روز افزايش يافته و تمامي فعالان خصوصي در عرصه اقتصاد داخلي و خارجي با دلگرمي خاصي برنامه هاي خود را دنبال و يار و ياور ملت و دولت خويش باشند و ديگر در هيچ كجاي ايران اسلامي شاهد اين موضوع نباشيم كه يك صاحب صنعت و سرمايه گذار و استفاده كننده از تسهيلات بانكي را مفسد اقتصادي خوانده و او را ممنوع الخروج كنند مگر اينكه تخلف و جرم وي در محاكم قضائي به اثبات رسيده باشد.

 

انتقال یکی از زندانیان سیاسیِ زندان قزلحصار به رجایی شهر

خبرگزاری هرانا - در پی اجرای طرح تفکیک جرایم "معین محمدبیگی" از زندانیان سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، معین محمد بیگی، از دستگیر شدگان حوادث پس از انتخابات، پس از تحمل یکسال حبس در قزاحصار، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

وی که به نظر می‌رسد در راستای اجرای طرح تفکیک جرایم به زندان رجایی شهر منتقل شده، هم اکنون به همراه بیش از شصت زندانی سیاسی دیگر در بند ۴ این زندان (بند امنیتی) به سر می‌برد.

گفتنی ست طی روزهای گذشته در راستای اجرای طرح مذکور مسئولان بسیاری از زندانیان عادی محبوس در زندان رجایی شهر را به سایر زندان‌ها و اندرزگاه‌های اطراف تهران و البرز منتقل نموده‌اند.

 

جمع‌ آوری كتب براندازانه و ضد نظام از نمايشگاه كتاب

شمال نیوز: دل‌انگيزسازي فضاي كتابخانه‌ها، جمع‌آوري كتب براندازانه و ضدنظام و درآمد صدميليوني مخابران و بانك صادرات از نمايشگاه كتاب مهمترين اخبار روز پنجم نمايشگاه كتاب بود.

پنجمين روز برگزاري نمايشگاه كتاب تهران در حالي برگزار شد كه تعدادبازيدكنندگان نسبت به دو روز قبل(جمعه و شنبه) كاهش پيدا كرده بود.
اخبار حاشيه‌اي از اين رويداد را در ادامه اين متن بخوانيد:

* فضاي كتابخانه‌ها دل‌‌انگيزسازي مي‌شود!
قرار است امروز نشست تخصصي دل‌انگيزسازي فضاي كتابخانه‌ها با حضور استادان كتابداري در كارنامه نشر سراي اهل قلم برگزار ‌شود.
حال بايد در اين نشست شركت كرد و از راه‌هاي دل‌انگيزسازي كتابخانه‌ها آگاهي پيدا كرد.

* جمع‌آوري كتب براندازانه و ضدنظام از نمايشگاه كتاب
مهر خبر داد: رمان‌هاي «نگران نباش» نوشته مهسا محب‌علي، «بطالت» نوشته احسان نوروزي و «شمايل تاريك كاخ‌ها» نوشته حسين سناپور كه هر سه توسط نشر چشمه منتشر شده بود توسط مسئولان كميته نظارت و ارزشيابي از نمايشگاه جمع‌آوري شد.
اين آثار در متن و محتواي خود به ترويج موارد براندازانه مي‌پردازند و در ديگر كتب توقيفي اين جمع نظام جمهوري اسلامي متهم به آدم‌كشي مي‌شود.
البته مدير كميته نظارت و ارزشيابي بيست و چهارمين دوره نمايشگاه كتاب تهران نيز در توضيحي درباره كتاب‌هاي توقيفي گفت: بخش عمده‌اي از كتاب‌هايي كه در اين دوره از نمايشگاه جمع‌آوري شد، ضوابط نمايشگاه در مورد تماميت ارضي و امنيت ملي را رعايت نكرده‌اند.

* درآمد صدميليوني مخابرات و بانك صادرات از نمايشگاه كتاب
باز هم خبرگزاري‌ها خبر دادند كه مخابرات و بانك صادرات در يك اقدام مشترك صدميليون از نمايشگاه كتاب كاسب شده‌اند.
اين خبرگزاري نوشت: امسال و در بيست و چهارمين دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران براي اولين بار از ناشران حاضر در نمايشگاه بابت استفاده از دستگاه‌هاي كارتخوان وجه نقد دريافت شده است.
اين مبلغ براي هر دستگاه كارتخوان در نمايشگاه 25 هزار تومان است و با توجه به نصب بيش از 3000 دستگاه كارتخوان در نمايشگاه، شركت مخابرات و بانك صادرات از اين راه بالغ بر 100 ميليون تومان سود برده‌اند.

* انتقاد رييس حوزه هنري از محل نمايشگاه كتاب
محسن مومني هم كه گويا در روزهاي شلوغ به بازديد نمايشگاه كتاب رفته است در انتقاد از فضاي نمايشگاه گفت: محيط مصلي محدود و گنجايش اين همه مخاطب را ندارد مردم حتماً اذيت مي‌شوند بايد شرايطي فراهم كرد كه مكان نمايشگاه فراتر از اين باشد فضاهاي آزاد اطراف فراوان باشد تا پس از كمي استراحت مردم به بازديد ادامه دهند، اما حال كه اين مهم امكان‌پذير نيست بايد تمهيداتي در افزايش روزهاي نمايشگاه انديشيده شود.

* وقتي نرم‌افزار هماهنگ نيست
در خبرها آمده بود كه عصر روز يكشنبه نرم‌افزار نمايه خليج فارس با حضور غلامعلي حداد عادل، منصور واعظي تعدادي از اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس در نمايشگاه كتاب رونمايي شد.
نكته مهم اين برنامه رونمايي ناهماهنگي نرم‌افزار نمايه بود كه به هيچ عنوان قصد همراهي با مسئولان اين برنامه را نداشت و از پاسخ مناسب به درخواست‌هاي يادشده خودداري مي‌كرد و در نهايت مراسم رونمايي بدون انجام عمليات بر روي نرم‌افزار خاتمه يافت!

انشاءالله خداوند از خزانه غيبی خود به شما مدد می‌رساند

خبرگزاري فارس: پژوهشگر موسسه كيهان، از محتوا و ساختار كتاب جديد سه جلدي خود "تاريخ سري انديشه سياسي در ايران معاصر " در محضر آيت الله مصباح يزدي رونمايي كرده و گزارشي از روند نگارش آن را ارائه كرد.

براي نخستين‌بار از محتوا و ساختار كتاب سه جلدي "تاريخ سري انديشه سياسي در ايران معاصر " رونمايي شد و پيام فضلي‌نژاد، نويسنده اين اثر، گزارش روند نگارش آن را به محضر علامه محمدتقي مصباح يزدي بنيانگذار و مدير موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم، تقديم كرد؛ اين كتاب در تابستان 1390 توسط «دفتر پژوهشهاي موسسه كيهان» روانه بازار كتاب مي‌شود.

پيام فضلي‌نژاد، پژوهشگر موسسه كيهان، شامگاه پنجشنبه 15 ارديبهشت 1390 براي دومين بار طي پانزده روز گذشته به حضور علامه محمد تقي مصباح يزدي رسيد و گزارشي از جديدترين محورهاي پژوهش‌هاي سياسي- علمي خود پيرامون «فراماسونري: از تئوري تا عمل در جهان و ايران» را به محضر علامه مصباح تقديم كرد و از روند نگارش كتاب جديد خود به اين فيلسوف برجسته و عضو مجلس خبرگان رهبري گزارش داد.

حضرت آيت‌الله مصباح يزدي پس از شنيدن گزارش پيام فضلي نژاد از محتوا و ساختار كتاب در دست نشر «تاريخ سري انديشه سياسي در ايران معاصر»، خطاب به پژوهشگر كيهان بيان داشت: «اين كار، كار بزرگي است و انشاءالله خداوند از خزانه غيبي خود به شما مدد مي‌رساند.»

پژوهشگر موسسه كيهان در ابتداي گزارش خود به علامه مصباح يزدي با بيان اينكه كتاب جديدش شامل 3 مجلد است، درباره محتواي جلد اول آن گفت:«براساس رهنمودهاي حضرتعالي كه در ملاقات پيشين مبني بر اينكه بايد نفطه هاي آغازين جريان فراماسونري در جهان را بايد در كوششهاي دانته جستجو كرد و از اين نقطه عزيمت به ديگر مقاطع تاريخي پرداخت، من برخي از سرفصل‌هاي كتابهاي جديد را بازنويسي و ويرايش كردم. جلد اول اين كتاب كه كار پژوهشي و روند تحقيقاتي آن چهار سال به طول انجاميده است، شامل دو بخش است؛ يكي "تاريخ سري انديشه سياسي در ايران معاصر " و ديگري، "فلسفه كودتاي سرمايه‌داري " كه هر دو بخش مكمل يكديگر است.»

فضلي‌نژاد با تاكيد بر اينكه اگر كمك‌ها و مساعدتهاي آقايان «حسين شريعتمداري» و «حسن شايانفر» در موسسه كيهان نبود، هيچ گاه موفق به انجام اين پروژه پژوهشي نمي‌شد، افزود: «در بخش اول كه شامل شش فصل است، تاريخ انديشه سياسي در ايران معاصر و پس از انقلاب اسلامي محور بحث است و البته با توجه به نقش محوري علوم انساني سكولار در شكل گيري انديشه سياسي، به اين موضوع كه مورد تاكيد ويژه مقام عظماي ولايت است، توجه تام كرده‌ام.

وي گفت: به وسع اندك خود كوشيده‌ام دو جريان موازي با يكديگر را كه غايات مشترك داشتند و دارند، از سال 1358 ترسيم كنم. اول، جريان ترجمه در ايران كه مترجمان سكولار به ترجمه آثار فيلسوفان يهودي پرداختند و دوم، جريان روشنفكري ديني و اصلاح طلبي ليبرال كه به موازات مترجمان سكولار و با استفاده از متون ترجمه اي آنان به صورتبندي تئوري‌هاي خود پرداخت.»

فضلي‌نژاد در ادامه گزارش خود به علامه مصباح يزدي گفت: «بخش دوم "فلسفه كودتاي سرمايه داري " شامل سرچشمه‌هاي شكل‌گيري فراماسونري و نيز سير تحول و تطور و تكوين آن در جهان است كه البته با ورود فراماسونري به ايران، تاريخ جهاني آن را در بستر ايران ديده ام. اين بخش، از تاسيس انجمن سلطنتي ترويج علوم طبيعي در لندن براساس ايده فرانسيس بيكن در كتاب آتلانتيس نو، آغاز مي‌شد، اما براساس رهنمودهاي راهگشاي حضرتعالي بخش كوشش‌هاي شبه‌معرفتي دانته را نيز به آن افزودم و لذا با دانته آغاز مي‌شود و سپس به فرانسيس بيكن، توماس هابز و جان لاك مي‌رسد. با تغيير مسير فراماسونري از انگليس به فرانسه و سپس آمريكا، من نيز به دني ديدرو و اصحاب دايره المعارف فرانسه پرداختم و در فصل دوم بخش دوم، از پراگماتيست‌هاي فراماسونر، يعني جان ديويي آغاز كردم و با ريچارد رورتي كه آخرين پديده شبه‌فلسفي آمريكا است، به اين بخش پايان دادم.

وي ادامه داد: در بخش "فلسفه كودتاي سرمايه‌داري " كه اين مباحث شامل آن است، كوشيده‌ام تا جاي پاي تمام اين فيلسوفان و تئوريسين‌هاي فراماسون را در آراء روشنفكران و سياستمداران ايراني مانند عبدالكريم سروش، سيدمحمد خاتمي و تاثير آنان بر شيوه عمل اردوگاه‌هاي سياسي، مانند اردوگاه اصلاح‌طلبان و...را نشان دهم.»

آيت‌الله مصباح يزدي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، پس از شنيدن اين گزارش، خطاب به فضلي نژاد گفت: «اين كار، كار بزرگي است و انشاءالله خداوند از خزانه غيبي خود به شما مدد برساند.»

 

شیوع شکستگی کاسه چشم در زنان به دلیل نزاع خانوادگی

ایلنا:رییس مرکز تحقیقات چشم پزشکی ایران با اشاره به اینکه انجام جراحی زیبایی چشم باعث عوارضی همچون اشکالات حرکتی و نابینایی چشم می شود گفت: درگیری و نزاع عامل اصلی شکستگی کاسه چشم گزارش شده که در زنان به دلیل درگیری های خانوادگی و ضرب و شتم از سوی همسر بیشتر مشاهد شده است.
به گزارش خبرگزاري ايلنا، دکتر علی صادقی طارمی دبیر علمی هفدهمین همایش سالانه فارابی گفت: در این بیمارستان در سال گذشته حدود 4 هزار عمل جراحی ترمیمی و مجاری چشم بر600 هزار بیمار انجام شده است.112 شکستگی کاسه چشم گزارش شده که در مقایسه با آمار مراکز دیگر و جراحی ها در بیمارستانهای مختلف تروماها حجم بالایی داشته اند اما همین تعداد بیرون زدگی چشم به دلیل کم کاری و پرکاری تیروئید مشاهد شده است.10 درصد به دلیل کم کاری، 80 درصد به دلیل پرکاری و 10 درصد مابقی تست تیروئید مشکلی نداشته است.
صادقی طارمی با اشاره به اینکه بیشترین جراحی چشم به آب مروارید تعلق دارد، افزود:درگیری و نزاع عامل اصلی شکستگی کاسه چشم بوده که در زنان به دلیل درگیری های خانوادگی و ضرب و شتم از سوی همسر بیشتر گزارش شده است. انسداد مجاری چشمی شایعترین در بخش بیماریهای ترمیمی است که در کودکان و زنان دیده شده است.
رییس مرکز تحقیقات چشم پزشکی ایران عوارض جراحی زیبایی چشم را اشکالات حرکتی در چشم،اشکالات پلک در بازماندن، برگشته شدن و خشک شدن چشم و نابینایی عنوان کرد و گفت:در جراحی های زیبایی اطراف چشم بهتر است تیمی متشکل از جراح ، متخصص گوش و حلق و بینی و زیبایی با هم همکاری کنند درحالی که هم اکنون اینطور نیست.
صادقی افزود: در یکسال گذشته در حوزه جراحی ترمیمی و زیبایی چشم بیمارستان فارابی هزار و 621 عمل انسداد مجاری چشم،110 تومور کاسه چشم،203 تومور روی چشم،458 افتادگی پلک،106 ترمیم شکستگی،357 ترمیم پارگی پلک، 139 عمل مجاری اشکی،211 مورد تخلیه چشم،103 مورد اشکالات تیروئید انجام شده است.
وی دلیل وجود تومورهای روی چشم را در معرض تابش نور خورشید دانست و گفت: می توان از طریق مشاهده تغییرات خال در اطراف چشم که شامل تغییر رنگ، سوزش چشم و متورم شدن خالهای قبلی است پی به این تومورها برد.اما کودکان به دلیل قرار گرفتن درمعرض تابش اشعه در ناحیه چشم به سرطانهای بدخیم پیش رونده مبتلا می شوند. دبیر علمی هفدهمین همایش سالانه فارابی گفت: بیماری تیروئید چشمی در پی اختلال عملکرد غده تیروئید به وجود می آید و عدم درمان به موقع،خستگی،اضطراب، و استعمال دخانیات آن را تشدید می کند.علائم این بیماری بیرون زدگی چشم،پف آلودگی،اشک ریزی،احساس وجود جسم خارجی در چشم،زخم قرنیه،دوبینی،سردرد، تورم،کشیدگی پلک بالا و پایین است.
به گزارش ايلنا، هفدهمین سمینار چشم پزشکی فارابی از 21 تا 23 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

حذف يارانه شير روند نابودی صنعت دامپروری را تشديد می‌كند

در حالي كه قيمت نهاده‌هاي توليد محصولات دامپروري از 3 سال قبل روند صعودي به خود گرفته و قيمت تمام شده هر كيلوگرم شير خام به 600 تومان افزايش يافته است
ایلنا: حذف يارانه شير با توجه به افزايش قيمت‌هاي جهاني نهاده‌هاي توليد ، واردات بي رويه شير خشك و كاهش قيمت پايه خريد شير خام صنعت دامپروري كشور را به نابودي مي‌كشاند.
به گزارش ايلنا رئيس انجمن صنفي گاوداران استان تهران با بيان اين مطلب گفت: در حالي كه قيمت نهاده‌هاي توليد محصولات دامپروري از 3 سال قبل روند صعودي به خود گرفته و قيمت تمام شده هر كيلوگرم شير خام به 600 تومان افزايش يافته، كاهش قيمت پايه خريد اين محصول از 500 به 450 تومان در چند سال اخير ، واردات بي رويه شير خشك در قالب مكمل‌هاي غذايي و ابهام در پرداخت يارانه شير موجب تعطيلي حدود 30درصدي واحدهاي سنتي و نيمه صنعتي دامپروري كشور طي سه سال گذشته شده است.
احمد مقدسي با اشاره به آغاز بحران شير از ابتداي سال 88 گفت: واردات بي رويه شير خشك در حالي تشديد شده كه ميزان توليد شير 6 ميليون و700 هزار تن و ظرفيت توليد آن 10 ميليون تن است. همچنين بر اساس استانداردهاي جهاني ميانگين مصرف لبنيات 240 كيلوگرم ، آمريكا و اروپا 300 كيلوگرم و ميانگين مصرف جهاني اين محصولات 150 كيلوگرم است اما سرانه مصرف مواد لبني در كشور 33 كيلوگرم بوده و با حذف يارانه شير اين ميزان كاهش خواهد يافت.
وي با بيان اين كه اكنون حدود 2 ميليون تن شير يارانه‌اي جذب كارخانه‌هاي لبني شده و به مصرف‌كنندگان عرضه مي‌شود، گفت: در صورت حذف يارانه شير اين ميزان شير توليدي در بازار سرگردان شده و با توجه به كاهش قدرت خريد مردم و سرانه پايين مصرف شير و لبنيات در كشور، نابودي بيشتر صنعت دامپروري را شاهد خواهيم بود. گرچه اعلام شده كه در صورت تصويب كار‌گروه تحول اقتصادي، يارانه شير به دامداري‌هاي پرداخت خواهد شد و حتي خواستار ارايه ضوابط اجرايي آن توسط دامداري‌ها شده‌اند، اما هنوز چيزي مشخص نيست.
مقدسي با بيان اين كه دولت بايد براي افزايش ميزان مصرف شير و مواد لبني انگيزه ايجاد كند، افزود: از آنجا كه دامداران قادر به نگهداري شير خام توليدي نيستند كاهش خريد شير توسط كارخانه‌هاي لبني زمينه سوء استفاده اين كارخانه‌ها براي كاهش بيشتر قيمت را فراهم ساخته و مسئولان نيز راهكاري براي رفع اين مشكل ندارند.
رئيس انجمن صنفي گاوداران استان تهران با بيان اين كه اكنون بي ثباتي در تصميم‌گيري‌ها و نبود متولي كارآمد در صنعت دامپروري موجب از بين رفتن توليد‌كنندگان خرد شده است، افزود: خريد شير خام به نرخ تضميني راهكار رفع مشكلات كنوني دامپروري‌ها براي خروج از بن بست كنوني است اما با گذشت 3 سال از مطرح شدن، اين طرح هنوز اجرايي نشده است طرحي كه در صورت اجراي از سوء استفاده كارخانه‌هاي لبني براي كاهش نرخ پايه خريد شير خام نيز جلوگيري خواهد كرد.
مقدسي واردات بي رويه گوشت قرمز و دام زنده را از ديگر مشكلاتي دانست كه در شكل‌گيري بحران كنوني صنعت دامپروري موثر بوده و افزود: واردات ساليانه 60 تا 90 هزار تن گوشت قرمز در حالي صورت مي‌گيرد كه به گفته مسئولان در توليد گوشت قرمز خودكفا شده‌ايم. طي سال گذشته 922 هزار تن گوشت قرمز در كشور توليد شده كه با احتساب سرانه مصرف 13 كيلو و 170 گرمي در كشورمان و استاندارد 12 كيلوگرمي مصرف جهاني، اين ميزان توليد جوابگوي نياز بازار داخلي خواهد بود با اين وجود انگيزه واردات بي رويه گوشت قرمز و دام زنده مشخص نيست.
وي با اشاره به واردات بي رويه دام زنده و تليسه به كشور گفت: واردات دام زنده و تليسه از پاكستان، هند و ... موجب شيوع بيماري تب برفكي در بين جمعيت دامي كشور شده است با اين وجود دولت امسال نيز مجوز واردات تليسه را صادر كرده و با اين روند گاوهاي موجود كه با شرايط اقليمي كشورمان سازگار است كشتار و تليسه‌هاي وارداتي جايگزين شود.

سپاه پاسداران: بحران درونی رژیم تشدید می شود

سایت دیگربان: روزنامه «جوان» وابسته به سپاه پاسداران اعلام کرد تیم محمود احمدی‌نژاد پس از شکست مقابل رهبر جمهوری اسلامی٬ طرح «چالش مستمر» را در برابر علی خامنه‌ای در دستور کار خود قرار داده‌ است.

این روزنامه در شماره روز دوشنبه (۱۹ اردیبهشت) خود نوشته که مقاومت احمدی‌نژاد در برابر حکم خامنه‌ای مبنی بر ابقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات طرحی از پیش تعیین شده برای «تقابل» با رهبر جمهوری اسلامی بوده است.

به نوشته روزنامه «جوان» هدف جریان انحرافی دولت دهم از اجرای این طرح «علاوه بر محکم کردن جای پای خود در بدنه نظام، جذب نیروهای مخالف نظام برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های آنان» بوده است.

این روزنامه وابسته به سپاه در ادامه افزوده که این اقدام جریان انحرافی بستر «فتنه‌ای» بزرگ‌تر است که در آینده علیه رهبر جمهوری اسلامی به اجرا گذاشته خواهد شد.

«جوان» نوشته که جریان انحرافی با سناریوی «چالش مستمر» قصد دارد به نظام فشار وارد کرده و با تغییر وزرا یا عدم اجرای طرح‌های مختلف، باردیگر پای رهبر انقلاب را به این قضایا باز کنند.»

این روزنامه افزوده که تیم احمدی‌نژاد قصد دارد آقای خامنه‌ای را «مجبور کند برای حفظ مصلحت باردیگر از حکم حکومتی جهت اصلاح امور استفاده کند.»

این رسانه وابسته به سپاه در عین حال نوشته که نزدیکان احمدی‌نژاد مشکلات فراوانی با ولی فقیه دارند اما «همچنان شعار ولایت‌مداری سر می‌دهند و خود را در پشت پرچم‌های ساختگی پنهان می‌کنند.»

این یادداشت روزنامه وابسته به سپاه پاسداران به خوبی نشان می‌دهد که دیوار اعتماد میان رهبر جمهوری اسلامی و رئیس دولت دهم پس از وقایع دو هفته اخیر فرو ریخته است.

احمدی‌نژاد با وجود حضور در بیت خامنه‌ای و دعوت مصلحی برای شرکت در جلسات هیات دولت همچنان از سوی حامیان خامنه‌ای تحت فشار و حمله است.

هواداران خامنه‌ای اعتماد به احمدی‌نژاد را از دست داده‌اند و معتقدند شعار ولایت‌پذیری وی فریبی بیش نیست.

این دسته از محافظه‌کاران همان‌هایی بودند که در انتخابات سال ۱۳۸۸ به نفع محمود احمدی‌نژاد دست به تقلب گسترده زده و سرکوب اعتراض‌های مردمی را تائید کردند.

 

دو میلیون ایرانی خارج از کشور یارانه می ​گیرند!

دو میلیون ایرانی خارج از کشور یارانه می​گیرند. این خبری بود که نماینده خمینی شهر به نقل از رئیس مرکز آمار در جلسه علنی عصر امروز اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدجواد ابطحی، با طرح این سوال که ارائه یارانه به ایرانیان خارج از کشور چه دلیلی دارد؟، گفت: اگرچه ایرانیان خارج از کشور برای ما عزیزند اما تبعات گرانی ناشی از افزایش قیمت حامل​های انرژی را ایرانیان عزیز داخل کشور تحمل می​کنند.

اظهارات وی آنقدر تعجب برانگیز بود که لاریجانی با تعجب از ممبینی معاونت برنامه ریزی و راهبردی دولت پرسید: این صحت دارد؟

با تکان سر ممبینی که ابراز بی​اطلاعی می​کرد، رئیس مجلس ادامه داد: اگر اینطور است که باید به آن رسیدگی شود . این تذکر وارد است. برای چی باید به این افراد یارانه بدهند؟

 

در دفتر کار هاشمی رفسنجانی هم شنود کار گذاشته بودند

علی شکوری راد از شنود دفتر هاشمی رفسنجانی در دوره ریاست جمهوری اش خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده تهران در مجلس ششم در گفت و گو با ماهنامه نسیم بیداری خبر از شنود دفتر رئیس جمهور ششم داد و در توضیح این موضوع گفت: در اواخر دولت دوم آقای هاشمی و در نمازظهر نهاد ریاست جمهوری، یک درگیری بین محمد هاشمی و علی فلاحیان صورت گرفت که دلیل آن، این بود که اطرافیان آقای هاشمی متوجه شدند در دفتر خود آقای هاشمی هم شنود کار گذاشته شده است!

وی افزود: موضوع آقای هاشمی، اقتصاد و صنعت بود و در آن جا بعضی از مسائلی که در جامعه در قبال ساختار قدرت مطرح بود، به پای آقای هاشمی هم نوشته شود.

وی ابراز عقده کرده است که «به واقع سکوت وی [هاشمی رفسنجانی] به این مساله دامن زد و اظهار داشت: مثلا قتل های زنجیره ای که آقای خاتمی با همه مشکلات پیش آمده برای خود و دولتش، آن را تا حد امکان دنبال کرد در دوره آقای هاشمی اتفاق افتاده بود، اما وی سکوتش، به آن دامن زد و سبب شد این کانون توسعه یافته و جرات اقدامات بعدی را پیدا کند.

سخنگوی قوه قضائیه رژیم: جن ‌گیرها و رمالان دستگیر شدند

خبرگزاری مهر: سخنگوی قوه قضائیه در مورد افرادی که گفته می شود با عنوان رمال، پیشگو و جن‌گیر دستگیر شده اندگفت:‌ این موضوع صحت دارد و دادستان با عنوان مدعی العموم وارد شده و پرونده در حال مراحل مقدماتی است ولی بحث طیف و گروه مطرح نیست.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در سومین نشست خبری خود در سال ۹۰ عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اخبار منتشر شده در برخی از سایتها مبنی بر این که حکم معاون اول رئیس جمهور در پرونده بیمه صادر شده گفت:‌ حکمی هنوز صادر نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش بودجه ۳۰۰ میلیاردی قوه قضائیه به هزار میلیارد صحت دارد گفت: این مبلغ درست نیست ولی اگر قوه قضائیه بخواهد براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی برای پیشگیری از وقوع جرم و همچنین دیگر ماموریت‌های دستگاه به درستی عمل کند این بودجه کافی نیست. از همین بودجه هم که دولت و مجلس تصویب کرده اند هم متشکر هستیم ولی باز هم کم است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به اظهارات رئیس کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مبنی بر ارایه اسامی ۲۰ نفر از مفسدان اقتصادی به دستگاه قضا گفت: ما منتظریم تا اسامی را اعلام کنند البته وی اول اعلام کرده ۶۵ نفر، بعد گفته است که با آنها به تفاهم رسیدیم و تعدادشان به ۲۰ نفر کاهش یافت ولی هیچ نامه‌ای مبنی بر اسامی مفسدان اقتصادی از سوی این کمیته به دستگاه قضا ارایه نشده است. از خبرنگارها هم متشکر هستیم که این مورد را پیگیری می‌کنند. رسانه‌ها باید همچنان بازخواست کنند و این موارد را پیگیری کنند.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: به عنوان مثال فردی در استان مازندران با تعدادی سفته بدون امضا و برخی با سفته با امضای جعلی تسهیلات بانکی گرفته اند در حالی که این فرد قبلاً‌ هم پرونده داشته است و هم اکنون بدهکار است. در این پرونده بیش از مشتری خود بانک مقصر است چون سفته بدون امضا را قبول کرده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به این پرسش که اعلام شده افرادی با عنوان رمال، پیشگو و جن‌گیر دستگیر شدند گفت:‌ این موضوع صحت دارد و دادستان با عنوان مدعی العموم وارد شده و پرونده در حال مراحل مقدماتی است ولی بحث طیف و گروه مطرح نیست. تنها جرمی ورد شده و وقتی جرم وارد می‌شود ما وارد می‌شویم.

وی با اشاره به ورود مافیای مواد مخدر صنعتی در کشور گفت: جریانات سیاسی و همچنین فرصت‌طلب‌های مادی‌گرا در این مافیا مشاهده می‌شوند که مبارزه با مواد مخدر صنعتی همچنان ادامه دارد و سیستم اطلاعاتی دستگاه قضائی مصرانه به دنبال این مطلب است.

 

خط و نشان کشیدن سرکرده جنایتکار انتطامی برای مردم

خبرگزاري سپاه پاسداران(فارس): پاسدار احمد روزبهاني رئيس پليس امنيت اخلاقي از اجرای طرح امنيت اخلاقي با حضور 70 هزار نيروي پليس خبرداد. او می گوید نام گشت ارشاد را از روي ماشين‌هاي پليس حذف كرديم و اين گشت‌ها تحت عنوان پليس امنيت اخلاقي فعاليت‌هاي خود را ادامه مي‌دهند.

وي اظهار داشت: پليس با ديش‌هاي ماهواره‌اي كه روي بالكن و پشت‌بام‌ها به صورت آشكار نصب شده و قابل رويت هستند برخورد مي‌كند و اگر اين موضوع دوباره تكرار شود فرد خاطي به دستگاه قضايي معرفي خواهد شد.

تذكرات و برخوردهاي پليس براي بدپوشش‌ها شدت مي‌گيرد

اين مقام نيروي انتظامي تصريح كرد: در بحث پوشش نيز برخوردها، تذكرات پليس شدت مي‌گيرد و افرادي كه به صورت مانكن‌گونه و از روي غرض در خيابان‌ها ظاهر شوند با برخورد قانوني و مقتدرانه پليس مواجه خواهند شد.

خودروي رانندگاني كه كشف حجاب كنند توقيف مي‌شود

رئيس پليس امنيت اخلاقي گفت: در بعضي از خودروها رانندگان زن اقدام به كشف حجاب مي‌كنند كه اين اقدام توجيه درستي نداشته و پليس ضمن توقيف خودرو با فرد خاطي برابر قانون اقدام مي‌كند و فرد خاطي را به دستگاه قضايي معرفي مي‌كند.

عدم رعايت حجاب و استفاده از ماهواره نقض حقوق شهروندي است

پاسدار روزبهاني در توضيح اين موضوع كه برخي مي‌گويند لباس افراد و نحوه آرايششان به خودشان مربوط است و حقوق شهروندي محسوب مي‌شود، گفت: قانون‌شكنان از اقدام غير قانوني‌شان اطلاع دارند و اين موضوع هيچ ارتباطي به حقوق شهروندي ندارد، عدم رعايت حجاب زير پا گذاشتن حقوق شهروندي است و در بحث استفاده از ماهواره نيز كه معضلات و مشكلاتي را براي كشور ايجاد كرده خود عدم رعايت حقوق شهروندي محسوب مي‌شود.

هر خودروي شخصي مي‌تواند گشت نامحسوس پليس باشد

وي اظهار داشت: نيروهاي پليس امنيت اخلاقي به صورت محسوس و نامحسوس فعاليت خواهند كرد و افراد قانون شكن بدانند هر خودروي شخصي مي‌تواند گشت نامحسوس باشد. به گفته او پليس راهور طبق قانون مي‌تواند با بدحجابي برخورد كند.

فقط يک پنجم درآمد كودكان كار به جيب خانواده‌شان می‌رود

خبرگزاري فارس: دبير انجمن روانپزشكان ايران گفت: يك‌پنجم درآمدي كه كودكان كار به دست مي‌آورند به خود كودك و خانواده‌اش تعلق مي‌گيرد و بقيه درجيب افرادي كه آنها را به كار مي‌گمارند مي‌رود.

پرويز مظاهري در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، با بيان اينكه متأسفانه كودك‌آزاري در كشور وجود دارد، اظهار داشت: مواردي وجود دارد كه آسيب به كودك توسط پدر و مادر خود كودك وارد مي‌شود و اين رفتارها به دليل افزايش تحريك‌پذيري والدين، عصبانيت بيش از حد، اختلال افسردگي، اضطراب و وجود اختلال شخصيت ايجاد مي‌شود.

وي افزود: عوامل اجتماعي مانند فقر اقتصادي و فرهنگي، بيكاري و تحميل هزينه‌هاي زياد زندگي فرد نيز مي‌تواند موجب كودك‌آزاري شود.

مظاهري تصريح كرد: يكسري كودك‌آزاري هم در افراد بي‌بضاعت وجود دارد كه پدر و مادر اجازه تحصيل به فرزند نمي‌دهند و كودك خود را براي كار در اختيار افراد سودجو مي‌گذارند و اين كارفرماها از وجود كودكان در كارگاه‌هاي شرايط سخت استفاده مي‌كنند.

وي اضافه كرد: نكته مهم اين است كه يك‌پنجم درآمدي كه اين بچه‌ها به دست مي‌آورند به خود كودك و خانواده‌اش تعلق مي‌گيرد و بقيه در جيب افرادي كه آنها را به كار مي‌گمارند مي‌رود.

دبير انجمن روانپزشكان ايران خاطر نشان كرد: براي پيشگيري از كودك‌آزاري علاوه بر تقسيم عادلانه ثروت در جامعه بايد آموزه‌هاي مهارت زندگي را در كشور براي تمام خانواده‌ها و در سطح مطبوعات و صدا و سيما منتشر كنيم.

 

نماینده ولی فقیه، احمدی ‌نژاد را دیوانه خواند

آخوند یوسف طباطبایی، نماینده ولی ‌فقیه در اصفهان، احمدی‌ نژاد را دیوانه خواند و گفت، برخی مواضع و حرفها نشانه دیوانگی است لذا انسان اگر حدود خود را نداند، می ‌شود فرعون یا بنی ‌صدر که به 11میلیون رأی مردم به خود می ‌بالید و دل خوش کرده بود، درحالی ‌که اگر همه مردم هم رأی بدهند و تنفیذ رهبری در مقابل آن نباشد، صفر است و هیچ ارزشی ندارد.
 

هشدار نماینده مجلس نسبت به تورم 40 درصدی

احمد توكلي در اين يادداشت كه براي خبرگزاري فارس ارسال كرد، نوشت:

همه به ياد داريم كه در اواخر سال 1388 بعد از مدتها رفت و برگشت بين دولت و مجلس، سرانجام قانون هدفمند كردن يارانه‌ها با جلب رضايت حداكثري دولت به تصويب رسيد و به دولت ابلاغ شد. در سال 1389 دولت از اول دي ماه، با پرداخت يارانه نقدي به خانوارها و افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي و نان اجراي قانون را آغاز كرد. البته دولت چندين ماده از قانوني را كه خود خواسته بود، نقض كرد:

1. دولت مكلف بود تدريج را در افزايش قيمت بنزين، گازوئيل، گاز، برق . . . و نان رعايت كند ، نكرد.

2. دولت مكلف بود 30 درصد درآمد حاصل از افزايش قيمت‌ها را براي جلوگيري از تعطيلي واحدهاي توليدي و بيكاري كارگران، به آن‌ها اختصاص دهد، ولي فقط يك‎هشتم آن را داد.

3. دولت مجاز بود 20 درصد از درآمدهاي به دست آمده را به بودجه عمومي دولت تخصيص دهد، نداد.

4. دولت مجاز بود "حداكثر تا 50 درصد " از درآمد حاصل شده را به خانوارها اختصاص دهد، تقريباً همه درآمد را به اين كار اختصاص داد.

5. قرار بود پرداخت نقدي با لحاظ ميزان درآمد خانوار باشد. همه را مساوي پرداخت.

6. قرار بود سهمي را كه به خانوارها تخصيص مي‏دهد علاوه بر پرداخت نقدي، براي تامين اجتماعي (مانند گسترش بيمه) نيز صرف كند، ولي همه را صرف يارانه نقدي كرد.

7. قرار بود از هيچ محل ديگري از بودجه كل كشور براي اين پرداخت‌ها استفاده نكند، ولي با بالا گرفتن مبلغ نقدي پرداختي (ماهانه 44500 تومان براي هر نفر كه 4 هزار تومان آن يارانه نان بود)، پول كم آورد و از منابع ديگر بودجه استفاده كرد.

بدين ترتيب دولت در 9 مورد حكم قانون را زير پا گذاشت و در 2 مورد نيز روح آن را ناديده گرفت.

در لايحه بودجه 1390 كه پس از 80 روز تاخير تقديم مجلس شد، دولت درآمد حاصل از هدفمند كردن در سال 1390 را مبلغ 62 هزار ميليارد تومان در نظر گرفت. كميسيون تلفيق نيز همين مبلغ را پذيرفت.

تلاش براي تجديد راي نيز، از طريقي كه آيين‏نامه اجازه مي‌داد، ميسر نگشت. اين روند در حالي اتفاق مي‌افتاد كه طرفداران پيشنهاد دولت مي‌دانستند كه زمينه تصويب آن در صحن بسيار محدود است. وقتي نوبت بررسي اين موضوع در صحن فرارسيد، تنها پيشنهاد آقاي دكتر دهقان نماينده محترم طرقبه و چناران و عضو هيئت رئيسه، امكان مطرح شدن داشت، چون تنها پيشنهاد چاپ‎شده بود. در واقع عدم تصويب آن پيشنهاد در كميسيون آن‎قدر واضح به نظر مي‌رسيد كه مخالفان، پيشنهاد كتبي در موقع خودش نداده بودند. آقاي دهقان نيز احتياطاً پيشنهاد كرده بود كه در سال 1390 انواع حامل‌هاي انرژي حداكثر 20 درصد افزايش قيمت داشته باشند.
خلاصه دلايل آقاي دهقان و بنده كه به عنوان موافق آن صحبت كردم چنين بود:

1. قانون الزام مي‌كرد كه دولت تدريج را در گران كردن رعايت كند كه نكرد، در نتيجه چون گران كردن در سال اول با شيب تندي آغاز شد، براي رعايت قانون، مهار سرعت افزايش قيمت ضروري است.

2. با سبد قيمتي سه‏ماهه آخر 1389 كه هنوز ادامه دارد، مبلغ درآمد ناخالص براي سال 1390، حدود 30 هزار ميليارد تومان مي‌شود. پس براي كسب درآمد 62 هزار ميلياردي، قيمت‌هاي فعلي حامل‌هاي انرژي، بايد بيش از دو برابر شود. اين افزايش شديد خطرات جدي تورمي و ركودي در پي دارد.

3. تورم ناشي از همان افزايش قيمت‌‌هاي اوليه خطير است. ارقام نرخ تورم ماهانه از دي تا اسفند بين 2.5 تا 3.4 درصد است. در حالي كه از اول سال 88 تا آذر 89، نرخ‌هاي تورم ماهانه بين صفر و 1.8 در نوسان بود. اين علامت خطرناكي است كه اگر در ماه‌هاي بعدي (ماه‌هاي سال 1390) نرخ تورم ماهانه در همين حدود باشد، نرخ سالانه (از اول دي‎ماه 89 تا آخر آذر 90)، حدود 40 درصد خواهد شد. در نتيجه اگر دوباره قيمت‌هاي موجود را دو برابر كنيم، چه خواهد شد؟

4. قيمت انرژي، فشار هزينه توليد را به دنبال داشت و واحدهاي توليدي اعم از كشاورزي و صنعتي ناچار به كاهش توليد و اخراج بخشي از نيروي كار خويش شدند. به ويژه كه دولت در آغاز كار سهم حمايتي توليد را تقريباً نداد. حالا اگر قيمت‌ها دو برابر شود اين فشار به ميزان زيادي افزايش مي‌يابد و تبعات سنگين ركودي دارد و بيكاري شاغلان موجود را تشديد مي‌كند. اين پرسش جدي در برابر نمايندگان قرار گرفت كه آيا خانوارها كه پول نقد مي‌گيرند، نمي‌خواهند كار سرپرست آنها ادامه يابد و يا جوانشان كاري به دست آورد؟

5. آقاي رئيس جمهور در ديدار عيد جمعي از نمايندگان از آنان خواسته بود بگذاريد گران كنيم تا درآمد بيشتري كسب شود و يارانه نقدي را اضافه كنم. در واقع دولت بيش از آنكه به اصلاح ساختار توليد و اصلاح رفتار مصرفي مردم براي صرفه‏جويي در انرژي چشم داشته باشد، به دادن پول نقد بيشتر به مردم توجه دارد. به همين دليل بايد اين تمايل دولت مهار شود تا آن خطرات دامن مردم را نگيرد.

6. گفته شد كه اگر پيشنهاد دولت كه كميسيون تلفيق آن را پذيرفته است، عملي شود، بايد قيمت هر ليتر بنزين حدود 1500 تومان و گازوئيل حدود 350 تومان و قيمت گاز نيز بايد دو برابر شود. عقب‎نشيني دولت در گازوئيل 350 توماني اول و فروش براي همه مقاصد به ليتري 150 تومان، فيش‌هاي عجيب و غريب گاز كه ناراحتي كثيري از مشتركان را در پي داشت يادآوري شد و از مجلس درخواست شد كه با تصويب پيشنهاد آقاي دكتر دهقان، از اينكه همه از كارمان پشيمان مي‌شويم و از اجراي اين قانون خوب به ناچار دست بكشيم، جلوگيري كنند.

مجلس با حمايت چشمگيري، با 163 راي موافق تصويب كرد كه در سال 1390حداكثر افزايش قيمت در اين عرصه 20 درصد باشد. در پي اين تصويب در تذكري به رياست محترم مجلس عرض شد كه كميسيون تلفيق حال بايد درآمد قابل اكتساب را برآورد كند و طبق ماده 12 قانون هدفمند سازي يك رديف درآمدي و چهار رديف هزينه‏اي براساس سهم‌هاي تعيين شده در قانون مزبور و قانون برنامه پنجم، در جدول‌هاي بودجه بگنجاند تا دولت از سقف سهم هر قسمت تجاوز نكند و اصل 53 و 55 قانون اساسي نيز رعايت شود.

رئيس مجلس پذيرفت و براي اين مقصود، موضوع را به تلفيق ارجاع داد. متاسفانه در تاريخ چهارشنبه 14/2/90 گزارش كميسيون كه به صحن آمد، كميسيون به جاي انجام وظيفه تكميلي و تبعي خويش، احكام تازه‌اي را براي اضافه شدن به قانون بودجه ارائه كرد كه تقسيم درآمد اكتسابي از افزايش قيمت‌ها را به نفع پرداخت نقدي و به زيان توليد، دولت و بخش بهداشت و درمان عوض مي‌كرد.

به‏خلاف ماده 8 قانون هدفمندسازي سهم بخش توليد را از 30درصد به 20درصد تقليل مي‌داد، سهم دولت را به صفر مي‌رساند و تمام 20درصد سهم بودجه عمومي دولت و كاهش 10 واحد درصدي توليد را به پرداخت نقدي اختصاص مي‌داد. بدين ترتيب سهم پرداخت نقدي 80% و سهم توليد 20% به بخش بهداشت و درمان نيز كه بعد از تصويب برنامه پنج‏ساله بايد 10% از درآمد، قبل از تسهيم بين خانوارها- بنگاه‌هاي توليدي و دولت، به آن مي‌رسيد، از اين درآمد تخصيص داده نشده بود. در عوض كميسيون حكم جديدي در پيشنهاد جديدش داشت كه معادل يك ميليارد دلار سهم بهداشت و درمان اضافه شود. ابتدا به رئيس مجلس تذكر داده شد كه كار كميسيون كاملاً غيرقانوني است. چرا كه در اين مرحله كميسيون تنها مي‌تواند مسائلي را كه رئيس جلسه ارجاع مي‌دهد و ماهيت تلفيقي براي تصميمات اتخاذي مجلس دارد، رسيدگي كند و پيشنهاد بياورد و حق پيشنهاد هيچ حكم جديدي را ندارد.

علاوه بر اينكه احكام پيشنهادي مربوط به هدفمندي غيرقانوني است، حكم اختصاص يك ميليارد دلار به بخش بهداشت و درمان نيز غيرقانوني است، چرا كه سقف درآمدها در روزهاي گذشته بسته شده بود و حق افزايش آن ديگر وجود نداشت. رئيس مجلس در پاسخ ضمن وارد دانستن تذكر اضافه كرد چون با تصميم مهار شديد افزايش قيمت‌ها درآمد زيادي به دست نمي‌آيد تا تعهد دولت براي دادن هر نفر 44500 تومان اجرايي شود، كميسيون آن سهم‌بندي قانون را عوض كرد. در نتيجه در اقدامي غيرقانوني، كنار گذاشتن پيشنهاد غيرقانوني كميسيون را نپذيرفت.

بنده حذف پيشنهاد كميسيون تلفيق را درخواست كردم. خلاصه دلايل بنده اين بود.

1) اين تصميم تلفيق كه با هماهنگي دولت صورت گرفته است غيرقانوني است (دلايلش را در سطور پيش گفته‌ام) و قابل طرح نيست ولي من از سرناچاري پيشنهاد حذف داده‌ام.

2) علاوه بر آن، حكمتي كه آقاي رئيس براي جعل آن بيان كردند نيز با اين احكام به دست نخواهد آمد، زيرا طبق برآورد مركز پژوهش‌ها كه با داده‌هاي خام دولت انجام شده است، درآمد قابل اكتساب (پس از تصويب حداكثر 20% افزايش امسال)، حدود31700 ميليارد تومان است. از اين درآمد كه ناخالص است عوارض و ماليات‌هاي 10 تا 20 درصدي قانوني حاصل از فروش حامل‌هاي انرژي (به طور متفاوت) و ماليات 4 درصدي ارزش افزوده و هزينه‌هاي ديگر كسر مي‌گردد و به طور خالص 28700 ميليارد تومان درآمد مي‌ماند حالا 20 درصد توليد را كه حدوداً 5750 ميليارد تومان مي‌شود از آن كسر كنيم، 80 درصد بقيه تقريباً 23000 ميليارد تومان مي‏شود كه طبق تصميم غلط پيشنهادي سهم خانواده‌هاست. اگر بخواهيم كار غيرقانوني دولت در پرداخت 40500 تومان هر ماه به هر نفر (بدون يارانه نان) را بپردازيم، با توجه به آمار ثبت‏نام كنندگان جديد كه 72 ميليون نفرند (به گفته آقاي دكتر فرزين در كميسيون)، مبلغ مورد نياز براي سال 1390 تقريباً 35000 ميليارد تومان) 000,000,72 نفر × 12 ماه×500,40 هر نفر) خواهد شد. يعني ما براي ادامه اشتباه و قانون‌شكني دولت، حتي اگر يك ريال به توليد ندهيم به دولت و بخش بهداشت و درمان هم ريالي داده نشود، و تمام صد درصد درآمد را صرف پرداخت نقدي كنيم حدود 12000 ميليارد تومان (23000- 35000) كسري خواهيم داشت.

3) بنابر اين وقتي پيشنهاد غيرقانوني هيچ مشكلي را حل نمي كند و تنها قانون مصوب خودِ ما را لگدمال مي‌كند، چرا راي بدهيم. به همكارانم گفتم با مردم صادق باشيم. به آنان بگوييم كه دولت اشتباه كرده است. دولت قانون شكني خود را بپذيرد، صادقانه به مردم بگويد كه اگر بخواهم مصالح ميان‏مدت و بلندمدت كشور را در نظر بگيرم بايد از اشتباه و تخلف خود دست بكشم و طبق تصويب مجلس كه واقع‏بينانه هم هست مبلغ پرداخت نقدي را كم كنم. مگر آنكه مجلس را تحت فشار بگذارم و گراني شديد ايجاد كنم تا بتوانم پرداخت بيشتري به شما را ممكن سازم و به دنبال آن تورم و بيكاري بيشتر شود. بر برخورد صادقانه با ملت اصرار كردم، ولي متاسفانه مجلس به حذف پيشنهاد غيرقانوني كميسيون تلفيق راي نداد و پيشنهاد به همان شكل که شرح داده ‏شد، تصويب گرديد.

حالا اول دعواي دكتر احمدي‌نژاد با مجلس است كه يا تلاش مي كند از طرق غيرقانوني تامين اعتبار كند، كه بعيد است ديگر مجلس اجازه بدهد و با او برخورد خواهد كرد، يا با انداختن تقصيرها به گردن مجلس فراافكني مي‎كند، در حالي كه پيشنهاد غيرقانوني تصويب شده حاصل توافق دولت و كميسيون بود و در صحن نيز معاون امور مجلس رئيس جمهور آقاي ميرتاج الديني از آن دفاع كرد. به هر حال پيشنهاد دولت و تصميم مجلس، هر دو از نظر علمي و قانوني قانون دفاع نيست و عواقب آن به آساني چاره‌پذير نخواهد بود.

آنچه از برخورد صادقانه گفتم، بخشي از راه‏حل برون‏رفت از اين مشكل است.

 

هشداری برای سال 90/ ایرانیان ساکن خانه های نفتی هستند

سایت خبرآنلاین: تاثیر طلای سیاه در تمام شئون زندگی ایرانیان قابل ردیابی است ، حتی نوسانات قیمت مسکن نیز در ایران تابعی از قیمت نفت است.

رشد قیمت مسکن در ایران حالتی پلکانی داشته اشت نگاهی به سیر صعودی قیمت هر متر واحد مسکونی در پایتخت نشان از این امر دارد که قیمت مسکن در ایران معمولات یک دوره سکون دو تا ساله داشته و بعد با یک جهش همراه می شود. نگاهی به روند قیمت مسکن طی دو دهه گذشته به خوبی این مسئله را تائید می کند.

در مورد این نحوه حرکت قیمت در ایران عوامل موثر فراوانی مورد بررسی قرار گرفته و برخی از کارشناسان تا 90 شاخص موثر بر قیمت مسکن را بر شمرده اند ولی در این میان شاید یکی از عواملی که همواره مغفول مانده و یا در درجه چندم اهمیت قرار گرفته است مباحث مربوط به رابطه بین در آمدهای نفتی ایران و قیمت مسکن است.

البته دلیل اصلی کمتر پرداخته شدن به این رابطه را شاید بتوانیم در این موضوع بدانیم که دولت به عنوان نماینده مردم در اداره صنعت ملی نفت عمل کرده و آنچه به صورت دلار حاصل از فروش نفت به دست دولت رسیده با تاخیر و به صورت ریالی در سطوح مختلف اقتصاد ایران تزریق شده و همین شبح دولت است که به نوعی رابطه مستقیم درآمدهای نفتی را با قیمت مسکن در سایه قرارداده است.

اما این واقعیت را نباید فراموش کرد که دولت ها در ایران همواره با تکیه بر درآمدهای نفتی حرکت کرده اند و این اتکا باعث شده است که در هر دوره ای که درامدهای نفتی افزایش پیدا کرده فعالیت های عمرانی دولت نیز افزایش پیدا کرده و بخش عمده ای از اعتبارات عمرانی همواره در بخش ساختمان هزینه شده و می شود که البته بخشی از این ساختمان به فضای مسکونی باز می گردد.

از سوی دیگر طی سالهای گذشته همواره دولتها به بخش مسکن به عنوان یکی از بزرگترین موتورهای محرک اقتصاد کشور توجه داشته اند و در بسیاری از موارد رشد اقتصادی که در کارنامه دولت ها به ثبت رسیده مرهون رونق بازار مسکن و رشد ساخت و سازی بوده است که به گفته دست اندر کاران آن موتور محرکی برای بیش از 50 صنف در اقتصاد ایران است.

از سوی دیگر رشد درآمدهای نفتی در کشور همواره با افزایش نقدینگی همراه بوده و در اقتصاد بیمار ایران که فعالیتهای مولد همواره از سود اوری کمتری برخوردار بوده است رشد نقدینگی به تورم نقدینگی در بازار مسکن همراه شده است یا به عبارتی ساده تر هرچه پول در اختیار مردم قرار گرفته است به دلیل سود اوری بدون ریسک مسکن به این بازار وارد و باعث رشد قیمت مسکن شده است.

مقایسه دو نرخ رشد

با کنارهم قراردادن همین چند نکته ساده نشان می دهد باید رابطه مستقیمی بین قیمت مسکن و درآمدهای نفتی وجود داشته باشد، البته برای اثبات وجود این رابطه کافی است به مقایسه بین نرخ رشد قیمت واحدهای مسکونی و نرخ رشد درامدهای نفتی در ایران بپردازیم.

درصد افزایش و کاهش قیمت مسکن و درآمدهای نفتی از سال 1371 تا سال 1389 نمایانگر سه دوره است، دوره اول که از ابتدای مقایسه تا سال 1375 است که دراین دوره نوسان درامدهی نفتی به صورت مستقیم و بلافاصله در قیمت مسکن مشهود است، دوره دوم مربوط به سالهای 1376 تا 1383 است که در این دوره بین نوسانات قیمت نفت و تاثیر آن در قیمت مسکن یه دوره تاخیری حدود یک ساله ایجاد شده است و دوباره از سال 1384 تا 1389 می بینیم که منحنی افزایش و کاهش درآمدهای نفتی با قیمت مسکن تطابق کامل پیدا کرده است.

نکته جالب آنکه این سه دوره تاثیر گذاری که برشمرده شد کاملا مطابق دوره فعالیت دولتها و تغییر سیاستهای اقتصادی است که توسط دولتهای مختلف در اقتصاد ایران اتخاذ کرده اند، در دوره سازندگی که سال 75 شاهد فعالیت ان هستیم دولت با توجه به تلاشی که در جهت جبران خسارات جنگ داشته است تلاش کرده هرچه درامد داشته است وارد عرصه های عمرانی کرده و همین مسئله به شکلی خواسته یا ناخواسته به تطبیق بین قیمت مسکن و درامدهای نفتی انجامیده است.

در دوره دولت اصلاحات دولت تلاش داشته که رابطه مستقیم بین قیمت نفت و قعالیتهای اقتصادی و بودجه دولت را قطع کند ولی این قطع به صورت کامل میسر نشده و هرچند سهم نفت در فعالیت های اقتصد دولت تاحدی کاهش پیدا کرده است ولی می بینیم در نهایت به فاصله یک سال درامدهای نفتی تاثیر خود را در بازار مسکن منعکس کرده و رونق نفتی به افزایش قیمت مسکن متنهی شده است.

اما در دولت نهم و دهم می بینیم دوباره دولت رابطه مستقیم بین درآمدهای نفتی و بازار مسکن بر قرار کرده است، رشد قیمت مسکن در کشور که همزمان با رشد قیمت نفت در سالهای آغاز فعالیت دولتهای نهم و دهم ایجاد شده است نیز به خوبی نشان می دهد که دولت مستقیما درآمدهای نفتی را به بازار مسکن پمپاژ کرده است.

چشم انداز نگران کننده سال 90

با توجه به این تجربه می توان گفت با افزایش درآمدهای نفتی باید انتظار جهش قیمت مسکن در همان سال و یا یک سال بعد از آنرا داشته باشیم. بر اساس براوردهای صندوق بین المللی پول درآمدهای نفتی ایران در سال 90 رکورد 87 میلیارد دلاری سال 1387 را پشت سر خواهد گذاشت و به رقمی معادل 97 میلیارد دلار می رسد، این روند می تواند برای بازار مسکنی که حداقل دو سال دوره رکود خود را پشت سر گذاشته مستعد افزایش قیمت است.

از سوی دیگر باید توجه داشت که در بازار شاهد رشد شدید اجاره بها بوده ایم، افزایش اجاره ای که با افزایش قیمتها در حال اتفاق افتادن است و به طور حتم باعث می شود که بخشی از تقاضای اجاره به بازار خرید مسکن سرازیر شود و معلوم نیست که این بخش با طرح هایی مانند مسکن مهر قابل پاسخگویی باشند و همین شرایط می توانند بازار مستعد مسکن را به سمت جهش بلندی در قیمت ها سوق دهند و دولت شاید بتواند حداکثر این جهش را یک سال به تاخیر بیندازد، که البته با توجه به اشتها و عجله دولت در هزینه کرد درآمدهای نفتی به نظر تاخیر فاز یک ساله نیز بسیار دور از ذهن است، مگر انکه برنامه ریزان اقتصادی چاره ای برای این شرایط بیندیشند.

 

عضو تحکیم وحدت با ضرب و شتم بازداشت شد

دانشجونیوز: صبح امروز ماموران امنیتی با هجوم به منزل سعید نعیمی عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) وی را بازداشت کردند‬ ‫و به مکان نامعلومی منتقل نمودند‬.

گزارش ها حاکی است که نیروهای امنیتی در زمان بازداشت سعید نعیمی وی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند‬.

گفتنی است هم اکنون احمد زید آبادی، عبدالله مومنی، حسن اسدی و علی جمالی از اعضای سازمان ادوار تحکیم وحدت در زندان به سر میبرند‬.

ادوار نیوز

 

دانشجویان آماده دور جدیدی از اعتراضات می‌شوند

با نزدیک شدن به سالگرد انتخابات ۲۲ خرداد سال ۸۸ و همچنین روز ۱۸ تیر، دانشگاه‌های کشور کم‌کم آماده دور جدیدی از اعتراضات می‌شوند.

به گزارش سایت روزآنلاین، گروهی از فعالان دانشجویی با اعلام روز ۲۵ اردیبهشت به عنوان روز آغاز اعتصاب در دانشگاه‌ها و عدم حضور بر سر کلاس‌های درس، مشغول سازمان‌دهی فعالان دانشجویی برای این اعتراضات هستند.

تاکنون دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های کشور اعلام کرده‌اند که در این مراسم شرکت خواهند کرد.

دانشجویان اعلام کرده‌اند که در روز ۲۵ اردیبهشت و در اعتراض به شرایط سیاسی کشور از حضور در کلاس‌های درس خودداری خواهند کرد.

 

پاسداران: اصلاح طلبان بدنبال همکاری با جریان انحرافی

جوان آنلاین (سپاه پاسدارن): اقلیت اصلاح طلبان مجلس بانی این تفاهم و دانه پاش جذب وتعامل با جریان موصوف می باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین جمعی از اصحاب فتنه 88 مشغول طراحی سناریویی پیچیده هستند تا به ظن خود با فریب نظام خودرا در پوشش جریان انحرافی اصول گرایان به نظام تحمیل نمایند .
اخبار منتشره حاکی از آن است که همسویی بعضی جریانات انحرافی ودرپیش گرفتن خط واسطی که گرایش اصلاح طلبانه آن درخشش بیشتری داشته است ، بعضی از فتنه گران به خصوص لایه های تند این جریان که قصد براندازی نظام را داشته است را به طمع انداخته است تا از این فضا و انشقاقی که در بعضی لایه های انحرافی اصولگرایان افتاده است بهره برداری نموده وبا تشدید این جریان و گسترش زاویه بوجود آمده ، وبا این تحلیل که رونق این طیف افزون خواهد شد وراه درپیش گرفته شده به تسلط برانتخابات ومراکز قانونی خواهد انجامید ، بهره برداری نمایند .
گفته می شود اقلیت اصلاح طلبان مجلس بانی این تفاهم ودانه پاش جذب وتعامل با جریان موصوف می باشد ، البته کارشناسان معتقدند ، هوشیاری مبادی نظارت ،کنترل ونگهبانی از قانون سد بزرگی برای ورود ضد انقلاب ومعارضین ومنحرفین به مجلس خواهد بود ومطمئنا ، دشمن با هر شکل وقیافه ای ، طرفی از این سناریو ها نخواهد بست .

 

نان همان نان است، فقط قيمتش 4 برابر شده!

روزنامه ابتکار: در حالي که هدفمندي يارانه نان از اول ديماه سال گذشته کليد خورده و در نيمه پاياني سناريوي دولت براي هدفمندي اين کالاي مهم قرار دارد اما به نظر مي‌رسد اهداف دولت براي هدفمندي اين کالا با اهداف مردم کوچه و بازار تفاوت دارد.واقعي شدن قيمت نان، اصلاح قيمت ها، افزايش قيمت نان و يا هر عنواني که بشود بر اين مقوله گذاشت يک انتظار اساسي در ذهن مردم ايجاد کرده است که ظاهرا انتظارات مردم با اهداف دولت در يک مسير قرار ندارد.به گفته معاون وزير بازرگاني و مدير عامل شرکت بازرگاني دولتي ايران که سياستگذار اصلي بخش گندم و آرد و نان محسوب مي‌شود دو هدف عمده هدفمندي يارانه آرد و نان اصلاح قيمت‌ها و صرفه جويي بوده است.اما مردمي که در اين شهر زندگي مي‌کنند حرفهايي براي گفتن دارند. آنها مي‌گويند اگر قيمت نان دو تا 4 برابر شده است حداقل بايد کيفيت آن هم تغييري کرده باشد. در نگاه اول اين انتظار مردم منطقي به نظر مي‌رسد اما براستي اصلاح قيمت‌ها با اين شکل توانسته نظر مردم را هم جلب کند؟ اين سوالات بايد پاسخ منطقي براي مردم از سوي مسئولين داشته باشد.
عليخاني مي‌گويد: در گام اول هدف اصلي ما از هدفمندي يارانه آرد و نان افزايش کيفيت نبوده است ما بدنبال اصلاح قيمت و صرفه جويي بوده ايم و معتقديم با انجام اين دو درنهايت به اصلاح ساختار مي‌رسيم که همراه خود ارتقا کيفيت را دارد.او معتقد است ساختار سي ساله توليد نان را نمي‌توان طي چند ماه اصلاح کرد. براي ارتقاء کيفيت نان سه مولفه مواد اوليه، مهارت کارگران و ماشين‌آلات پخت وجود دارد و ارتقاء کيفيت نان تنها در دست وزارت بازرگاني نيست بلکه نيازمند همکاري بين دستگاهي است.
عليخاني در پاسخ به سوال فارس در خصوص اينکه يکي از عوامل افزايش کيفيت نان حذف قيمت‌گذاري است تا واحدهاي توليد‌کننده نان بتوانند از بهبود‌دهنده‌هاي مناسب براي ارتقاء کيفيت استفاده کنند و رقابت‌پذيري در بازار وجود داشته باشد اظهار داشت: ما فکر مي‌کنيم که اين پروسه بايد در ميان مدت اتفاق بيفتد و پيش‌بيني ما اين است که بين 6 تا 9 ماهه آينده شاهد بازار رقابتي نان با حذف قيمت‌گذاري‌ها و آزاد‌شدن قيمت‌ها داشته باشيم.
بسياري از مردم مي‌گويند افزايش قيمت نان در کيفيت آن تاثيري نداشته است و حتي مي‌توانيم بگوييم که کيفيت کاهش هم پيدا کرده است. اما افزايش قيمت يكه نتيجه ملموس داشته است و آن اين است که دقيقا به اندازه نياز نان مي‌خريم نه بيشتر.به اعتقاد آنها نمي‌دانيم چرا براي نانوا فرقي نمي‌کند که نان را چگونه بپزد. شايد فکر مي‌کند هر طور بپزد خريدار دارد.
البته بايد توجه داشته باشيم که وقتي براي گندم و نان قيمت گذاري مي‌شود نانوا ديگر انگيزه اي براي بهتر پختن ندارد. او لزومي نمي‌بيند که هزينه تمام شده خود را بالاببرد براي اينکه مردم راضي باشيد.
اين در حالي است كه طبق مشاهدات به عمل آمده ظاهرا کيفيت نان سنگک بهتر از ساير نانهاست و البته طالب خاص خودش را هم دارد. نبايد از اين موضوع غافل شد که به لحاظ سنتي تعداد نانوايي‌هاي لواش و بربري بيشتر از سنگک است که به نظر مي‌رسد در اين خصوص هم حساب کتاب خاصي وجود نداشته است.
با تمام اين تفاسير افزايش کيفيت نان خواسته مردم است و چون مردم مي‌خواهند اين اتفاق بايد بيفتد. اما نبايد از مديريت صحيح دولت در کنترل جو رواني و جلوگيري از بروز برخي ناهنجاري‌هاي اجتماعي در اصلاح قيمت نان غافل شد. اصلاح قيمت نان و صرفه جويي در اين بخش از دستاوردهاي بزرگ اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها است و درست انجام دادن اين بخش توجيهي براي انجام ندادن بخش ديگر که ارتقاي کيفيت است نيست.
بر اين اساس سال 89 را در حالي پشت سر گذاشتيم كه صنعت نان كشور اتفاقات و تحولات بزرگي را تجربه كرد، رويدادهايي از قبيل تعيين روز ملي براي نان و برگزاري يك جشن به همين مناسبت در روز 24 آبان سال گذشته، تدوين و اجراي بسته حمايتي”گندم، آرد و نان”، اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در اين بخش و به تبع آن نامگذاري هفته اي با عنوان”هفته كيفيت نان” از 11 تا 18 دي ماه سال قبل و برگزاري”همايش ملي كيفيت نان” در اين هفته همگي از جمله اتفاقات خوبي بودند كه باعث شدند تا ضمن ارزش گذاري بيش از پيش به صنعت عظيم نان، زمينه دلگرمي بيشتر فعالان اين عرصه نيز فراهم شده و از اين رهگذر هدف و خواست اصلي آنان كه همان فرهنگ سازي براي مصرف درست و بهينه نان در كشور است، تامين شود.
اما با تمام اين تفاسير بايد گفت فرايند ارتقاي كيفيت نان‌هاي توليدي در كشور امري طولاني مدت بوده و دستيابي به آن نيازمند توجه به موارد مختلفي است كه هر كدام از آنها به مثابه يك حلقه براي كل اين زنجيره به حساب مي‌آيد و در اين راستا بهسازي واحدهاي نانوايي يكي از حلقه‌هاي اصلي زنجيره مذكور است، چرا كه توجه به آن نقش بسزايي را در اين زمينه ايفا خواهد كرد.
بر همين اساس شركت بازرگاني دولتي ايران به عنوان متولي امر”گندم، آرد و نان” در كشور، از سال 89 توجه بيش از پيش به امر بهسازي واحدهاي نانوايي در سراسر كشور را در سرلوحه برنامه هايش قرار داده، تا بدين ترتيب تقريبا كل واحدهاي نانوايي موجود در كشور يعني تمامي 63 هزار واحد نانوايي فعلي، بتوانند از تسهيلات اختصاص يافته به اين امر بهره مند شده و در نتيجه آن شاهد نماي ظاهري بهتر و بهداشتي تري از نانوايي‌ها باشيم.

تدریس کتاب انجمن حجتیه به مدیران دولتی

سایت مشرق: به دنبال تفاهم سه جانبه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و دو وزارتخانه کشور و ارشاد، مدیران دولتی موظف به حضور در کلاسهایی آموزشی و فرهنگی با عنوان «طرح سلمان» شده اند.

دستگاههای اجرایی موظفند این دوره ها را تا پایان سال ۱۳۹۰ به اجرا بگذارند. در بخشنامه ارسالی، «ارتقاء سطح بینش و مهارت مدیران کشور» یکی از ارکان مهم استرات‍ی فرهنگی دولت توصیف شده و بر این اساس، عناوینی چون فرهنگ مهدویت مورد توجه قرار گرفته که در مجموع ۴۰ ساعت به طول خواهد انجامید.

در ادامه این طرح، اعلام شده که مدیران حاضر در این دوره های اجباری پس از گذراندن ۴۰ ساعت آموزش، قادر باشند رفتارهای مدیریتی خود را بر اساس اصول و مبانی اسلامی شکل دهند، از باورهای دینی در اصلاح امور فرهنگی استفاده کنند، اصول و اهداف سیاست فرهنگی کشور را تشریح کنند و وضعیت فرهنگی کشور را تحلیل کرده و راهکارهای اجرایی برای برون رفت آنرا تبیین کنند!

مخاطبان این دوره ها نیز مدیران سیاسی، مدیران حرفه ای عالی، مدیران حرفه ای میانی، مدیران حرفه ای عملیاتی و کارشناسان دستگاههای اجرایی خواهند بود.

یکی از قابل توجه ترین این عناوین دوره آموزشی که الزام آور نیز می باشد، دوره مربوط به فرهنگ مهدویت است که هدف کلی آن در بخشنامه ابلاغی به استانها، «ارتقای دانش و تعمیق نگرش فراگیران در خصوص نقش و جایگاه مهدویت در بسترسازی برای حکومت جهانی» است.

مخاطبان باید پس از این دوره ۴ ساعته بتوانند جایگاه مهدویت در اندیشه اسلامی را تبیین کنند، مفهوم انتظار و منتظر واقعی را توضیح دهند، وظایف منتظران را نام ببرند و نقش انقلاب اسلامی را در بسترسازی برای حکومت جهانی تبیین کنند!

به افراد مجری طرح نیز توصیه شده این دوره را به صورت سخنرانی و بحث گروهی اداره کنند و در پایان نیز ضمن آزمون کتبی، مشارکت فعال در بحث را نیز از جمله ملاکهای امتیازدهی به شمار آورند.

به گزارش مشرق، از جمله منابع مکملی که برای این طرح اعلام شده، کتاب گفتارهایی پیرامون امام زمان (عج) نوشته سید حسن افتخارزاده است .

افتخارزاده عضو شورای ۵ نفره انجمن حجتیه است که در زمان شیخ محمود حلبی تربیت شد تا جایگزین وی شود اما به دلیل اینکه افتخارزاده صحبت های تندی در سخنرانی هایش علیه امام(ره) داشت انجمن وی را به عنوان ریاست انجمن مطرح نکرد. افـتـخـارزاده در سال ۱۳۶۷ به دلیل اهانت به شهدا و برخى از مقدّسات دینى دستگیر شد.