صدور حکم غیرانسانی برای یکی از فعالین دانشجویی

بنا به گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران" صدور حکم غیر انسانی و غیر قانونی 2 سال حبس تعزیری برای فعال دانشجویی نادر احسنی توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367
روز شنبه 20 فروردین ماه نادر احسنی فعال دانشجویی به شعبه 28 دادگاه انقلاب برای ابلاغ حکم غیر انسانی و غیر قانونی دو سال حبس تعزیری احضار شد.
این فعال دانشجویی در 19 بهمن ماه سال 88 با یورش وحشیانه و شبانه مامورین وزارت اطلاعات به منزل پدری اش به همراه خواهرش الهام احسنی دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد و تحت بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت و در اثر فشارهای گسترده بین اللملی بعد از 14 روز مجبور به آزادی وی شدند.
دادگاه این فعال دانشجویی به اتهام اقدام علیه امنیت نظام ، تبلیغ علیه نظام ، اجتماع و تبانی بر علیه نظام و سایر اتهامات دیگر در تاریخ 23 بهمن 89 در شعبه 28 دادگاه انقلاب توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمیسیون قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 برگزار شد . در صورتیکه وی در زمان بازداشت در حال گذراندن دوران خدمت سربازی خود بود.
لازم به یادآوری است که این فعال دانشجویی در 11 آذرماه سال 86 قبل از برگزاری مراسم 16 آذر روز دانشجو توسط ماموران وزارت اطلاعات از جلو درب منزلشان ربوده و به بند 209 زندان اوین منتقل شد. وی به مدت 53 روز در سلول انفرادی و تحت بازجویی و شدیدترین شکنجه ای جسمی و روحی قرار داشت .تا جاییکه بعد از 68 روز آزادی با قرار وثیقه 100 میلیون تومانی آثار شکنجه همچنان بر صورت و بدن او عیان بود. او پیش از این به اتهام فعالیت دانشجویی در همین شعبه توسط محمد مقیسه ای به یکسال حبس تعزیری محکوم و در 31 فروردین 89حکم یکسال حبس تعزیری وی به اجرا گذاشته شد. درست یک هفته پس از پایان محکومیتش وآزادی وی از زندان اوین در 23 بهمن 89 به دلیل پرونده سازی جدید و واهی بازجویان (شکنجه گران) وزارت اطلاعات مجددا در همین شعبه محاکمه و امروز شنبه 20 فروردین حکم سنگین و غیر انسانی 2 سال حبس تعزیری به وی ابلاغ شد.
فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران پرونده سازی جدید و نسبت دادن اتهامات دروغین توسط بازجویان وزارت اطلاعات و صدور احکام سنگین و غیر قانونی و غیر انسانی برای این فعال داشجویی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی و ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای جهت رسیدگی به دادگاههای بین المللی است.

20 فروردین 1390 برابر با 09 آپریل 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

محکومیت یک فعال سیاسی به حبس و شلاق

خبرگزاری هرانا - جواد وفایی بصیر فعال سیاسی و دبیر تشکیلات حزب جامعه مدنی به سه سال زندان و هفتاد و پنج ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش جرس، حکم سه سال زندان و هفتاد و پنج ضربه شلاق جواد وفایی بصیر که توسط قاضی قادری نسب، ریاست شعبه دوم دادگاه انقلاب همدان در تاریخ هشت اسفند سال هشتاد و نه تنظیم شده بود چهاردهم فروردین ماه سال جاری ابلاغ و تسلیم وی شد.

حکم صادره بر اساس شکایت اداره اطلاعات همدان صادر شده و مواردی چون "اهانت به رهبری"، "اهانت به رئیس جمهور"، "دعوت از عناصر گروهک معاند جهت سخنرانی"، "تهیه و توزیع نشریه" و "نگهداری ماهواره" از جمله موارد اتهامی این کنشگر سیاسی است.

گفتنی است وفایی در پی بیانیه انتخاباتی سال ٨٨، به همراه سه تن از اعضای حزب جامعه مدنی محاکمه و به شش ماه حبس تعزیری و در دادگاه تجدید نظر به شش ماه حبس تعلیقی تا پنج سال، محکوم شده بود، که در آستانه ششم دی ماه سال هشتاد و نه نیز توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از یک هفته با سپردن وثیقه از زندان مرکزی همدان آزاد شد؛ اما در هفتم اسفند ماه بدون ابلاغ قبلی به وسیله تماس تلفنی به دادگاه فراخوانده شد و به اتهام توهین به مقامات و هواداری از نیروهای ملی مذهبی و فعالیت انتخاباتی در ستاد میرحسین موسوی محاکمه شد.

صدور احکام غیرانسانی برای حامیان مادران عزادار

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" احکام سنگین و غیر انسانی 4 سال زندان علیه 2 تن از حامیان مادران پارک لاله (مادران عزادار) توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 صادر گردید.
روز شنبه 20 فروردین ماه 2 تن از حامیان مادران پارک لاله خانم ها ژیلا کرم زاده مکوندی و لیلا سیف الهی برای ابلاغ حکم به شعبۀ 28 دادگاه انقلاب احضار شدند و توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 به احکام سنگین ، غیر قانونی و غیر انسانی 4 سال زندان محکوم شدند.
از طرفی دیگر پرونده خانم الهام احسنی که اخیرا از جهنم ولی فقیه علی خامنه ای به خارج از کشور پناه آورده است را همچنان باز نگه داشته اند. محمد مقیسه ای رئیس شعبۀ 28 دادگاه انقلاب خواهر خانم احسنی را که کفالت او را به عهده گرفته است احضار و به او اعلام نموده اند که مبلغ کفالت را از حقوق وی کم خواهند کرد.
خانم ها لیلا سیف الهی ،ژیلا کرم زاده مکوندی،الهام احسنی و فاطمه رستگاری نسب از حامیان مادران پارک لاله (مادران عزادار) که در جریان یورشهای وحشیانه و شبانه 19 بهمن 1388 به منازلشان دستگیر و به بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شدند و تا بیش از 40 روز در این شکنجه گاه تحت شکنجه های جسمی و روحی و توهینهای اخلاقی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشتند. ولی با اعتراضات گسترده بین المللی رژیم ولی فقیه علی خامنه ای وادار به آزادی آنها شد. تعدادی از آنها در طی سال 1389 بارها به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار ،مورد بازجویی تلفنی و تهدید قرار گرفته اند. تا به حال نزدیک به 89 نفر از حامیان پارک لاله دستگیر شده اند .مادران پارک لاله و حامیانشان با فعالیتهای خود خواستار؛محاکمه آمران و عاملان کشتارهای 30 ساله اخیر ، آزادی بی قید و شرط همۀ زندانیان سیاسی و عقیدتی و لغو اشکال مختلف اعدام می باشند.
سیاست سرکوب خونین مردم ایران توسط ولی فقیه علی خامنه ای تعیین می شود و از طریق نیروهای سرکوبگر انتظامی و نظامی ، قوۀ قضاییه ،بازجویان(شکنجه گران) وزارت اطلاعات و سازمان زندانها به اجرا گذاشته می شود.رژیم ولی فقیه با ارجاع پرونده حامیان مادران پارک لاله به محمد مقیسه ای که از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی 67 می باشد و در جریان اعتراضات سال 88 تعدادی ازشرکت کنندگان در اعتراضات گسترده مردم ایران را به اعدام محکوم نمود و حکم جنایتکارانۀ حداقل 2 نفر از آنها را به اجرا گذاشت .سعی دارد که مادران جانباختگان 30 سال اخیر و حامیان آنها را مرعوب کند تا از پیگیری خواسته های به حق خودشان باز دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور احکام سنگین ، غیر قانونی و غیر انسانی علیه حامیان مادران پارک لاله را شدیدا محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر ،گزارشگران ویژه زنان و تمامی مدافعان حقوق زنان می خواهد که به دفاع از آنها برخیزند و مانع اعمال سرکوبگرانه ولی فقیه علیه مادران جانباختگان و حامیان آنها شوند.

20 فروردین 1390 برابر با 09 آوریل 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل ملل متحد سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگرویژه زنان سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

حمله یک منبع امنیتی به هموطنان زرتشتی در ایران

سایت امنیتی "بولتن نیوز": به دنبال تلاش عده ای بهایی برای در اختیار گرفتن مدیریت یکی از اتحادیه های کرج ، این بار زرتشتیان پارسی به دنبال رایزنی و تصاحب میزهای مسئولیتی یکی از اتحادیه های صنفی این شهرستان می باشند.

این عده به دلیل اینکه بزرگترین و مناسب ترین مکانهای فروش را از آن خود نموده اند با ارتباط موثری که با سایر هم صنفی های خود برقرار کرده اند تلاش دارند تا در مسند مدیریتی این اتحادیه قرار گیرند. آنان با توجه به اینکه از لحاظ تاریخی قدمتی دیرینه در این صنف و همچنین صرافی ها دارند تلاش دارند تا با در اختیار گرفتن این اتحادیه در کرج حداقل بخشی از مطالبات اعتقادی خود را از نو بنيانگذاري و پیاده نمایند.

گفته می شود اعضای این گروه که از زرتشتیان پارسی بوده که از هند به این شهرستان سفر کرده اند در تلاشند تا با بهره گیری از توان مالی خود افکار و ایده های "مانکجی هاتريا" را در شهرستان و استان جدید البرز پیاده نمایند.

جدید ترین این اقدامات را می توان در برگزاری جشنواره بهمنگان یکی از فروشگاههای بزرگ این شهرستان دید.

گفتنی است زرتشتیان پارسی جمعی از زرتشتیانی هستند که به افسانه ای تبعید اجباری اعتقاد دارند. این زرتشتیان با بهره گیری از توان مالی و با ارتباط موثری که با برخی از زرسالاران بزرگ دنیا ایجاد کرده اند توانسته اند بزرگترین منابع اقتصادی هند را از آن خود نمایند. هم اکنون یکی از ده میلیارد بزرگ دنیا از زرتشتیان پارسی است.

سر شاپور ریپورتر و سر اردشیر ریپورتر پدر و پسری که در زمان رضا شاه و محمد رضا شاه سر جاسوس اطلاعاتی سازمان جاسوسی انگلستان MI6 بوده اند از این خاندان هستند.

بی خبری از سرنوشت یکی از فعالان ستاد کروبی

سایت تحول سبز: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، امیر حسین فتوحی عضو کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی و مسئول ستاد شهروند آزاد مهدی کروبی در استان هرمزگان، که چندی پیش به دلیل فشارها و تهدیهای فزآینده نیروهای سرکوبگر به ناچار ترک وطن کرده و در دفتر امور پناهند گان سازمان ملل در آنکارا درخواست پناهند گی کرده بود مدتی است ناپدید گشته و از وضعیت وی خبری در دست نمی باشد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، فتوحی در دیدار با دوستانش از تهدید نیروهای امنیتی ایران و تلفن های مکرر از سوی بازجوی دوران اسارتش خبر داده و خاطرنشان کرده بود که پلیس ترکیه نیز هیچگونه وقعی به چنین تهدیدهایی ننهاده بود. این وضعیت در حالی است که امیر حسین همراه همسرش در ترکیه به سر می برد.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر خبرهایی از تهدید و فشارهای فزآینده بر فعالان سیاسی مقیم ترکیه گزارش شده اما پلیس امنیت ترکیه حفاظت جان فعالان ایرانی را به عهده خود آنها دانسته است.

این منبع خبری می افزاید طی سوابق قبلی پلیس ترکیه، که همکاری نزدیکی با وزارت اطلاعات ایران دارد، این موضوع می تواند ناپدید شدن امیر حسین فتوحی را بغرنج تر کند.

وضعيت وخیم و نگران ‌کننده یک روزنامه نگار دربند

خبرگزاری هرانا - سام محمودی سرایی، دبير سرويس کتاب روزنامه شرق که دهم اسفند سال ۱۳۸۹ بازداشت شده است، از نظر جسمی و روحی دارای وضعیتی "وخيم و نگران‌کننده" است.

بنا به گزارش رسیده به رادیو زمانه، وضعيت اين روزنامه‌نگار که از "مشکل مزمن ميگرن و دستگاه گوارش" رنج می‌برد در زندان وخيم‌تر شده است.

وی به دلیل بیماری باید از مصرف برخی غذاها خودداری و داروهایش را نیز به‌طور مرتب استفاده کند اما در زندان این موضوع رعایت نمی‌شود.

سام محمودی از زمان بازداشت تاکنون از ملاقات حضوری محروم بوده و تنها چند بار توانسته با خانواده‌اش تماس تلفنی بگيرد. قاضی سان‌ياری که پرونده وی را در شعبه هشتم دادياری دادگاه انقلاب بر عهده دارد با وجود اين‌که سام محمودی ممنوع‌الملاقات نيست اما با ملاقات حضوری وی مخالفت می‌کند.

اين روزنامه‌نگار هم‌اکنون در بند قرنطينه زندان اوين به‌سر می‌برد.

وی در تماس‌های تلفنی‌اش از وضعيت روحی نامناسبی برخوردار بوده است. سام محمودی در اين تماس‌ها گفته که نگران است دادگاه برای وی حکم سنگينی صادر کند.

"تبليغ عليه نظام و توهين به رهبری"، سرودن ترانه "من اعتراف می‌کنم ..." و "داشتن کتاب آيات شيطانی اثر سلمان رشدی" از جمله اتهامات وی اعلام شده است.

با اين حال سام محمودی در بازجويی‌ها گفته قصد داشته در سالروز صدور حکم مرگ سلمان رشدی از سوی آيت‌الله خمينی، ويژه‌نامه‌‌ای منتشر کند و به همين دليل کتاب آيات شيطانی را تهيه کرده تا درباره آن نقد بنويسد.

از سویی دیگر منزل این روزنامه‌نگار که استیجاری بوده تا دو هفته دیگر باید تخلیه شود و صاحب‌خانه به دلیل اتفاقی که برای این روزنامه‌نگار رخ داده، حاضر به تمدید قرارداد خانه نشده است. در همین حال صاحب‌خانه گفته است که مبلغ رهن خانه را تنها به سام محمودی تحویل می‌دهد.

به همین دلیل از این نظر، همسر وی نیز تحت فشار قرار دارد.

اين روزنامه‌نگار در رويدادهای شش دی‌ماه سال ۸۸ نيز بازداشت شده بود و در تاريخ ۲۱ بهمن‌ همان سال به قيد وثيقه ۳۰۰ ميليون تومانی از زندان آزاد گرديد.

تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران در جریان وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران بازداشت شدند که تعدادی از آن‌ها پس از چند ماه حبس آزاد شدند و گروهی همچنان در زندان به‌سر می‌برند.

سازمان گزارشگران بدون مرز آذرماه گذشته در بيلان سال ۲۰۱۰ آزادی مطبوعات در جهان اعلام کرد که ايران با ٣٠ روزنامه‌نگار تبعيدی بيشترين تعداد فرار روزنامه‌نگاران را دارد.