زندان قرچک ورامین؛ کهریزک دوم (انتقال زندانیان سیاسی)

سایت تحول سبز: خانواده های زندانیان سیاسی زن در زندان رجایی شهر که به تازگی به زندان قرچک ورامین منتقل شده اند می گویند که این زندان کهریزکی دیگر است .گفته می شود که به زودی زندانیان سیاسی زن در اوین نیز به قرچک ورامین منتقل خواهند شد.

به گزارش کلمه، این زندانیان زن در تماس های تلفنی با خانواده هایشان اعلام کرده اند این زندان کهریزک دیگری است که در آن به زندانیان حتی آب و غذا به موقع داده نمی شود و مسوولان زندان هر زمان دلشان بخواهد به زندانیان غذا می دهند .آب این زندان نیز در بیشترین ساعات روز قطع است .

این زندانیان گفته اند روز گذشته وقتی به این شرایط اعتراض کرده اند، ماموران زندان با باتوم آنها را کتک زده اند که این ماجرا موجب شکستن ناخن چند تن از این زندانیان شده است .

زندانیان این زندان شرایط این زندان را با یک” مرغدانی “مقایسه کرده و گفته اند اگر این شرایط تا فردا پایان نیابد و این زندانیان به زندان دیگری منتقل نشوند و یا به وضعیت شان رسیدگی نشود دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد.

شبنم مددزاده و جمع دیگری از زندانیان سیاسی زن در رجایی شهر از جمله زندانیان انتقال یافته به زندان قرچک هستند.این زندان همچون زندان کهریزک در حاشیه تهران واقع است و با توجه به وضعیت نامناسب و نگهداری زندانیانی با جرایم سنگین از قبیل اعتیاد و توزیع مواد مخدر، سرقت و تخلفات اجتماعی، شرایط سختی را برای زندانیان سیاسی که به آنجا منتقل می شوند به وجود می آورد.

خانواده های زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر نیز پیش از این با انتشار نامه‌ای نسبت به شرایط دهشتناک و غیرانسانی موجود در بند زنان زندان رجایی شهر اعتراض کرده بودند ، اما به جای رسیدگی به این شرایط اکنون این زندانیان به زندانی به مراتب بدتر از زندان رجایی شهر منتقل شده اند ، زندانی که استانداردهای لازم برای زندانی کردن افراد را ندارد و به بازداشتگاه کهریزک شباهت دارد.

آنها در این نامه نوشته بودند : «طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها و قوانین موجود، مسئولیت جان زندانی، با سازمان زندانها و تمامی نهادهای مرتبط با‌ آن است، در زندان رجایی‌شهر کرج، تنها چیزی که ارزش نداشت جان آدمیزاد بود. دسترسی به امکانات پزشکی و بهداری در این زندان به شدت محدود بوده و در مواردی غیرممکن بود. زندانیان در صورت ابتلا به بیماری، نه تنها از سوی تیم پزشکی مستقر در زندان مورد معالجه قرار نمی‌گرفتند بلکه در مواردی به بخش قرنطینه منتقل می‌شده تا خودشان بهبود پیدا کنند.»

آنها در این نامه از ریاست قوه قضاییه ، صادق لاریجانی پرسیده بودند :«آیا هدف از تبعید زندانیان سیاسی و به خصوص زنان به زندان​های خارج از محل زندگی​شان، ایجاد شرایطی برای مرگ تدریجی آنان است؟ آیا قصد دستگاه قضایی بر این است که این افراد پس از بازگشت دوباره به جامعه، دچار بیماری‌های مختلف جسمی و روحی باشند و هرگز در قامت یک انسان سالم به جامعه بازنگردند؟ زنان و دختران محبوس در تبعیدگاه​ها نیز، مادران امروز و فردای جامعه هستند، آیا آنچه در در این زندان​ها بر عزیزان ما می‌گذرد، نادیده گرفتن جزئی‌ترین اصول انسانیت نیست؟»

آنها تاکید کرده بودند :«هیچ​گونه اطلاعی از سرنوشت عزیزان شان ندارند و تصور انتقال آنان به زندانی بدتر از زندان رجایی​شهر، بر نگرانی​های آنها افزوده است. »

اکنون این تصور خانواده ها به واقعیت پیوسته است و عزیزان شان به زندانی که به بازداشتگاه کهریزک شباهت دارد منتقل شده اند آیا این زندان مانند کهریزک قربانیان جدیدی خواهد گرفت ؟

 

فتنه اینجا فتنه آنجا؛ آیا رژیم با این همه فتنه زنده می ماند؟

خبرگزاری مهر: امام جمعه قم نسبت به شکل‌گیری فتنه جدید از سوی نیروهای داخل کشور هشدار داد.

حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه قم اظهار داشت: وقتی توطئه‌ای همچون فتنه منافقین که از سوی عده‌ای بی‌نماز و روزه‌خوار صورت گرفت موثر واقع نشد ممکن است فتنه دیگری از سوی افراد نمازخوان و روزه‌گیر و موجود در نیروهای خودی شکل گیرد.

وی اضافه کرد: به فضل خدا مردم در طول انقلاب اسلامی فتنه‌ها و فتنه‌گری‌ها در تمام اشکال خود دیدند و مقابله همه آنها تجربه کردند و در مقابل آنها ایستادگی کردند و پیروز شدند.

امام جمعه قم رمز پیروزی امت ما در تمام عرصه‌ها را اطاعت محض از ولی فقیه عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون با توجه به حوادث منطقه و توطئه‌هایی که از سوی دشمنان اسلام رقم می‌خورد به رهبر عزیز انقلاب عرض می‌‌کنیم که برای اعتلای کشور امام زمان(عج) به شما اطمینان می‌دهیم ما ملت و مسئولین نظام دست در دست هم گوش به فرمان شما و با قدرت پیش خواهیم رفت و به فضل خدا و عترت پیامبر(ص) و قرآن کریم خویشتندار بوده و آرامش و وحدت را حفظ نموده و برای رسیدن به حکومت مهدی(عج) دعا می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه حرکت ملت ایران رو به قله پیشرفت و تعالی است، اظهار داشت: بر بلندای این قله رفیع رسول‌الله(ص)، امیرالمومنین(ع) و عترت طاهره ایستاده اند و ما را به سوی این قله فرا می‌خوانند.

امام جمعه قم تاکید کرد: ‌وجهه همت ما اعتلای کلمه الله و برافراشتن پرچم مقدس اسلام بر اوج این قله است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار معلمان با مقام معظم رهبری تصریح کرد:‌ رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که بیداری اسلامی تا قلب اروپا پیش خواهد رفت.

اعتراف محسن رضایی به ادامه فروپاشی حکومت

خبرگزاری حکومتی فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از دولت و مجلس به طور جدی می‌خواهم که دست از کارهای حاشیه‌ای بردارد چرا که کشور ما تحمل حرکت‌های انحرافی را امروز ندارد.

کتاب «رویارویی سوم و جهاد اقتصادی» که چندین مطلب منتشر نشده دیگر در خود دارد توسط محسن رضایی، دبیر تشخیص مصلحت نظام در غرفه سرای اهل قلم بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب رونمایی شد.

در این مراسم محسن رضایی، نویسنده اثر، اظهار داشت: موضوع کتاب «رویارویی سوم و جهاد اقتصادی» از اسم آن مشخص است، همچنین امروز در کشور با 2 حادثه مهم مواجه هستیم که می‌توان به تلاش غرب برای به بند کشیدن پیشرفت در ایران یا معاصره اقتصادی ایران و تحول اقتصادی بوده که مسئولان به ویژه مقام معظم رهبری در کشور آن را شروع کرده‌اند، اشاره کرد.

نباید به خاطر یک وزارتخانه در مقابل رهبری ایستاد

رضایی عنوان کرد: از دولت و مجلس به طور جدی می‌خواهیم که دست از کارهای حاشیه‌ای بردارد چرا که کشور ما تحمل این حرکت‌های انحرافی را امروز ندارد ملت ما حتی یک ثانیه نمی‌تواند وقت خود را از دست بدهد؛ امروز همه کشورها با سرعت به سمت جلو حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به پیشرفت کشور کره جنوبی، گفت: این کشور 40 سال پیش درآمد سرانه‌اش کمتر از ایران بوده ما 2850 هزار دلار آنها 2750 هزار دلار بوده یعنی ایران یکصد دلار سرانه بیشتری نسبت به آنها داشته است اما امروز کره جنوبی 33 هزار دلار درآمد سرانه دارد و ایران 11 هزار دلار سرانه؛ آیا درست است که دولت‌مردان ما به خاطر یک وزارتخانه بخواهند ایستادگی کند و این فرصت تاریخی در جهان اسلام برای ما فراهم شده را نادیده بگیریم.

نگرانی سندیکای شرکت واحد از وضع جسمانی رضا شهابی

1390/02/16

رضا شهابی عضو هیپت مدیره سندیکای کارگران شرکت واخد اتوبوسرانی تهران و حومه که از تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ در بازداشت می باشد هر دو هفته یکبار روزهای پنجشنبه با خانواده خود ملاقات می کند.

طی آخرین ملاقاتی که خانواده ایشان داشته اند رضا با خونریزی بینی روبه رو بوده و به اظهار خانواده ایشان این مشکل جسمی از چند روز گذشته شروع شده و مسولین زندان برای بعد از تعطیلات اعلام کرده اند که نامبرده را نزد پزشک خواهند برد

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمی رضا شهابی خواهان رسیدگی فوری پزشکی برای این فعال کارگری می باشد

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

مراسم نمادین تقدیر از احمد زیدآبادی در زندان رجایی شهر

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: همزمان با اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگار دربند احمد زیدآبادی، مراسم تقدیر از این روزنامه‌نگار زندانی در بند ویژه امنیتی زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) توسط زندانیان سیاسی این زندان برگزار شد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی (komitedefa.com)، در این مراسم ضمن تقدیر از رهپویان انسانیت، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران عزیر و به پاس خدمات بشردوستانه این عزیزان مراسم تقدیر نمادین از احمد زیدآبادی و دیگر روزنامه نگاران زندانی به عمل آمد.

در این مراسم که توسط زندانیان سیاسی سالن 12 بند چهار زندان رجایی شهر برگزار گردید، از حشمت‌الله طبرزدی، عیسی سحرخیز و مسعود باستانی دیگر روزنامه‌نگاران هم‌بندی نیز تقدیر به عمل آمد، و از زنان و مردانی که صادقانه در خدمت انسانیت و بشریت، این روزها تجربه تلخ سلول‌های زندان را تجربه می‌کنند نیز صحبت شد.

طی این مراسم حشمت‌الله طبرزدی دبیرکل جبهه دمکراتیک ایران از تاریخ مبارزه روزنامه‌نگاران ایران و از مشقت‌های آنان در حکومت‌های توتالیتر مذهبی صحبت کرد.

همچنین به نمایندگی تعدادی از زندانیان سیاسی، رسول بداغی و سعید رضایی اشعاری را خواندند، و خالد حردانی، از دوستان هم‌بندی سابق و روزنامه‌نگاران و از عدم امنیت آنان در ایران و جهان عرب، و از زنان روزنامه‌نگاری که در حال حاضر در زندان هستند صحبت کرد، که چگونه است که حکومتی که خود را اسلامی می‌داند زنان را فقط به خاطر قلمشان زندانی می‌کند.

در پایان احمد زیدآبادی ضمن تقدیر و تشکر از دوستان هم‌بندی خود گفت: «این جایزه متعلق به تمام روزنامه‌نگاران ایرانی است».

در خاتمه این مراسم سرود یار دبستانی توسط زندانیان سیاسی این بند خوانده شد.

لازم به یادآوری است که روز سه شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به طور غیابی به احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) اعطا شد.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) پس از برگزیدن وی به عنوان برنده جایزه «گیلرمو کانو» اعلام کرده بود: «انتخاب احمد زیدآبادی ادای احترامی است به شجاعت و مقاومت استثنایی او و تعهد کم‌نظیرش به آزادی بیان، دموکراسی، حقوق بشر، تساهل، و انسانیت. این جایزه، علاوه بر او ادای احترامی است به ده‌ها روزنامه نگار ایرانی که در زندان هستند».
 

هرانا؛ انتقال زندانی سالخورده بهايی به سلول انفرادی

خبرگزاری هرانا - وجیه الله میرزا گلپور شهروند ۷۱ ساله بهایی ساکن روستای صفرآباد ساری که چهار روز پیش به دستور بازجوی اداره اطلاعات با پابند در شهر تنکابن گردانده شد به سلول انفرادی منتقل شد و نامبرده با آنکه از کهولت سن و بیماری قلبی رنج می‌برد ولی مجبور شده در کف سلول بخوابد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نامبرده در آخرین ملاقات حضوری که با خانواده‌اش داشته است به ایشان گفته که بازجوی اطلاعات ایشان را تهدید کرده است که طی روزهای آینده بازجویی سختی خواهد داشت.

قابل ذکر است وجیه الله میرزا گلپور در روز پنجشنبه ۸ اردیبهشت پس از احضار و معرفی خود به ستاد خبری اداره اطلاعات ساری بازداشت و پس از مدتی بدون ارائه هیچ دلیلی به تنکابن منتقل شده است.

تمدید قرار بازداشت یک معلم آذربایجانی

خبرگزاری هرانا - قرار بازداشت الیاس طالبی معلم آذربایجانی پس از گذشت ۸۰ روز از بازداشت به مدت دو ماه دیگر تمدید شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، این فعال مدنی در مکالمه تلفنی با خانواده خود، از تمدید قرار بازداشت موقتش در روز چهارشنبه ۱۴ اردی بهشت ماه خبر داد.

ماموران وزارت اطلاعات خانواده وی را تهدید کردند در صورت رسانه‌ای شدن بازداشت و سایر موارد این مهم، حکم صادره توسط دادگاه انقلاب افزایش می‌یابد؛ این در حالی است که مسئولان قوه قضائیه همواره از استقلال این قوه و قضات آن در مجالس و محافل مختلف سخن می‌گوید.

الیاس طالبی از فارغ التحصیلان رشته علوم دامی از دانشگاه آزاد مرند است و هم اکنون معلم مدارس غیر انتفاعی تبریز نیز می‌باشد.

طالبی در شامگاه روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه سال گذشته و به اتهام تحریک جوانان محله "خانه چوبی" در شهرک باغمیشه تبریز توسط نیروهای امنیتی و قضایی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده است.

خانواده این زندانی می‌گویند در تماس وی با منزل متوجه بیماری وی که موجب سرفه‌های شدیدی نیز می‌شود؛ شدند و این موضوع موجب نگرانی ایشان در خصوص سلامت این زندانی شده است.

 

خودکشی پرستاری که به دلیل بدحجابی اخراج شده بود

سایت آخرین نیوز: یکی از پرستاران بیمارستان امام حسین به دلیل اخراج از کار با خوردن قرص برنج خودکشی کرد.

پیگیریهای خبرنگار ما نشان می دهد به دنبال اخراج آ. پرستار شاغل در بیمارستان امام حسین و بی نتیجه ماندن پیگیریهایش برای بازگشت دوباره به کار باعث شد وی با خوردن قرص برنج دست به خودکشی بزند .

با انتقال فرد مذکور به بخش اورژانس بیمارستان امام حسین پزشكان و همکارانش بلافاصله تلاش براي نجات جان وی را آغاز كردند اما تلاش همکاران وی برای نجات جانش نتیجه نداد و او به خاطر شدت مسموميت جان سپرد.این حادثه موجی از ناراحتی را در این بیمارستان در پی داشته است.

شنیده ها حاکی از آن است که علت اخراج این پرستار عدم رعایت پوشش مناسب و بدحجابی بوده است . پیگیریهای خبرنگار ما از مسئولان بیمارستان امام حسین برای کسب علت این حادثه و دلیل اخراج پرستار بی نتیجه بوده و بعضا با تهدیدهایی هم همراه بوده است.

گزارشی تکان دهنده از ورود و توزیع مواد مخدر توسط فرجی رئیس اطلاعات زندان

گزارشی از ایجاد باندهای مافیایی در زندان گوهردشت کرج و چگونگی ورود مواد مخدر به زندان و سایر سوءاستفاده های رذیلانه و غیر انسانی از خانواده های زندانیان عادی و معتاد توسط فرجی رئیس اطلاعات زندان گوهردشت کرج که شعبه ای از وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج می باشد توسط زندانی سیاسی ارژنگ داودی با دلایل و مدارک تهیه شده است که برای انتشار در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" قرار داده شده است.

متن گزارش به قرار زیر می باشد:
با یاد خدا،
اداره بازرسی زندان رجایی شهر
بدین وسیله از مسئول فعلی حفاظت و اطلاعات زندان رجایی شهر فرجی نژاد رسما اعلام شکایت نموده و ضمن طرح موارد ذیل که از شواهد و مدارک متعدد برخوردارم انتظار می رود جهت رسیدگی های هر چه عاجل تر قضایی اقدامات لازم به عمل آید.
الف. واردات و توضیح مواد مخدر
ب. واردات و توزیع انواع گوشی موبایل
ج. ایجاد رابطۀ نامشروع همانطوری که در ادبیات زندانیان به کسانی که مواد قاچاق وارد زندان می کنند سگ می گویند و با این تعریف در این اواخر فرجی نژاد به مقام اول یعنی سگ بزرگ یا دوبرمن زندان رجایی شهر مفتخر شده است !؟
و. وی فردی هست که هم از آخور می خورد و هم از توبره بلکه حتی به کاهدان هم می زند وبه ایادیش هم نم پس نمی دهد. از یک طرف مواد مخدر و موبایل وارد زندان می کند و از طریق عوامل خود که اکثرا افرادی معتاد و بی وجود هستند، توزیع و به فروش می رساند وی علاوه بر کسب سود سرشار 10 برابری از محل واردات هر نوع کالای قاچاق و به منظور یکدست نمودن و اختصاص دادن بازار پر سود زندان رجایی شهر به شخص خودش برای خالی نبودن عریضه هر از گاهی نیز یکی از موبایلها را و اغلب بدون سیم کارت و یا مقداری جزیی از مواد مخدر را دوبار کشف می کند و از طرف دیگر با ادا و ادافارهای این چنین برای اداره مافوق خوش رقصی می کند تا از این رهگذر هم امتیازاتی بدست بیاورد.
متعاقبا دو قطعه زمین خریداری شده توسط وی به مقام قضایی معرفی خواهد شد.
مورد سوم اینکه زن ،مادر یا خواهر زندانیان را مرتبط با خود را به بهانۀ قدر دانی از همکاری از زندانی آدم فروش توزیع کننده مواد و غیره اجازۀ ملاقات حضوری خارج از وقت و نوبت می دهد. هنگام مراجعۀ ملاقات کننده های فوق ترتیبی می دهد که چند بار بدون بازرسیهای رایج به درون زندان هدایت شوند. تا به این طریق طعمۀ خود را شکار کند اینگونه خانواده ها که معمولا خلافکار هم هستند از فرصتهای بعدی سوء استفاده کرده و مقداری مواد به همراه خود می آورند تا در حین ملاقات به زندانی شان بدهند تا درآمدی کسب کنند و برای مخارج زندان،غافل از اینکه دوبرمن زندان که محض رضای خدا طعمه شکار می کند ،تله گذاشته است،لذا گیر می افتند و در اینجاست که فرجی نژاد تمام قد وارد عمل می شود و پرونده را در اختیار خود می گیرد تا با قربانی که به ناچار حاضر است برای رهایی از زندان به هر رذالتی تن در دهد رابطه بر قرار کند در این مورد ،2 مورد مسلم اعلام و معرفی خواهد شد.
چهارم اینکه به قرار اطلاع موثق برای نوچه ها و ملیجکهایش در بندهای مختلف زندان از جمله در بند 1 و 3 به ترتیب به نام های میرزا آقایی و چهار دری تره هم خورد نمی کند و در حد یک سگ هم برایش ارزش قائل نمی شوند که تکه استخوانی پرتاب کند.
رئیس بازرسی زندان آقای شاهرخی خوب به یاد دارید که در سال 87 برای دریافت چند کتاب مورد تایید وزارت ارشاد علیرغم اینکه اداره کل پیگیری و نظارت قوۀ قضایی دستور صریح صادر کرده بود و علیرغم احرام و اوامر شخصی شما نه اجازۀ داد از کتابخانه زندان استفاده کنم و نه تا مدتها بعد در سال 88 کتابها را تحویل داد.
رونوشت به رئیس زندان رجایی شهر آقای مردانی جهت اطلاع و پیگیری ارسال می گردد. چنانچه ظرف مدت 2 هفته ترتیبات لازم برای رسیدگی های قضایی نسبت به موارد مذکور در این شکوایه صورت نپذیرد به ناچار رونوشت آن به سایر مراجع منعکس می گردد.

ارژنگ داودی
زندان رجایی شهر
معلم،شاعر،نویسنده و زندانی سیاسی
پنجشنبه اول اردیبهشت ماه 1390

 

شکنجۀ وحشیانۀ یکی از جوانان زندانی در رجايی شهر

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" شکنجۀ وحشیانۀ یکی از جوانان زندانی در بند 3 زندان گوهردشت کرج در مقابل چشمان سایر زندانیان برای مدت طولانی ادامه داشت.
روز پنجشنبه 15 اردیبهشت ماه حوالی ساعت 06:30 صبح احمد رضا گرشاسپی جوان زندانی در سالن 7 بند 3 زندان گوهردشت کرج در حالی که در خواب بسر می برد بطور وحشیانه مورد یورش 5 پاسداربند قرار گرفت.نوجوان زندانی احمدرضا گرشاسپی 20 ساله توسط پاسداربندها از تخت خواب پایین کشیده شد و در حالی که با باتون او را مورد ضرب وجرح قرار می دادند و بر زمین می کشانند به بیرون از سلول بردند.
5 پاسداربند مذبور ابتدا به جوان زندانی از پشت دست بند زدند وسپس او را به حالت قپونی در آوردند. پاسداربندها او را دایره کردند و شروع به زدن وی با باتون نمودند ضرب و جرح و شکنجۀ وی برای مدت طولانی ادامه داشت.پس از آن برای در هم شکستن این زندانی قصد شکنجۀ جنسی او را در مقابل چشمان سایر زندانیان داشتند. پاسداربندها چند بار اقدام به پایین کشیدن شلوار این زندانی نمودند که با مقاومت شدید او و اعتراض سایر زندانیان مواجه شدند.
حوالی ساعت 10:00 صبح خادم معاون رئیس زندان جوان زندانی در حالی که قپونی شده بود با باتون برای مدتی طولانی او را مورد شکنجۀ وحشیانه قرار داد.خادم فردی است که چند سال پیش مسئول اطلاعات زندان بود و در شکنجۀ زندانیان سیاسی و سایر زندانیان نقش مستقیمی داشت ولی علیرغم اینکه متاهل بود با یکی از زنان پاسدار شاغل در زندان که او هم متاهل بود رابطۀ جنسی برقرار نمود و منجر به باردار شدن وی شد. به این خاطر او را از ریاست اطلاعات زندان برکنار و به زندان قزل حصار منتقل کردند. ولی از مدتی پیش او جایگزین علی محمدی معاون زندان از شکنجه گران و جنایتکاران علیه بشریت شده است . خادم از زمان منصوب شدن به عنوان معاون زندان شکنجه و اعمال ضدبشری خود را دوباره علیه زندانیان بی دفاع در این زندان آغاز کرده است.
جوان زندانی احمدرضا گرشاسپی در اثر شکنجه های وحشیانه تمامی بدن وی خونین،کبود و متورم می باشد و در شرایط حاد جسمی بسر می برد.شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی این زندانی بی دفاع به ظن داشتن تلفن موبایل می باشد.
پاسداربندهایی که در شکنجۀ این جوان زندانی نقش داشتند عبارتند از : امیریان از فرماندهان گارد ویژه زندان ،پاسدار شیفت حسین دفتری،پاسداربند حسینی،زانوسی و کاظمی می باشند.
احمد رضا گرشاسبی از نوجوانانی می باشد که در سن 17 سالگی دستگیر شده است و به مدت 3 سال است که در زندان بسر می برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شکنجۀ وحشیانۀ زندانیان بی دفاع و قصد بکار بردن شکنجۀ جنسی در مقابل چشمان بهت زدۀ سایر زندانیان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

16 اردیبهشت 1390 برابر با 06 می 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه شکنجه
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

اعتراف آخوند احمد خاتمی به تقلب در انتخابات

سایت خبرآنلاین: حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدخاتمی در مصاحبه با هفته نامه "شما" ارگان حزب موتلفه اسلامی به شائبه‌ای که اخیرا مطرح شده است پاسخ داد.

در این گفت‌وگو از خاتمی سوال شده است:

این روزها زمزمه‌هایی می‌شنیدیم که برخی معتقدند آقای دکتر احمدی‌نژاد 35 میلیون رأی داشته و به علت ولائی بودنش 10-12میلیون رأی را از دست داده و اگر حمایت ولایت نبود، شاید ایشان رأی بیشتری می‌آورد. برخی معتقدند همین خط فکری منجر به جدائی رئیس‌جمهور از رهبری شده است. آیا به نظر شما چنین چیزی محتمل هست که قشر خاکستری، بدون حمایت رهبری، حمایت پررنگی از این جریان داشته باشد؟

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان پاسخ داده است:

من نمی‌دانم آیا به‌راستی رئیس‌جمهور این سخن را گفته‌اند که ایشان 35 میلیون رأی داشته‌اند و بعد که ولایت حمایت کرده، این چنین شده است. من نمی‌دانم. متهم هم نمی‌کنم که ایشان گفته باشند، اما اگر این حرف صادر شده باشد، جفاکارانه‌ترین حرف است. یعنی اگر بخواهیم یک مصداق جفا به رهبری را پیدا کنیم، آن مصداق همین است. جناب رئیس‌جمهور و همراهانشان بهتر از همه می‌دانند که اگر حمایت‌های 4 سال گذشته مقام معظم رهبری نبود، هیچ کاری پیش نمی‌رفت. ‌تعبیری که ایشان در باره دولت فرمودند، تعبیر بسیار بلندی بود که از تاریخ مشروطه تا به حال، دولتی در این سطح خدمت دیده نشده است‌. مقام معظم رهبری هرگز نه به‌طور خصوصی و نه عمومی نگفتند که به چه کسی رأی می‌دهند، ولی مردم ما حدس زدند که مقام معظم رهبری به آقای احمدی‌نژاد تمایل دارند و بر اساس این حدس، پای صندوق‌های رأی رفتند و رأی بالایی هم به ایشان دادند. قطع و یقین دارم که اگر حمایت رهبری نبود، قطعاً آقای رئیس‌جمهور ریزش آرای فراوانی داشتند.

امیدوارم این اشتباه برای هیچ‌کس، نه جناب رئیس‌جمهور و نه اطرافیانش پیدا نشده باشد. حتی الان هم استقبال‌های مردمی در شهرها به خاطر مقام معظم رهبری است. امام‌جمعه یکی از استان‌ها که جزو منتقدین آقای رئیس‌جمهور است، با من مشورت کرد و گفت: «ایشان دارد به شهر ما می‌آید. برای استقبال بروم؟» گفتم: «نه تنها به استقبال برو که مردم را هم تشویق کن بروند.» آقای رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور این کشور است، رأی بالائی آورده و انصافاً در عرصه ولایت، غیر از چند مورد، از آقا اطاعت کرده است. نباید بی‌انصافی کرد. اگر ما اطاعت از رهبری را نمره 100 بگیریم، ایشان حداقل در 90 مورد اطاعت کرده است. نباید به خاطر یک لغزش، این همه همراهی را ناچیز شمرد و نادیده گرفت. انصاف این است که همراهی‌های گذشته ایشان را ببینیم. مسأله‌ سامان دادن به قضیه بنزین و هدفمندی یارانه‌ها، از اول در ذهن مقام معظم رهبری بود و به برخی از دولت‌ها هم گفتند اجرا کنید، اما نکردند، اما این دولت موفق به اجرای آنها شد. این نماد اطاعت از رهبری است، لکن الان هم به صراحت می‌گویم که آقای احمدی‌نژاد باید بدانند که پشتیبان و حامی ایشان، باز هم همین حزب‌اللهی‌ها هستند و آن جماعت دیگری که برخی به توهّم آنها دارند حرکت می‌کنند، هیچ‌گاه با آقای احمدی‌نژاد همراه نخواهند شد. اگر هم همراه شوند، مثل روزهای اخیر و به صورت شیطنت‌آمیز خواهد بود. آنها آقای احمدی‌نژاد را نمی‌خواهند، بلکه توهّم ضدّیت با ولایت را دارند و به خیال خودشان آمدند و از این طرف حمایت کردند که به این مقصود برسند که الحمدلله صحبت‌های جناب آقای احمدی‌نژاد پاسخ کوبنده‌ای به آنها بود.

احتمال رویارویی خیابانی میان باندهای حکومتی

سایت دیگربان: جریان حزب‌الله اعلام کرد به تیم محمود احمدی‌نژاد اجازه نخواهد داد تا مراسم عزاداری دختر پیامبر اسلام را در میدان منیریه تهران برگزار کند.

آن‌طور که برخی رسانه‌های محافظه‌کار گزارش کرده‌اند جمعیت هلال احمر به ریاست ابوالحسن فقیه قصد دارد روز شنبه آینده (۱۷ اردیبهشت) در میدان منیریه شهر تهران مراسم عزاداری برگزار کند.

سایت «عماریون» که دیدگاه‌های جریان حزب‌الله را منعکس می‌کند با اعلام این خبر هشدار داده که «جریان منحرف نفوذی» قصد دارد با برگزاری چنین مراسمی «اقدام به هیاهو بر ضد جریانات مذهبی امت حزب‌الله کند.»

این سایت اعلام کرده که «امت حزب‌الله مانع از هرگونه بهره‌برداری جریان منافق و ضدولایت فقیه از روز شهادت حضرت زهرا در این روز که نماد اصیل دفاع از ولایت است٬ خواهد شد.»

وبلاگ «دوستدران حاج منصور ارضی» نیز با اعلام این خبر نوشته قرار است در این مراسم «نیروهای این سازمان خلال جمعیت {جمعیت هلال احمر}» حضور داشته باشند.

در صورتی که تیم احمدی‌نژاد به برگزاری این مراسم اصرار داشته باشد٬ باید منتظر نخستین رویارویی خیابانی هواداران احمدی‌نژاد و حامیان علی خامنه‌ای در خیابان بود.

همه ساله در روز «شهادت» دختر پیامبر اسلام حامیان خامنه‌ای در میدان ولیعصر تهران اقدام به برگزاری مراسم عزاداری می‌کنند که به نظر می‌رسد تیم احمدی‌نژاد تصمیم گرفته مراسمی موازی با آن برگزار کند.

پیش‌تر برخی سایت‌های حامی احمدی‌نژاد تهدید کرده بودند در صورتی که فشار‌ها به رئیس دولت دهم افزایش یابد حامیان وی به خیابان‌ها آمده و پاسخ مهاجمان را خواهند داد.

 

حمله شبانه نیروهای امنیتی به خانه بهزاد نبوی

سایت تحول سبز: بدنبال فراخوانی بهزاد نبوی به زندان اوین شب گذشته عده ای به خانه وی حمله و کتاب و جزوه و مدارک وی را بردند.

به گزارش جرس، شب گذشته پانزده نفر از نیروهای امنیتی با حمله به خانه بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، به جستجو پرداخته و کتابها، جزوات، رایانه، دست نوشته ها و کلیه مدارک وی را با خود بردند.

بهزاد نبوی در تاریخ ۲۳ خرداد ماه ۱۳۸۸ و یک روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و روانه زندان اوین شد. وی در دادگاه بدوی به ۶ سال زندان محکوم شد و در دادگاه تجدیدنظر حکم بهزاد نبوی به ۵ سال زندان مبدل گردید.

وی که از شاکیانِ پروندۀ یکی از سردارانِ مداخله گرِ سپاه در انتخابات است، مدتی پیش از زندان اوین برای مرخصی استعلاجی آمده بود.

 

نفص فنی؛ حادثه رانندگی در پلدختر: 26 كشته و زخمی

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامي شهرستان پلدختر گفت: براثر حادثه رانندگي در امامزاده احمد اين شهرستان 26 نفر كشته و زخمي شدند.

علي‌نجات كرمي اظهار داشت: بر اثر اين حادثه كه بامداد امروز در امامزاده احمد اين شهرستان رخ داد 12 نفر كشته و 14 نفر مجروح شدند.

وي افزود: اين حادثه بين دستگاه اتوبوس حامل زائران كرمانشاهي بوده كه پس از زيارت از اين امامزاده اتوبوس حامل زائران به علت نقص فني و بريدن ترمز، زائران كنار جاده اين امامزاده را زير گرفت و متأسفانه در اين حادثه 12 نفر كشته و 14 نفر مجروح شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان پل دختر در ادامه خاطرنشان كرد: امامزاده احمد در مرز استان ايلام و لرستان قرار دارد و توسط اورژانس 115 شهرستان پلدختر و جمعيت اين شهرستان مجروحان اين حادثه به بيمارستان امام خميني پلدختر و يكي از بيمارستان‌هاي شهرستان انديمشك واقع در استان خوزستان انتقال يافتند.

تعطيلی دومين کارخانه استحصال طلا در كشور

ایسنا: با تعطيلي دومين کارخانه استحصال و فرآوري "طلا"ي كشور در "آق‌دره" شهرستان تکاب در جنوب استان آذربايجان‌غربي، بيش از 200 نفر از کارگران آن، در حال حاضر شغل خود را از دست داده‌اند و کارگران اين کارخانه براي انعكاس مشكلات خود به گوش مسئولان مربوطه و رفع آنها، اقداماتي از قبيل ديدار و گفت‌وگو با مسئولان سازمان صنايع و معادن آذربايجان‌غربي، ادارات‌كل کار و امور اجتماعي و تامين اجتماعي استان، رايزني با مسئولان کارخانه "پويا زرکان" آق‌دره و فرماندار تکاب، نامه‌نگاريهاي متعدد و حتي دادخواهي از مسئولان رده‌بالاي نظام را تاكنون انجام داده‌اند.

مسئولان کارخانه طلاي آق‌دره، شکستگي يکي از قطعات اصلي دستگاه فعال در کارخانه را، علت تعطيلي اين مشكل عنوان و اعلام كرده‌اند كه اين قطعه تا چهار ماه آينده تعمير و مشکلات شغلي کارگران رفع خواهد شد.

اما برخي از کارگران و کارکنان کارخانه طلاي آق‌دره تکاب، طي چند روز گذشته از انتشار شايعاتي مبني بر تعطيلي دائمي اين کارخانه يا تعديل نيروي کار و حتي از سرگيري فعاليت کارخانه با حداقل نيروي کار خبر داده‌اند.

"علي سروي"، يكي از كارگران اين كارخانه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: از وقتي كه خبر تعطيلي كارخانه به گوش كارگران رسيد تا زمان رسمي تعطيلي، همه كارگران در تكاپوي به دست آوردن دوباره شغل خود بوده‌ و نگران چگونگي تامين معاش خانواده‌شان هستند.

وي افزود: ما از تمام مسئولان استاني و كشوري مي‌خواهيم كه اگر به فكر قشر كارگر هستند، نسبت به اين قشر بي‌تفاوت نباشند و به وعده‌هاي خود در خصوص ايجاد اشتغال عمل كنند و مانع افزايش بيكاري كارگران شوند.

"حسن قرباني"، نماينده کارگران کارخانه طلاي آق‌دره تکاب نيز، در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار داشت: مسئولان کارخانه طلا هنگام تعطيلي‌ آن، مدت بيکاري كارگران را، موقتي و چهار ماهه اعلام کرده‌اند و در زمان تعطيلي فعاليت آنان نيز، به تمامي کارگران تعهدنامه بازگشت به کار، پس از تعمير قطعه اصلي دستگاه فعال در کارخانه را داده‌اند.

وي يادآور شد: البته بر اساس اين تعهدنامه، کليه کارگران کارخانه طلا پس از تعمير و راه‌اندازي دستگاه آن، بر سر کار خود حاضر خواهند شد، اما شايعاتي كه در بين كليه كارگران مبني بر تعديل نيروي كار بعد از به راه افتادن دوباره كارخانه وجود دارد، تمام كارگران را نااميد و ناراحت كرده است.

قرباني خاطرنشان كرد: طي اين مدت کارگران بيكار شده، مي‌توانند طبق ضوابط از مزاياي بيمه بيکاري بهره‌مند شوند.

بر اساس اين گزارش، با توقف فعاليت کارخانه استحصال و فرآوري طلاي "پويا زرکان" "آق‌دره" تکاب، فعلا بيش‌از 200 نفر از کارگران و کارکنان آن، شغل خود را از دست داده‌اند و اين ميزان 95 درصد کارکنان فعلي کارخانه را شامل مي‌شود البته، مسئولان کارخانه از بيکاري 30 درصدي کارگران خبر داده‌اند.

"عباس احمدي نيري"، مديرعامل کارخانه فرآوري و استحصال طلاي آق‌دره تکاب نيز، از وجود برخي موانع براي خريد يکي از قطعات اصلي دستگاه فعال در کارخانه طلا خبر مي‌دهد و مي‌گويد: چرخ‌دنده آسياب بزرگ که به‌عنوان قلب دستگاه کارخانه عمل مي‌کند، دچار نقص فني شده است و به‌علت وجود برخي مشكلات، خريد آن از کشورهاي خارجي مشکل و زمان‌بر خواهد بود.

وي افزود: تا پيش از خريد اين قطعه اصلي، بخشهاي آسيب‌ديده دستگاه کارخانه طلاي آق‌دره به‌طور موقت تعمير خواهد شد و کارخانه بازگشايي مي‌شود.


فرماندار شهرستان تکاب نيز، از تعيين ضرب‌الاجل و مهلت ويژه ‌2 ماهه به مسئولان کارخانه براي تعمير و تجهيز کارخانه طلاي آق‌دره خبر داد.

"محمدعلي داعي"، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: طي تماسها و ديدارهايي که با مسئولان کارخانه استحصال طلا انجام شده و بر اساس مصوبات کميسيون کارگري، بايد عمليات تعمير و تجهيز قطعات آسيب‌ديده کارخانه، تا مدت دو ماه آينده صورت گيرد.

وي با تاکيد بر اينکه مسئولان کارخانه طلاي آق‌دره تکاب موظفند در پايان اين مدت ‌2 ماهه، حتماً فعاليت استحصال و فرآوري طلا را از سر بگيرند، افزود: با بازگشايي مجدد کارخانه طلاي آق‌دره تکاب، کليه کارگران و کارکنان بيكار شده اين کارخانه، سر کار خود باز خواهند گشت.

وي از مسئولان کارخانه طلاي آق‌دره تکاب خواست، نسبت به تعمير، تجهيز و راه‌اندازي مجدد فعاليت کارخانه طلاي آق‌دره تکاب، سرعت عمل و جديت به خرج دهند.

داعي گفت: دستگاههاي اجرايي تکاب به طور مستمر مسايل مربوط به کارگران کارخانه طلاي آق‌دره و تحقق مطالبات آنان و ضرورت بازگشت به کار کليه کارگران را، پيگيري مي‌كنند.

فرماندار تکاب همچنين برخي شايعات پيرامون توقف دائم فعاليت کارخانه طلاي آق‌دره را رد كرد و خبر تعطيلي قطعي اين کارخانه را تکذيب کرد.

وي يادآور شد: کليه شايعات مربوط به تعطيلي دائمي اين کارخانه صحت نداشته و اين تعطيلي موقتي بوده و با انجام تعميرات اساسي، فعاليت آن از سر گرفته خواهد شد.

کارخانه فرآوري و استحصال طلاي آق‌دره، از سال 1383 در 30 کيلومتري شهر تکاب در جنوب استان آذربايجان‌غربي، با ظرفيت توليد سالانه 2.2 تن طلاي 24 عيار فعاليت مي‌كند كه بعد از معدن "موته" اصفهان، به‌عنوان دومين معدن طلاي کشور و يکي از معادن بزرگ طلاي خاورميانه محسوب مي‌شود.

فعاليت معدن طلاي آق‌دره در حالي متوقف شده كه پروانه بهره‌برداري از اين معدن در سال 1378 به مدت 15سال صادر شده است و اجازه بهره‌برداري و استخراج از اين معدن طلا، تا سه سال ديگر يعني تا سال 1393 وجود دارد.

 

دانشجوی اهل سنت، فوق دکترای فیزیک اتمی در اوین

سایت تحول سبز: امید کوکبی، دانشمند جوان و نخبه ایرانی که دانشجوی فوق دکترای فیزیک اتمی با گرایش لیزر در دانشگاه تگزاس آمریکاست، در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد.

به گزارش کلمه، وی که از هموطنان اهل سنت و ترکمن است و هیچ گونه سابقه فعالیت سیاسی ندارد، بهمن ماه سال ۸۹ هنگامی که برای دیدار با خانواده اش به ایران سفر کرده بود، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و بیش از یک ماه در سلول انفرادی نگه داشته و سپس به بند ۳۵۰ منتقل شد.

کوکبی که به «ارتباط با دولت متخاصم» و « کسب درآمد نامشروع» متهم شده است، از بزرگترین نخبگان فیزیک اتمی جهان است و پیش بینی می شود در سالهای آینده به یکی از بزرگترین دانشمندان این رشته تبدیل شود، اما در صورت تداوم حضور در زندان این فرصت برای وی و کشور از بین خواهد رفت. امری که به نظر می رسد بخش هایی از وزارت اطلاعات با برنامه ریزی قصد آن دارند، چه گرایشی در این وزارتخانه عزم خود را جزم کرده تا از رشد علمی نخبگان ایرانی که اقلیت قومی یا مذهبی هستند ممانعت به عمل آورد.

امید کوکبی یکی از نخبگان المپیادی ایران است که حتی در دیداری که همراه با سایر نخبگان المپیادی با مقام رهبری ایران داشتند از وی تقدیر شده بود. وی با کسب رتبه ۲۹ در کنکور توانست به طور همزمان در دو رشته فیزیک و مکانیک در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کند.

کوکبی پس از اخذ لیسانس به دلیل سطح بالای نمرات درسی اش، برای ادامه تحصیل با پیشنهادات زیادی از سوی دانشگاه های برجسته دنیا مواجه شد.

وی فوق لیسانس خود را در آلمان و دکتری را در اسپانیا در رشته فیزیک اتمی در گرایش لیزر کسب کرد. پس از اتمام دکتری مجددا از وی برای ادامه تحصیل دعوت به عمل آمد که با توجه به این که دانشگاه تگزاس آمریکا بالاترین سطح علمی را در رشته فیزیک اتمی در میان دانشگاههای دنیا داراست در سال ۲۰۱۰ به این دانشگاه رفت.

وی در دوران تحصیل خود چندین بار برای دیدار با خانواده خود به ایران سفر کرده بود اما در آخرین سفر در بهمن سال ۸۹ هنگام برگشت در فرودگاه امام خمینی بازداشت و به بازداشتگاه ۲۰۹ مربوط به وزارت اطلاعات منتقل شد. وی بیش از یک ماه در سلول انفرادی و یک ماه دیگر در سلول های چند نفره ۲۰۹ در حبس بوده و بازجویی های طولانی شد.

از نکات قابل توجه دوران بازجویی کوکبی آن است که از وی سوال شده چرا دوت آمریکا به تو ویزا می دهد؟ وی پاسخ داده چون من دانشجوی آنجا هستم. پرسیده اند که هنگام درخواست ویزا در سفارت آمریکا چه چیزی بیان کرده است؟ وی پاسخ داده از دلیل من برای ادامه تحصیل در آنجا سوال کرده اند که من گفته ام به دلیل علاقه ام به این رشته و کبود امکانات این رشته در ایران بوده است، بر اساس این پاسخ ها وزارت اطلاعات کوکبی را به «ارتباط با دولت متخاصم» متهم کرده است. همچنین در بازجویی ها از وی پرسیده شده چرا دانشگاه هزینه سفرهای تو به ایران را می دهد که وی پاسخ داده، این یک عرف است که هزینه های سفرها و کنفرانس های چهره های علمی را می پردازند که بنا بر این پاسخ به وی اتهام “کسب درآمد نامشروع” تفهیم شده است.

از دیگر نکات گفتنی بازجویی وی آن است که شفاها به این چهره علمی ناآشنا با مسایل حقوقی و بازجویی سوالاتی را مطرح می کردند و از وی پاسخ کتبی طلب می کردند، سپس برگه را از وی می گرفتند تا به گونه ای سوال را تنظیم کنند که بتوان از پاسخ داده شده، جرم استنتاج کرد. این البته شیوه ای است که درباره بسیاری از متهمان دیگر نیز در نهایت بی اخلاقی و بی قانونی به کار گرفته شده است. در نتیجه این شیوه کثیف برگه های تکنویسی از وی درباره اساتید دانشگاه شریف اخذ کرده و پاسخ های عادی وی را به عنوان اینکه وی اعتراف کرده که این اطلاعات را به دولت متخاصم داده، در پرونده وی گنجانده اند.

از دیگر رفتار غیرقانونی و ناجوانمردانه با کوکبی آن است که با توجه به شخصیت عاطفی وی، در دوران بازجویی بارها تهدید شده که در صورت عدم همکاری، خانواده اش بازداشت خواهند شد.

آخرین خبر درباره پرونده وی حاکی است که پس از ۸۸ روز از دوران بازداشت، بازپرس بیگی پس از تفهیم اتهامات به وی گفته که توسط قاضی صلواتی که در بین قضات دادگاه انقلاب به صدور سخت ترین احکام مشهوراست محاکمه خواهد شد تا آخرین حلقه از برنامه وزارت اطلاعات در ممانعت از رشد علمی اقلیت های قومی و مذهبی درباره این جوان ۲۹ ساله ایرانی تکمیل شود و وی دوران بلوغ فکری خود را در عزتکده ۳۵۰ اوین بگذراند. کسی که حتی در دوران تحصیل در خارج از کشور ارتباط خود با اساتید ایرانی از جمله در دانشگاه شریف حفظ کرده و بارها به همراه آنها یا به تنهایی مقالات علمی را در برجسته ترین نشریات علمی پژوهشی به عنوان یک دانشمند ایرانی منتشر کرده است.

مملکت در دست اراذل و اوباش و جن گیران و رمالان

سایت حکومتی جهان نیوز: عملیات شناسایی اعضای شبکه جریان انحرافی و مرتبطین با آن‌ها آغاز شده و کلیه فعالیت‌های آشکار و پنهان این جریان تحت رصد نهادهای مسوول قرار گرفته است.

در همین رابطه مدتی است که عناصر میانی و واسطه‌های این جریان تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. برخی از این نفرات نیز طی روزهای گذشته دستگیر شده و برخی هم فراری و تحت تعقیب هستند.

همچنین یک جن‌گیر و رمال مشهور که سابقه همکاری با برخی اعضای دولت اصلاحات را نیز در کارنامه خود دارد اخیرا توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده و اعترافات هولناکی را اقرار نموده است.

در همین زمینه گروهی که تحت عناوین دروغین عرفان و نزدیکی به امام زمان(عج) تحت حمایت جریان انحرافی بودند شناسايی و دستگیر شدند.

گفتنی است این جریان طی چند سال گذشته در بخش‌های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی فعال شده است.

 

حضور 100 زن تماشاگر در مسابقه فوتبال و خشم ...

شهرزادنیوز: در جریان مسابقه فوتبال بین دو تیم برق شیراز و مس سرچشمه از سری رقابت‌های لیگ دسته یک آزادگان، حدود 100 تن از زنان علاقه‌مند به ورزش فوتبال، در استادیوم "شهید زینلی" به تماشای مسابقه و تشویق تیم مورد علاقه خود پرداختند.

با این که در جریان مسابقه و پس از آن هیچ اتفاق "ناموسی" خاصی هم رخ نداد، اما صرف حضور زنان در استادیوم، خشم برخی سایت‌های بنیادگرا را برانگیخت. این سایت‌ها، از جمله باشگاه خبرنگاران و فردا، با تیتر مشترک "در بازی برق شیراز و مس سرچشمه اتفاق افتاد"، متن تحریک‌آمیزی را منتشر کردند که در آن از جمله آمده است که باید دید مسئولان در این رابطه چه پاسخی دارند؟

این نوع واکنش‌ها، در حالی صورت می‌گیرد که فوتبال روز به روز علاقه‌مندان بیشتری در میان زنان جهان پیدا می‌کند و به گزارش رسانه‌ها، استقبال از فوتبال زنان در کشورهای عربی و اسلامی نیز افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

صدور احکام حبس تعلیقی برای سه فعال حقوق معلمان

رهانا: بر اساس رای صادره از این دادگاه که روز پنجم اردیبهشت تشکیل شد آقای سعید جهان آرا به یک سال حبس تعلیقی و آقایان اصغر محمد خانی و علی نجفی هر کدام به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شده‌اند.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» دوازدهم اردیبهشت مصادف با روز بزرگداشت مقام معلم طی تماس تلفنی آقایان اصغر محمد خانی و سعید جهان آرا و علی نجفی سه فعال حقوق معلمین در همدان جهت ابلاغ رای به شعبه اول داسرای انقلاب دادگستری همدان احضار شده بودند.
این معلمان سال گذشته همزمان با آغاز هفته بزرگ‌داشت مقام معلم و به متعاقب صدور بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران بازداشت شده و پس از طی بازجویی‌های اولیه و چند روز انفرادی به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق انتشار بیانیه تا تشکیل دادگاه با قید وثیقه آزاد شده بودند.

لازم به ذکر است دادگاه از اعلام کتبی رای خودداری کردهه و آن را به صورت شفاهی و با اخذ امضاء به این افراد اعلام کرده است.