یورش ماموران و بازداشت چند نفر در تهران

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"در پی یورش گسترده و همزمان به چند منزل مسکونی در نقاط مختلف تهران9 نفر که بعضا تمامی اعضای خانواده می باشند دستگیر و به بند مخوف 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شدند.
روز یکشنبه 11 اردیبهشت ماه حوالی ساعت 06:30 صبح مامورین وزارت اطلاعات حداقل به 6 منزل مسکونی در نقاط مختلف تهران یورش بردند.در این یورش وحشیانه 9 نفر دستگیر شدند که در 2 مورد آن تمامی اعضای 2 خانواده دستگیر شدند.چندین نفر از دستگیر شدگان روز 11 اردیبهشت ماه از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشند.
اسامی دستگیر شدگان روز 11 اردیبهشت ماه به قرار زیر می باشند:
ناصر سوداگری ، همسرش طاهره سوداگری و فرزند آنها پویان سوداگری می باشند.ناصر سوداگری و همسرش طاهره سوداگری از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشند و در سال 86 بدلیل شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 67 چندین ماه در بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشتند و با سپردن وثیقه های سنگین بطور موقت از زندان آزاد شدند.
-خانم آریا حادری (همسر ماشالله حائری) و فرزندش نگار حائری؛ آنها در جریان اعتراضات سال 88 همراه باپدر خانواده آقای ماشالله حائری دستگیر شدن و پس از چند ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شدند.اما آقای حاثری همچنان در بند ایزوله شده زندان گوهردشت کرج زندانی است
_حسین حاج آقایی فرزند زنده یاد محمدعلی حاج آقای که اخیر توسط رژیم ولی فقیه حکم جنایتکارانه اعدام او را به اجرا گذاشت.
-خانم صدیقه مرادی 50 ساله از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد
- آقای محمد عظیمی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد و همسر او خانم فاطمه (حوری)ضیایی اخیرا پس از طی چند سال زندان و پایان یافتن محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی آزاد شده بود.
- دکتر هانی یازرلو از زندانیان سیاسی رژیم پیشین و زندانی سیاسی دهۀ 60 می باشد.در حال حاضر همسرش (خانم نازیلا دشتی ) و فرزندش حامد یازرلو در زندان بسر می برند. او شب گذشته آزاد شد.
حملات گسترده و همزمان توسط چند سربازجوی وزارت اطلاعات به منازل مسکونی در نقاط مختلف تهران صورت گرفت از جمله کسانی که این حملات وحشیانه را فرماندهی می کردند عبارتند از ؛ سربازجوی وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی و سربازجوی دیگر سعید شیخان و تعدادی دیگری از آنها شرکت داشتند. علوی و سعید شیخان از شکنجه گران و جلادان بند 209 زندان اوین می باشند و تا به حال در قتل و نقض عضو تعداد بیمشاری از زندانیان سیاسی نقش مستقیم داشتند. این دو جنایتکار علیه بشریت همچین در صدور و اجرای حکم اعدام زنده یادان علی صارمی،جعفر کاظمی ، محمد علی حاج آقایی مستقیما نقش داشتند. آنها همچنین نقش مستقیمی در زجر کش کردند زنده یاد محسن دگمه چی داشتند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش گسترده ، همزمان و وحشیلنه به منازل مسکونی و دستگیری تمامی اعضای خانواده ها و انتقال آنها به بند مخوف 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات را به عنوان یک عمل غیر انسانی محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

15 اردیبهشت 1390 برابر با 05 می 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگران ویژه دستگیریهای خودسرانه، زنان و شکنجه
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

چهار فعال کارگری در سنندج همچنان در بازداشت هستند

خبرگزاری هرانا - با گذشت چهار روز از بازداشت شماری از فعالان کارگری در سنندج، هنوز چهار تن از آنان زندانی هستند.

غالب حسينی، وفا قادری، يدالله قطبی و خالد حسينی، از اعضای کميته هماهنگی برای ايجاد تشکل های کارگری، روز ۱۱ ارديبهشت، اول ماه مه، و پيش از برگزاری اين روز، در پی احضار به اداره اطلاعات سنندج بازداشت شدند.

به گزارش رادیو فردا، بازداشت اين فعالان کارگری پس از آن صورت گرفت که آنها از دادن تعهد مبنی بر شرکت نکردن در مراسم روز جهانی کارگر خوددداری کردند.

همزمان با اين بازداشت ها، شمار ديگری از فعالان کارگری در سنندج و سقز بازداشت شدند.

محمود صالحی، شيث امانی، صديق کريمی و شريف ساعدپناه، از جمله بازداشت شدگان بودند که مدت کوتاهی پس از برگزاری مراسم روز جهانی کارگر آزاد شدند.

در اين خصوص، کميته هماهنگی برای ايجاد تشکل های کارگری با انتشار بيانيه ای اعلام کرد که جای کارگران در زندان نيست و زندانيان کارگر، هيچ جرمی جز دفاع از حقوق خود و ديگر کارگران مرتکب نشده‌اند.

اين تشکل کارگری همچنين خواستار آزادی چهر عضو بازداشتی خود شد.

در اين ميان، به گزارش وبسايت اتحاديه آزاد کارگران ايران، خانواده‌های کارگران بازداشت شده در سنندج صبح روز چهارشنبه با همراهی تعدادی ديگر از خانواده های کارگری دست به تجمع اعتراضی در مقابل ستاد خبری اداره اطلاعات دراين شهر زدند.

آنها خواستار آزادی فوری و بی قيد و شرط غالب حسينی، وفا قادری، يدالله قطبی و خالد حسينی از زندان شدند.

بر اساس اين گزارش، در پی تجمع چهار ساعته اين گروه، به خانواده‌های فعالان کارگری بازداشتی گفته شد که پرونده های آنان در حال طی شدن مراحل قانونی است، اما گفته نشد که آنان چه زمانی آزاد می شوند.

در اين ارتباط، اتحاديه آزاد کارگران ايران با حمايت از اعتراض خانواده‌های بازداشت شدگان در سنندج اعلام کرد که آنها هيچ جرمی مرتکب نشده‌اند و مامورين امنيتی با ادامه بازداشت شان قصد پرونده سازی دارند.

نگرانی از شرايط اسفبار دراويش زندانی در زندان وكيل آباد

دانشجو نیوز: دراويش بازداشتي در زندان وكيل آباد مشهد در شرايط نامساعدي به سر مي برند.

به گزارش وبسایت مجذوبان نور به نقل از كميته رسيدگي به وضعيت دراويش زنداني ؛ فشارها بر اين عده از دراويش زنداني افزايش يافته و عصر روز چهارشنبه 14 ارديبهشت ماه ، دراويش بازداشتي در زندان وكيل آباد مشهد به دستور مراكز امنيتي ، به بند 6/1 اين زندان كه گفته شده از وضعيت نامناسب و غيربهداشتي برخوردار است منتقل شده اند و حق ملاقات و تلفن آنها نيز دچار محدوديت شده و اين موضوع نگراني خانواده ها نسبت به وضعيت زندانيان را افزايش داده است .

متن اطلاعيه اين كميته بدين شرح است : براساس اخبار واصله از زندان وكيل آباد مشهد ،‌ عصر ديروز چهارشنبه 14 ارديبهشت ماه ، دراويش بازداشتي در اين زندان به اسامي آقایان عبدالرضا کاشانی، شکرالله حسینی، علیرضا عباسی، علی کاشانی‌فر، محمد مروی، نظرعلی مروی و مهندس ظفرعلی مقیمی را به بند 6/1 كه گفته مي شود از شرايط و وضعيت نامناسب و غيربهداشتي برخوردار است منتقل كرده اند . همچنين به آنها اعلام شده كه حق تلفن و ملاقات با خانواده هايشان هم محدود شده است .

اين امر باعث افزايش نگراني در خانواده ها از وضعيت سلامت زندانيان شده است . اين اتفاق در شرايطي رخ داده كه دادستان گناباد در پاسخ به پیگیریهای وکلای دراویش ، وعده به مسايل در روزهاي‌آينده داده بود اما نه تنها هيچ يك از مشکلات از جمله جريان پرونده متشكله عليه حضرت آقاي حاج دكتر نورعلي تابنده ( مجذوبعليشاه ) قطب بزرگوار اين سلسله حل نشد بلكه اين پرونده به شدت در حال پيگيري از سوي مقامات امنیتی و قضايي است و دراويش را نیز تهديد به برخورد وحتی تخريب مزار سلطاني بيدخت كرده و اكنون هم در حركتي ديگر ، با دخالت نهادهاي اطلاعاتی ، فشار بر دراويش زنداني افزايش يافته است .

اين رفتار مسئولين و مقامات قضايي و تناقض در قول و عمل آنان ، موجبات سلب اعتماد مردم به مسئولين و هیئت حاکمه خواهد شد.

 

وخامت حال منصور اسالو و انتقال وی به بیمارستان

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در پی به وخامت گراییدن وضعیت جسمی منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل شد.
وضعیت جسمی فعال کارگری منصور اسالو به حدی به وخامت گرایید که مسئولین زندان ناچار به انتقال او به یکی از بیمارستانها شدند. دلیل انتقال این فعال کارگری ناراحتی حاد قلبی وی می باشد. او در حال حاضر در بیمارستان بستری می باشد. تا به حال چندین بار این فعال کارگری به دلیل فشارهای طاقت فرسا و غیر انسانی و تشدید ناراحتی قلبی اش به بیمارستان منتقل شده است.
منصور اسالو آخرین بار به مناسبت روز جهانی کارگر اقدام به انتشار رنج نامه ای نمود و در آن رنجنامه به شرایط و وضعیت حاد جسمی اش و همچنین فشارهای غیر انسانی و قرون وسطایی که علیه او و هم بندیانش روا داشته می شود اشاره کرده بود.
بازجویان وزارت اطلاعات با نگه داشتن زندانیان سیاسی که در شرایط حاد جسمی در زندان بسر می برند و عدم درمان جدی آنها سعی در حذف فیزیکی و زجر کش کردن آنها را دارند. آخرین موردی که بازجویان وزارت اطلاعات با روا داشتن درد جانکاه و عدم درمان که نهایتا منجر به زجرکش کردن او بر آمدند زنده یاد محسن دگمه چی بود.
در حال حاضر تعدادی از زندانیان سیاسی مانند ،ماشالله حائری،شیرمحمد رضایی،محمد صدیق کبودوند،کبری بنازاده امیرخیزی،فرح واضحان،عیسی سحر خیز،محمد رونقی ملکی و ده ها زندانی دیگر در چنین شرایطی بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نگه داشتن زندانیان سیاسی که در شرایط حاد جسمی در زندان بسر می برند را محکوم می کند و کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

15 اردیبهشت 1390 برابر با 05 می 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

انتقال تعدادی از زنان محبوس در اوین به زندانی در ورامین

خبرگزاری هرانا - تعدادی از زندانیانِ زن محبوس در زندان اوین روز چهارشنبه، چهاردهم اردی بهشت ماه، به زندانی در ورامین منتقل شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولان روز گذشته تعدادی از زندانیان عادی زن محبوس در زندان اوین را به منظور انتقال به یکی از زندان‌های اطراف تهران، از این زندان خارج کردند.

گفته می‌شود این افراد که اکثرا متهم به جرایم مربوط به قتل می‌باشند، به زندانی در قرچک ورامین منتقل شده‌اند.

این در حالیست که برخی خبرگزاری‌ها نیز از انتقال مهوش ثابت، فریبا کمال آبادی (دو تن از هفت رهبر جامعه بهایی ایران) و شبنم مددزاده (فعال دانشجویی) به همراه گروهی دیگر از زنان زندانی در زندان رجایی شهر کرج، به زندانی در قرچک ورامین خبر داده بودند.

طی هفته های گذشته نیز "هرانا" گزارش های متعددی از انحلال بند نسوان زندان رجایی شهر کرج و انتقال زنان زندانی در آن به زندان های اطراف استان های تهران و البرز منتشر کرده است.

به نظر می‌رسد اینگونه اقدامات سازمان زندان‌ها در راستای طرح تفکیک جرایم و جداسازی جنسیتی در زندان‌ها صورت می‌گیرد.

 

ادامه بازداشت ها؛ بازداشت فرزند نماینده رژیم در قم

سایت آینده نیوز: به گزارش 19 دی، محسن آشتیانی فرزند حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، توسط دادگاه ویژه روحانیت اوایل هفته در قم دستگیر و به تهران منتقل شد.

وی كه رییس دانشگاه پیام نور كهك است نقش اساسی در تهیه و توزیع مستند ظهور داشته و مشخصا در برخی ادارات و نهادها اقدام به توزیع سی دی می‌نموده است. وی مدیر مسئول هفته نامه وثوق قم نیز می‌باشد كه پس از چند شماره انتشار، دیگر منتشر نشد.

خبرنگار ما كسب اطلاع كرد، در پی تأكید مراجع به ویژه آیت‌ا... العظمی مكارم شیرازی مبنی بر برخورد با عوامل تهیه و توزیع مستند ظهور و سخنان دادستانی كل كشور مبنی بر مجرمانه بودن تهیه این سی دی، مقامات قضایی تصمیم گرفته‌اند كه با همه عوامل تهیه كننده این مستند با توجه به نقشی كه داشته‌اند، برخورد كنند.

محسن آشتیانی علاوه بر نقشی كه در تهیه و توزیع این سی دی داشته بدنبال اعتراض علما و مراجع نسبت به مطالب آن، در مقالاتی كه در وبلاگ خود و سایت مستند ظهور نوشت از مطالب آن دفاع كرد. از سوی دیگر برادر همسر سیجانی كارگردان مستند ظهور نزدیك است كه از مداحان اهل بیت (ع) می‌باشد در تماسی كه با 19 دی داشت گفت: مقصران اصلی تهیه این سی دی آزادند و كسانی كه از نظر علما و مراجع خبر نداشته و تحت تأثیر آنها اقدامی كرده اند، قربانی شده‌اند.

فیض ا... زاده تصریح كرد: سیجانی سال‌ها پای صحبت آقای پناهیان می‌نشست و تحت تاثیر افكار ایشان بود.

وی تصریح كرد: افرادی همچون پناهیان كه بر همین باورند و در این سی دی خط داده اند چرا كنار كشیده و خود را به بی اطلاعی می‌زنند، مگر در شروع كار، كارشناس این مستند نبودند. چرا همه كاسه كوزه‌ها را بر سر سیجانی می‌شكنند

وزارت اطلاعات مانع درمان دانشجوی زندانی است

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" دانشجوی زندانی حسن ترلانی از بیماری حاد جسمی رنج می برد و نیاز مبرم به عمل جراحی دارد اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع انجام عمل جراحی و درمان وی هستند.
دانشجوی زندانی حسن ترلانی چند ماه است که از ناراحتی حاد جسمی رنج می برد و این ناراحتی حاد توام با دردهای شدید شبانه روزی همراه بوده است.علیرغم گذشت چند ماه از این ناراحتی و حاد شدن آن، پیگیریهای مستمر خود و خانواده اش برای درمان تاکنون بی نتیجه مانده است.
پدر او با طی صدها کیلومتر مسافت از تهران تا زندان مرکزی کرمان و پیگیری چند ماه تا به حال فقط موفق شده است با هزینۀ خودش امکان سنوگرافی فرزندش را عملی نماید. بیماری او تا حدودی تشخیص داده شده است. دانشجوی زندانی می بایست مدتها پیش تحت عمل جراحی قرار می گرفت.اما سربازجوی وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی که مسئول پرونده این دانشجوی زندانی است از انجام عمل جراحی و درمان اوبا هزینۀ خانواده اش ممانعت بعمل می آورد.
عدم عمل جراحی به موقع می تواند طبعات و خطرات جدی جانی برای این دانشجوی زندانی در بر داشته باشد.
لازم به یاد آوری است دانشجوی زندانی حسن ترلانی 23 ساله که در جریان یورشهای گسترده مامورین وزارت اطلاعات در اسفند ماه 87 دستگیر شد و پس از ماه ها بازداشت در بند 209 و شکنجه های جسمی و روحی به 10 سال زندان و تبعید به زندان کرمان محکوم شد او تنها زندانی سیاسی محبوس در زندان کرمان می باشد.
سربازجوی وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی که از جنایتکاران علیه بشریت می باشد پیش از این شیوۀ زجر کش کردن را علیه بازاری زندانی زنده یاد محسن دگمه چی بکار برد و پس از چند ماه درد جانکاه و عدم درمان نهایتا منجر به جان باختن وی شد. و به نظر می رسد که این جنایتکار علیه بشریت قصد دارد شیوۀ جنایتکاران و ضدبشری زجرکش کردن را علیه این دانشجوی زندانی بکار ببرد.این فرد و سعید شیخان سربازجوی دیگر وزارت اطلاعات که از دهۀ 60 تا به حال مشغول شکنجه های جسمی و روحی زندانیان سیاسی است ومنجر به مرگ تعداد بیشماری از زندانیان سیاسی شده است. در جریان بازجویی از زنده یادان علی صارمی ،جعفر کاظمی و حاج آقایی شخصا به آنها گفته بودند که ما حکم اعدام را برای شما تقاضا خواهیم کرد و هنگام اجرای حکم جنایتکارانه اعدام این دو جنایتکار علیه بشریت حضور داشتند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به شرایط حاد جسمی دانشجوی زندانی حسن ترلانی و همچنین قصد ضد بشری زجرکش کردن این دانشجوی زندانی هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

15 اردیبهشت 1390 برابر با 05 می 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

ضياء نبوی دانشجوی زندانی در نامه ای به قوه قضاييه از وضعيت تکاندهنده زندان اهواز شکايت کرد 

ضياء نبوی، دانشجوی زندانی در نامه ای سرگشاده از درون زندان اهواز به نقض حقوق ابتدايی زندانيان در اين زندان اعتراض کرد.
ضياء نبوی، که هم اکنون در حال گذراندن دوران ده ساله محکوميت خود در تبعيد در زندان کارون اهواز است، در نامه خود به محمد جواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه نوشت: «آنچه در اينجا می گذرد قابل بازنمايی نيست. در اين مدت وضعيت اينجا را با مديريت زندان و مسوولان قضايی درميان گذاشته ام اما وضع اينجا چنان از بيخ و بن نادرست است که با عزم و اراده تمام مسوولان زندان هم احتمالا چيزی حل نخواهد شد.»
ضياء نبوی، دانشجوی محروم از تحصيل دانشگاه نوشيروانی بابل همچنين در نامه خود به محمد جواد لاريجانی که در سايت کلمه منتشر شده، از تراکم و ازدحام وحشتناک جمعيت، تفکيک نبودن زندانيان عادی با زندانيان امنيتی، نبودن فضای هواخوری، کمبود امکانات بهداشتی کيفيت پايين غذای زندان شکايت کرده است.
ضياء نبوی، در ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ بازداشت شد. او به ده سال حبس تعزيری و تبعيد به زندان کارون اهواز محکوم شده است.