طلاب به 10 هزار زن "آموزش شوهرداری" می دهند

شهرزادنیوز: در اجرای "طرح ملی رحمت"، بیش از 10 هزار زن تهرانی، توسط طلاب زن برگزیده، از آموزش رایگان شوهر داری برخوردار شدند.

آذر نظری، مشاور استاندار تهران در امور بانوان، با بیان این مطلب افزود که از دیماه سال گذشته ترم اول این طرح (16 جلسه) برای 5 هزار زن خانه دار با اعتبار 50 میلیون تومان برگزار شد که برای تمامی شرکت کنندگان به صورت رایگان بود. به ادعای وی، بسیاری از زنان بدحجاب تهرانی در پایان آموزشها با حجاب شده و زنان در آستانه طلاق به آغوش خانواده بازگشته اند.

وی در رابطه با محل برگزاری این دوره های رحمت، ضمن گلایه از کمبود بودجه، اظهار داشت که این آموزشها به صورت حضوری در مساجد و پایگاه های بسیج و برخی از مدارس سراسر استان تهران برگزار می شود.

واکنش شدید کیهان ولی فقیه به سخنان خاتمی

 کیهان: محمد خاتمی در ملاقاتی محفلی ادعا کرد ملت های انقلابی منطقه دنبال حاکمیت اسلام نیستند چرا که از دیکتاتوری مقدس می ترسند!

رئیس دولت اصلاحات که در فتنه سال 88، همانند سران رژیم های مرتجع منطقه، در جبهه مورد حمایت آمریکا و اسرائیل قرار داشت، در ملاقات اخیر خود گفته است «باعث تاثر است این موج مبارکی که در خاورمیانه و در دنیای عرب ایجاد شده، موج آزادیخواهی، موج ضدیت با دیکتاتوری و می گویند که باید این حالت فوق العاده از بین برود، انتخابات آزاد باشد. اینها خیلی مبارک است ولی در جنبه ایجابی مساله چگونه است؟ این موج مبارک در کشورهای اسلامی رخ می دهد، جاهایی که اکثریت آنها مسلمان اند. ما خیلی علاقمند بودیم که در مقابلش بگویند ما می خواهیم نظام دینی و اسلامی هم حاکم باشد و اگر در ذهن این جوامع بود که اسلام با آزادی می تواند سازگار باشد، با انتخابات آزاد و انتخاب مردم می تواند سازگار باشد و نه تنها برای مسلمانان این آزادی برای همه کسانی که در ذیل و ظل حکومت و جامعه اسلامی زندگی می کنند این آزادی و حرمت وجود دارد ولو دین دیگری داشته باشند همه شهروند اند و حقوق شهروندی دارند آن وقت می دیدید امروز موجی که بود جنبه ایجابی آن هم جنبه اسلامی بود. [اما] در گذشته نگاه می کنند به نام اسلام چه جباریت هایی صورت گرفته، در زمان ما هم در همسایگی ما یک حکومت های جباری که با ابتدایی ترین حقوق بشر سازگار نبودند امتحان خود را دادند؛ در افغانستان و در جاهای دیگر و به نام خدا می کشتند، زنان را اسیر می کردند، ظلم می کردند، ترور و سرکوب می کردند و آزادی های مردم را می گرفتند و این ها را به نام اسلام انجام می دادند خوب مردم می گویند اگر بناست دیکتاتوری باشد باز این دیکتاتورهایی که هست نامقدس است اگر یک دیکتاتوری مقدس بخواهد بیاید بهتر است که نیاید ترس از آنهاست.

وی همچنین می گوید: آنچه ما اصلاحات می نامیم، تداوم انقلاب اسلامی است.

درباره این مغالطه چند لایه باید یادآور شد که اولا برخلاف ادعای خاتمی، ملت های مسلمان منطقه در پی حاکمیت اسلام هستند همچنان که نظرسنجی چند ماه پیش موسسه آمریکایی پیو در مصر نشان داد. ثانیا القای اسلام هراسی ملت ها، پروژه ای اصالتاً آمریکایی-صهیونیستی است وگرنه ملت های مسلمان مصر و بحرین و یمن و... مبدأ حرکت خود را نمازجمعه و مساجد قرار نمی دادند.

ثالثا اسلام قلابی طالبانی نسخه ای آمریکایی و صهیونیستی برای کنار زدن اسلام اصیل بوده است و اتفاقاً دست بر قضا اسلام لیبرالی جریان های سکولار مدعی اصلاح طلبی نیز از این حیث از همان آبشخور آمریکایی و صهیونیستی ترویج می شود و در واقع بنابراین بوده که طالبان و القاعده بترسانند و سکولارهای مسلمان نما به دام بیندازند و ملت ها را از اسلام ناب دور کنند.

رابعا آقای خاتمی توضیح دهد چه نسبتی میان وی و ملک عبدالله سعودی(پمپاژکننده مالی-اعتقادی جریان های خشن طالبان و القاعده، و سرکوبگر فعلی ملت های مسلمان بحرین و یمن) وجود دارد که باعث شد خاتمی اردیبهشت 88 به دیدار شاه جلاد سعودی در ریاض شرفیاب شود؟!

خامساً رئیس دولت اصلاحات با آن همه خیانتی که تحت حمایت ارکان دولت وی برای اسلام زدایی، ولایت زدایی و ساختارشکنی صورت گرفت، چگونه جرئت می کند ادعا کند که «ما خیلی علاقمند بودیم مسلمان های منطقه بگویند می خواهند نظام اسلامی و دینی حاکم باشد»؟! معلق بازی پیش قاضی؟ دروغ به این بزرگی در انظار ملتی که خیانت های علنی روزگار اصلاحات را به چشم دیده اند؟

سخنان اخیر خاتمی اگر هیچ ارزشی نداشته باشد، از یک نظر واجد اهمیت است و آن اینکه غلبه فضای اسلام خواهی و مطالبه حکومت دینی در ایران و منطقه، وی را وادار کرده تا به رغم سوابق خیانت آلود پیشین، خود را طرفدار حکومت اسلامی جا بزند.

خودسوزی يک زن جوان دیگر اینبار در سردشت

آژانس خبری موکريان
سرويس اجتماعی

يک زن جوان اهل سردشت به نام شهلا، که چندی پیش اقدام به خودسوزی نموده بود اخیراً در بيمارستان جان سپرد.
اين زن جوان که اهل روستای بانه زیر از توابع سردشت در آذربایجان غربی می باشد بهمن ماه سال گذشته به علت اینکه خواهان زندگی مستقل بوده دست به خودسوزی زده است.
گفته می شود شهلا پس از خودسوزی در بیمارستانی در تبریز تحت درمان بوده که پس از سه ماه بر اثر شدت سوختگی جان خود را از دست داد.
طبق بررسی‌های انجام‌ شده، خودسوزی يکی از شايع‌ترين روش‌های خودکشی زنان در کردستان ايران است.

ضرب و شتم و شکنجه شهروند بهایی 71 ساله در زندان

کمیته گزارشگران حقوق بشر- وجیه‌الله میرزا گلپور، شهروند بهایی که در زندان تنکابن و در بازداشت وزارت اطلاعات به‌سر می‌برد، مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

این شهروند بهایی پس از بازداشت در ستاد خبری وزارت اطلاعات در شهرستان ساری، به بازداشتگاه کچویی و سپس به قرنطینه این زندان منتقل شده است.

به گزارش منابع آگاه، میرزا گلپور از سوی بازجوی پرونده از ناحیه‌ی پا و سَر شدیدا مورد ضرب و شتم قرار گرفته و برای اعتراف، تحت فشار قرار دارد.

بازجویان پرونده و مسئولان زندان، در شش روز گذشته از مصرف داروهای قلب این زندانی ۷۱ ساله،‌ ممانعت به عمل آورده‌اند.


'تحقیر عمومی' یک بهایی در تنکابن

بی بی سی: منابعی در جامعه بهائیان ایران می گویند که یکی از پیروان این دین در استان مازندران بازداشت و پس از چند بار بازجویی خشن، با پابند در سطح شهر تنکابن گردانده شده است.

بستگان و دوستان وجیه الله میرزا گلپور، ۷۱ ساله، به بی بی سی فارسی گفته اند که وی پس از احضار از سوی اداره اطلاعات شهرستان ساری، به تنکابن منتقل شده و در آنجا مورد بازجویی قرار گرفته است.

این چندمین مورد بازداشت بهائیان در ساری و سایر شهرهای استان مازندران است که با اتهام تبلیغ علیه نظام مواجه بوده اند.

وجیه الله میرزا گلپور، ساکن روستای صفرآباد از توابع ساری است که به گفته بستگانش به بیماری قلبی مبتلاست و یک هفته پیش از دستگیری، برای معالجه به بیمارستان مراجعه کرده بود.

خانواده اش می گوید که هنوز نمی دانند وی دقیقا با چه اتهامی رو به روست و ادامه بازداشت او را غیرقانونی توصیف کردند.

دوستان و نزدیکان وجیه الله میرزا گلپور که خواسته اند نامشان فاش نشود، به بی بی سی فارسی گفته اند که سه شنبه این هفته او را "برای تحت فشار قرار دادن بیشتر" با پابند و به صورت پیاده و در ملاء عام دور شهر گردانده اند.

به گفته یکی از منابع، پیشتر حین بازجویی "برای اعتراف سرش را به دیوار زده اند و با لگد به پهلویش کوبیده اند."

نماینده مجلس رژیم: صیغه موقت برای محرمیت بیمار با پزشک

شهرزاد نیوز: حجت‌الاسلام موسی قربانی، عضو كميسيون حقوقی و قضايی مجلس، در نشست تخصصی کانون وکلا با موضوع "ازدواج موقت، تحكيم يا تزلزل خانواده"، صیغه موقت برای محرمیت زن با پزشک را مطرح کرد و گفت که برخی زنان به دلايل نامحرم بودن پزشك از نظر شرعی مشكل مراجعه به پزشك دارند.

به گزارش ملت آنلاین، وی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت که 10 ميليون و 360 هزار زن مجرد در كشور داريم كه در سن ازدواج هستند و بايد برای آنها تدبيري انديشيده شود. او با اشاره به "روايات" افزود که هيچ يك از فقها ازدواج موقت را رد نمی کنند و علاوه بر 10 ميليون و 360هزار نفر در سن ازدواج، همچنين 1 ميليون و 891 هزار زن به دليل فوت همسر يا طلاق تنها هستند و 5/9 درصد خانوارهای كشور را زنان سرپرستی می ‌كنند.

قربانی ضمن بر شمردن فواید صیغه موقت، همچنین گفت که پزشکیان، وزیر پیشین بهداشت، گفته است که مادرش حاضر شد بمیرد اما پیش پزشک مرد نرود و چندی پیش هم از جراح همسرش خواسته است تا نوه شیرخواره اش را صیغه یک ساعته کند و دکتر به همسرش محرم شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از حاضران که پرسید: اگر می ‌توان با "روايات" قانون تصویب كرد، ديگر مجلس به چه كار می ‌آيد؟، به شوخی پاسخ داد: اگر حقوق مان را بدهند، مجلس را تعطیل می کنیم.

انتقال شبنم مددزاده، دانشجوی زندانی، به زندان ورامین

شبنم مددزاده، فعال دانشجویی که پیشتر در شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه ای به تحمل پنج سال حبس تعزیری همراه با تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم شده بود، دیروز به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از ندانیان سیاسی، شبنم مددزاده، دبیرسابق سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران که در تاریخ 1 اسفند 1387 دستگیر و پس از پنج بار محاکمه در شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران به تحمل 5 سال حبس تعزیری همراه با تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم شده بود، دیروز همراه با تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی زن در زندان رجایی شهر به زندان قرچک ورامین منتقل شدند.

زندان قرچک ورامین که همچون زندان کهریزک در حواشی تهران قرار گرفته است، با توجه به وضعیت نامناسب و نگهداری زندانیانی با جرایم سنگین از قبیل اعتیاد و توزیع مواد مخدر، سرقت و تخلفات اجتماعی، شرایط سختی را برای زندانیان سیاسی ای که به آنجا منتقل می شوند رقم می زند.

گفتنی است ازدحام بیش از حد زندانیان در اتاقهای کوچک و وضعیت نامطلوب بهداشتی سلامت روانی و جسمی زندانیان را به خطر می اندازد.

قالب ذکر است، اخیرا زندانیان سیاسی زن که در رجایی شهر کرج نگهداری می شوند به این مکان منتقل شده و علاوه بر شبنم مددزاده، مهموش ثابت و فریبا کمالی از سران جامعه بهائیت دیروز به زندان قرچک ورامین منتقل شده اند. هنوز آمار دقیقی از زنانی که به ورامین انتقال داده شده اند در دسنرس نیست.

شبنم مددزاده که همراه برادرش، فرزاد مددزاده دوران تبعیدش را در زندان رجایی شهر کرج سپری می کرد با انتقال به ورامین امکان ملاقات های ماهانه خود با برادرش را از دست داده و همین امر موجب افزایش فشارهای روحی بر وی شده است.

 

دریافت مجوز 1000 مرکز تجاری توسط زن 27 ساله

سایت خبرآنلاین: سخنگوی کمیسیون اصل 90 از اطلاع رسانی به محمود احمدی‌نژاد درباره زنی که با حمایت رئیس دفترش از برخی رانت‌ها استفاده کرده خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین اسلامی نماینده ساوه و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره پرونده‌های زمین‌خواری در دولت دهم با بیان اینکه در دولت هم پرونده وجود دارد، اما خیلی کم شده است، افزود: این موضوع به سازو‌کار مربوط است. یک بخش از این مشکل را مجلس حل کرد که در زمین‌های منابع طبیعی به هیچ عنوان سند مالکیت به طرف داده نشود بلکه به عنوان اجاره تلقی شود. این قانون جلوی خیلی از زمین‌خواری را گرفت و انگیزه خاطیان را از بین برد.

وی تصریح کرد: زمین‌خواری در زمان آقای احمدی‌نژاد هم اتفاق افتاده است ولی واقعا بسیار بسیار پائین بوده است چون خود ایشان روی این بحث‌ها کاملا نظارت دقیق دارد؛ البته مواردی هم است که جای بحث دارد.

اسلامی در این زمینه با اشاره به گرفتن 1000مجوز توسط یک فرد 26-27ساله که تعدادی از آن در شهرستان ساوه است، خاطر نشان کرد: این فرد در کل کشور مجوز 1000 مرکز بین‌راهی تفریحی و سرویس‌های بهداشتی گرفته بود که 10 موردش در شهرستان ساوه بود. این فرد مدعی بود هر کسی در مقابلش باشد، به آقای مشایی اطلاع می‌دهم و از طریق ایشان پوستش را می‌کنم؟!

نماینده ساوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فرماندار ما می‌گفت این خانم تهدید می‌کند که اگر فلان کار را نکنید، من به آقای مشایی می‌گویم! شما بگویید در کشور ما می‌شود به یک فرد 1000 مجوز نه، 10 مجوز داد؟ آیا این توزیع عدالت است؟

اسلامی با بیان اینکه این موضوع را به آقای احمدی‌نژاد وقتی برای ارائه بودجه به مجلس تشریف آورند، عرض کردم، گفت: این شیوه اعطاء مجوز، همان رانتی است که همه درباره آن مشکل داریم. در دولت‌های قبلی بحث زمین‌خواری وجود داشت، در این دولت، امتیازهای بی‌حد و حصری به برخی افراد داده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود موضوع رستوران‌های بین‌راهی را از دیگر موارد امتیازهای بی‌حد و حصری دانست که در یک مورد آن به یک نفره 10 مجوز اعطا شده است.

وی در پاسخ به اینکه شاید این افراد می‌توانند این سرمایه‌گذاری را انجام دهد؟، اظهار داشت: کدام توان مالی؟ همه این افراد، 80 درصد از میراث فرهنگی وام می‌گیرند، سازو‌کاری وجود ندارد. البته این را هم بگویم که آقای احمدی‌نژاد درمواردی که ما به ایشان اطلاع دادیم، واکنش نشان داده است و در این مورد هم قول داد که با این موضوع برخورد جدی شود.

بودجه مساجد پنج برابر شد

مخبر کمیسیون فرهنگی از رشد 5 برابری بودجه مساجد در سال 90 خبر داد و تاکید کرد بخشی از بودجه ارتقای شاخص فرهنگی استان‌ها در سال 89 در این مراکز هزینه نشده است.

ستار هدایتخواه‌ نماینده مجلس شورای اسلامی به خبرنگار مهر گفت: «بودجه فرهنگی کشور با توجه به اهداف فرهنگی متعالی که نظام جمهوری اسلامی دارد، چندان بالا نیست، هر چند در سال‌های اخیر در این زمینه رشد محسوسی داشته‌ایم و بودجه فرهنگی نسبت به گذشته افزایش داشته است.»

وی ادامه داد: «در بودجه سال 89 یکی از نواقصی که به چشم می‌خورد، این بود که تخصیص بودجه در استان‌ها به درستی اتفاق نیفتاده است، در بودجه 90 در نظر داریم این نقیصه رفع شود و بودجه فرهنگی مناسب با نیازهای هر منطقه به آن تعلق بگیرد، نباید در بحث فرهنگی فقط به پایتخت محدود شویم، اولویت‌ها را باید در نظر بگیریم و این فرصت را ایجاد کنیم تا همه مناطق کشور با توجه به بضاعت و نیازهایی که دارند از بودجه فرهنگی استفاده کنند.»

هدایتخواه افزود: «در سال 89 هزار و پانصد میلیارد تومان بودجه برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان‌ها داشتیم که تنها 20 درصد آن به استان‌‌ها اختصاص پیدا کرد، در سال 90 این روند قطعا تصحیح می‌شود، با توجه به تجربه سال گذشته باید تلاش کنیم شهرستان‌ها به آنچه استحقاق دارند از بودجه فرهنگی نصیب ببرند.»

وی در پاسخ به سرنوشت 80 درصد بقیه این بودجه گفت: «بخش دیگر بودجه یا به خزانه برگشته یا در بخش‌های دیگری هزینه شده است، دیوان عالی محاسبات باید این موضوع را بررسی و درباره‌اش توضیح دهد.»

این نماینده مجلس گفت: «تقویت بنیه فرهنگی و دینی از مهمترین اهدافی است که در تخصیص بودجه فرهنگی داریم، این برنامه شامل زیر مجموعه‌های مختلف می‌شود، از تشکل‌های فرهنگی غیردولتی حمایت می‌کنیم، موسسه‌هایی که فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی دارند و با کمبود بودجه مواجه هستند، در کشور ما مردم داوطلبانه کارهای فرهنگی می‌کنند و دولت باید از این فعالیت‌ها پشتیبانی کند.»

هدایتخواه ادامه داد: «برای تولید آثار فاخر سینمایی 25 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که امیدواریم این توجه ویژه باعث تولید آثار قابل قبول سینمایی شود که فرهنگ و باورهای دینی و عقیدتی ما را نشان بدهد، با توجه به بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم بودجه سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به فعالیت‌ها و کارکردهایش چندان قابل توجه نیست، در بودجه سال 90 به دنبال افزایش بودجه برای حوزه هنری هستیم و رقم دو میلیارد تومان افزایش بودجه برای حوزه هنری داریم.»

نماینده مردم کهگیلویه و بویر احمد در مجلس افزود: «برای افزایش فعالیت مساجد و توجه به این مراکز هم برنامه‌هایی داریم و بودجه مساجد در سال 90 دویست میلیارد تومان می‌شود، این رقم سال پیش 40 میلیارد تومان بوده است، مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود از مهندسی فرهنگی صحبت کرده‌اند، امیدوارم در سال 90 شاهد اجرای این مهندسی در تخصیص بودجه و استفاده درست از منابع مالی برای رشد و ارتقای فرهنگ کشور در حوزه‌های مختلف باشیم.»

هدایتخواه ادامه داد: باید بودجه بر اساس اولویت‌ها و نیازها تعریف شود، موازی‌کاری و تداخل امور با هم به پیشبرد کارهای فرهنگی لطمه می‌زند و باید در سال 90 مانع از بروز این اتفاق شد.

 

احتمال کاهش یارانه نقدی در سال 90

سایت خبرآنلاین: در جلسات کمیسیون تلفیق برای باز بینی اجزای بودجه هدفمند سازی احتمال طرح کاهش میزان یارانه نقدی نیز مطرح شده است.

کاظم دلخوش عضو کمیسیون تلفیق در این رابطه گفت: احتمال کاهش رقم ۶۲ هزار میلیارد تومانی که در لایحه بودجه به عنوان میزان درامدحاصل از هدفمندسازی یارانه ها ذکر شده می رود.

نکته اصلی اینجاست که نمایندگان مجلس عنوان می کنند تحقق ۶۲ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمندسازی در صورتی ممکن خواهد بود که دولت در سال ۹۰ قیمت حاملهای انرژی را بیش از ۲۰ درصد افزایش دهد و این در حالی است که نمایندگان مجلس افزایش بیش از ۲۰ درصد قیمت حاملهای انرژی را در سال جاری برای مردم مشکل ساز می دانند، کما اینکه هنوز مشکل مردم در مورد قیمتهای نجومی قبض های گاز وجود دارد و با نزدیک شده به فصل گرما با قیمتهای فعلس برق پیش بینی می شود مردم مشکل مشابه با انچه در زمینه قبوض گاز داشتند را در ماههای اینده با قبوض برق تجربه کنند.

بر اساس یارانه نقدی پرداخت شده از سوی دولت در پایان فروردین ماه سال جاری که ۴۵۵۰۰ تومان بود و با احتساب افزایش ۹ میلیون نفری متقاضیان دریافت یارانه نقدی که تعداد این متقاضیان را به ۶۹.۵ میلیون نفر رسانده است دولت در حال حاضر معادل ۳۷.۹ هزار میلیارد تومان تعهد پرداخت یارانه نقدی تا پایان سال ایجاد کرده است.

این رقم معادل ۶۰ درصد از رقم ۶۲ هزار میلیارد تومانی است که دولت در لایحه بودجه سال ۹۰ به مجلس تقدیم کرده و توسط نمایندگان مجلس مورد تشکیک قرار گرفت، در واقع می توان گفت انچه توسط دولت به عنوان رقم حاصل از هدفمند سازی اعلام شده بر اساس میزان تعهد یارانه نقدی مورد محاسبه قرار گرفته و تنها رقم قطعی در این زمینه هم یارانه نقدی بوده است.

البته نمایندگان معترض به ارقام هدفمندسازی در اعتراضات خود عنوان می کنند که دولت در عمل به جای تخصیص ۵۰ تا ۶۰ درصد از منابع هدفمندسازی به یارانه های نقدی در عمل ۹۰ درصد آنرا به این امر اختصاص داده است.

مصباحی مقدم یکی از نمایندگان معترض به این موضوع در جریان مذاکراتن صحن علنی عنوان کرده بود با توجه به رشد ۲۰ درصدی قیمت حاملهای انرژی دولت حداقل ۸ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در این زمینه خواهد داشت، کاظم دلخوش نیز در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ما به طرح رقمی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در جلسات کمیسیون تلفیق اشاره داشت.

بنابراین می توان گفت در حال حاضر کاهش ۸ تا ۱۲ هزار میلیارد تومانی رقم هدفمندسازی در بودجه مطرح است که دراین صورت حداقل بخشی از این کاهش باید از طریق کاهش سهم خانوارها تامین شود در غیر این صورت یا سهم بخش تولید به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و یا سهم دولت به صرف نزیدک خواهد شد.

 

افزایش 75 میلیارد تومانی بودجه سپاه پاسداران

خبرگزاری مهر: نمایندگان مچلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون شوراها و امور داخلی 75 میلیارد تومان به بودجه سپاه پاسداران در لایحه بودجه 90 اضافه کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه 90، با الحاق جزئی به ردیف بودجه سپاه، مقرر کردند 75 میلیارد تومان به منظور تامین هزینه های ماموریتی به ردیف بودجه این نهاد اضافه شود.

نمایندگان با 139 رای موافق، 9 رای مخالف، 6 رای ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در مجلس این پیشنهاد را به تصویب رساندند. 49 نماینده نیز در رای گیری شرکت نکردند.