افزایش محکومیت ابوالفضل عابدینی به ۱۲ سال حبس

خبرگزاری هرانا – شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران در یک اقدام غیر قانونی ابوالفضل عابدینی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران دادگاه جدید ابوالفضل عابدینی نهم اردی بهشت ماه جاری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه و با انتقال ابوالفضل عابدینی از زندان اوین به دادگاه برگزار و بر اساس اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم مربوط به آخرین پرونده عابدینی، پس از دستگیری شبانه در منزل مسکونی خود در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ از سوی اطلاعات سپاه است.

ابوالفضل عابدینی از پرونده پیشین خود که در پی دستگیری در تیرماه ۱۳۸۸ برای وی تشکیل شده بود به اتهام عضویت در حزب پان ایرانیست و مجموعه فعالان حقوق بشر و ارتباط با دول متخاصم و مصاحبه با رسانه‌های بیگانه به ۱۱ سال حبس قطعی محکوم شده که درحال گذراندن آن در زندان اوین می‌باشد و با احتساب این حکم جمعا به ۱۲ سال زندان محکوم گردیده است.

لازم به ذکر است که وی از زمان آخرین دستگیری در ۱۱ اسفند۱۳۸۸ تا به امروز یک ساعت مرخصی نیز نداشته و از ملاقات حضوری با خانواده خود محروم است.

 

انتقال جمعی از زندانیان زن به زندانی در ورامین

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: جمعی از زندانیان زن زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) از جمله دو عضو رهبری جامعه بهایی ایران، به زندانی در ورامین منتقل شدند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، صبح امروز سه شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه خانم‌ها فریبا کمال آبادی و مهوش ثابت دو تن از هفت رهبر جامعه بهایی ایران به همراه گروهی دیگر از زنان زندانی در این زندان، به زندانی در قرچک ورامین منتقل شدند.

گزارش‌ها حاکی است که شرایط این زندان بسیار سخت و نامطلوب بوده، بطوریکه چند صد نفر در یک سوله بدون امکانات بهداشتی مناسب و کافی با یکدیگر بسر می برند.

هفت رهبر جامعه بهایی ایران شامل خانم ها فریبا کمال‌آبادی و مهوش ثابت، و آقایان جمال‌الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی و وحید تیزفهم، در مردادماه سال گذشته و پس از چهار جلسه محاکمه هر یک به ۲۰ سال زندان محکم شدند.

بازداشت یک شهروند کرد به اتهام امنیتی در سنندج

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

طبق اخبار دریافتی از سنندج یک شهروند به نام سیروان صلواتی به اتهام امنیتی
بازداشت شد.
بنا به گزارش اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، سیروان صلواتی 24 ساله
اهل صلوات آباد سنندج میباشد که چهارشنبه هفته گذشته ساعت چهار نصف شب سه ماشین از
نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات به خانه پدری وی یورش برده و بعد از جستجوی کامل
منزل، وی را دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده اند.
گفتنی است که خانواده نامبرده در این هفته چند مورد از اداره اطلاعات شهر سنندج و
چند ارگان امنیتی و حکومتی دیگر در این شهر جویای مکان بازداشت فرزندشان شدند که
تا کنون هیچ خبری در این مورد به دست نیاورده اند.

 

بازداشت یک زندانی سابق سیاسی و چند تن دیگر در تهران

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" مامورین وزارت اطلاعات با یورش به منزل دکتر هانی یازرلو او را دستگیر و به بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل کردند.
مامورین وزارت اطلاعات چند روز گذشته به منزل دکتر یازرلو از پزشکان شریف و آزاده و از فعالین سیاسی شناخته شده ایران یورش بردند و او را دستگیر و به بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل کردند. دکتر یازرلو از فعالین سیاسی شناخته شده و از زندانیان سیاسی رژیم پیشین می باشد. او همچنین در دهۀ 60 همراه با همسرش دستگیر و سالها در زندان تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.
دکتر یازرلو به دلیل شکنجه های وحشیانه دهۀ 60 از ناراحتیهای حاد جسمی رنج می برد و بخصوص ناراحتی قلبی او بسیار حاد می باشد و با مصرف دارو بیماری خود را تحت کنترل نگه داشته است. هرگونه استرس و فشار روحی برای او مرگبار می باشد.
در حال حاضر زندانی سیاسی نازیلا دشتی همسر و فرزندانش حامد و هود یازلو چندین سال است که در زندان بسر می برند و از این طریق سعی داشتند که فشارهای روحی و طاقت فرسا را بر او وارد نمایند.
همچنین گزارشاتی حاکی از آن است که علاوه بر دکتر یازلو حداقل 7 نفر دیگر در نقاط مختلف تهران دستگیر و به بند مخوف 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شدند.اسامی سایر دستگیر شدگان هنوز نامشخص می باشد و به محض اطلاع یافتن از آنها در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
یورشهای وحشیانه توسط سربازجوی وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی فرماندهی می شد و خود شخصا دکتر یازرلو و سایرین را دستگیر نموده است. این جنایتکار علیه بشریت مسئول شکنجۀ وحشیانۀ تعداد زیادی از زندانیان سیاسی است و همچنین توصیه کننده صدور و اجرای حکم اعدام زنده یادان علی صارمی،جعفر کاظمی،حاج آقایی و همچنین عدم درمان وزجر کش کردن بازاری زندانی محسن دگمه چی می باشد.سربازجوی وزارت اطلاعات علوی چند روز پیش دکتر یازرلو راتهدید به بازداشت نموده بود.
از طرفی دیگر دانشجوی زندانی هود یازرلو فرزند دکتر یازرلو شب گذشته پس از طی محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی آزاد شد. محکومیت این دانشجوی زندانی 2 هفته پیش پایان یافته بود ولی جنایتکار علیه بشریت علوی او را از زندان گوهردشت به بند 209 منتقل نمود و مانع آزادی به موقع وی گردید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران یورش به منازل و دستگیری خودسرانه مردم را شدیدا محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

13 اردیبهشت 1390 برابر با 03 می 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

بازداشت شمار دیگری از نزدیکان احمدی نژاد و مشايی

سایت آفتاب: سایت اعتدال نوشت: شب گذشته 25 نفر از کسانی که با اسفندیار رحیم مشایی ارتباط دارند، دستگیر شده‌اند.

بنابر اخبار رسیده، همسر مرحوم دکتر حسین فاطمی و خانم الف. الف که حامل منشور کوروش در روز رونمایی از این اثر تاریخی بود، در میان دستگیرشدگان قرار دارند.

این گزارش حاکی است که در بین دستگیرشدگان برخی مدعیان علوم غریبه نیز وجود دارند.

دستگیری‌های اخیر در حالیست که در طی روزهای گذشته، عباس امیری‌فر از نزدیکان مشایی به خاطر ارتباط با انتشار سی دی « ظهور نزدیک است»، بازداشت شده و از سوی دادگاه ویژه روحانیت تحت بازجویی قرار گرفته است.

گفتنی است سایت آینده‌نیوز نیز روز گذشته از دستگیری فردی به نام عباس. غ به جرم رمالی و جن گیری خبر داده است.

حبس و محرومیت از حقوق اجتماعی برای فرزند وزیر سابق

خبرگزاری هرانا - حسن یونسی، فزرند علی یونسی وزیر اطلاعات دولت سید محمد خاتمی به حبس و محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد.

به گزارش خبرنگار رسا، این حقوق دان اصلاح طلب که در جریان تجمعات روز اول اسفند دستگیر و پس از مدتها بازداشت در بند امنیتی ۲۰۹ به تازگی به بند ۳۵۰ منتقل شده است.

وی به یکسال حبس، جریمه نقدی و پنجسال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شده است

هجوم مأموران امنیتی به منزل دانشجوی محروم از تحصیل

منزل پدرام رفعتی دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه امیرکبیر دیروز و امروز مورد هجوم مأموران امنیتی قرار گرفت.

به گزارش دانشجونیوز ماموران با لباس شخصی با قصد بازداشت پدارم رفعتی را داشتند اما به دلیل عدم حضور وی در منزل موفق به بازداشت وی نشدند.

پدرام رفعتی اسکویی دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه امیرکبیر، که به اتهام شرکت در راهپیمایی ٢۵ خرداد به ٢ سال حبس تعزیری محکوم شده است، در خطر بازداشت توسط مأمورین امنیتی و انتقال به زندان قرار دارد.

این دانشجوی سابق مهندسی مکانیک دانشگاه امیرکبیر، یک بار در سال ۸۶ توسط وزارت اطلاعات و بار دیگر پس از راهپیمایی ٢۵خرداد سال ۸۸ توسط سپاه پاسداران بازداشت شد. وی در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ٢ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در شعبه ۵٤ تجدید نظر تأیید شد.

بر خلاف روال قانونی، پس از یک بار احضار به زندان توسط دایره اجرای احکام اوین، مأموران برای بازداشت وی به درب منزل مراجعه کرده اند، که این امر احتمال بازداشت مجدد وی با اتهام امنیتی و باز شدن پرونده جدیدی برای وی و در نتیجه خطر صدور حکم سنگین تربرای این فعال دانشجویی را تقویت می کند.

پیش از این در ٢٢ بهمن ماه سال ۸۸ چند مأمور لباس شخصی با هجوم به منزل پدری پدرام رفعتی درصدد بازداشت وی بودند که به علت حضور نداشتن وی در منزل، موفق به این کار نشدند.

 

صدور حکمی جدید برای فعالان دربند دانشجويی

دانشجونیوز: بهاره هدایت، مجید توکلی و مهدیه گلرو به "اتهام تبلیغ علیه نظام" هر کدام به شش ماه حبس محکوم شدند.

در پی برگزاری دادگاه بهاره هدایت، مجید توکلی روز شنبه دهم اردیبشهت ماه، پس از گذشت تنها دو روز این دو دانشجوی زندانی به همراه مهدیه گلرو دیگر دانشجوی زندانی که پیش از این سه شنبه ششم اردیبهشت ماه به دادگاه فراخوانده شده بود،هر کدام به شش ماه زندان محکوم شدند.

لازم به ذکر است بهاره هدایت و مجید توکلی این دو فعال سرشناس دانشجویی به علت انتشار نامه به مناسبت روز دانشجو در دادگاه اخیر که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شده بود با اتهامات "تبلیغ علیه نظام "و "تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی" محاکمه شدند که به علت نقص ادله از اتهام "تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی" تبرئه شدند.

وکلای این دو دانشجو به علت صدور زودهنگام احکام دادگاه در مدت بسیار کوتاه دو روزه، از ارایۀ لایحۀ دفاعی برای پرونده موکلانشان بازماندند.

با صدور این احکام در جهت فشار بیشتر بر دانشجویان زندانی، بهاره هدایت مجموعاً به ده سال زندان، مجید توکلی مجموعاً به هشت سال زندان و مهدیه گلرو مجموعاً به دو سال و نیم زندان محکوم گردیدند که از جمله سنگین ترین احکام برای دانشجویان زندانی می‏باشد.

 

روز آزادی مطبوعات؛ 151 روزنامه نگار در زندان

شهرزادنیوز: به گزارش انستیتوی بین المللی مطبوعات، 22 روزنامه نگار طی چهار ماهه اول سال 2011 کشته شده اند، از جمله دو خبرنگار عکاس در شهر مصراته لیبی هنگام تهیه گزارش از نبرد بین نیروهای قذافی و مخالفان حکومت وی.

گزارشگران بدون مرز نیز به مناسبت سوم ماه مه، روزجهانی آزادی مطبوعات، طی گزارشی اعلام کرد که در حال حاضر 151 روزنامه نگار، 9 دستیار مطبوعاتی، 128 دگر اندیش سایبری در زندان به سر می برند.

طبق گزارش سازمان مزبور، جمهوری اسلامی ایران در سال 2010، با وجود داشتن 28 میلیون و 200 هزار کاربر اینترنت، دشمن اینترنت شناخته شده و حکومت ایران همچنان به کارزار ضد رسانه ای خود ادامه داده و چندین وب نگار را محکوم به اعدام کرده است.

از جمله حوادث برجسته رسانه ای، برای روزنامه نگاران ایران، می توان از اهدای جایزه جهانی آزادی مطبوعات 2011 به احمد زیدآبادی، روزنامه نگار مستقل زندانی، یاد کرد که این جایزه به پاس "شجاعت استثنایی، مقاومت و تعهد این روزنامه نگار در جهت آزادی بیان، دمکراسی و حقوق بشر، تساهل و انسانیت" به وی اعطا شد.

خودکشی سیامک پورزند، روزنامه نگار برجسته و پیشکوتی که تا پای مرگ مورد اذیت و آزار مأموران امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفت، نیز به عنوان نقطه اوج ستیز با آزادی مطبوعات جزو تاریخ روزنامه نگاری در جمهوری اسلامی به ثبت خواهد رسید.

اسامی 15 عضو احضار شده انجمن صنفی معلمان کردستان

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

در ادامه احضار اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان به دنبال انتشار بیانیه این انجمن به مناسبت روز معلم، هفت فرهنگی دیگر نیز به ستاد خبری اداره اطلاعات فراخوانده شدند.

براساس گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان، آقایان یدا... زارعی، محمد صدیق صادقی، پرویز ناصحی، عزت نصرتی، رضا وکیلی، هیوا احمدی و علی قریشی روز گذشته احضار شده و می بایست صبح امروز در ستاد خبری حاضر شوند.

یادآور می گردد که علاوه بر نامبردگان، طی یک هفته گذشته و در آستانه روز معلم 9 نفر از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان به نام های بها ملکی، رامین زندنیا، مختار اسدی، حیدر زمان، پیمان نودینیان، کمال فکوریان، مصطفی سربازان و رضا حاتمی به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج احضار و در رابطه با مفاد بیانیه صادره توسط انجمن، بازجویی شده بودند؛ که تعداد فراخواندگان تا کنون به 15 نفر رسیده است.

ابعاد‌ تازه از ‌شليک دزدهای نقابدار به مردم

جام جم آنلاين: با دستگيري دزدهاي نقابدار طلافروشي كه هنگام سرقت با شليك بي‌هدف، مردم را به گلوله بسته بودند، ابعاد تازه‌اي از پرونده اعضاي اين باند تبهكاري فاش شد.متهمان پس از سرقت 8 كيلو طلا از مغازه‌اي در شمال شرق تهران، وقتي از طلافروشي خارج شدند، به سوي مردمي كه آنها را محاصره كرده بودند، شليك كردند و با قتل يكي از شهروندان و رها كردن همدست خود، از محل متواري شدند.

‌ ساعت 20 روز 19 مرداد سال گذشته، 2 سارق مسلح نقابدار با ورود به يك طلافروشي در خيابان گلبرگ تهران، پس از مقاومت فروشندگان طلا، براي ايجاد رعب و وحشت 3 گلوله شليك كردند و با سرقت 8 كيلو طلا قصد فرار از مغازه را داشتند كه در محاصره مردم گرفتار شدند. در اين لحظه حاضران در محل با مشاهده همدست سارقان كه با يك دستگاه موتورسيكلت انتظار آنها را مي‌كشيد، با وي درگير شدند.

شليك به مردم

در پي اين درگيري، فرد سارق با سلاح كلاشينكف به سوي مردم تيراندازي كرد كه يك نفر مجروح شد. فرد سارق كه بشدت وحشت كرده بود، با سد كردن راه عبوري يك خودرو قصد فرار داشت كه با حمله مردم و به كمك ماموران كلانتري 127 نارمك دستگير و يك قبضه سلاح از وي كشف شد. با دستگيري همدست سارقان، 2 سارق ديگر پس از خروج از طلافروشي با مشاهده انبوه جمعيت، به صورت بي‌هدف به سوي مردم تيراندازي كردند كه در پي اين اقدام تبهكارانه، 5 نفر از حاضران در محل، هدف گلوله سارقان قرار گرفتند.

با شليك‌هاي مداوم سارقان و گروگانگيري، 2 سارق نقابدار از محل متواري شدند و 5 مجروح حادثه به بيمارستان انتقال يافتند.

با تشكيل پرونده‌اي در اين ارتباط، دزد مسلح دستگير شده با دستور داديار جنايي براي تحقيقات در اختيار ماموران اداره يكم پليس آگاهي قرار گرفت.

اين متهم با معرفي خود به نام علي (45 ساله) گفت: همدستانم در اين سرقت جواد و ابوذر بودند كه از چندي پيش نقشه اين سرقت را طراحي كرديم و منتظر فرصتي براي دزدي طلاها بوديم.

در حالي كه تحقيقات در اين زمينه آغاز شده بود، ماموران اطلاع يافتند يكي از مجرمان حادثه كه مقابل طلافروشي هدف گلوله قرار گرفته بود، بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

با مرگ اين شهروند، پرونده به شعبه 7 بازپرسي دادسراي جنايي تهران منتقل و دستور ويژه براي دستگيري سارقان نقابدار آغاز شد.

با شروع تحقيقات، كارآگاهان در اولين اقدام يكي از سارقان نقابدار به نام ابوذر (30 ساله) را در مجيديه دستگير و از اين متهم يك قبضه سلاح كمري كشف كردند.

سارق جنايتكار

دومين متهم دستگير شده نيز در بازجويي اعتراف كرد، سركرده باند جواد است كه يك متهم سابقه‌دار بوده و سال 81 به اتهام حمل و فروش مواد مخدر به 2 بار حبس ابد محكوم شده و سال 84 با سپردن وثيقه يك ميليارد توماني به مرخصي رفته و سپس متواري شده است.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران در ارتباط با نحوه دستگيري سركرده باند دزدهاي نقابدار به «جام‌جم» گفت: با به دست آمدن اطلاعات اوليه در ارتباط با جواد، تمامي مخفيگاه‌هاي او شناسايي شد و تيم‌هاي عملياتي پليس آگاهي نيز براي دستگيري وي در چند شهر كشور حضور پيدا كردند، اما هيچ نشاني از متهم به دست نيامد. محمديان افزود: در حالي كه جستجو براي دستگيري متهم ادامه داشت، مشخص شد متهم فراري سال 78 در پي فرار از زندان، يك نفر را به قصد انتقام به قتل رسانده و پس از ارتكاب جنايت، با اسامي جعلي و بعضا تغيير قيافه به صورت مخفي زندگي مي‌كرده است.

رئيس پليس آگاهي تهران اضافه كرد: 9 ماه پس از حادثه سرقت از طلافروشي، روز 10 ارديبهشت ماموران كه سايه به سايه در تعقيب متهم بودند، مخفيگاه او را در اطراف كرج شناسايي و طي عمليات ويژه وي را دستگير كردند. از متهم يك قبضه سلاح كمري و حدود 2 كيلو از طلاهاي مسروقه كشف شد.

سرهنگ محمديان تصريح كرد: با انتقال متهم به پليس آگاهي، وي به تيراندازي بي‌هدف به سوي مردم و قتل اعتراف كرد كه با دستور قضايي، اين تبهكار خشن بار ديگر در اختيار پليس آگاهي قرار گرفت تا در ارتباط با ديگر جرايم ارتكابي وي تحقيقات لازم انجام شود.

استاد سابق دانشگاه تهران، به دادسرای انقلاب احضار شد

دانشجونیوز: محمد مجتهد شبستری، اندیشمند دینی و استاد سابق دانشگاه تهران به دادسرای انقلاب تهران احضار شد.

به گزارش وبلاگ «قرائت» که آثار آقای مجتهد شبستری را منتشر می‌کند، در تاریخ دوشنبه 5 اردیبهشت ماه آقای شبستری با دعوت نامه کتبی رسماً به شعبه 5 دادسرای انقلاب تهران (اوین) احضار شده است.

بر اساس این گزارش، وی روز دوشنبه 12 اردیبهشت ماه در آن شعبه حضور یافته و بازپرس شعبه در ارتباط با سخنرانی وی در دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 1388 از ایشان کتباً توضیحاتی خواسته است.

بازپرس شعبه به وی اعلام کرده بنا به شکایت دادسرای انقلاب اصفهان و تهران برای آقای شبستری پرونده‌ای در دادسرای انقلاب تهران در ارتباط با آن سخنرانی تشکیل شده و به جریان افتاده است.

آقای شبستری در سخنرانی‌اش در دانشگاه صنعتی اصفهان، سخنانی درباره اموري از قبيل معناي دين و چگونگي تطور تاريخي آن، ملاک صادق بودن دين، دخالت يا عدم دخالت عنصر ماورائي در دين و مباحثي از اين دست مطرح کرده بود.

 

وضعیت زندانيان سياسی زن در زندان رجايی‌شهر كرج

در پی انحلال بند نسوان زندان رجایی شهرکرج
زندانيان سياسی زن در زندان رجايی‌شهر كرج در شرايط نامعلومي به سر مي‌برند

کمیته گزارشگران حقوق بشر- پس از انحلال بند نسوان زندان رجایی شهر کرج و انتقال زندانيان زن به ساير زندان‌هاي این شهر، شرايط زندانيان سياسي كه مي‌بايست با نظر دادستان و وزارت اطلاعات نقل و انتقال پيدا كنند نامشخص است.

گزارش‌هاي رسيده از زندان رجايي‌شهر كرج حاكي است ‌كه شرايط زندانيان زن در پي نقل و انتقالات هفته‌هاي اخير بسيار وخيم‌تر شده است. اين گزارش‌ها مي‌افزايد، در پي انحلال بند زنان، هم‌اكنون كليه بخش‌هاي زندان به حالت تعطيل در آمده و از وجود نگهبان در زندان خبري نيست.

اين در حالي است كه به دليل وجود زندانيان شرور ، درگيري و كشمكش‌هاي خونين، از جمله اتفاقات رايج در اين زندان است. طبق اخبار رسيده در روزهاي گذشته به دنبال بروز درگيري بين زندانيان و عدم وجود نگهبانان زن، مسئولان زندان، براي آرام كردن زندانيان و فرونشاندن درگيري از نيروهاي مرد استفاده كرده و نگهبانان مرد، زنان زنداني را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

هم‌چنين بوفه و بهداري بند زنان، در حال حاضر تعطيل شده و زندانيان زن باقي‌مانده در زندان رجايي‌شهر از جمله زنان سياسي، از هرگونه امكانات پزشكي محروم هستند و از امكان خريد مايحتاج خود از بوفه زندان نيز محروم شده‌اند.

مسئولان زندان اعلام كرده‌اند، قادر به تصميم‌گيري در مورد سرنوشت زندانيان سياسي نيستند و در مورد نقل و انتقال آنان مي‌بايست نهادهاي امنيتي دستور صادر كنند. اين در حالي است كه شمار زيادي از زنان زنداني در بند نسوان زندان رجايي‌شهر به زندان‌هاي ديگر منتقل شده‌اند و انتقال زندانيان سياسي نيز قطعي است. با اين وجود هنوز مشخص نيست، مسئولان امنيتي چه تصميمي را در مورد سرنوشت زندانيان سياسي خواهند گرفت.

زنان سياسي محبوس در زندان رجايي‌شهر كه از سوي دادگاه انقلاب به اين زندان تبعيد شده‌اند، همواره در شرايط نامناسبي به سر برده‌اند. در ماه‌هاي گذشته، خانواده‌هاي اين زندانيان با نوشتن نامه‌هايي سرگشاده به مقامات قضايي نسبت به امنيت جاني آنان در اين زندان ابراز نگراني كرده و از مسئولان قضايي خواسته بودند كه سلامت زندانيانشان را تضمين كنند. اما تابحال هيچ‌يك از مقامات سازمان زندان‌ها و يا مسئولان قضايي، حاضر به پاسخگويي در مورد شرايط اين زندان نشده‌اند.

لازم به ذکر است که هم‌اكنون زمزمه‌هايي نيز در خصوص احتمال انحلال بند نسوان زندان اوين نيز به گوش مي‌رسد. که در صورت تحقق اين موضوع، سرنوشت زندانيان سياسي زن محبوس در اين زندان نيز مشخص نيست.