امروز تهران غوغا بود

جمعیت تقریبا در تمامی مناطق حضور داشتند و شهامت جوانها  فوق العاده بود
مامورین انتظامی و لباس شخصی و بسیجی ها خیلی وحشیانه رفتار میکردند و بسیاری را هم دستگیر کردند
پرتاب گاز اشک آور و حتی صدای شلیک گلوله بیسابقه بود
مردم چه پیاده و چه سواره بر اتومبیلها و اتوبوسها همه فریاد میزدند
وحشت مامورین و مسئولین نیروهای نظامی و انتظامی جالب توجه است
آنها مسلح به انواع و اقسام سلاحهای سرد و گرم و خونبار، از مردم بیدفاع بسیار میترسند و در هراس هستند
اگر این حضور خیابانی و این فریادها و شهامتها و جنگ و گریزها ده روز فقط ده روز پی در پی ادامه یابد سرنگونی رژیم حتمی است
مردم دیگر حتی از اسلحه و گلوله ها هم نمیترسند
تصویر بزرگ خامنه ای در آریاشهر را هم آتش زدند
تمام تهران شلوغ و در التهاب و هیاهو بود
خیلی امیدوارکننده است
در ضمن سرعت اینترنت را بشدت کم کرده اند

من خوشحالم چون برای آزادی وطنم باتوم خوردم

من یک باتوم خورده خوشحالم چون توی خیابون فرصت-گلبار با ۲-۳ نفر دیگه یکی از بچه ها را از دست یک مزدور نجات دادم. من یک باتوم خورده خوشحالم چون جمعیت انبوهی را دیدم که مثل من برای باتوم خوردن خودشان را آماده کرده بودند. من یک باتوم خورده خوشحالم چون با تا کردن آرنجم و دردی که به من میده احساس غرور میکنم. من یک باتوم خورده خوشحالم چون برای آزادی وطنم باتوم خوردم. الان از محدوده اسکندری، فرصت و توحید میام. به شرفم قسم پلیسهایی که من دیدم مدام زیر لب غر میزدند و احساس شرم را میشد توی چشماشون دید. خیلی خوشحالم. دم همه مردمی که اومدند گرم

لباس شخصی ‌ها چهره‌‌ هایشان را پوشانده بودند

رادیو آلمان: یک خبرنگار درباره ناآرامی‌های روز ۱۰ اسفند در تهران به دویچه وله گفت: «حجم جمعیت فوق‌العاده بالا بود، فوق‌العاده زیاد بود. البته مردم توی پیاده‌روها جمع می‌شدند و به صورت سیار حرکت می‌کردند. تمرکز اصلی نیروهای انتظامی در تقاطع‌های خیابان اسکندری‌ ـ جمهوری، تقاطع خیابان کارگرـ جمهوری وهمین‌طور میدان انقلاب به سمت غرب بود. حدود ساعت شش، طرف جمالزاده گاز اشک‌آور زدند. نیروی انتظامی اصلاً با مردم برخورد نمی‌کرد. نیروهای بسیج و لباس شخصی که لباس نیروهای انتظامی و لباس‌های ضد شورش پوشیده بودند با مردم برخورد می‌کردند. بعضی‌از لباس شخصی‌ها چهره‌‌هایشان را پوشانده بودند. یعنی به‌جای این که مردم چهره‌شان را بپوشانند، آن‌ها چهره‌شان را پوشانده بودند.»
این خبرنگار که نخواست نامش فاش شود درباره تفاوت برخورد نیروهای امنیتی در روز ۱۰ اسفند با راهپیمایی ۱ اسفند یا ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ می‌گوید: «امروز بسیار خشن‌تر بودند. حتی در پیاده‌رو با موتور حرکت می‌کردند. من دیدم یکی از این نیروهای بسیج یا لباس شخصی شلاقی درست کرده بود و مردم را می‌زد، مردم را تهدید می‌کرد که حرکت کنند، نایستند و متفرق شوند. جاهایی که آن‌ها با مردم برخورد می‌کردند، مردم آن‌ها را هو می‌کردند. در کل رفتار مردم رفتاری مسالمت‌آمیز و آرام بود.»
این خبرنگار اضافه می‌کند: «ظاهرا مردم یک جورایی قرار ناگفته باهم دارند که هیچ جا متمرکز نایستند، به صورت سیار و پراکنده هستند. روز یک اسفند هم دقیقا به همین صورت بود. یعنی از میدان جمهوری به سمت کارگر و به سمت انقلاب و به سمت نواب، پیاده‌روها کاملا دست مردم بود. مردم به آرامی راه می‌رفتند. مردم رفتار مدنی خوبی را انتخاب کرده‌اند.»

برقراری حکومت نظامی در خیابانهای کرج

پستهای ایست و بازرسی بسیجیها در خیابانهای کرج و رفتار وحشیانۀ آنها با مردم!

سه شنبه 10 اسفند-کرج ساعت10:30 خیابانهای گوهردشت،رستاخیز و بلوار شهرداری مهرشهر

بعد از حماسۀ امروز مردم در ایران در ساعات پایانی شب حکومت نظامی سنگینی در برخی

مناطق استراتژیک شهر کرج برقرار است،طبق مشاهدات خود بنده که با ماشین از خیابانهای

فوق داشتم نزدیک به 50 پست ایست و بازرسی توسط نیروهای شبه نظامی بسیج شکل

گرفته و خودروها را پس از متوقف کردن به طرز وحشیانه ای بازرسی می کنند..بنده که مقاومت کردم

آینۀ سمت راننده خودرو را شکستند و به همسرم و مادرم فحشهای رکیک دادند

یک خانواده را دیدم که پسر بزرگشان و پدر را دستبند زدند و وسط خیابان که از بارش امروز

خیس بود کشانده و به داخل یک پراید شخصی منتقل نموده و آنها را بردند،می توانید وضع

خانمهایی که در این خودرو نشسته بودند و صحنه را دیدند را حدس بزنید!

اوضاع در شبانگاه شهر کرج بسیار ملتهب و نا امن است،خیلی ها را با لباس شخصی مسلح به

کلاشینکف یا چماق در خیابان دیدم...معلوم نیست این حکومت نظامی تا کِی ادامه دارد!!!

 

گزارشها حکایت از بازداشت تعداد زیادی از شهروندان معترض در روز دهم اسفند دارد.

به گزارش جرس به نقل از منابع حقوق بشری، در ادامه سرکوب و بازداشت معترضان در روز دهم اسفند، حدود ۳۰ تن از شهروندان نیز، در خیابان فلسطین تهران به طرز خشونت‌باری بازداشت و مورد ضرب و شتم واقع شدند.

پیش از این کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، از بازداشت بالغ بر ٢٠٠ تن در درگیری های امروز تهران خبر داده بود.

به گزارش رهانا، نیروهای امنیتی حدود ۱۰ پسر را در خیابان فلسطین بازداشت و در کف خیابان خوابانده بودند و با کشیدن لباس های آنان روی سرشان، اقدام به ضرب و شتم آنان می کردند.

همچنین ماموران ماسک بر صورت، زنان و مردان بازداشت شده را سوار ون های مشکی رنگ کرده و آنها را در حال سوار کردن و همچنین داخل ون به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دادند . خشونت نیروهای امنیتی در جریان این بازداشت‌ها بسیار تاسف‌برانگیز بوده است.

همچنین گزارش رسید که نیروهای امنیتی با حضور در میان مردم معترض، اقدام به شناسایی و سپس بازداشت بسیاری از آنان کرده‌اند . تعداد بازداشتی‌های امروز تهران مشخص نیست، اما با توجه به اخبار تعداد بسیار زیادی از شهروندان بازداشت شده‌اند.

بنا به گزارش منابع موثق، برخی از بازداشت شدگان به ساختمان خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی (ایرنا) و مدرسه آیت‌الله سعیدی در خیابان انقلاب منتقل شده‌اند.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی غروب امروز اعلام کرد که بنا بر آخرین گزارش های دریافتی از نقاط مختلف پایتخت، در میدان هفت تیر، میدان ولی عصر، چهار راه ولی عصر، بلوار کشاورز، میدان انقلاب و همچنین مسیر انقلاب به آزادی صد ها تن بازداشت شده اند.

گزارش ها از سطح شهر تهران حاکی از آن است که با آغاز تجمعات مردمی در مناطق مختلف شهر تهران از جمله چهارراه و میدان ولی عصر، خیابان مطهری، خیابان بهبودی، میدان رسالت، میدان توحید، خیابان فرصت، پل چوبی، میدان امام حسین، پل کریم خان، خیابان وصال و همچنین اکثر خیابانهای منتهی به خیابان انقلاب تا آزادی نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی متشکل از ماموران یگان ویژه پاسداران، لباس شخصی ها و همچنین نیروهای انتظامی با حضور گسترده در مناطق مختلف تهران، سعی در جلوگیری از هرگونه تجمعی در این مناطق دارند که در همین رابطه تا غروب، صد ها تن از شهروندان معترض توسط این نیروهای بازداشت شدند. همچنین برخی از گزارش ها در شامگاه سه شنبه، از حضور پرتعداد نیروهای امنیتی در مسیرهای منتهی به بیت رهبری حکایت دارد.

در میدان انقلاب تهران، نیروهای امنیتی با شلیک پیاپی گاز اشک آور به سمت تجمع کنندگان، حداقل ٨٠ تن را بازداشت کردند. ماموران امنیتی در برخی از خیابان های منتهی به میدان انقلاب و خیابان آزادی بیش از ٢٠٠ تن را بازداشت کرده اند .