آخرین وضعیت تهران / درگیری شدید در اسلامشهر

گزارش خبرنگار ما از تهران: عصر امروز با تاریک شدن هوا و افزایش جمعیت نیروهای امنیتی از گازهای اشک آور استفاده کردند که هم میزان آن نسبت به گذشته بیشتر شده بود و هم از نظر نوع با همیشه متفاوت بود چنانکه در حوالی تقاطع خیابان انقلاب و فلسطین نوعی از گاز اشک آور از سمت نیروهای بسیج شلیک شد که دودی خاکستری رنگ داشت و علاوه بر سوزش چشم باعث تهوع شدید می شد.

برای حدود یک ساعت از هر گوشه صدای شلیک گلوله شنیده می شد. در نزدیکی خیابان قریب بالاتر از دانشگاه دامپزشکی عده زیادی از مردم در حال شعار دادن بودند که نیروهای امنیتی با یورش وحشیانه تعدادی از آنان را دستگیر کردند.

این حجم از استقرار نیروهای امنیتی شاید تا به امروز بی نظیر و با وجود سردی هوا یگان های مختلف آنان هر دوساعت نیروهای های خود را جابجا می کردند. لباس به کاربرده در بین نیروهای سپاهی کاملا تغییر کرده بود و دارای لباس فرم شده بودند. امروز حتی چند دستگاه موتور سیکلت جدید دیده شد که به تا به امروز از آنها استفاده نشده بود.

هدایت نیروی های انتظامی با سپاه پاسداران بود و آنان آرایش یگان های نظامی را بر عهده داشتند.

امروز از هر دو نفر لباس شخصی یکی از آنها به شوکر و دیگری به اسپری فلفل مجهز بود. با وجود سرکوب شدید حضور مردم آنچنان گسترده بود که حاکمیت از ترس یورش مردم به بیت رهبری تمام خیابان های منتهی به این منطقه را پر از سرباز و مزدوران لباس مشکی کرده بود و اسلحه کلانشیکف به آنان تحویل داده بودند.

بوق ممتد ماشین ها و فریاد و هیاهو تا ساعت 22:45 از نقاط مختلف تهران از جمله صادقیه، شهرک غرب و شهرک آپادانا و اکباتان شنیده می شود. تا این ساعت مردم بطور پراکنده همچنان در شهر حضور دارند و بوی گاز اشک آور به مشام می رسد.

در حال حاضر کلیه کانال های خبری ماهواره اعم از بی بی سی و صدای آمریکا با پارازیت شدید روبرو هستند و قطع می باشند و اینترنت کمترین سرعت را دارد.

درگیری شدید مردم و نیروهای امنیتی در اسلامشهر

خبرها حکایت از آن دارد که در اسلامشهر درگیری شدیدی بین ماموران و معترضین رخ داده است و در این درگیری ها نیروی انتظامی با تلفات شدیدی روبرو شده است.

اسلامشهر در جنوب غربي تهران واقع شده است و هسته اصلی تجمعات در اطراف دانشگاه آزاد این شهر شکل گرفت و مردم در اجتماعات پراکنده اما شجاعانه شعار های مرگ بر دیکتاتور و موسوي و کروبی آزاد باید گردند سر دادند.

به گزارش شاهدان عینی تعدادی از معترضان نیز بازداشت شده اند. صدای تیراندازی نیز در اطراف دانشگاه آزاد اسلامشهر شنیده شده است.

 

خشونت بی سابقه لباس شخصی ها و گارد ویژه علیه مردم

سایت کلمه: خشونتی که امروز از سوی نیروهای امنیتی، لباس شخصی و گارد ضد شورش نسبت به مردم معترض اعمال شد، در مقایسه با تجمع های پیشین معترضان شدیدتر بوده و خبرنگاران آن را بسیار خشن و بی سابقه توصیف کرده اند.

اعمال این خشونت ها همچنان در خیابان های مختلف تهران ادامه دارد و گفته می شود بسیاری از مردم در میدان انقلاب در محاصره نیروهای گارد قرار دارند.

یکی از خبرنگاران کلمه که در میدان انقلاب حضور داشته، در این باره می گوید: «در ساعت هجده و سی دقیقه امروز جمعیت انبوهی که در چهار راه ولی عصر تجمع کرده بودند، مورد هجوم گارد ویژه و لباس شخصی ها قرار گرفتند که در این فاصله، صدای شلیک چندین گلوله نیز به گوش رسید. من که در میان جمعیت بودم و همراه آنها سعی کردم از صحنه فرار کنم، وقتی به مکان امنی رسیدم، متوجه شدم که کت ام پر از خون شده که ناشی از تیر خوردن اطرفیان و پاشیدن خون به من بوده است.»

یک شاهد عینی نیز از خبایان های منتهی به انقلاب می گوید: « در یک کوچه فرعی گیر کردیم. دود گاز اشک آور کوچه را پر کرده و صدای شلیک تیر از همین نزدیکی می آید. مردم یکسره شعار مرگ بر دیکتاتور می دهند.»

جنگ و گریز جوانان و نیروهای رژیم در خیابانهای تهران

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران نوشت، تظاهر‌کنندگان و نیروهای امنیتی در نقاط مرکزی تهران درگیر شده اند. این درگیری به ‌صورت جنگ و گریز ادامه دارد.

اعتراضات گسترده مردم به صورت زنجیره ای ادامه دارد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر دمکراسی در ایران" از حوالی ساعت 18:00 مردم و جوانان در میادین و خیابانهای تهران دست به اعتراضات گسترده زده اند و اعتراضات بصورت زنجیره ای اکثر نقاط تهران را فرا گرفته است.هر لحظه بر شدت و ابعاد آن افزوده می شود . اعتراضات گسترده در حال حاضر در خیابانهای ولی عصر ،چهار راه ولی عصر ، میدان ولی عصر، میدان امام حسین،میدان ونک ،میدان هفت تیر،میدان انقلاب خیابان آزادی،میدان فردوسی ،جمال زاده ،قریب و سایر نقاط ادامه دارد.
حوالی ساعت 18:30 مسافرین یکی از اتوبوسهای بی آر تی اقدام به سر دادن شعار علیه خامنه ای نمودند که با واکنش جنون آمیز نیروهای سرکوبگر مواجه شدند . نیروهای سرکوبگر به بدنه و شیشه های اتوبوس تندرو بی آر تی با باتون می کوبیدند. راننده بی آر تی از متوقف کردن اتوبوس سر بازد و با این عمل شجاعانۀ خود مانع دستگیری مسافرین توسط نیروهای سرکوبگر شد.
نیروهای سرکوبگر خیابان ولی عصر را به سمت میدان انقلاب و میدان فردوسی بطور کامل مسدود کرده اند و مسیر رفت و آمد تنها به سمت میدان راه آهن باز است.
در میدان انقلاب نیروهای سرکوبگر اقدام به تیراندازی نمودند و حوالی ساعت 19:30 بیش از 15 نفر از مردم توسط نیروهای موتور سوار سپاه پاسداران دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند.همچنین حوالی ساعت 18:30 در خیابان ولی عصر یکی از جوانان توسط نیروهای سرکوبگر دستگیر شد.

10 اسفند 1389 برابر با 01 مارس 2011

دستگیری همسر مصطفی تاج زاده در تظاهرات امروز

سحام نيوز: خبرها حاكي از دستگيري فخرالسادات محتشمي پور در تظاهرات امروز دارد. به گزارش خبرنگار سحام نيوز، حين دستگيري ايشان تنها توانسته بود با تلفن همراه دخترش تماس بگيرد و موضوع را به وي بگويد .
دختر ايشان به خبرنگار سحام نيوز گفت كه صداي اعتراض مادر را مي شنيده كه به ماموران اعتراض ميكرده است.

فخرالسادات محتشمی پور همسر مصطفی تاج زاده از مشاوران میرحسین موسوی در انتخابات دور دهم ریاست جمهوری و معاون اسبق وزیر کشور در دوران اصلاحات است که با نامه های خود نسبت به دستگیری غیرقانونی همسرش اعتراض می کرد.

اعتراضات مردم رشت با شعار مرگ بر دیکتاتور

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تظاهرات گسترده مردم رشت با شعارهای مرگ بر دیکتاتور در چند خیابان رشت به پا شد.
اعتراضات گسترده مردم رشت از حوالی ساعت 16:30 در حالی که باران بشدت می بارد آغاز شد و رفته رفته بر تعدادی اعتراض کنندگان افزوده می شد. اعتراضات مردم رشت از خیابان مطهری آغاز و بسوی حاجی آباد ادامه یافت همچنین اعتراضاتی در چهار راه میکائیل شکل گرفت. حوالی ساعت 17:30 حرکت اعتراضی مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور و فریاد الله اکبر آغاز شد شعارها به حدی شدید بود که فضای شهر رشت را در برگرفته بود.
رانندگان خودروها با بوق زدن ممتد با اعتراضات مردم همراهی می کردند نیروهای سرکوبگر با باتون به شیشه و بدنۀ ماشینها می کوبیدند ولی قادر به خاموش کردن بوق اعتراضی ماشینهای مردم نبودند.
حوالی ساعت 18:00 نیروهای سرکوبگر با عربده کشی و تهدید سعی در پراکنده کردن مردم داشتند ولی مردم به حرکتهای اعتراضی خود شدت بخشیدند.پس از آن نیروهای ولی فقیه به تجمعات اعتراضی مردم یورش بردند و با اعتراض کنندگان درگیر شدند.
نیروهای سرکوبگر لباس شخصی و نیروی انتظامی وحشیانه به مردم یورش می بردند و سعی در پراکنده کردن مردم داشتند.این درگیریها تا مدتی طولانی ادامه داشت و تعداد زیادی از مردم شهر رشت و بخصوص جوانان دستگیر شدند. تعداد دستگیر شدگان بیش از 100 نفر تخمین زده می شود.

10 اسفند 1389 برابر با 01 مارس 2011

خوانندگان؛ آتش زدن خودروی انتظامی در میدان انقلاب

آتش زدن دو خودرو ون در نزدیکی میدان انقلاب توسط مردم . همین الان دو خودرو ون نیروی انتظامی توسط مردم به آتش کشیده شده
ساعت : 45 : 6
من از محل کارم براتون گزارش دادم
اینجا خیلی شلوغه

هر لحظه بر شمار معترضان در تهران افزوده می شود

سحام نیوز: تجمع های مردم در خیابان انقلاب تهران گسترده تر شده و هر لحظه بر شمار تجمع کنندگان در میدان انقلاب و خیابان های منتهی به آن افزوده می شود. همزمان بر شمار نیروهای امنیتی نیز در این خیابان افزوده شده و شعارهای مرگ بردیکتاتور به طور پراکنده شنیده می شود .

جوانان بجای رفتن به استادیوم فوتبال به خیابانها ریخته اند

ایسنا: ديدار تيم هاي فوتبال استقلال ايران و السد قطر آغاز شد. نخستين بازي نمايندگان ايران در فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا در حالي از دقايقي پيش آغاز شد که کمتر از 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي حضور دارند. استقبال کم تماشاگران با وجود دعوت مربي و بازيکنان اين تيم از نکات عجيب است.

درگیری شدید در میدان انقلاب / صدای تیراندازی

رادیو آلمان: از میدان انقلاب درگیری شدید میان معترضان و نیروهای انتظامی گزارش شده است. یک شاهد عینی هم می‌گوید که صدای تیراندازی شنیده اما ندیده است که کسی زخمی شود. همچنین از خیابان کارگر تهران نیز درگیری شدید گزارش ‌شده است.

یک شهروند تهرانی از برخورد خشونت‌آمیز نیروهای انتظامی در خیابان ولی‌عصر با مردم خبر می‌دهد. وی می‌گوید این نیروها به مردمی هم که از پاساژهای در حال تعطیل خارج می‌شود حمله می‌کنند. جمعیت معترضان در حال افزایش است.

یک شاهد عینی به دویچه وله گفت از خیابان جمال‌زاده تا میدان انقلاب گروه‌های مختلف مردم حضور دارند و به صورت پراکنده شعار می‌دهند. چندبار برای پراکنده کردن مردم گاز اشک‌آور شلیک شده است. این شاهد عینی می‌افزاید که جمعیت نسبت به ۲۵ بهمن بیشتر به نظر می‌رسد.

خبر فوری خبرگزاری فرانسه: درگیری شدید در تهران

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از تهران نوشت، به گفته شاهدان درگیری شدیدی میان تظاهرکنندگان و ماموران حکومتی در نقاط مرکزی تهران روی داده است و ماموران با پرتاب گاز آشک آور درصدد متفرق کردن تظاهرکنندگان هستند.

درگيری مزدوران رژیم با مردم در چند نقطه تهران

سایت نداي سبز آزادی: بعد از تجمع مردم در ميدان توحيد نيروهاي امنيتي با حمله به آنها قصد جلوگيري از حركت مردم به سمت خيابان آزادي را دارند. مامورين با پرتاب گاز اشك آور و موتورسواران با باتوم به مردم حمله کرده و با آنها درگیر شده اند. همچنین نيروهاي امنيتي در خیابان فرصت با حمله به مردم با شوكر و گاز اشك آور قصد برهم زدن تجمع را دارند.

اعتراض و درگیری در میدان هفت تیر تهران

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" مردم و جوانان در میدان هفت تیر اقدام به شکل دادن یک تجمع اعتراضی و سر دادن شعارهایی علیه خامنه ای نمودند.
حوالی ساعت 17:45 تجمع اعتراضی مردم و جوانان در میدان هفت تیر آغاز شد. جوانان با سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتو تجمع اعتراضی خود را آغاز نمودند و به سوی خیابان ولی عصر در حال حرکت بودند که در میانۀ مسیر نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به آنها یورش بردند و مردم را آماج باتونهای خود قرار دادند . جوانان در حین درگیری اقدام به سر دادن شعار مرگ بر خامنه ای نمودند.درگیری بین مردم و نیروهای سرکوبگر همچنان ادامه دارد.
از ظهر امروز تیپ آل محمد از لشکر محمدرسول الله سپاه پاسداران میدان هفت تیر را به اشغال خود در آورده است. این تیپ از 12 گردان تشکیل شده است که به ترتیپ گردانهای آن عبارتنداز: 201 الی 212 می باشند. این تیپ از نیروهای بسیج تشکیل شده است و از خشن ترین نیروهای لشگر محمد رسوالله می باشند.آنها تمامی میدان و خیابانهای اطراف و کوچه ها را در کنترل خود دارند و صدها نفر موتور سوار را در این نقطه مستقر کرده اند.
گزارشهای درونی از این تیپ حاکی است که ترس و وحشتی زیادی بر نیروهای آن حاکم است و نیروهای تیپ در صحبتهای بین خود می گویند در صورت شکل گرفتن اعتراضات گسترده آنها تاب مقاومت در برابر مردم را نخواهند داشت و متواری خواهند شد.

10 اسفند 1389 برابر با 01 مارس 2011

منزل خامنه ای در محاصره شديد نيروهای امنيتی

سایت نداي سبز آزادي: مسيرهاي منتهي به بيت رهبري تحت تدابير شديد امنيتي قرار دارد حضور بيش از اندازه نيروهاي گارد ويژه در خيابانهاي منتهي به بيت رهبري نشان از برقراري تدابير امنيتي بسيار شديد در آن منطقه مي باشد.

همچنین تجمعي در حوالي ميدان رسالت شكل گرفته است. مردم با ايجاد ترافيك مصنوعي مانع از رسيدن نيروهاي گارد موتوري به مردم شده اند

صدای مرگ بر دیکتاتور در خیابانهای مرکزی تهران

سایت کلمه: شاهدان عینی می‌گویند که حضور نیروهای امنیتی و لباس شخصی در خیابان‌های تهران زیاد است. این بار بر خلاف تجمع های قبلی یکی از مراکز اصلی استقرار نیروهای ضدشورش بزرگراه رسالت است.گفته می شود استقرار این نیروها به خاطر انتشار خبر انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به زندان حشمتیه در یکی از خیابان های منتهی اتوبان رسالت است.

گفته می شود که پارک دانشجو در چهارراه ولی عصر تهران مملو ازنیروهای نظامی و امنیتی شده و ماشین‌ها ضد شورش در این پارک مستقر شده‌اند.

در مناطق مختلفی چون میدان ولیعصر و چهار راه ولیعصر، خیابان و میدان انقلاب، میدان امام حسین و خیابان و میدان آزادی، تعدادی زیادی از نیروهای امنیتی و گارد ویژه مستقر شده‌اند.

‫در میدان آزادی، اتوبان جناح، اطراف خیابان آذربایجان و خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب و آزادی حضور پرتعداد نیروهای انتظامی و نیروهای گارد ویژه به چشم می‌خورد.

شاهدان عینی به بی .بی .سی گفته اند که صدای “مرگ بر دیکتاتور” به شکل پراکنده در میان بوق ممتد اتومبیل در خیابان های مرکزی تهران شنیده می شود.

یک شاهد عینی از تهران می گوید مقابل مسجد الجواد در میدان هفت تیر این شهر، جمع زیادی از ماموران ضد شورش مستقر شده اند. شاهد عینی می گوید مسجد الجواد به محلی برای رفت و آمد نیروهای امنیتی بدل شده است.

گزارش ها حاکی است از کوچه های منشعب از خیابان مطهری صدای الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور شنیده می شود

شاهدان عینی از حضور گسترده مردم در خیابانهای منتهی به خیابان انقلاب تا آزادی خبر می دهند. به گفته آنها جمعیت زیادی قدم زنان در پیاده روها به سمت خیابان انقلاب در حرکتند و بیشترین تجمعات را در محدوده دانشگاه پلی تکنیک و چهارراه ولی عصر گزارش کرده اند. شعار مرگ بر دیکتاتور یا حسین میرحسین شنیده می شود.

گزارش های بی .بی .سی به نقل از شاهدان عینی نیز حاکی است که شهرداری تهران تلاش می کند سطل های بزرگ زباله را در سطح شهر جمع آوری کند.

در تجمع های پیشین معترضان به خاطر مقابله با اثرات گاز اشک آور شماری از این سطل ها به آتش کشیده بودند.

تجمع مردم در خیابانهای منتهی به خیابان انقلاب

رادیو آلمان: یک شاهد عینی به دویچه‌وله می‌گوید پیاده‌روهای خیابان ولی‌عصر بسیار شلوغ شده است. جمعیت پرشماری نیز به سوی میدان انقلاب در حرکت هستند. گزارش‌های دیگر از تجمع مردم در خیابانهای منتهی به خیابان انقلاب تا آزادی خبر می‌دهند.

گزارش‌هایی از شکل‌گیری تجمع‌های پراکنده در شیراز و حضور پر رنگ نیروهای امنیتی در سطح این شهر نیز منتشر شده است. در خیابان‌های ملاصدرا و میدان نمازی شهر شیراز حضور سنگین نیروهای امنیتی و ضد شورش گزارش شده است.

گزارش یکی از خوانندگان از وضعیت شهر تبریز

خیابانهای سطح شهر تبریز مملو از ماموران لباس شخصی و ضد شورش هست.
میادین مرکزی شهر از جمله میدان ساعت و همچنین چهار راه آبرسانی و راسته بازار پر از لباس شخصی ها و ماموران و مزدوران رژیم می باشد. ازدحام جمعیت در همه این مراکز شلوغ و غیر طبیعی می باشد ولی نشانه های اعتراض و مخالفت در آبرسانی بسیار بیشتر می باشد. هتل گسترش در مرکز آبرسانی تبریز نیز از مسافر تخلیه گردیده و محل استقرار صدها مزدور می باشد. همچنین مقابل صدا و سیما در خیابان جام جم نیز گارد ضد شورش مستقر می باشد و شایعات از ازدحام بیشتر ماموران در داخل صدا و سیما خبر می دهد ولی مردم با اراده بالایی به طرف آبرسان و میادین مهم شهر سرازیر هستند و چهره ها نشان از اراده بالایی برای تاریخی کردن دهم اسفند 1389 دارد.

سر دادن شعار مرگ بر خامنه ای در میدان امام حسین

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"سر دادن شعار مرگ برخامنه ای و در گیری بین جوانان و نیروهای سرکوبگر در میدان امام حسین از ساعاتی پیش آغاز شده است. روز سه شنبه 10 اسفند ماه حوال ساعت 16:25 تعداد زیادی از مردم و جوانان با ایجاد تجمع اعتراضی اقدام به سر دادن شعا ر مرگ بر خامنه ای نمودند و به سوی میدان میدان فردوسی در حال حرکت بودند که مورد هجوم گستردۀ نیروهای ولی فقیه علی خامنه ای قرار گرفتند. جوانان اقدام به دفاع از خود نمودند و درگیری بین مردم و جوانان با نیروهای سرکوبگر روی داد این درگیری برای مدتی ادامه یافت. در حال حاضر در اکثر نقاط مرکزی شهر مردم و جوانان تجمع کرده اند و نسبت به حضور نیروهای سرکوبگر وقعی نمی نهند.آنها خود را برای حرکتهای گسترده اعتراضی آماده می کنند.معترضین از اقشار مختلف جامعه می باشند و در میان آنها مادران و پدران سالخورده دیده می شوند.مردم و بخصوص جوانان با عزمی راسخ قصد دارند که امروز را به یک حرکت اعتراضی گسترده علیه ولی فقیه علی خامنه ای تبدیل نمایند. نیروهای سرکوبگر در همه جا حضور دارند . دسته های موتور سوار در زیر پل حافظ مستقر شده اند و همچنین پارک دانشجو مملو از نیروهای سرکوبگر است . نیروهای سرکوبگر بصورت سواره و پیاده در خیابانها و پیاده روها حضور گسترده ای دارند . گارد ویژه با دسته های موتورسوار خود اقدام به مانور و ایجاد رعب و وحشت می کنند.

10 اسفند 1389 برابر با 01 مارس 2011

 

مردم در دسته‌ های چند نفری سعی در تجمع دارند

رادیو آلمان: یک تویترنویس از تهران گزارش کرده «با وجود تعداد زیاد نیروی انتظامی روحیه‌ها خیلی خوب است. مردم در دسته‌های چند نفری سعی در تجمع دارند. ترافیک هم داره سنگین‌تر می‌شود.»

یک شاهد عینی به دویچه‌وله گفت که در چهار ولی‌عصر حضور نیروهای امنیتی بسیار کمتر از ۲۵بهمن و یک اسفند است. وی از حضور نیروهای ضد شورش در خیابان‌های فرعی این منطقه گزارش می‌دهد.

گزارشی از وضعیت استادیوم آزادی تهران

نیروی انتظامی از ورود تماشاگران با لباس سبز به داخل استادیوم جلوگیری می کند

گزارش خبرنگار ما از تهران: درحالیکه جمعیت زیادی درحال ورود به استادیوم هستند چندین لایه از ماموران و سربازان نیروی انتظامی با خشونت زیاد و بداخلاقی طی چند مرحله به تفتیش بدنی تماشاگران اقدام می کنند. حضور لباس شخصی به طور کاملا در بین تماشاگران مشهود است و به طور علنی همه را زیر نظر گرفته اند. شنیده ها حکایت از آن دارد که لیدرهای تیم استقلال شب گذشته و امروز صبح کاملا توجیح شده اند که مراقب حرکات خود باشند و به هیچ عنوان اجازه ندهند شعاری علیه حکومت سر داده شود. همچنین عکاسان و خبرنگاران خارجی حق ترک هتل و رفتن به سطح شهر را نداشته اند و به آنان تاکید شده تنها با اتوبوسی که فدراسیون فوتبال در اختیارشان قرار می دهد می توانند خود را به استادیوم برسانند. در مجموع فضای امنیتی استادیوم از روزهای معمولی به مراتب بیشتر است.

شاهدان: حکومت نظامی اعلام نشده در تهران

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" حضور گسترده نیروهای سرکوبگر ولی فقیه در میادین و خیابانهای مرکزی شهر برای ایجاد جو رعب و وحشت در بین مردم عیان است.
از حوالی ساعت 13:30 روز سه شنبه 10 اسفند ماه نیروهای سرکوبگر ولی فقیه علی خامنه ای متشکل از سپاه پاسداران،گارد ویژه، نیروی انتظامی ،بسیج و لباس شخصیها (نیروهای ویژه سپاه پاسداران) در نقاط مرکزی شهر تهران مستقر شدند. آنها میادین و خیابانهای اصلی شهر را را به اشغال خود در آورده اند و همچنین با ونهای خود در خیابانهای فرعی و کوچه ها مستقر شده اند و عملا در نقاط مرکزی شهر یک حکومت نظامی اعلام نشده برقرار کرده اند.
نیروهای سرکوبگر در مسیر میدان امام حسین تا انقلاب و از انقلاب تا آزادی و همچنین در پارک دانشجو حضور گسترده ای دارند.
همچنین تعداد زیادی از نیروهای سپاه پاسداران در ورزشگاه امجدیه و سفارت سابق امریکا در خیابان طالقانی مستقر شده اند.
هدف از گسیل کردن نیروهای سرکوبگر به این نقاط ایجاد جو رعب وحشت و جنگ روانی علیه اعتراض کنندگان است.
همزمان مردم بسوی نقاط مرکزی شهر در حرکت هستند و پیاده روها مملو از معترضین است . مردم و بخصوص جوانان عزمی جزم دارند که امروز را به روز خشم و اعتراضات گسترده علیه رژیم ولی فقیه علی خامنه ای تبدیل نمایند.

10 اسفند 1389 برابر با 01 مارس 2011

بازداشت موسوی و كروبی؛ واکنش رژیم به اعتراضات بین المللی

ایسنا: حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي اظهار كرد: اخبار منتشره از سوي برخي رسانه‌هاي معاند مبني بر انتقال آقايان موسوي و كروبي به بازداشتگاه حشمتيه صحت ندارد. سخنگوي وزارت امور خارجه نيز در نشست خبري صبح سه‌شنبه خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره متهم كردن ايران از سوي مقامات آمريكايي به نقض حقوق بشر در پي ادعاي بازداشت موسوي و كروبي گفت: اين‌ها مسائل مربوط به داخل كشور ما هستند و مساله كاملا داخلي است و هيچ كشوري اجازه مداخله در امور داخلي كشور ما را ندارد و نخواهد داشت. مسائلي كه مربوط به افراد مطرح مي‌شود در چارچوب حقوقي و توسط مقامات قضايي رسيدگي خواهد شد و اين موضوع نمي‌تواند دستاويزي براي آمريكايي‌ها و يا برخي كشورهاي غربي قرار گيرد.


هرانا؛ حضور گسترده نیروهای امنیتی در پایتخت

خبرگزاری هرانا – در پی اعلام قبلی معترضین برای برگزاری تجمع مسالمت آمیز در حمایت از دو تن از رهبران معترضین نیروهای امنیتی از ساعاتی پیش حضور گسترده ای را در میادین اصلی شهر تهران به نمایش گذاشته اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، علی رغم بارش شدید باران نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف میادین اصلی از جمله میدان امام حسین، میدان فردوسی، میدان انقلاب، چهار راه ولیعصر، میدان آزادی و ...حضور گسترده ای دارند.

گفته می شود در طی روزهای اخیر و پس از حصر خانگی دو تن از رهبران معترضین پلیس امنیت تهران در مناطق مختلف در حالت آماده باش بسر می برند.

سه شنبه دهم اسفند؛ گزارش از تهران تا ساعت 14

گزارش خبرنگار ما از تهران: امروز سه شنبه دهم اسفند ماه برخلاف روزهای گذشته هوای سردی بر تهران حاکم شده و بارش شدید باران که در مناطق شمالی با برف همراه بوده تا این لحظه همچنان ادامه دارد. با این حال حکومت از بیم حضور گسترده مردم و معترضین از حدود ساعت 12 جمع زیادی از ماموران امنیتی به ویژه نیروی انتظامی را در خیابان های اصلی و مرکز شهر از جمله در میدان های امام حسین، انقلاب و آزادی مستقر نموده است که خیس شدن آنها زیر باران با آن همه ادوات نظامی و ابزار سرکوب جالب توجه است.

در ضلع شرقی میدان 7 تیر در مقابل مسجد الجواد نیز جمع زیادی از ماموران ضد شورش به همراه چندین دستگاه موتور مستقر شده اند و در حالیکه سربازان و درجه داران زیر باران همچون «موش آبکشیده» شدند افسران بلندپایه تر به همراه لباس شخصی های بیسیم بدست سعی می کنند تا با مچاله شدن در زیرپل عابرپیاده کمتر خیس شوند. مسجد الجواد نیز محلی برای رفت و آمد نیروهای امنیتی حکومت و سنگری برای مزدوران شده است.

ساعاتی پیش در پی آتش سوزی در سقف ایستگاه مترو «شهدا» دهها نفر از شهروندان تهرانی سراسیمه و با فریاد از ایستگاه خارج می شدند که ترس از حادثه و هجوم یکباره مردم باعث مصدوم شدن عده ای از شهروندان شد.

به صورت سنتی مسیر میدان امام حسین، انقلاب و آزادی پر است از مینی بوس هایی که علاقمندان به فوتبال را به استادیوم منتقل می کنند، در حالیکه حدود سه ساعت به برگزاری دیدار تیم های استقلال ایران و الاسد قطر باقی مانده و ادارات دولتی هنوز تعطیل نشده اند جمع زیادی از جوانان با پرچم های خود در خیابان ها حضور دارند و استقرار حجم زیادی از پلیس در حاشیه مسیر باعث تحریک هردو گروه می شود.

در یکی از این مسیرها به علت طولانی شدن چراغ قرمز راهنمایی عده زیادی از تماشاگران شروع به شعار دادن و هیاهو کردند. هیاهوی تماشاگران سکوت و خفقان ناشی از سرکوب و حضور گسترده نیروهای امنتی را به راحتی در هم شکسته است.

سرعت اینترنت به شدت کاهش یافته و خبر می رسد که در بسیاری از ادارات و سازمان های دولتی به صورت کامل قطع شده است. برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که تنها خبرگزاری های وابسته به دولت و سپاه قابل مشاهده است و مابقی سایت ها از دسترس خارج است.

مجتبی خامنه ای در پشت پرده بازداشت موسوی و کروبی

سایت ندای سبز آزادی: یکی از مدرسان حوزه علمیه قم روز شنبه هفتم اسفند ماه نگرانی اساتید حوزه از پیامد بازداشت رهبران جنبش سبز را به اطلاع مسئولیت دفتر وی رساند.

روز شنبه ۷ اسفندماه یکی از مدرسان خارج حوزه علمیه قم نگرانی برخی از اساتید حوزه را از پیامدهای بازداشت موسوی و کروبی به اطلاع آقایان حقانی و ملکان از مسولان برجسته دفتر رهبری در تهران و قم رساند.

گفتنی است مسولان دفتر رهبری در پاسخ به این نگرانی گفته اند: پیش و بیش از شما جناب اقای لاریجانی رییس قوه قضاییه این نگرانی را به محضر آقا رساندند و ایشان فرمودند: اشراف بر این پرونده و محاسبه پیامدهای سیاسی و امنیتی آن را آقا سیدمجتبی و کارشناسان مورد اعتماد بنده برعهده دارند و از این جهت جای نگرانی نیست.

شایان ذکر است پیش از این مهدی کروبی از تقش مجتبی خامنه ای در انتخابات ۸۴ و نقش وی در تقلب در ان انتخابات خبر داده بود ؛ پیش از این منایع مطلع از حضور مجتبی خامنه ای در ستاد فرماندهی کودتای انتخاباتی سال ۸۴ خبر داده بودند.

بازداشت موسوی و کروبی؛ اعتراض‌های داخلی و بین‌المللی

به گزارش رادیو آلمان، با انتشار خبر انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به زندان حشمتیه، اعتراض‌های داخلی و بین‌المللی به مسئولان جمهوری اسلامی افزایش یافته است.

در نخستین واکنش‌های بین‌المللی آلمان و آمریکا، رژیم تهران را به دلیل ارعاب مخالفان به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند و خواستار تامین امنیت موسوی و کروبی شده‌اند. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان فشار بر معترضان را به شدت محکوم کرده و می‌گوید چنین رفتاری با بنیادهای حقوق بشر و حقوق شهروندی در تعارض است.

وزیر خارجه آلمان گیدو وستروله نیز که برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به سر می‌برد نسبت به تحولات اخیر ایران ابراز نگرانی کرده و حفاظت از اپوزیسیون را از اصول حقوق بشر برشمرده است.

سخنگوی کاخ سفید جی کارنی اقدام جمهوری اسلامی علیه موسوی و کروبی را "غیرقابل پذیرش" خوانده و خواهان آزادی آنها شده است. سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، تومی ویکتور، نیز نحوه‌ی برخورد تهران با رهبران معترضان را به عنوان "ارعاب سازمان‌یافته" نکوهش کرده است. او از حکومت جمهوری اسلامی می‌خواهد "گفتگوی فعال میان شهروندان، آزادی بیان و آزادی گردهمایی بدون هراس" را در ایران ممکن کند.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه ایالات متحده نیز با درخواست‌های مشابهی فشار بر کروبی و موسوی را مورد انتقاد قرار داده است. همچنین سخنگوی این وزارت‌خانه، جی کراولی، "بازداشت چهره‌های سیاسی و مدافعان حقوق بشر" را به شدت محکوم کرده و از جمهوری اسلامی می‌خواهد به مرعوب کردن مخالفان پایان دهد.


فریادهای بی‌سابقه‌ شبانه در ایران

شب گذشته و همزمان با انتشار خبر انتقال موسوی و کروبی به زندان حشمتیه گزارش‌های مختلفی نیز از فریادهای شبانه‌ی اعتراضی به این اقدام منتشر شده است.

شماری از گزارش‌ها شدت و گستردگی اعتراض‌های شبانه را در ماه‌های گذشته بی‌سابقه خوانده و آن را با اعتراض‌های روزهای نخست پس از انتخابات مناقشه برانگیز سال ۸۸ مقایسه کرده‌اند.

برخی از شاهدان گفته‌اند فریاد اعتراض تا بامداد سه شنبه نیز در برخی از نقاط تهران به گوش می‌رسیده است.

اعتراض‌های داخلی و خارجی به بازداشت و انتقال احتمالی موسوی و کروبی در حالی اوج می‌گیرد که مسئولان جمهوری اسلامی تاکنون (پیش از ظهر سه شنبه، دهم اسفند) از رد یا تایید رسمی انتقال آنها به زندان حشمتیه خودداری کرده‌اند.

هنوز از تاریخ و محل دقیق انتقال کروبی و موسوی و همسرانشان اطلاع موثقی در دست نیست. شواهد نشان می‌دهد این عمل می‌تواند در نخستین روزهای پس از ۲۵ بهمن اتفاق افتاده باشد. ناظران و اعضای خانواده‌ی این دو معتقدند تکذیب شتابزده‌ی انتقال آنها به زندان حشمتیه به دلیل نگرانی حکومت از واکنش‌های اعتراضی صورت گرفته است.

باند موتلفه: زمينه برای محاكمه سران فتنه فراهم می شود

روزنامه رسالت: دبير كل حزب موتلفه اسلامي گفت: اكنون بسياري از پنهان هاي يك سال و نيم پيش جريان فتنه آشكار شده است و بتدريج زمينه براي يك محاكمه جدي در مورد سران فتنه فراهم مي شود.

محمدنبي حبيبي در حاشيه مراسم يادبود مرحوم بروجردي داماد امام راحل در مسجد الجواد(ع) تهران در گفتگو با ايرنا افزود: اگر برخورد با سران فتنه بصورت دستگيري يا نظير آن در اوايل شروع فتنه انجام مي شد، به دليل نبود آگاهي هاي لازم در جامعه، يك قهرمان سازي بيهوده در كشور شكل مي گرفت.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: سردمداران فتنه تمام پل هاي بعد از عبور خود را خراب كردند و بنابر اين به يك تعبير در صف كساني قرار گرفته اند كه دشمني دائمي با انقلاب اسلامي داشته اند.

حبيبي گفت: گناهاني كه سران فتنه مرتكب شده اند از نظر من جزء گناهان نابخشودني است.

تظاهرات ضد حکومتی؛ آنها هستند که باید از ما بترسند

وبلاگ تهمتن

ساعت پنج به شما همشهریانم می پیوندم

ده ها دلیل برای اعتراض دارم. نبود آزادی, بیکاری, فقر, دروغگویی مسئولین, رواج رشوه, ترویج عمدی اعتیاد, خانه نشین کردن آنهایی که باعث افتخار این کشورند, کشتن و تجاوز به هموطنانم, زندانی کردن آنهایی که دوستشان دارم, دستگیری رهبرانم و ده ها دلیل دیگر. دو پا دارم و برای نشان دادن اعتراضم سه شنبه دهم اسفند به راهپیمایی می روم. ساعت پنج به شما همشهریانم می پیوندم.

****

وبلاگ انتقاد

کافی است باور کنیم آنها هستند که باید از ما بترسند نه ما از آنها !

کافی است باور کنیم بیشماریم ، کافی است به این باور برسیم که اگر همه بیاییم دیگر چه ارتشی در جهان توان مقابله با ما را دارد ؟ کافی است باهم باشیم و باهم اتحاد داشته باشیم . یادمان نرود آنها در پی قدرت و پول و ثروت برای خودشان آدم می کشند و ما برای قدرت و شوکت و سر بلندی وطنمان جان نثاری می کنیم . آری برای رسیدن به هر چیز گرانبهایی باید هزینه داد . همه جا همین گونه است . امروز نه فقط موسوی و کروبی که ایران ما را می خواند چرا که اگر امروز سکوت کنیم دیگر قرار است برای چه بر خیزیم ؟ یادمان باشد حق گرفتنی است !

****

وبلاگ وروجک

هموطن، سه شنبه روز راهپیمایی سکوت نیست؛ خشم فرو خورده ات را آزاد کن!

هم وطن آزاد اندیش من. سه شنبه برای این نمی رویم که سکوت کنیم، کتک بخوریم، فحش بشنویم؛ نمی رویم که دستگیری هموطنانمان را نظاره کنیم… می رویم که خشم فرو خورده مان را آزاد کنیم و کاخ پوشالی رژیم را بر سرشان خراب کنیم. دیگر هیچ بهانه ای نداریم که سنگ در جیب به تظاهرات نرویم.دیگر هیچ دلیلی نیست که بهشان مهلت دهیم و برای زن و بچه شان دل بسوزانیم که اگر زن و بچه داشتند اینگونه زنان را بی شوهر و کودکان را یتیم نمی کردند. دیگر نگران جنگ تبلیغاتی مزدوران نباش که اگر کارساز بود به فتنه (به قول خودشان) مرده بود.آنکه با سبز است سیمای میلی را می بیند و به تکاپوی بی حاصلشان می خندد و خللی در افکارش ایجاد نمی شود؛ چون به راهی که می رود معتقد است. سه شنبه تنها یک نکته را در ذهنت نگه دار: میرحسین موسوی و کروبی ممکن است هم اکنون زیر دست حرامیانی همچون شریعتمداری ضحاک و مزدوران خوک صفتش باشند پس برای هر توهینی که به آنها می کنند یک سنگ به سوی این حرامیان پرتاب کن