اطلاعيه هاي کارگري؛ نامه به سازمان جهاني کار و اعتراض به بازداشت کارگران

 

 

 

 

اتحاد بين المللي در حمايت از کارگران و جمعي از کارگران پيشرو تبعيدي - سوييس؛ نامه اي خطاب به سازمان جهاني کار نوشته اند و اعتراضات شديد خود را به پايمال شدن حقوق کارگران در ايران اعلام کرده اند. همچنين «نهادهاي همبستگي با جنبش کارگري در ايران ــ خارج از کشور» نيز با انتشار اطلاعيه اي تاکيد کرده اند با بازداشت فعالين کارگري نمي توان جلوي مبارزات آن ها را گرفت.

نامه به سازمان جهاني کار

جناب آقاي خاوير سوماوا پريزيدنت سازمان جهاني کار(ILO)
با سلام واحترام
جناب سوماوا مطمعنآ شما در جريان مسايل روز ايران هستيد !ما ميدانيم که عمده ترين اتحاديه هاي کارگري جهان(ITF,IUF,ITUC,CGT)اعتراضات شديد خود نسبت به پايمال شدن حقوق کارگران ومزدبگيران در ايران را بشما اطلاع داده اند.همچنين کارگران متشکل در سنديکاها (سنديکاي کارگران نيشکر هفت تپه/سسنديکاي کارگران شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه /انجمن کارگران برق و فلزکار/ياتحاديه آزاد کارگران ايران/ سنديکاي کارگران نقاش و تزئينات ساختمان/ي/کميته پيگيري براي ايجاد تشکل هاي آزاد کارگري// کميته هماهنگي براي کمک به ايجاد تشکل هاي کارگري/سنديکاي کارگران خباز سقز/کاکارگران ايران خودرو/کانون صنفي معلمان)در نامه هاي اعتراضي مطالب خود را بيان نموده اند.ما وديگر فعالين کارگري که در نتيجه همين سرکوبها وبيحقوقيها بعد از تحمل شکنجه وزندان بخاطر حفظ جان خود وخانواده مجبور به خودتبعيدي شده ايم ،بارها بوسيله نامه و در ملاقاتهاي حضوري با مسئولين آي ال آو مطالب را بيان داشته و عمق فاجعه را به اطلاع شما رسانده اند.

در اين مدت ما شاهد اقداماتي از جانب سازمان جهاني کار بوده ايم که در نوع خود قابل تقدير است، ولي متاسفانه نتوانسته براي رژيم حاکم بر ايران بازدارنده باشد.

عدم رعايت قوانين کار ، پرداخت نکردن به موقع دستمزدها :قرادادهاي موقت و قرادادهاي سفيد امضاء همچنان ادامه دارد ،حقوق کارگران بسيار ناچيز ومطابق با سطح معيشت زندگي نميباشداين در حالي است که همان دستمزدهاي ناچيز به موقع پرداخت نميشود.تشکيل تشکلات مستقل کارگري همچنان ممنوع و اعتصاب و ا عتراضات حاصل اين بيحقوقي ها با سرکوب شديد، زندان ،شکنجه واخراج از کار مواجع ميگردند.

رهبران سنديکايي وفعالين کارگري در زندان بسر ميبرند ،رهبران سنديکاي واحد و سنديکاي نيشکر هفت تپه اکنون در زندان هستند !رژيم غارتگر جمهوري اسلامي ايران که در مذاکرات خود با شما تمامي اين بيحقوقي ها را انکار ميکند ،در عمل از عدم قاطعيت مجامع بين المللي سود برده و آن را مجوزي براي سرکوب و ادامه عمر ننگين خود ميداند.

ما خواسته هرساله خود را تکرار نموده خواهان تحت فشار قرار دان رژيم اسلامي براي تمکين به قوانين سازمان جهاني کار و در نتيجه آزادي فوري رهبران سنديکاها و کارگران و معلمين وديگر معترضين به رژيم سرکوبگر ميباشيم.

در صورت عدم اجراي قوانين سازمان جهاني کار توسط جمهوري اسلامي با يک التيماتوم تاثير گذاراز جانب شما ،خواهان اخراج رژيم وحشي و سرکوبگر از سازمان جهاني کار ميباشيم.اميد است سازمان جهاني کار بتواند مسئوليت خود در دفاع از مصوبات آن سازمان را بخوبي اجراء نمايد.اميدوارانه منتظر اقدامات قاطع و بازدارنده شما هستيم.

اتحاد بين المللي در حمايت از کارگران
جمعي از کارگران پيشرو تبعيدي /سوييس

 

با بازداشت و زنداني کردن فعالين کارگري و ديگر جنبش ها توده ها را نمي توان از مبارزه باز داشت!

 

رژيم جمهوري اسلامي حامي سرمايه که خود را عاجزتر از هر زمان ديگري در تاريخ حياتش در مقابل مبارزه ي توده هاي به پاخاسته بر عليه سي سال خفقان و شکنجه و تحميل نداري و فقر مي بيند، به رهبران کارگري و ديگر جنبش ها چنگ و دندان نشان مي دهد و آنها از خيابان و محل کار و تحصيل و منازل شان مي ربايد و به شکنجه گاههاي خود مي برد. حاميان سرمايه فکر مي کنند که با اين کار مي توانند جلوي مبارزه پيشرونده کارگران و بويژه توده هايئ که در برابر چشمان مزدورانشان شعار مرگ بر دسته ي حاکمان را سر مي دهند، بگيرند. اما بايد يادآوري کرد که ديگر نمي شود با اين اعمال خائفانه و از سر استيصال، آب رفته را به جوي برگرداند. جنبش تود ه ها چون لوکوموتيوي راه افتاده است و شما را زير خواهد گرفت. اين وحشت شما را ما در سخنان رهبرتان که گفت"اوضاع غبارآلود است" بهتر از هر فرياد تان شنيديم. توده هاي کارگر و زحمتکش اين را مانند سخنان شاه که گفت " من صداي انقلاب شما را شنيدم" مي پذيرند و حمله خويش را شدت خواهند داد.

آخرين گزارش حاکي از اين است که روز پنجشنبه مورخ ۲۴ دي ماه ۱٣٨٨ مجيد حميدي از فعالين کارگري شهر سنندج و عضو کميته ي هماهنگي براي کمک به ايجاد تشکل هاي کارگري را در خيابان ربوده اند. قابل ذکر است که اين فعال کارگري در تاريخ ۲۶ آبان ماه ۱٣٨۶ در صبح زود مقابل منزلش مورد يک حمله تروريستي نا موفق قرار گرفته بود که هنوز ۷ گلوله در بدنش باقي مانده اند. اين دستگيري در حالي انجام مي گيرد که در همين هفته ها و روزهاي اخير بسياري از فعالين کارگري و دانشجوئي و زنان را بازداشت و زنداني کرده اند از آن جمله مي توان به ترور نا موفق جمال کريم پور در روستاي مولان آباد سقز، دسگيري و آزادي خالد حسيني که اين دو فعال کارگري نيز عضو کميته ي هماهنگي براي کمک ... هستند، دستگيري ساعد شريفي عضو اتحاديه آزاد کارگران ايران اشاره نمود . در تاريخ ۱۴ دي ماه رضا رخشان مسئول روابط عمومي سنديکاي کارگران نيشکر هفت تپه را نيز باز داشت کرده و به زندان بردند.

اين بگير و ببند فعالين کارگري در زماني انجام مي گيرد که به دانشجويان دانشگاه آزاد مشهد با چاقو و زنجير و.. حمله نموده و دو نفر را به قتل رساندند و تا کنون نزديک به ۲۰۰ نفر از دانشجويان را دستگير کرده اند. دانشجويان با اعتصابات خود جواب داده اند.در شنبه ي گذشته نيز به مادران عزادار حمله کرده و حتي به مادر هفتاد و چند ساله نيز رحم نکردند، ولي مادران به جاي ترس از وحشيگري، جواب دادند که شما رفتني هستيد و ما ماندني و دو روز ديگر دم درزندان اوين جمع شدند و زندانبانان را وادار به آزادي مادران بازداشت شده نمودند.

پس، اگر حمله به زن و بچه کارگران شرکت واحد، اگر پرتاب کردن کپسول گاز به وسط صف کودکان و پير مردان و پير زنان در تظاهرات کارگران هفت تپه، اگر يورش به کارگران در پارک لاله در روز کارگر، اگر به گلوله بستن و شکنجه و تجاوز به دختران و پسران و به قتل رساندنشان در حوادث اخير و بالاخره اگر زنداني کردن ۵ نفر از رهبران سنديکاي کارگران هفت تپه و باز داشت و شکنجه و تجاوز جنسي و کشتن صد ها دانشجو و زن و کارگر نه توانست ذره اي در عزم جزم کرده ي تودهها براي سرنگوني جمهوري اسلامي تان خدشه اي وارد کند، بدانيد که به طريق اولي دستگيري فعالان کارگري نيز، براي شما ارمغاني جز بيزاري و نفرت بيشتر نمي آورد.

ما فعالين متشکل در نهادهاي همبستگي با جنبش کارگري ايران در خارج کشور، ضمن ابراز بي زاري و نفرت از هر گونه اذيت و آزاري نسبت به تودههاي به پا خاسته و محکوميت دستگيري و زنداني نمودن فعالين کارگري، دانشجوئي و زنان ، بار ديگر آمادکي خويش را براي يک مبارزه همه جانبه تا آزادي فعالين همه ي جنبش هاي اجتماعي از جمله مجيد حميدي و مسئولين زنداني سنديکاي هفت تپه اعلام مي کنيم و از همه فعالين کارگري، سوسياليست و احزاب و سازمانهاي مدافع حقوق انسان و کارگران، در خواست مي کنيم که ما را در اين مبارزه ياري و مساعدت نمايند. سران رژيم حامي سرمايه نيز بايد بدانند که دستگيري و زنداني و شکنجه کردن فعالين کارگري و ديگر جنبش ها ذره اي از مبارزات تودهها نمي کاهد بلکه آتش آن را شعله ور تر مي کند ، دور نيست روزي که شما در ميان اين شعله ها بسوزيد.

نهادهاي همبستگي با جنبش کارگري در ايران ــ خارج از کشور
۱۶ ژانويه ۲۰۱۰

 

ـ کميته همبستگي با جنبش کارگري ايران- استراليا proletarianunite@gmail.com
- کميته دفاع از کارگران ايران – نروژ cdkargari@gmail.com
- همبستگي سوسياليستي با کارگران ايران – فرانسه sstiran@yahoo.fr
- کانون همبستگي با کارگران ايران – فرانکفورت و حومه kanoonhf_۲۰۰۷@yahoo.de
- کانون همبستگي با جنبش کارگري ايران – هانوفر kanon.hannover@yahoo.de
- کميته همبستگي کارگران ايران و سوئد isask@comhem.se
- کانون همبستگي با کارگران ايران – گوتنبرگ kanounhambastegi@gmail.com
- انجمن کارگري جمال چراغ ويسي ankjch@yahoo.co.uk
- شبکه همبستگي کارگري iranwsn@fastmail.fm
- اتحاد چپ ايرانيان واشنگتن leftalliance@yahoo.com
- کميته حمايت از کارگران ايران تورنتو کانادا toronto_committee@yahoo.ca

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .