شیرین عبادی خواستار تلاش جهانی برای آزادی زندانیان سیاسی شد

 

بازداشت و بلاتکلیفی روزنامه‌نگاران، دانشجویان و فعالان حقوق زن در ایران ادامه دارد. خانم عبادی طی دیدار با وزیر خارجه فرانسه، خواهان توجه کشورهای غربی به وضع زندانیان سیاسی در مذاکرات و ملاقات آنان با مقامات ایرانی شد.


شیرین عبادی در ملاقات با برنار کوشنر وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد که دولت‌های غربی نباید در مذاکره با ایران، تنها روی مسائل مربوط به انرژی هسته‌ای تمرکز کنند. این دیدار روز جمعه ۱۲ مارس (۲۱اسفند) صورت گرفته و دارنده جایزه نوبل صلح به آقای کوشنر پیشنهاد کرده که موضوع‌های مربوط به حقوق بشر، دمکراسی و به ویژه سرکوب‌های ماه‌های گذشته نیز در گفتگو با مقامات ایرانی طرح شوند. به گزارش بی‌بی‌سی، خانم عبادی در گفتگو با وزیر خارجه فرانسه، به آزادی موقت زندانیان سیاسی با گرفتن وثیقه‌های سنگین اشاره کرده و خواهان آزادی واقعی این زندانیان شده است.

بلاتکلیفی روزنامه‌نگاران زندانی

خانم عبادی در حالی از وثیقه‌های سنگین و آزادی موقت زندانیان سیاسی انتقاد کرده که چند روزنامه‌نگار با وجود سپردن وثیقه، همچنان انتظار آزادی را می‌کشند. به گزارش سایت کلمه، اکبر منتجبی، وحید پوراستاد، احسان مهرابی و سمیه مومنی با وجود تامین وثیقه‌های مورد نظر دادستانی توسط خانواده‌هایشان، آزاد نشده‌اند. به نقل از این سایت، آنها پس از تودیع وثیقه به سلول‌های انفرادی منتقل شده و مورد بازجویی‌های مجدد قرار گرفته‌اند. خانواده‌های این چهارنفر می‌گویند که دادستانی و مسئولان زندان اوین، پاسخگوی هیچ پرسشی نیستند و دلیلی برای این بلاتکلیفی نمی‌آورند. این در حالی است که بسیاری از خانواده‌های زندانیان امیدوار بوده و هستند که عزیزان‌شان تا پیش از عید نوروز از بند آزاد شوند.

نامه خانواده شیوا نظرآهاری به دادستان تهران

پدر و مادر شیوا نظرآهاری در نامه سرگشاده‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی از ادامه بازداشت فرزند خود و شرایط سخت نگاهداری او از جمله محرومیت از حق مطالعه در زندان نوشته‌اند.

خانواده نظرآهاری خواسته‌اند که امکان ملاقات حضوری با او را پس از ۴ ماه زندان داشته باشند. شیوا نظرآهاری، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، حقوق کودکان و زنان است. او پس از انتخابات دستگیر و پس از مدتی با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. شیوا نظرآهاری هنگام عزیمت به قم برای شرکت در مراسم سوگواری آیت‌الله منتظری برای بار دوم دستگیر شد.

شمار اندک آزادی‌ها

ژیلا بنی‌یعقوب، روزنامه‌نگار و همسر بهمن اموئی در وبلاگ خود از تبلیغات زیاد رسانه‌های سبز در قبال آزادی‌های اندک ابراز تعجب کرده است. او پرسیده چرا سایت‌هایی چون جرس فکر می‌کنند که پروژه بازداشت فعالان سیاسی، با آزادی امثال تاج‌زاده شکست خورده است؟ به تاکید بنی‌یعقوب تعداد بازداشت شدگان هفته‌های اخیر دو سه برابر کسانی است که آزاد شده‌اند. او به خوشبین‌ها توصیه کرده که یک روز سری به سالن ملاقات زندان اوین بزنند، تا از نزدیک ببینند چه بسیار زندانیان سیاسی مشهور و معترضان بی‌نام و نشان هنوز در بند هستند.

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .