بيانيه سازمان دانش آموختگان ايران درخصوص دور جديد فشارها به اين سازمان

 و حمايت از راهکارهاي کروبي و موسوي

 


سازمان دانش آموختگان ايران اسلامي (ادوار تحکيم وحدت) در واکنش به موج جديد بازداشت و اعمال فشار به اعضاي اين سازمان و ساير احزاب منتقد و همچنين راهکارهاي ارائه شده از سوي رهبران جنبش اصلاحي، بيانيه اي صادر کرد.

متن بيانيه به اين شرح است:

تبليغات و دروغ پراکني گسترده رسانه هاي حکومتي، بازداشت هاي گسترده و برگزاري تجمعات دولتي با بکارگيري همه ترفندهاي بسيج نيرو، همگي کوششي بي حاصل در قلب واقعيات سرکوب خونين معترضان در عاشوراي حسيني است که نتوانسته پاسخي براي خون هاي به ناحق ريخته فراهم کند و عليرغم جنجال خبري اقتدارگرايان، يکبار ديگر سناريويي يکسره کردن کار مخالفان و تثبيت دولت نامشروع با شکست مواجه شده است.

از اين رو بازداشت گسترده روزنامه نگاران، دانشجويان، فعالان سياسي، مدافعان حقوق بشر و تداوم فشارها و رفتارهاي غيرقانوني با بازداشت شدگان را مي توان نوعي فرار به جلو جهت انحراف افکار عمومي از شکست فاحش حاميان دولت در بسيج نيروي مردمي و همچنين بازگرداندن روحيه به صفوف متشتت و در حال ريزش حاميان احمدي نژاد قلمداد کرد.

اينک هياهوي بسيار اين طيف در محارب خواندن بازداشت شدگان روز عاشورا و تاکيد بر لزوم اعدام چندين نفر براي زهر چشم گرفتن از مردم معترض به شعبده انتخابات، جنبش اعتراضي مردم را در وضعيتي حساس قرار داده است که پيروي از خرد و پرهيز از افتادن در دام خشونت همراه با تشريک مساعي و وحدت و همگرايي عملي همه نيروهاي حاضر در جبهه مخالفان دولت را بيش از پيش ضروري ساخته است.

در اين شرايط سازمان دانش آموختگان ايران اسلامي (ادوار تحکيم وحدت) طي هفته هاي گذشته بار ديگر با موجي از برخوردهاي امنيتي و قضايي نسبت به اعضاء و هواداران خود در سراسر کشور مواجه شده است :

1- تاييد حکم ناعادلانه دکتر احمدي زيدآبادي، دبيرکل دربند سازمان مبني بر شش سال زندان، پنج سال تبعيد به گناباد و محروميت مادام‌العمر از هر گونه فعاليت و تحليل حوادث، به صورت کتبي يا شفاهي که بي شک از نظر عدم وجاهت عقلي و حقوقي و همچنين تضاد با موازين حقوق بشر به عنوان سندي غيرقابل کتمان در پرونده سياه قوه قضاييه و نهادهاي امنيتي در جريان حوادث پس از انتخابات خواهد ماند.

2- محروميت مجدد عبدالله مومني، سخنگوي دربند سازمان در مرحله تجديدنظرخواهي از حق اختيار وکيل با توسل به شيوه هاي غيرقانوني، بلاتکليفي وي در زندان و نيز ممانعت از حقوق قانوني و استخدامي وي در جهت ايذا و آزار خانواده و بستگان ايشان.

3- بازداشت رشيد اسماعيلي عضو شوراي سياستگذاري سازمان، در اصفهان و نگهداري وي عليرغم مشکلات جسمي و همچنين تداوم حبس مهرداد بزرگ، عضو کميته سياسي سازمان پس از گذشت قريب به 50 روز و پايان مراحل بازجويي از وي. همچنين بازداشت روزبه کريمي از اعضاي کميته حقوق بشر سازمان و همسرش فروغ ميرزايي.

4- صدور حکم ناعادلانه شش سال حبس تعزيري براي سلمان سيما، از فعالان مبرز جنبش دانشجويي طي سالهاي گذشته در دانشگاه آزاد و عضو سازمان دانش آموختگان ايران، در خصوص پرونده بازداشت وي در تابستان 87. همچنين تداوم حبس کوهزاد اسماعيلي از اعضاي شوراي مرکزي شعبه گيلان سازمان در زندان رشت.

5- ايذا و تهديد مداوم اعضاي سازمان توسط نهادهاي امنيتي و اعمال انواع محدوديت در بهرمندي آنها از حقوق اجتماعي و شهروندي شان ازجمله اخراج سميرا صدري عضو شوراي سياستگذاري سازمان از آموزش و پرورش به دليل فعاليت سياسي.
نيز بازداشت گسترده و صدور احکام انضباطي در خصوص فعالان دانشجويي در دانشگاه هاي مختلف کشور از جمله پلي تکنيک تهران، فردوسي مشهد، علم و صنعت ايران، شيراز و ... در کنار هجمه همه جانبه به اعضاي شوراي مرکزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشگاه هاي سراسر کشور (دفتر تحکيم وحدت) و بازداشت خانم بهاره هدايت و آقايان مهدي عربشاهي، مرتضي سمياري و تداوم بازداشت آقاي ميلاد اسدي، که حکايت از کينه مرتجعان و حاميان استبداد نسبت به نهاد دانشگاه دارد نه تجربه جديدي براي دستگاه هاي امنيتي است و نه زخمي تازه بر پيکر جنبش دانشجويي، بلکه سالها مقاومت و زايش هر روزه اين جنبش در برابر ظلم و بيداد پاسخي هميشگي به اقتدارگرايان است که اين بار نيز تيغ آنها کندتر از آن است که در برابر ايستادگي جنبش دانشجويي ايران دوام آورد.

با اين وجود در شرايطي که بخش عمده فعالان سياسي اصلاح طلب و تحول خواه در زندان به سر مي برند و موج هاي متعدد بازداشت فعالان سياسي در جريان حوادث پس از انتخابات، ضربات سهمناکي را به پيکره احزاب سياسي منتقد وارد آورده است، اصحاب استبداد به اين بگير و ببندها راضي نشده و پروژه حذف و تعطيلي احزاب و گروه هاي منتقد را پيشه نهادهاي امنيتي ساخته اند، در اين راستا اعمال فشارهاي غيرقانوني و غيرانساني به يکي از پرسابقه ترين و متعهدترين احزاب سياسي کشور نسبت به منافع ملي و حقوق شهروندان، يعني «نهضت آزادي ايران» از طريق بازداشت گسترده اعضاء و بستگان آنها حرکتي کم سابقه است که به خوبي حکايت از فرصت طلبي جناحي تندرو و تماميت خواه در جهت تسويه حساب با کليه جريانات سياسي منتقد با استفاده از شرايط بحراني موجود و توسل به ابزارهاي غيرسياسي و غيرقانوني دارد.

اما اين موج بي قانوني و قلع و قمع منتقدان در همه سطوح را گويي سر باز ايستادن نيست. كار آقايان به جايي رسيده است كه در مورد صلاحيت علمي مرجع مبرز و روشن انديش، «آيت الله العظمي يوسف صانعي» نيز حكم قيم مأبانه صادر مي كنند تا به خيال خويش از نفوذ اين مرجع آزاده بكاهند، حال آنكه «سنگ بد گوهر اگر كاسه ى زرين شكند/ قيمت سنگ نيفزايد و زر كم نشود»، بلكه گوهرهاي ناب در كوره حوادث تاريخي است كه خود رابراي مردمان نمايان مي كنند و محبوب دل ايشان مي شوند، چنانچه «فقيه عاليقدر» نيز تا آخرين لحظات عمر گرانبهايش اينگونه بود.

بر اين اساس، سازمان دانش آموختگان ايران اسلامي (ادوار تحکيم وحدت) اعلام مي کند که دفاع از دبيرکل، سخنگو و ساير اعضاي بازداشت شده سازمان را وظيفه خود مي داند و همچنان بر تعهد خويش مبني بر دفاع از حقوق کليه زندانيان سياسي و عقيدتي تاکيد مي نمايد.

بعلاوه اين سازمان همراه با ساير گروه ها و احزاب اصلاح طلب و تحولخواه در کنار مردم صلح طلب و آزادي خواه ايران و رهبران جنبش اصلاحي آنان ايستاده است و ضمن محکوم نمودن حادثه تروريستي ناکام عليه «مهدي کروبي» در قزوين، تعقيب و محاکمه عوامل اين ترور نافرجام را آزموني مناسب در جهت سنجش ادعاي مبلغان منع خودسري و خشونت مي داند و همچنانکه پيش از اين در بيانيه اي مشترک با دفتر تحکيم وحدت به عنوان عمده ترين تشکل دانشجويي کشور، تصريح کرده است حمايت اين سازمان از جناب آقاي مهدي کروبي، تنها محدود به دوره انتخابات نبوده و سازمان دانش آموختگان ايران در اين ايام دشوار که ايشان در مقام دفاع از حقوق و آزادي ايرانيان و نيز اصلاح امور کشور متحمل انواع فشارها و تهديدها شده اند با قاطعيت از ايشان حمايت کرده و راهکارهاي پيشنهادي ايشان که فصول مشترکي نيز با پيشنهادات مهندس ميرحسين موسوي دارد را مسيري براي خروج جامعه از بحران، احقاق حقوق ضايع شده ملت و تامين منافع ملي مي داند.

اميد آنکه با حفظ اتحاد در جبهه اصلاحات و همراهي همگامي مردم فرصتي تازه براي ارتقاي دموکراسي توام با تامين حقوق و آزادي هاي بنيادين شهروندان و توسعه کشور در همه زمينه ها ايجاد گردد.

سازمان دانش آموختگان ايران اسلامي (ادوار تحکيم وحدت)
بيست و دوم دي ماه يکهزارو سيصدوهشتادوهشت

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .