پنجشنبه هشتم مهرماه ١٣٨٩


درها بروی رژیم بسته می شود؛ تركيه جای دوبی را می ‌گيرد؟

روزنامه تهران امروز: در روزهايي كه بازار ارز در ايران با التهابات همراه شده و نرخ دلار به مرز يك هزار و 250 تومان رسيده است، تجار ايراني مشكلات مهم‌تري را از سر مي‌گذرانند. كمبود ارز در بازار كه منجر به عرضه آن از سوي بانك مركزي شده است ريشه در ارتباط مالي ايران و امارات دارد كه اين موضوع كار تجارت را با چالش مواجه ساخته است. از شيخ‌نشين امارات خبر مي‌رسد كه آمريكا در راستاي اعمال تحريم‌هاي يك‌جانبه عليه جمهوري اسلامي ايران فشارهايي را به بانك‌هاي اماراتي وارد كرده است و اين فشارها از اواخر هفته گذشته شكل جدي‌تري به خود گرفته است. از همين رو مبادلات ارزي ميان دوكشور با مشكلاتي مواجه شده است. هرچند كه پيش از اين براي مقابله با اين فشارها راه‌هاي گريزي نظير همكاري مالي با كشورهاي تركيه و ارمنستان پيشنهاد شده بود اما از ديدگاه فعالان بخش خصوصي ورود به اين مسير چندان ساده نيست. رئيس كميسيون WTO اتاق بازرگاني تهران اين چنين ماجرا را شرح مي‌دهد:« از روز پنجشنبه هفته گذشته بانك‌هاي اماراتي با تن دادن به فشارهاي ايالت متحده، مشكلاتي را بر سر راه انتقال ارز از ايران به ساير كشورها ايجاد كرده است. هرچند كه رايزني‌هايي ميان بانك‌هاي ايراني و اماراتي آغاز شده است تا مشكلات مرتفع شود اما از قرار معلوم فشار بر روي اماراتي‌ها به حدي است كه تا كنون نتيجه‌اي حاصل نشده است.»

پدرام سلطاني در گفت‌وگو با تهران امروز چنين دنباله كلامش را گرفت:« پس از آن‌كه كار كردن تجار با ارزهاي معتبر محدود شد، فعالان بخش خصوصي با ارتباط مناسب با امارات، فعاليت خود را با درهم امارات انجام مي‌دادند و از آن به عنوان معبري مهم براي ارتباط اقتصادي استفاده مي‌كردند اما اين شاهرگ توسط دشمنان كشور بسته شد و حالا بايد به فكر راه‌هاي جايگزين بود.» اين فعال اقتصادي مشكلات موجود در راه جايگزيني تركيه و ارمنستان براي ارتباطات بانكي را چنين شرح داد:«جايگزيني اين كشورها به جاي امارات بسيار مشكل است. با كشورهاي تركيه و ارمنستان نمي‌توان به غير از پول ملي اين كشورها با ارزهاي ديگر فعاليت كرد. حتي اگر به فرض اين كشورها بپذيرند با پول اين كشورها فعاليت شود، مشكلات فني بر سر اين راه وجود دارد ضمن اينكه ساماندهي اين حجم تجارت به سمت لير تركيه و پول ارمنستان بسيار مشكل و زمان‌بر است.» وي در توضيح اين مشكلات افزود:«به عنوان مثال فعاليت‌هاي اين‌چنيني در دوبي از ماليات معاف است اما اگر مبادلات به سمت تركيه و ارمنستان برود، طبق قوانين اين كشورها بايد به نسبت مبادلات، ماليات پرداخت كرد. به همين نسبت هزينه‌هاي كار افزايش خواهد يافت. ضمن اينكه از آن‌جا كه بسياري از مبادلات صوري خواهد بود، بانك‌هاي معامله كننده در كشور خود با مشكلاتي نظير فشارهاي سيستم مالياتي و حسابرسي كشور خود مواجه مي‌شوند كه به همين دلايل از رغبت آن‌ها براي فعاليت‌هاي اينچنيني كاسته مي‌شود.» سلطاني شانس جايگزيني تركيه و ارمنستان را اندك دانست و در توضيح آن گفت: « اگر شانس زيادي براي جايگزيني بود حتما تا الان شركت‌هاي ايراني فعاليتي در اين زمينه انجام مي‌دادند. در حال حاضر برخي شركت‌ها نمايندگي‌هايي را در تركيه داير كرده‌اند اما اين جايگزيني براي آن‌ها مدت‌ها طول خواهد كشيد به همين دليل از آن استقبال نشده است.»

عضو اتاق بازرگاني ايران چنين ادامه داد: « از آن‌جا كه نقل و انتقال پول به داخل و يا خارج از كشور با محدوديت هايي همراه شده است، بانك‌هاي كشورهاي تركيه و ارمنستان هم براي اين كار مشكل دارند. در اين شرايط كه بانك ملت در استانبول شعبه دارد و برخي تبادلات بانكي از اين طريق انجام مي‌شود هم ميزان همكاري اين بانك با بانك‌هاي ترك محدود است. به طوري كه فعاليت بانكي به غير از لير تركيه با ارز ديگري امكان‌پذير نيست. چراكه بانك‌هاي ترك نيز نگران فشارهاي بانك‌هاي بين‌المللي هستند.»

پدرام سلطاني در خصوص وظايف دستگاه ديپلماسي كشور در اين شرايط چنين اظهار نظر كرد:« معمولا وزارت امورخارجه بايد نقش موثري در اين ارتباطات داشته باشد. شنيده‌هاي ما حكايت از آغاز تحركاتي در اين زمينه دارد اما تاكنون حركت ملموس و روشني از سوي وزارت امور خارجه انجام نشده است. »

در چنين شرايطي معمولا اين دولت‌ها هستند كه وظيفه حمايت از بخش خصوصي و جبران خسارت‌هاي آن‌ها را دارند اما سلطاني فعاليت دولت در اين زمينه را رد كرد:« حتي زماني كه بلاياي طبيعي در كشوري موجب خسارت ديدن بخش خصوصي مي‌شود، اين دولت‌ها هستند كه براي توانمندسازي بخش خصوصي به جبران خسارت مي‌پردازند تا بخش خصوصي بتواند در گرداندن چرخ اقتصاد كشور كمك كند.»


شکست رژیم اسلامی؛ نسل بعد از انقلاب مسجد برو نیست

نظرسنجی / مصاحبه شهرزاد نیوز با 100 نفر در 5 شهر ایران, ٨ مهر ١٣٨٩

25 درصد کل مصاحبه شوندگان گفته‌اند که اصولا مسجد برو نیستند و سال‌هاست که به مسجد نرفته‌اند. بالاترین آمار متعلق به افرادی است که برای مراسم ختم اقوام و آشنایان مجبورند به مسجد بروند. آمار این دسته 46 درصد کل مصاحبه شوندگان است. با این ترتیب تنها 29 درصد افراد مصاحبه شونده برای مناسک مذهبی به مسجد می‌روند.

شهرزادنیوز: تنها 12 درصد جوانان ایرانی زیر 30 سال به مسجد می‌روند. آن هم نه الزاما برای عبادت، بلکه حدود نیمی از آنان تنها برای مراسم ختم اقوام و دوستان‌شان به مسجد می‌روند. این یکی از داده‌های آماری مصاحبه‌های شهرزادنیوز با 100 نفر در 5 شهر ایران می‌باشد.

25 درصد کل مصاحبه شوندگان گفته‌اند که اصولا مسجد برو نیستند و سال‌هاست که به مسجد نرفته‌اند. بالاترین آمار متعلق به افرادی است که برای مراسم ختم اقوام واشنایان ناچارند به مسجد بروند. آمار این دسته 46 درصد کل مصاحبه شوندگان است. با این ترتیب تنها 29 درصد افراد مصاحبه شونده برای مناسک مذهبی به مسجد می‌روند.

46 درصد مصاحبه‌ها در تهران و مابقی در شهرهای شیراز، اصفهان، قم، مشهد و ساری صورت گرفته است. 69 درصد مصاحبه شوندگان زن و 31 درصد مرد بوده‌اند. ترکیب سنی مصاحبه‌شوندگان به دو دسته زیر 30 سال و بالای 30 تقسیم‌بندی شده بود. 30 درصد مصاحبه شوندگان زیر 30 سال و مابقی بالای 30 سال بوده‌اند.

آمار فوق الذکر حاکی از آن است که نسل بعد از انقلاب مسجد برو نیست. با این که 38 درصد افراد بالای 30 سال به مسجد می‌روند، اما حدود نیمی از آنان (46 درصد) با انگیزه‌های غیر مذهبی مانند شرکت در مراسم ختم به مسجد می‌روند و نه برای عبادت و مراسم مذهبی.

ترکیب جنسیتی مصاحبه شوندگان حاکی از آن است که درصد زنانی که برای مسجد می‌روند بالاتر از درصد مردان است. 82 درصد زنانی که به مسجد می‌روند، انگیزه مذهبی دارند در حالی که در مورد مردان این میزان 60 درصد است.

4 درصد مصاحبه شوندگان گفته‌اند که برای استقاده از توالت‌های عمومی، به مسجد می‌روند.

عللی که برای عدم حضور در مسجد ذکر شده عبارتند از: کمبود وقت، بیماری، بی اعتقادی، داشتن فرزند خردسال و دوری راه.

مجموع عللی که برای رفتن به مسجد ذکر شده‌اند، عبارند از: عبادت (نماز و روضه)، ترحیم اقوام، جشن‌های مذهبی، جلسات صندوق‌های قرض الحسنه، استفاده از توالت عمومی، جلسات بسیج، فعالیت فرهنگی.

درشهر مذهبی قم اکثر مصاحبه‌شوندگان مرتبا و برای مراسم مذهبی به مسجد می‌روند. به طور متوسط شهروندان قمی، هر دو، سه روز یک بار به مسجد می روند.

در ساری وضعیت برعکس است: اکثر مصاحبه‌شوندگان در این شهر گفته‌اند که به مسجد نمی‌روند و به طور میانگین 5 سالی است که به مسجد نرفته‌اند.

عدم تمایل مردم برای رفتن به مسجد از جمله نگرانی‌های مقامات دولتی، به ویژه دولت احمدی نژاد است. اخیرا به شهرداری‌ها توصیه شده است که به ترویج نقش مساجد بپردازند و امکانات بیشتری به احداث مساجد جدید و تعمیر مساجد قدیمی اختصاص داده شود. تعداد مساجد در ایران 60 هزار و در تهران 2 هزار ذکر شده است.


رهبري تاكيد ويژه‌اي در ورود معارف ديني در توليدات نمايشي دارند

ایسنا: رييس سازمان صداوسيما گفت: با ساخت سريال مختارنامه، تاثيرات مختلف زر، زور و تزوير به نقش آنها در جامعه را به نمايش خواهيم گذاشت.

عزت‌الله ضرغامي كه در بيست و يكمين گردهمايي ائمه جمعه كشور سخن مي‌گفت، با اشاره به تاثير صداوسيما در برگزاري مراسم‌ ديني گفت: يكي از فعاليت‌هاي صداوسيما در ماه مبارك رمضان در عرصه پخش برنامه‌هاي قرائت قرآن به صورت مستقيم بود كه به وسيله آنان بهترين روشنگري در عرصه حضور قرآن و جايگاه آن در منظر شيعيان صورت گرفت.

پخش مراسم احيا رونق آن‌را موجب شد

رييس سازمان صداوسيما گفت: پخش مراسم احياء باعث رونق اين مراسم گشت و اين پاسخي بود به كساني كه مي‌گفتند پخش اين مراسم از سوي سازمان صداوسيما باعث كم‌رونقي اين مراسم مي‌شود. اين در حالي است كه مي‌توان گفت تاثير هر دو آنها در يكديگر تاثيري متقابل بود و بعضا مشاهده مي‌شد كه با پخش اين مراسم از سوي سازمان صداوسيما افراد بيش از پيش در اين مراسم در سطح جامعه حضور مي‌يافتند.

او با اشاره به فعاليتهاي صداوسيما در حوزه شبكه‌هاي تلويزيوني گفت: خوشبختانه شبكه‌هاي خارجي ما بخصوص شبكه پرس تي‌وي در سه سال گذشته جاي خود را در ميان جامعه جهاني باز كرده است و كساني كه شبكه‌هاي ديگر را مي‌بينند خود را نيازمند ديدن شبكه پرس تي‌وي نيز مي‌دانند.

اوج خدمت پرس‌تي‌وي در پوشش نطق رييس‌جمهور

ضرغامي افزود: اوج خدمت پرس تي‌وي در پوشش نطق ارزشمند رييس‌جمهور كشورمان در سازمان ملل بود. وقتي شبكه‌هاي بزرگ تلويزيوني زماني كه ايشان در مورد يازدهم سپتامبر كه خط قرمز جديد آنان است سخناني را بيان كرد، پوشش اين سخنراني را قطع كردند و اين در حالي بود كه پرس تي‌وي به پخش خود ادامه داد و پس از آن نيز با برخي از انديشمندان به مصاحبه پرداخت.

رييس سازمان صدا و سيما گفت: مصاحبه اوباما با شبكه BBC‌ فارسي پوست خربزه‌اي است كه انگليسي‌ها زير پاي آمريكايي‌ها قرار دادند.

شبكه‌ اسپانيولي‌زبان راه‌اندازي مي‌كنيم

او افزود: تا مدتي ديگر شبكه اسپانيولي زبان نيز از سوي اين سازمان تاسيس خواهد شد تا به وسيله آن به تقويت پايه‌هاي نظام اسلامي، اشاعه حقانيت جمهوري اسلامي ايران و ترويج نظرات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري پرداخته شود.

ضرغامي با اشاره به تاثير برنامه‌هايي با موضوعات سرگرمي در ميان آحاد جامعه در سطح دنيا گفت: امروزه براي موفقيت يك رسانه در اذهان مردم بايد در اين عرصه گام برداشت و بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه در دو سال گذشته گرايش مردم در سطح جهان به شبكه‌هايي كه سريال و فيلم پخش مي‌كردند نسبت به شبكه‌هاي خبري افزايش يافته است.

او با بيان اين مطلب كه خبري را از قول من در چند وقت پيش برخي از رسانه‌ها گزارش دادند مبني بر استقبال از يكي از شبكه‌هاي ماهواره‌يي كه اين خبر كاملا خبر نادرستي است.

30 درصد مردم ايران ماهواره دارند

ضرغامي گفت:‌ هم‌اكنون 30 درصد مردم ما ماهواره دارند و در چند وقت اخير اين رقم خيلي افزوده نشده است.

او گفت: مركز تحقيقات صداوسيما معتبرترين مركز نظرسنجي در سطح كشور است و در انتخابات مختلف درصدي را كه اعلام مي‌كند با درصد واقعي يك تا دو درصد تفاوت دارد.

ضرغامي اظهار كرد: 10 شبكه فارسي‌ زبان بر روي ماهواره‌هايي كه بر روي كشور ايران قرار دارند وجود دارد كه به پخش فيلمهاي مبتذل آمريكايي به زبان فارسي اقدام مي‌كنند و من بايد بگويم اگر زماني مزيت صداوسيما در رقابت با ديگر شبكه‌ها، زبان فارسي آن بود، ديگر امروزه اين مزيت از ميان رفته است كه البته اين مهم نيست.

وي افزود: اگر از اين 30 درصد افراد جامعه كه در خانه‌هايشان ماهواره دارند در ساعات پربيننده ماهواره‌هاي خود را خاموش كرده و به تماشاي برنامه‌هاي صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران مشغول شوند، اين مزيت ما را نشان مي‌دهد و بايد بگويم كه هر وقت ما سريال‌هاي پربيننده‌اي داشتيم، با وضوح از بينندگان ماهواره كاسته شده است.

سريال ملكوت موفق بود

ضرغامي گفت: مقام معظم رهبري تاكيدات بسياري در خصوص ورود معارف اسلامي به توليدات نمايشي داشتند و ما تاكنون در اين عرصه شش الهي هفت سريال توليد كرديم و در ميان سه سريال پخش شده از سيما در ايام ماه مبارك رمضان كه شامل سريال در مسير زاينده‌رود، ملكوت و جراحت مي‌شوند، سريال ملكوت با حد نصاب نمره 5/17 نسبت به نمره 2/16 و 3/16 آن دو سريال ديگر در رتبه اول قرار گرفته است كه من علت آن را پرداختن به معارف ديني در اين سريال مي‌دانم.

ضرغامي گفت:‌ امروز در دنيا چند كشور بيشتر نيستند كه مي‌توانند برنامه‌هاي نمايشي را در حوزه وسيعي توليد كنند كه ما در اين ميان حتما جزو 10 كشور اول دنيا هستيم.

توليد 200 فيلم سينمايي و 2هزار ساعت برنامه نمايشي

او ادامه داد: ما با توليد 200 فيلم سينمايي مخصوص تلويزيون و توليد دوهزار ساعت برنامه نمايشي در اين عرصه گام برداشتيم و در حال حاضر هم 95 سريال مختلف در اين زمينه مراحل توليد خود را مي‌گذارند.

ضرغامي افزود: ما در حوزه انيميشين نيز تاكنون 300 ساعت برنامه توليد كرديم و اين در حالي است كه زماني كه من به سازمان آمدم اين ميزان 50 ساعت بود.

وي در ادامه سخنان خود به ضرورت توليد برنامه‌هاي نمايشي با موضوعات داستان‌هاي قرآني و موضوعات اسلامي پرداخت و ادامه داد: بسياري از مسائل جدي ديني قابليت تبديل به انيميشين را دارند و من بايد بگويم كه ما حداقل بايد در اين عرصه به توليد هزار ساعت انيميشين برسيم.

رييس سازمان صدا و سيما گفت: ما شبكه‌ي مستقل فيلم و سريال به زبان عرب راه‌اندازي كرديم كه در جهان عرب تاثير بسياري خواهد داشت و همه خانواده‌هاي عرب زبان كه از فساد موجود در برنامه‌هاي شبكه‌هاي خود به تنگ آمده بودند به سوي اين شبكه گرايش يافتند. ما براي دوبله فيلم‌ها و سريال‌ها، آنها را در لبنان دوبله مي‌كنيم و بايد بگويم كه اين شبكه كه ايران فيلم نام دارد و بر روي ماهواره‌هاي عرب زبان قرار گرفته است، به سرعت جاي خود را در ميان خانواده‌هاي عرب باز خواهد كرد.

پخش سريال بي‌نظير مختارنامه در يك سال

وي در ادامه سخنان خود به پخش سريال مختارنامه اشاره كرد و اين سريال را بي‌نظير توصيف كرد كه داراي چهار نكته مهم است؛ يكي نمايش تركيب زر، زور و تزوير و نقش آنها در انحراف جامعه، تاثير انحراف خواص و نخبگان جامعه در سطح جامعه، طرح تفكرات مختلف در حوزه‌هاي معرفتي و اجتماعي و نيز نقش تفرقه در جامعه و ‌آثار زيان‌بار موجود در آن و ضربه‌اي كه به نهضت اسلامي زده است.

او گفت كه پخش اين سريال به مدت تقريبا يك سال طول خواهد كشيد.

قهوه تلخ مورد تاييد ما نيست

ضرغامي در پايان سخنان خود در پاسخ به يكي از سوالات در مورد توليد سريال قهوه تلخ گفت كه اين سريال را ما نساخته‌ايم و انگار مجوزش را از وارت ارشاد گرفته است و مورد تائيد ما نيز نيست.


با آمارهای غلط سعی دارند وضعيت را عادی نشان دهند

روزنامه مردمسالاری: بحث ها و بررسي هاي کارشناسي شده زيادي در رابطه با نحوه مديريت محرابيان، وزير صنايع و معادن انجام و با بسياري از صنعتگران و دلسوختگان صنعت، جلسه گذاشته مي شود. بهمن اخوان، در گفت وگو با آريا، گفت: وزير صنايع به جاي آنکه اقدامي عملي در رفع مشکلات اين حوزه بکند، با آمارهاي غلط و تبليغات ژورناليستي سعي دارد وضعيت را عادي و رو به توسعه و رشد جلوه دهد. وي افزود:در پيگيري طرح استيضاح قصد آنست که از مسائل جناحي، سياسي و گروهي پرهيز شود تعداد امضاهاي اين طرح خاص و ويژه خواهد بود چون اين طرح تجربه در مجلس هشتم نشان داده نمايندگان و امضا» کنندگان يک استيضاح زياد بودند عملا کار منتفي شده است. عضو کميسيون صنايع و معادن، تصريح کرد:براي حفظ شان و جايگاه مجلس و نمايندگان اين طرح با امضا» حداقلي به هيات رئيسه ارائه خواهد شد و سپس اسناد و مدارک موجود نمايندگان که از واقعيت هاي اين حوزه حکايت دارند تحويل وکلاي ملت مي شوند. وي اضافه کرد: روز استيضاح نمايندگان خود صحبت هاي مطرح شده را نقد و بررسي مي کنند و قضاوت خواهند کرد که آيا اين اقدام به نفع صنعت است يا خير. نماينده مجلس هشتم با بيان اينکه طرح استيضاح 30 بند دارد، به بهترين اين بندها اشاره کرد و اظهار داشت: عدم توانايي وزير در حل مشکلات بانکي و نقدينگي در گردش صنايع و عدم همکاري و تعامل بانک هاي کشور، عدم همکاري وزير در کنترل واردات و عدم ارائه دلايل توجيهي به وزارت بازرگاني جهت توقف واردات برخي کالاها، صدور بي رويه مجوز توليد با عدم لحاظ وضعيت بازار و بدون ظرفيت سازي و عدم توجه به تحقق بازار، عدم موفقيت وزارت صنايع به ايجاد اشتغال و اعمال سلايق مديران جديد و گرفتاري صاحبان صنعت از اين ناحيه از جمله مهمترين دلايل استيضاح هستند.


وضعيت معيشتی معلمان در نظرسنجی پيامکی یک روزنامه

روزنامه خراسان: طي سال هاي اخير اقدامات بسياري از سوي مسئولان آموزش و پرورش و برنامه ريزان دولتي در راستاي ارتقاي منزلت و وضعيت معيشتي معلمان صورت گرفته است و نمي توان در اين زمينه هيچ شک و ترديدي داشت. اما با وجود اين اقدامات معلمان هنوز هم شأن و جايگاه خود را در دغدغه هاي معيشتي گم شده مي بينند و برخي از آن ها معتقدند مشکلات معيشتي باعث شده تا يک معلم وقت کمتري براي پژوهش، تحقيق و روزآمد کردن اطلاعات خود براي حاضر شدن سر کلاس درس، صرف کند. پايين بودن درآمد برخي معلمان نسبت به هزينه هاي روزمره زندگي باعث شده که درصدي از معلمان در کنار شغل معلمي به شغل دوم يا سومي که گاه متناسب با شأن و جايگاه معلمي نيست روي آورند تا بتوانند از پس هزينه هاي سنگين و کمرشکن زندگي برآيند.بنابراين در يک کلام مي توان گفت متاسفانه با وجود اقدام هايي که از سوي مسئولان براي ارتقاي منزلت و وضعيت معيشتي صورت گرفته است، معلمان به اعتقاد خودشان، همچنان در صف آخر امکانات رفاهي و معيشتي نسبت به ساير حقوق بگيران قرار دارند. در حالي که آن ها به دليل سر و کار داشتن با تعداد زيادي از دانش آموزان به ويژه در کلاس هاي پرجمعيت و شلوغ و جايگاه ويژه آن ها در تعليم و تربيت دانش آموزان و توسعه کشور، قشر ويژه و خاصي محسوب مي شوند که اهميت دادن به رفع مشکلات و خواسته هاي آن ها در واقع توجه به جايگاه تعليم و تربيت است و در حال حاضر بنا به گفته معلمان و مسئولان و نظرسنجي پيامکي روزنامه خراسان مهم ترين دغدغه اين قشر بعد از ارتقاي منزلت و شأن معلمي، دغدغه هاي معيشتي است.

نظرسنجي پيامکي روزنامه خراسان روزنامه خراسان در نظرسنجي پيامکي اين سوال را مطرح کرد که:با توجه به اهميت جايگاه معلمان در ارتقا و پيشرفت يک کشور، وضعيت حقوق و مزاياي معلمان را که به طور متوسط حدود ۵۰۰هزار تومان مي باشد چگونه ارزيابي مي کنيد؟ ۱-خوب ۲-متوسط ۳-ضعيف که براين اساس از مجموع ۳هزار و ۴۳۵ شرکت کننده ۲۰درصد (۶۸۹نفر)گزينه يک، ۱۹درصد (۶۶۸ نفر) گزينه ۲و ۶۱درصد (۲هزار و ۷۸نفر) گزينه ۳ را انتخاب کرده اند.به گزارش برنا مريم عظيمي معلم نمونه منطقه اي درباره مهم ترين دغدغه هاي معلمان گفت:مشکلات معيشتي اولين و مهم ترين دغدغه اکثر معلمان است و حقوق و دريافتي معلمان نسبت به ساير حقوق بگيران کمتر است.وي افزود: حتي با اجراي قانون مديريت خدمات کشوري حقوق و دريافتي معلمان نه تنها يکسان نشد بلکه مشکلاتي را نيز براي آن ها به وجود آورد. چرا که قبل از اجراي اين قانون، اگر معلمي مدرک خود را ارتقاء مي داد حق هيئت علمي دريافت مي کرد و ميزان دريافتي اش افزايش مي يافت اما با وجود قانون خدمات کشوري اين مسئله هنوز بلاتکليف است.

معلمان هنوز هم با مشکلات معيشتي روبه رويند عسگرزاده يک معلم ديگر نيز گفت: معلمان علاوه بر مشکلات معيشتي با مشکل مسکن هم روبه رويند و اين مسئله گرچه در بحث تعليم و تربيت تاثيري ندارد، جزو دلمشغولي هاي معلمان است که برخي از آن ها را وادار مي کند در مشاغل کاذب و دور از شأن معلمي کار کنند تا هزينه با درآمدشان سربه سر شود.رفعتي معلم دبستان ديگري است که در اين زمينه گفت: مشکلات معيشتي مسئله تازه اي نيست که معلمان با آن دست به گريبانند. البته در چند سال اخير اقدامات بسيار خوبي براي ارتقاي وضعيت معيشتي معلمان صورت گرفته اما معلمان هم مانند ساير حقوق بگيران با ناهماهنگي در دخل و خرج روبه رويند اما با توجه به اين که معلمي شغل خاص و ويژه اي است وقتي معلم سر کلاس مي رود نبايد دغدغه قرض و قسط و اجاره خانه داشته باشد چرا که اين مسائل باعث مي شود از تحقيق و پژوهش و مطالعه براي به روز کردن اطلاعاتش غافل بماندکه اين مسئله به ضرر تعليم و تربيت کشور است.

آلمان، ژاپن و کره بيشترين پرداختي را به معلمان دارند اما در اين ميان گزارش خبر آنلاين نيز درباره پرداخت حقوق معلمان در برخي کشورها قابل توجه است. بنابراين گزارش در ميان کشورهاي جهان سه کشور آلمان، ژاپن و کره جنوبي بيشترين پرداختي و حقوق را براي معلمان خود مي پردازند و کشورهاي اسکاتلند، هلند، استراليا و انگليس در رده هاي بعدي قرار دارند. اما دليل توجه مسئولان به حقوق معلمان اين است که در اين کشورها تعليم و تربيت نيروي انساني از اهميت ويژه اي برخوردار است و از نظر دولتمردان نيروي انساني آموزش ديده از ارکان اصلي توسعه و پيشرفت کشور محسوب مي شود به همين دليل وضعيت معيشتي معلمان و آموزگاران به نحوي است که از جذابيت کافي براي جلب نيروهاي تازه نفس و جوان برخوردار باشد.نکته قابل ذکر در اين ميان آن است که گرچه در سال هاي اخير توجه و اهميت ويژه اي براي ارتقاي منزلت و وضعيت معيشتي معلمان صورت گرفته (از جمله اجراي بيمه طلايي فرهنگيان، برنامه ارتقاي تحصيلي معلمان، اعطاي شرايط تهيه خودرو و ...) که از سوي معلمان نيز به آن ها اذعان مي شود، هنوز شغل معلمي از جذابيت ويژه براي ورود نيروهاي تحصيل کرده برخوردار نيست و انتخاب اين شغل در اولويت اول انتخاب شغل نيست.

وضعيت معيشت معلمان هيچ گاه متناسب با جايگاه آنان نبوده است دکتر هاجر تحريري معاون راهبردي منابع انساني معاونت توسعه مديريت رياست جمهور و عضو کميسيون آموزش در دوره هفتم مجلس در اين باره به خراسان گفت: واقعيت اين است که براساس تحقيقات و بررسي هاي صورت گرفته وضعيت معيشتي معلمان در ايران هيچ گاه متناسب با شأن و جايگاه ويژه اي که در تعليم و تربيت نسل آينده دارند نبوده است و در هيچ دوره اي نديده ايم که معلمان از نظر درآمدي، حقوق قابل توجهي داشته باشند در حالي که براساس تحقيقات و گزارش هاي بين المللي معلمي جزو رده هاي شغلي ويژه و خاص (VIP) است و اگر خواهان تحول، نوآوري و توسعه در کشوريم بايد جايگاه معلمان را از هر نظر ارتقاء دهيم.عضو سابق پژوهشگاه تعليم و تربيت افزود: در ساير کشورها نيز شغل معلمي از جايگاه ويژه اي برخوردار و آن قدر پرجاذبه است که اولين اولويت انتخاب شغل جوانان است.دکتر تحريري با اشاره به اين که با توجه به درک جايگاه معلمان در کشور، در سال هاي اخير اقدامات خوبي براي بهبود وضعيت معيشت معلمان صورت گرفته است، گفت: مقايسه آماري ميان حقوق دريافتي معلمان در سال هاي اخير نسبت به گذشته نشان مي دهد که رشد قابل توجهي در اين مورد اتفاق افتاده است اما بايد گفت با توجه به وظيفه خطير معلمي در تربيت نسل آينده و سختي کاري که معلمان در آموزش و تربيت و پرورش استعدادهاي دانش آموزان به ويژه در مقطع ابتدايي دارند هنوز به جايگاه و شأن واقعي خود نرسيده اند و نياز به تلاش و همت بيشتر در اين زمينه احساس مي شود که اين وظيفه برعهده دستگاه هاي مجري است.

ارتقاي منزلت در اولويت خواسته هاي معلمان قرار دارد اين مسئول در معاونت توسعه مديريت و منابع انساني رياست جمهوري با اشاره به اين که علاوه بر معيشت بايد به منزلت معلمان نيز توجه شود گفت: بررسي ها و نظرسنجي ها نشان مي دهد اولويت و خواسته اول معلمان ارتقاي منزلت و جايگا ه شان است و دغدغه هاي معيشتي در رده دوم قرار دارد.وي افزود: معلمان با توجه به شغل حساس و مهمي که درتربيت دانش آموزان دارند و بنا به وظيفه خود، تمام تلاش خود را در اين جهت مي کنند و بيش از هر مسئله ديگري به ارتقاي جايگاه و منزلت خود اهميت مي دهند تا بتوانند در جامعه به عنوان الگو مطرح باشند و جامعه به شکل ويژه اي به آن ها بنگرد.دکتر تحريري همچنين خاطرنشان کرد: اما واقعيت را نمي شود ناديده گرفت که درصدي از معلمان که اغلب جزو معلمان کم سابقه اند به دليل هزينه هاي سرسام آور زندگي ناچارند دو نوبت به تدريس بپردازند يا در مشاغلي که متناسب با شأن آن ها نيست کار کنند. که متاسفانه اين مسئله وجهه اي نامناسب براي جوانان در سن انتخاب شغل ايجاد کرده است و وقتي مي بينند معلم علاوه بر حضور در کلاس به شغلي ديگر مي پردازد به دليل نگراني از آينده، عطاي معلمي را به لقايش مي بخشد.فرهاد بشيري عضو کميسيون آموزش مجلس در اين زمينه به خراسان گفت: فرهنگيان مجموعه عظيم فرهنگي در کشورند که اقدامات بسيار ارزشمند و سهم ويژه اي در تعليم و تربيت نسل آينده به عهده دارند. بنابراين اگر خواهان ارتقاي کشور از نظر فرهنگي و توسعه ايم بايد به جايگاه معلمان توجه ويژه اي داشته باشيم.

بشيري همچنين گفت: همان طور که ذکر شد اقدامات خوبي طي سال هاي اخير براي ارتقاي وضعيت معلمان صورت گرفته اما هنوز با حد مطلوب فاصله داريم.وي افزود: البته توجه به وضعيت معيشتي و افزايش ميزان رضايتمندي همه شاغلان و حقوق بگيران بايد در برنامه ريزي ها قرار گيرد اما با توجه به اين که معلمان سرمايه هاي معنوي کشور محسوب مي شوند وقتي در شرايط دشوار و دورافتاده ترين مناطق کشور براي آموزش و تعليم و تربيت دانش آموزان از جان مايه مي گذارند بايد توجه ويژه اي به اين قشر شود تا ميزان رضايتمندي آن ها افزايش يابد.عضو کميسيون آموزش اظهار داشت: افزايش رضايتمندي و کاهش مشکلات معيشتي معلمان دربازدهي کار و تعليم و تربيت نسل آينده نقش به سزايي دارد. ابراهيم سحرخيز معاون وزير آموزش و پرورش نيز با اشاره به اين که مسئولان آموزش و پرورش نيز مشکلات معيشتي معلمان را قبول دارند، گفت: معلمان در ساير کشورها نيز با مشکل معيشتي روبه رويند و مطالعات نشان مي دهد معلمان در اکثر کشورها از نظر درآمدي قشر اول جامعه نيستند اما بايد پذيرفت که ارتقاي وضعيت معيشتي معلمان تاثير به سزايي در ارتقاي جايگاه و منزلت اجتماعي معلمان دارد.


حمله قوه قضائیه به رفسنجانی/تهدید علیه سران فتنه

ایسنا: رئيس قوه قضاييه خطاب به هاشمي رفسنجاني گفت: با كمال احترامي كه براي شما قائلم بايد بگويم اظهارنظر شما در مورد اينكه كسي كه وقف دانشگاه‌ آزاد را ابطال كند در مقابل خدا ايستاده كاملاً اشتباه است. / مقام معظم رهبري مهلت‌هاي متعددي به اين فتنه گران دادند و متاسفانه چاره‌ساز و كارگر نشد و اين افراد انتظاري غير از رسيدگي دقيق به جرايم‌شان را از ما نداشته باشند.

آيت‌الله صادق آملي لاريجاني عصر ديروز در حاشيه بيست‌ويكمين گردهمايي شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه سراسر كشور اظهار داشت: بنده براي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني احترام ويژه‌اي قائلم اما اگر فرد ديگري غير از ايشان مي‌گفت كه هر كسي وقف دانشگاه آزاد را باطل اعلام كند در مقابل حرف خدا ايستاده مي‌گفتم اين حرف، حرفي عوامانه است.

آملي لاريجاني در پاسخ به اين سوال كه آيا شما مي‌توانيد در مسئله وقف دانشگاه آزاد ورود يابيد يا خير، ‌گفت: من به عنوان رئيس قوه قضائيه ممكن است مسئوليت يابم ورود كنم. زماني كه قاضي دستور توقف اجراي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مربوط به دانشگاه آزاد را داد، نظر من اين نبود البته من شخصي نبودم كه به قاضي اعمال نفوذ كنم زيرا قضات و دستگاه قضايي در صدور راي مستقل هستند؛ البته بايد به شيوه عادلانه عمل كنند. اگر برخلاف اين عمل مي‌كردند من اعمال ماده 18 مي‌كردم.

وي افزود: مقام معظم رهبري به بنده موكول كرد كه وقف دانشگاه آزاد را بررسي فقهي و حقوقي كنم، بررسي كردم، نوشتم و ارسال كردم.

رئيس دستگاه قضا خاطرنشان كرد: مي‌خواهم از رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام با همه‌ احترامي كه براي او دارم و همه هم مي‌دانند گلايه كنم. اشتباه بزرگي كردند كه گفتند وقف دانشگاه آزاد را كسي نمي‌تواند برهم بزند... اين حرف، عوامانه است مگر مي‌خواهيم وقف را ابطال كنيم. وقف خود منبطل بوده، اينكه اين سخن را در يك مجمع عمومي به اين صورت بيان كنند كه وقف دانشگاه آزاد ابطال كردني نيست ... واقعا پذيرفتني نيست و شايسته وي نبود. متاسفيم كه اينگونه قضاوت مي‌شود.

وي افزود: حرف‌هاي ما فني و دقيق است و انشاءالله اگر لازم باشد مجموع مدارك را ارائه خواهيم كرد.

آيت‌الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از اظهاراتش در گردهمايي ائمه جمعه سراسر كشور گفت: فتنه سال گذشته، فتنه بزرگي بود اگر نخواهيم خود را به خواب بزنيم و نخواهيم چشم پوشي كنيم،‌اينها مجرم هستند و دستگاه قضايي با آن‌ها به عنوان مجرم برخورد كرد و ما نمي‌توانيم كسي را استثناء كنيم.

وي با بيان اينكه كاري كه فتنه‌گران كردند مصداق جرم است، افزود: دستگاه قضايي در مقام برخورد هيچ مسامحه‌اي نكرده است. در اين خصوص صدها نفر دستگير شده و محاكمه شدند و‌ براي برخي احكام سنگين صادر شد.

رئیس قوه قضائیه با تاكيد بر اينكه ادعاي تقلب دروغ بزرگي بود كه اين ادعا تحميل شد، افزود: بحمدالله بسياري از كساني كه مدافع اين فتنه‌گران بودند واقعيت را فهميدند. مقام معظم رهبري مهلت‌هاي متعددي به اين گروه دادند و متاسفانه چاره‌ساز و كارگر نشد و اين افراد انتظاري غير از رسيدگي دقيق به جرايم‌شان را از ما نداشته باشند.

اتهام پولشويی به هاشمی رفسنجانی

سایت فرارو- مشاور حقوقي رييس‌جمهور با حمله شدید به مسئولین دانشگاه آزاد به خاطر وقف دانشگاه آزاد این اقدام را در راستای پولشویی دانست و خطاب به آن‌ها گفت براي اين‌که پول‌شويي کنيد، يکباره اعلام كرديد كه اين املاک وقف است، تا کسي سوال نکند اين اموال مردم را در فتنه سبز کجا خرج کرديد.

غلامحسين الهام در گردهمايي بزرگ رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مهريز، با اشاره به نظر امام که فرمودند "جنگ جنگ تا رفع فتنه" اظهار کرد هفت سال است که رييس‌جمهور کشورمان فحش‌هاي ايادي دست نشانده داخي را تحمل مي‌کند، ولي در سازمان ملل به قلب دشمن مي‌رود و از صلح و توجه به ولي امر مسلمين صحبت و دفاع مي‌کند، حرف من متوجه مدعيان داخل و ايادي فتنه است، شما حرف‌هايي که از ملت دفاع مي‌کند را موجب سرشکستگي ملت مي‌دانيد؟

به گزارش ایسنا، الهام خطاب به اين افراد اظهار کرد شما نگران چه هستيد؟ روزي که شما از عدالت حرف مي‌زديد و نگران عدالت بوديد، همه عوامل خود را بسيج کرديد، شما بدانيد که نظام ميراث خانوادگي کسي نيست و اين دم خروس شما از بحث وقف اموال دانشگاه آزاد بيرون زد. اگر نگران عدالت هستيد، چرا اموال عمومي را که به نام نظام و به نام امام(ره) است را گرفتيد تا فرهنگ را نهادينه کنيد و آموزش را گسترش دهيد؟ به يکباره املاک ميلياردي که با کمک مردم جمع شده را اعلام مي‌کنيد، اين املاک موقوفه است و ما به خدا داديم و هرکس پس بگيرد به جنگ با خدا رفته است.

وی گفت: «شما به چه عنواني دانشگاه آزاد را راه‌اندازي کرديد؟ اولين موسسين اين بنياد سران قوا بودند و در آن زمان يکي از سران قوا مقام معظم رهبري بودند كه به هيچ عنوان اين املاک را شخصي ندانستند پس چطور شد كه اين املاك شخصي شد؟»

وي همچنين خطاب به مسئولین دانشگاه آزاد ادعا کرد براي اين‌که پول‌شويي کنيد، يکباره اعلام كرديد كه اين املاک وقف است، تا کسي سوال نکند اين اموال مردم را در فتنه سبز کجا خرج کرديد. ما امروز با جرياني كه توسط يک شبکه فساد فکري كه يک سرش به عقبه دشمن بسته است و در سال‌هاي دور توسط صدام اداره مي‌شد و روح پاک جوانان ما را مورد تهاجم قرار داده است،مقابله مي‌کنيم.

وي گفت: «شما به اسم اصلاحات حاکميت دوگانه را مطرح مي‌کنيد آن وقت همين سرفتنه‌اي که کانديداي رياست جمهوري بود، رسما به بيگانگان اعلام مي‌کند که اگر به حکومت برسد، اولين کاري که انجام مي‌دهد تثبيت جايگاه ولايت است، از جايگاه اصلي ولايت‌ فقيه عبور مي‌کنيد كه اين‌ها همه تجليات فتنه است و ما بايد امروز در مقابل اين‌ها بايستيم.»


آمريكا واردات پسته ايران را نیز ممنوع كرد

روزنامه ابرار اقتصادی: آمريكا واردات پسته ايرانى را به اين كشور از ديروز ممنوع اعلام كرد. به گزارش ايسنا، باراك اوباما ،رييس جمهور آمريكا ،در اول جولاى امسال قانون مربوط به ممنوعيت واردات كالا از ايران را امضا كرد. قانونى كه علاوه بر فرش، پسته ايران را نيز شامل مى شود. در همين حال پيش بينى مى شود كشاورزان كاليفرنيايى از ممنوعيت واردات پسته ايرانى به آمريكا بيشترين سود را ببرند.ايالت كاليفرنيا اصلى ترين توليدكننده پسته در آمريكاست. نكته جالب اينجاست كه ايران و آمريكا مدت هاست بر سر تصاحب عنوان بزرگترين توليدكننده پسته در جهان با يكديگر در حال رقابت هستند.به گزارش آسوشيتدپرس، با اعمال ممنوعيت واردات پسته ايران به آمريكا بازار ۷۰۰ ميليون دلار اين محصول غذايى تماما در اختيار توليدكنندگان كاليفرنيايى قرار خواهد گرفت.


ژاپن از بزرگترین پروژه میدان نفت ایران خارج میشود

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از توکیو نوشت، دولت ژاپن و شرکت توسعه دهنده نفت اینپکس به دلیل تحریمهای احتمالی آمریکا قصد دارند به‌ طور کامل از بزرگترین پروژه میدان نفت سواحل ایران به نام آزادگان خارج شوند. میدان نفتی آزادگان ایران که حدود 42 میلیارد بشکه نفت دارد، ابتدا قرار بود توسط شرکت اینپکس توسعه یابد.


عضو اتاق بازرگانی: افزایش قیمت دلار به خاطر تحریم‌هاست

سایت مردمک: یک عضو اتاق بازرگانی ایران می‌گوید تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها باعث افزایش قیمت دلار شده است.

پدرام سلطانی، یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران در گفت‌و‌گو با پایگاه خبررسانی آفتاب گفته است خودداری بانک‌های امارتی از تبادلات ارزی که ناشی از تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است، باعث افزایش قیمت دلار و دیگر ارزهای رایج در بازار تهران شده است.

آقای سلطانی در حالی از تاثیر منفی تحریم‌ها بر اقتصاد ایران سخن می‌گوید که پیش از این اکثر مسئولان حکومتی به‌ویژه محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری گفته بودند که تحریم‌های بین‌المللی تاثیری بر اقتصاد کشور ندارد.

در عین حال دلار امروز، هفتم مهرماه با 100 تومان افزایش، به قیمت 1240 تومان در بازارهای تهران فروش رفت.

از سوی دیگر محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور امروز اعلام کرد برای کنترل بازار ارز از فردا، هشتم مهرماه بانک مرکزی سکه طلا و دلار به بازار تزریق می‌کند.

به گفته پدرام سلطانی از چند روز پیش بانک مرکزی امارات تبادلات ارزی دو بانک ایرانی، شعبه بانک‌های ایرانی مستقر در دوبی، یعنی بانک ملی و بانک صادرات را تقریباً متوقف کرده است.

او می‌گوید که بخش عمده‌ای از تبادلات ارزی ایران که توسط این دو بانک انجام می‌شد و حتی صراف‌ها هم اگر می‌خواستند پولی را نقل و انتقال دهند، معمولاً از این دو بانک استفاده می‌کردند.

این عضو اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که کاهش عرضه ارز باعث التهاب در بازار شده، می‌گوید: الان معبر و راه‌ تبادلات ارزی بسته شده و خود این موضوع باعث شده که میزان عرضه‌ ارز در بازارهای خارج از ایران برای ایرانی‌ها به شدت افت پیدا کند، در صورتی که تقاضا تغییری نکرده است.

پدرام سلطانی که تولیدکننده لوازم خانگی است از خطری می‌گوید که تولیدکنندگان ایرانی را تهدید می‌کند.

سه عامل موثر ددر افزایش قیمت دلار

اما این فقط آقای سلطانی نیست که از تاثیرات التهاب در بازار ارز بر تولید سخن می‌گوید. سیدمحمد حسینی، دیگر عضو اتاق بازرگانی ایران، سه دلیل موثر بر افزایش قیمت دلار را افزایش قیمت جهانی طلا‌، هدفمند کردن یارانه‌ها و محدودیت بانک‌ها در انتقال ارز به دلیل تحریم می‌داند.

آقای حسینی پیش‌بینی می‌کند که در 10 روز آینده، بانک مرکزی با تزریق دلار به بازار، قیمت دلار را متعادل می‌کند. اما او معتقد است که با هدفمند کردن یارانه‌ها بانک مرکزی باید هرچه زودتر فکری به حال واقعی کردن قیمت ارز کند.

او می‌گوید: اگر دولت نرخ ارز را با هدفمندی‌سازی یارانه‌ها رها نکند و اجازه ندهد نرخ‌ها واقعی شوند، در عمل نه تنها صادرات ضربه خواهد خورد، بلکه تولید فلج می‌شود. بر این اساس واردات رشد خواهد کرد و این ضربه مهلکی به اقتصاد کشور است.

اکثر اقتصاددانان معتقدند با کاهش هزینه‌ واردات از طریق تثبیت نرخ ارز، محصولات تولید شده در داخل کشور امکان رقابت با محصولات ارزان‌قیمت وارداتی را نخواهند داشت و این به معنای ضربه زدن به تولید در اقتصاد کشور است. با کاهش تولید، امکان صادرات نیز کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که تولیدکنندگان و بازرگانان کشور خواستار واقعی کردن قیمت ارز هستند.

به گفته هوشنگ فاخر یکی دیگر از اعضای اتاق بازرگانی ایران بهترین روش برای مدیریت واردات، منطقی بودن نرخ ارز است. او می‌گوید اتاق بازرگانی قیمت 1700 تومان را برای نرخ ارز به بانک مرکزی پیشنهاد می‌کند.


یکی از عاملان ترور استاد دانشگاه تهران خودکشی کرد! ؟

سایت عصر ایران: یکی از عاملان ترور دکتر سرابی از پزشکان جراح تهران، دیروز در گیلان غرب با شلیک چند گلوله خودکشی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، روابط عمومی فرمانداری گیلانغرب اعلام كرد نیروی انتظامی در دهستان حیدریه این شهرستان به یک دستگاه خودرو پیکان که به ایست توجه نکرده بود، مشکوک شد و به تعقیب وی می‌پردازد.

راننده در حوالی روستای سوخور شهباز شیری خودرو را رها و به ارتفاعات فرار می‌کند؛ اما زمانی که خود را در محاصره نیروی انتظامی می‌بیند با شلیک چند گلوله به زندگی خود پایان می‌دهد.

با بررسی هویتی وی مشخص شد که این فرد بهمن کریمی 58 ساله فرزند مراد اهل شهرستان اسلام‌آباد غرب بوده که با همدستی فرزندش (سجاد کریمی) و دامادش چند روز پیش دکتر سرابی از پزشکان جراح را در تهران به قتل رسانده بودند.

سجاد کریمی فرزند نامبرده نیز هم اکنون تحت تعقیب است.

حوالی ساعت 19 و 30 دقیقه چهارشنبه 31 شهریور مرحوم دكتر سرابی متخصص قلب و استاد دانشگاه در مقابل مطب خود در میدان 53 نارمك مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان‌امام حسین(ع) منتقل اما ساعت 14 روز جمعه و در پی بی‌نتیجه ماندن تلاش پزشكان تسلیم مرگ شد.

به ‌این ترتیب تحقیق در مورد ‌این حادثه با موضوع قتل در دستور كار بازپرس جنایی پایتخت قرار گرفت.

دكتر سرابی دومین پزشكی است كه درچند روز گذشته به ضرب گلوله از پای در آمده و پیش از وی نیز دكتر سودبخش استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران با همین شیوه در مقابل مطب خود در بلوار كشاورز به قتل رسیده بود.

در حال حاضر بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران تحقیق در مورد هر دو جنایت را در دستور كار دارد.


واکنش یک سایت حکومتی به تحریم شماری از سرکوبگران

سایت حکومتی شفاف: اوباما که چند روز پیش در مصاحبه با بی بی سی فارسی به دخالت آشکار در امور داخلی ایران پرداخت، دستور مسدود شدن دارایی برخی مقامات ایرانی را به دلیل آنچه که وی نقض حقوق بشر خوانده است، را صادر کرد .این اولین بار است که رژیم حاکم بر آمریکا به دلیل چنین اتهامی دست به مسدود شدن دارایی ها می زند. هر چند شخصیت هایی که در نامه اوباما مطرح شده اساساً بعید است در آمریکا یا کشوری دیگر دارایی داشته باشند اما اقدام نمایشی اوباما نشان دادن چهره ای بی منطق از کشوری بود که رئیس دولتش مدعی تغییر شده بود.


حکم بازنشستگی برای هشت استاد دانشگاه تهران

روزنامه ابتکار: حکم بازنشستگي 8 استاد دانشگاه تهران صادر شد و اين درحالي است که زمزمه‌هاي استيضاح وزير علوم در مجلس نيز به گوش مي‌رسد. يکي از نمايندگان مجلس موضوع انتقادات از دانشجو، وزير علوم را بازنشستگي اساتيد عنوان کرده. البته به گفته وي اين طرح تنها در مرحله جمع آوري امضاء است. بازنشستگي 8استاد از 6 پرديس دانشگاه تهران اسامي آخرين اساتيد دانشگاه تهران که اجراي احکام بازنشستگي آنها از نيمه شهريور ماه آغاز شده يا در پاييز امسال آغاز مي‌شود منتشر شد که بر اين اساس 8 استاد از 6 پرديس دانشگاه تهران به جمع اساتيد بازنشسته پيوستند. محمد معز اردلان و جواد فرهودي از پرديس کشاورزي و منابع طبيعي به گزارش مهر، محمد معز اردلان و جواد فرهودي دو استاد تمام پرديس کشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران بازنشسته شدند. محمد معز اردلان استاد تمام گروه خاکشناسي پرديس کشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران است که حکم بازنشستگي وي از 15 شهريور ماه جنبه اجرايي پيدا کرد. بازنشستگي دکتر جواد فرهودي استاد تمام گروه مهندسي آبياري پرديس کشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران نيز مانند اردلان از نيمه شهريور ماه جنبه اجرايي پيدا کرده است. فرهودي علاوه بر استادي دانشگاه تهران مسئوليتهايي مانند معاونت پژوهشي وزارت علوم، معاونت وزارت نيرو و رياست دانشگاه اروميه، عضويت در هيئت امناء چند دانشگاه و عضويت در شوراي توسعه پرديس کشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران را در سوابق مديريتي خود دارد. سيد محسن حبيبي از پرديس هنرهاي زيبا سيد محسن حبيبي استاد گروه شهرسازي دانشگاه تهران که به تازگي از رياست پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران کنار رفته است بازنشسته شد. سيد محسن حبيبي به درخواست خود پس از گذشت 39 سال تدريس در دانشگاه تهران بازنشسته شد. حبيبي که رياست پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران را بر عهده داشت همزمان با بازنشستگي از رياست اين پرديس دانشگاهي نيز کناره گيري کرد. محمد حسين رفيعي از پرديس علوم محمد حسين رفيعي استاديار شيمي پليمر پرديس علوم پايه دانشگاه تهران نيز به تازگي به جمع اعضاي هيئت علمي بازنشسته پيوسته است. حکم بازنشستگي وي نيز از نيمه شهريور ماه اجرا شد. محمد معز اردلان، جواد فرهودي در پرديس کشاورزي و منابع طبيعي، سيد محسن حبيبي در پرديس هنرهاي زيبا، محمد حسين رفيعي از پرديس علوم، روح الله عالمي، غلامرضا ظريفيان از دانشکده ادبيات و علوم انساني، محمد خوش چهره از دانشکده اقتصاد، احمد مدرس از دانشکده مديريت ار جمله اين افراد هستند. روح الله عالمي و غلامرضا ظريفيان از دانشکده ادبيات و علوم انساني حکم بازنشستگي دکتر روح اله عالمي دانشيار دانشکده ادبيات و علوم انساني و دکتر غلامرضا ظريفيان استاديار دانشکده ادبيات و علوم انساني نيز تا چند روز ديگر اجرا مي‌شود. روح الله عالمي تا 5/1 سال پيش مدير گروه فلسفه دانشگاه تهران و معاون دانشکده ادبيات و علوم انساني اين دانشگاه بود. غلامرضا ظريفيان نيز عضو هيئت علمي گروه تاريخ دانشکده ادبيات و علوم انساني دانشگاه تهران نيز سابقه عضويت در هيئت مؤسس و هيئت مديره انجمن معارف ايران، جمعيت توسعه علمي کشور، جمعيت ايراني اخلاق در علوم و فناوري و جمعيت رشد و توسعه ايران را دارد.ظريفيان در سالهاي 30 تا 75 عضو هيئت رئيسه دانشگاه صنعتي اميرکبير بود و مسئوليت معاونتهاي مالي و اداري و دانشجويي در دانشگاه اميرکبير را عهده دار بود. پس از روي کار آمدن دولت هفتم طي سالهاي 76 تا 84 مسئولت‌هاي متعددي مانند مديرکل دانشجويي وزرات علوم، معاون پارلماني، حقوقي و مالي و اداري وزارت علوم و معاون دانشجويي وزارت علوم به وي واگذار شد. محمد خوش چهره از دانشکده اقتصاد دکتر محمد خوش چهره استاديار دانشکده اقتصاد و دکتر احمد مدرس استاديار گروه حسابداري دانشکده مديريت دانشگاه تهران نيز از آخرين اعضاي هيئت علمي حوزه علوم انساني دانشگاه تهران هستند که به تازگي به جمع اعضاي هيئت علمي بازنشسته پيوسته اند. محمد خوش چهره داراي دکتري تخصصي توسعه و برنامه ريزي اقتصادي از دانشگاه Strathclyde انگلستان، عضو هيئت علمي دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و چهره اقتصادي مجلس هفتم بود. اين اقتصاددان در کنار فعاليت علمي به عنوان يک فعال سياسي نيز شناخته شده و رياست اصولگرايان مستقل مجلس در هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي را بر عهده داشت. سرپرستي مؤسسه توسعه و تحقيقات اقتصادي دانشگاه تهران، عضويت در شوراي پژوهشي دانشگاه تهران، عضويت در شوراي مرکزي پارک علمي و فناوري دانشگاه تربيت مدرس و عضويت در شوراي سياستگذاري پژوهشي مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي از ظرفيتهاي علمي پژوهشي اين عضو هيئت علمي بازنشسته است. احمد مدرس از دانشکده مديريت احمد مدرس نيز با دارا بودن 11 عنوان تأليف و پنج عنوان ترجمه کتاب آثار قابل اعتنايي در زمينه حسابداري و امور مالي ارائه کرده و سرپرست اجرايي يا دبيرعلمي و برگزار کننده اولين همايش مديريت مالي در ايران، اولين همايش حسابرسي در ايران و اولين همايش استانداردهاي ايران بوده است. مدرس علاوه بر دانشگاه تهران سابقه تدريس در دانشگاههاي شهيد بهشتي، علوم اقتصادي، علامه طباطبايي و تربيت مدرس را دارد و عضويت در هيئت مديره و معاونت آموزش و تحقيقات جامعه حسابداران رسمي ايران، رياست شوراي سردبيري فصلنامه حسابدار رسمي، عضويت در گروه کارشناسي تدوين استانداردها در سازمان حسابرسي، عضويت در جامعه حسابداران رسمي ايران و عضويت در انجمن مديران مالي حرفه‌اي ايران از سوابق اجرايي و عضويت وي در مجامع محسوب مي‌شود.

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .