خبرهای برگزیده-  دوشنبه هشتم آذر ١٣٨٩


ویکی لیکس؛ کلینتون: مدارک بیانگر نگرانی در باره رژیم تهران است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که پيامهای ديپلماتيک محرمانه دولت آمريكا که به بیرون درز کرده بیانگر نگرانی عمیق جامعه بین المللی در باره رژیم تهران است.

خانم کلینتون که در یک کنفرانس خبری سخن می گفت، افزود، آنهايی که این پیامهای دیپلماتیک را می خوانند، بخوبی درمیابند که نگرانی ما در باره رژیم تهران جدی است و بسیاری از کشورها در این نگرانی با ما سهیم هستند.

وزیر خارجه آمریکا گفت، به همین دلیل است که فعالانه تلاش می کنیم از دستیابی رژیم تهران به سلاح اتمی جلوگیری بعمل آوریم.

خبرگزاری فرانسه نوشت، وزیر خارجه آمریکا در اظهارات خود با ابراز تاسف از انتشار این پیامهای محرمانه، در تلاش برای اطمینان دادن به متحدان واشنگتن متعهد شد از انتشار چنین اسنادی در آینده جلوگیری کند.


یک زندانی کرد زیر شکنجه برای اعترافات تلویزیونی

گزارش دریافتی: بر اساس اخبار و اطلاعات رسیده از داخل کشور در شهر قروه افشین حسین پناهی که قبلا توسط اداره اطلاعات قروه دستگیر شده بود در اثر شدت شکنجه های وارده برای انجام اعترافات تلوزیونی تحت فشارهای طاقت فرسائی قرار دارد . به نحوی که در اثر شدت این شکنجه ها یکی از چشم هایش را از دست داده است و از انجا که تداوم این حرکت های وحشیانه این نگرانی را دامن می زند که این هموطن کرد ما جان خود را از دست بدهد لذا توجه مجامع بین المللی حقوق بشری را به این موضوع جلب می نماید .

شهریار ایازی


 

آخرین خبر در باره وضعیت نگران کننده محمدصدیق کبودوند

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وضعیت فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند حاد و بحرانی است و خطر جدی جانی او را تهدید می کند اما بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی از درمان او در بیمارستانهای خارج از زندان ممانعت به عمل می آورد. آقای کبود وند صبح امروز با خانواده اش ملاقات کابینی کوتاهی داشت در این ملاقات او براحتی قادر به صحبت کردن نبود و از ایستادن بر روی پایش رنج می برد همچنین چهرۀ او رنگ پریده بود ولی از روحیۀ بالایی برخوردار بود. فعال حقوق بشری محمد صدیق کبودوند نیمه شب 28 آبان ماه برای چندمین بار وضعیت جسمی اش به وخامت گرایید.بطوری که نیمه سمت راست بدنش فلج شده بود و برای 20 دقیقه بینایی خود را از دست داده بود. او را به بهداری زندان منتقل کردند ولی با برخوردهای غیر انسانی و توهین آمیز افراد بهداری مواجه شد .به دلیل حاد بودن وضعیت جسمی اش تا روز یکشنبه در بهداری زندان بستری بود.بهداری زندان فاقد امکانات لازم برای درمان او است وفقط قرصهای تسکین دهنده به وی تجویز می کردند. فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند از ناراحتی های حاد پروستان و گرفنگی رگهای خونش و ناراحتیهای قلبی رنج می برند. علیرغم وضعیت حاد و خطرناک جسمی که برای او ایجاد شده بود بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از انتقال او به بیمارستانهان خارج زندان ممانعت می کنند. شواهد و قرائن حاکی از آن است که بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان تهران قصد دارند با عدم درمان جدی وی او را فیزیکی نمایند. از طرفی دیگر خانواده کبودوند بطور مستمر به دادستانی و سایر مراکز مراجعه می کنند و خواستار بستری و تحت درمان قرار گرفتن آقای کبود وند در بیمارستانی خارج از زندان و یا دادن مرخصی استعلاجی برای درمان او هستند. اما آنها با عدم اجازه ورود به درون ساختمان دادستانی و صحبت کردن با افراد آن مواجه هستند و تا به حال کسی به خواسته های آنها پاسخگو نبوده است. ایجاد مراکز و ساختمانهای عریض و طویل تحت نام قوۀ قضاییه،دادگاههای انقلاب و دادستانی که صدها نفر حقوق بگیر در آن مشغول هستند و هزینه های نجومی آن را از اموال ملی و همین خانواده اخاذی می کنند نه تنها جوابگوی مردم نیستند بلکه رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی با آنها دارند و به مراکز سرکوب و ایجاد رعب و وحشت تبدیل شده اند. فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،محروم کردن زندانیان سیاسی اسیر و بی دفاع از درمان که در اثر شکنجه ها و رفتارهای غیر انسانی دچار ناراحتی حاد جسمی هستند و جان آنها در معرض خطر جدی قراردارد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.

8 آذر 1389 برابر با 29 نوامبر 2010 گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید: کمیساریای عالی حقوق بشر کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا سازمان عفو بین الملل


ده سال زندان برای مسوول شاخه جوانان نهضت آزادی

سایت کلمه: عماد بهاور، مسوول شاخه جوانان نهضت آزادی از سوی قاضی صلواتی، رییس شعبه پانزده دادگاه انقلاب به تحمل دهسال حبس تعزیری محکوم شد.وی به اتهام تبانی برای تجمع بر ضد امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری محاکمه شده بود.

به گزارش کلمه، این حکم در دادگاه انقلاب به بهاور ابلاغ شده و قابل تجدیدنظرخواهی است.

بهاور که عضو هسته مرکزی «پویش حمایت از خاتمی و موسوی» (موج سوم) نیز بوده در ۷ خرداد ۱۳۸۸ توسط دادگاه انقلاب بازداشت و اتهام وی تبلیغ علیه نظام عنوان شد.

وی پس از ۹۶ ساعت آزاد اما پس از اعلام نتایج انتخابات دوباره دستگیر شد و تحت فشار روانی برای اقرار تلوزیونی قرار گرفت. بهاور روز چهارشنبه هفتم مرداد ماه پس از تحمل ۴۶ روز زندان انفرادی از زندان آزاد شد.وی در ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ در حالی که به دادگاه انقلاب برای آخرین دفاعیات احضار شده بود، دوباره بازداشت شد و هم اکنون در بند ۳۵۰ اوین به سر می برد.


یورش ماموران به خانه هنرمندان و بازداشت یک طنزپرداز

سایت کلمه: نیما دهقانی، طنزپرداز و شاعر در آستانه ۱۶ آذر و در پی یورش ماموران امنیتی به خانه هنرمندان بازداشت شد.

به نوشته سایت جرس، از دلیل بازداشت وی، که از همکاران نشریه چلچراغ بوده است، خبری در دست نیست.

دهقانی با خواندن شعر طنز “خواهی بیا ببخشا، خواهی برو… بپیچان!” که پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم، در همایش پویش موج سوم در حمایت از خاتمی خواند، در میان اقشار مختلف جامعه شناخته شد.

وی در وبلاگ شخصی‌اش نوشته است که آخرین مطلب وی با عنوان “آن روی سکه بیست و پنج تومانی” که برای نشریه چلچراغ آماده شده بود، به دلیل “تند بودن” حذف شد.


تحلیل یک وبلاگ نویس از ترورهای امروز تهران

وبلاگ شاهین شهر

امروز يک استاد دانشگاه را در بلوار ارتش و استاد ديگری را در مقابل دانشگاه بهشتی ترور كردند. هر دوی آنها به يک شيوه اما در محل‌های جداگانه کشته شدند . ترور های حرفه ای صورت گرفته که به صورت چسباندن بمب به اتومبیل توسط موتورسواران در حال حرکت بوده است فقط می تواند کار افراد حرفه ای و آموزش دیده ماموران امنیتی و نظامی ویژه باشد . مکانیزم اقدام تروریست ها به این شکل بوده که موتورسواران تروریست نزدیک خودروی حامل استاد شده و با چسباندن یک بمب به ماشین از آن فاصله گرفته و سپس خودرو را منفجر می کردند.

اینگونه اقدامات فضای مناسب را برای هر چه بیشتر امنیتی کردن تهران و دانشگاه ها در آستانه ۱۶ آذر به رژیم می دهد. سال گذشته نیز در همین روزها دكتر علی محمدی، استاد فیزیك دانشگاه تهران با كار گذاشته شدن بمب در یك موتورسیكلت كنار خودروش ترور شد . در ماه های اخیر هم دو پزشك و استاد علوم پزشكی ترور شدند . آیا حملات اخیر خامنه ای به مخالفان و اینکه بسيجيان خود را براي درگيري‌ها و چالش هاي آينده آماده کنند می تواند ربطی به ترور های اخیر داشته باشد که رژیم بخواهد از آن به عنوان بهانه و فرصتی برای سرکوب استفاده کند ؟

افزایش بودجه دفاعی و بسیج

سایت کلمه: خبرآنلاین در گزارشی نوشت: مهمترین چالش نمایندگان با دولت و نه با یکدیگر در جریان تصویب برنامه پنجم توسعه در جلسه دیروز (یکشنبه) مجلس، بر سر بودجه دفاعی و نیروهای بسیج بود. آنچه که دولت در نخستین ماده این فصل(ماده ۱۷۵) آورده بود از سوی جواد جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی، برای حفظ امنیت کشور «به دردنخور» خوانده شد و پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی هم به دلیل جلسه‎ای که میان رئیس کمیسیون امنیت‎ملی با وزیر دفاع و معاون برنامه‎ریزی رئیس جمهور از دستور کار خارج شد.

این کمیسیون در پیشنهادش بر افزایش سهم بخش دفاع از GDP به ۵/۴ درصد به نحوی که سهم تجهیز و توسعه از کل بودجه نیروهای مصلح به پنجاه درصد افزایش یابد تاکید کرد بود. ماجرای جلسه مذکور هم از این قرار بود که در این دیدار دغدغه‏های کمیسیون امنیت ملی و نیازهای وزارت دفاع مطرح می‏شود و عزیزی از جانب دولت وعده می‏دهد که به همه این مسائل توجه شود. به این ترتیب با رفع دغدغه وزارت دفاع، کمیسیون از طرح این پیشنهاد منصرف شد.

اما این تصمیم شخص علاء‎الدین بروجردی بود و اعضای کمیسیون امنیت منصرف نشده بودند. کما اینکه حسین نقوی نماینده ورامین با تاکید بر اهمیت پیشنهاد کمیسیون متبوعش گفت: بخش دفاعی کشور از بخشهای مهم کشور است و در شرایطی که جمهوری اسلامی مورد تهدید همه جانبه از سوی دشمنان است تقویت امور دفاعی کشور یک امر ضروری است.

اسماعیل کوثری نماینده تهران نیز با اشاره به بودجه دفاعی محدود کشور در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: اگر ما ۸ سال با مبلغ بسیار بسیار پایین دفاع مقدس کرده و این کار بزرگ را انجام دادیم، برای آینده هم باید همین جوری بی برنامه باشیم یا اینکه برنامه ریزی کرده و بودجه برای امر دفاعی در نظر بگیریم. اگر ما الان برای امور دفاعی بودجه در نظر نگیریم فردا دیر است.

او حتی از پیامی از سوی رهبر انقلاب با واسطه سرلشگر فیروزآبادی برای توجه مجلس به بخش دفاعی مجلس خبرداد که بلافاصله از سوی لاریجانی تکذیب شد. به گفته وی، مقام رهبری در سفر به قم از طریق سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به رئیس مجلس پیام داده که مجلس به نحوی مشکلات نیروهای مسلح را حل کند. اما رئیس مجلس دریافت چنین پیامی را رد کرد.

نهایتا با تصویب ماده ۱۷۷ لایحه برنامه پنجم، دولت مکلف شد تا در لوایح بودجه سنواتی نسبت به افزایش دو درصد سالانه سهم اعتبارات دفاعی در طول برنامه اقدام و پیش بینی لازم را به عمل آورد.

یک درصد از بودجه هرسال برای بسیج؛ افزایش فعالین تا ۱٫۵ میلیون‎ نفر

در جلسه عصر دیروز هم موضوع نحوه حمایت از بسیج و امتیازات ویژه به آن در پنج سال آینده خبرساز شد. حسن کامران ارائه خدمات به بسیج در هفته بسیج را زیره به کرمان خواندن دانست و مجوزهای لایحه دولت برای حمایت از این نیروها را به تکلیف تبدیل کرد.

از مهمترین این تکالیف آن بود که تعداد بسیجیان فعال تا مرز یک و نیم میلیون نفر افزایش یابد و حمایت‌های لازم برای تأمین پوشش بیمه‌ای آنها و تخصیص یک درصد از اعتبارات بودجه سنواتی به پایگاه‎های بسیج، بود. پشتیبانی از رده‌های مقاومت بسیج و بسیج اساتید حوزه و دانشگاه ها در دستگاه های اجرایی و پشتیبانی و کمک به مقابله با جنگ نرم در حوزه‌های مختلف نیز از جمله این امتیازات بود.

بر اساس یک پیشنهاد الحاقی از سوی عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا به استناد سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان اصفهان، نیز زمینه پشتیبانی لازم برای جذب و به کارگیری ۳۰ میلیون نفر از نیروهای بسیج دهها میلیون نفری با رویکرد فرهنگی و اجتماعی و اعتقادی فراهم خواهد شد.

البته نمایندگان پیشنهادات فزون تری هم داشتند. از جمله پیشنهاد عیسی جعفری نماینده کبودرآهنگ برای افزایش بسیجیان فعال به ۳ میلیون نفر و پیشنهاد زهره الهیان نماینده تهران برای تقویت بسیج خواهران به منظور مقابله با تبلیغات بی بندوباری در فارسی وان و اظهارات هیلاری کلینتون پرداخت. وی از آخرین صحبت هیلاری کلینتون مبنی بر ارائه آموزش برای مشارکت اجتماعی زنان مسلمان یاد کرد و افزود: برای مقابله با مواضع آمریکا باید بسیج جامعه زنان را تقویت کنیم تا با توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و تقویت بنیاد خانواده، با برنامه‎های غرب مخالفت کنیم.

شرایط امریه شدن

شرایط امریه شدن در پنج سال آینده هم از مسائل حاشیه ساز در جلسه عصر مجلس بود. نماینده ارومیه با طرح این سوال که «آیا تا حالا دیده‌اید که فرزندان مردم بدبخت و بیچاره هم امریه شوند؟»، امریه را برای آنهایی دانست که با پارتی و پول در تهران خدمت می‎کنند و بچه‏های مستضعف مناطق محروم در کوه و کمر خدمت می‏کنند.

وی امریه شدن سربازان را بر این اساس ظلم به مستضعفان و برخلاف عدالت دانست که فقط شامل حال بچه‎ پولدارها و سرمایه‏دارها می‌شود. با این وجود نمایندگان شرایط جدید امریه شدن را مصوب کردند. با تصویب ماده ۱۷۹ لایحه برنامه پنجم، قسمتی از نیاز دولت و شهرداری‎ها به نیروی انسانی از طریق مشمولان وظیفه به عنوان نیروهای امریه تأمین می‌شود. البته این کار باید از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شود. هزینه‌های مربوط به دوره آموزش نظامی بر عهده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواهد بود و حقوق و مزایا از محل اعتبارات دستگاه مربوطه تأمین می‌شود.


بعداز هواپیماربایی، ترور امروز هم به سفر حریری ربط داده شد!

سایت آفتاب: بعد از آن كه یكی از مسئولان انگیزه اقدام به هواپیماربایی پریروز را تحت‌الشعاع قراردادن سفر سعد حریری دانست، یک نماینده حامی دولت انگیزه دو ترور صبح امروز را هم تحت‌تأثیر قرار دادن سفر حریری به ایران دانست.

اسماعیل كوثری عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص ترور 2 دانشمند كشورمان، گفت: این اقدامات كور نشاندهنده به ذلت‌ افتادن استكبار جهانی و صهیونیسم است كه توسط عوامل خودفروخته، افرادی را كه در عالم علم و دانش و زندگی پاک خود به‌سر می‌برند اینچنین به‌شهادت می‌رساند.

نماینده تهران خاطرنشان كرد: این نوع ترورها دقیقاً صهیونیستی می‌باشد و عوامل آن در كوتاه‌ترین زمان ممكن شناسایی و دستگیر خواهند شد.

كوثری این موج جدید به راه افتاده را نتیجه ابتكارات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران خواند كه شكست‌های پی‌درپی را به استكبار جهانی تحمیل كرده و خاطرنشان كرد: استكبار جهانی به دلیل ناتوانی در جذب كشورهای منطقه و نیز تحت‌تأثیر قرار دادن سفر حریری به ایران این موج جدید را به‌راه انداخته است.


قاضی حرفهای نسرین ستوده و وکلایش را جدی نگرفت

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: رضا خندان، همسر نسرین ستوده در خصوص برگزاری دادگاه یکشنبه صبح محاکمه همسرش گفت: «بوی تبرئه نمی آمد. از مجموعه برخوردهای که از ابتدا تا الان با خانم ستوده شده است به نظرم تبرئه نمی شود تنها آرزو دارم که با قرار وثیقه آزاد شود تا بتواند تا روز دادگاه و رفتن دوباره به زندان از لحاظ جسمی و روحی کمی روی خودش کارکند.»

وی در این باره به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «وضعیت دادگاه به گونه ای امیدوار کننده نبود. هر کدام از طرفین فقط حرف خودشان را می زدند. قاضی و نماینده دادستان انگار در عالم دیگری بودند و خانم ستوده و وکلایش نیز در عالم دیگر. حرف می زدند اما هیچ تلاشی برای درک حرف ها صورت نگرفت. فضای مساحمه وجود نداشت. و به همین دلیل و مجموعه اتفاق های که بر سر خانم ستوده تا الان آمده است خیلی امیدوار به تبرئه ایشان نیستم. فقط امیدوارم که قرار بازداشت ایشان به وثیقه تبدیل شود تا حداقل بیرون زندان بیایند و تا مدت اجرای حکم بتوانند کمی از لحاظ جسمی احیا شوند.»

دومین جلسه دادگاه نسرین ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر یکشنبه، ۷ آذر ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با حضور قاضی پیرعباسی و ۴ وکیل خانم ستوده برگزار شد. در این جلسه که بیش از ۵ ساعت طول کشیده رضا خندان، همسر این حقوقدا ن و نمایندگان کانون وکلا و اتحادیه سراسری کانون وکلا نیز حضور داشتند. صدور حکم بدوی و تعیین رضایت بر تبدیل قرار بازداشت نسرین ستوده به وثیقه نیز هفته آینده مشخص می شود.

رضا خندان با خوب توصیف کردن وضعیت جسمی و روحی نسرین ستوده نسبت به هفته گذشته که در اعتصاب غذا بود در خصوص جلسه امرزو گفت: «وکلای نسرین تلاش کرده بودند تا قرار بازداشت او به وثیقه تبدیل شود اما امروز این اتفاق نیفتاد. همین طور وکلایش خواستند که انفرادی او قطع شود اما قاضی با دلایلی که آنها می آورد قانع نشد و دوباره نسرین به انفردای برگشت. »

همسر نسرین ستوده در خصوص اتهامات وارد شده به نسرین گفت: «عنوان کلی اتهامات همان قبلی ها بود به جز اینکه عضویت در کانون مدافعان وکلا نیز در مرحله از بازجویی به آن اضافه شده بود. وکلایش نیز امروز گفتند که اگرچه اساسا عضویت در این کانون از نظر قانونی جرم نیست اما اصلا نسرین عضو این کانون نبوده است. به طور کلی پرونده نسرین این بار بسیار قصور است و شامل تمام مصاحبه ها و حرف های او در مطبوعات در زمینه مصاحبه با کودکان و زنان و پرونده هایش نیز می شود.»

رضا خندان در خصوص حرف های ستوده در دادگاه امروز گفت: «من را با ۴۵ دقیقه تاخیر راه دادند بنابراین وقتی وارد اتاق شدم به حرف های آخر نسرین رسیده بودم. نسرین از نحوه رفتار ماموران زندان با خودش شاکی بود و بزرگترین فشارش را دراین مدت بودن در سلول انفرادی دانست. همچنین پیگیرشکایت خود از یکی از ماموران زندان شد که چندی پیش به او توهین کرده بود. نسرین همان موقع شکایت می کند اما برگه های شکایت الان در هیچکدام از پرونده هایش نیست و ما نمی دانیم دنبالشان را از کجا گرفت؟»

رضا خندان با اشاره به اینکه محمد علی سلطانی به نمایندگی از وکلای دیگر متن دفاعیات نسرین را خواند و گفت: «بوی تبرئه نمی آمد. از مجموعه برخوردهای که از ابتدا تا الان با خانم ستوده شده است به نظرم تبرئه نمی شود تنها آرزو دارم که با قرار وثیقه آزاد شود تا بتواند تا روز دادگاه و رفتن دوباره به زندان از لحاظ جسمی و روحی کمی روی خودش کارکند.»

نسرین ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر اواخر شهریورماه امسال بازداشت و تمام این مدت را در بند انفرادی بوده و بیشتر روزهایش در اعتصاب غذای تر یا خشک گذشته است.

منع تماس با زندانیان بهایی در زندان رجایی شهر

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: مسئولان و نیروهای امنیتی زندان رجایی شهر کرج طی روزهای اخیر اقدام به منع دیگر زندانیان بند 6 این زندان از تماس با زندانیان بهایی این بند نمودند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، مسئولان و نیروهای امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) در اقدامی عجیب اقدام به تنبیه و انتقال و تهدید زندانیانی می نمایند که با زندانیان بهایی این زندان ارتباط برقرار کرده و صحبت می کنند.

لازم به یادآوری است که هم اکنون 5 تن از رهبران جامعه بهایی به نام های جمال الدين خانجانی، عفيف نعيمی، سعيد رضايی، بهروز توکلی و وحيد تيز فهم در بند 6 زندان رجایی شهر بسر می برند.


غربالگری در جریان اصولگرایی تکلیف "غیراصولگراها" را روشن می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص ایده غربالگری در جریان اصولگرایی گفت: اگر کسی اصولگرا نباشد حتما در این غربال تکلیفش روشن می شود ، اما اگر کسی حداقل های لازم برای اصولگرایی را داشته باشد از دایره اصولگرایی طرد نخواهد شد و نباید چنین شود.

غلامعلی حداد عادل در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اظهارات برخی چهره های اصولگرا مبنی بر لزوم غربالگری اصولگرایان و خالص شدن این جریان گفت: معتقدم که اصولگرایی درجاتی دارد.

وی گفت: نمی دانم پیشنهاد غربالگری را چه کسی داده اما غربالگری به معنای این نیست که یک عده ای که اصولگرا هستند از این جریان حذف شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: اگر کسی اصولگرا نباشد حتما باید در این غربال تکلیفش روشن شود، در بین اصولگراها برای تصدی مسئولیت های مختلف طبعا او که اصولگراتر است انتخاب می شود.

حداد عادل در پاسخ به این سئوال که آیا شما به وجود افراد اصولگرا و اصولگراتر در این جریان معتقد هستید گفت: بله مسلم است این مانند همان مومن و مومن تر است که عده ای مومن و عده دیگر مومن ترند.

رئیس مجلس هفتم، درپاسخ به این سئوال که نظر شما درباره طرد اصولگرایان به دلیل اختلاف سلیقه در موضوعات چیست، گفت: معتقدم اگر کسی حداقل های لازم را برای اصولگرایی داشته باشد نباید از دایره اصولگرایی طرد شود و نخواهد شد.

وی درباره پیگیری ماموریت خود به همراه دو چهره اصولگرای دیگر برای وحدت اصولگرایان که در جلسه چهره های اصولگرا با رئیس جمهور به این گروه 3 نفره محول شد گفت: جلسه ای با رئیس جمهور در این خصوص آغاز مسیر بود که پیگیری خواهد شد وهنوز جلسه دومی در این خصوص تشکیل نشده است.


دستگیری گردانندگان سایت دوست یابی در گیلان

به گزارش ایلنا، یکی از سرکردگان انتظامی در آستارا گفته است، در پي اطلاع واصله مبني بر اينكه افرادي با استفاده از سايت اينترنتي اقدام به راه اندازي سايت دوستيابي براي اغفال جوانان از طريق چت كردن نموده و به همين منظور يكسري برگه هاي تبليغاتي در اطراف دبيرستان هاي دخترانه توزيع و دختران و پسران را براي عضويت در اين سايت دعوت نموده اند، مامورين آگاهي سايت مورد نظر را رديابي و دونفز از عواملين آن را شناسايي و دستگير نمودند.

سرهنگ اسماعيلي افزود: اين سايت با انجام يكسري اقدامات علمي و اطلاعاتي رديابي شد و عوامل آن پس از دستگيري تحويل مراجع قضايي شدند.


تهیه طرح نظام ملی تعيين صلاحيت امنيتی مشاغل

با تصويب مجلس؛ وزارت اطلاعات طرح نظام ملي تعيين صلاحيت امنيتي مشاغل را تهيه مي كند

ایرنا: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي وزارت اطلاعات را به تهيه و اجراي طرح نظام ملي تعيين صلاحيت امنيتي مشاغل دولتي، عمومي و خصوصي و طرح نظام ساماندهي حفاظت از اسناد و اطلاعات طبقه‌بندي شده موظف كردند. نمايندگان در جلسه علني روز دوشنبه مجلس شوراي اسلامي به ادامه بررسي بخش سياسي - امنيتي لايحه برنامه پنجم توسعه پرداختند و يك بند را به ماده 183 الحاق كردند. با تصويب نمايندگان مجلس، وزارت اطلاعات موظف است به منظور جلوگيري از نفوذ و دسترسي عوامل بيگانه و دشمنان نظام به اطلاعات و اسناد طبقه‌بندي شده، طرح نظام ملي تعيين صلاحيت امنيتي مشاغل دولتي، عمومي و خصوصي و طرح نظام ساماندهي حفاظت از اسناد و اطلاعات طبقه‌بندي شده را تهيه و اجرا كند. ماده 184 لايحه برنامه پنجم نيز در كميسيون تلفيق حذف شده كه در اين جلسه نيره اخوان نماينده مردم اصفهان پيشنهاد بازگشت به لايحه دولت را داد اما اين پيشنهاد، راي لازم را نياورد. هم‌اكنون نمايندگان وارد بررسي ماده 185 شده‌اند.

اعتصاب کارگران شرکت دیلم استان بوشهر و بستن جاده

خبرگزاری هرانا - 1700 کارگر شرکت جهان فارس به دلیل عدم دریافت حقوق ماهیانه خود دست به اعتصاب زدند.

به گزارش اشتراک، در پی‌ پرداخت نشدن ۸ ماه حقوق معوقه توسط کارفرمایان شرکت جهان فارس در مناطق نفت خیز جنوب در شهرستان دیلم در استان بوشهر از روز چهار شنبه ۱۷۰۰ نفر از کارگران این شرکت که اکثرا از شهر دیلم و روستاهای اطراف میباشند دست به اعتصاب گسترده زده اند و مسیر‌های چهار راه دیلم…سه راه گناوه…چهار راه بی‌ بی‌ حکیمه و چهار راه سیاه مکان را به روی تمام ماشین‌های شرکت و دیگر خودرو‌ها بستند. لازم به ذکر است در ماهای گذشته چندین هزار کارگر به علت عدم دریافت حقوق ماهیانه خود دست به اعتصاب و اعتراض زده اند.


یادآوری گزارشهای ضد و نقیض رژیم در باره ترور دیماه گذشته

در روز 22 دیماه گذشته یک استاد فیزیک هسته ای دانشگاه تهران بنام "مسعود علی محمدی" در مقابل منزلش ترور شد. از همان دقایق انتشار خبر ترور، سخنگویان رژیم و رسانه های حکومتی به طرح اطلاعات و پخش خبرهای متناقض مشغول شدند تا گمانه زنی ‌های طبیعی جامعه را که متوجه نقش همیشگی رژیم در این ترورهاست، منحرف کنند.

در اولین گزارشها، جعفری دولت آبادی، دادستان رژیم در تهران به خبرگزاری ایسنا گفت، مقتول همکار سازمان انرژی هسته ای و یکی از دانشمندان هسته ای است.

ساعتی بعد "بسیج دانشجویی دانشگاه تهران" در اطلاعیه ای مقتول را از اساتید دانشگاه امام حسین سپاه و مالک اشتر اعلام کرد. (دو نهاد شناخته شده مرتبط با برنامه اتمی رژیم و وزارت دفاع) و نوشت که نام مسعود علی محمدی در لیست افراد تحریم شده توسط مجامع بین المللی قرار داشته است.

اما سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی به سرعت این گزارشها را تکذیب کرد و گفت، "مسعود علی محمدی" استخدامی ما نبود.

در مورد عاملان ترور "مسعود علی محمدی" نیز رژیم انواع جریانها و دولتها و گروهها را متهم کرد.

در ساعات اولیه خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران، گروه موسوم به "انجمن پادشاهی" را عامل این ترور معرفی کرد. در حالی که صدا و سیمای رژیم در گزارشی اعلام کرد، با توجه به نوع عمليات و همچنین تهدیدات پیشین سرویس‌های امنیتی وابسته به آمریکا و اسرائیل، احتمالا اين ترور با جهت ‌دهی این سرویس ‌ها و به دست عوامل "منافقين" انجام گرفته است.

نوع خبررسانی رسانه های حکومتی به نحوی بود كه این اقدام را تروری برنامه ریزی شده علیه دانشمندان اتمی جمهوری اسلامی جلوه دهند. اما بعدا با بررسی لیست استادان حامی میرحسین موسوی در انتخابات خرداد 88 مشخص شد که زنده یاد مسعود علی محمدی از حامیان موسوی در انتخابات بوده است.


 دیدار جمعی از دانشجویان با خانواده مجید توکلی

دیدار جمعی از دانشجویان با خانواده مجید توکلی در آستانه ۱۶ آذر

دانشجونیوز: جمعی از اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به همراه فعالان دانشجویی در آستانه ۱۶ آذر با خانواده مجید توکلی، دانشجوی دربند این دانشگاه دیدار کردند.

در این دیدار که در منزل پدری مجید توکلی در شیراز انجام شد، دانشجویان ضمن ستایش صبر و ایستادگی خانواده توکلی و شجاعت و صراحت فرزند این خانواده، این ویژگی ها را مایه افتخار جنبش دانشجویی و دانشجویان دانشگاه امیرکبیر دانستند.

خانواده توکلی نیز شرح مختصری از آن چه در سه سال اخیر و از زمان اولین بازداشت مجید در اردیبهشت ۸۶ تا کنون بر فرزندشان گذشته است ارائه کردند.‏ ایشان هم چنین به بعضی از ایرادات قضایی روند بررسی پرونده فرزند شان اشاره کردند و شرایط نا مطلوب و مخاطره آمیز زندان رجایی شهر را "نگران کننده" توصیف نمودند.

مجید توکلی فعال سرشناس دانشجویی در تاریخ ۱۶ آذر سال ۸۸ و پس از آنکه در دانشگاه امیرکبیر به مناسبت روز دانشجو سخنرانی کرد، دستگیر و سپس به زندان اوین منتقل شد. مجید توکلی در سخنان خود در این روز، ۱۶ آذر را روز "آزادی خواهی و استبداد ستیزی" ملت ایران خواند و افزود: "امروز، روزی است که آماده ایم تا در کنار همدیگر جمع بشویم، علیه استبداد بایستیم و تمام فریادمان را بر سر استبداد بزنیم."

مجید توکلی هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت ۸ سال ونیم خود را می گذراند.

اخراج دو دانش آموز نوجوان بهایی در اصفهان

وبلاگ خبرنورد: این طوفان بیداد سر باز ایستادن ندارد و هر روز ویرانی بی عدالتیش را در گوشه ای از این مرز و بوم تحفه می برد.پیر و جوان و خردسال و سالخورده هم نمی شناسد. درادامه گسترش این طوفان دو دانش آموز بهایی ساکن اصفهان از مدرسه راهنمایی اخراج شدند.

بهار روحاني و بارقه احراري دانش آموزان بهایی كلاس اول راهنمايي از 21 مهر ماه89 اجازه ادامه تحصیل در مدرسه خود را نیافتند.علت اخراج اين دو نفر امضا نكردن تعهدي بوده است كه توسط مسئولان حراست آموزش و پرورش در اختيارشان قرار گرفته بود . لازم به ذكر است كه مسئولان مربوطه امضاي اين تعهد را شرط ثبت نام دانش آموزان مقرر فرمودند و از آنجا كه متن تعهد تنظيمي بر خلاف حقوق انساني و شهروندي مي‌باشد نامبردگان از امضاي آن خودداري كرده در پي اين امتناع بدون ارائه‌ي هرگونه مدركي كتبي مبني بر "ذكر علت اخراج"، از مدرسه اخراج شدند . در پي اخراج این دو نوجوان، خانواده های ایشان به مراجع مختلف استان و كشور اعم از اداره‌ي كل آموزش و پرورش استان اصفهان ، امام جمعه ، نمايندگان مجلس ، ديوان عدالت اداري ، وزارت آموزش و پرورش و . . . مراجعه کردند و متاسفانه از جانب هيچ يك پاسخي دريافت نکردند . این دو دختر نوجوان 11 ساله در حال مطالعه دروس خود در منزل هستند، شاید که نسیم عدلی بوزد! شاید!