سه شنبه ششم مهرماه ١٣٨٩


شرکت ملی نفت ایران: اولین محموله بنزین به خارج صادر شد

به گفته مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، علی اصغرعرشی، اولین محموله بنزین ایران به خارج صادر شده است. او افزوده که با اختصاص واحدهای پتروشیمی کشور به تولید بنزین، اکنون ایران به خودکفایی رسیده است. آقای عرشی همچنین گفته است که پس از تحریم صدور بنزین به ایران از سوی آمریکا، چند کشور برای صادرات بنزین به ایران اعلام آمادگی کردند. این مدیر شرکت ملی نفت ایران، از کشورهایی که بنزین ایران به آنجا صادر شده و یا برای صدور بنزین به ایران اعلام آمادگی کرده اند، نام نبرده است.


یکی از اعضای شورای رهبری چین در تهران با احمدی نژاد دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری های ایران ، یکی از اعضای شورای رهبری جمهوری خلق چین روز سه شنبه در تهران با محمود احمدی نژاد و علی لاریجانی دیدار کرد. برپایه این گزارش ها، «لی چانگ» در این دیدار ها بر حق ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تاکید کرده و گفته است که چین مخالف تحریم های یکجانبه آمریکا و غرب علیه ایران، علاوه بر قطعنامه های شورای امنیت است. چین از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل است و به قطعنامه های تحریم ایران رای مثبت داده است.


مجلس: دولت تا کنون نتوانسته است بخش عمده اقساط سهام عدالت را پس بگیرد

کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه، گزارش خود را درباره عملکرد دولت درمورد واگذاری سهام عدالت، در صحن علنی مجلس قرائت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، این کمیسیون در گزارش خود در زمینه نظارت و پیگیری اجرای اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی، به واگذاری سهام تعدادی از شرکت های زیان‌ده در این طرح اشاره کرده و گفته است که از حدود 140 هزار میلیارد ریال اقساط سهام واگذار شده ، تاپایان بهمن ماه 1388، تنها مبلغ 3 هزار میلیارد ریال به حساب دولت واریز شده و بقیه اقساط که 11 هزار میلیارد ریال است هنوز به خزانه پرداخت نشده است. دراین گزارش همچنین آمده است که از آنجائیکه 80 درصد فعالیت های اقتصادی در اختیار دولت است، باید اجازه خصوصی سازی واقعی براساس رقابت و تقویت بخش خصوصی داده شود.


خامنه ای سخنان احمدی نژاد را در مجمع عمومی سازمان ملل «پُر مغز» توصیف کرد

آیت الله خامنه ای در جمع ائمه جمعه سراسر کشور، سخنان محمود احمدی نژاد را در اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل «پُر مغز» و سفرش را «پُرکار» توصیف کرد. آیت الله خامنه ای افزود: رئيس جمهوری محترم، وجود چندين ميليون كارتن خواب و ده ها ميليون انسان در زير خط فقر را که بخشی از حقايق تلخ جامعه امريكاست بیان کرد. آقای خامنه ای همچنین گفت که کسی نمی تواند منکر کوتاهی ها، غفلت ها و سهل انگاری های مسئولان در بروز برخی مشکلات در سی سال گذشته در جمهوری اسلامی شود، اما کسی نباید بگوید که نظام جمهوری اسلامی برای فرار از مسئولیت مشکلات داخلی، دائما موضوع دشمن خارجی را مطرح می کند.


رئیسی و جواد لاریجانی به عضویت در شورای نظارت بر صدا و سیما منصوب شدند

آیت الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی و محمد جواد لاریجانی را به عنوان نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر صدا و سیمای جمهوری اسلامی منصوب کرد. ابراهیم رئیسی هم اکنون معاون اول رئیس قوه قضائیه و از اعضای مجلس خبرگان ومحمد صادق لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه است. سایر اعضای این شورا، مهدی کلهر، اسفندیار رحیم مشایی، علی مطهری و بیژن نوباوه هستند که دو نفر اول از طرف محمود احمدی نژاد و دو نفر دوم از طرف مجلس برای مدت دوسال که قابل تمدید است ، به عضویت شورا منصوب شده اند.


شماری از نمایندگان مجلس به احمدی نژاد درباره رعایت جایگاه مجلس تذکر دادند

به گزارش خبرگزاری مجلس، 170 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سخنان محمود احمدی نژاد را درباره جایگاه مجلس، تحریک کننده، بی فایده و باعث مناقشه خوانده اند. این عده از محمود احمدی نژاد و سایر مسئولین خواسته اند تا به مسائل اساسی اقتصادی وآنچه که مفاسد اجتماعی خوانده شده، بپردازند و در امور قوای دیگر، مداخله نکنند. محمود احمدی نژاد اخیرا گفته بود که او مجری قانون اساسی است و از این نظر در جایگاهی بالاتر از مجلس قرار دارد. علی لاریجانی، رئیس مجلس هم گفته است که مجلس در راس امور است و خواستار حفظ وحدت کلمه شده است. او در عین حال، واکنش باراک اوباما را به سخنان محمود احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل «تعجب آور و مفتضح» توصیف کرده است.


ایران: خبر حمله ویروس استاکس نت به تاسیسات هسته ای ما جنگ نرم است

رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی می گوید: خبرهای مربوط به آلوده شدن کامیپوترهای تاسیسات هسته ای ایران به ویروس «استاکس نت»، جنگ نرم دشمن است و کسی به اینگونه مسائل توجه نمی کند. سازمان انرژی اتمی ايران چند روز پیش گفته بود که برنامه هسته ای ايران از آسيب های اين ويروس در امان مانده است. در همین حال مسئولان شرکت امنيت اينترنت در آمريکا می گويند که این ويروس، هنوز آسيبی جدی به برنامه هسته ای ايران وارد نکرده است. يکی از مسئولان شرکت سيمانتک – Symantec – بنقل از کارشناسان اين شرکت گفته است که ساخت اين ويروس بدون حمایت يک دولت يا گروهی با سرمایه زیاد، دشوار است. دولت آمريکا و ديگر کارشناسان امنيت اينترنت می گويند که هنوز موفق نشده اند سازنده اين ويروس را رديابی کنند.


قوه قضاييه اظهارات احمدی نژاد را درباره حکم سنگسار محمدی آشتيانی رد کرد

سخنگوی قوه قضاييه، سخنان محمود احمدی نژاد را که اخيرا به رسانه های آمريکايی گفته بود برای سکينه محمدی آشتيانی حکم سنگسار صادر نشده، رد کرد.

غلامحسين محسنی اژه ای که برای نخستين بار به عنوان سخنگوی قوه قضاييه در برابر خبرنگاران حاضر شده بود گفت: «در مورد سکينه محمدی آشتيانی حکم سنگسار صادر شده، اما بايد مراحل خود را طی کند.»

وی در عين حال افزود که در پرونده خانم محمدی آشتيانی وی به اتهام قتل به «قصاص» نيز محکوم شده است.

به گفته سخنگوی قوه قضاييه اگر احکام اعدام و سنگسار اين زن ايرانی نهايی شود، بر اساس احکام اسلامی، اجرای حکم اعدام بر سنگسار اولويت دارد.

حکم سنگسار سکينه محمدی آشتيانی اعتراض گروه بزرگی از سياستمداران، هنرمندان، روشنفکران و فعالين حقوق بشر را در سراسر جهان به دنبال داشته است.


«ويروس استاکس نت آسيبی به برنامه هسته ای ايران وارد نکرده است»

يک شرکت امنيت اينترنت در آمريکا می گويد که ويروس «استاکس نت» هنوز آسيبی جدی به برنامه هسته ای ايران وارد نکرده است.

يکی از مقامهای شرکت سيمانتک – Symantec – به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت که بر اساس نظر کارشناسان اين شرکت، ساخت اين ويروس از سوی يک دولت يا يک گروه بسيار سرمايه دار حمايت شده است.

به گفته وی اين ويروس توسط يک گروه کوچک پنج تا ۱۰ نفره ساخته شده است.

دولت آمريکا و ديگر کارشناسان امنيت اينترنت می گويند هنوز موفق نشده اند سازنده اين ويروس را رديابی کنند.

در ابتدای هفته جاری سازمان انرژی اتمی ايران اعلام کرد که برنامه هسته ای ايران از آسيبهای اين ويروس در امان مانده است


مجوز دو نشریه اصلاح طلب دیگر لغو شد

هیات نظارت بر مطبوعات، مجوز دو نشریه اصلاح طلب دیگر را لغو کرد. به گزارش سایت سحام نیوز، روزنامه اندیشه نو و هفته نامه بهار زنجان دو نشریه ای هستند که روز دوشنبه مجوز انتشارشان لغو شده است.

طبق این گزارش هیات نظارت، اتهام هفته نامه بهار زنجان را "انتشار مطالب خلاف عفت عمومی و توهین به مقامات کشور" اعلام کرده ولی به اتهام روزنامه اندیشه نو اشاره ای نکرده است.


زمین لرزه در استان فارس یک کشته و هفت زخمی برجای گذاشته است

خبرگزاری ایرنا گزارش داد، زمین لرزه در استان فارس یک کشته و هفت زخمی برجای گذاشته است. این زمین لرزه که شدت آن شش و یک دهم ریشتر بود، بعداز ظهر دوشنبه روی داد. مرکز این زلزله شهر کُنارتخته اعلام شده است.


نامه نایب رئیس پارلمان اروپا به فرزندان سکینه

ایران: نایب رئیس پارلمان اروپا به فرزندان سکینه: تنهایتان نمی گذاریم رم،۶مهر - (آکی فارس) - نایب رئیس پارلمان اروپا ، روبرتا آنجلیلی ، امروزبه فرزندان سکینه محمدی آشتیانی، که از طریق آژانس خبری ایتالیایی «آکی» در خواست کمک برای نجات مادرشان را کرده بودند، نامه ای نوشت و به آنها اطمینان داد که «پارلمان اروپا آنها را تنها نخواهد گذاشت». روبرتا آنجلیلی در این نامه خاطر نشان کرد: « ما پیام شما را به خبرگزاری «آکی» دریافت کردیم و از شما پشتیبانی میکنیم. بدانید که در اروپا پدران، مادران، خواهران و برادران زیادی دارید که نگران حال شما هستندو برای نجات زندگی مادرتان تلاش میکنند». روبرتا آنجلیلی، که این نامه را برای تمام نمایندگان پارلمان اروپا فرستاد تا آن را امضا کنند، گفت: «پیام شما از ایران مستقیم بر قلب ما در اروپا نشست و حال ما را دگرگون کرد. هر چند هزاران کیلومتر ما را از هم جدا میکند، ولی دل ما پیش شماست و برای دفاع از حقوق بشر و تضمین دادرسی درست به مادرتان تمام تلاش خود را خواهیم کرد». نایب رئیس پارلمان اروپا، در نامه خود به همکارانش در استرازبورگ نوشت: «با اینکه رئیس جمهور ایران، در پی فشارهای بین المللی از تضمین دادرسی درست برای بانو سکینه خبر داده بود، ولی دادگستری جمهوری اسلامی حکم اعدام ایشان را داده، بدون آنکه حقوق قانونی دفاعیه این بانو رعایت شده باشد. بنابراین بسیار مهم است که به فشارهای خود برای رعایت حقوق بشر در ایران ادامه دهیم واز دولت ایران بخواهیم که یک دادگاه بی طرف که هیچ گونه پیش داوریی نسبت به این بانو نداشته باشد را تضمین کند». دیروز دادستان کل کشور غلامحسین محسنی اژه ای، از حکم اعدام سکینه محمدی آشتیانی برای همدستی در قتل همسرش خبر داد. در پی این خبر فرزندان این بانو و وکیل آنها از جهانیان و کشور ایتالیا درخواست کمک و همیاری کردند. آژانس خبری« آکی»، که با زبانهای ایتالیایی، انگلیسی، فارسی و عربی، خبرهای خود را منتشر میکند، از ماه پیش، به همراه گروهی از اندیشمندان و فعالان ایرانی و عرب،فراخوانی را با عنوان «بجای سنگ گل دهید» منتشر کرده و از نهاد های بین المللی درخواست کرده که برای نجات زندگی سکینه محمدی آشتیانی نهایت تلاش خود را بکنند. پارلمان اروپا، دولت ایتالیا، دولت واتیکان به همراه اندیشمندان، فعالان سیاسی و اجتماعی زیادی از این فراخوان استقبال کرده و خواستار نجات زندگی سکینه محمدی شده اند.

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .